Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'prehliadač'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom. Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta). 4XX 400 Bad Request Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy) Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke. 401 Unauthorized Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela. Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo. 403 Forbidden Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate. Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne. 404 Not Found Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania. Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu. 406 Not Acceptable Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406. Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu. 413 Request Entity Too Large S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413. Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu). 429 Too Many Requests S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess. Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie. 5XX 500 Internal Server Error Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky. Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza. 502 Bad Gateway Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti. Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo. 503 Service Unavailable Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom. Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený. 504 Gateway Timeout 504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov. Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502. Štatistika V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent. A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov. Odporúčania Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body: starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www) sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
  2. Na technickej podpore niekedy riešime aj také problémy, že sa zákazníkom zle zobrazujú ich webové stránky. Nehľadiac na fakt, že za zlým zobrazením webovej stránky môže byť množstvo rozličných dôvodov, pomerne častý dôvod býva nevyčistená vyrovnávajúca pamäť (cache) prehliadača, ktorá môže ovplyvňovať načítavanie nových dát webovej stránky, čo má za následok toho, že stránka vyzerá inak, ako by ste v ten moment očakávali alebo prvky na nej nefungujú ako by mali. Vyrovnávajúca pamäť (cache) prehliadača je veľmi užitočná, môže urýchliť načítavanie stránok, kedy pri každej návšteve nie je nutné, aby si váš prehliadač načítaval všetky súbory webovej stránky znovu a znovu - čo síce v dobe rýchlych internetových pripojení nie je nejako zvlášť podstatné a potrebné, ale vďaka cache šetríte dáta (ak máte obmedzené mobilné pripojenie) a navyše si webové stránky pamätajú vaše preferencie a nastavenia, takže nemusíte pri každej návšteve si možnosti na stránke nastavovať nanovo a pod. Nevýhoda vyrovnávajúce pamäte (cache) sa začne prejavovať vtedy, ak aktívnej pracujete na svojej novej webovej stránke a zmeny, ktoré vykonáte, sa "akosi" nechcú prejaviť alebo niečo pri nastavovaní webu nefunguje tak, ako by malo, či dokonca, niečo sa zle na stránke zobrazuje. Všetky tieto zvláštnosti môžu nastať z dôvodu, že váš prehliadač si pamätá nastavenia zo svojej vyrovnávajúcej pamäte. Tento problém môžete odstrániť stlačením klávesy F5, ktorá obnoví vyrovnávajúcu pamäť (cache) prehliadača alebo ešte efektívnejšie je stlačiť CTRL+F5 (aj niekoľkokrát za sebou). Podobný problém s cache sa vyskytuje aj pri zmene DNS záznamov, kedy je niekedy vhodné vyskúšať možnosti, ktoré poskytujú F5 resp. CTRL+F5, viac si môžete prečítať v našom návode Po zmene DNS záznamov sa stále zobrazuje web z pôvodnej lokality. V prípade vyrovnávajúcej pamäte prehliadača je však dobré z času na čas si pamäť vyčistiť aj keď všetko funguje dobre. Ako surfujete po internete a "zbierate" dáta zo všetkých navštívených webových stránok, tak sa vyrovnávajúca pamäť postupne zapĺňa a časom môže dosiahnuť stovky megabajtov, nezriedka aj celé gigabajty. Tieto webové súbory viac menej zbytočne zaberajú miesto, najmä v prípade, ak určité stránky navštevujete pomenej alebo keď sa ich obsah dynamicky mení, tak načítané súbory v pamäti už ani potrebujete. Zároveň vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov často rieši problémy so zlým zobrazením webových stránok, takže ak potrebujete niečo testovať na webe, je vhodné si cache zakaždým vyčistiť. Webové prehliadače v počítačoch Chrome Ak používate prehliadač Chrome, napravo hore kliknite na tri bodky a potom z menu si nižšie vyberte možnosť Vymazať dáta prehliadania (alebo v Chrome stlačte rovno CTRL+SHIFT+DEL): Otvorí sa okno a na karte Základné odporúčame na riadku Obdobie vybrať Celé obdobie a nižšie označiť by malo stačiť Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti. Kliknite na Vymazať dáta. Po vymazaní dát, už by sa webová stránka mala zobrazovať bez problémov a chýb, ak by to nepomohlo, odporúčame proces zopakovať s tým, že si označíte aj Súbory cookie a ďalšie dáta webov a opäť kliknete na Vymazať dáta. Počítajte s tým, že tento úkon vás odhlási zo všetkých lokalít, navyše budete musieť na každej stránke znovu označiť súhlas s cookie. Pre spoľahlivé vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte (cache) však odporúčame označiť obe možnosti. Na karte Rozšírené máte viac možností, ale pre daný účel stačí mazať dáta cez kartu Základné. Firefox V prehliadači Firefox kliknite hore napravo na hamburgerové menu a následne na položku História: Následne kliknite na položku Vymazať nedávno históriu...: Otvorí sa okno, na riadku Obdobie, za ktoré vymazať údaje: vyberte všetko a nižšie odporúčame označiť aspoň možnosti Vyrovnávajúca pamäť, Nastavenia stránok a môžete označiť aj Stránky v režime offline a kliknite na Vymazať teraz.Ak by sa problematické zobrazovanie stránok nevyriešilo, odporúčame označiť ešte položku Cookies (toto vás odhlási zo všetkých lokalít), čo zabezpečí zobrazenie stránok do predvoleného režimu (takže na každej stránke budete musieť opäť odsúhlasiť cookies). Edge V prehliadači Edge kliknite hore napravo na tri vodorovné bodky a v menu následne kliknite na položku História (alebo rovno stlačte CTRL+H): Otvorí sa ďalšia položka v menu (jej načítanie môže chvíľu trvať, ak máte v histórii veľmi veľa položiek), kde hore kliknite na ikonu Koša: Následne sa otvorí nové okno, kde v možnosti Časový rozsah odporúčame vybrať Za celý čas a nižšie si označte minimálne možnosť Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti a kliknite na Vymazať teraz. Ak by sa problém so zobrazením webových stránok nevyriešil dostatočne uspokojivo, tak označte ešte aj Súbory cookie a iné údaje lokality, čo by malo spoľahlivo vymazať všetky problematické dáta, budete sa však musieť na všetky lokality, ktoré navštevujete, znovu prihlásiť. Ostatné možnosti nie je potrebné označiť. Safari V prehliadači Safari kliknite hore v menu na položku História a následne dole na Vyčistiť históriu: Vyskočí okno, kde veľa možností na výber nemáte, môžete si len nastaviť časové obdobie, za ktoré chcete históriu vymazať. Ak chcete úplne vyčistiť vyrovnávajúcu pamäť Safari, vyberte celú históriu a kliknite na Vyčistiť históriu. Pre viac informácií odporúčame kliknúť vľavo na otáznik. Android Prehliadače v Androide Každý prehliadač, ktorý máte nainštalovaný v Androide, má svoj spôsob ako vymazať dáta vo vyrovnávajúcej pamäti, v tomto všeobecnom návode si ukážeme, ako si vyčistiť cache cez systémové nastavenia. Vo svojom Androide kliknite na Nastavenia, v menu si nájdite položku Aplikácie a kliknite na Spravovať aplikácie. Do vyhľadávacieho poľa napíšte napr. Chrome, resp. píšte dovtedy, pokým sa Chrome v ponuke neobjaví a keď sa objaví, kliknite na jeho ikonu a otvorí sa ponuka. V ponuke kliknite na Úložisko (na obrázku hneď pod logom): Uvidíte informácie o využití úložiska (všimnite si položku Vyrovnávacia pamäť, v ktorej je 398 MB dát), úplne dole kliknite na Vymazať dáta: Vyskočí ponuka, odporúčame kliknúť na Vymazať vyrovnávajúcu pamäť: Opäť vyskočí okno, kliknite na OK: Teraz si všimnite, že Vyrovnávajúca pamäť obsahuje 0 MB dát, čo by malo stačiť k tomu, aby sa problematické stránky zobrazovali už v poriadku. Ak by však bol stále problém, kliknite opäť dole na Spravovať úložisko... ...a buď sa hneď otvorí okno ako na obrázku dole a ak nie, tak sa otvorí menšie okno s ponukou, kde kliknite na možnosť Spravovať úložisko. Tu môžete vymazať ostatné dáta, odporúčame hneď prvú možnosť, kliknutím na Uvoľniť miesto, ak si prajete zmazať aj cookies, kliknite na Spravovať, kde si môžete odstrániť jednotlivé cookies alebo aj všetky vymazať. Obdobný postup mazania dát cez nastavenia platí pre všetky prehliadače, ak by ste potrebovali postup priamo v Chrome, pokračujte v čítaní... Chrome V prehliadači Chrome vo vašom Androide kliknite hore napravo na tri bodky, vysunie sa menu, kde kliknite na tretiu položku História: Zobrazí sa zoznam vami naposledy navštívených stránok, kliknite hore na odkaz Vymazať dáta prehliadania... V ďalšom okne máte možnosť označiť, aké dáta potrebujete zmazať, odporúčame minimálne mať označené Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti. Kliknite dole na Vymazať dáta, v prípade, ak by ste potrebovali zmazať všetky dáta z webových stránok, odporúčame označiť aj Súbory cookie a dáta webov. Po tomto vymazaní však sa budete musieť nanovo prihlásiť na webové stránky, ktoré navštevujete. Podobne si môžete zmazať dáta aj v iných prehliadačoch. Mazanie dát týmto spôsobom odporúčame realizovať raz za čas (zhruba 2-3x do mesiaca), aby ste si zo svojho prehliadača odstránili nepotrebné dáta, ktoré len zaberajú miesto, prípade môžu spôsobovať problémy so zobrazovaním webových stránok.
×
×
  • Create New...