Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'exoweb'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  1. Produkty, ktoré ste si nahrali do svojho Obchodu, môžete exportovať aj na Facebook, čím v prípade veľkého dosahu medzi priateľmi na Facebooku môžete výrazne zvýšiť návštevnosť a eventuálne aj predaj svojich produktov. Kliknite hore vľavo na hamburgerové menu a následne na Obchod: Naľavo v menu kliknite na Nastavenia obchodu a potom dole na CSV Export & Facebook Sync. Najprv odporúčame si na Facebooku prečítať tento návod, kde získate inštrukcie, ako spojiť svoj Obchod s Facebooom a zároveň si pozrite nastavenia na Facebooku. Potom podľa obrázka dole si vyberiete možnosť, akým spôsobom chcete zdieľať (resp. exportovať) svoje produkty z obchodu na Facebbok. Automatické nahrávanie (odporúčané): v nastaveniach vo Facebooku zadáte odkaz, ktorý si skopírujete z políčka. Produkty sa budú automaticky aktualizovať na Facebooku podľa stavu v obchode. Ručné nahrávanie: môžete si stiahnuť súbor .CSV a ručne nahrať na Facebook. Použite v prípade, ak nechcete, aby sa produkty v reálnom čase synchronizovali na Facebooku. Daný .CSV súbor môžete použiť na import aj na iné lokality (ak to lokalita bude umožňovať).
  2. Keď dostanete objednávku Stretnutia alebo Udalosti, dostanete o tom informáciu emailom, navyše všetky objednávky si zároveň môžete samozrejme spravovať aj v administrácii Exowebu. Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na Stretnutia: Hneď na prvej položke uvidíte Kalendár a napravo objednávky. V prípade Stretnutí tu o každej objednávke Stretnutia budete vidieť samostatný záznam (v našom prípade zákazník tam svieti pod menom EXO HOSTING), v prípade Udalosti uvidíte, koľko zákazníkov si objednalo termín. Kliknite na Stretnutie: Po kliknutí na Stretnutie uvidíte detaily účastníka a na ktorý dátum a čas si stretnutie objednal. Nižšie vidíte údaje o platbe, môžete označiť, či už bola zrealizovaná alebo nie. Keď sa presuniete nižšie máte možnosť upraviť informácie o tejto objednávke. Pod tlačidlom Upraviť stretnutie je možnosť zmeniť informácie o zákazníkovi (vrátane jeho kontaktov). Pod tlačidlom Preplánovať rezerváciu môžete zmeniť termín. Alebo nakoniec Zrušiť stretnutie. Keď kliknete na Udalosť máte možnosť si prezrieť účastníkov alebo exportovať ich zoznam (v súbore .CSV). Keď kliknete na účastníka (resp. na baner Očakávané platba) tak sa zobrazia detaily účastníka, ktoré môžete náležite upraviť, prípadne zrušiť účastníkovi rezerváciu.
