Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×

Search the Community

Showing results for tags 'cms'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 19 results

  1. Roman

    Zapnutie debug módu v Joomla!

    Pri Joomla! sa môže stať, že ak máte nejaký modul alebo plugin nekompatibilný s aktuálnou PHP verziou, tak namiesto webovej stránky uvidíte len bielu stránku. Prečo vidíte len bielu stránku môžete zistiť tak, že si v Joomla zapnete debugovanie. Je to možné zapnúť aj v administrácii, ale v prípade bielej stránky alebo ak máte problém sa dostať do administrácie, tak debugovanie si môžete zapnúť úpravou nastavení v súbore configuration.php Zapnutie debugovania v Joomla! Prihláste sa na server a z hlavného adresára Joomla! si stiahnite do počítača súbor configuration.php. Otvorte ho napr. v Notepad++ a zhruba na riadkoch 19. a 23. nájdite tieto dve položky: public $debug = '0'; . . . public $error_reporting = 'none'; Upravte dané dve hodnoty takto: public $debug = '1'; . . . public $error_reporting = 'maximum'; ... a nahrajte súbor naspäť na server. Pozor, súbor na serveri zrejme bude mať CHMOD (oprávnenia) 444, takže pred nahratím súboru z počítača si musíte upraviť práva toho súboru na serveri aspoň na 644. Po nahratí upraveného súboru by ste mali na stránke vidieť chybové hlásenia, ktorý modul z akého dôvodu prestal fungovať, čo vám pomôže k obnoveniu chodu stránky.
  2. Roman

    Presmerovanie Joomla! z HTTP na HTTPS

    Ak si plánujete nainštalovať redakčný systém Joomla!, odporúčame, aby ste si ju nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL, avšak musíme zdôrazniť, že Joomla! má aj vlastné nastavenia pre zabezpečené pripojenie, tak sa nestane nič zlé, keď si HTTPS presmerovanie nastavíte neskôr priamo v administrácii Joomla! po dokončení inštalácie. Takže pri nastavení presmerovania na HTTPS máte dve možnosti. Buď si Joomla! na HTTPS presmerujte podľa návodu Zapnutie presmerovania webovej stránky z adresy HTTP na HTTPS alebo si presmerovanie na HTTPS zapnite v administrácii Joomla!. Nastavenie Joomla! z HTTP na HTTPS Ak si chcete Joomla! presmerovať na HTTPS v jej administrácii, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát (ak ste už tak neučinili), napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte Joomla! nainštalovanú. Keď certifikát bude aktívny (Let's Encrypt je aktívny zvyčajne do 5 minút) otestujte si funkčnosť navštívením vašej stránky na adrese HTTPS. Ak sa stránka bude zobrazovať správne, v administrácii Joomla! kliknite v hlavnom menu na Nastavenia a následne na Globálna konfigurácia: V Globálnej konfigurácii sa prepnite na kartu Server a potom pri položke Vynútiť HTTPS vyberte možnosť Celý web. Nové nastavenia si následne uložte kliknutím na Uložiť alebo Uložiť & Zavrieť vľavo hore. Zmena sa prejaví okamžite, nie je potrebné upravovať žiadny súbor .htaccess, keďže Joomla! si odkazy presmeruje automaticky a dané nastavenie nie je so žiadnym konfliktom s našimi presmerovaniami na HTTPS v Control Paneli. Môžete mať aktivované obe možnosti alebo len jednu z nich, web sa bude správať stále rovnako.
