Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Presun (alebo kopírovanie) emailov medzi schránkami pomocou Mozilla Thunderbird


      Návod ako presunúť alebo skopírovať emaily medzi jednou alebo viacerými schránkami pomocou Mozilla Thunderbird.

    Mozilla Thunderbird umožňuje presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi schránkami veľmi jednoducho. Ak nepoužívate Thunderbird, napr. tu si ho môžete stiahnuť (po stiahnutí si ho aktualizujte, ak bude treba) a vytvorte si potrebné schránky.

     

    Tip:

    Tento postup môžete použiť aj pre prípad, keď si chcete emailové správy presunúť alebo skopírovať v rámci jednej schránky medzi jednotlivými priečinkami.

     

     

    Potrebujem presunúť emaily z jednej schránky do druhej

     

    Presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi viacerými schránkami je veľmi jednoduché, je viacero spôsobov a je len na vás, ktorý vám príde pohodlnejší. Navyše je jedno, či schránky máte u nás alebo niektoré z nich u iného poskytovateľa emailových služieb.

    Ako príklad použijeme schránku export@domena.abc, z ktorej budeme potrebovať presunúť alebo skopírovať emaily do schránky import@domena.xyz.

     

    Upozornenie:

    Majte na pamäti, že ak chcete mať emailové správy aj reálne v schránke (na serveri) a nie iba v Thunderbirde, je potrebné, aby cieľová schránka (v tomto prípade import@domena.xyz) mala nastavený typ (protokol) pripojenia IMAP. Ak v Thunderbirde používate protokol POP, tak správy budú uložené len lokálne vo vašom počítači.

     

    Za predpokladu, že v Thunderbirde máte obe schránky už vytvorené, tak kliknite napr. na prijatú poštu v schránke export@domena.abc kliknite na jednu zo správ, aby sa aktivovalo okno so všetkými správami a stlačte CTRL+A pre výber všetkých správ (tento proces môže na chvíľu zvýšiť zaťaženie procesora).

     

    Presun emailov pomocou myši

    Myšou "chyťte" všetky správy v schránke export@domena.abc a "pretiahnite" ich do Doručenej pošty v schránke import@domena.xyz. To isté spravte aj s Odoslanou poštou a ostatnými priečinkami čo máte vytvorené. Takto si poštu presuniete z jednej schránky do druhej. Či máte emailové schránky u nás alebo u iného poskytovateľa webhostingu, nie je dôležité.

     

    Presun emailov pomocou kontextového menu

    Presun môžete zrealizovať aj spôsobom, že na vybrané správy kliknete pravým tlačidlom myši a následne vyberiete Presunúť do a vyberiete si konkrétnu schránku a priečinok, kam chcete emaily presunúť. Rovnakým spôsobom môžete emaily aj skopírovať, ak si v pôvodnej schránke chcete ponechať emaily napr. pre záložné účely.

     

    thunderbird-presun-kopirovanie.png

     

    Zmenil som poskytovateľa hostingu, potrebujem presunúť emaily v tej istej schránke

    Iné je, ak máte len jednu schránku a potrebovali by ste presunúť emaily len v nej, aby normálne fungovali tak ako doteraz, len na novom serveri. Tu tiež existuje viacero možností a nasledovné postupy budú závisieť od toho, ako ste svoje emailové schránky doteraz používali.

     

    Používam len protokol POP

    V tomto prípade netreba veľa rozmýšľať, len si v nastaveniach schránky (hore v hlavnom menu NástrojeNastavenie účtov → vyhľadajte svoju schránku → Nastavenie servera) upravte server na mail.exohosting.com (Port by mal byť 995 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS) a prijmite novú poštu. Konto sa bude snažiť prihlásiť na náš server, ktorý ste si práve v nastaveniach nastavili a vypýta si nové heslo (teda to, čo máte nastavené u svojej schránky, čo ste si u nás vytvorili). Obdobným spôsobom upravte aj odosielanie, teda na karte Nastavenie účtov úplne dole vľavo pod zoznamom schránok kliknite na Server pre odosielanie pošty (SMTP), zobrazí sa zoznam schránok so SMTP servermi, vyhľadajte si svoju schránku a upravte jej Názov servera na smtp.exohosting.com (Port by mal byť 465 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS; alebo Port 587 a Zabezpečenie pripojenia STARTTLS).

