Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'exoweb'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  1. 12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia: Webová stránka Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku. V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus: Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke: Odkaz na sekciu Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu: Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete: Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.
  2. V Exoweb balíčkoch ako Biznis Web a Max Web, si môžete vytvoriť viac podstránok alebo priečinkov, do ktorých si môžete dať nové podstránky. Od verzie 10.138.0 (február 2024) je možné si pridať do menu aj externé odkazy. Hore v hlavnom menu kliknite na Úvod: Vyskočí okno, kliknite na červené plus: a objaví sa ponuka: Nová podstránka: vytvoríte si novú podstránku, napr. mojadomena.tld/podstranka Nový priečinok: Nový priečinok predstavuje miesto, do ktorého si môžete zaradiť viacero príbuzných podstránok, napr. mojadomena.tld/priecinok/podstranka Nový odkaz: pomocou tejto možnosti si môžete voliť do menu nový odkaz, napr. inadomena.tld Nová podstránka Nová podstránka je výborná možnosť, ak chcete alebo potrebujete mať obsah vašej webovej stránky roztriedený do viacerých častí (čo nie je možné pri balíku 1Web, ktorý umožňuje mať len jednu stránku). Pri vytváraní novej podstránky sa ponúkajú možnosti na zadanie Názvu stránky a Umiestnenie - pod možnosťou Umiestnenie budete najskôr vidieť Najvyššiu úroveň - ak si vytvoríte Priečinky (viď nižšie) tak tie tu pribudnú: Napríklad keď si vytvoríte novú podstránku Kontaktujte nás, potom ju uvidíte tu v zozname a do hlavného menu sa pridá automaticky. Kliknutím na ikonu Koša môžete vašu podstránku vymazať, resp. si pozrite viac možností: Upraviť nastavenia stránky: ak chcete podstránku vylepšiť - pre tento prípad odporúčame návod Zlepšenie SEO stránok v Exowebe, kde nájdete popisy položiek, čo sa pod touto možnosťou skrývajú. Upraviť skripty stránky: používajte len vtedy ak viete čo robíte - sem si môžete pridávať skripty do Hlavičky a (alebo) alebo Tela stránky, napríklad keby ste potrebovali pridať na stránku nejaký sledovací prvok. Pre ďalšie informácie kliknite na návod Externý obsah (sekcia). Naklonovať stránku: vhodné vtedy, ak máte vytvorenú stránku a potrebujete vytvoriť stránku s podobným obsahom, aby ste nemuseli vytvárať obsah odznova. Pre viac informácií, ako si upravovať pod/stránky si prečítajte návod Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. Nový priečinok Nový priečinok veľa možností nemá, nakoniec sa tu veľa ani vymyslieť nedá, je len potrebné, aby ste zadali jeho názov a prípadne si ho môžete chrániť heslom. To sa zíde len vtedy, ak podstránky, ktoré plánujete do neho umiestniť, chcete sprístupniť len vybraným návštevníkom, ktorí musia od vás získať heslo. Po označení možnosti Priečinok ochrany hesla budete musieť zadať Používateľské meno a Heslo - obe si nejaké vymyslite. Keď nový priečinok budete mať vytvorený (pomenovali sme si ho ako Priečinok) automaticky sa vytvorí podstránka Index - nie je možné ju zmazať - len skryť v navigácii - ale sem si môžete dať napr. všeobecné informácie o podstránkach, ktoré plánujete pod tento priečinok zaradiť. Podstránku Index upravujete rovnakým spôsobom akú každú vlastnú podstránku, ktorú ste si vytvorili. Pre viac informácií, ako si upravovať pod/stránky si prečítajte návod Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. Nový odkaz Poslednou možnosťou je Nový odkaz. Zadajte si názov odkazu a vložte hyperlink na stránku, na ktorú chcete odkazovať. Napríklad Stránku (Odkaz) si pomenujte ako Facebook a vložte tam odkaz na vašu fan stránku na Facebooku: Nový odkaz sa automaticky pridá do menu, ak by ste odkaz potrebovali upraviť, máte tam na to možnosť alebo odkaz môžete zmazať kliknutím na ikonu Koša. Týmto spôsobom si môžete rozšíriť počet podstránok na vašej stránke. Ako konkrétne upravovať stránky, nájdete v návode Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb. Tip: Všetky odkazy si môžete spravovať v Nastaveniach Exowebu - V Editore kliknite vľavo v hlavnom menu na Nastavenia a potom na stránke úplne dole na sekciu Presmerovania. Odkaz na sekciu Ak na stránke máte viacero sekcií, tak každá sekcia zároveň ponúka možnosť na seba odkazovať, čo je výborná pomôcka na navigáciu, najmä ak na stránke máte veľa sekcií Na svojej stránke si vyhľadajte hocijakú sekciu, kliknite na ikonu Rozloženie a následne na Odkaz na sekciu: Tu si buď odkaz skopírujte a vložte kam potrebujete alebo kliknite na tlačidlo Pridať nový odkaz, čím si vytvoríte novú položku (Nový odkaz) v hlavnom menu na vašej stránke: Odkaz na sekciu (pomenovali sme si ho ako Sekcia) si už následne pridáte do menu tak ako každý iný odkaz). Po pridaní odkaz na sekciu kliknite na Hotovo a stránku si zverejnite. Ako to funguje zistíte, keď na našej stránke exoweb.sk kliknete hore v menu na položku Sekcia, kliknutie vás ihneď prenesie na nalinkovanú sekciu. Po každej zmene (pridaní alebo odstránení podstránky, priečinka alebo odkazu) nezabudnite stránku zverejniť, aby sa zmeny prejavili aj na verejnej časti vašej webovej stránky.
  3. 1. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.137.0, táto verzia priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia: Všeobecné nastavenia Emaily Emailové adresy Obchodu a Stretnutí teraz používajú pole pre odpoveď (reply-to field), nie adresu odosielateľa, aby spĺňali požiadavky doručovania emailov na servery Google a Yahoo. Webová stránka Pokročilý formulár V Pokročilom formulári (Advanced form), ktorý nájdete medzi Formulármi, bola opravená chyba, ktorá zobrazovala chybové hlásenie, ak bola v nastaveniach vypnutá možnosť "Zobraziť z poľa adresy". Stretnutia Stav služby Ak si v aplikácii Stretnutia nastavujete Stav služby, teraz máte možnosť ju jednoducho zapnúť alebo vypnúť, podľa toho, či službu aktuálne ponúkate alebo nie, bez toho, aby ste museli službu zmazať, ak ju aktuálne ponúkať nechcete. Obchod Pridaná mena V nastaveniach Obchodu medzi peňažnými menami pribudla bangladéšska taka, to pre prípad, keby ste potrebovali obchodovať v tejto mene. Ak ešte nemáte Exoweb, môžete si objednávku vytvoriť na tejto stránke.
  4. 8. januára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.135.0, táto verzia prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Možnosť nastaviť si zaoblenie rohov na obrázkoch Každý nahratý obrázok si môžete dodatočne upraviť, teraz pribudla možnosť si zaobliť rohy na obrázkoch, ako v príklade nižšie: Viac možností práce s obrázkami pozrite v návodoch Galéria a prezentácia obrázkov (sekcia) Spravovanie obrázkov v Exowebe Úprava obrázkov v Exowebe pomocou aplikácie Photo Editor SDK Viac typov písma v Editore Pri úprave predvoleného dizajnu stránky si môžete teraz vybrať z viac druhov predvoleného písma. V Editore kliknite v menu na Dizajn a následne na Písma: Následne si z ponuky môžete vybrať písma, aké sa vám páčia: Nové písma: Hind Vidaloka DM Serif Display Libre Baskerville Abril Fatface Amiri Viac informácií o nastavení dizajnu nájdete v návode Úprava dizajnu (farieb a písma) v Exowebe. Vylepšená pokladňa v Obchode V pokladni v Obchode máte teraz viac možností si nastaviť zobrazenie Obchodných podmienok a Zásady ochrany osobných údajov - tieto možnosti je možné si teraz nastaviť separátne. Všetky podstatné informácie nájdete v návode Nastavenie pokladne v Obchode.
  5. 23. januára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.136.0, táto verzia priniesla nasledujúcu zmenu a vylepšenie: Multijazyčné stránky V prípade ak máte balík Biznis Web alebo Max Web, tak pridávanie alebo úprava jazykov v Editore je o niečo jednoduchšia a prehľadnejšia. Užitočným vylepšením je, že ak by ste potrebovali zmeniť predvolený (default) jazyk, už nie je potrebné kvôli tomu resetovať stránku, predvolený jazyk si môžete v editore zmeniť (platí podmienka, že predvoleným jazykom nesmie byť jazyk, ktorý ste si už pridali do editora) na hocijaký iný. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie multijazyčnej stránky v Exowebe.
