Search the Community
Showing results for tags 'webová stránka'.
-
Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna. Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické. Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires. Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte: # VYPNI CACHE <IfModule mod_headers.c> Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate" Header set Pragma "no-cache" Header set Expires 0 </IfModule> <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$"> <IfModule mod_expires.c> ExpiresActive Off </IfModule> <IfModule mod_headers.c> FileETag None Header unset ETag Header unset Pragma Header unset Cache-Control Header unset Last-Modified Header set Pragma "no-cache" Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate" Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT" </IfModule> </FilesMatch> Vysvetlenie: no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny max-age: nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah. no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým. Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku: <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$"> V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto: <FilesMatch "\.(pdf)$"> Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte: <head> <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" /> <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" /> <meta http-equiv="Expires" content="0" /> </head> Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne): ## NASTAV CACHE <IfModule mod_expires.c> FileETag MTime Size AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript ExpiresActive On ExpiresByType text/html "access 600 seconds" ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds" ExpiresByType text/css "access 1 month" ExpiresByType text/javascript "access 1 month" ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month" ExpiresByType application/javascript "access 1 month" ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month" ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month" ExpiresByType application/pdf "access 1 day" ExpiresByType image/x-icon "access 1 year" ExpiresByType image/jpg "access 1 month" ExpiresByType image/jpeg "access 1 month" ExpiresByType image/png "access 1 month" ExpiresByType image/gif "access 1 month" ExpiresDefault "access 1 month" </IfModule> Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne: year/s month/s week/s day/s hour/s minute/s second/s Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút: ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes" Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú. Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy. Napríklad medzi zápisom ExpiresByType application/pdf "access 1 day" a ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day" je rozdiel nasledovný: access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň. access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
-
V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom. Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta). 4XX 400 Bad Request Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy) Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke. 401 Unauthorized Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela. Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo. 403 Forbidden Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate. Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne. 404 Not Found Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania. Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu. 406 Not Acceptable Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406. Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu. 413 Request Entity Too Large S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413. Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu). 429 Too Many Requests S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess. Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie. 5XX 500 Internal Server Error Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky. Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza. 502 Bad Gateway Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti. Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo. 503 Service Unavailable Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom. Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený. 504 Gateway Timeout 504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov. Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502. Štatistika V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent. A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov. Odporúčania Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body: starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www) sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
-
- http
- prehliadač
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Na technickej podpore niekedy riešime aj také problémy, že sa zákazníkom zle zobrazujú ich webové stránky. Nehľadiac na fakt, že za zlým zobrazením webovej stránky môže byť množstvo rozličných dôvodov, pomerne častý dôvod býva nevyčistená vyrovnávajúca pamäť (cache) prehliadača, ktorá môže ovplyvňovať načítavanie nových dát webovej stránky, čo má za následok toho, že stránka vyzerá inak, ako by ste v ten moment očakávali alebo prvky na nej nefungujú ako by mali. Vyrovnávajúca pamäť (cache) prehliadača je veľmi užitočná, môže urýchliť načítavanie stránok, kedy pri každej návšteve nie je nutné, aby si váš prehliadač načítaval všetky súbory webovej stránky znovu a znovu - čo síce v dobe rýchlych internetových pripojení nie je nejako zvlášť podstatné a potrebné, ale vďaka cache šetríte dáta (ak máte obmedzené mobilné pripojenie) a navyše si webové stránky pamätajú vaše preferencie a nastavenia, takže nemusíte pri každej návšteve si možnosti na stránke nastavovať nanovo a pod. Nevýhoda vyrovnávajúce pamäte (cache) sa začne prejavovať vtedy, ak aktívnej pracujete na svojej novej webovej stránke a zmeny, ktoré vykonáte, sa "akosi" nechcú prejaviť alebo niečo pri nastavovaní webu nefunguje tak, ako by malo, či dokonca, niečo sa zle na stránke zobrazuje. Všetky tieto zvláštnosti môžu nastať z dôvodu, že váš prehliadač si pamätá nastavenia zo svojej vyrovnávajúcej pamäte. Tento problém môžete odstrániť stlačením klávesy F5, ktorá obnoví vyrovnávajúcu pamäť (cache) prehliadača alebo ešte efektívnejšie je stlačiť CTRL+F5 (aj niekoľkokrát za sebou). Podobný problém s cache sa vyskytuje aj pri zmene DNS záznamov, kedy je niekedy vhodné vyskúšať možnosti, ktoré poskytujú F5 resp. CTRL+F5, viac si môžete prečítať v našom návode Po zmene DNS záznamov sa stále zobrazuje web z pôvodnej lokality. V prípade vyrovnávajúcej pamäte prehliadača je však dobré z času na čas si pamäť vyčistiť aj keď všetko funguje dobre. Ako surfujete po internete a "zbierate" dáta zo všetkých navštívených webových stránok, tak sa vyrovnávajúca pamäť postupne zapĺňa a časom môže dosiahnuť stovky megabajtov, nezriedka aj celé gigabajty. Tieto webové súbory viac menej zbytočne zaberajú miesto, najmä v prípade, ak určité stránky navštevujete pomenej alebo keď sa ich obsah dynamicky mení, tak načítané súbory v pamäti už ani potrebujete. Zároveň vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov často rieši problémy so zlým zobrazením webových stránok, takže ak potrebujete niečo testovať na webe, je vhodné si cache zakaždým vyčistiť. Webové prehliadače v počítačoch Chrome Ak používate prehliadač Chrome, napravo hore kliknite na tri bodky a potom z menu si nižšie vyberte možnosť Vymazať dáta prehliadania (alebo v Chrome stlačte rovno CTRL+SHIFT+DEL): Otvorí sa okno a na karte Základné odporúčame na riadku Obdobie vybrať Celé obdobie a nižšie označiť by malo stačiť Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti. Kliknite na Vymazať dáta. Po vymazaní dát, už by sa webová stránka mala zobrazovať bez problémov a chýb, ak by to nepomohlo, odporúčame proces zopakovať s tým, že si označíte aj Súbory cookie a ďalšie dáta webov a opäť kliknete na Vymazať dáta. Počítajte s tým, že tento úkon vás odhlási zo všetkých