  3. Ak si plánujete nainštalovať redakčný systém WordPress, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL. Ak však už máte WordPress nainštalovaný a chceli by ste ho prevádzkovať na zabezpečenej (HTTPS) adrese, tak odporúčame postupovať podľa návodu Zapnutie presmerovania webovej stránky z adresy HTTP na HTTPS. Ak z nejakého dôvodu nechcete presmerovanie aktivovať týmto spôsobom, ale chcete si webovú stránku presmerovať manuálne pomocou súboru .htaccess, pokračujte v čítaní tohto návodu. Nastavenie WordPress z HTTP na HTTPS Ak si chcete WordPress presmerovať na HTTPS manuálne, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát, napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte WordPress nainštalovaný. Keď certifikát bude aktívny (Let's Encrypt je aktívny zvyčajne do 5 minút) otestujte si funkčnosť navštívením vašej stránky na adrese HTTPS. Ak sa stránka bude zobrazovať správne, prihláste sa do administrácie WordPress a vo všeobecných nastaveniach si zmeňte adresy (URL) na HTTPS. Podľa uváženia si môžete do oboch adries zadať aj www, ak chcete mať WordPress na adrese s www, ale všeobecne odporúčame používať verziu bez www. Ak máte WordPress nainštalovaný na subdoméne, www v adrese neodporúčame používať vôbec. Presmerovanie na HTTPS pomocou súboru .htaccess Po nastavení adresy v administrácii WordPress prihláste sa na server a v zložke, kde máte Wordpress nainštalovaný, by sa mal nachádzať súbor .htaccess. Stiahnite si ho do počítača, otvorte pre úpravu (buď klasický Poznámkový blok vo Windows (Notepad) alebo skôr odporúčame Notepad++, ktorý je vhodný na takéto úpravy) a najskôr uvidíte takýto text: # BEGIN WordPress # Inštrukcie (riadky) medzi “BEGIN WordPress” a “END WordPress” sú # dynamicky generované a mali by byť upravené iba pomocou filtrov WordPress. # Akékoľvek zmeny inštrukcií medzi týmito značkami budú prepísané. <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}] RewriteBase / RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress Dole medzi </IfModule> a # END WordPress vložte nižšie uvedený kód. Kód zabezpečí to, že ak si otvoríte svoju webovú stránku vo Wordpress na adrese HTTP s www alebo bez www, tak stránka sa presmeruje vždy na tú HTTPS adresu, ktorú máte zadanú v nastaveniach WordPress (takže bez ohľadu na to, či máte adresu zadanú s www alebo bez www). RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L] Ak chcete mať WordPress na www adrese medzi </IfModule> a # END WordPress môžete vložiť aj tento alternatívny kód uvedený nižšie. Používajte len v prípade, ak by kód uvedený vyššie nepracoval správne (nemalo by sa tak stať) a v nastaveniach stránky máte zadanú www verziu. Ak máte v nastaveniach URL bez www, nižšie uvedený kód nepoužívajte (spôsobí zacyklenie presmerovania). RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] Kódy uvedené vyššie môžu ovplyvniť nastavenie .htaccess súborov subdomén (ak máte WordPress nainštalovaný na hlavnej stránke). Ak nechcete, aby hlavný .htaccess ovplyvňoval správanie sa webových stránok na subdoménach, priamo do zložky _sub vložte súbor .htaccess s týmto obsahom: RewriteEngine On Testovania správnosti presmerovania odporúčame prevádzkovať v inkognito režime prehliadača alebo si po každej zmene v .htaccess súbore reštartujte prehliadač, aby ste sa vyhli problémom s nacachovaným obsahom stránok.
  4. Roman