  3. V článku Nastavenie služby Stretnutia sme si priblížili ako si nastaviť služby Stretnutia a Udalosti s príkladovým názvom Školenie. V tomto článku si stručne vysvetlíme, ako prebieha objednávkový proces. Pre tento účel sme si školenia premenovali na Stretnutia a Udalosti, aby sme v objednávkovom procese zvýraznili, čo konkrétne si ideme objednávať. V našej ukážke budme vychádzať z nastavení, ktoré sme si ukázali v článku Nastavenie služby Stretnutia. Stránka rezervácie Na vašej stránke, kde máte zverejnený rezervačný systém by ste mali po zverejnení stránky vidieť zhruba takúto ponuku. Kliknite na Rezervovať pod položkou Stretnutie. Objednávka Stretnutia Dostanete ponuku si v kalendári označiť dátum a následne vybrať čas. Naľavo pod logom vidíte ako dlho bude trvať stretnutie, na základe tohto časového okna sa odvíjajú objednávkové termíny. Prvý začína o 8 hodine, keďže tak sme si takto nastavili pracovný čas a posledný termín je o 17. hodine. Keďže jedno stretnutie trvá 1,5 hodiny, tak by skončilo o 18:30 a keďže pracovný čas máme do 19. hodiny, na ďalší termín by už nebol čas. Klikneme napríklad na termín o 12:30: Na ďalšej strane zákazník naľavo vyplní svoje kontaktné údaje, napravo uvidí zhrnutie celej rezervácie. Klikne na Pristúpiť k platbe: Platby pracujú v offline režime, takže zákazníci uvidia inštrukcie k platbe na účet alebo informáciu, že zaplatiť môžu v hotovosti, v prípade, že sa nebudú vyberať žiadne poplatky, jednoducho bude pokračovať v objednávke ďalej. Po kliknutí na Pokračovať dostane potvrdenie rezervácie, tieto informácie mu zároveň prídu na email, ako aj vám príde emailom oznámenie o novej objednávke rezervácie. Objednávka Udalosti V prípade objednávky Udalosti je prakticky rovnaký proces. Na prvom obrázku v tomto návode kliknite na Rezervovať pod položkou Udalosť. Na ďalšej stránke dostanete možnosť si vybrať dva termíny, keďže tak sme si to nastavili. Klikneme na piatok 21. júla. Zvyšok objednávkového procesu je navlas rovnaký ako v prípade objednávky Stretnutia. Aj v tomto prípade zákazník dostane informáciu emailom, ako aj vy informáciu o novej objednávke. Navyše zákazník bude 24 hodín pred začatím Stretnutia alebo Udalosti informovaný emailom. Všetky objednávky si samozrejme môžete spravovať v administrácii (Editore) Exowebu. Upozornenia pre zákazníkov Keď si zákazník vytvorí rezerváciu, bude dostávať upozornenia na email nasledovne: Potvrdenie rezervácie: dostane hneď po odoslaní objednávky rezervačného termínu Pripomienka nadchádzajúcej rezervácie: bude odoslaná zhruba 24 hodín pred začiatkom termínu Zákazník dostane upozornenie na email aj vtedy, ak mu bude rezervácia termínu zrušená.
  4. Časť návodu Nastavenia služby Stretnutia vám vysvetlí ako pridať informácie ku konkrétnemu stretnutiu - napríklad organizujete školenie a tu môžete návštevníkom resp. zákazníkom podať bližšie informácie. Ide o dôležitú časť celého nastavenia, pretože tu určujete ako sa stretnutia budú organizovať. K tejto časti sa dostanete po nastavení základných nastavení, keď neplánujete spoplatniť stretnutia, ako aj po konfigurácii platby, ak poplatky plánujete prijímať. Nastavenie služby Kliknite na tlačidlo Pridať službu: Po kliknutí na Pridať službu máte možnosť nastaviť 2 typy služieb, tu záleží už len čisto na vás, akým spôsobom chcete