lokalít, navyše budete musieť na každej stránke znovu označiť súhlas s cookie. Pre spoľahlivé vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte (cache) však odporúčame označiť obe možnosti. Na karte Rozšírené máte viac možností, ale pre daný účel stačí mazať dáta cez kartu Základné. Firefox V prehliadači Firefox kliknite hore napravo na hamburgerové menu a následne na položku História: Následne kliknite na položku Vymazať nedávno históriu...: Otvorí sa okno, na riadku Obdobie, za ktoré vymazať údaje: vyberte všetko a nižšie odporúčame označiť aspoň možnosti Vyrovnávajúca pamäť, Nastavenia stránok a môžete označiť aj Stránky v režime offline a kliknite na Vymazať teraz.Ak by sa problematické zobrazovanie stránok nevyriešilo, odporúčame označiť ešte položku Cookies (toto vás odhlási zo všetkých lokalít), čo zabezpečí zobrazenie stránok do predvoleného režimu (takže na každej stránke budete musieť opäť odsúhlasiť cookies). Edge V prehliadači Edge kliknite hore napravo na tri vodorovné bodky a v menu následne kliknite na položku História (alebo rovno stlačte CTRL+H): Otvorí sa ďalšia položka v menu (jej načítanie môže chvíľu trvať, ak máte v histórii veľmi veľa položiek), kde hore kliknite na ikonu Koša: Následne sa otvorí nové okno, kde v možnosti Časový rozsah odporúčame vybrať Za celý čas a nižšie si označte minimálne možnosť Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti a kliknite na Vymazať teraz. Ak by sa problém so zobrazením webových stránok nevyriešil dostatočne uspokojivo, tak označte ešte aj Súbory cookie a iné údaje lokality, čo by malo spoľahlivo vymazať všetky problematické dáta, budete sa však musieť na všetky lokality, ktoré navštevujete, znovu prihlásiť. Ostatné možnosti nie je potrebné označiť. Safari V prehliadači Safari kliknite hore v menu na položku História a následne dole na Vyčistiť históriu: Vyskočí okno, kde veľa možností na výber nemáte, môžete si len nastaviť časové obdobie, za ktoré chcete históriu vymazať. Ak chcete úplne vyčistiť vyrovnávajúcu pamäť Safari, vyberte celú históriu a kliknite na Vyčistiť históriu. Pre viac informácií odporúčame kliknúť vľavo na otáznik. Android Prehliadače v Androide Každý prehliadač, ktorý máte nainštalovaný v Androide, má svoj spôsob ako vymazať dáta vo vyrovnávajúcej pamäti, v tomto všeobecnom návode si ukážeme, ako si vyčistiť cache cez systémové nastavenia. Vo svojom Androide kliknite na Nastavenia, v menu si nájdite položku Aplikácie a kliknite na Spravovať aplikácie. Do vyhľadávacieho poľa napíšte napr. Chrome, resp. píšte dovtedy, pokým sa Chrome v ponuke neobjaví a keď sa objaví, kliknite na jeho ikonu a otvorí sa ponuka. V ponuke kliknite na Úložisko (na obrázku hneď pod logom): Uvidíte informácie o využití úložiska (všimnite si položku Vyrovnávacia pamäť, v ktorej je 398 MB dát), úplne dole kliknite na Vymazať dáta: Vyskočí ponuka, odporúčame kliknúť na Vymazať vyrovnávajúcu pamäť: Opäť vyskočí okno, kliknite na OK: Teraz si všimnite, že Vyrovnávajúca pamäť obsahuje 0 MB dát, čo by malo stačiť k tomu, aby sa problematické stránky zobrazovali už v poriadku. Ak by však bol stále problém, kliknite opäť dole na Spravovať úložisko... ...a buď sa hneď otvorí okno ako na obrázku dole a ak nie, tak sa otvorí menšie okno s ponukou, kde kliknite na možnosť Spravovať úložisko. Tu môžete vymazať ostatné dáta, odporúčame hneď prvú možnosť, kliknutím na Uvoľniť miesto, ak si prajete zmazať aj cookies, kliknite na Spravovať, kde si môžete odstrániť jednotlivé cookies alebo aj všetky vymazať. Obdobný postup mazania dát cez nastavenia platí pre všetky prehliadače, ak by ste potrebovali postup priamo v Chrome, pokračujte v čítaní... Chrome V prehliadači Chrome vo vašom Androide kliknite hore napravo na tri bodky, vysunie sa menu, kde kliknite na tretiu položku História: Zobrazí sa zoznam vami naposledy navštívených stránok, kliknite hore na odkaz Vymazať dáta prehliadania... V ďalšom okne máte možnosť označiť, aké dáta potrebujete zmazať, odporúčame minimálne mať označené Obrázky a súbory vo vyrovnávajúcej pamäti. Kliknite dole na Vymazať dáta, v prípade, ak by ste potrebovali zmazať všetky dáta z webových stránok, odporúčame označiť aj Súbory cookie a dáta webov. Po tomto vymazaní však sa budete musieť nanovo prihlásiť na webové stránky, ktoré navštevujete. Podobne si môžete zmazať dáta aj v iných prehliadačoch. Mazanie dát týmto spôsobom odporúčame realizovať raz za čas (zhruba 2-3x do mesiaca), aby ste si zo svojho prehliadača odstránili nepotrebné dáta, ktoré len zaberajú miesto, prípade môžu spôsobovať problémy so zobrazovaním webových stránok.
-
- cache
- prehliadač
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Migrácia webovej stránky (hostingu) od iného poskytovateľa do EXO Hosting
Anonymous posted tutorial in Webhosting
Ak sa rozhodnete zmigrovať svoju webovú stránku od inej webhostingovej spoločnosti, spôsobov môže byť viacero, v tomto návode si predstavíme všeobecný postup, ktorý by mal zvládnuť každý. Pred samotnou migráciou je dobré si rozmyslieť, čo všetko si prajete zmigrovať. Obyčajne ide o tieto tri veci: doména webová stránka emaily Technicky nie je podstatné, kde doménu máte zaregistrovanú, webová stránka aj emaily sa dajú zmigrovať aj bez toho, aby ste k nám previedli doménu. V každom prípade však odporúčame migráciu aj s prevodom domény, ktorú si vďaka tomu budete spravovať z rovnakej administrácie ako webhostingové služby. Objednávka služieb Začať môžete objednávkou prevodu domény, v tejto objednávke si zároveň môžete objednať aj webhosting. Ak má ísť o bežnú webovú stránku, odporúčame balíček Puzzle X (veľkosť 1 - 20 GB), v prípade náročnejších projektov v objednávke označte Biznis X. Zo začiatku odporúčame si objednať viac miesta (platí pri Puzzle X), aby sa nestalo že pri kopírovaní súborov si zaplníte všetko miesto (po dokončení migrácie si môžete v prípade potreby miesto upraviť tak, ako budete potrebovať). Celý postup s objednávkou prevodu domény a hostingu nájdete v návode Prevod domény do EXO Hosting - v tomto návode máte spôsoby ako si objednať prevod (a hosting) ako nový zákazník, aj ako existujúci (ako existujúci zákazník si objednávku môžete vytvoriť priamo v Control Paneli). Ak ste nový zákazník a objednávku vytvárate cez náš portál exohosting.sk, tak počas objednávky si zároveň vytvoríte aj nový vlastný Control Panel, v ktorom si budete spravovať webhostingové služby. Keď objednávka bude dokončená, po prihlásení do Control Panela uvidíte svoju doménu s objednaným hostingom. Zatiaľ to vidíte len tu, doména, ktorú stále máte u iného registrátora resp. prevádzkovateľa služieb, nie je ešte technicky napojená na naše servery, takže akékoľvek zmeny, čo spravíte v Control Paneli, sa na webovej stránke neprejavia. V sekcii Fakturácia uvidíte proformu, kde bude platba za prevod domény a poplatok za poskytnutie webhostingu. Samotný prevod domény ešte nemusíte realizovať, zatiaľ to nebude potrebné (viď nižšie sekciu Stav domény a kontrola výsledku migrácie). Vytvorenie FTP účtu a nahratie webovej stránky na server V Control Paneli si vyhľadajte službu Správa FTP účtov a prečítajte si návod Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, kde nájdete postup ako si na naše servery nahrať svoju webovú stránku, ktorú máte na serveroch iného poskytovateľa (takže musíte si ju z jeho serverov najprv stiahnuť) - ak máte technické zručnosti, môžete si stránku zmigrovať pomocou SSH, viac informácií nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH, čím si môžete skopírovať súbory webovej stránky bez toho, aby ste si ich museli najprv sťahovať do počítača (ale kvôli zálohe aj tak odporúčame, aby ste si svoju stránku stiahli do počítača). Keď webovú stránku budete mať nahratú na našich serverov, cez Control Panel si môžete zmigrovať SQL databázu (ak vaša webová stránka používa nejakú SQL databázu) - podrobné informácie nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli - článok si pozorne prečítajte, je tam aj nalinkovaný postup, ako si SQL databázu vytvoriť. Následne je potrebné, aby ste si upravili konfiguračný súbor redakčného systému tak, aby sa súbory stránky, ktoré ste si nahrali na naše servery, pripájali k SQL databáze, ktorú ste si k nám zmigrovali. Ak