  6. 9. novembra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.132.0. Toto vydanie opravuje niekoľko chýb so zobrazením produktov v Obchode po vypredaní a drobné problémy s prekladom hlavného menu. V sekcii Sociálne média boli upravené widgety pre sociálnu sieť X (Twitter) a pridaný nový widget s osobnými údajmi: To je nateraz všetko
  7. Guest

    Nastavenie pokladne v Obchode

    Nastavenie Pokladne v Obchode nie je zložité, len si označíte, čo všetko si v pokladni prajete zobrazovať. Keďže legislatíva v ohľade ochrany osobných údajov a obchodných podmienok je prísna, odporúčame, aby ste tento krok starostlivo zrealizovali. V Editore kliknite naľavo hore na hamburgerové Menu: ...a následne na druhú položku Obchod: V Obchode kliknite na Nastavenia obchodu a napravo sa zobrazia možnosti: Komunikácia Môžete označiť možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam. Táto možnosť je veľmi užitočná, zákazníci v objednávkovom procese môžu pridávať informácie, napr. k produktom alebo k doprave, ak by mali nejaké špeciálne požiadavky. Text v pätičke emailu: sem môžete napísať všeobecný odkaz ku každej vytvorenej objednávke. Odkaz bude doručený v pätičke informačného emailu, ktorý dostane každý zákazník po vytvorení objednávky. Môžu tu byť informácie napr. akým spôsobom bude prebiehať spracovanie a doručenie objednávky. Odporúčame označiť aj Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Viac informácií nájdete v návode Odosielanie emailov v Obchode z vlastnej domény, kde je aj vysvetlené, prečo odporúčame toto nastavenie zapnúť. Keď označíte možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam, v Pokladni na stránke, kde zákazníci zadávajú svoje kontaktné údaje (adresu doručenia), uvidia možnosť pridať Poznámku k objednávke: Obchodné podmienky, Zásady ochrany osobných údajov a Marketingový súhlas V druhej časti nastavenia Pokladne máte možnosti (podrobnejšie vysvetlenie nájdete nižšie pod obrázkom): Zobraziť obchodné podmienky: dôrazne odporúčame zapnúť toto nastavenie, v prípade elektronického obchodu je to povinné. Zásady ochrany osobných údajov: odporúčame aj toto zapnúť, kde budete svojich zákazníkov informovať ako spracúvate ich osobné údaje. Marketingový súhlas: označte len vtedy, ak máte v pláne posielať marketingové správy (napr. oznámenia, čo máte nové a pod.) a chcete dať svojim zákazníkom možnosť označiť, či si takéto správy prajú prijímať. Obchodné podmienky Keď zapnete túto možnosť, odkaz na obchodné podmienky sa zobrazí dole v pätičke pokladne (samotná stránka sa nachádza na odkaze /store/terms-and-conditions), kde si zákazník môže prečítať znenie obchodných podmienok: Ten istý odkaz sa zobrazí aj na stránke Pokladne, kde sa vyberá spôsob platby. V tomto prípade ide o nižšie uvedený súhlas (ten hneď nad zeleným tlačidlom), ten vyšší odkaz platí pre Zásady ochrany osobných údajov (vysvetlené nižšie). Samotné obchodné podmienky si môžete upraviť hore v hlavnom menu v Editore keď kliknete na Stránky a zložky a pod sekciou Úprava stránok obchodu si vyberiete možnosť Obchodné podmienky: Zásady ochrany osobných údajov Tieto zásady odporúčame zapnúť a vyplniť, aby zákazníci boli uvedomení, ako nakladáte s ich osobnými údajmi. Odkaz na tieto zásady (ak si ho v nastavenia Pokladne zapnete) sa objaví na rovnakej stránke s výberom platby, ako odkaz na Obchodné podmienky (viď vyššie). Samotné Zásady ochrany osobných údajov si môžete upraviť v Editore v sekcii Stránky so zásadami, konkrétne časť Zásady ochrany osobných údajov. Viac informácií pozrite v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb, konkrétne v poslednej sekcii Zásady ochrany osobných údajov. Marketingový súhlas Ak si v nastaveniach Obchodu zapnete Marketingový súhlas (viď vyššie), zákazníci v Pokladni, na stránke, kde môžu zanechať komentár k objednávke, budú mať dostupnú možnosť si označiť, či si prajú prijímať marketingové správy. Zapnite len vtedy, ak plánujete zákazníkom posielať oznámenia o novinkách a pod.:
  8. 11. októbra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.130.0. Toto vydanie prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Exoweb Obchod Duplikovanie produktu Pribudla možnosť duplikovať produkt v zozname produktov v administrácii Obchodu. Táto možnosť je užitočná, ak si chcete pridať nový produkt s použitím informácií, ktoré ste už zadali pre existujúci produkt. Keď si produkt duplikujete (skopírujete), stav sa automaticky nastaví na skrytý, takže pred zverejnením produktu v Obchode si pokojne môžete vykonať potrebné zmeny (napr. upraviť popis alebo varianty a pod.). Doprava zdarma nad určitú sumu objednávky Odteraz je možnosť ponúknuť zákazníkom dopravu zadarmo, ak objednávka dosiahne určitú sumu. Dopravu zadarmo môžete použiť spolu s akýmikoľvek existujúcimi možnosťami dopravy, ktoré už máte nastavené. Webová stránka Galéria a prezentácia obrázkov Pribudlo nové rozloženie fotiek v galérii a prezentácii obrázkov, či si také vyberiete na svoju webovú stránku alebo nie, je čisto na vás. Kontakt Na stránku si môžete vložiť kontaktný formulár, kde budete mať predpripravené otváracie hodiny, ktoré si môžete upraviť tak, ako potrebujete. Testimonial Nová sekcia na pridávanie, dočasne pomenovaná ako Testimonial, umožňuje pridávať widgety vo forme výrokov alebo citácií, ocenia majitelia stránok s vlastnou tvorbou. Formulár Odteraz si môžete vypĺňať interné názvy formulárov, toto sa hodí vtedy, ak máte na stránke viac formulárov, vďaka tomuto nastaveniu budete vedieť, z akého formulára bola správa odoslaná. Embed kódy Rozloženie prvkov v Hlavičke, Pätičke a v Promo paneli si môžete upraviť tak, že do hlavičky môžete vložiť "embed code" teda kód z inej stránky, napr nejaké externé tlačidlo, prípadne aj video.