stretnutia organizovať. Stretnutie: návštevníci si budú môcť v kalendári vybrať dátum a čas. Budú môcť vyberať z dostupných dátumov a časov dovtedy, pokým službu neukončíte. Je to vhodné napr. keď vlastníte kaderníctvo a chcete ponúkať objednávkové termíny zákazníkom. Každý termín sa dá objednať raz, takže pokým je objednávka na určitý termín aktívna, nikto iný si daný termín nemôže obsadiť. Udalosť: keď označíte Udalosť, nižšie pribudne možnosť nastaviť dátum a časový rozsah. V tomto prípade vy určujete kedy sa udalosť presne udeje a koľko účastníkov sa môže najviac dostaviť. Takže na rozdiel od Stretnutia kedy si zákazník vybral dátum a čas a obsadil termín, tu jeden termín môže obsadiť viac záujemcov, pokým sa nenaplní kapacita. Napr. organizujete pracovný nábor a chcete, aby sa v určitý deň (a čas) dostavilo najviac 50 ľudí. Príklad nastavenia Udalosti nájdete pod sekciou Stretnutie. Stretnutie Označte možnosť Stretnutie a vypíšte Názov služby, napr. Školenie, do poľa Popis opíšte o čom bude (nepovinné, ale vhodné). Môžete si nahrať obrázok, napr. logo školenia, či plánovanej akcie. Po vyplnení údajov sa presuňte nižšie. Po nahratí obrázku nižšie máte možnosť nastaviť Dĺžku stretnutia. Toto nastavenie je dôležité, pretože vám umožni zákazníkom v objednávkovom procese vidieť, ktoré časové termíny sú dostupné. Napr. ak ste si v základných nastaveniach určili pracovný čas od 8:00 do 19:00, možnosť prvého stretnutia sa zákazníkovi ponúkne o 8:00 a keďže tu ste si nastavili dĺžku stretnutia na 1,5 hodiny, tak ďalší termín sa ponúkne od 9:30. Pre viac detailov pozrite nižšie časť Plánovanie. Ďalej môžete nahrať aj dokument .PDF, čo v ňom uvediete je čisto na vás, môže tam byť tlačivo na vypísanie, manuál, pokyny pred stretnutím, hocičo vám napadne. Ďalej nižšie na stránke si môžete zvoliť spôsob stretnutia. My sme si v príklade zvolili v rámci Lokality firmy. Ak vyberiete Online, budete mať možnosť zadať URL stránky, na ktorej sa zorganizuje online stretnutie. Pri voľbe Iné budete mať možnosť napísať pokyny k stretnutiu. Všetky informácie prídu objednávateľom služby emailom. Viditeľnosť si nastavte na Verejné, ak chcete možnosť objednania si služby zverejniť voľne dostupnú na vašej exoweb stránke. Takto ju nájde každý návštevník, ktorý vašu stránku navštívi. Možnosť Nezaradané nastavte vtedy, ak plánujete možnosť objednávky len pre tých záujemcov, ktorých budete informovať vopred napr. formou newslettera. V emaile im pošlete odkaz na stránku, kde si budú môcť objednávku za službu vyplniť. V ďalšej časti tohto nastavenia budete mať možnosť určiť, či stretnutie bude zadarmo alebo spoplatnené. Ak ste vynechali krok konfigurácie platby, možnosť Prijať platbu nebude dostupná. Do poľa Podrobnosti rezervácie napíšte ešte dodatočné informácie, o ktorých si myslíte, že sú dôležité k stretnutiu. Plánovanie je ďalšou zaujímavou možnosťou ako stretnutie naplánovať do detailov. Môžete vyžadovať od zákazníkov, aby sa objednávali na stretnutia s dostatočným predstihom - je to vhodné najmä vtedy, ak daná akcia si vyžaduje dôkladnú prípravu. Takže ak napríklad nastavíte 24 hodín, najbližšiu rezerváciu si bude môcť zákazník objednať najneskôr 24 hodín pred jej začatím. Taktiež môžete nastaviť čas medzi jednotlivými stretnutiami, ak chcete mať istotu, aby sa zákazníci