Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×

Search the Community

Showing results for tags 'exoweb'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  1. 8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia: Webová stránka Skrytie priečinka v menu Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie: Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe. Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.
  2. 5. júna 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.146.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia: Pomoc v menu Odkazy v menu na pomocné stránky sa odteraz otvárajú v novom okne, takže nestane sa, že keď kliknete na nejaký odkaz, tak sa stránka dokumentácie otvorí v tom istom okne ako máte rozpracovanú stránku: Webová stránka Keď si upravujete na webovej stránke texty, tak možnosti zarovnania sa odteraz nachádzajú v rozbaľovacej ponuke: Možnosti poštovného Ak máte viac možností poštovného, tak odteraz budú na stránke pokladne zoradené od najlacnejšieho spôsobu dopravy, po najdrahší. Upozornenie: Pokladňa prešla zmenou dizajnu, o zmenách sa môžete dočítať v tomto článku.
  3. 20. júna 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.147.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia: Webová stránka Zákazníci, ktorí si vytvárajú úplne novú webovú stránku, si teraz počas vytvárania stránky môžu zobraziť ukážku svojej webovej stránky a to súčasne ako bude vyzerať na počítači aj mobilnom zariadení: Viac informácií o vytváraní novej webovej stránky nájdete v návode Prvé spustenie editora v Exowebe. Obchod Zmenil sa dizajn pokladne, ako, môžete vidieť na priložených obrázkoch. Na prvom kroku zákazník vypíše svoje údaje a adresu: V ďalšom kroku si vyberie dopravu: Na poslednej strane si vyberie spôsob platby. V priebehu tohto roka plánujeme pridať viac možností platieb, o čom budeme informovať v našom Blogu.
  4. until
    Nevieš programovať? Potrebuješ web? Vyskúšaj náš EXOWEB! Teraz s neuveriteľnou 50%tnou zľavou na prvý rok.
  5. 22. mája 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.145.0, táto verzia umožňuje zrušiť úhradu objednávky v Obchode. Obchod V zozname objednávok ako máte možnosť si aktualizovať stav objednávky, pribudla po novom možnosť zrušiť platbu: Pre viac informácií kliknite na návod Spravovanie objednávok v Obchode.
  6. Exoweb cez úpravu skriptov umožňuje na webovú stránku vložiť možnosti, ktoré nie sú v Editore štandardne dostupné. V tomto návode si priblížime, ako si môžete na stránku napríklad vložiť tlačidlo, ktoré zobrazí ďalší text, až keď na tlačidlo niekto klikne. Vloženie tlačidla so skrytým obsahom Vloženie štýlu pre skrytý text V Editore kliknite na Úvod: Otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Dole kliknite na Skripty stránky: Zobrazí sa okno Skripty stránky, zaujímať nás bude karta <HEAD>: Do poľa pod <HEAD> si vložte štýl v kóde, ktorý je uvedený nižšie (ak už v <HEAD> nejaké štýly máte, vložte tam len to, čo sa nachádza medzi <style> a </style>). Ten krátky kód zabezpečí, že element SKRTY-TEXT, ktorý použijeme pri tlačidle, bude skrývať text pri návšteve (alebo obnovení) stránky. V sekcii Možnosti ochrany osobných údajov odporúčame, aby ste vypli všetky voľby - tlačidlo sa aj tak zobrazí až vtedy, keď návštevník potvrdí alebo zamietne súhlas s cookies (viac o nastavovaní možností ochrany osobných údajov nájdete v návode Vloženie globálnych skriptov do Exowebu). <style> #SKRYTY-TEXT{ display:none; } </style> Keď nový štýl budete mať pridaný, nezabudnite si uložiť zmeny. Vloženie tlačidla so skrytým textom na stránku Priamo na zvolenú stránku, kde chcete mať tlačidlo na zobrazenie skrytého obsahu, si cez sekciu Externý obsah vložte kód uvedený nižšie (aj tam budete mať na výber Možnosti ochrany osobných údajov, odporúčame všetko vypnúť, ide aj tak len o prvok na stránke, ktorý nezbiera žiadne štatistiky): <script> function myFunction() { var x = document.getElementById("SKRYTY-TEXT"); var current = window.getComputedStyle(x).display; if (current === "none") { x.style.display = "block"; } else { x.style.display = "none"; } } </script> <button onclick="myFunction()">Klikni na mňa</button> <div id="SKRYTY-TEXT"> Sem si napíšte svoj vlastný text, ktorý sa má zobraziť až po kliknutí na tlačidlo. </div> Názov SKRYTY-OBSAH si môžete pomenovať ako chcete, tu je vypísaný len ako príklad pomenovania položiek. Tlačidlo si taktiež pomenujte ako chcete, Klikni na mňa je len príklad. Všetko si uložte a stránku si dajte zverejniť. Následne navštívte svoju stránku a mali by ste tam vidieť tlačidlo Klikni na mňa - pozor, viditeľné bude až keď návštevník potvrdí súhlas s cookies alebo ich zamietne (ak ich máte na svojej webovej stránke aktívne). Keď kliknete na tlačidlo, tak sa zobrazí skrytý text. Keď znovu kliknete na tlačidlo, tak text sa opäť skryje. Upozornenie: Majte na pamäti, že takéto a podobné vylepšenia na stránke, ktoré sú mimo štandardných funkcií Exowebu, si tvoríte a upravujete na vlastnú zodpovednosť a nemusí byť k nim poskytovaná technická podpora.