by ste tak neučinili, súbory webovej stránky, by sa stále pripájali na SQL databázu, ktorú ste mali na pôvodných serveroch. Príklad ako na to, môžete vidieť napríklad v návode pre WordPress: Úprava konfiguračného súboru WordPress. Stav domény a kontrola výsledku migrácie Zatiaľ sme zmigrovali len súbory webovej stránky a SQL databázu, doména je zatiaľ stále registrovaná u pôvodného registrátora, tam funguje spolu s pôvodnou webovou stránkou a prijímajú sa tam emaily. Teraz máte viacero možností: v DNS záznamoch zmeniť A záznamy na naše servery, čím sa webová stránka začne načítavať z našich serverov zmeniť menné servery na naše, čím sa začnú automaticky načítavať naše služby (takže okrem webovej stránky začnete aj emaily prijímať u nás) previesť doménu k nám a nastaviť naše menné servery (čo je obdobný prípad ako o riadok vyššie) otestovať funkčnosť webovej stránky úpravou súboru hosts V zásade môžete zrealizovať hocijaký krok, podrobnejšie si popíšeme úpravu súboru hosts. Tento súbor "nasmeruje" váš webový prehliadač na IP adresu, ktorú zadáte doméne. Tu netreba niečo viac vysvetľovať, všetky podrobnosti nájdete v návode Ako si upraviť súbor hosts, aby sa doména načítavala z inej lokality. Tento celý proces slúži len k tomu, že si ním môžete overiť funkčnosť zmigrovanej webovej stránky na vašej doméne bez toho, aby ste ju previedli k nám alebo jej zmenili menné servery či konkrétne DNS záznamy. Tento krok môžete zrealizovať, nemusíte, je to na vás. Ak nechcete nič kontrolovať cez úpravu súboru hosts, môžete nám zaslať autorizačný kľúč pre prevod domény, ktorý si vyžiadajte od pôvodného registrátora domény, my doménu prevedieme, nastavíme naše menné servery a do niekoľko málo hodín po aktualizácii DNS záznamov sa webová stránka na vašej doméne bude načítavať z našich serverov. Migrácia emailov Po prevode domény a nastavení našich menných serverov sa po aktualizácii DNS záznamov začnú prijímať emaily na našich serveroch. Zatiaľ sme zmigrovali webovú stránku, SQL databázu, doménu, ale emaily zatiaľ nie. V tomto prípade sú možnosti: Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), kde máte na účtoch nastavený protokol POP, tak nemusíte migrovať nič, keďže prijatú poštu máte uloženú vo svojich počítačoch (ako aj odoslanú), potrebné je len, aby ste si upravili servery a porty na naše servery. Ich zoznam nájdete v návode Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP. Ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail (napr. RoundCube alebo Horde) alebo vo svojich emailových klientoch ste používali protokol IMAP, tak emaily bude treba zmigrovať. Ako na to, nájdete v návode Migrácia emailov od iného poskytovateľa do EXO Hosting, konkrétne odporúčame postup podľa sekcie Migrácia emailov synchronizáciou schránok. Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), tak aj v tomto prípade bude potrebné, aby ste si upravili nastavenia konta IMAP podľa návodu. Po úprave nastavení konta IMAP budete už aj emaily môcť používať u nás. -
Problém so správnym zobrazením diakritiky po migrácii SQL databázy
Anonymous posted tutorial in Databases
Po migrácii SQL databázy na iný server alebo na inú verziu SQL, sa môže stať, že diakritika na webových stránkach sa začne zle zobrazovať. V tomto prípade bude problém najskôr v nesprávnom nastavení pripojenia webovej stránky k SQL databáze, a ak diakritika v SQL databáze je v poriadku, na rozdiel od tohto prípadu, tento návod pomôže problém vyriešiť. SQL Databáza Ak sa stane, že sa nesprávne načítava diakritika z SQL databázy (pričom priamo v nej je diakritika v poriadku), musíte si pozrieť, ako je zadefinované pripojenie k SQL databáze v redakčnom systéme - toto je často problém vlastných alebo starších redakčných systémov, ktoré nepoužívajú kódovanie UTF-8. V konfiguračnom súbore redakčného systému budete mať takéto niečo (treba to nastaviť vo všetkých config súboroch, kde je nastavené pripojenie k databáze, môže ich byť viac): $spoj = @mysql_connect($SERVER, $LOGIN, $PASS); $database = @mysql_select_db($DB); pod mysql_select_db pridáte riadok (napr. ak kódovanie vašej stránky je Win-1250): mysql_query("set names cp1250"); alebo takto (v prípade MySQLi) mysqli_query($link_id,"set names cp1250"); Súbory uložte, nahrajte na server a diakritika by sa už mala na stránke zobrazovať v poriadku.-
- diakritika
- migrácia
-
(and 3 more)
Tagged with:
-
Niekedy sa môže stať, že po migrácii webových stránok alebo SQL databáz (SQL vysvetlené v tomto článku), je na stránke "rozhádzaná" diakritika, čo znamená, že písmená s diakritikou sa nesprávne zobrazujú. Tento jav nastáva v prípade starých webových stránok, ak stránky používajú kódovanie napr. win-1250 (budeme predpokladať, že používate toto kódovanie) a na serveri je predvolené kódovanie UTF-8. HTML / PHP Tento postup platí, ak používate jednoduchú webovú stránku, bez napojenia na SQL databázu. Skonvertovanie kódovania Upozornenie: Pred akoukoľvek zmenou, si svoje súbory pre istotu zálohujte (skopírujte do inej zložky), niektoré zmeny môžu byť nevratné! Ak máte webovú stránku, ktorá obsahuje čisté HTML (teda bez napojenia na SQL databázu) môžete si v nejakom editore, napr. Notepad++, skonvertovať kódovanie na UTF-8. Otvorte si HTML (alebo PHP súbor, podľa toho ako súbory webovej stránky máte uložené) a hore v menu kliknite na Kódovanie. Ak bude označené ANSI (malo by byť) kliknite na možnosť Konvertovať do UTF-8, tak ako na obrázku: Ak stránka obsahuje (mala by) meta údaj charset <meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=Windows-1250' /> alebo <meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=win-1250' /> zmeňte ho na (tento krok nie je nevyhnutný, ale odporúčame ho zrealizovať kvôli webovým prehliadačom) <meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=UTF-8' /> súbor uložte a nahrajte na server. Po nahratí súboru si obnovte svoju webovú stránku (CTRL+F5) a stránka by sa mala zobrazovať už aj s opravenou diakritikou. Zmena predvoleného kódovania na serveri Ak nie je možné skonvertovať súbory HTML / PHP (napr. je ich veľmi veľa a konverzia by vám zabrala celé hodiny), tak druhé riešenie je: V Control Paneli si v Nastavenie Apache a PHP najprv pozrite, akú PHP verziu Vaša webová stránka používa. Napr.: 7.4 Prihláste sa na server (FTP) a do súboru /conf/php74/php.ini vložte riadok (môže to vložiť úplne na začiatok súboru): default_charset = "win-1250" a reštartujte PHP. Následne by sa diakritika mala napraviť a texty sa budú zobrazovať už v poriadku. Tento spôsob je všeobecne jednoduchý a oveľa rýchlejší ako konverzia súborov do UTF-8, ale má nevýhodu v tom, že teraz predvolené kódovanie znakov nebudete mať v UTF-8 (čo sa odporúča), ale vo Windows-1250 (resp. Win-1250).
-
- diakritika
- html
-
(and 3 more)
Tagged with:
-
Zálohy hostingu (webového priestoru a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní. Prístup k FTP zálohám (hlavné konto a subúčty) Prístup k FTP zálohám jednotlivých domén má v Control Paneli hlavné konto a subúčty majú prístup k zálohám len tých domén, ku ktorým im majiteľ hlavného konta pridelil práva (prístup). Heslo pre FTP zálohy je jednotné pre hlavné konto aj subúčty. To znamená, že ak si napr. subúčet nastaví alebo vygeneruje heslo pre zálohy pri určitej doméne a hlavné konto toto heslo nebude vedieť, bude si musieť hlavné konto heslo vygenerovať znovu - a tým sa prístup pre subúčet zruší (heslo bude neplatné - platí to aj recipročne). Je to aj z bezpečnostných dôvodov, aby prístup k zálohám mal iba ten užívateľ, ktorý tento prístup aktuálne potrebuje. Ak hlavné konto si neželá, aby subúčet menil heslo pre zálohy, tak si vygeneruje nové heslo a v nastaveniach subúčtov prístup subúčtu k zálohám jednoducho zakáže. Ak hlavné konto zruší v Control Paneli subúčet ako taký, je potrebné, aby zmenil heslo aj k zálohám - zrušením subúčtu sa neruší FTP prístup k zálohám. Nastavenie FTP pripojenia k zálohám V Control Paneli kliknite na službu Zálohy, kde nájdete podrobnosti o tom, ako sa pripojiť na zálohovací server. Na stránke nájdete len vysvetlivky k nastaveniu pripojenia, samotné zálohy tu nenájdete. Podrobnosti nájdete nižšie v návode. Prihlásenie k zálohám FTP host: zálohovací server má adresu backup2.dnsserver.eu - pozor ide o FTP prístup, nie je to webová adresa, takže nemusíte ju otvárať v prehliadači, neotvorí sa. Pre prihlásenie na zálohovací server musíte použiť nejaký FTP klient, odporúčame napríklad FileZilla, prípadne WinSCP alebo Total Commander. Protokol môžete použiť SFTP (FTPS) aj FTP Prihlasovacie meno: počas vytvárania FTP pripojenia použite názov domény, v našom príklade je to exotechnologies.sk Nové heslo: ak ste heslo nikdy nemenili, predvolené heslo sa zhoduje s heslom do Control Panela - z bezpečnostných dôvodov ho odporúčame zmeniť Hotswap záloha FTP priestoru Hotswap záloha FTP priestoru umožňuje vytvárať zálohy webového miesta v reálnom čase, teda zálohuje sa to, čo práve máte na serveri. Majte však na pamäti, že táto procedúra v prípade rozsiahlych webových prezentácií môže zabrať dlhšiu dobu (desiatky minút, aj dlhšie) a takú istú dobu môže trvať aj zmazanie. Aktívnu môžete mať zároveň len jednu hotswap zálohu, takže ak ste si nejakú medzičasom už vytvorili a budete si chcieť vytvoriť aktuálnu hotswap zálohu, tak pôvodnú musíte najprv zmazať, čo potrvá nejaký čas. Pokým sa teda zmaže a vytvorí nová hotswap záloha, to si už môžete počkať na vytvorenie automatickej zálohy po polnoci alebo rovno web stiahnuť do počítača cez FTP prihlásenie. Z tohto dôvodu zvážte používanie hotswap záloh a tento typ zálohovania používajte len vtedy, ak to uznáte skutočne za potrebné. FTP pripojene na zálohovací server Upozornenie: K zálohám nie je možné sa pripojiť cez webové rozhranie (Monsta FTP). Pre zvýšenie bezpečnosti je potrebné si nainštalovať FTP klient a nastaviť si ho. FileZilla Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi FileZilla. Odporúčame použivať protokol SFTP (v prípade akýchkoľvek problémov stačí vybrať protokol FTP). Protokol: vyberte SFTP Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu Port: nie je potrebné vypĺňať (prípadne zadajte 22, v prípade FTP protokolu 21) Používateľ: vždy je to názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie) Po zadaní údajov kliknite na Pripojiť. Pri použití protokolu SFTP veľmi pravdepodobne vyskočí upozornenie v ohľade kľúča servera, tu stačí označiť Vždy dôverovať a kliknúť na OK, viac krát sa neobjaví. Total Commander Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi Total Commander. Odporúčame použivať protokol SSL/TLS (v tomto prípade je potrebné mať nainštalované potrebné knižnice OpenSSL - ak používate 32-bitovú verziu klienta, pri 64-bitovej verzii to nutné nie je), pri označení políčka SSL/TLS sa server automaticky upraví na ftps://backup2.dnsserver.eu). V prípade problémov s pripojením SSL/TLS odporúčame označenie tohto políčka zrušiť. Relácia: pomenujte si túto reláciu ako len chcete Názov hostiteľa: backup2.dnsserver.eu (viď nižšie nastavenie SSL/TLS) SSL/TLS: ak máte nainštalované knižnice OpenSSL, môžete označiť. Názov hostiteľa sa automaticky nastaví s predponou ftps (viď vyššie) Používateľ: vždy je to názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli) Použiť pasívny mód prenosu: odporúčame označiť, spojenie bude stabilnejšie Kliknite na OK a potom na Pripojiť (v okne na úrovni vyššie v Total Commanderi). WinSCP Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi WinSCP. Odporúčame použivať protokol FTP a Explicitné šifrovanie TLS/SSL. Prenosový protokol: môžete vyskúšať SFTP, ale ak by sa vyskytli problémy s právami pri zložkách, prepnite sa na protokol FTP Šifrovanie: objaví sa vtedy, ak vyberiete protokol FTP. Nastavte Explicitné šifrovanie TLS/SSL Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu Číslo portu: 21 Meno používateľa: názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli) Štruktúra zálohovacieho servera Po vytvorení FTP prístupu, uvidíte dve zložky, / db_zaloha/ (zálohy SQL databáz - ďalšie možnosti zálohovania SQL databáz nájdete v tomto návode) a /web/ (zálohy webového priestoru). V prípade ak ste si v Control Paneli vytvorili hotswap zálohu FTP priestoru (viď vyššie v návode), tak uvidíte aj zložku (/hotswap_web/) patriacu k hotswap zálohám webovej stránky. Hotswapy, ktoré ste si vytvorili u databáz, nájdete v zložke /db_zaloha/hotswap/ (viď nižšie v sekcii Hotswap zálohy databáz). Zložky /db_zaloha/ a /web/ obsahujú zložky očíslované ako 00 až 14. Číslo znamená, koľko dní je stará záloha. 00 je záloha z dnešnej polnoci. Ak dnes kliknete na zložku 01, čo je záloha zo včera, vidíte všetky súbory v akom boli stave ku včerajšiemu dňu. Rôzne súbory v zložkách môžu mať rôzne dátumy - to znamená, že v zložke 01 môžete vidieť súbor s dátumom napr. 15 mája. To znamená, že v ten deň bol súbor naposledy zmenený, nie deň, kedy sa záloha vytvorila. Záloha v zložke 02 je z predvčerajška, atď. Ak si potrebujete obnoviť súbory napr. zo zložky 06 a webová stránka používa databázu, tak odporúčame z rovnakej zložky (06) obnoviť aj databázu. Tento čin však zrealizujte len v tom prípade, ak by stránka po obnove súborov na FTP zle pracovala s databázou alebo zobrazovala nesprávne údaje. Obnova dát stiahnutých zo zálohovacieho servera Nahratie zálohy webových súborov na server Ak zálohy máte stiahnuté a potrebujete ich nahrať na váš hosting, môžete postupovať podľa návodu Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server Obnova dát pomocou prístupu na SSH Ak máte viac skúsenosti so správou hostingových služieb, môžete vyskúšať obnovenie dát pomocou služby SSH prístup, čo môže byť pre vás ako webmastera vhodné riešenie, najmä ak nemáte potrebu sťahovať zálohy do svojho počítača a potom ich nahrávať na pomocou FTP ako v sekcii vyššie Ako na to, postup nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH.
-
- obnova
- webhosting
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
WWW alias - využitie webového priestoru inej domény
Anonymous posted tutorial in Website redirection
Čo je to WWW alias? WWW alias je určitá forma presmerovania, ktorá pracuje spôsobom, že doména bez webového priestoru si môže načítavať obsah z toho istého adresára, ako má iná doména s aktívnym hostingom - čiže dve alebo viac domén môžu zobrazovať ten istý obsah ako doména s webovým priestorom (Puzzle X, Biznis X). Samozrejme nastavenie povoľuje načítavať obsah aj z inej zložky alebo subdomény, čo robí túto funkciu zaujímavejšou. Všetky zložky a subdomény sa musia nachádzať v rámci tej istej domény s aktívnym hostingom. Kedy je možné WWW alias aktivovať? Službu WWW alias si môžete aktivovať na doméne, ktorá má priradenú službu: DNS Parking (WWW alias je možné nastaviť len ku koreňovej zložke inej domény) DNS Parking plus (WWW alias je možné nastaviť aj k adresárom koreňovej zložky inej domény a toto platí aj pre ostatné nižšie uvedené balíky) DNS Parking plus new Presmerovanie domény všetky emailové balíky Puzzle X (ak si priestor pre webovú stránku nastavíte na 0 MB) pre všetky vyššie uvedené príklady zároveň platí, že doména sa zároveň musí nachádzať v tom istom Control Paneli ako doména s aktívnym Puzzle X alebo Biznis X balíkom. Službu WWW alias nie je možné nastaviť doméne, ktorá: má aktívny vlastný hosting Biznis X alebo Puzzle X (pre Puzzle X platí v prípade, ak v rámci balíka má priestor pre web nastavený na viac ako 0 MB) alebo má aktívny Exoweb balík Aké sú nevýhody WWW aliasu? Hoci WWW alias môže byť vhodný pre malé webové stránky, má aj niekoľko nevýhod oproti plnohodnotnému hostingovému balíčku: všetky domény nasmerované do webového priestoru inej domény zdieľajú rovnaké systémove limity (RAM, CPU čas, aplikačné pooly a pod...) hostingového balíčku na danej doméne výpadok alebo problémy hlavnej stránky (ak je problém na strane používateľa napr. z dôvodu neodborného zásahu do súboru .htaccess) môžu ovplyvniť aj dostupnosť domén, ktoré WWW alias využívajú z pohľadu SEO (Search Engine Optimization) nie je vhodné, keď viacero domén zobrazuje rovnaký obsah (platí v prípade ak všetky domény nasmerujete do rovnakého webového priestoru, ale obyčajne na toto nie je žiadny dôvod) ako už z názvu vyplýva, zdieľa sa len webový priestor, doména, ktorej nastavíte WWW alias nezískava zároveň väčší priestor pre emaily Ako nastaviť WWW alias? Službu WWW alias si môžete nastaviť po prihlásení do Control Panela, odporúčame ju však používať skôr výnimočne. Služba je vhodná najmä