Hľadanie v komunite
Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''google''.
4 výsledky
-
V Exowebe si môžete merať návštevnosť stránok pomocou nástroja Google Analytics. Tento článok bude zahŕňať aj stručný postup ako si kód v Google Analytics vytvoriť. Nebudeme sa venovať pokročilým nastaveniam, tie necháme skúseným užívateľom, cieľom tohto návodu je vás stručne oboznámiť sa s postupmi ako si kód z Google Analytics úspešne implementovať do Exowebu. Vytvorenie a nastavenie účtu v Google Analytics Kliknite na úvodnú stránku Google Analytics (prihláste sa do svojho Google konta, ak nie ste prihlásení). Následne uvidíte uvítaciu stránku. Kliknite na Začať merať: Na nasledujúcej strane budete vyzvaní k vytvoreniu účtu. Účet si môžete pomenovať ako chcete, ak máte napr. viac Exowebov, kde chcete merať štatistiky, tak si účet môžete pomenovať napr. Exoweb, výber je čisto na vás. Nižšie (mimo obrazovky) máte ešte možnosti pre rozšírené nastavenia, tie si označte podľa vášho vlastného uváženia alebo nechajte označené predvolené možnosti a dole vľavo kliknite na Ďalej (tiež mimo obrazovky): Na druhe stránke si vytvorte vlastníctvo, názov si tiež zvoľte aký chcete, môžete si ho pomenovať napr. názvom domény. Vyberte si aj časové pásmo a menu a kliknite na Ďalej: Na tretej strane si vyberte zameranie vášho podnikania a vyberte veľkosť firmy. Kliknite na Ďalej: Obchodné ciele si vyberte podľa uváženia, za akým účelom potrebujete sledovať štatistiky. Môžete vybrať viac možností. Po výbere kliknite úplne dole na Vytvoriť (mimo obrazovky): Vyskočí okno, kde je potrebné, aby ste vyjadrili súhlas so zmluvnými podmienkami. Označte aj, že prijímate nariadenia GDPR a kliknite na Súhlasím: Na ďalšej strane si vyberte platformu, keďže idete merať štatistiky vašej stránky v Exowebe, tak označte Web: Následne sa vyroluje okno, zadajte názov vašej lokality (napr. www.exoweb.sk), stream si pomenujte ako chcete, napr. názvom domény a kliknite na Vytvoriť a pokračovať. Rozšírené meranie si upravte len ak na to máte dôvod (odporúčame skúseným používateľom). Vyskočí okno, kde uvidíte svoj kód Google Analytics. V okne s kódom napravo kliknite na ikonku pre skopírovanie kódu. Modré tlačidlo Testovať inštaláciu, si zatiaľ nevšímajte (k tomu sa neskôr vrátime) Pridanie kódu Google Analytics do Exowebu Prihláste sa do editora Exowebu a vložte si svoj kód do hlavičky stránky pomocou návodu Vloženie globálnych skriptov do Exowebu. Upozornenie: Pod poľom s kódom uvidíte Možnosti ochrany osobných údajov a sekcie: Reklama, Analytika a Predvoľby. Všetky možnosti musia byť označené, aby ste neporušili podmienky používania služby Google Analytics a nariadenia GDPR. Úplne dole (mimo obrázka) kliknite na Uložiť a nezabudnite zverejniť stránku (vpravo hore v editore tlačidlo Zverejniť). Otestovanie kódu Google Analytics Teraz sa vráťte naspäť do nastavení Google Analytics a v okne s kódom, napravo hore (ako sme vyššie spomínali), kliknite na tlačidlo Testovať inštaláciu. Počkajte pokým prebehne test, môže trvať niekoľko sekúnd. Ak ste všetko nastavili správne, dole sa objaví hlásenie v zelenom Na vašom webe bola zistená správne použitá značka Google. V administrácii Google Analytics môžete teraz vidieť prehľad svojho streamu. Ak naň kliknete (napr. priamo na názov domény) tak uvidíte podrobnosti sledovania. Najskôr uvidíte upozornenie, že zhromažďovanie údajov nie je aktívne. Nechajte tomu čas niekoľko hodín, pokým sa budú zbierať štatistiky. V prípade potreby ďalších nastavení Google Analytics odporúčame v administrácii kliknúť hore vpravo na otáznik, kde sa vyroluje pomocník.