  7. Guest

    Spravovanie objednávok v Obchode

    V tomto návode si stručne zosumarizujeme, akým spôsobom môžete spracovávať objednávky vytvorené vo vašom Obchode. Zameriame sa z pohľadu dvoch základných spôsobov platieb za tovar, ktoré zahŕňajú platbu na účet (tovar zašlete zákazníkovi až keď vám pošle platbu za tovar) a dodanie tovaru na dobierku (tovar zašlete zákazníkovi a ten uhradí platbu pri prevzatí tovaru). V hlavnom menu kliknite na Obchod: Po kliknutí na Obchod sa hneď dostanete do sekcie Objednávky, v našom vzorovom príklade môžete vidieť dve objednávky, prvá bola vytvorená s tým, že zákazník si zvolil platbu na dobierku, preto Stav môžete vidieť Čaká sa na odoslanie, v druhej objednávke bola zvolená platba na účet, preto je stav Prebieha platba. Tip: Zmeny stavov objednávok môžete sledovať aj v službe Zákazníci. O každej zmene stavu objednávky budú zákazníci informovaní notifikáciou na emailovú adresu, ktorú zadali pri vypĺňaní objednávky. Spracovanie objednávky na dobierku V našom príklade objednávka číslo 735-15126861 Čaká na odoslanie - toto je predvolený stav všetkých objednávok, kde spôsob dodania (resp. platby) bol zvolený na dobierku. Priamo v zozname objednávok si môžete zmeniť stav objednávky na ten, ktorý tam práve potrebujete mať, ak na objednávku potrebujete nejaký čas, tak si nastavíte Spracováva sa alebo keď zákazník objednávku zruší, tak si môžete tento stav taktiež nastaviť (toto platí od verzie 10.145.0) Keď kliknete na číslo objednávky, stavy si môžete meniť aj priamo v jej detailoch, tu napríklad vidíte, že objednávka je v stave Čaká na odoslanie, môžete ju hneď označiť ako Odoslaná alebo nižšie si vybrať iný stav, ako napr. Spracováva sa. Keď objednávku spracujete, najskôr ju označíte ako odoslanú: A keď bude odoslaná, môžete ju označiť ako zaplatená: A keď označíte objednávku na dobierku ako zaplatenú, už sa na jej stave nič nedá zmeniť - tým, že zákazník zaplatil za tovar po prevzatí, sa objednávka považuje za vybavenú: Spracovanie objednávky platbou na účet Spracovanie objednávky v prípade, ak zákazník vopred uhradí platbu na váš účet prebieha obdobným spôsobom - tu sa však objednávka dá zrušiť, aj keď bola zaplatená. Za vybavenú objednávku sa považuje tá, ktorá bola odoslaná. V zozname objednávok máte možnosť buď objednávku označiť ako zaplatenú alebo ju môžete zrušiť. To isté môžete vykonať aj priamo v detailoch objednávky: Keď označíte objednávku ako zaplatenú, stav sa zmení a môžete si vybrať ďalšie možnosti, buď že sa spracováva, a to v prípade, ak potrebujete nejaký čas na jej spracovanie alebo čakáte na dodanie tovaru od dodávateľa alebo keď máte hotovo, môžete ju rovno označiť ako odoslanú: Keď objednávka bude spracovaná, taktiež ju môžete označiť ako odoslanú: ...a dostanete sa k stavu, že objednávka bola odoslaná a tým sa považuje za vybavenú, na jej stave sa už nič nedá zmeniť. Ako zrušiť objednávky? Ak objednávka na dobierku bola označená ako zaplatená, nie je možné ju už zrušiť, keďže tento stav oznamuje, že zákazník si tovar prebral a uhradil ho. To isté platí aj v prípade, ak ju označíte ako odoslanú alebo dokonca už ako keď sa spracováva. Takže platí, že objednávka sa sa dá zrušiť len v stave, keď Čaká na odoslanie. V prípade, ak pri objednávke bola zvolená platba na účet - tým, že ste platbu prijali a tovar odoslali, sa považuje táto objednávka za vybavenú, zrušiť sa už nedá. Keď označíte objednávku, že sa spracováva, zrušiť ju v tomto stave nie je možné, ale máte možnosť sa ešte vrátiť do stavu, že je "len" zaplatená a potom môžete objednávku zrušiť. Keď objednávku chcete zrušiť, vyskočí varovné okno. Kliknite na Zrušiť objednávku, ak si ju prajete naozaj zrušiť, tento proces je nevratný: Následne sa objednávka označí ako Zrušená: Tento stav uvidíte aj priamo v zozname objednávok: Tip: Keď objednávku zrušíte, tak záznam o nej sa vymaže zo správy zákazníkov.
  8. 9. mája 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.144.0, táto verzia priniesla niekoľko vylepšení a zmien. Od poslednej publikovanej verzie 10.138.0 pribudli len drobné vylepšenia, ktoré neboli podstatné pre prevádzkovanie vašich stránok, preto sme všetko zhrnuli do tohto článku, keďže medzitým pribudli ďalšie zmeny. Webová stránka Odkaz na TitTok V nastaveniach profilu vašej webovej prezentácie, konkrétne v Detailoch kontaktu si odteraz môžete nastaviť odkaz na svoj profil na sociálnej siete TikTok. Viac informácií nájdete v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb. Logo Exoweb v menu hlavnej ponuky Menu hlavnej ponuky už nejaký ten čas obsahuje naše firemné logo, pre lepšiu identifikáciu, akú službu používate Užitočné odkazy V tom istom menu nájdete nižšie sekciu Pomoc, ktoré obsahuje odkazy na naše návody (nie ako pôvodne na odkazy developera v anglickom jazyku), okrem kategórie Open Source, ktorá zostala v pôvodnom znení. Opravy a vylepšenia Bol opravený problém, ktorý spôsoboval, že extrémne veľké stránky nebolo možné zverejniť. Rovnaký problém so zverejnením mohol nastať v prípade Trial verzií, ktorý bol spôsobený menšou chybou v nastavení aplikácie Stretnutia. Stávalo sa, že ikona telefónu v miniaplikácii Zavolať sa nezobrazovala korektne alebo vôbec. Vylepšil sa vzhľad ikon v menu hlavnej ponuky (potrebné obrázky v návodoch sme aktualizovali, snáď všetky) To je zatiaľ všetko, za posledné obdobie sme programátorom poslali viacero vašich návrhov na vylepšenie služieb, tak čakáme, ktoré sa uchytia. Viac informácií nájdete v našom blogu.
  9. Možnosť vkladania globálnych skriptov do Exowebu je veľmi podobné widgetu Externý obsah, pomocou ktorého si môžete vkladať skripty na presne určené miesta na stránkach Exowebu, napríklad videá z YouTube. Rozdiel medzi widgetom Externý obsah a globálnymi skriptami je v tom, že to čo vložíte do globálnych skriptov, sa bude zobrazovať automaticky všade, na všetkých stránkach, ktoré už máte vytvorené alebo si ich ešte len vytvoríte. Medzi dobré príklady použitia globálnych skriptov patrí napr. služba Google Analytics, ktorej kód pochopiteľne chcete mať všade na stránkach, ak chcete mať presné výsledky štatistík. Vloženie globálnych skriptov Kliknite hore v hlavnom menu na Úvod (resp. názov stránky na ktorej sa v Editore práve nachádzate, v našom prípade môžete vidieť stránku Exoweb). Vyskočí okno Stránky a zložky. Dole kliknite na Skripty stránky: Vyskočí okno, kde máte možnosť vložiť kód do hlavičky (HEAD) alebo tela stránky (BODY). Odporúčame si otestovať funkčnosť, niektoré kódy je vhodné dať do hlavičky, iné do tela. Skriptom v HEAD alebo BODY máte možnosť nastaviť Možnosti ochrany osobných údajov (nižšie na obrázku máte možnosť to vidieť). Čo označíte za zapnuté, to bude vyžadované odsúhlasiť pri potvrdení súhlasom s cookies, inak sa obsah nemusí načítať - toto platí v prípade, ak sa rozhodnete pred súhlasom s cookies najprv spravovať ich nastavenia, ak rovno odsúhlasíte cookies, tak všetky predvoľby sa automaticky zapnú (viac informácií o nastavovaní cookies nájdete v tomto článku, konkrétne v sekcii Ako funguje používanie cookies na stránke?). Ak si prajete, aby daný skript zobrazoval obsah ešte pred odsúhlasením cookies, ponechajte všetky možnosti vypnuté. Po zverejnení stránky by ste mali vidieť externý obsah na svojej stránke. Ak ide o kód, ktorý napr. len počíta návštevnosť (Google Analytics), tak ho samozrejme neuvidíte.