  9. 26. októbra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.131.0. Toto vydanie prináša nasledujúce zmeny a vylepšenia: Exoweb zákazníci Všetci zákazníci čo majú balíčky BIZNIS WEB a MAX WEB majú už istý čas k dispozícii aj možnosť spravovať kontakty svojich zákazníkov a zároveň sledovať aktivity (kedy bola objednávka zaplatená, odoslaná a pod.) Po novom, aktivitu svojich zákazníkov a návštevníkov môžete sledovať už aj cez kontaktné formuláre, ktoré máte umiestnené na svojich stránkach. Keďže pribudla možnosť si každý kontaktný formulár pomenovať vlastným interným názvom (ako sme informovali v minulom článku, detaily pozrite v návode k formulárom), v Aktivitách môžete vidieť, cez ktorý konkrétny formulár vás vaši návštevníci kontaktovali: Súhlas so zasielaním marketingových správ Ak na stránke používate kontaktné formuláre, tak pri každom z nich môžete návštevníkom dať možnosť, či sa želajú zasielanie marketingových správ: Zmena loga Twitter na X V súvislosti so zmenou obchodnej značky Twitter na X, sa zmenila aj ikonka - ak si na svoje stránky vložíte odkaz na svoj profil, ktorý máte vytvorený na sociálnej platforme X:
  10. Guest

    Exoweb limity

    Pri vytváraní stránok v Exowebe by ste nemali naraziť na žiadne limity, ak nemáte v pláne vytvárať veľké množstvo obsahu. Exoweb nie je určený na ukladanie tisícok obrázkov, súborov alebo videí. Napriek tomu žiadny limit nie je pevne daný, ide o odporúčané hodnoty a preto sa môže stať, že vaše stránky budú bez problémov fungovať aj po prekročení limitov. Počet a správa stránok Nie je žiadny horný limit počtu stránok, bez problémov by vaša stránka mala fungovať s minimálne 50 stránkami. Máme Exoweby, ktoré majú aj oveľa vyšší počet stránok a fungujú dobre. Ak si chcete vytvoriť podstránky, jediný priečinok (zložka) môže obsahovať najviac 20 stránok. Množstvo obsahu na stránke Stránka do 30 sekcií (widgetov), by mala fungovať bez problémov, po prekročení limitu budete pravdepodobne cítiť spomalenie v načítaní stránky. S viac ako 60 sekciami na stránke už môže mať stránka viditeľné problémy s načítavaním a neodporúčame sa k tejto hodnote priblížiť. Obrázky Počet a veľkosť Nie je žiadny pevný horný limit počtu obrázkov, do 100 obrázkov na celej lokalite by ste mali fungovať bez problémov, nad 300 obrázkov môžete badať problémy s ich načítavaním. Minimálne podporované rozmery sú 10x10 pixelov, maximálne rozmery sú bez limitu, ak obrázok má menej ako 10 MB. Galérie a prezentácie obrázkov Ak v prezentácií (slideshow) použijete maximálne 10 obrázkov a nie viac ako 3 prezentácie na stránke, tak sa nestretnete so žiadnymi problémami. Viac obrázkov môže spomaliť stránku. V prípade galérie odporúčame nahrať maximálne 75 malých obrázkov (cca 100 kB na obrázok) alebo 20 veľkých obrázkov (do 9 Mb na obrázok). Na jednej stránke odporúčame najviac dve galérie. podporované Typy súborov a ich veľkosť Podporujeme typy súborov: Obrázky: .PNG, .JPG, .JPEG, .GIF Dokumenty: .PDF Maximálna veľkosť jedného súboru: 10 MB ide o limit, ktorý je pevný a nie je možné ho zmeniť Náhľad stránky Exoweb podporuje možnosť zobraziť ukážku stránky v podobnom rozlíšení zariadení, ako sú iPhone alebo iPad. Táto ukážka má slúžiť ako pomôcka a nemôžeme zaručiť, že ukážka bude presne zodpovedať akémukoľvek konkrétnemu zariadeniu. Odporúčania Aby ste predišli dosiahnutiu limitov a spomaleniu stránok, odporúčame: optimalizujte svoje obrázky, ak to nie je nevyhnutné, nepoužívajte nadrozmerné obrázky (nad 1900 pixelov v šírke), kompresiu pri ich úprave si nastavte tak, aby boli veľkosťou čo najmenšie (aká je ideálna veľkosť, to zistíte na výslednej kvalite). Ak nemáte software na úpravu obrázkov, odporúčme aplikáciu IrfanView, ktorá je zadarmo a umožňuje optimalizovať rozmery aj veľkosť obrázkov nenahrávajte rovnaké obrázky, ak máte obrázok, ktorý chcete použiť na viacerých stránkach, nemusíte ho nahrávať znovu a znovu. Každý obrázok, čo ste si nahrali, máte uložený vo svojej internej galérii, odkiaľ si ho môžete vložiť na ktorúkoľvek stránku. Pre viac informácií pozrite návod Spravovanie obrázkov v Exowebe obrázky .PNG sú síce kvalitné, ale často aj veľké. Ak potrebujete nahrávať veľa obrázkov .PNG, odporúčame si ich skonvertovať na .JPG (vie to aj vyššie spomenutý IrfanView), veľkosťou sú často výrazne menšie ak plánujete písať veľa článkov, nepoužívajte pre ne články, použite Blog, kam môžete písať článkov koľko chcete ak plánujete nahrávať veľa veľkých .PDF súborov, je možné, že služba DropBox bude pre ne vhodnejšia
  11. Produkty, ktoré ste si nahrali do svojho Obchodu, môžete exportovať aj na Facebook, čím v prípade veľkého dosahu medzi priateľmi na Facebooku môžete výrazne zvýšiť návštevnosť a eventuálne aj predaj svojich produktov. Kliknite hore vľavo na hamburgerové menu a následne na Obchod: Naľavo v menu kliknite na Nastavenia obchodu a potom dole na CSV Export & Facebook Sync. Najprv odporúčame si na Facebooku prečítať tento návod, kde získate inštrukcie, ako spojiť svoj Obchod s Facebooom a zároveň si pozrite nastavenia na Facebooku. Potom podľa obrázka dole si vyberiete možnosť, akým spôsobom chcete zdieľať (resp. exportovať) svoje produkty z obchodu na Facebbok. Automatické nahrávanie (odporúčané): v nastaveniach vo Facebooku zadáte odkaz, ktorý si skopírujete z políčka. Produkty sa budú automaticky aktualizovať na Facebooku podľa stavu v obchode. Ručné nahrávanie: môžete si stiahnuť súbor .CSV a ručne nahrať na Facebook. Použite v prípade, ak nechcete, aby sa produkty v reálnom čase synchronizovali na Facebooku. Daný .CSV súbor môžete použiť na import aj na iné lokality (ak to lokalita bude umožňovať).
  12. Keď dostanete objednávku Stretnutia alebo Udalosti, dostanete o tom informáciu emailom, navyše všetky objednávky si zároveň môžete samozrejme spravovať aj v administrácii Exowebu. Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na Stretnutia: Hneď na prvej položke uvidíte Kalendár a napravo objednávky. V prípade Stretnutí tu o každej objednávke Stretnutia budete vidieť samostatný záznam (v našom prípade zákazník tam svieti pod menom EXO HOSTING), v prípade Udalosti uvidíte, koľko zákazníkov si objednalo termín. Kliknite na Stretnutie: Po kliknutí na Stretnutie uvidíte detaily účastníka a na ktorý dátum a čas si stretnutie objednal. Nižšie vidíte údaje o platbe, môžete označiť, či už bola zrealizovaná alebo nie. Keď sa presuniete nižšie máte možnosť upraviť informácie o tejto objednávke. Pod tlačidlom Upraviť stretnutie je možnosť zmeniť informácie o zákazníkovi (vrátane jeho kontaktov). Pod tlačidlom Preplánovať rezerváciu môžete zmeniť termín. Alebo nakoniec Zrušiť stretnutie. Keď kliknete na Udalosť máte možnosť si prezrieť účastníkov alebo exportovať ich zoznam (v súbore .CSV). Keď kliknete na účastníka (resp. na baner Očakávané platba) tak sa zobrazia detaily účastníka, ktoré môžete náležite upraviť, prípadne zrušiť účastníkovi rezerváciu.
  13. V článku Nastavenie služby Stretnutia sme si priblížili ako si nastaviť služby Stretnutia a Udalosti s príkladovým názvom Školenie. V tomto článku si stručne vysvetlíme, ako prebieha objednávkový proces. Pre tento účel sme si školenia premenovali na Stretnutia a Udalosti, aby sme v objednávkovom procese zvýraznili, čo konkrétne si ideme objednávať. V našej ukážke budme vychádzať z nastavení, ktoré sme si ukázali v článku Nastavenie služby Stretnutia. Stránka rezervácie Na vašej stránke, kde máte zverejnený rezervačný systém by ste mali po zverejnení stránky vidieť zhruba takúto ponuku. Kliknite na Rezervovať pod položkou Stretnutie. Objednávka Stretnutia Dostanete ponuku si v kalendári označiť dátum a následne vybrať čas. Naľavo pod logom vidíte ako dlho bude trvať stretnutie, na základe tohto časového okna sa odvíjajú objednávkové termíny. Prvý začína o 8 hodine, keďže tak sme si takto nastavili pracovný čas a posledný termín je o 17. hodine. Keďže jedno stretnutie trvá 1,5 hodiny, tak by skončilo o 18:30 a keďže pracovný čas máme do 19. hodiny, na ďalší termín by už nebol čas. Klikneme napríklad na termín o 12:30: Na ďalšej strane zákazník naľavo vyplní svoje kontaktné údaje, napravo uvidí zhrnutie celej rezervácie. Klikne na Pristúpiť k platbe: Platby pracujú v offline režime, takže zákazníci uvidia inštrukcie k platbe na účet alebo informáciu, že zaplatiť môžu v hotovosti, v prípade, že sa nebudú vyberať žiadne poplatky, jednoducho bude pokračovať v objednávke ďalej. Po kliknutí na Pokračovať dostane potvrdenie rezervácie, tieto informácie mu zároveň prídu na email, ako aj vám príde emailom oznámenie o novej objednávke rezervácie. Objednávka Udalosti V prípade objednávky Udalosti je prakticky rovnaký proces. Na prvom obrázku v tomto návode kliknite na Rezervovať pod položkou Udalosť. Na ďalšej stránke dostanete možnosť si vybrať dva termíny, keďže tak sme si to nastavili. Klikneme na piatok 21. júla. Zvyšok objednávkového procesu je navlas rovnaký ako v prípade objednávky Stretnutia. Aj v tomto prípade zákazník dostane informáciu emailom, ako aj vy informáciu o novej objednávke. Navyše zákazník bude 24 hodín pred začatím Stretnutia alebo Udalosti informovaný emailom. Všetky objednávky si samozrejme môžete spravovať v administrácii (Editore) Exowebu. Upozornenia pre zákazníkov Keď si zákazník vytvorí rezerváciu, bude dostávať upozornenia na email nasledovne: Potvrdenie rezervácie: dostane hneď po odoslaní objednávky rezervačného termínu Pripomienka nadchádzajúcej rezervácie: bude odoslaná zhruba 24 hodín pred začiatkom termínu Zákazník dostane upozornenie na email aj vtedy, ak mu bude rezervácia termínu zrušená.