pre malé stránky (ideálne ak sú čisté HTML+CSS + JS), pre ktoré by sa neoplatil ani najmenší variant hostingu. Samozrejme nebude problém, keď si k doméne, ktorej bol nastavený WWW alias nainštalujete napríklad WordPress. V Control Paneli si pri doméne vyhľadajte službu WWW alias: Prv, než si WWW alias na nejakej svojej doméne nastavíte, majte na pamäti: alias musí smerovať do fyzickej zložky vo webovom priestore, nemôžete si nastaviť odkaz na nejakú konkrétnu webovú stránku alebo kategóriu (napr. na eshope), čo máte vytvorenú na svojej webovej stránke po nastavení WWW aliasu musíte počkať na aktualizáciu DNS záznamov, čo môže trvať niekedy aj dve hodiny (zvyčajne to býva skôr). Po aktualizácii DNS záznamov sa nastavenie WWW aliasu prejaví a stránka bude zobrazovať obsah Po kliknutí na WWW alias uvidíte aktuálny stav, tento znamená, že doména zatiaľ nemá nastavený žiadny alias. Kliknite na Nastaviť alias: Po kliknutí na Nastaviť alias v zozname uvidíte, na ktoré domény (musia mať svoj vlastný hosting Puzzle X alebo Biznis X) si môžete WWW alias nastaviť. Keď si rozkliknete zoznam, môžete vidieť aktuálny stav nastavenia WWW aliasov. V tomto prípade napr. doména exohosting.sk má balíček Puzzle X - k Puzzle X si môžete nastaviť najviac dva aliasy. Stav 0/2 znamená, že k doméne exohosting.sk nebol nastavený ešte žiadny WWW alias. Pri doméne exotechnologies.sk stav 1/neobmedzene znamená, že k doméne už bola nastavená jedna iná doména ako WWW alias a zároveň k tejto doméne môžete nastaviť neobmedzene veľa WWW aliasov, keďže doména má balíček Biznis X. Aj v tomto prípade však platí, že všetky domény sa delia o tie isté systémové prostriedky. Majte na pamäti, že ak si nastavíte nejakú doménu ako alias k inej doméne, je potrebné počkať ešte na zmenu DNS záznamov. V našom systéme by to nemalo trvať dlho, najviac zhruba polhodinu, často aj menej. Či je doména nastavená do zložky alebo subdomény, odporúčame si preverovať v prehliadači v inkognito režime, prípadne použiť možnosti na vyčistenie cache pamäte. Nastavenie WWW aliasu do zložky Upozornenie: Táto možnosť nie je dostupná pre balík DNS Parking. Ak potrebujete nastaviť doménu do konkrétnej zložky, musíte mať aspoň službu Presmerovanie domény, prípadne Exo Mail (Profi). Možnosť nastaviť alias do zložky je ešte dostupná pre staršie balíky DNS Parking plus (new). Keď chcete nastaviť doménu ako WWW alias k inej doméne a má zobrazovať obsah z nejakej zložky (teda adresára, ktorý sa nachádza pod /public_html/, tak zložku zadajte ako v príklade nižšie. Napríklad pod /public_html/ máte zložku /server/ a na túto zložku si chcete nasmerovať nejakú doménu, ktorá parkuje, tak do políčka zadajte názov zložky s lomítkom len na konci, napr.: server/ a kliknite na Zmeniť. Voľba Automatické presmerovanie na https znamená, že doména, ktorú nastavíte ako alias k nejakej zložke alebo subdoméne, bude automaticky presmerovaná na HTTPS verziu. Aby to fungovalo, musíte mať vygenerovaný bezpečnostný certifikát pre túto "aliasovu" doménu (SSL/TLS certifikát je u nás možné vygenerovať aj pre domény, ktoré len parkujú, stačí obyčajný Let's Encrypt). Pi uložení nastavení uvidíte výsledok, ako je WWW alias nastavený. Ak ste spravili preklep alebo chcete nastaviť doménu na inú zložku, môžete tak učiniť po kliknutí na Zmeniť. Zrušiť celú operáciu nie je možné, treba počkať na reštart servera, čo zvyčajne trvá najviac 10-15 minút. Upozornenie: Majte na pamäti aj to, že ak si nastavíte alias na nejakú zložku, táto zložka automaticky preberá nastavenie PHP verzie nadradenej domény, pod ktorou sa zložka fyzicky nachádza. Ak zmeníte PHP verziu na doméne (v našom príklade vyššie je to exohosting.sk), tak sa automaticky zmení PHP verzia aj na zložke, ktorú ste použili pre nastavenie WWW aliasu. Ak chcete na zložke použiť inú PHP verziu, ako na hlavnej doméne, pod ktorou sa zložka fyzicky nachádza na serveri, musíte najprv WWW alias zrušiť, nastaviť si PHP verziu akú potrebujete a potom si WWW alias nastaviť nanovo. Preto ak máte nejaké špeciálne požiadavky, odporúčame si najprv nastaviť PHP verziu pre zložku akú potrebujete a potom nastaviť WWW alias. Po reštarte servera dostanete možnosť WWW alias zrušiť. Kliknite na Zrušiť alias, ak chcete zrušiť WWW alias (zmena sa prejaví do 10-15 minút) alebo kliknite na Nastaviť alias, ak si ho chcete nastaviť na inú zložku alebo subdoménu. Nastavenie WWW aliasu do subdomény WWW alias si môžete nasmerovať aj na ľubovoľnú subdoménu. Postup oproti nastaveniu WWW aliasu do zložky sa líši len v tom, že pred názov subdomény zadajte ešte _sub. Takže keď máte subdoménu napr. server.exohosting.sk a chcete na túto subdoménu nastaviť doménu, ktorá parkuje, tak do políčka zadajte _sub/server/ a kliknite na Zmeniť. Po kliknutí na Zmeniť dostanete informáciu, na ktorú subdoménu bola doména nasmerovaná. Kliknutím na Zmeniť si môžete WWW alias ľubovoľne upravovať až do reštartu servera. Upozornenie: Pre subdomény platí to isté, čo v prípade zložiek, ak ide o zmenu PHP verzie. Ak máte špecifické požiadavky, odporúčame si najprv na subdoménu nastaviť PHP verziu akú potrebujete a až potom si nastaviť WWW alias smerujúci na túto subdoménu. Ktoré domény sú nastavené ako WWW alias? Tie domény, ktoré majú aktívny Puzzle X (s viac ako 0 MB webového priestoru) alebo Biznis X balík, majú službu WWW alias tiež dostupnú, ale v tomto prípade si len môžete pozrieť, ktoré iné domény, ste si nastavili ako WWW alias pre domény s aktívnym Puzzle X alebo Biznis X balíkom. Ak ste tak učinili, kliknite na službu WWW alias pri doméne s Puzzle X alebo Biznis X balíkom a uvidíte zhruba toto, ako v našom modelovom príklade: exotechnologies.sk je doména, ku ktorej sme si nastavili iné domény ako WWW alias exohosting.cz a exohosting.com sú domény, ktoré sme si nastavili ako WWW alias k doméne exotechnologies.sk. Kliknutím na modré ceruzky môžete aliasy upraviť alebo zrušiť exotechnologies.cz je doména, ktorá nemá nastavený ešte žiadny alias. Kliknutím na modrú ceruzku si ho môžete nastaviť. Pridať tretiu doménu ako WWW alias k doméne exotechnologies.sk je vďaka tomu, že exotechnologies.sk má Biznis X balík, ktorý neobmedzuje počet domén, ktoré je možné pridať ako WWW alias. V prípade Puzzle X balíka je možnosť pridať dve domény ako WWW alias -
Ak potrebujete presmerovať svoju webovú stránku na inú adresu, spôsobov je niekoľko. Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete presmerovať webovú stránku pomocou rewrite pravidiel v súbore .htaccess, ani použiť PHP skript, môžete vyskúšať alternatívu pomocou HTML značiek (tagov). Upozornenie: Keď si presmerujete svoju doménu resp. webovú stránku pomocou návodu uverejnenom nižšie a pri otestovaní presmerovanie nefunguje, skúste reštartovať prehliadač (príp. vyčistite cache) a potom znovu otestujte presmerovanie. "Nefungujúce" presmerovanie je často dôsledkom toho, že si prehliadač drží v pamäti pôvodné dáta, ktoré v tomto prípade treba vyčistiť. Presmerovanie pomocou HTML značiek Vytvorte si súbor index.html (alebo do existujúceho súboru vložte na začiatok kód) a nižšie uvedený kód upravte spôsobom: za parameter url doplňte požadovanú adresu (v príklade je exotechnologies.sk), na ktorú si želáte vašu doménu nasmerovať (HTTP alebo HTTPS) parameter content nastavuje čas, po ktorom dôjde k presmerovaniu v našom prípade je to 5 sekúnd - ak chcete aby došlo k presmerovaniu okamžite tak je možné nastaviť hodnotu na 0 (treba otestovať, niektoré prehliadače môžu ignorovať nulovú hodnotu a tým pádom by presmerovanie nemuselo fungovať správne). 5 sekúnd je dostatočne dlhý čas, aby si návštevníci mohli prečítať informáciu, že stránka bola presmerovaná (viď nižšie) alebo si nastavte aj dlhšiu lehotu, ak na stránke chcete zanechať dlhšiu informáciu značky (tagy) <title>Presmerovanie</title> a <p>Stránka bude presmerovaná na novú lokalitu.</p> si môžete upraviť ľubovoľne podľa potrieb <!DOCTYPE HTML> <html> <head> <meta charset="UTF-8"> <meta http-equiv="refresh" content="5; url=https://www.exotechnologies.sk/"> </head> <title>Presmerovanie</title> <body> <p>Stránka bude presmerovaná na novú lokalitu.</p> </body> </html> Súbor index.html uložte a následne nahrajte na server tam, kam potrebujte spraviť presmerovanie.