  10. 12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia: Webová stránka Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku. V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus: Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke: Odkaz na sekciu Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu: Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete: Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.
  11. V Exoweb balíčkoch ako Biznis Web a Max Web, si môžete vytvoriť viac podstránok alebo priečinkov, do ktorých si môžete dať nové podstránky. Od verzie 10.138.0 (február 2024) je možné si pridať do menu aj externé odkazy. Hore v hlavnom menu kliknite na Úvod: Vyskočí okno, kliknite na červené plus: a objaví sa ponuka: Nová podstránka: vytvoríte si novú podstránku, napr. mojadomena.tld/podstranka Nový priečinok: Nový priečinok predstavuje miesto, do ktorého si môžete zaradiť viacero príbuzných podstránok, napr. mojadomena.tld/priecinok/podstranka Nový odkaz: pomocou tejto možnosti si môžete voliť do menu nový odkaz, napr. inadomena.tld Nová podstránka Nová podstránka je výborná možnosť, ak chcete alebo potrebujete mať obsah vašej webovej stránky roztriedený do viacerých častí (čo nie je možné pri balíku 1Web, ktorý umožňuje mať len jednu stránku). Pri vytváraní novej podstránky sa ponúkajú možnosti na zadanie Názvu stránky a Umiestnenie - pod možnosťou Umiestnenie budete najskôr vidieť Najvyššiu úroveň - ak si vytvoríte Priečinky (viď nižšie) tak tie tu pribudnú: Napríklad keď si vytvoríte novú podstránku Kontaktujte nás, potom ju uvidíte tu v zozname a do hlavného menu sa pridá automaticky. Kliknutím na ikonu Koša môžete vašu podstránku vymazať, resp. si pozrite viac možností: Upraviť nastavenia stránky: ak chcete podstránku vylepšiť - pre tento prípad odporúčame návod Zlepšenie SEO stránok v Exowebe, kde nájdete popisy položiek, čo sa pod touto možnosťou skrývajú. Upraviť skripty stránky: používajte len vtedy ak viete čo robíte - sem si môžete pridávať skripty do Hlavičky a (alebo) alebo Tela stránky, napríklad keby ste potrebovali pridať na stránku nejaký sledovací prvok. Pre ďalšie informácie kliknite na návod Externý obsah (sekcia). Naklonovať stránku: vhodné vtedy, ak máte vytvorenú stránku a potrebujete vytvoriť stránku s podobným obsahom, aby ste nemuseli vytvárať obsah odznova. Pre viac informácií, ako si upravovať pod/stránky si prečítajte návod Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. Nový priečinok Nový priečinok veľa možností nemá, nakoniec sa tu veľa ani vymyslieť nedá, je len potrebné, aby ste zadali jeho názov a prípadne si ho môžete chrániť heslom. To sa zíde len vtedy, ak podstránky, ktoré plánujete do neho umiestniť, chcete sprístupniť len vybraným návštevníkom, ktorí musia od vás získať heslo. Po označení možnosti Priečinok ochrany hesla budete musieť zadať Používateľské meno a Heslo - obe si nejaké vymyslite. Keď nový priečinok budete mať vytvorený (pomenovali sme si ho ako Priečinok) automaticky sa vytvorí podstránka Index - nie je možné ju zmazať - len skryť v navigácii - ale sem si môžete dať napr. všeobecné informácie o podstránkach, ktoré plánujete pod tento priečinok zaradiť. Podstránku Index upravujete rovnakým spôsobom akú každú vlastnú podstránku, ktorú ste si vytvorili. Pre viac informácií, ako si upravovať pod/stránky si prečítajte návod Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. V prípade potreby je možné priečinok označiť ako skrytý (platí od verzie 10.148.0). Do skrytého priečinku si môžete vytvárať stránky, ktoré nechcete, aby boli verejne dostupné a pokým niekde na svojej stránke nezverejníte odkazy na ne, tak prístup k nim bude mať len ten, komu dáte odkaz: Nový odkaz Poslednou možnosťou je Nový odkaz. Zadajte si názov odkazu a vložte hyperlink na stránku, na ktorú chcete odkazovať. Napríklad Stránku (Odkaz) si pomenujte ako Facebook a vložte tam odkaz na vašu fan stránku na Facebooku: Nový odkaz sa automaticky pridá do menu, ak by ste odkaz potrebovali upraviť, máte tam na to možnosť alebo odkaz môžete zmazať kliknutím na ikonu Koša. Týmto spôsobom si môžete rozšíriť počet podstránok na vašej stránke. Ako konkrétne upravovať stránky, nájdete v návode Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. Tip: Všetky odkazy si môžete spravovať v Nastaveniach Exowebu - V Editore kliknite vľavo v hlavnom menu na Nastavenia a potom na stránke úplne dole na sekciu Presmerovania. Odkaz na sekciu Ak na stránke máte viacero sekcií, tak každá sekcia zároveň ponúka možnosť na seba odkazovať, čo je výborná pomôcka na navigáciu, najmä ak na stránke máte veľa sekcií Na svojej stránke si vyhľadajte hocijakú sekciu, kliknite na ikonu Rozloženie a následne na Odkaz na sekciu: Tu si buď odkaz skopírujte a vložte kam potrebujete alebo kliknite na tlačidlo Pridať nový odkaz, čím si vytvoríte novú položku (Nový odkaz) v hlavnom menu na vašej stránke: Odkaz na sekciu (pomenovali sme si ho ako Sekcia) si už následne pridáte do menu tak ako každý iný odkaz). Po pridaní odkaz na sekciu kliknite na Hotovo a stránku si zverejnite. Ako to funguje zistíte, keď na našej stránke exoweb.sk kliknete hore v menu na položku Sekcia, kliknutie vás ihneď prenesie na nalinkovanú sekciu. Po každej zmene (pridaní alebo odstránení podstránky, priečinka alebo odkazu) nezabudnite stránku zverejniť, aby sa zmeny prejavili aj na verejnej časti vašej webovej stránky.
  12. 1. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.137.0, táto verzia priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia: Všeobecné nastavenia Emaily Emailové adresy Obchodu a Stretnutí teraz používajú pole pre odpoveď (reply-to field), nie adresu odosielateľa, aby spĺňali požiadavky doručovania emailov na servery Google a Yahoo. Webová stránka Pokročilý formulár V Pokročilom formulári (Advanced form), ktorý nájdete medzi Formulármi, bola opravená chyba, ktorá zobrazovala chybové hlásenie, ak bola v nastaveniach vypnutá možnosť "Zobraziť z poľa adresy". Stretnutia Stav služby Ak si v aplikácii Stretnutia nastavujete Stav služby, teraz máte možnosť ju jednoducho zapnúť alebo vypnúť, podľa toho, či službu aktuálne ponúkate alebo nie, bez toho, aby ste museli službu zmazať, ak ju aktuálne ponúkať nechcete. Obchod Pridaná mena V nastaveniach Obchodu medzi peňažnými menami pribudla bangladéšska taka, to pre prípad, keby ste potrebovali obchodovať v tejto mene. Ak ešte nemáte Exoweb, môžete si objednávku vytvoriť na tejto stránke.