    Inštalácia Drupal

    Tento návod vás prevedie základnou inštaláciou redakčného systému Drupal a potrebných nastavení. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Drupal si môžete stiahnuť zo stránky Drupal.org. Archív v súbore .ZIP si uložte do počítača a rozbaľte. V súbore .ZIP sa nachádza zložka drupal-cislo-verzie, tú si otvorte a obsah v nej nahrajte na server. Ak chcete mať Drupal na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/. Ak chcete mať Drupal na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete Drupal prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Alebo si zložku drupal-cislo-verzie nahrajte priamo do _sub a potom si ju po nahratí premenujte na čo chcete, na čo si ju premenujte, tak tak bude volať subdoména. Inštalácia Drupal Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory Drupal. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka Drupal ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu Drupal. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /core/install.php Výber jazyka Na prvej stránke si vyberte jazyk pre inštaláciu, keď si vyberiete slovenčinu (mala by sa vybrať automaticky ak prostredie vášho počítača máte lokalizované do slovenčiny), tak inštalácia prebehne v nej a aj samotný Drupal budete mať v slovenčine Výber profilu Po výbere jazyka si vyberte inštalačný profil, skúsení používatelia k tomu nepotrebujú rady a začiatočníci by si mali vybrať Štandardný profil. Následne prebehne kontrola (3 Overenie požiadaviek), či parametre hostingu zodpovedajú potrebám inštalácie Drupal, ak áno, tak sa inštalátor presunie rovno na ďalšiu sekciu 4 Nastavenie databázy Konfigurácia databázy Zadajte názov a prihlasovacie meno databázy (meno je obyčajne rovnaké ako názov SQL databázy, ak ste si nevytvorili nového používateľa, na čo zvyčajne nie je dôvod). Heslo zadajte heslo, ktoré ste si vygenerovali k SQL databáze, ak zadáte iného používateľa ako predvoleného k databáze, zadajte heslo, čo ste si vygenerovali k nemu. Po zadaní údajov SQL databázy kliknite na Pokročilé nastavenia: V pokročilých nastaveniach ako Hostiteľa zadajte adresu SQL servera, túto informáciu nájdete v Control Paneli pod názvom SQL databázy. Port ponechajte 3306 a ak nie ste skúsený používateľ, ktorý vie čo robí, Transaction isolation level ponechajte na hodnote READ COMMITED. Table name prefix buď ponechajte prázdny alebo si vložte aký chcete, napr dru_ Keď budete mať vyplnené všetko čo je potrebné vyplniť, kliknite na Uložiť a pokračovať. Priebeh inštalácie a import jazyka Začne inštalácia Drupalu, tak len sledujte ako to pokračuje... Po nainštalovaní webu sa nahrá slovenčina... Po nainštalovaní a aktualizácii prekladu si už len doplňte informácie o svojej webovej stránke obdobne ako v našom príklade: Po kliknutí na Uložiť a pokračovať sa ešte aktualizuje preklad a následne sa zobrazí predvolená stránka hotového Drupalu. Je možné, že uvidíte takúto stránku ako keby chýbali štýly css: Na serveri si nájdite v adresári /sites/default/files/ súbor .htaccess a stiahnite si ho do počítača Na druhom riadku uvidíte: Options -Indexes -ExecCGI -Includes -MultiViews zakomentujte tento riadok vložením mriežky pred Options: #Options -Indexes -ExecCGI -Includes -MultiViews a nahrajte naspäť na pôvodné miesto. Stránka už by sa mala zobraziť naštýlovaná. Ak ste si Drupal nainštalovali na subdoménu, tak ešte v hlavnom .htaccess súbore (v /public_html/) si nájdite na riadku 130 RewriteRule ^ index.php [L] a pred index.php dajte lomku / RewriteRule ^ /index.php [L] aj v tomto prípade by ste už mali vidieť hlavnú stránku v šablóne:
  5. Roman