  14. Časť návodu Nastavenia služby Stretnutia vám vysvetlí ako pridať informácie ku konkrétnemu stretnutiu - napríklad organizujete školenie a tu môžete návštevníkom resp. zákazníkom podať bližšie informácie. Ide o dôležitú časť celého nastavenia, pretože tu určujete ako sa stretnutia budú organizovať. K tejto časti sa dostanete po nastavení základných nastavení, keď neplánujete spoplatniť stretnutia, ako aj po konfigurácii platby, ak poplatky plánujete prijímať. Nastavenie služby Kliknite na tlačidlo Pridať službu: Po kliknutí na Pridať službu máte možnosť nastaviť 2 typy služieb, tu záleží už len čisto na vás, akým spôsobom chcete stretnutia organizovať. Stretnutie: návštevníci si budú môcť v kalendári vybrať dátum a čas. Budú môcť vyberať z dostupných dátumov a časov dovtedy, pokým službu neukončíte. Je to vhodné napr. keď vlastníte kaderníctvo a chcete ponúkať objednávkové termíny zákazníkom. Každý termín sa dá objednať raz, takže pokým je objednávka na určitý termín aktívna, nikto iný si daný termín nemôže obsadiť. Udalosť: keď označíte Udalosť, nižšie pribudne možnosť nastaviť dátum a časový rozsah. V tomto prípade vy určujete kedy sa udalosť presne udeje a koľko účastníkov sa môže najviac dostaviť. Takže na rozdiel od Stretnutia kedy si zákazník vybral dátum a čas a obsadil termín, tu jeden termín môže obsadiť viac záujemcov, pokým sa nenaplní kapacita. Napr. organizujete pracovný nábor a chcete, aby sa v určitý deň (a čas) dostavilo najviac 50 ľudí. Príklad nastavenia Udalosti nájdete pod sekciou Stretnutie. Stretnutie Označte možnosť Stretnutie a vypíšte Názov služby, napr. Školenie, do poľa Popis opíšte o čom bude (nepovinné, ale vhodné). Môžete si nahrať obrázok, napr. logo školenia, či plánovanej akcie. Po vyplnení údajov sa presuňte nižšie. Po nahratí obrázku nižšie máte možnosť nastaviť Dĺžku stretnutia. Toto nastavenie je dôležité, pretože vám umožni zákazníkom v objednávkovom procese vidieť, ktoré časové termíny sú dostupné. Napr. ak ste si v základných nastaveniach určili pracovný čas od 8:00 do 19:00, možnosť prvého stretnutia sa zákazníkovi ponúkne o 8:00 a keďže tu ste si nastavili dĺžku stretnutia na 1,5 hodiny, tak ďalší termín sa ponúkne od 9:30. Pre viac detailov pozrite nižšie časť Plánovanie. Ďalej môžete nahrať aj dokument .PDF, čo v ňom uvediete je čisto na vás, môže tam byť tlačivo na vypísanie, manuál, pokyny pred stretnutím, hocičo vám napadne. Ďalej nižšie na stránke si môžete zvoliť spôsob stretnutia. My sme si v príklade zvolili v rámci Lokality firmy. Ak vyberiete Online, budete mať možnosť zadať URL stránky, na ktorej sa zorganizuje online stretnutie. Pri voľbe Iné budete mať možnosť napísať pokyny k stretnutiu. Všetky informácie prídu objednávateľom služby emailom. Stav služby môžete nastaviť ako aktívnu alebo neaktívnu, podľa toho, či ju chcete aktuálne ponúkať alebo nie. Verejné si nastavte, ak chcete možnosť objednania si služby zverejniť voľne dostupnú na vašej exoweb stránke. Takto ju nájde každý návštevník, ktorý vašu stránku navštívi. Možnosť Nezaradané nastavte vtedy, ak plánujete možnosť objednávky len pre tých záujemcov, ktorých budete informovať vopred napr. formou newslettera. V emaile im pošlete odkaz na stránku, kde si budú môcť objednávku za službu vyplniť. V ďalšej časti tohto nastavenia budete mať možnosť určiť, či stretnutie bude zadarmo alebo spoplatnené. Ak ste vynechali krok konfigurácie platby, možnosť Prijať platbu nebude dostupná. Do poľa Podrobnosti rezervácie napíšte ešte dodatočné informácie, o ktorých si myslíte, že sú dôležité k stretnutiu. Plánovanie je ďalšou zaujímavou možnosťou ako stretnutie naplánovať do detailov. Môžete vyžadovať od zákazníkov, aby sa objednávali na stretnutia s dostatočným predstihom - je to vhodné najmä vtedy, ak daná akcia si vyžaduje dôkladnú prípravu. Takže ak napríklad nastavíte 24 hodín, najbližšiu rezerváciu si bude môcť zákazník objednať najneskôr 24 hodín pred jej začatím. Taktiež môžete nastaviť čas medzi jednotlivými stretnutiami, ak chcete mať istotu, aby sa zákazníci neobjednávali na termín, ktorý začína práve vtedy, keď končí predchádzajúci (najmä keď hrozí, že sa stretnutie môže predĺžiť. Ak všetkom máte nastavené, kliknite na Uložiť, ale prv než si to uložíte, skúste si pozrieť, či by vám viac nevyhovoval typ služby Udalosť (vysvetlené pod obrázkom). Udalosť Keď hore na stránke označíte Udalosť, formulár sa nepatrne zmení. Väčšina najprv zostane rovnaká, prvú zmenu si všimnete pod logom, kde už nie je možnosť nastaviť dĺžku stretnutia (toto sa bude dať nastaviť nižšie v časti Dátumy udalostí), ale môžete nastaviť koľko najviac zákazníkov si daný termín môže objednať. Teraz sa presuňte nižšie a pod časťou Podrobnosti rezervácie, kde v prípade Stretnutia ste hneď videli časť Plánovanie. Teraz tu pribudla ďalšia časť, konkrétne Dátumy udalostí, kde si môžete nastaviť konkrétny dátum udalosti. Kliknite na Pridať dátum udalosti: Po kliknutí na Pridať dátum udalosti sa zobrazí možnosť si nastaviť rozsah dátumov. Táto pasáž môže byť trochu komplikovaná, ale nič vám nebráni k vyskúšaniu si rôznych variantov, čím postupne prídete na to, ako to funguje. Dátum: tu zadáte dátum, kedy majú začať Udalosti. Pozor, toto nemusí byť dátum prvej udalosti (vysvetlenie nižšie) Opakovať: môžete vybrať, či sa nemá opakovať alebo opakovať denne, týždenne, mesačne. V príklade sme si zvolili Týždenne. Všetky: v našom prípade, keďže sme si zvolili Týždenne číslo 10 znamená, že ďalšia udalosť sa zopakuje po desiatich týždňoch. Takže ak prvá udalosť začala v piatok 21. júla (pozor, dôležité je, že dole v zelenom je tiež označený piatok, to znamená, že prvá udalosť začne naozaj v piatok), druhá udalosť začne až 29. septembra, keďže sme si nastavili opakovanie po 10 týždňoch. Dňa: tu záleží, aký deň označíte. V našom prípade sme si označili Piatok, aby to nebolo na začiatok moc komplikované. Čo by sa stalo, keby sme označili napr. Štvrtok? Tu treba vychádzať z Dátumu, čo sme si označili. Keďže 21. júla je v piatok a my sme si označili Štvrtok, prvá udalosť nastane vo štvrtok 27. júla. Ak by sme označili napríklad Sobotu a Štvrtok, tak prvý termín by nastal 22. júla, keďže Sobota ide po Piatku (21. júla) a Štvrtkový termín bude až druhý. Ako často sa tieto termíny budú opakovať, záleží od nastavenia nižšie. Ukončiť opakovanie: tu si môžete nastaviť po koľkých výskytoch ukončiť opakovanie. Toto nastavenie závisí od toho, ako často sa udalosti majú opakovať s akým odstupom. Napr. ak dáte Opakovať Týždenne a Všetky nastavíte na 1 (týždeň) a dáte Ukončiť opakovanie po 5 týždňoch, tak sa nastaví 5 termínov. Náš príklad z obrázka bude vysvetlený nižšie. Nakoniec si ešte pridajte časové obdobie a kliknite na Pridať. Nižšie na obrázku môžete vidieť výsledok nastavenia termínov na základe údajov na obrázku vyššie. Keďže sme si zvolili opakovanie po 10 týždňoch a týždenný výskyt bol nastavený 5 výskytov, tak to stačilo na dva termíny (riadny termín a opakovanie, keďže ste si zvolili opakovanie). Ak potrebujete niečo upraviť v ohľade konkrétneho termínu, kliknite naň a môžete si ho upraviť, prípadne aj zmazať. Všetky Stretnutia a Udalosti si môžete potom spravovať cez položku Služby, kde taktiež môžete pridať ďalšiu službu. Keď službu budete mať nakonfigurovanú môžete ju hneď Publikovať: Ak budete robiť úpravy alebo zmeny, nezabudnite si stránku zverejniť.