  13. 8. januára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.135.0, táto verzia prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Možnosť nastaviť si zaoblenie rohov na obrázkoch Každý nahratý obrázok si môžete dodatočne upraviť, teraz pribudla možnosť si zaobliť rohy na obrázkoch, ako v príklade nižšie: Viac možností práce s obrázkami pozrite v návodoch Galéria a prezentácia obrázkov (sekcia) Spravovanie obrázkov v Exowebe Úprava obrázkov v Exowebe pomocou aplikácie Photo Editor SDK Viac typov písma v Editore Pri úprave predvoleného dizajnu stránky si môžete teraz vybrať z viac druhov predvoleného písma. V Editore kliknite v menu na Dizajn a následne na Písma: Následne si z ponuky môžete vybrať písma, aké sa vám páčia: Nové písma: Hind Vidaloka DM Serif Display Libre Baskerville Abril Fatface Amiri Viac informácií o nastavení dizajnu nájdete v návode Úprava dizajnu (farieb a písma) v Exowebe. Vylepšená pokladňa v Obchode V pokladni v Obchode máte teraz viac možností si nastaviť zobrazenie Obchodných podmienok a Zásady ochrany osobných údajov - tieto možnosti je možné si teraz nastaviť separátne. Všetky podstatné informácie nájdete v návode Nastavenie pokladne v Obchode.
  14. 23. januára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.136.0, táto verzia priniesla nasledujúcu zmenu a vylepšenie: Multijazyčné stránky V prípade ak máte balík Biznis Web alebo Max Web, tak pridávanie alebo úprava jazykov v Editore je o niečo jednoduchšia a prehľadnejšia. Užitočným vylepšením je, že ak by ste potrebovali zmeniť predvolený (default) jazyk, už nie je potrebné kvôli tomu resetovať stránku, predvolený jazyk si môžete v editore zmeniť (platí podmienka, že predvoleným jazykom nesmie byť jazyk, ktorý ste si už pridali do editora) na hocijaký iný. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie multijazyčnej stránky v Exowebe.
  15. 9. novembra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.132.0. Toto vydanie opravuje niekoľko chýb so zobrazením produktov v Obchode po vypredaní a drobné problémy s prekladom hlavného menu. V sekcii Sociálne média boli upravené widgety pre sociálnu sieť X (Twitter) a pridaný nový widget s osobnými údajmi: To je nateraz všetko
  16. Guest

    Nastavenie pokladne v Obchode

    Nastavenie Pokladne v Obchode nie je zložité, len si označíte, čo všetko si v pokladni prajete zobrazovať. Keďže legislatíva v ohľade ochrany osobných údajov a obchodných podmienok je prísna, odporúčame, aby ste tento krok starostlivo zrealizovali. V Editore kliknite naľavo hore na hamburgerové Menu: ...a následne na druhú položku Obchod: V Obchode kliknite na Nastavenia obchodu a napravo sa zobrazia možnosti: Komunikácia Môžete označiť možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam. Táto možnosť je veľmi užitočná, zákazníci v objednávkovom procese môžu pridávať informácie, napr. k produktom alebo k doprave, ak by mali nejaké špeciálne požiadavky. Text v pätičke emailu: sem môžete napísať všeobecný odkaz ku každej vytvorenej objednávke. Odkaz bude doručený v pätičke informačného emailu, ktorý dostane každý zákazník po vytvorení objednávky. Môžu tu byť informácie napr. akým spôsobom bude prebiehať spracovanie a doručenie objednávky. Odporúčame označiť aj Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Viac informácií nájdete v návode Odosielanie emailov v Obchode z vlastnej domény, kde je aj vysvetlené, prečo odporúčame toto nastavenie zapnúť. Keď označíte možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam, v Pokladni na stránke, kde zákazníci zadávajú svoje kontaktné údaje (adresu doručenia), uvidia možnosť pridať Poznámku k objednávke: Obchodné podmienky, Zásady ochrany osobných údajov a Marketingový súhlas V druhej časti nastavenia Pokladne máte možnosti (podrobnejšie vysvetlenie nájdete nižšie pod obrázkom): Zobraziť obchodné podmienky: dôrazne odporúčame zapnúť toto nastavenie, v prípade elektronického obchodu je to povinné. Zásady ochrany osobných údajov: odporúčame aj toto zapnúť, kde budete svojich zákazníkov informovať ako spracúvate ich osobné údaje. Marketingový súhlas: označte len vtedy, ak máte v pláne posielať marketingové správy (napr. oznámenia, čo máte nové a pod.) a chcete dať svojim zákazníkom možnosť označiť, či si takéto správy prajú prijímať. Obchodné podmienky Keď zapnete túto možnosť, odkaz na obchodné podmienky sa zobrazí dole v pätičke pokladne (samotná stránka sa nachádza na odkaze /store/terms-and-conditions), kde si zákazník môže prečítať znenie obchodných podmienok: Ten istý odkaz sa zobrazí aj na stránke Pokladne, kde sa vyberá spôsob platby. V tomto prípade ide o nižšie uvedený súhlas (ten hneď nad zeleným tlačidlom), ten vyšší odkaz platí pre Zásady ochrany osobných údajov (vysvetlené nižšie). Samotné obchodné podmienky si môžete upraviť hore v hlavnom menu v Editore keď kliknete na Stránky a zložky a pod sekciou Úprava stránok obchodu si vyberiete možnosť Obchodné podmienky: Zásady ochrany osobných údajov Tieto zásady odporúčame zapnúť a vyplniť, aby zákazníci boli uvedomení, ako nakladáte s ich osobnými údajmi. Odkaz na tieto zásady (ak si ho v nastavenia Pokladne zapnete) sa objaví na rovnakej stránke s výberom platby, ako odkaz na Obchodné podmienky (viď vyššie). Samotné Zásady ochrany osobných údajov si môžete upraviť v Editore v sekcii Stránky so zásadami, konkrétne časť Zásady ochrany osobných údajov. Viac informácií pozrite v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb, konkrétne v poslednej sekcii Zásady ochrany osobných údajov. Marketingový súhlas Ak si v nastaveniach Obchodu zapnete Marketingový súhlas (viď vyššie), zákazníci v Pokladni, na stránke, kde môžu zanechať komentár k objednávke, budú mať dostupnú možnosť si označiť, či si prajú prijímať marketingové správy. Zapnite len vtedy, ak plánujete zákazníkom posielať oznámenia o novinkách a pod.:
  17. 11. októbra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.130.0. Toto vydanie prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Exoweb Obchod Duplikovanie produktu Pribudla možnosť duplikovať produkt v zozname produktov v administrácii Obchodu. Táto možnosť je užitočná, ak si chcete pridať nový produkt s použitím informácií, ktoré ste už zadali pre existujúci produkt. Keď si produkt duplikujete (skopírujete), stav sa automaticky nastaví na skrytý, takže pred zverejnením produktu v Obchode si pokojne môžete vykonať potrebné zmeny (napr. upraviť popis alebo varianty a pod.). Doprava zdarma nad určitú sumu objednávky Odteraz je možnosť ponúknuť zákazníkom dopravu zadarmo, ak objednávka dosiahne určitú sumu. Dopravu zadarmo môžete použiť spolu s akýmikoľvek existujúcimi možnosťami dopravy, ktoré už máte nastavené. Webová stránka Galéria a prezentácia obrázkov Pribudlo nové rozloženie fotiek v galérii a prezentácii obrázkov, či si také vyberiete na svoju webovú stránku alebo nie, je čisto na vás. Kontakt Na stránku si môžete vložiť kontaktný formulár, kde budete mať predpripravené otváracie hodiny, ktoré si môžete upraviť tak, ako potrebujete. Testimonial Nová sekcia na pridávanie, dočasne pomenovaná ako Testimonial, umožňuje pridávať widgety vo forme výrokov alebo citácií, ocenia majitelia stránok s vlastnou tvorbou. Formulár Odteraz si môžete vypĺňať interné názvy formulárov, toto sa hodí vtedy, ak máte na stránke viac formulárov, vďaka tomuto nastaveniu budete vedieť, z akého formulára bola správa odoslaná. Embed kódy Rozloženie prvkov v Hlavičke, Pätičke a v Promo paneli si môžete upraviť tak, že do hlavičky môžete vložiť "embed code" teda kód z inej stránky, napr nejaké externé tlačidlo, prípadne aj video.