-
Ak patríte medzi hromadných odosielateľov emailov (tým sa myslí, že ak denne odosielate viac ako 5000 správ) servery Google a Yahoo! budú od februára 2024 vyžadovať, aby ste vo svojich DNS záznamoch mali aj DMARC záznam. Čo to je DMARC záznam, ako funguje a k čomu slúži, si môžete prečítať v našom návode Ako si nastaviť DMARC záznam pre svoju doménu. V návode nájdete aj odkazy na stránky, pomocou ktorých si DMARC záznam môžete vygenerovať (môžete použiť aj náš generátor), pričom sa predpokladá, že v DNS záznamoch už máte aktívny SPF a DKIM záznam(y) - ktoré sú pre funkčnosť DMARC záznamu potrebné. Ak DMARC záznam nebudete mať v DNS záznamoch dostupný, servery Google a Yahoo! vašu hromadnú poštu budú odmietať (v lepšom prípade ich označia za spam) Ďalšou dôležitou podmienkou je, aby ste vo svojich emailových správach určených adresátom, mali možnosť odhlásenia odberu emailov. Toto by vám mala zabezpečiť aplikácia na odosielanie emailov. Tieto úkony zabezpečia, aby vaše hromadné emaily boli spoľahlivo doručované na servery Google a Yahoo!, ak neodosielate emaily hromadne, tieto podmienky sa vás netýkajú, ale nič nepokazíte ak si DMARC záznam do svojich DNS záznamov pridáte.
-
Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Google Sites, po zriadení služby u Google Sites, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov Najprv bude pravdepodobne potrebné, aby ste svoju doménu overili, v nastaveniach Sites nájdete postup ako doménu overiť, môžete postupovať pomocou tohto nášho článku. Pokým sa záznamy načítajú do systému DNS, môže to trvať 2-3 hodiny. Následne obyčajne stačí, keď si pridáte nový záznam typu CNAME, ktorý pomenujete www a nastavíte na lokalitu ghs.googlehosted.com. Z hlavnej (root, koreňovej) domény si v Google Sites môžete zapnúť presmerovanie na www (odporúčame) alebo si v DNS upravte A záznam pre hlavnú doménu tak, že A záznam zmeníte na ANAME (nepridávajte nový záznam) a IP adresu nahradíte lokalitou ghs.googlehosted.com. CNAME záznam pre www.domena.tld: ghs.googlehosted.com. ANAME záznam pre domena.tld: (*nepovinné) ghs.googlehosted.com. Eventuálne si ešte môžete upraviť SPF záznam, keďže webovú stránku budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Google zahrnúť do nášho SPF záznamu (aj keď s veľkou pravdepodobnosťou priamo zo stránky žiadne emaily odosielať nebudete, ale pridaním serveru Google do SPF záznamu nič nepokazíte). V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.google.com ~all V prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Host a Google Site on your domain (aktuálne s českým prekladom), podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Google Sites pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Overenie vlastníctva domény pomocou TXT záznamu v DNS (Google Search Console)
Roman zverejnil návod v DNS
Ak v Google Search Console potrebujete overiť vlastníctvo domény kvôli správe vašej domény v prostredí nástrojov od Google a chcete ho overiť cez DNS záznamy, postupujte nasledovne: Od Google získate kód, ktorý bude napr. v tomto tvare: google-site-verification=WXYZ_A1b2c3D4E5qwe123RTY654uio963PAS741vbn8 Prihláste sa do Control Panela a pri požadovanej doméne kliknite na službu DNS záznamy: Prejdite úplne dole na koniec DNS záznamov a kliknite na červené tlačidlo Pridať záznam: Podľa obrázku nižšie si nastavte údaje: do poľa Názov nezadávajte nič TTL nechajte na hodnote 3600 Typ záznamu vyberte TXT do políčka Hodnota záznamu vložte kód od Google ...a kliknite na tlačidlo Pridať. Objaví sa zatiaľ ešte nezapísaný DNS záznam, skontrolujte si, čo je všetko v poriadku a kliknite na Uložiť zmeny: Záznam sa následne uloží do príslušnej DNS sekcie ako na príklade nižšie: Upozornenie: Po pridaní záznamu treba ešte počkať nejaký čas, pokým servery nový DNS záznam zaregistrujú, čo obvykle trvá zhruba 2 hodiny. Potom si overte vlastníctvo v Google Search Console.