    Inštalácia Joomla!

    Tento návod vás prevedie inštaláciou redakčného systému Joomla!. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Joomla! si môžete stiahnuť zo stránky Joomla.org. Archív v súbore .ZIP si uložte do počítača a rozbaľte. Zo súboru .ZIP prekopírujte na server všetok obsah. Ak chcete mať Joomla! na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/. Ak chcete mať Joomla! na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete Joomla! prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Inštalácia Joomla! Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory Joomla!. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka Joomla! ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu Joomla!. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /installation/index.php Úvodné okno inštalácie Na prvej stránke inštalácie uvidíte možnosť výberu jazyka inštalácie, kde si zároveň vyplňte aj názov svojej webovej stránky, aký chcete v Joomla! používať. Následne kliknite na Nastavenie prihlasovacích údajov: Zadanie užívateľských údajov Na ďalšej strane zadajte názov a heslo svojho administrátorského účtu. Heslo zvoľte zložité, môžete použiť napr. stránku passwordsgenerator.net pre vygenerovanie hesla. Do posledného políčka zadajte svoju emailovú adresu a kliknite na Nastaviť pripojenie k databáze: Údaje k SQL databáze Na tretej strane bude potrebné nastaviť pripojenie k SQL databáze. Ak SQL databázu nemáte ešte vytvorenú, postupujte podľa tohto návodu. Po vytvorení SQL databázy si polia vyplňte nasledovne: Vyberte typ databázy: ak ste si vytvorili typ databázy MariaDB (odporúčame), ponechajte východzie nastavenie MySQLi Zadajte názov hostiteľa, zvyčajne je to "localhost" alebo názov poskytnutý vaším hostingom: tu zadajte názov servera, ktorý nájdete v Control Paneli hneď pod názov databázy, môže to byť sql22.dnsserver.eu alebo sql20.dnsserver.eu, prípadne iný Buď vami vytvorené používateľské meno alebo používateľské meno poskytnuté hostingom: sem zadajte názov databázy - vo východzom nastavení je názov užívateľa rovnaký ako názov SQL databázy, takže ak ste si dodatočne nevytvorili nového používateľa, názov bude rovnaký ako SQL databáza. Či na prihlásenie použijete meno nového používateľa alebo názov databázy, je čisto na vás Buď vami zadané heslo alebo heslo poskytnuté hostingom: sem zadajte heslo k SQL databáze, čo ste si vygenerovali v Control Paneli Zadajte názov databázy: sem zadajte názov SQL databázy (obyčajne bude rovnaký ako používateľské meno) Zadajte predponu tabuľky alebo použite náhodne generovanú: môžete si nastaviť vlastný prefix alebo ponechajte náhodne vygenerovaný, je to čisto na vás a na funkčnosť inštalácie to nebude mať vplyv (ak už v databáze nebudete mať tabuľky s rovnakou predponou, čo v prípade novej databázy je nepravdepodobné) Šifrovanie spojenia: ponechajte predvolené Keď všetko budete mať zadané, kliknite na Nainštalovať Joomla: Overenie inštalácie Keď kliknete na Nainštalovať Joomla, stránka sa len obnoví a zdanlivo sa nič iné nestane. Presuňte sa úplne hore na stránku a tam uvidíte upozornenia. Ak ste zadali nesprávne údaje k SQL databáze, uvidíte tu o tom informáciu, ale ste zadali správne informácie, tak tu uvidíte oznámenie, čo treba urobiť. Keďže pri SQL databázach nepoužívame localhost, ale priamo adresu servera, Joomla! od vás bude žiadať overenie, že máte prístup k vzdialenému serveru, kam ju chcete nainštalovať. Prihláste sa na server pomocou protokolu FTP a v zložke /installation/ v inštalácii Joomla! nájdite textový súbor s názvom, aký sa bude spomínať v hlásení (názov súboru v hlásení je príklad, vo vašej inštalácii bude súbor s iným názvom). Keď ho nájdete, zmažte ho. Keď súbor zmažete, presuňte sa úplne dole na stránku a kliknite znovu na Nainštalovať Joomla. Dokončenie inštalácie Ak ste postupovali správne, nakoniec uvidíte záverečné okno inštalácie, kde uvidíte informácie o stave niektorých nastavení PHP a odkazy na prihlásenie do administrácie alebo na hlavnú stránku. Po prihlásení do administrácie si môžete redakčný systém nastaviť ako potrebujete. Nezabudnite si nainštalovať slovenčinu, aby ste mali Joomla! v slovenčine. Výber jazyka pri inštalácii totiž neurčuje, v akom jazyku bude aj samotný redakčný systém. Problémy po inštalácii Stránka sa nenašla Ak sa po inštalácii Joomla! stane, že vidíte chybu typu Stránka sa nenašla... ... skúste toto: Prihláste sa na server a v adresári /administrator/cache/ nájdite súbor autoload_psr4.php Premenujte ho na niečo iné, stačí, keď koncovku zmeníte napr. na php__ Následne si obnovte hlavnú stránku (CTRL+F5) a stránka by už mala fungovať bez chyby. Internal server error Táto chyba sa môže objaviť, ak súbor htaccess.txt premenujete na .htaccess (čím ho aktivujte) V súbore si okolo riadku 32. vyhľadajte Options +FollowSymlinks a pred to dajte mriežku: # Options +FollowSymlinks Súbor uložte (a nahrajte na server) a Joomla! už bude fungovať bez Internal server error.
  6. Roman