-
- html
- presmerovanie
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Ak potrebujete presmerovať svoju webovú stránku na inú adresu, spôsobov je niekoľko. Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete presmerovať webovú stránku pomocou rewrite pravidiel v súbore .htaccess, môžete použiť PHP skript. Upozornenie: Keď si presmerujete svoju doménu resp. webovú stránku pomocou návodu uverejnenom nižšie a pri otestovaní presmerovanie nefunguje, skúste reštartovať prehliadač (príp. vyčistite cache) a potom znovu otestujte presmerovanie. "Nefungujúce" presmerovanie je často dôsledkom toho, že si prehliadač drží v pamäti pôvodné dáta, ktoré v tomto prípade treba vyčistiť. Presmerovanie pomocou PHP skriptu Vytvorte si súbor index.php a vložte do neho tento kód (alebo si upravte existujúci súbor a kód vložte hneď na začiatok ešte pred <doctype> resp. <html>), s následnou úpravou: Za "Location: vložte plnú adresu domény/stránky, kam má byť pôvodná webová stránka resp. lokalita presmerovaná: <?php header("Location: https://www.exotechnologies.sk/", true, 301); exit(); ?> Ak chcete stránku presmerovať len dočasne, namiesto 301 dajte 302. Vyhľadávače dostanú informáciu, že presmerovanie na novú lokalitu je len dočasné a neprenesú ranky na novú lokalitu. <?php header("Location: https://www.exotechnologies.sk/", true, 302); exit(); ?> Súbor uložte a nahrajte na server. Zmena sa prejaví ihneď.
-
- php
- presmerovanie
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Ak potrebujete presmerovať svoju webovú stránku na inú adresu, spôsobov je niekoľko. Najčastejšie sa používajú spôsoby pomocou rewrite pravidiel v súbore .htaccess (na serveroch Apache). Upozornenie: Keď si presmerujete svoju doménu resp. webovú stránku pomocou návodu uverejnenom nižšie a pri otestovaní presmerovanie nefunguje, skúste reštartovať prehliadač (príp. vyčistite cache) a potom znovu otestujte presmerovanie. "Nefungujúce" presmerovanie je často dôsledkom toho, že si prehliadač drží v pamäti pôvodné dáta, ktoré v tomto prípade treba vyčistiť. Presmerovanie na inú lokalitu Presmerovanie na inú lokalitu v tomto kontexte znamená, že máte stránku na nejakej doméne, dáta stránky si skopírujete na inú doménu a chcete si pôvodnú stránku presmerovať na novú lokalitu. Najprv si vytvorte súbor .htaccess (aj s tou bodkou na začiatku) a otvorte ho v programe Notepad++. Môžete použiť aj klasický Notepad vo Windows, ale Notepad++ odporúčame, je ideálny pre úpravy súborov takéhoto typu. Takže pokojne si ho stiahnite aj nainštalujte, je možné ho používať aj v slovenčine (alebo češtine, záleží aký jazyk si pri inštalácii vyberiete). Upozornenie: Úpravám v .htaccess súboroch sa venujte len vtedy, ak presne viete, čo robíte. Neodborné zásahy môžu spôsobiť zacyklenie stránky alebo pád webu. Vždy si zálohujte pôvodný .htaccess súbor predtým, než ho upravíte a ak sa niečo pokazí, upravený vymažte a nahraďte ho pôvodným súborom. Zároveň majte na pamäti, že nasledujúci návod je všeobecný, rôzne redakčné systémy a vývojové platformy (CMS a frameworky) môžu vyžadovať odlišné úpravy .htaccess súborov. V týchto prípadoch odporúčame si preštudovať manuály k daným softvérom. Možností presmerovania pomocou súboru .htaccess je niekoľko, postupne si ich tu predstavíme. Doménu exohosting.sk budeme používať ako cieľovú, teda tú, kam presmerovanie nasmerujeme. Namiesto exohosting.sk si doplňte svoju vlastnú doménu. Ako pôvodnú lokalitu v našich príkladoch budeme používať doménu exoweb.sk. Pri presmerovaní budete mať možnosť si nastaviť typ presmerovania: 301 - ide o trvalé presmerovanie (používame aj v našich príkladoch), kedy vyhľadávačom posielate informáciu, že presmerovanie je navždy a môžu sa preniesť ranky na novú lokalitu. Obyčajne do dvoch týždňoch vyhľadávače upravia výsledky vyhľadávania tak, že namiesto pôvodnej lokality budú vo výsledkoch ponúkať novú lokalitu. 302 - ide o dočasné presmerovanie, ktoré odporúčame používať len ak je to nevyhnutné. Napr. chystáte novú webovú stránku a návštevníkov chcete presmerovať len dovtedy, pokým nová stránka nebude hotová. Jednoduché presmerovanie celej lokality Otvorte si súbor v Notepad++ (ďalej editor) a vložte do neho tento kód: RewriteEngine On RedirectMatch 301 / https://www.exohosting.sk Súbor uložte a nahrajte do /public_html/ adresára. Ide o najjednoduchšiu formu presmerovania ktorá znamená, že ak navštívite svoju stránku a je jedno, či to bude hlavná doména alebo nejaká kategória (v rámci danej domény) alebo dokonca subdoména (v rámci našej infraštruktúry to takto pracuje), všetky odkazy budú presmerované na www.exohosting.sk. Tento spôsob je vhodný vtedy, ak proste chcete len spraviť presmerovanie starej lokality a jej odkazov na novú lokalitu a nezáleží vám na štruktúre odkazov. Presmerovanie si samozrejme môžete zadať aj bez www, v závislosti od toho, akú verziu cieľovej lokality používate. Presmerovanie hlavnej domény okrem subdomén Nasledujúcim kódom si presmerujete hlavnú doménu (vrátane kategórií, ak sú) na novú lokalitu. V našom príklade doménu exoweb.sk (kód určuje, že sa presmeruje aj www verzia) si presmerujeme na lokalitu www.exohosting.sk. Zápis bude vyzerať takto a neovplyvní subdomény, tie zostanú nepresmerované: RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exoweb\.sk$ [OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.exoweb\.sk$ RewriteRule ^(.*)$ https://www.exohosting.sk/ [L,R=301] Samozrejme do zoznamu si môžete pridať aj vybrané subdomény. Napr. máte subdoménu test a chcete aj tú presmerovať na novú lokalitu. Skopírujte si riadok s www na riadok nižšie, www si prepíšte na test a za pôvodný riadok s www dajte [OR]. Vo výsledku to bude vyzerať takto a hlavná doména (vrátane www) sa spolu so subdoménou test presmerujú na novú lokalitu: RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exoweb\.sk$ [OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.exoweb\.sk$ [OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^test\.exoweb\.sk$ RewriteRule ^(.*)$ https://www.exohosting.sk/ [L,R=301] Presmerovanie pri zachovaní štruktúry odkazov Tento príklad nebude robiť len jednoduché presmerovania celej lokality, ale presmeruje aj štruktúru stránky. Napríklad máte na stránke exoweb.sk nainštalovaný WordPress, ktorý obsahuje hromadu článkov a chceli by ste WordPress preniesť napríklad na exohosting.sk, pričom chcete zachovať štruktúru odkazov na články a zároveň ich presmerovať z pôvodnej lokality. Napr. máte odkaz: https://exoweb.sk/2023/01/01/ahoj-svet/ a potrebujete, aby tento odkaz bol presmerovaný na novú lokalitu uvedenú nižšie: https://exohosting.sk/2023/01/01/ahoj-svet/ Do súboru .htaccess (nachádzajúci sa v public_html domény exoweb.sk) vložte nasledujúci kód: RewriteEngine On RedirectMatch 301 /(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ https://www.exohosting.sk/$1/$2/$3/$4/ Kód zverejnený vyššie presmeruje články, ale ignoruje presmerovanie hlavnej stránky (domény), ktorú treba špeciálne zadať, tak si ju do súboru .htaccess doplníme. Nasledujúci kód presmeruje hlavnú doménu a všetky články na novú lokalitu exohosting.sk: RewriteEngine On RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$ RewriteRule ^$ https://exohosting.sk/? [R=301,L] RedirectMatch 301 /(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ https://www.exohosting.sk/$1/$2/$3/$4/ Podobne môžete vyriešiť aj presmerovanie kategórií, napr.: RewriteEngine On RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$ RewriteRule ^$ https://exohosting.sk/? [R=301,L] RedirectMatch 301 /(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ https://www.exohosting.sk/$1/$2/$3/$4/ RedirectMatch 301 /category/(.