neobjednávali na termín, ktorý začína práve vtedy, keď končí predchádzajúci (najmä keď hrozí, že sa stretnutie môže predĺžiť. Ak všetkom máte nastavené, kliknite na Uložiť, ale prv než si to uložíte, skúste si pozrieť, či by vám viac nevyhovoval typ služby Udalosť (vysvetlené pod obrázkom). Udalosť Keď hore na stránke označíte Udalosť, formulár sa nepatrne zmení. Väčšina najprv zostane rovnaká, prvú zmenu si všimnete pod logom, kde už nie je možnosť nastaviť dĺžku stretnutia (toto sa bude dať nastaviť nižšie v časti Dátumy udalostí), ale môžete nastaviť koľko najviac zákazníkov si daný termín môže objednať. Teraz sa presuňte nižšie a pod časťou Podrobnosti rezervácie, kde v prípade Stretnutia ste hneď videli časť Plánovanie. Teraz tu pribudla ďalšia časť, konkrétne Dátumy udalostí, kde si môžete nastaviť konkrétny dátum udalosti. Kliknite na Pridať dátum udalosti: Po kliknutí na Pridať dátum udalosti sa zobrazí možnosť si nastaviť rozsah dátumov. Táto pasáž môže byť trochu komplikovaná, ale nič vám nebráni k vyskúšaniu si rôznych variantov, čím postupne prídete na to, ako to funguje. Dátum: tu zadáte dátum, kedy majú začať Udalosti. Pozor, toto nemusí byť dátum prvej udalosti (vysvetlenie nižšie) Opakovať: môžete vybrať, či sa nemá opakovať alebo opakovať denne, týždenne, mesačne. V príklade sme si zvolili Týždenne. Všetky: v našom prípade, keďže sme si zvolili Týždenne číslo 10 znamená, že ďalšia udalosť sa zopakuje po desiatich týždňoch. Takže ak prvá udalosť začala v piatok 21. júla (pozor, dôležité je, že dole v zelenom je tiež označený piatok, to znamená, že prvá udalosť začne naozaj v piatok), druhá udalosť začne až 29. septembra, keďže sme si nastavili opakovanie po 10 týždňoch. Dňa: tu záleží, aký deň označíte. V našom prípade sme si označili Piatok, aby to nebolo na začiatok moc komplikované. Čo by sa stalo, keby sme označili napr. Štvrtok? Tu treba vychádzať z Dátumu, čo sme si označili. Keďže 21. júla je v piatok a my sme si označili Štvrtok, prvá udalosť nastane vo štvrtok 27. júla. Ak by sme označili napríklad Sobotu a Štvrtok, tak prvý termín by nastal 22. júla, keďže Sobota ide po Piatku (21. júla) a Štvrtkový termín bude až druhý. Ako často sa tieto termíny budú opakovať, záleží od nastavenia nižšie. Ukončiť opakovanie: tu si môžete nastaviť po koľkých výskytoch ukončiť opakovanie. Toto nastavenie závisí od toho, ako často sa udalosti majú opakovať s akým odstupom. Napr. ak dáte Opakovať Týždenne a Všetky nastavíte na 1 (týždeň) a dáte Ukončiť opakovanie po 5 týždňoch, tak sa nastaví 5 termínov. Náš príklad z obrázka bude vysvetlený nižšie. Nakoniec si ešte pridajte časové obdobie a kliknite na Pridať. Nižšie na obrázku môžete vidieť výsledok nastavenia termínov na základe údajov na obrázku vyššie. Keďže sme si zvolili opakovanie po 10 týždňoch a týždenný výskyt bol nastavený 5 výskytov, tak to stačilo na dva termíny (riadny termín a opakovanie, keďže ste si zvolili opakovanie). Ak potrebujete niečo upraviť v ohľade konkrétneho termínu, kliknite naň a môžete si ho upraviť, prípadne aj zmazať. Všetky Stretnutia a Udalosti si môžete potom spravovať cez položku Služby, kde taktiež môžete pridať ďalšiu službu. Keď službu budete mať nakonfigurovanú môžete ju hneď Publikovať: Ak budete robiť úpravy alebo zmeny, nezabudnite si stránku zverejniť.