  18. 26. októbra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.131.0. Toto vydanie prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Exoweb zákazníci Všetci zákazníci čo majú balíčky BIZNIS WEB a MAX WEB majú už istý čas k dispozícii aj možnosť spravovať kontakty svojich zákazníkov a zároveň sledovať aktivity (kedy bola objednávka zaplatená, odoslaná a pod.) Po novom, aktivitu svojich zákazníkov a návštevníkov môžete sledovať už aj cez kontaktné formuláre, ktoré máte umiestnené na svojich stránkach. Keďže pribudla možnosť si každý kontaktný formulár pomenovať vlastným interným názvom (ako sme informovali v minulom článku, detaily pozrite v návode k formulárom), v Aktivitách môžete vidieť, cez ktorý konkrétny formulár vás vaši návštevníci kontaktovali: Súhlas so zasielaním marketingových správ Ak na stránke používate kontaktné formuláre, tak pri každom z nich môžete návštevníkom dať možnosť, či sa želajú zasielanie marketingových správ: Zmena loga Twitter na X V súvislosti so zmenou obchodnej značky Twitter na X, sa zmenila aj ikonka - ak si na svoje stránky vložíte odkaz na svoj profil, ktorý máte vytvorený na sociálnej platforme X:
  19. Guest

    Exoweb limity

    Pri vytváraní stránok v Exowebe by ste nemali naraziť na žiadne limity, ak nemáte v pláne vytvárať veľké množstvo obsahu. Exoweb nie je určený na ukladanie tisícok obrázkov, súborov alebo videí. Napriek tomu žiadny limit nie je pevne daný, ide o odporúčané hodnoty a preto sa môže stať, že vaše stránky budú bez problémov fungovať aj po prekročení limitov. Počet a správa stránok Nie je žiadny horný limit počtu stránok, bez problémov by vaša stránka mala fungovať s minimálne 50 stránkami. Máme Exoweby, ktoré majú aj oveľa vyšší počet stránok a fungujú dobre. Ak si chcete vytvoriť podstránky, jediný priečinok (zložka) môže obsahovať najviac 20 stránok. Množstvo obsahu na stránke Stránka do 30 sekcií (widgetov), by mala fungovať bez problémov, po prekročení limitu budete pravdepodobne cítiť spomalenie v načítaní stránky. S viac ako 60 sekciami na stránke už môže mať stránka viditeľné problémy s načítavaním a neodporúčame sa k tejto hodnote priblížiť. Obrázky Počet a veľkosť Nie je žiadny pevný horný limit počtu obrázkov, do 100 obrázkov na celej lokalite by ste mali fungovať bez problémov, nad 300 obrázkov môžete badať problémy s ich načítavaním. Minimálne podporované rozmery sú 10x10 pixelov, maximálne rozmery sú bez limitu, ak obrázok má menej ako 10 MB. Galérie a prezentácie obrázkov Ak v prezentácií (slideshow) použijete maximálne 10 obrázkov a nie viac ako 3 prezentácie na stránke, tak sa nestretnete so žiadnymi problémami. Viac obrázkov môže spomaliť stránku. V prípade galérie odporúčame nahrať maximálne 75 malých obrázkov (cca 100 kB na obrázok) alebo 20 veľkých obrázkov (do 9 Mb na obrázok). Na jednej stránke odporúčame najviac dve galérie. podporované Typy súborov a ich veľkosť Podporujeme typy súborov: Obrázky: .PNG, .JPG, .JPEG, .GIF, .WEBP (od verzie 10.148.0) Dokumenty: .PDF Maximálna veľkosť jedného súboru: 10 MB ide o limit, ktorý je pevný a nie je možné ho zmeniť Náhľad stránky Exoweb podporuje možnosť zobraziť ukážku stránky v podobnom rozlíšení zariadení, ako sú iPhone alebo iPad. Táto ukážka má slúžiť ako pomôcka a nemôžeme zaručiť, že ukážka bude presne zodpovedať akémukoľvek konkrétnemu zariadeniu. Odporúčania Aby ste predišli dosiahnutiu limitov a spomaleniu stránok, odporúčame: optimalizujte svoje obrázky, ak to nie je nevyhnutné, nepoužívajte nadrozmerné obrázky (nad 1900 pixelov v šírke), kompresiu pri ich úprave si nastavte tak, aby boli veľkosťou čo najmenšie (aká je ideálna veľkosť, to zistíte na výslednej kvalite). Ak nemáte software na úpravu obrázkov, odporúčame aplikáciu IrfanView, ktorá je zadarmo a umožňuje optimalizovať rozmery aj veľkosť obrázkov nenahrávajte rovnaké obrázky - ak máte obrázok, ktorý chcete použiť na viacerých stránkach, nemusíte ho nahrávať znovu a znovu. Každý obrázok, čo ste si nahrali, máte uložený vo svojej internej galérii (pod kategóriou Najnovšie), odkiaľ si ho môžete vložiť na ktorúkoľvek stránku. Pre viac informácií pozrite návod Spravovanie obrázkov v Exowebe obrázky .PNG sú síce kvalitné, ale často aj veľké. Ak potrebujete nahrávať veľa obrázkov .PNG, odporúčame si ich skonvertovať na .JPG (vie to aj vyššie spomenutý IrfanView), veľkosťou sú často výrazne menšie ak plánujete písať veľa článkov, nepoužívajte pre ne widgety napr. ako Text, použite Blog, kam môžete písať článkov koľko chcete a dokonca si ich môžete aj importovať z WordPress ak plánujete nahrávať veľa veľkých .PDF súborov, je možné, že služba DropBox bude pre ne vhodnejšia Technické požiadavky Stránky vytvorené v Exowebe by sa mali zobrazovať bez problémov na každom modernom zariadení, pričom majte na pamäti, že editor zohľadňuje, či si návštevník prezerá stránku na veľkom monitore alebo na mobile - na mobilnom zariadení budete najskôr vidieť zjednodušenú verziu stránky. Stolné počítače Na klasických počítačových monitoroch odporúčame používať minimálne rozlíšenie 1280x800 pixelov, ideálne je 1440x900 a vyššie. Operačný systém by mal byť minimálne Windows 7, odporúčame Windows 10 a vyššie. Na Mac zariadeniach odporúčame verziu aspoň OSX 10.10. Internetové prehliadače Chrome, Firefox, Safari a Edge by mali byť plne podporované. Na prehliadačoch Opera by Editor mal pracovať, prehliadač Internet Explorer neodporúčame. Mobilné zariadenia Na Android zariadeniach by sa stránky mali korektne zobrazovať minimálne od verzie 5 (Lollipop), odporúčame však používať minimálne verziu 8 (Oreo). Na iOS zariadeniach odporúčame minimálne verziu 9.