*)$ https://www.exohosting.sk/category/$1/ Pri vytváraní presmerovaní takéhoto druhu si musíte podľa štruktúry odkazov upraviť samotný kód presmerovania. Tak napríklad, keď články vo WordPress majú štruktúru v tvare /2023/01/01/ahoj-svet/ teda /rok/mesiac/deň/názov/ v samotnom kóde si musíte vytvoriť štyri * záznamy ako v príklade vyššie a taktiež štyri $ záznamy. Tip: Pri vytváraní odkazov pre súbor .htaccess si môžete pomôcť online generátormi, napr. https://www.301-redirect.online/htaccess-rewrite-generator, ktoré vám pomôžu si vytvoriť také presmerovania, aké potrebujete, prípadne si môžete pomôcť manuálom k mod_rewrite. Odporúčame, aby ste si vždy .htaccess súbor otestovali, ideálne v inkognito režime prehliadača. Presmerovania v rámci vlastnej lokality Tip: Nasledujúce možnosti presmerovania domény pomocou súboru .htaccess používajte vtedy, ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete mať aktivované Automatické presmerovanie na HTTPS v Nastaveniach Apache a PHP v Control Paneli. Presmerovanie domény z HTTP na HTTPS Kód uvedený nižšie presmeruje všetky stránky z HTTP na HTTPS verziu. Nerozlišuje, či používate verziu s www alebo bez www, ak použijete v HTTP odkaze www, stránka bude presmerovaná na zabezpečenú verziu (HTTPS) s www. Ak nepoužijete www v odkaze HTTP, stránka bude na HTTPS presmerovaná tiež bez www. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] Presmerovanie domény z HTTPS na HTTP V prípade, ak z nejakého dôvodu potrebujete presmerovať stránky zo zabezpečeného pripojenia HTTPS na nezabezpečené HTTP, použite kód uvedený nižšie, ktorý presmeruje všetky stránky na doméne, bez ohľadu na to, či používate odkazy s www alebo bez www: RewriteEngine On RewriteCond %{ENV:HTTPS} on RewriteRule (.*) http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] Vyššie uvedené príklady sú jednoduché, ale z pohľadu SEO nemusia byť ideálne, keďže všeobecne sa odporúča buď používať odkazy s www alebo bez www. Presmerovanie domény z HTTP na HTTPS bez www Ak by ste chceli presmerovať stránky z HTTP na HTTPS bez www, použite kód uvedený nižšie. Daný kód zabezpečí, že všetky verzie odkazov (s HTTP, s HTTPS, s www) budú presmerované na zabezpečenú verziu HTTPS bez www. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.*)$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ https://%1/$1 [L,R=301] Presmerovanie domény z HTTP na HTTPS s www Ak chcete spraviť presmerovanie naopak, že z verzie bez www chcete presmerovať na verziu s www, použite kód uvedený nižšie. Daný kód zabezpečí, že všetky verzie odkazov (s HTTP, s HTTPS, bez www) budú presmerované na zabezpečenú verziu (HTTPS) s www. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] Ďalšími možnosťami presmerovania sú v rámci domén / zložiek (myslené ako kategórie resp. podstránky v rámci domény) a subdomén. Presmerovanie zložky na subdoménu Napríklad máte zložku (podstránku, kategóriu) /web/ a chceli by ste z nej spraviť subdoménu web.exohosting.sk. Do .htaccess v /public_html/ vložte tento kód a zložka /web/ bude presmerovaná na subdoménu /web/: RewriteEngine On RedirectMatch 301 /web/ https://web.exohosting.sk/ Presmerovanie subdomény na zložku Opačne, teda zo subdomény web.exohosting.sk si môžete presmerovanie do zložky /web/ spraviť takto: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^web.exohosting.sk$ RewriteRule ^(.*)$ https://exohosting.sk/web/ [L,R=301] Presmerovanie subdomény na doménu Ak má ísť o presmerovanie subdomény web.exohosting.sk priamo na doménu exohosting.sk, môžete použiť tento kód: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^web.exohosting.sk$ RewriteRule ^(.*)$ https://exohosting.sk/ [R=301,L] Všetky testy s .htaccess súbormi odporúčame robiť v inkognito režime prehliadača, aby ste znížili problémy a nacachovaným obsahom webových stránok.
-
Ak máte novú stránku v Exowebe na vlastnej doméne, môže sa stať, že po navštívení vašej domény budete presmerovaní na stránku: https://www.exohosting.sk/webstranka To znamená, že vaša stránka je nezverejnená, preto ju treba zverejniť. Zverejnenie webovej stránky V editore Exowebu, keď si upravíte stránku ako potrebujete, kliknite hore vpravo na Zverejniť: Pred samotným zverejnením odporúčame kliknúť na Náhľad, kde si môžete stránku prezrieť ako bude vyzerať, keď ju zverejníte a prípadne ju ešte upraviť. Tip: Predtým ako ju zverejníte, odporúčame, aby ste mali na všetkých stránkach vypísané všetky potrebné a užitočné informácie v rámci optimalizácie pre vyhľadávače, čím si zlepšíte šancu na rýchlejšiu indexáciu vašich stránok vo vyhľadávačoch. Majte na pamäti, že na tlačidlo Zverejniť musíte kliknúť po akejkoľvek zmene, ktorú na webe vykonáte, aby sa zmeny aj reálne prejavili. Tento proces má výhodu aj v tom, že v editore môžete stránku ľubovoľne dlho upravovať, a až keď budete mať všetky zmeny hotové, môžete celú webovú prezentáciu jediným kliknutím aktualizovať. Odporúčame, aby ste si na Exowebe aktivovali HTTPS adresu podľa tohto návodu. Či to spravíte pred zverejnením alebo po, je na vás. Vypnutie zverejnenej stránky Ak by ste potrebovali zverejnenú stránku vypnúť, môžete tak učiniť cez Základné nastavenia → Stav webstránky. Podrobnosti nájdete na začiatku tohto návodu.
-
- exoweb
- webová stránka
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Ak z nejakých dôvodov potrebujete alebo len chcete mať vlastné chybové stránky typu 403 (Forbidden) a 404 (Not Found), tak postupujte podľa tohto návodu: V adresári, v ktorom chcete nastavovať chybové stránky (najskôr to bude koreňov adresár /public_html/ ) vytvorte súbor .htaccess a do neho vložte: ErrorDocument 403 /cesta/k/adresaru/403.html ErrorDocument 404 /cesta/k/adresaru/404.html Alebo môžete použiť aj URL adresu v prípade, že všetky časti stránky chcete smerovať na rovnakú chybovú stránku: ErrorDocument 403 https://www.nazovdomeny.tld/403.html ErrorDocument 404 https://www.nazovdomeny.tld/404.html Upozornenie: Nastavenie ErrorDocument je platné pre všetky podadresáre adresára, v ktorom máte umiestnený súbor .htaccess. Čiže umiestnením .htaccess do /public_html/ ovplyvníte všetky podadresáre v /public_html/, vrátane subdomén. Rozdielne nastavenie pre podadresáre môžete urobiť vložením .htaccess s požadovaným nastavením do daného podadresára. Štandardne je nastavený súbor 404.php umiestnený v /public_html/. Nastavenie vlastných chybových stránok pre chybu 500 a vyššie na zdieľanom hostingu zatiaľ nie je možné.