  5. Táto časť návodu k aplikácii Stretnutia je potrebná len vtedy, ak plánujete stretnutia v rámci napr. platených školení, za ktoré chcete účtovať (vopred) poplatky. Keď ste si nakonfigurovali základné nastavenia Stretnutia, na ďalšej strane pokračujete konfiguráciou platby. Ak plánujete taký typ stretnutia, na ktorom nebudete účtovať žiadne poplatky (resp. ich nebudete žiadať vopred), kliknite na Preskočiť tento krok a pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia. Ak budete účtovať, kliknite na Pridať spôsob platby. Tieto nastavenia Upozornenie: V tejto časti nastavenia ešte neurčujete, či zákazníci budú platiť a koľko, ale nastavujete možnosť platby, ak sa rozhodnete stretnutia spoplatniť v ďalšej časti nastavenia. Konfigurácia platby Tip: Spôsoby platby, ktoré sem zadáte, sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Na ďalšej strane môžete vidieť pridané spôsoby platby, keďže žiadny ešte nemáte, kliknite opäť na Pridať spôsob platby: Aktuálne je možné si nastaviť Offline platby alebo platobnú bránu Stripe. Keďže Stripe vyžaduje ďalšiu konfiguráciu, kliknite na Offline platby. Po kliknutí na Offline platby vyskočí okno, kde môžete zákazníkom podať informácie o spôsobe platby. Ideálne napr. prevodom na bankový účet, ale môžete napísať len informáciu, že platbu možno zrealizovať aj v hotovosti. Po vypísaní potrebných údajov kliknite na Uložiť. Po uložení dostanete informačné okno. Môžete pridať ďalší spôsob platby alebo kliknite na Pokračovať. Po kliknutí na Pokračovať sa dostanete do časti, kde môžete zrealizovať nastavenie služby, ktorej sa má týkať stretnutie. Pokračujte návodom Nastavenie služby Stretnutia.
  6. Exoweb Stretnutia (ďalej ako Stretnutia, po angl. Meetings, či Appointments) je naša nová aplikácia v Exowebe. Ide o rezervačný systém termínov, ktorý vám umožňuje si naplánovať stretnutie napríklad so svojimi zákazníkmi, keď s nimi plánujete napr. nejaké školenie. Môžete ho používať aj na organizovanie akcií, výletov a z určitého pohľadu aj na rezerváciu ubytovania. Prihláste sa do Editora v Exowebe a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na položku Stretnutia: Pripojenie kalendára Otvorí sa úvodná stránka rezervačného termínu. Tu na úvod veľa možností nemáte, neaktívne je aj tlačidlo Nastavenia, máte len možnosť Pripojiť svoj kalendár alebo Preskočiť tento krok. Keďže začneme od samého začiatku, preskočte tento krok: Na nasledujúcej strane kliknite na Nastavte si svoje pracovné hodiny. Údaje o firme Na ďalšej strane predtým než si budete môcť nastaviť svoje pracovné hodiny, vyplňte na stránke najprv niekoľko informácií o svojej firme (nemusí to byť nutne firma). Názov je povinný, ním zákazník dostane informáciu s kým sa má vlastne stretnúť, môže to byť ale aj názov firmy napr. Môžete si nahrať Logo (ak máte), zobrazí sa na stránke s potvrdením objednávky po jej úspešnom dokončení. Zadajte svoju kontaktnú emailovú adresu. Vyplňte ju starostlivo, na ňu budete dostávať informácie o objednávkach termínov a zároveň zákazníci ju dostanú emailom, na ktorú vás budú môcť kontaktovať, ak by mali nejaké otázky. Samotná notifikácia bude doručená z adresy info@exoweb.eu. Telefónne číslo povinné nie je, ale odporúčame ho tiež zadať, zákazníci budú mať možnosť vás cezeň kontaktovať. Tip: Tieto informácie sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa na stránke presuňte nižšie. Nižšie na stránke si zapnite nastavenie pre lokalitu. Keďže budete organizovať stretnutia (ak nebudú online na webe), v tomto našom príklade použijeme variant s fyzickou adresou. Vyplňte všetky potrebné údaje tak, aby váš návštevníci spoľahlivo našli a neblúdili ešte dve hodiny po skončení stretnutia. Po zadaní adresy sa presuňte nižšie na pracovný čas. Pracovný čas (resp. Pracovné hodiny, ktoré sme spomínali už skôr), slúži na určenie časové okna počas ktorého mienite realizovať stretnutia (resp. poskytovať školenia. Môže zahŕňať komplet vašu pracovnú dobu alebo si určite svoje časové obdobie podľa potreby. Nižšie na stránke máte možnosť zadať regionálne nastavenia, teda časové pásmo a menu (ak budete účtovať nejaké poplatky za stretnutia, napr. v rámci nejakého školenia). Ak vám vzniká z toho daňová povinnosť, zapnite si Daň a nastavte sadzbu. Toto boli základné nastavenia aplikácie Stretnutia, kde ste mali možnosť zadať údaje o organizátorovi stretnutí, akcií či plánov. Návod pokračuje ďalej konfiguráciou platby. Ak neplánujete prijímať platby vopred (alebo vôbec), môžete tento krok v nastavovaní konfigurácie preskočiť a prejsť priamo na nastavenie služby.
  7. Stránky v Blogu si môžete rozšíriť o ďalšie informácie pomocou sekcií a miniaplikácií obdobne ako v prípade Obchodu. Príklad ako to zrealizovať si zobrazíme na ukážkovej stránke so zoznamom príspevkov v Blogu. Takto vyzerá zoznam príspevkov v Blogu v predvolenom vzhľade: Výber stránky so zoznamom príspevkov V Editore kliknite hore v menu na Úvod: A rozkliknite si sekciu Blog. Tu uvidíte dve možnosti: Zoznam príspevkov: spravidla úvodná stránka blogu, kde návštevníci môžu vidieť všetky napísané príspevky Stránka s jedným príspevkom: stránka konkrétneho príspevku Úprava všetkých spomenutých stránok pracuje na rovnakom princípe. Pre ukážku si vyberieme Zoznam príspevkov, tak na ňu kliknite: V Editore sa otvorí stránka s príspevkami, ktoré ste napísali do blogu. Všimnite si, že príkladový obrázok nižšie sa podobá na sekcie, ktoré sme si pridávali a upravovali v Editore a rovnakým spôsobom si môžete pridať sekcie alebo miniaplikácie na stránku produktu. Navyše aj samotnú sekciu s príspevkami si môžete vzhľadovo upraviť tak, ako sa vám bude páčiť kliknutím na ikonky naľavo od príspevkov v sekcii. Pridanie sekcie Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Otvorí sa okno s ponukou sekcií. Kliknite naľavo v menu napríklad na sekciu Jedálny lístok a potom na zvolený widget (napr. ten ohraničený zelenou linkou): Widget Jedálny lístok sa vloží na stránku príspevkov v blogu (viď nižšie obrázok) a môžete si ho následne upraviť napr. nahratím svojich obrázkov. Obdobným spôsobom si môžete pridať aj ďalšie iné sekcie. Widget Jedálny lístok nemusí byť pre tento prípad práve ten ideálny príklad, ale môže byť pre vás inšpiráciou, napr. keď píšete blogy o jedlách a zároveň máte reštauráciu, tak takýmto spôsobom si môžete skombinovať viaceré časti stránok v Exowebe a zároveň prezentovať svoj biznis a záujmy. Obdobne si môžete príspevky v Blogu skombinovať aj s produktmi v Obchode. Pridanie miniaplikácie Rovnakým spôsobom si môžete pridať miniaplikáciu. Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Z miniaplikácii si vyberte akú chcete, pre príklad použijeme úplne dole Zoznam kategórií. Týmto dosiahnete to, že na stránke s príspevkami v Blogu sa bude zobrazovať zoznam kategórií, čo ste si vytvorili v Obchode. Chyťte miniaplikáciu Zoznam kategórií myšou a potiahnite ju niekam na stránku s príspevkami, pokým sa neobjaví úzka zelená lišta. Môžete skúšať miniaplikáciou "behať" po stránke, všade kde sa úzka zelená lišta objaví, môžete miniaplikáciu vložiť. Napríklad vložíme si ju dole pod zoznam príspevkov. Keď miniaplikáciu posuniete na požadované miesto, postite myš a miniaplikácia sa automaticky zobrazí. Kliknutím na ňu si môžete nastaviť dodatočné možnosti (okno vpravo hore). Napr. či chcete zobraziť počet produktov v kategórii. Môžete si vyskúšať aj iné miniaplikácie alebo widgety a testovať, čo všetko s nimi na stránke dokážete.
  8. Stránky so zoznamom produktov alebo so samotnými produktmi, stránku s obchodnými podmienkami alebo s košíkom si môžete obohatiť sekciami alebo miniaplikáciami z Editora, čo je napr. dobrý spôsob ako zákazníkov informovať aj o iných možnostiach ako len predajom produktov. Príklad ako to zrealizovať si zobrazíme na ukážkovej stránke s produktom. Takto vyzerá v predvolenom vzhľade: Výber stránky s produktom V Editore kliknite hore v menu na Úvod: A rozkliknite si sekciu Úprava stránok obchodu. Tu uvidíte štyri možnosti: Zoznam produktov: hlavná stránka kde sa nachádza zoznam produktov, ktoré ste si pridali do obchodu Obchodné podmienky: stránka so súhlasom s obchodnými podmienkami medzi predávajúcim a kupujúcim Stránka produktu: stránka konkrétneho produktu, kde zákazník môže vidieť všetky potrebné informácie o produkte, vrátane ceny Nákupný košík: stránka na ktorej zákazník zrealizuje svoju objednávku a platbu Úprava všetkých spomenutých stránok pracuje na rovnakom princípe. Pre ukážku si vyberieme Stránku produktu, tak na ňu kliknite: V Editore sa otvorí stránka s produktom a bez ohľadu na to koľko produktov máte, otvorí sa stránka spravidla s tým najnovšie pridaným. Všimnite si, že príkladový obrázok nižšie sa podobá na sekcie, ktoré sme si pridávali a upravovali v Editore a rovnakým spôsobom si môžete pridať sekcie alebo miniaplikácie na stránku produktu. Navyše aj sekcie s produktmi si môžete vzhľadovo upraviť tak, ako sa vám bude páčiť kliknutím na ikonky naľavo od obrázka produktu v sekcii. Pridanie sekcie Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Otvorí sa okno s ponukou sekcií. Kliknite naľavo v menu napríklad na sekciu Logo a potom na zvolený widget (napr. ten ohraničený zelenou linkou): Widget Logo sa vloží na stránku produktu (viď nižšie obrázok) a môžete si ho následne upraviť napr. nahratím svojich obrázkov. Obdobným spôsobom si môžete pridať aj ďalšie iné sekcie. Upozornenie: Majte na pamäti, že pridávanie sekcií na stránku produktu ovplyvní stránky všetkých produktov v Obchode. Všetky zmeny čo urobíte tu, sa prejavia všade pri všetkých produktoch. Toto nastavenie je takto dané a nejde zmeniť. Rovnakým spôsobom si môžete pridať napríklad aj Blok obchodu, takže na stránke produktu si môžete zobraziť aj iné produkty. Napr. keď si vložíte na stránku s produktom widget Odporúčané produkty a vyberiete Značku (Tag) na základe ktorého sa majú ďalšie produkty zobrazovať, tak tieto produkty sa budú zobrazovať pod každým produktom v Obchode. Napr. pridajte niekoľkým produktom Značku (Tag) Akcia a môžete si takto zobraziť akciové produkty na stránke každého produktu: Pridanie miniaplikácie Rovnakým spôsobom si môžete pridať miniaplikáciu. Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Z miniaplikácii si vyberte akú chcete, pre príklad použijeme úplne dole Zoznam kategórií. Týmto dosiahnete to, že na stránke produktu sa bude zobrazovať zoznam kategórií, čo tse si vytvorili v Obchode. Chyťte miniaplikáciu Zoznam kategórií myšou a potiahnite ju niekam na stránku, pokým sa neobjaví úzka zelená lišta. Môžete skúšať miniaplikáciou "behať" po stránke, všade kde sa úzka zelená lišta objaví, môžete miniaplikáciu vložiť. Napríklad vložíme si ju priamo do karty produktu dole. Keď miniaplikáciu posuniete na požadované miesto, postite myš a miniaplikácia sa automaticky zobrazí. Kliknutím na ňu si môžete nastaviť dodatočné možnosti (okno vpravo hore). Napr. či chcete zobraziť počet produktov v kategórii. Pridávanie sekcií a miniaplikácií si môžete vyskúšať aj na stránke so zoznamom produktov, kde tento pridaný obsah uvidia všetci zákazníci, ktorí navštívia váš Obchod.