  20. Produkty, ktoré ste si nahrali do svojho Obchodu, môžete exportovať aj na Facebook, čím v prípade veľkého dosahu medzi priateľmi na Facebooku môžete výrazne zvýšiť návštevnosť a eventuálne aj predaj svojich produktov. Kliknite hore vľavo na hamburgerové menu a následne na Obchod: Naľavo v menu kliknite na Nastavenia obchodu a potom dole na CSV Export & Facebook Sync. Najprv odporúčame si na Facebooku prečítať tento návod, kde získate inštrukcie, ako spojiť svoj Obchod s Facebooom a zároveň si pozrite nastavenia na Facebooku. Potom podľa obrázka dole si vyberiete možnosť, akým spôsobom chcete zdieľať (resp. exportovať) svoje produkty z obchodu na Facebbok. Automatické nahrávanie (odporúčané): v nastaveniach vo Facebooku zadáte odkaz, ktorý si skopírujete z políčka. Produkty sa budú automaticky aktualizovať na Facebooku podľa stavu v obchode. Ručné nahrávanie: môžete si stiahnuť súbor .CSV a ručne nahrať na Facebook. Použite v prípade, ak nechcete, aby sa produkty v reálnom čase synchronizovali na Facebooku. Daný .CSV súbor môžete použiť na import aj na iné lokality (ak to lokalita bude umožňovať).
  21. Keď dostanete objednávku Stretnutia alebo Udalosti, dostanete o tom informáciu emailom, navyše všetky objednávky si zároveň môžete samozrejme spravovať aj v administrácii Exowebu. Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na Stretnutia: Hneď na prvej položke uvidíte Kalendár a napravo objednávky. V prípade Stretnutí tu o každej objednávke Stretnutia budete vidieť samostatný záznam (v našom prípade zákazník tam svieti pod menom EXO HOSTING), v prípade Udalosti uvidíte, koľko zákazníkov si objednalo termín. Kliknite na Stretnutie: Po kliknutí na Stretnutie uvidíte detaily účastníka a na ktorý dátum a čas si stretnutie objednal. Nižšie vidíte údaje o platbe, môžete označiť, či už bola zrealizovaná alebo nie. Keď sa presuniete nižšie máte možnosť upraviť informácie o tejto objednávke. Pod tlačidlom Upraviť stretnutie je možnosť zmeniť informácie o zákazníkovi (vrátane jeho kontaktov). Pod tlačidlom Preplánovať rezerváciu môžete zmeniť termín. Alebo nakoniec Zrušiť stretnutie. Keď kliknete na Udalosť máte možnosť si prezrieť účastníkov alebo exportovať ich zoznam (v súbore .CSV). Keď kliknete na účastníka (resp. na baner Očakávané platba) tak sa zobrazia detaily účastníka, ktoré môžete náležite upraviť, prípadne zrušiť účastníkovi rezerváciu.
  22. V článku Nastavenie služby Stretnutia sme si priblížili ako si nastaviť služby Stretnutia a Udalosti s príkladovým názvom Školenie. V tomto článku si stručne vysvetlíme, ako prebieha objednávkový proces. Pre tento účel sme si školenia premenovali na Stretnutia a Udalosti, aby sme v objednávkovom procese zvýraznili, čo konkrétne si ideme objednávať. V našej ukážke budeme vychádzať z nastavení, ktoré sme si ukázali v článku Nastavenie služby Stretnutia. Tip: Rezervácie termínov v aplikácii Stretnutia si môžete odskúšať na našej prezenčnej stránke. Stránka rezervácie Na vašej stránke, kde máte zverejnený rezervačný systém by ste mali po zverejnení stránky vidieť zhruba takúto ponuku. Kliknite na Rezervovať pod položkou Stretnutie. Objednávka Stretnutia Dostanete ponuku si v kalendári označiť dátum a následne vybrať čas. Naľavo pod logom vidíte ako dlho bude trvať stretnutie, na základe tohto časového okna sa odvíjajú objednávkové termíny. Prvý začína o 8 hodine, keďže tak sme si takto nastavili pracovný čas a posledný termín je o 17. hodine. Keďže jedno stretnutie trvá 1,5 hodiny, tak by skončilo o 18:30 a keďže pracovný čas máme do 19. hodiny, na ďalší termín by už nebol čas. Klikneme napríklad na termín o 12:30: Na ďalšej strane zákazník naľavo vyplní svoje kontaktné údaje, napravo uvidí zhrnutie celej rezervácie. Klikne na Pristúpiť k platbe: Platby pracujú v offline režime, takže zákazníci uvidia inštrukcie k platbe na účet alebo informáciu, že zaplatiť môžu v hotovosti, v prípade, že sa nebudú vyberať žiadne poplatky, jednoducho bude pokračovať v objednávke ďalej. Po kliknutí na Pokračovať dostane potvrdenie rezervácie, tieto informácie mu zároveň prídu na email, ako aj vám príde emailom oznámenie o novej objednávke rezervácie. Objednávka Udalosti V prípade objednávky Udalosti je prakticky rovnaký proces. Na prvom obrázku v tomto návode kliknite na Rezervovať pod položkou Udalosť. Na ďalšej stránke dostanete možnosť si vybrať dva termíny, keďže tak sme si to nastavili. Klikneme na piatok 21. júla. Zvyšok objednávkového procesu je navlas rovnaký ako v prípade objednávky Stretnutia. Aj v tomto prípade zákazník dostane informáciu emailom, ako aj vy informáciu o novej objednávke. Navyše zákazník bude 24 hodín pred začatím Stretnutia alebo Udalosti informovaný emailom. Všetky objednávky si samozrejme môžete spravovať v administrácii (Editore) Exowebu. Upozornenia pre zákazníkov Keď si zákazník vytvorí rezerváciu, bude dostávať upozornenia na email nasledovne: Potvrdenie rezervácie: dostane hneď po odoslaní objednávky rezervačného termínu Pripomienka nadchádzajúcej rezervácie: bude odoslaná zhruba 24 hodín pred začiatkom termínu Zákazník dostane upozornenie na email aj vtedy, ak mu bude rezervácia termínu zrušená.