-
Webstránkou to nekončí I. - Pomocník na online marketing
Roman posted a blog entry in EXO HOSTING Blog
Pravda je taká, že webstránkou to len začína. Bez reklamy je to ako keby ste mali tovar (alebo službu) schovaný voľakde v pivnici. Ak nemáte adekvátny marketing, predávať budete len ťažko a vy predsa predávať chcete, keďže ste už investovali do domény a hostingu a spravili si webstránku. Prvou vecou, ktorú by ste mali spraviť, je implementovanie Google Analytic od Googlu do vašej stránky. Je to veľmi dôležité, pretože tak zistíte, ktorý online marketingový nástroj Vám naozaj pomáha. Popísanie Analyticu by vydalo aj na knihu a tu sa o ňom nebudem rozpisovať, lebo návodov, ako na neho, je na internete kopec a možno aj viac. Je to dôležitá súčasť Vášho online podnikania a určite ho potrebujete. Ideálne je stiahnuť si aj appku do smartfónu, štatistiky budete mať takto stále po ruke. Aké možnosti online reklamy máme k dispozícii? Google AdWords - Momentálne asi najdôležitejší a najznámejší nástroj online reklamy. Ak to s vašou propagáciou myslíte vážne, tak tu treba sústrediť najviac svojho snaženia. Nechcem Vás vystrašiť, ale je pravda, že najprv Vám bude pripadať zložitý, preto investujte svoj čas do štúdia. Ak si chcete trochu toho času ušetriť, investujte do niektorého z kurzov organizovaných renomovanými školiacimi firmami. Nestojí to veľa a z vlastnej skúsenosti viem, že to zo začiatku pomôže, aby ste neobjavovali už objavené a následne ušetrili pri správnom optimalizovaní kampaní. Reklama v AdWords sa môže zobrazovať jednak pri vyhľadávaní priamo v Googli, alebo na partnerských stránkach zapojených cez službu AdSense a to ako v textovej podobe, alebo ako reklamné bannery. Etarget, InClick - V prostredí slovenského internetu môžete využiť služby aj týchto reklamných systémov. Stavať na týchto systémoch celú kampaň asi nie je to pravé orechové, ale môžu pomôcť vyplniť priestor, aby ste komplexnejšie obsiahli slovenský internet. Ich výhodou je jednoduchšie rozhranie. Facebook Dôležitosť reklamy na Facebooku neustále rastie. Kto nie je na Facebooku, ako by ani nebol. Prvou dôležitou vecou je zriadiť si svoju fanúšikovskú stránku – je to silný nástroj komunikácie medzi vami a vašimi zákazníkmi. Zriadenie takejto stránky je bezplatné, tak isto aj uverejňovanie príspevkov, teda ak nerátame váš čas. Na facebooku viac ako inde záleží na kvalite ponúkaného obsahu. Vždy sa zamyslite, či sa oplatí zdieľať obrázok s mačičkami (pokiaľ neponúkate krmivo pre zvieratá). Druhý krok je platená reklama, pretože ak práve neuverejníte virálny príspevok, ktorý si ľudia budú medzi sebou spontánne zdieľať a lajkovať, viditeľnosť vašich príspevkov sa bude pohybovať len v pár percentách. Reklama na facebooku má samozrejme svoje pravidlá, veľkosti obrázkov, … o tom, ale niekedy nabudúce. Je toho viac Blog - Je to fantastický nástroj, ako ukázať, že v tom, čo robíte, ste naozaj odborník. Ľudia sa na Váš blog po prvý krát dostanú pri hľadaní konkrétnej informácie, idú si po radu. Ak im poradíte dobre, je vysoká pravdepodobnosť, že si u Vás aj niečo objednajú, alebo si váš blog, či stránku uložia do záložiek a neskôr sa vrátia a nakúpia u Vás. Či už predávate poistenie, ponožky, alebo autá, určite sa počas dňa stretávate s množstvom otázok, tak prečo neponúknuť odpovede na ne práve vo vašom blogu? Youtube - Táto najpopulárnejšia sieť pre videá je momentálne z hľadiska efektivity vynaložených prostriedkov veľmi výhodná. Dá sa nastaviť z prostredia AdWords, keďže Youtube vlastní Google. Ak potrebujete zvýšiť povedomie o značke, určite do toho choďte! Reklama môže mať textovú formu, môže to byť banner vo videu, alebo priamo video, ktoré sa prehrá na začiatku. Twitter - Nie je na Slovensku až tak používaný ako v zahraničí, ale je to ďalší kanál, ako dať vedieť o novom článku na blogu, novom produkte, či zľave. Minulý rok prišla zmena v podobe vkladania obrázkov a tento rok ho čakajú ešte väčšie zmeny. Je to miesto, kde by ste nemali chýbať. Instagram a Pinterest – Rastú, veru rastú. Hlavne medzi mladšími ročníkmi. Ak chcete byť úspešný pre mladú generáciu, tak toto sú sociálne siete práve pre Vás. Platenú reklamu na Instagrame viete zriešiť z Facebooku. Email - Posielanie spamov nie je správne, ani osožné. Iná vec je, ak si budujete databázu relevantných kontaktov, ľudí ktorí súhlasili s tým, aby ste ich informovali o svojich akciách, produktoch, či službách. Ak zatiaľ nemáte niekoľko tisícovú databázu kontaktov, bude táto forma reklamy bezplatná a všetko čo investujete bude len Váš čas a kreativita. Túto formu marketingovej komunikácie považujem za veľmi prínosnú, keďže píšete ľuďom, ktorí už o Vás vedia, alebo dokonca majú zakúpený Váš produkt. Napriek rastúcemu podielu reklamy v sociálnych sieťach by som tento komunikačný kanál ešte ani zďaleka nezavrhoval. Kombinovanie Blog môžete promovať cez Facebook, Twitter, cez e-mail, ak v ňom máte peknú infografiku, tak cez Pinterest. Fotky môžete vkladať na Facebook, Twitter, Pinterest a pokiaľ ich viete aj nejako pekne odfotiť a prehnať cez pár filtrov, použite Instagram. Na Instagram sa hodia aj rôzne lifestyle fotky, napríklad z firemných eventov, výstav, … TIP: Ak si potrebujete založiť blog, tak Vám pravdepodobne bude vyhovovať WordPress alebo vyskúšajte náš Exoweb. -
Nevyzerá Vaša stránka dobre na mobiloch? Prichádzate o zákazníkov!
Roman posted a blog entry in EXO HOSTING Blog
Museli by sme žiť v jaskyni, variť na ohni lesnú zver a internet poznať len z rozprávania kamarátovho brata, ktorý ho videl z okna vlaku, aby sme si nevšimli, ako veľmi sa zmenili webstránky za posledné dve dekády. Firmám už nestačí dať na webu jednoduchý popis činnosti a telefónne číslo. Potrebujú umožniť návštevníkom dozvedieť sa všetky potrebné informácie, objednať si tovar, alebo službu a to hneď - z akéhokoľvek zariadenia pripojeného na internet. Responzívnosť Responzívnosť je pojem, ktorým označujeme webstránku, ktorá sa správne zobrazuje na počítači, tak aj na mobile a to pri rôznych rozlíšeniach (veľkostiach) zobrazovacej plochy (monitor počítača, displej mobilu, či tabletu). Ak neviete, či je vaša stránka responzívna, kliknite si na tento odkaz a nechajte si overiť webstránku. Google zanalyzuje webstránku a vypíše výsledok. Ak stránka nie je vhodná, dostanete aj informácie o tom, čo treba na danej stránke vylepšiť. Štatistiky Na Slovensku používa smartfón, podľa údajov z roku 2016 už 65% ľudí. Postupne rastie aj podiel vyhľadávania informácií o produktoch, ich porovnávanie, či rôzne predkupné aktivity uskutočnené s mobilným zariadením. Ak neveríte, tak zaujímavé štatistiky, kde si dokážete nájsť aj informácie uvedené v tomto článku nájdete na tejto stránke. Generácia Z Jedna z najdôležitejších otázok, ktorú si musíme položiť, ak chceme poznať svojich zákazníkov, sa týka ich veku. Aká stará je naša cieľová skupina? Ak sú to mladí ľudia narodení po roku 2000, zbystrite pozornosť. Túto generáciu označujeme ako Generácia Z. Narozdiel od predchádzajúcich generácií sú títo mladí ľudia už absolútne spätí so smarfónmi, v podstate od narodenia. V mobile majú sociálne siete, kamarátov vyhľadávajú a komunikujú s nimi cez rôzne appky a v neposlednom rade pomocou svojich smartfónov vyhľadávajú informácie. Keďže na rozdiel od starších generácii majú tieto technológie vžité, neboja sa ich využívať aj na nákupy. Pre túto generáciu je absolútne nevyhnutné mať responzívnu webstránku. Samozrejme, ak ideme cieliť práve na túto skupinu užívateľov, treba si aj čo-to naštudovať, ako by mala takáto stránka vyzerať, aby sme ju zbytočne neprehltili informáciami a dať správne info na správne miesto, nech dokážeme udržať pozornosť a záujem. A čo iné generácie? Staršie generácie samozrejme tiež postupne menia svoje online návyky a dnes nie je problém vidieť babičky s tabletmi. Generácie dnešných dvadsiatnikov, alebo tridsiatnikov, tak isto postupne prijímajú nové možnosti, ktoré im smartfóny ponúkajú. Ak ešte teda nemáte responzívnu webstránku, pripravujete sa o zákazníkov. Spravte si prehľad a pozrite sa, či vás vaša konkurencia už náhodou nepredbehla. Nemám responzívnu webstránku. Čo teraz? Pri úvahách čo ďalej, sa mi osvedčil prístup dvoch riešení – Buď vs Alebo. Buď je mi to jedno, alebo mi to jedno nie je. Ak mi to nie je jedno, tak buď si dám takú webstránku spraviť, alebo si ju spravím sám. Ak si ju chcem spraviť sám, tak buď viem programovať, alebo neviem programovať. Ak neviem programovať a chcem si spraviť webstránku sám, tak buď sa naučím robiť v niektorom voľne dostupnom CMS, alebo si za pár eúr mesačne objednám profesionálny nástroj na tvorbu webstránok. Ak sa rozhodnem pre platený nástroj na tvorbu webstránok, tak buď si spravím prieskum trhu, alebo si nespravím prieskum trhu. Ak si spravím prieskum trhu, tak zistím, že najlepší pomer cena/výkon má: CMS EXOWEB od EXO HOSTING-
- mobil
- návštevnosť
-
(and 1 more)
Tagged with: