Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'používateľ'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 1 result

  1. Pri vytváraní databázy východzie nastavenie funguje tak, že názov databázy je zároveň aj prihlasovacím menom k nej - napr. ak sa potrebujete prihlásiť cez phpMyAdmin. Prihlasovacích mien - resp. používateľov databázy, si môžete vytvoriť viac, ktorým zároveň môžete priradiť rôzne práva. Vytvorenie nového používateľa je vhodné napríklad vtedy, ak sa potrebujete prihlásiť do databázy (cez Adminer alebo phpMyAdmin), ale neviete heslo k nej a nemáte možnosť sa prihlásiť na server, aby ste si z konfiguračného súboru skopírovali heslo. Pre tento prípad si vytvoríte nového používateľa, vygenerujete heslo a môžete sa prihlásiť napr. cez phpMyAdmin. Pridanie nového používateľa umožňuje nastaviť aj rozsah oprávnení k správe databázy a tieto nastavenia odporúčame len skúseným užívateľom, ktorí vedia, čo robia. Ak ďalšieho používateľa nebudete po skončení prác potrebovať, odporúčame ho vymazať. Pridanie nového používateľa k databáze SQL V Control Paneli kliknite na Správa databáz a vyhľadajte si databázu, ku ktorej chcete pridať nového používateľa: Pri zvolenej databáze kliknite na Používatelia: Následne uvidíte predvoleného používateľa, s rovnakým názvom ako databáza. Na obrázku môžete vidieť, že má pridelené všetky možné práva. Kliknite dole vpravo na Pridať používateľa: Nového používateľa pridáte nasledovne: Používateľ: k existujúcemu menu databázy (v našom prípade db000000u) si pridajte jedinečné meno, najviac sedem znakov, bez medzier a diakritiky Heslo: odporúčame vygenerovať zložité heslo Privilégiá: ak nie ste si istí nastaveniami a potrebujete pre nového používateľa prístup bez obmedzení, označte všetky políčka (ich význam vysvetlený pod obrázkom) Databázový objekt: vzťahuje sa na konkrétne databázové objekty (TABLE, FUNCTION, PROCEDURE). Ak nie ste si istí, nechajte políčko prázdne. Vysvetlenie k skratkám a pojmom privilégií Skratka Úplný názov Vysvetlivka SEL SELECT Umožňuje výber riadkov z tabuliek v databáze. INS INSERT Umožňuje vkladať nové riadky do existujúcej tabuľky. UPD UPDATE Umožňuje aktualizáciu riadkov v tabuľkách v databáze. DEL DELETE Umožňuje odstránenie riadkov z tabuliek v databáze. CRE CREATE Umožňuje použitie príkazov, ktoré vytvárajú nové tabuľky. DRO DROP Umožňuje použitie príkazov, ktoré odstránia existujúce tabuľky a zobrazenia. Na používanie tabuľky ALTER TABLE sa vyžaduje privilégium DROP. ALT ALTER Umožňuje zmenu štruktúry tabuliek. IND INDEX Umožňuje použitie príkazov, ktoré vytvárajú alebo odstraňujú indexy. INDEX platí pre existujúce tabuľky. CTT CREATE TEMPORARY TABLES Umožňuje vytváranie dočasných tabuliek. Keď relácia vytvorí dočasnú tabuľku, server nevykoná žiadne ďalšie kontroly privilégií tabuľky. LT LOCK TABLES Umožňuje použitie explicitných príkazov na uzamknutie tabuliek, pre ktoré máte privilégium SELECT. CV CREATE VIEW Umožňuje použitie príkazu CREATE VIEW. Príkaz vytvorí nové alebo nahradí existujúce zobrazenie. SV SHOW VIEW Umožňuje použitie príkazu SHOW CREATE VIEW. CR CREATE ROUTINE Umožňuje použitie príkazov, ktoré vytvárajú uložené procedúry a funkcie. AR ALTER ROUTINE Umožňuje použitie príkazov, ktoré menia alebo odstraňujú uložené procedúry a funkcie. EXE EXECUTE Umožňuje použitie príkazov, ktoré vykonávajú uložené procedúry a funkcie. TRI TRIGGER Umožňuje operácie ako napr. vytváranie, odstránenie, spúšťanie a pod. EVE EVENT Umožňuje používanie príkazov, ktoré vytvárajú, menia, odstraňujú alebo zobrazujú udalosti pre plánovač udalostí. Pre podrobnejšie vysvetlenie odporúčame článok Privileges Provided by MySQL. Po pridaní nového používateľa uvidíte aktuálny stav, na obrázku môžete vidieť, že nový používateľ má pridelené všetky privilégiá (kliknutím na modrú ceruzku ich môžete dodatočne upraviť): Aktualizovať práva - použite vtedy ak užívateľovi nastavíte aj konkrétny databázový objekt (TABLE / PROCEDURE / FUNCTION) a nastavíte práva len na niektoré tabuľky a nejakú tabuľku potom zmažete. Odporúčame používať zakaždým, keď spravíte v databáze nejaké zmeny v štruktúre.
×
×
  • Create New...