  23. Časť návodu Nastavenia služby Stretnutia vám vysvetlí ako pridať informácie ku konkrétnemu stretnutiu - napríklad organizujete školenie a tu môžete návštevníkom resp. zákazníkom podať bližšie informácie. Ide o dôležitú časť celého nastavenia, pretože tu určujete ako sa stretnutia budú organizovať. K tejto časti sa dostanete po nastavení základných nastavení, keď neplánujete spoplatniť stretnutia, ako aj po konfigurácii platby, ak poplatky plánujete prijímať. Nastavenie služby Kliknite na tlačidlo Pridať službu: Po kliknutí na Pridať službu máte možnosť nastaviť 2 typy služieb, tu záleží už len čisto na vás, akým spôsobom chcete stretnutia organizovať. Stretnutie: návštevníci si budú môcť v kalendári vybrať dátum a čas. Budú môcť vyberať z dostupných dátumov a časov dovtedy, pokým službu neukončíte. Je to vhodné napr. keď vlastníte kaderníctvo a chcete ponúkať objednávkové termíny zákazníkom. Každý termín sa dá objednať raz, takže pokým je objednávka na určitý termín aktívna, nikto iný si daný termín nemôže obsadiť. Udalosť: keď označíte Udalosť, nižšie pribudne možnosť nastaviť dátum a časový rozsah. V tomto prípade vy určujete kedy sa udalosť presne udeje a koľko účastníkov sa môže najviac dostaviť. Takže na rozdiel od Stretnutia kedy si zákazník vybral dátum a čas a obsadil termín, tu jeden termín môže obsadiť viac záujemcov, pokým sa nenaplní kapacita. Napr. organizujete pracovný nábor a chcete, aby sa v určitý deň (a čas) dostavilo najviac 50 ľudí. Príklad nastavenia Udalosti nájdete pod sekciou Stretnutie. Stretnutie Označte možnosť Stretnutie a vypíšte Názov služby, napr. Školenie, do poľa Popis opíšte o čom bude (nepovinné, ale vhodné). Môžete si nahrať obrázok, napr. logo školenia, či plánovanej akcie. Po vyplnení údajov sa presuňte nižšie. Po nahratí obrázku nižšie máte možnosť nastaviť Dĺžku stretnutia. Toto nastavenie je dôležité, pretože vám umožni zákazníkom v objednávkovom procese vidieť, ktoré časové termíny sú dostupné. Napr. ak ste si v základných nastaveniach určili pracovný čas od 8:00 do 19:00, možnosť prvého stretnutia sa zákazníkovi ponúkne o 8:00 a keďže tu ste si nastavili dĺžku stretnutia na 1,5 hodiny, tak ďalší termín sa ponúkne od 9:30. Pre viac detailov pozrite nižšie časť Plánovanie. Ďalej môžete nahrať aj dokument .PDF, čo v ňom uvediete je čisto na vás, môže tam byť tlačivo na vypísanie, manuál, pokyny pred stretnutím, hocičo vám napadne. Ďalej nižšie na stránke si môžete zvoliť spôsob stretnutia. My sme si v príklade zvolili v rámci Lokality firmy. Ak vyberiete Online, budete mať možnosť zadať URL stránky, na ktorej sa zorganizuje online stretnutie. Pri voľbe Iné budete mať možnosť napísať pokyny k stretnutiu. Všetky informácie prídu objednávateľom služby emailom. Stav služby môžete nastaviť ako aktívnu alebo neaktívnu, podľa toho, či ju chcete aktuálne ponúkať alebo nie. Verejné si nastavte, ak chcete možnosť objednania si služby zverejniť voľne dostupnú na vašej exoweb stránke. Takto ju nájde každý návštevník, ktorý vašu stránku navštívi. Možnosť Nezaradané nastavte vtedy, ak plánujete možnosť objednávky len pre tých záujemcov, ktorých budete informovať vopred napr. formou newslettera. V emaile im pošlete odkaz na stránku, kde si budú môcť objednávku za službu vyplniť. V ďalšej časti tohto nastavenia budete mať možnosť určiť, či stretnutie bude zadarmo alebo spoplatnené. Ak ste vynechali krok konfigurácie platby, možnosť Prijať platbu nebude dostupná. Do poľa Podrobnosti rezervácie napíšte ešte dodatočné informácie, o ktorých si myslíte, že sú dôležité k stretnutiu. Plánovanie je ďalšou zaujímavou možnosťou ako stretnutie naplánovať do detailov. Môžete vyžadovať od zákazníkov, aby sa objednávali na stretnutia s dostatočným predstihom - je to vhodné najmä vtedy, ak daná akcia si vyžaduje dôkladnú prípravu. Takže ak napríklad nastavíte 24 hodín, najbližšiu rezerváciu si bude môcť zákazník objednať najneskôr 24 hodín pred jej začatím. Taktiež môžete nastaviť čas medzi jednotlivými stretnutiami, ak chcete mať istotu, aby sa zákazníci neobjednávali na termín, ktorý začína práve vtedy, keď končí predchádzajúci (najmä keď hrozí, že sa stretnutie môže predĺžiť. Ak všetkom máte nastavené, kliknite na Uložiť, ale prv než si to uložíte, skúste si pozrieť, či by vám viac nevyhovoval typ služby Udalosť (vysvetlené pod obrázkom). Udalosť Keď hore na stránke označíte Udalosť, formulár sa nepatrne zmení. Väčšina najprv zostane rovnaká, prvú zmenu si všimnete pod logom, kde už nie je možnosť nastaviť dĺžku stretnutia (toto sa bude dať nastaviť nižšie v časti Dátumy udalostí), ale môžete nastaviť koľko najviac zákazníkov si daný termín môže objednať. Teraz sa presuňte nižšie a pod časťou Podrobnosti rezervácie, kde v prípade Stretnutia ste hneď videli časť Plánovanie. Teraz tu pribudla ďalšia časť, konkrétne Dátumy udalostí, kde si môžete nastaviť konkrétny dátum udalosti. Kliknite na Pridať dátum udalosti: Po kliknutí na Pridať dátum udalosti sa zobrazí možnosť si nastaviť rozsah dátumov. Táto pasáž môže byť trochu komplikovaná, ale nič vám nebráni k vyskúšaniu si rôznych variantov, čím postupne prídete na to, ako to funguje. Dátum: tu zadáte dátum, kedy majú začať Udalosti. Pozor, toto nemusí byť dátum prvej udalosti (vysvetlenie nižšie) Opakovať: môžete vybrať, či sa nemá opakovať alebo opakovať denne, týždenne, mesačne. V príklade sme si zvolili Týždenne. Všetky: v našom prípade, keďže sme si zvolili Týždenne číslo 10 znamená, že ďalšia udalosť sa zopakuje po desiatich týždňoch. Takže ak prvá udalosť začala v piatok 21. júla (pozor, dôležité je, že dole v zelenom je tiež označený piatok, to znamená, že prvá udalosť začne naozaj v piatok), druhá udalosť začne až 29. septembra, keďže sme si nastavili opakovanie po 10 týždňoch. Dňa: tu záleží, aký deň označíte. V našom prípade sme si označili Piatok, aby to nebolo na začiatok moc komplikované. Čo by sa stalo, keby sme označili napr. Štvrtok? Tu treba vychádzať z Dátumu, čo sme si označili. Keďže 21. júla je v piatok a my sme si označili Štvrtok, prvá udalosť nastane vo štvrtok 27. júla. Ak by sme označili napríklad Sobotu a Štvrtok, tak prvý termín by nastal 22. júla, keďže Sobota ide po Piatku (21. júla) a Štvrtkový termín bude až druhý. Ako často sa tieto termíny budú opakovať, záleží od nastavenia nižšie. Ukončiť opakovanie: tu si môžete nastaviť po koľkých výskytoch ukončiť opakovanie. Toto nastavenie závisí od toho, ako často sa udalosti majú opakovať s akým odstupom. Napr. ak dáte Opakovať Týždenne a Všetky nastavíte na 1 (týždeň) a dáte Ukončiť opakovanie po 5 týždňoch, tak sa nastaví 5 termínov. Náš príklad z obrázka bude vysvetlený nižšie. Nakoniec si ešte pridajte časové obdobie a kliknite na Pridať. Nižšie na obrázku môžete vidieť výsledok nastavenia termínov na základe údajov na obrázku vyššie. Keďže sme si zvolili opakovanie po 10 týždňoch a týždenný výskyt bol nastavený 5 výskytov, tak to stačilo na dva termíny (riadny termín a opakovanie, keďže ste si zvolili opakovanie). Ak potrebujete niečo upraviť v ohľade konkrétneho termínu, kliknite naň a môžete si ho upraviť, prípadne aj zmazať. Všetky Stretnutia a Udalosti si môžete potom spravovať cez položku Služby, kde taktiež môžete pridať ďalšiu službu. Keď službu budete mať nakonfigurovanú môžete ju hneď Publikovať: Ak budete robiť úpravy alebo zmeny, nezabudnite si stránku zverejniť.
  24. Táto časť návodu k aplikácii Stretnutia je potrebná len vtedy, ak plánujete stretnutia v rámci napr. platených školení, za ktoré chcete účtovať (vopred) poplatky. Keď ste si nakonfigurovali základné nastavenia Stretnutia, na ďalšej strane pokračujete konfiguráciou platby. Ak plánujete taký typ stretnutia, na ktorom nebudete účtovať žiadne poplatky (resp. ich nebudete žiadať vopred), kliknite na Preskočiť tento krok a pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia. Ak budete účtovať, kliknite na Pridať spôsob platby. Tieto nastavenia Upozornenie: V tejto časti nastavenia ešte neurčujete, či zákazníci budú platiť a koľko, ale nastavujete možnosť platby, ak sa rozhodnete stretnutia spoplatniť v ďalšej časti nastavenia. Konfigurácia platby Tip: Spôsoby platby, ktoré sem zadáte, sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Na ďalšej strane môžete vidieť pridané spôsoby platby, keďže žiadny ešte nemáte, kliknite opäť na Pridať spôsob platby: Aktuálne je možné si nastaviť Offline platby alebo platobnú bránu Stripe. Keďže Stripe vyžaduje ďalšiu konfiguráciu, kliknite na Offline platby. Po kliknutí na Offline platby vyskočí okno, kde môžete zákazníkom podať informácie o spôsobe platby. Ideálne napr. prevodom na bankový účet, ale môžete napísať len informáciu, že platbu možno zrealizovať aj v hotovosti. Po vypísaní potrebných údajov kliknite na Uložiť. Po uložení dostanete informačné okno. Môžete pridať ďalší spôsob platby alebo kliknite na Pokračovať. Po kliknutí na Pokračovať sa dostanete do časti, kde môžete zrealizovať nastavenie služby, ktorej sa má týkať stretnutie. Pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia.
  25. Exoweb Stretnutia (ďalej ako Stretnutia, po angl. Meetings, či Appointments) je naša nová aplikácia v Exowebe. Ide o rezervačný systém termínov, ktorý vám umožňuje si naplánovať stretnutie napríklad so svojimi zákazníkmi, keď s nimi plánujete napr. nejaké školenie. Môžete ho používať aj na organizovanie akcií, výletov a z určitého pohľadu aj na rezerváciu ubytovania. Prihláste sa do Editora v Exowebe a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na položku Stretnutia: Pripojenie kalendára Otvorí sa úvodná stránka rezervačného termínu. Tu na úvod veľa možností nemáte, neaktívne je aj tlačidlo Nastavenia, máte len možnosť Pripojiť svoj kalendár alebo Preskočiť tento krok. Keďže začneme od samého začiatku, preskočte tento krok: Na nasledujúcej strane kliknite na Nastavte si svoje pracovné hodiny. Údaje o firme Na ďalšej strane predtým než si budete môcť nastaviť svoje pracovné hodiny, vyplňte na stránke najprv niekoľko informácií o svojej firme (nemusí to byť nutne firma). Názov je povinný, ním zákazník dostane informáciu s kým sa má vlastne stretnúť, môže to byť ale aj názov firmy napr. Môžete si nahrať Logo (ak máte), zobrazí sa na stránke s potvrdením objednávky po jej úspešnom dokončení. Zadajte svoju kontaktnú emailovú adresu. Vyplňte ju starostlivo, na ňu budete dostávať informácie o objednávkach termínov a zároveň zákazníci ju dostanú emailom, na ktorú vás budú môcť kontaktovať, ak by mali nejaké otázky. Samotná notifikácia bude doručená z adresy info@exoweb.eu. Telefónne číslo povinné nie je, ale odporúčame ho tiež zadať, zákazníci budú mať možnosť vás cezeň kontaktovať. Tip: Tieto informácie sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa na stránke presuňte nižšie. Nižšie na stránke si zapnite nastavenie pre lokalitu. Keďže budete organizovať stretnutia (ak nebudú online na webe), v tomto našom príklade použijeme variant s fyzickou adresou. Vyplňte všetky potrebné údaje tak, aby váš návštevníci spoľahlivo našli a neblúdili ešte dve hodiny po skončení stretnutia. Po zadaní adresy sa presuňte nižšie na pracovný čas. Pracovný čas (resp. Pracovné hodiny, ktoré sme spomínali už skôr), slúži na určenie časové okna počas ktorého mienite realizovať stretnutia (resp. poskytovať školenia. Môže zahŕňať komplet vašu pracovnú dobu alebo si určite svoje časové obdobie podľa potreby. Nižšie na stránke máte možnosť zadať regionálne nastavenia, teda časové pásmo a menu (ak budete účtovať nejaké poplatky za stretnutia, napr. v rámci nejakého školenia). Ak vám vzniká z toho daňová povinnosť, zapnite si Daň a nastavte sadzbu. Toto boli základné nastavenia aplikácie Stretnutia, kde ste mali možnosť zadať údaje o organizátorovi stretnutí, akcií či plánov. Návod pokračuje ďalej konfiguráciou platby. Ak neplánujete prijímať platby vopred (alebo vôbec), môžete tento krok v nastavovaní konfigurácie preskočiť a prejsť priamo na nastavenie služby.
×
×
  • Create New...