  15. Táto časť návodu k aplikácii Stretnutia je potrebná len vtedy, ak plánujete stretnutia v rámci napr. platených školení, za ktoré chcete účtovať (vopred) poplatky. Keď ste si nakonfigurovali základné nastavenia Stretnutia, na ďalšej strane pokračujete konfiguráciou platby. Ak plánujete taký typ stretnutia, na ktorom nebudete účtovať žiadne poplatky (resp. ich nebudete žiadať vopred), kliknite na Preskočiť tento krok a pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia. Ak budete účtovať, kliknite na Pridať spôsob platby. Tieto nastavenia Upozornenie: V tejto časti nastavenia ešte neurčujete, či zákazníci budú platiť a koľko, ale nastavujete možnosť platby, ak sa rozhodnete stretnutia spoplatniť v ďalšej časti nastavenia. Konfigurácia platby Tip: Spôsoby platby, ktoré sem zadáte, sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Na ďalšej strane môžete vidieť pridané spôsoby platby, keďže žiadny ešte nemáte, kliknite opäť na Pridať spôsob platby: Aktuálne je možné si nastaviť Offline platby alebo platobnú bránu Stripe. Keďže Stripe vyžaduje ďalšiu konfiguráciu, kliknite na Offline platby. Po kliknutí na Offline platby vyskočí okno, kde môžete zákazníkom podať informácie o spôsobe platby. Ideálne napr. prevodom na bankový účet, ale môžete napísať len informáciu, že platbu možno zrealizovať aj v hotovosti. Po vypísaní potrebných údajov kliknite na Uložiť. Po uložení dostanete informačné okno. Môžete pridať ďalší spôsob platby alebo kliknite na Pokračovať. Po kliknutí na Pokračovať sa dostanete do časti, kde môžete zrealizovať nastavenie služby, ktorej sa má týkať stretnutie. Pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia.
  16. Exoweb Stretnutia (ďalej ako Stretnutia, po angl. Meetings, či Appointments) je naša nová aplikácia v Exowebe. Ide o rezervačný systém termínov, ktorý vám umožňuje si naplánovať stretnutie napríklad so svojimi zákazníkmi, keď s nimi plánujete napr. nejaké školenie. Môžete ho používať aj na organizovanie akcií, výletov a z určitého pohľadu aj na rezerváciu ubytovania. Prihláste sa do Editora v Exowebe a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na položku Stretnutia: Pripojenie kalendára Otvorí sa úvodná stránka rezervačného termínu. Tu na úvod veľa možností nemáte, neaktívne je aj tlačidlo Nastavenia, máte len možnosť Pripojiť svoj kalendár alebo Preskočiť tento krok. Keďže začneme od samého začiatku, preskočte tento krok: Na nasledujúcej strane kliknite na Nastavte si svoje pracovné hodiny. Údaje o firme Na ďalšej strane predtým než si budete môcť nastaviť svoje pracovné hodiny, vyplňte na stránke najprv niekoľko informácií o svojej firme (nemusí to byť nutne firma). Názov je povinný, ním zákazník dostane informáciu s kým sa má vlastne stretnúť, môže to byť ale aj názov firmy napr. Môžete si nahrať Logo (ak máte), zobrazí sa na stránke s potvrdením objednávky po jej úspešnom dokončení. Zadajte svoju kontaktnú emailovú adresu. Vyplňte ju starostlivo, na ňu budete dostávať informácie o objednávkach termínov a zároveň zákazníci ju dostanú emailom, na ktorú vás budú môcť kontaktovať, ak by mali nejaké otázky. Samotná notifikácia bude doručená z adresy info@exoweb.eu. Telefónne číslo povinné nie je, ale odporúčame ho tiež zadať, zákazníci budú mať možnosť vás cezeň kontaktovať. Tip: Tieto informácie sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa na stránke presuňte nižšie. Nižšie na stránke si zapnite nastavenie pre lokalitu. Keďže budete organizovať stretnutia (ak nebudú online na webe), v tomto našom príklade použijeme variant s fyzickou adresou. Vyplňte všetky potrebné údaje tak, aby váš návštevníci spoľahlivo našli a neblúdili ešte dve hodiny po skončení stretnutia. Po zadaní adresy sa presuňte nižšie na pracovný čas. Pracovný čas (resp. Pracovné hodiny, ktoré sme spomínali už skôr), slúži na určenie časové okna počas ktorého mienite realizovať stretnutia (resp. poskytovať školenia. Môže zahŕňať komplet vašu pracovnú dobu alebo si určite svoje časové obdobie podľa potreby. Nižšie na stránke máte možnosť zadať regionálne nastavenia, teda časové pásmo a menu (ak budete účtovať nejaké poplatky za stretnutia, napr. v rámci nejakého školenia). Ak vám vzniká z toho daňová povinnosť, zapnite si Daň a nastavte sadzbu. Toto boli základné nastavenia aplikácie Stretnutia, kde ste mali možnosť zadať údaje o organizátorovi stretnutí, akcií či plánov. Návod pokračuje ďalej konfiguráciou platby. Ak neplánujete prijímať platby vopred (alebo vôbec), môžete tento krok v nastavovaní konfigurácie preskočiť a prejsť priamo na nastavenie služby.
  17. Stránky v Blogu si môžete rozšíriť o ďalšie informácie pomocou sekcií a miniaplikácií obdobne ako v prípade Obchodu. Príklad ako to zrealizovať si zobrazíme na ukážkovej stránke so zoznamom príspevkov v Blogu. Takto vyzerá zoznam príspevkov v Blogu v predvolenom vzhľade: Výber stránky so zoznamom príspevkov V Editore kliknite hore v menu na Úvod: A rozkliknite si sekciu Blog. Tu uvidíte dve možnosti: Zoznam príspevkov: spravidla úvodná stránka blogu, kde návštevníci môžu vidieť všetky napísané príspevky Stránka s jedným príspevkom: stránka konkrétneho príspevku Úprava všetkých spomenutých stránok pracuje na rovnakom princípe. Pre ukážku si vyberieme Zoznam príspevkov, tak na ňu kliknite: V Editore sa otvorí stránka s príspevkami, ktoré ste napísali do blogu. Všimnite si, že príkladový obrázok nižšie sa podobá na sekcie, ktoré sme si pridávali a upravovali v Editore a rovnakým spôsobom si môžete pridať sekcie alebo miniaplikácie na stránku produktu. Navyše aj samotnú sekciu s príspevkami si môžete vzhľadovo upraviť tak, ako sa vám bude páčiť kliknutím na ikonky naľavo od príspevkov v sekcii. Pridanie sekcie Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Otvorí sa okno s ponukou sekcií. Kliknite naľavo v menu napríklad na sekciu Jedálny lístok a potom na zvolený widget (napr. ten ohraničený zelenou linkou): Widget Jedálny lístok sa vloží na stránku príspevkov v blogu (viď nižšie obrázok) a môžete si ho následne upraviť napr. nahratím svojich obrázkov. Obdobným spôsobom si môžete pridať aj ďalšie iné sekcie. Widget Jedálny lístok nemusí byť pre tento prípad práve ten ideálny príklad, ale môže byť pre vás inšpiráciou, napr. keď píšete blogy o jedlách a zároveň máte reštauráciu, tak takýmto spôsobom si môžete skombinovať viaceré časti stránok v Exowebe a zároveň prezentovať svoj biznis a záujmy. Obdobne si môžete príspevky v Blogu skombinovať aj s produktmi v Obchode. Pridanie miniaplikácie Rovnakým spôsobom si môžete pridať miniaplikáciu. Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Z miniaplikácii si vyberte akú chcete, pre príklad použijeme úplne dole Zoznam kategórií. Týmto dosiahnete to, že na stránke s príspevkami v Blogu sa bude zobrazovať zoznam kategórií, čo ste si vytvorili v Obchode. Chyťte miniaplikáciu Zoznam kategórií myšou a potiahnite ju niekam na stránku s príspevkami, pokým sa neobjaví úzka zelená lišta. Môžete skúšať miniaplikáciou "behať" po stránke, všade kde sa úzka zelená lišta objaví, môžete miniaplikáciu vložiť. Napríklad vložíme si ju dole pod zoznam príspevkov. Keď miniaplikáciu posuniete na požadované miesto, postite myš a miniaplikácia sa automaticky zobrazí. Kliknutím na ňu si môžete nastaviť dodatočné možnosti (okno vpravo hore). Napr. či chcete zobraziť počet produktov v kategórii. Môžete si vyskúšať aj iné miniaplikácie alebo widgety a testovať, čo všetko s nimi na stránke dokážete.