    Inštalácia WordPress

    Tento návod vás prevedie inštaláciou redakčného systému WordPress. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server WordPress (v slovenčine) si môžete stiahnuť zo stránky WordPress.org Slovensko. Archív v súbore .ZIP si uložte do počítača a rozbaľte. V súbore .ZIP sa nachádza zložka wordpress, tú si otvorte a obsah v nej nahrajte na server. Ak chcete mať WordPress na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/. Ak chcete mať WordPress na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete WordPress prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Alebo si zložku wordpress nahrajte priamo do _sub a potom si ju po nahratí premenujte na čo chcete, na čo si ju premenujte, tak tak bude volať subdoména. Inštalácia WordPress Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory WordPress. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka WordPress ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu WordPress. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /wp-admin/setup-config.php Úvodné okno inštalácie Tu len máte stručné informácie, čo je dobré si prichystať. Podľa nášho odporúčania by ste mali mať minimálne vytvorenú SQL databázu. Kliknite na Poďme na to! Tip: Klikli ste na Poďme na to! a akosi sa nechce zobraziť stránka vyžadujúca údaje k databáze? Pozrite si dole sekciu Problémy s inštaláciou. Údaje k SQL databáze Na ďalšej strane bude potrebné zadať údaje k SQL databáze: Potrebné údaje prevezmite z Control Panela, kde ste si SQL databázu vytvorili, príklad: A údaje zadáte nasledovne: Meno databázy si skopírujte z Control Panela (riadok Názov databázy). Ak ste si nevytvorili ďalšieho používateľa SQL databázy, tak Používateľské meno je rovnaké ako Meno / Názov databázy. Heslo si vložte to isté, čo ste si vygenerovali pri tvorbe databázy. Hostiteľ databázy zadajte adresu servera, ktorú vidíte v Control Paneli na riadku Host. Prefix tabuľky nie je potrebné meniť, prípadne si zadajte ľubovoľný vlastný (ak viete čo robíte a viete k čomu to bude dobré). Keď všetko budete mať vyplnené, kliknite na Zaslať: Zadanie užívateľských údajov a dokončenie inštalácie Ak ste všetky údaje zadali správne, okno s úspešným hlásením vám to oznámi a môžete kliknúť na Spustiť inštaláciu: Na ďalšej stránke si už vyplňte údaje podľa seba. Názov webovej stránky zvoľte výstižný, aby charakterizoval obsah toho, o čom stránka má byť, Používateľské meno odporúčame zvoliť jedno slovo, ideálne bez diakritiky. Heslo buď použite vygenerované WordPressom alebo si zadajte nejaké svoje, odporúčame, aby svietilo v zelenom. Váš e-mail zadajte emailovú adresu, ktorú má používať administrátor. Uistite sa, že emailová adresa je zadaná správne, bez preklepov. Viditeľnosť pre vyhľadávače označte len vtedy, ak nechcete, aby Google indexoval obsah stránky (čo zrejme budete chcieť, tak neoznačujte nič). Po vyplnení všetkých údajov kliknite na Inštalovať WordPress: WordPress bude nainštalovaný za pár sekúnd. Vo výsledku uvidíte svoje Používateľské meno, ktorým sa budete prihlasovať do administrácie a na emailovú adresu, ktorú ste zadali v predchádzajúcom kroku, vám príde informácia o úspešnej inštalácii. Kliknite na Prihlásiť sa: Kliknutím na Prihlásiť sa, sa prihlásite do administrácie WordPress. Odporúčame, aby ste si skontrolovali všetky nastavenia a aktualizovali predvolené doplnky, čo sa nachádzajú v administrácii (alebo ak ich nebudete potrebovať, rovno ich odinštalujte). Problémy s inštaláciou Ak by sa stalo, že server nepovolí automatické vyplnenie formulárov (diať by sa to nemalo, jedine na starších verziách PHP, ktoré už aj tak neodporúčame používať), údaje k SQL databáze musíte zadať ručne. Aj keď ste už všetky súbory skopírovali na server, nevadí. V počítači si vyhľadajte súbor wp-config-sample.php, nachádza sa priamo v zložke /wordpress/, ktorá bola zabalená v .ZIP archíve, ktorý ste si stiahli. Súbor premenujte na wp-config.php a otvorte ho, napr. v Notepade (Windows) alebo ešte lepšie v Notepad++, ktorý je pre úpravu súborov ideálny (a zadarmo). Pomocou návodu Úprava konfiguračného súboru WordPress si upravte pripojenie k SQL databáze. Informácie ako na to, nájdete v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze. Po zadaní údajov k databáze navštívte stránku na vašej doméne, kde má byť WordPress nainštalovaný a ak ste všetky údaje vyplnili správne bez chyby, tak uvidíte formulár na vyplnenie názvu stránky, administrátorského konta, atď. (viď vyššie sekciu Zadanie užívateľských údajov a dokončenie inštalácie). Inštaláciu dokončite rovnako ako v predchádzajúcej sekcii.
  7. Ak sa rozhodnete nainštalovať si redakčný systém (napr. WordPress či Joomla) alebo eshop (napr. Prestashop alebo OpenCart), je dôležité, aby ste si pred inštaláciu skontrolovali nastavenia hostingu. V tomto návode si stručne zhrnieme, ako si pripraviť systém pred inštaláciou ľubovoľného redakčného systému alebo eshopu, aby ste sa neskôr nemuseli zdržiavať ďalšími nastaveniami. Tento článok má odporúčací charakter, ktorý je určený najmä menej skúseným užívateľom alebo začiatočníkom. Výber hostingu Pred samotným nastavením všetkých služieb je potrebné, aby ste mali hostingový balíček vhodný pre inštaláciu redakčného systému resp. eshopu. Medzi tieto balíčeky patria Puzzle X, Biznis X resp. Multi X (ak si doň zaradíte doménu s balíkom Puzzle X). Ak doména u nás len parkuje (má balík DNS Parking) alebo má nejaký emailový balíček, či Exoweb balík, inštalácia redakčného systému možná nebude a budete si musieť balík zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X. Po zmene balíka z iného ako Puzzle X alebo Biznis X dochádza k zmene DNS záznamov, takže bude potrebné ešte počkať asi hodinu, pokým budete môcť začať s inštaláciou, ale medzitým si môžete skontrolovať ďalšie nastavenia. Nastavenie verzie PHP Ak si budete meniť balík na Puzzle X alebo Biznis X, po zmene balíka by ste mali mať automaticky nastavenú verziu PHP 7.4, ktorá je momentálne našou predvolenou verziou na serveroch. Ak ste balík nemenili, teda už máte Puzzle X alebo Biznis X, prípadne nejaký iný starší balíček, napr. Standard hosting alebo Classic hosting (odporúčame zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X), skontrolujte si v Nastaveniach Apache a PHP akú máte nastavenú verziu PHP a v prípade, ak máte staršiu verziu ako 7.4, odporúčame ju zmeniť na túto verziu, prípadne si nastavte rovno už 8.1. Po zmene treba počkať niekoľko minút, pokým sa aktuálna verzia PHP nastaví. Ak si chcete overiť, akú verziu PHP skutočne máte na svojej stránke, môžete si ju skontrolovať pomocou súboru phpinfo.php, ktorý nájdete v tomto návode dole v sekcii Kontrola aktuálneho stavu verzie PHP, kde zároveň nájdete aj inštrukcie ako si verziu PHP skontrolovať. Pred nahratím súborov na server sa uistite, že máte dostatok voľného priestoru, platí to najmä pre balíčky s nižšou kapacitu. V prípade potreby si môžete zmeniť balíček na vyšší resp. navýšiť parametre. Vytvorenie SQL databázy Každý redakčný systém alebo eshop na svoju prevádzku potrebuje databázu SQL. Ďalším krokom je preto Vytvorenie SQL databázy, odporúčame si vybrať verziu MariaDB 10.11. Heslo použité pri vytváraní databázy si bez preklepov zapíšte alebo skopírujte, budete ho neskôr potrebovať počas inštalácie. Pri údajoch k databáze v Control Paneli uvidíte aj adresu SQL servera (localhost u nás nefunguje), ktorú budete potrebovať zadať pri inštalácii. Nastavenie HTTPS adresy Pred samotnou inštaláciou redakčného systému alebo eshopu odporúčame, aby ste si na doméne nastavili HTTPS adresu, ktorú si zabezpečíte inštaláciou bezpečnostného certifikátu, obyčajne stačí Let's Encrypt v prípade redakčného systému, v prípade eshopu odporúčame platený certifikát, ak mienite používať platobné brány. Tip: Inštaláciu bezpečnostného certifikátu a následnú inštaláciu redakčného systému (eshopu) na HTTPS adrese veľmi odporúčame, ušetríte si starosti s dodatočným nastavením HTTPS adresy pre váš redakčný systém alebo eshop. Keď certifikát budete mať nainštalovaný (overíte si to tak, že navštívite adresu svojej domény na HTTPS adrese a ak sa stránka otvorí bez chybového hlásenia, tak certifikát bol úspešne nainštalovaný), nastavte si v Control Paneli automatické presmerovanie na HTTPS adresu, čím zabezpečíte, že inštalácia redakčného systému alebo eshopu bude prebiehať na zabezpečenej URL a táto URL sa nastaví ako základná v nastaveniach redakčného systému (eshopu). Výhodou zapnutia automatického presmerovania na HTTPS v Control Paneli je to, že ak si vygenerujete bezpečnostný certifikát na hocijakú inú subdoménu v rámci domény, tak presmerovanie na HTTPS sa bude automaticky uplatňovať aj na túto subdoménu. Inštalácia redakčného systému a eshopu Po týchto všetkých úkonoch, ak ich úspešne zrealizujete, môžete pokračovať inštaláciou redakčného systému alebo eshopu, napr.: WordPress Joomla Drupal Prestashop OpenCart
  8. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Squarespace, po zriadení služby u Squarespace, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) si najprv vytvorte dva CNAME záznamy s názvami verify a www. Záznamom verify sa u Squarespace overíte, že doména je vaša, záznamom www si nasmerujete www verziu na hlavnú (koreňovú root) doménu, ktorá bude nasmerovaná na servery Squarespace: CNAME záznam pre verify.domena.tld: verify.squarespace.com. CNAME záznam pre www.domena.tld: ext-cust.squarespace.com. Následne si upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 198.185.159.144. Po úprave A záznamu si pridajte ďalšie tri nové A záznamy, s nasledujúcimi IP adresami v tabuľke: A záznam pre domena.tld: 198.185.159.144 A záznam pre domena.tld: 198.185.159.145 A záznam pre domena.tld: 198.49.23.144 A záznam pre domena.tld: 198.49.23.145 Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku DNS records for connecting third-party domains, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Squarespace pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  9. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Google Sites, po zriadení služby u Google Sites, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov Najprv bude pravdepodobne potrebné, aby ste svoju doménu overili, v nastaveniach Sites nájdete postup ako doménu overiť, môžete postupovať pomocou tohto nášho článku. Pokým sa záznamy načítajú do systému DNS, môže to trvať 2-3 hodiny. Následne obyčajne stačí, keď si pridáte nový záznam typu CNAME, ktorý pomenujete www a nastavíte na lokalitu ghs.googlehosted.com. Z hlavnej (root, koreňovej) domény si v Google Sites môžete zapnúť presmerovanie na www (odporúčame) alebo si v DNS upravte A záznam pre hlavnú doménu tak, že A záznam zmeníte na ANAME (nepridávajte nový záznam) a IP adresu nahradíte lokalitou ghs.googlehosted.com. CNAME záznam pre www.domena.tld: ghs.googlehosted.com. ANAME záznam pre domena.tld: (*nepovinné) ghs.googlehosted.com. Eventuálne si ešte môžete upraviť SPF záznam, keďže webovú stránku budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Google zahrnúť do nášho SPF záznamu (aj keď s veľkou pravdepodobnosťou priamo zo stránky žiadne emaily odosielať nebudete, ale pridaním serveru Google do SPF záznamu nič nepokazíte). V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.google.com ~all V prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Host a Google Site on your domain (aktuálne s českým prekladom), podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Google Sites pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  10. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Atomer, po zriadení služby u Atomer, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Atomer chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Atomer (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Atomer využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto štyri menné servery Atomer uvedené v tabuľke: NS1: ns1.nameserver.sk NS2: ns2.nameserver.sk NS3: ns1.dnsbackup.net NS4: ns2.dnsbackup.net Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Atomer môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 217.67.30.160. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte tiež na A a hodnotu zadajte 217.67.30.160. A záznam pre domena.tld: 217.67.30.160 A záznam pre www.domena.tld: 217.67.30.160 Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Atomeru zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.nameserver.sk ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Atomer, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Atomer, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Atomer si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku FAQ - Najčastejšie kladené otázky, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Atomer pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  11. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Vintcer, po zriadení služby u Vintcer, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 34.96.116.138. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte connect.vintcer.com. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci). A záznam pre domena.tld: 34.96.116.138 CNAME záznam pre www.domena.tld: connect.vintcer.com. V prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Connect your own Domain, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Vintcer pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  12. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shoptec, po zriadení služby u Shoptec, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Shoptec chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Shoptec (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Shoptec využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Shoptec uvedené v tabuľke: NS1: ns1.vshosting.cz NS2: ns2.vshosting.cz Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Shoptec môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.59.208.190. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na tiež na A a hodnotu zadajte tú istú IP ako predtým - 185.59.208.190. A záznam pre domena.tld: 185.59.208.190 A záznam pre www.domena.tld: 185.59.208.190 Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shoptecu zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ip4:185.59.208.190 include:_spf.vshosting.cloud ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Shoptec, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Shoptec, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Shoptec si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Ako začať prevádzkovať internetový obchod na vlastnej doméne?, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shoptec pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  13. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Rocketoo, po zriadení služby u Rocketoo, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 45.79.248.70. Potom si vytvorte ďalší A záznam, ktorý pomenujte www a nastavte preň rovnakú IP adresu - 45.79.248.70. Zoznam všetkých potrebných záznamov nájdete v nasledujúcej tabuľke: A záznam pre domena.tld: 45.79.248.70 A záznam pre www.domena.tld: 45.79.248.70 Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Spustenie e-shopu na vlastnej doméne. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Rocketoo pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  14. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Adobe Portfolio, po zriadení služby u Adobe Portfolio, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 151.101.128.119 a zároveň vytvorte nový A záznam, ktorý nebude nijak pomenovaný (teda vytvoríte ho priamo pre hlavnú (root, koreňovú) doménu) a pridáte mu IP adresu 151.101.192.119. Potom si vytvorte ďalšie dva A záznamy, ktoré pomenujte www a nastavte pre ne obe vyššie uvedené IP adresy. Takže budete mať dva A záznamy pre hlavnú doménu bez www a dva záznamy pre www. Zoznam všetkých potrebných záznamov nájdete v nasledujúcej tabuľke: A záznam pre domena.tld: 151.101.128.119 A záznam pre domena.tld: 151.101.192.119 A záznam pre www.domena.tld: 151.101.128.119 A záznam pre www.domena.tld: 151.101.192.119 Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Manually configuring a custom domain. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Adobe Portfolio pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  15. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shopify, po zriadení služby u Shopify, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 23.227.38.65. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte shops.myshopify.com. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 23.227.38.65 CNAME záznam pre www.domena.tld: shops.myshopify.com. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shopify zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho podľa inštrukcií na tejto stránke. Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Dokončenie prechodu na Shopify V administrácii Shopify kliknite na Settings → Domains. Kliknite Connect existing domain. Vložte názov domény a kliknite na Next. Následne kliknite na Verify connection. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Connect your third-party domain to Shopify manually. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shopify pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  16. Roman

    Nastavenie DNS záznamov pre Wix

    Ak si chcete vytvoriť webovú stránku pomocou platformy Wix, po zriadení služby u Wix, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Wix chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Wix (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Wix využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Wix uvedené v tabuľke: NS1: ns2.wixdns.net NS2: ns3.wixdns.net Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Wix môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.230.63.171. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte pointing.wixdns.net. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci). Upozornenie: Pozor, hodnota CNAME sa môže meniť, presnú hodnotu nájdete v tomto návode. A záznam pre domena.tld: 185.230.63.171 CNAME záznam pre www.domena.tld: pointing.wixdns.net. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Wixu zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho podľa inštrukcií na stránke Wixu. Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Wix, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Wix, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Wix si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku DNS Records Needed to Connect Your Domain to Wix (je potrebné prihlásenie, aby ste videli všetky potrebné detaily). V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Wix pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  17. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Webareal, po zriadení služby u Webareal, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Webareal chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Webareal (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Webareal využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Webareal uvedené v tabuľke: NS1: ns.bohemiasoft.com NS2: ns2.bohemiasoft.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Webareal môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Upozornenie: DNS záznamy budete upravovať podľa toho, aký konkrétny systém Webareal používate. Najprv si upravíte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu a potom si pridáte nový CNAME záznam, ktorý pomenujete www. Konkrétne príklady sú uvedené nižšie v tabuľkách. Nastavenie pre webareal.sk A záznam pre domena.tld: 81.0.206.104 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.webareal.sk. Nastavenie pre webareal.cz A záznam pre domena.tld: 81.0.206.125 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.webareal.cz. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Webareal zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a je potrebné, aby ste si doplnili server Webarealu. Konkrétny záznam nájdete v administrácii Webarealu. Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Webareal, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Webareal, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Webareal si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Nasměrování domény – DNS záznamy , kde nájdete podrobnejšie informácie. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Webareal pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  18. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Eshop-rychlo (resp. českej verzie Eshop-rychl e), po zriadení služby u Eshop-rychlo (návod v našom článku bude platiť aj pre známejšiu českú verziu), si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Eshop-rychlo chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Eshop-rychlo (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Eshop-rychlo využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Eshop-rychlo uvedené v tabuľke: NS1: ns.golemos.com NS2: ns2.golemos.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Eshop-rychlo môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 81.0.206.124. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte c1.eshop-rychle.cz. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 81.0.206.124 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.eshop-rychle.cz. Upozornenie: Hodnoty uvedené vyššie sú príklad a môžu sa meniť v závislosti na serveri, aktuálne hodnoty nájdete v administrácii Eshop-rychlo. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Eshop-rychlo zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na nižšie uvedené tvary v závislosti od servera, na ktorom máte eshop: eshop-rychlo.sk v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.eshop-rychlo.sk ~all eshop-rychle.cz v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.eshop-rychle.cz ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Eshop-rychlo, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Eshop-rychlo, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Eshop-rychlo si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článkov Registrace domény a její nasměrování na eshop (bude potrebné, aby ste sa prihlásili do administrácie vášho eshopu pre podrobné nastavenia) a Nastavení SPF záznamu pro bezpečné odesílání emailů. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Eshop-rychlo pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
  19. Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shoptet, po zriadení služby u Shoptet, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Shoptet chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Shoptet (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Shoptet využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Shoptet uvedené v tabuľke: NS1: ns1.myshoptet.com NS2: ns2.myshoptet.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Shoptet môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.64.219.37. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte www.myshoptet.com. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 185.64.219.37 CNAME záznam pre www.domena.tld: www.myshoptet.com. Keby ste si chceli dať eshop len na subdoménu, tak je potrebné vytvoriť len CNAME záznam s názvom subdomény (takže A záznam nemeníme a ponechávate ho s našou IP adresou). Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shoptetu zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.myshoptet.com ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Shoptet, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Shoptet, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Shoptet si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Dokončenie prechodu na Shoptet Potom, čo v Control Paneli vašej domény nastavíte DNS záznamy, je ešte potrebné dokončiť proces prevodu eshopu na svoju doménu v sekcii Nastavenia → Hosting → Presun na doménu (viď obrázok nižšie). Do políčka vložte názov svojej domény v tvare www.mojadomena.tld. V prípade subdomény napr. v tvare eshop.mojadomena.tld nezadávajte do políčka protokol http://. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Presun na doménu pri prechode od iného prevádzkovateľa e-shopu, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shoptet pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
×
×
  • Create New...