    Pre viac informácií ako správne nastaviť servery a porty pre prijímanie a odosielanie emailov v Thunderbirde, kliknite na článok Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP, kde zároveň nájdete aj popisy k protokolom IMAP alebo POP.

     

    Používam protokol POP, ale chcem prejsť na protokol IMAP (alebo opačne)

    Presun alebo prekopírovanie emailov zo schránky, ktorú ste u používali s protokolom POP a tú istú schránku (resp. ten istý názov schránky) by ste chceli používať ako IMAP (alebo opačne) môžete zrealizovať nasledovne:

    Vytvorte si novú schránku s tým istým názvom - Thunderbird nebude robiť z toho vedu, keď budete mať dve rovnaké schránky (rovnaký názov), ale pri vytváraní dbajte na to, aby servery pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu neboli rovnaké, to Thunderbird bude protestovať a prípadne by to mohlo priniesť konflikty medzi nastaveniami. Teda napr. ak ste u pôvodného poskytovateľa hostingu používali server pre prijímanie pošty mail.mojadomena.tld, tak u nás si pri vytváraní schránky nenastavujte tento server (aj keby ste mohli, keďže na nezabezpečených portoch podporujeme tento typ servera), ale zadajte si rovno náš server mail.exohosting.com (ide to aj na automatiku) a podobne učiňte aj so SMTP serverom).

    Keď novú schránku budete mať vytvorenú tak emaily do nej presuňte rovnakým spôsobom ako bolo vyššie uvedené v článku, buď pomocou myši alebo kontextového menu.

     

    Používam len protokol IMAP

    Ak používate len protokol IMAP, tak presun bude trochu zložitejší, pretože nestačí len zmena serveru. Pomocou protokolu IMAP sa klientom k svojej emailovej schránke "len" pripájate, takže pošta je v skutočnosti uložená na serveri a nie vo vašom počítači.

    Napriek tomu, presun alebo kopírovanie emailov nie je zložité, len bude s tým trochu viac práce. Najprv si v Thunderbirde medzi Lokálnymi priečinkami vytvorte novú zložku napr. s názvom vašej schránky a v nej si vytvorte ďalšie zložky ako Doručená pošta, Odoslaná pošta atď. Keď budete mať vytvorené všetky identické zložky, tak si emaily presuňte pomocou myši alebo skopírujte pomocou kontextového menu. Po presunutí / skopírovaní všetkých emailov si následne môžete upraviť IMAP a SMTP servery na naše a potom emaily presunúť alebo nakopírovať naspäť do schránky a takto budete mať emaily už u nás.

    Je ešte aj iný spôsob ako prekopírovať emaily, napr. taký, že si emaily uložíte ako *.eml súbory (alebo v *.zip formáte maildir), následne sa prihlásite na Webmail a cezeň si súbory naimportujete.  Tento spôsob je ale pre bežného užívateľa zbytočne komplikovaný, takže nebudeme ho v tomto návode bližšie rozoberať. Keby vás to ale zaujímalo, viac informácií nájdete v tomto návode.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      V novembri 2023 pokračujeme s aktualizáciami starších MySQL databáz verzie 5.6 na posledných serveroch, ktoré sa nestihli aktualizovať minulý mesiac.

      Tento mesiac by mali byť všetky práce ukončené a databázy zmigrované na verziu MariaDB 10.11.

      Ukončenie migrácie oznámime v komentároch.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. novembra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.132.0.

      Toto vydanie opravuje niekoľko chýb so zobrazením produktov v Obchode po vypredaní a drobné problémy s prekladom hlavného menu.

      V sekcii Sociálne média boli upravené widgety pre sociálnu sieť X (Twitter) a pridaný nový widget s osobnými údajmi:

       

      101320-socialne-media-widget.png

       

      To je nateraz všetko 🙂

×
×
  • Create New...