  18. Stránky so zoznamom produktov alebo so samotnými produktmi, stránku s obchodnými podmienkami alebo s košíkom si môžete obohatiť sekciami alebo miniaplikáciami z Editora, čo je napr. dobrý spôsob ako zákazníkov informovať aj o iných možnostiach ako len predajom produktov. Príklad ako to zrealizovať si zobrazíme na ukážkovej stránke s produktom. Takto vyzerá v predvolenom vzhľade: Výber stránky s produktom V Editore kliknite hore v menu na Úvod: A rozkliknite si sekciu Úprava stránok obchodu. Tu uvidíte štyri možnosti: Zoznam produktov: hlavná stránka kde sa nachádza zoznam produktov, ktoré ste si pridali do obchodu Obchodné podmienky: stránka so súhlasom s obchodnými podmienkami medzi predávajúcim a kupujúcim Stránka produktu: stránka konkrétneho produktu, kde zákazník môže vidieť všetky potrebné informácie o produkte, vrátane ceny Nákupný košík: stránka na ktorej zákazník zrealizuje svoju objednávku a platbu Úprava všetkých spomenutých stránok pracuje na rovnakom princípe. Pre ukážku si vyberieme Stránku produktu, tak na ňu kliknite: V Editore sa otvorí stránka s produktom a bez ohľadu na to koľko produktov máte, otvorí sa stránka spravidla s tým najnovšie pridaným. Všimnite si, že príkladový obrázok nižšie sa podobá na sekcie, ktoré sme si pridávali a upravovali v Editore a rovnakým spôsobom si môžete pridať sekcie alebo miniaplikácie na stránku produktu. Navyše aj sekcie s produktmi si môžete vzhľadovo upraviť tak, ako sa vám bude páčiť kliknutím na ikonky naľavo od obrázka produktu v sekcii. Pridanie sekcie Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Otvorí sa okno s ponukou sekcií. Kliknite naľavo v menu napríklad na sekciu Logo a potom na zvolený widget (napr. ten ohraničený zelenou linkou): Widget Logo sa vloží na stránku produktu (viď nižšie obrázok) a môžete si ho následne upraviť napr. nahratím svojich obrázkov. Obdobným spôsobom si môžete pridať aj ďalšie iné sekcie. Upozornenie: Majte na pamäti, že pridávanie sekcií na stránku produktu ovplyvní stránky všetkých produktov v Obchode. Všetky zmeny čo urobíte tu, sa prejavia všade pri všetkých produktoch. Toto nastavenie je takto dané a nejde zmeniť. Rovnakým spôsobom si môžete pridať napríklad aj Blok obchodu, takže na stránke produktu si môžete zobraziť aj iné produkty. Napr. keď si vložíte na stránku s produktom widget Odporúčané produkty a vyberiete Značku (Tag) na základe ktorého sa majú ďalšie produkty zobrazovať, tak tieto produkty sa budú zobrazovať pod každým produktom v Obchode. Napr. pridajte niekoľkým produktom Značku (Tag) Akcia a môžete si takto zobraziť akciové produkty na stránke každého produktu: Pridanie miniaplikácie Rovnakým spôsobom si môžete pridať miniaplikáciu. Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Z miniaplikácii si vyberte akú chcete, pre príklad použijeme úplne dole Zoznam kategórií. Týmto dosiahnete to, že na stránke produktu sa bude zobrazovať zoznam kategórií, čo tse si vytvorili v Obchode. Chyťte miniaplikáciu Zoznam kategórií myšou a potiahnite ju niekam na stránku, pokým sa neobjaví úzka zelená lišta. Môžete skúšať miniaplikáciou "behať" po stránke, všade kde sa úzka zelená lišta objaví, môžete miniaplikáciu vložiť. Napríklad vložíme si ju priamo do karty produktu dole. Keď miniaplikáciu posuniete na požadované miesto, postite myš a miniaplikácia sa automaticky zobrazí. Kliknutím na ňu si môžete nastaviť dodatočné možnosti (okno vpravo hore). Napr. či chcete zobraziť počet produktov v kategórii. Pridávanie sekcií a miniaplikácií si môžete vyskúšať aj na stránke so zoznamom produktov, kde tento pridaný obsah uvidia všetci zákazníci, ktorí navštívia váš Obchod.
  19. Nastavenie a zobrazenie dane je povinnosťou pre každý Obchod, ak zákon neurčuje inak. Nastavenie dane si môžete zrealizovať v nastaveniach Obchodu, konkrétne v sekcii Daň. Nastavenie dane v Obchode Keď kliknete naľavo v menu na Daň, tak v predvolenom nastavení je Daň vypnutá. Takže kliknite na Povoliť daň. Po povolení dane sa v ponuke automaticky zobrazia krajiny, ktoré ste si pridali v nastaveniach Dopravy, ako sme si my v návode pridali Slovensko. Štítok Blokované nech vás nemýli, zobrazuje sa to len kvôli tomu, že daň pre Slovensko nie je ešte aktivovaná. Kliknite na Upraviť na riadku so Slovenskom. Po kliknutí na Upraviť veľa možností neuvidíte, len to, aby ste povolili daň pre Slovensko. Pozor, táto akcia je nezvratná, takže ak ju raz povolíte, už sa nebude dať deaktivovať. Po povolení dane pre Slovensko môžete zadať Sadzbu dane, ktorá sa bude považovať za predvolenú. Napr. 20%. Ak v Obchode budete predávať produkty so zníženou sadzbou dane, kliknite dole na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu. Po kliknutí na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu zadajte jej hodnotu. Napr. 10%. Dodatočných sadzieb si môžete pridať koľko potrebujete. Všetky nastavenia si uložte. Keď sadzby budete mať zadané, kliknite hore nad veľkým nadpisom Slovensko na odkaz Nastavenia Obchodu (alebo vľavo v hlavnom menu na Daň), aby ste sa dostali na úvodnú stránku nastavenia dane. Takto by to malo vyzerať, prepínač Zobraziť ceny vrátane dane zatiaľ nechajte vypnuté. Na stránke v Obchode sa ceny produktov zobrazujú bez DPH: Tak isto aj na konkrétnej karte produktu: Teraz sa vráťte naspäť do nastavení Dane a zapnite prepínač Zobraziť ceny vrátane dane a obnovte si stránku v Obchode s vyobrazenými produktmi. Ceny produktov sa automaticky zobrazia s DPH: Tak isto aj stránka konkrétneho produktu zobrazí cenu s DPH. Prepočet ceny bez DPH sa zobrazí nižšie pod ostatnými informáciami. Aktualizácia daňových sadzieb produktov Pri každom produkte máte možnosť si upraviť cenu a sadzbu dane. V nastaveniach produktu (ak produkt nemá varianty) si nájdite časť Cena a daň. Tu si môžete nastaviť Sadzbu dane. Ak ju zmeníte, cena vrátane dane sa automaticky aktualizuje. Ak zmeníte cenu bez DPH, cena vrátane dane sa taktiež automaticky aktualizuje. Platí to aj opačne, ak upravíte cenu vrátane dane, cena bez dane sa automaticky aktualizuje. Ak produkt má varianty, nie je možné upraviť cenu globálne pre všetky varianty, muste upraviť cenu pre každý variant zvlášť. Takže v tomto prípade časť Cena a daň nenájdete, nájdete len Daň, kde si môžete upraviť daňovú sadzbu. Ak potrebujete aktualizovať ceny, presuňte sa nižšie na sekciu Varianty a kliknite na Upraviť. Následne si upravte ceny podľa potreby. Ak upravíte cenu bez DPH, cena s DPH sa automaticky upraví na základe daňovej sadzby, ktorú ste si nastavili vyššie. Nezabudnite sa uistiť, že všetky zmeny máte uložené.
  20. Ak na Exowebe máte Obchod a zákazníci vytvoria objednávku, tak im príde do emailovej schránky notifikácia o potvrdení objednávky. Tieto notifikácie sú štandardne odosielané zo základnej emailovej adresy info@exoweb.eu, avšak zákazníci v emailovej správe vidia vašu emailovú adresu, kam v prípade potreby môžu odpísať. Hoci tento spôsob môže mať určité výhody, nie je príliš komfortný, preto v Exowebe sa nachádza nastavenie, aby notifikačné emaily boli odosielané z vašej vlastnej emailovej schránky. V predvolenom stave je vypnuté, tu si ukážeme, ako si ho môžete zapnúť. Nastavenie odosielania emailov z vlastnej domény V prvom kroku sa uistite, z akej emailovej adresy si prajete, aby zákazníkom chodili notifikácie. Túto adresu ste si mali možnosť nastaviť počas prvého nastavenia Obchodu, konkrétne si ju môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail → Emailová adresa. Pre zaistenie spoľahlivého doručenia notifikačných emailov o objednávkach odporúčame, aby ste si sem zadali plne funkčnú adresu, ktorá sa nachádza na adrese domény. Tak keď napríklad máte Exoweb Obchod na doméne exoweb.sk, zadajte si sem adresu napr. exoweb@exoweb.sk, ako v našom príklade. Upozornenie: Táto emailová adresa nie je totožná s kontaktným emailom na vašej stránke ktorý ste si nastavili v Editore v Nastavenia stránky → Profil → Detaily kontaktu, ide o dve nezávislé nastavenia. Keď budete mať adresu nastavenú resp. skontrolovanú, v nastaveniach Obchodu kliknite naľavo v menu na Checkout a následne si zapnite nastavenie Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Na tejto stránke, ako vidíte, si môžete aj napísať a aktivovať odkaz pre zákazníkov, ktorý sa bude odosielať s každým emailom. Po nastavení všetkého, čo potrebujete, kliknite dole vpravo na Uložiť (mimo obrázka). V prípade potreby si môžete teraz spraviť testovaciu objednávku, aby ste si skontrolovali, či máte všetko nastavené s odosielaním emailov tak, ako potrebujete.
  21. Ak pri prvom nastavovaní Obchodu už máte dopravu pridanú, nastavenie prijímania platieb je ďalším dôležitým prvkom v Obchode. Kliknite na tlačidlo Výber spôsobu prijímania platieb: A následne na Pridať platobnú metódu: Obchod v Exowebe má v ponuke tieto platobné metódy (vybrali sme konkrétne tie, ktoré boli najlepšie dostupné, resp. na základe skúsenosti našich zákazníkov boli odporúčané): Bankový prevod musíte mať aktívny účet v banke, ktorý môže prijímať platby Dobierka peniaze inkasujete pri odovzdaní zásielky poštou PayPal musíte mať aktívny účet PayPal. Kliknite na Zistiť viac Stripe musíte mať aktívny účet Stripe. Kliknite na Zistiť viac 2Checkout musíte mať aktívny účet 2Checkout. Kliknite na Zistiť viac. Na tejto stránke si môžete pozrieť podporované typy kariet Bankový prevod je najjednoduchšia forma inkasovania platieb. V podstate potrebujete len informovať zákazníka ako môže zrealizovať platbu, v poli Pokyny pre zákazníka by teda mala byť informácia o čísle účtu (IBAN), ďalej napr. aký variabilný symbol majú použiť, môže to byť napr. ID objednávky, prípadne tam ešte môžete doplniť informácie, ktoré by ste radi zákazníkom presunuli. Keď budete mať všetky podstatné informácie vyplnené, kliknite na Uložiť. Po uložení bude Bankový prevod pridaný, môžete ho buď zrušiť (Odpojiť) alebo Spravovať, ak potrebujete upraviť ďalšie informácie. Ak chcete pridať ďalší spôsob platby, kliknite na Pridať platobnú metódu: Po pridaní metódy platby Bankovým prevodom, si na obrázku všimnite, že v ponuke ďalších metód platieb sa už (logicky) nenachádza. Kliknite na Pridať pri Dobierke. Nastavenie Dobierky sa v zásade nelíši od nastavenia Bankového prevodu, napíšte do poľa pre pokyny informácie, ktoré by zákazník mal dostať počas objednávkového procesu. Po zadaní informácií kliknite na Uložiť: Takto budete mať už dva spôsoby platby, ak si chcete pridať ďalšie pokračujte kliknutím na Pridať platobnú metódu: Nastaveniam ostatných platobných metód sa venovať v tomto návode nebudeme, keďže vyžadujú aktívne kontá stránok tretích strán. Ale ak niektorú nich používate (PayPal, Stripe, 2Checkout), tak by nemal byť problém si pripojenie k týmto metódam zrealizovať. Ak ste si metódy platieb nastavovali počas prvého spustenia Obchodu, tak sa môžete opäť vrátiť do počiatočného návodu, ktorý končí aktiváciou Obchodu vo vašej Exoweb stránke.
  22. Počas nastavovania Obchodu v Exowebe po základných nastaveniach a pridaní prvého produktu je ďalším krokom pridanie a nastavenie dopravy. Kliknite na Pridať dopravu: Na ďalšom kroku bude potrebné, aby ste vybrali krajinu, ktorej sa bude doprava týkať, tak kliknite na tlačidlo Pridať cieľovú krajinu: Krajiny si môžete vybrať z celého sveta, my si vyberieme Slovensko. Kliknite na Ďalej: Na ďalšej strane máte možnosť nastaviť cenu dopravy pre zvolenú krajinu. V tomto nastavení si nastavte všetko podľa svojho uváženia (možnosti dopravy sú podrobnejšie popísané nižšie v sekcii Možnosti dopravy). Keď všetko budete mať nastavené, kliknite na Uložiť. Dopravu a jej prvé nastavenie ceny za ňu máte, môžete si pridať ďalší typ dopravy cez Pridať sadzbu alebo pridať ďalšiu krajinu cez Pridať cieľovú krajinu: Kliknite na Uložiť a pokračovať ak chcete pokračovať v nastavovaní Obchodu. Ak chcete pokračovať v nastavení dopravy a cien, pokračujte v čítaní. Možnosti dopravy Kliknite na Pridať sadzbu, aby ste si zobrazili ďalšie možnosti dopravy: Cena dopravy je pevne stanovená: bez ohľadu na hmotnosť sa počet produktov, bude sa účtovať jednotná cena Cena dopravy závisí od celkovej hmotnosti objednávky: môžete si nastaviť aká cena sa má uplatňovať od (hmotnosti) do hmotnosti). Napr. ak si zvolíte do 10 kg a potrebovali ste nastaviť cenu pre viac ako 10 kg, tak si po uložení tejto sadzby vytvorte novú s novými parametrami Poštovné je zdarma, ak je celková cena objednávky dostatočne vysoká: odporúčame si dať medzi možnosti dopravy len vtedy, ak cenu za dopravu máte zahrnutú už v dodávaných výrobkoch alebo ich cena je taká, že si môžete dopravu platiť vy. Zároveň si môžete nastaviť, ak akej sumy chcete dopravu zdarma poskytovať Keď všetko budete mať nastavené, tak kliknite na Uložiť. Zoznam možností doručenia sa zakaždým aktualizuje a vy si môžete pridať ďalšie možnosti.
  23. Keď si nastavujete prvý krát Obchod v Exowebe, tak po zadaní základných údajov budete vyzvaní na pridanie prvého produktu / výrobku. Stačí, keď vyplníte skutočne len základné údaje, ako napr. názov, aby ste mohli pokračovať v nastavovaní obchodu, v tejto časti návodu si popíšeme aspoň v skratke aké možnosti vám pridanie a nastavenie produktu Exoweb poskytuje. Zadajte Názov produktu, napr. Notebook, môžete si vytvoriť kategóriu Notebooky a priradiť produkt do nej, následne pridať Značku (môže to byť kľúčové slovo typické pre produkt) a napísať krátky popis výrobku: Ak vytvárate obchod prvý krát a nechcete sa teda zdržiavať nastavovaním parametrov produktu, po vypísaní základných údajov (viď príklad vyššie) kliknite na Uložiť a Pokračovať. Následne pokračujte návodom Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode. Ak si chcete produkt kompletne pridať, pokračujte v čítaní tohto návodu. Pridávanie ďalších možností produktu Keď sa rozhodnete svoj prvý produkt kompletne pridať do zoznamu ponúkaných výrobkov, nahrajte si obrázok, zadajte cenu a hmotnosť. Ak mienite predávať produkt vo viacerých variantoch (viď nižšie), mali by ste tu zadať cenu za najlacnejší variant. Hmotnosť je dôležitá, ak si chcete uplatňovať dopravu (a cenu) na základe hmotnosti. Upozornenie: Cenu zadávate bez DPH. Ak ste platcom dane, návod ako si nastaviť DPH nájdete v článku Pridanie a nastavenie dane v Obchode. Ďalšími možnosťami sú Inventár (sledovanie zásob) a Produktové možnosti (teda v akých variantoch ho budete predávať, ak budú). Inventár môžete nastaviť na dve možnosti: Vypnúť sledovanie zásob pre tento produkt nebude sa sledovať počet kusov, takže zákazníci budú môcť produkt nakupovať vo veľkom a je len na vás, aby ste stačili so zásobovaním Sledovanie zásob pre tento produkt zadajte množstvo, aké máte na sklade a počet kusov, na ktoré ak klesnú zásoby, tak dostanete upozornenie na email. Môžete zapnúť, aby zákazníci mohli objednávať, aj keď sa množstvo v zásobách vyčerpá (lebo ho viete doplniť) alebo ponechajte vypnuté, ak sa produkt vypredáva z posledných zásob. Časť Produktové možnosti vám umožňuje pridať varianty produktu. Napr. chcete predávať notebooky v rôznych farbách, veľkosti pamäte či úložného miesta. Varianty si môžete pridávať dovtedy, pokým nevyskočí hlásenie, že už ste dosiahli maximum povolených možností. Ak máte veľa variantov, odporúčame, aby ste si vytvorili viac napr. farebných verzií produktov a varianty im pridávali len na základe pamäte a veľkosti úložiska ako v tomto prípade nižšie. Keď pridáte všetko čo sa bude dať, kliknite na Hotovo. Keď kliknete na Hotovo, uvidíte zoznam všetkých variantov, ktoré môžete následne upraviť. Kliknite na Upraviť v časti Varianty. Pri každom variante si môžete upraviť cenu, hmotnosť, počet kusov na sklade alebo ho vypnúť z ponuky, ak sa vypredal. Predvolená cena variantov sa nastaví podľa ceny, ktorú ste zadali produktu pri vypĺňaní základných parametrov (viď vyššie). Spravidla by to mala byť cena za najlacnejší variant produktu. Tu si môžete ceny navýšiť na základe fyzických parametrov produktu. Po nastavení všetkých potrebných parametrov si nezabudnite produkt uložiť kliknutím na Uložiť v pravom hornom rohu obrazovky.
  24. Obchod (Store) v Exowebe vám umožňuje predávať produkty či už svoje vlastné alebo od dodávateľa. Upozornenie: Majte na pamäti, že Obchod v Exowebe je primárne vytvorený na predaj fyzických produktov a nie je prispôsobený na predaj virtuálnych (napr. platené sťahovanie súborov a pod.). Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na Obchod: Ak ste tu prvý krát, tak sa hneď spustí sprievodca nastavením obchodu. Tu veľa na výber nemáte, tak len kliknite na Pridať názov obchodu: Vypíšete si názov obchodu, pod akým sa chcete prezentovať. Zadajte si emailovú adresu, na ktorú chcete prijímať informácie o nových objednávkach. Pre zaistenie čo najspoľahlivejšej doručiteľnosti emailových správ odporúčame, aby ste si vytvorili emailovú schránku v rámci domény, na ktorej chcete prevádzkovať Obchod v Exowebe. Túto emailovú adresu ďalej odporúčame, aby ste si aktivovali ako adresu, z ktorej budete odosielať zákazníkom informácie o objednávkach. Menu a Jednotku hmotnosti si nastavte ako potrebujete, obyčajne by mali vyhovovať základné nastavenia, teda euro a kilogram. Kliknite na Uložiť a Pokračovať. Tip: Keby ste tieto informácie potrebovali neskôr aktualizovať, nájdete ich v sekcii Obchod → Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail Keďže celý postup nastavenia Obchodu by bol na jeden návod rozsiahly, rozdelili sme ho na viac častí. Pokračujte ďalej podľa návodov v tomto poradí: Pridanie produktu do Obchodu a nastavenie parametrov Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode Keď budete mať Obchod po týchto troch bodoch nastavený, kliknite na Aktivujte svoj obchod: Následne môžete pokračovať s ďalšími nastaveniami, ktoré si v ostatných návodoch podrobnejšie popíšeme. Nižšie na obrázku môžete vidieť sekciu Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail, ktorú sme spomínali vyššie pre prípad, keby ste si potrebovali aktualizovať názov obchodu, email, menu alebo predvolenú hmotnosť.
  25. Roman

    Písanie príspevkov do Blogu

    Písanie príspevkov (článkov) v Exowebe je jednoduché a rýchlo sa to naučíte. V Editore Exowebu kliknite na hamburgerové menu: A následne na Blog: V zozname uvidíte Môj prvý príspevok na blogu, ktorý sa automaticky objaví po prvom spustení Blogu v Exowebe. Stav Návrh znamená, že príspevok je zatiaľ nezverejnený. Môžete kliknúť na Pridať príspevok alebo na plus v červenom kruhu, ak chcete pridať nový príspevok, ale v tomto príklade si ukážeme rovno úpravu príspevku, keďže pridanie nového príspevku je len obdobný proces. Keď kliknete na názov príspevku (Môj prvý príspevok na blogu), tak ho môžete rovno upravovať. Na obrázku nižšie môžete vidieť príklad príspevku, ktorý si môžete upraviť (a obdobným spôsobom pridať nový). Kvalite a rozsahu obsahu príspevku venujte veľkú pozornosť, zlepšíte svoje SEO a návštevníci vás skôr nájdu. Popis položiek aj so živým príkladom nájdete pod obrázkom: Titulok príspevku: zvoľte výstižný názov, ktorý by mal vyjadrovať podstatu celého príspevku. Mal by byť ideálne v dĺžke do 90 znakov, dlhší názov sa nemusí zobraziť celý vo výsledkoch vyhľadávania Zverejniť (sekcia s Obsahom príspevku, nie tlačidlo vpravo hore): sem napíšte celý text, čo chcete povedať svetu. Text by mal byť podľa možnosti obsiahly, aby vyhľadávače mali čo indexovať. tu odporúčame, aby ste si váš príspevok ukladali v Exowebe aspoň raz za 15 minút alebo ho napísali napr. vo Worde, aby ste nestratili obsah, keď vaša relácia exspiruje a odhlási vás z Exowebu Hlavný obrázok: môžete si dať ilustračný obrázok alebo svoju fotku, ideálne aby vystihovala obsah príspevku, ale nie je to povinné odporúčame, aby ste si nahrali obrázok vo vysokom rozlíšení vo finálnom príspevku sa zobrazí takmer na celý monitor Kategória: tu si vyberte (alebo vytvorte) kategóriu charakteristickú pre obsah príspevku. Píšete o cestovaní? Vytvorte si kategóriu Cestovanie Značky: (tagy) sú kľúčové slová pre obsah príspevku. Vyberte si niekoľko slov (obyčajne 5 je tak akurát), ktorými by ste popísali obsah vášho príspevku Zhrnutie: sem stručne pár vetami napíšte, o čom ste písali. Tu by sa návštevníci mali dozvedieť o čom príspevok vlastne je. Keď všetko budete mať vypísané, môžete vpravo hore kliknúť na Zverejniť. Pre náš príklad sme použili príspevok Čo je doména a čo je hosting? v našom firemnom blogu. Po úprave pôvodného príspevku Môj prvý príspevok na blogu teda vznikol nový Čo je doména a čo je hosting?, v editore to vyzerá takto. Pole pre písanie príspevku je tzv. WYSIWYG editor, ktorý vám zároveň bude červenou vlnkou podčiarkovať preklepy alebo nespisovné slová, ako v príklade slova hosting, ktoré je anglického pôvodu, takže týmto spôsobom si môžete kontrolovať gramatiku vášho výtvoru. A v zozname príspevkov uvidíte svoj nový príspevok takto. Navyše každý príspevok má napravo tri vertikálne bodky. Cez ne si môžete príspevok upraviť, zobraziť si náhľad, zverejnený príspevok nezverejniť (alebo opačne) alebo ho úplne vymazať. Takto bude vyzerať náhľad príspevku na stránke v Blogu (všimnite si, že pod názvom sa zobrazuje Zhrnutie, ktoré sme si vypísali počas vytvárania / úpravy príspevku). Keď si kliknete na názov príspevku, uvidíte celý príspevok (článok). Príspevky si môžete nielen vytvárať a upravovať, ale aj importovať z WordPress. Importu príspevkov z WordPress sa venujeme v tomto návode.
×
×
  • Create New...