  9. Nastavenie a zobrazenie dane je povinnosťou pre každý Obchod, ak zákon neurčuje inak. Nastavenie dane si môžete zrealizovať v nastaveniach Obchodu, konkrétne v sekcii Daň. Nastavenie dane v Obchode Keď kliknete naľavo v menu na Daň, tak v predvolenom nastavení je Daň vypnutá. Takže kliknite na Povoliť daň. Po povolení dane sa v ponuke automaticky zobrazia krajiny, ktoré ste si pridali v nastaveniach Dopravy, ako sme si my v návode pridali Slovensko. Štítok Blokované nech vás nemýli, zobrazuje sa to len kvôli tomu, že daň pre Slovensko nie je ešte aktivovaná. Kliknite na Upraviť na riadku so Slovenskom. Po kliknutí na Upraviť veľa možností neuvidíte, len to, aby ste povolili daň pre Slovensko. Pozor, táto akcia je nezvratná, takže ak ju raz povolíte, už sa nebude dať deaktivovať. Po povolení dane pre Slovensko môžete zadať Sadzbu dane, ktorá sa bude považovať za predvolenú. Napr. 20%. Ak v Obchode budete predávať produkty so zníženou sadzbou dane, kliknite dole na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu. Po kliknutí na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu zadajte jej hodnotu. Napr. 10%. Dodatočných sadzieb si môžete pridať koľko potrebujete. Všetky nastavenia si uložte. Keď sadzby budete mať zadané, kliknite hore nad veľkým nadpisom Slovensko na odkaz Nastavenia Obchodu (alebo vľavo v hlavnom menu na Daň), aby ste sa dostali na úvodnú stránku nastavenia dane. Takto by to malo vyzerať, prepínač Zobraziť ceny vrátane dane zatiaľ nechajte vypnuté. Na stránke v Obchode sa ceny produktov zobrazujú bez DPH: Tak isto aj na konkrétnej karte produktu: Teraz sa vráťte naspäť do nastavení Dane a zapnite prepínač Zobraziť ceny vrátane dane a obnovte si stránku v Obchode s vyobrazenými produktmi. Ceny produktov sa automaticky zobrazia s DPH: Tak isto aj stránka konkrétneho produktu zobrazí cenu s DPH. Prepočet ceny bez DPH sa zobrazí nižšie pod ostatnými informáciami. Aktualizácia daňových sadzieb produktov Pri každom produkte máte možnosť si upraviť cenu a sadzbu dane. V nastaveniach produktu (ak produkt nemá varianty) si nájdite časť Cena a daň. Tu si môžete nastaviť Sadzbu dane. Ak ju zmeníte, cena vrátane dane sa automaticky aktualizuje. Ak zmeníte cenu bez DPH, cena vrátane dane sa taktiež automaticky aktualizuje. Platí to aj opačne, ak upravíte cenu vrátane dane, cena bez dane sa automaticky aktualizuje. Ak produkt má varianty, nie je možné upraviť cenu globálne pre všetky varianty, muste upraviť cenu pre každý variant zvlášť. Takže v tomto prípade časť Cena a daň nenájdete, nájdete len Daň, kde si môžete upraviť daňovú sadzbu. Ak potrebujete aktualizovať ceny, presuňte sa nižšie na sekciu Varianty a kliknite na Upraviť. Následne si upravte ceny podľa potreby. Ak upravíte cenu bez DPH, cena s DPH sa automaticky upraví na základe daňovej sadzby, ktorú ste si nastavili vyššie. Nezabudnite sa uistiť, že všetky zmeny máte uložené.
  10. Ak na Exowebe máte Obchod a zákazníci vytvoria objednávku, tak im príde do emailovej schránky notifikácia o potvrdení objednávky. Tieto notifikácie sú štandardne odosielané zo základnej emailovej adresy info@exoweb.eu, avšak zákazníci v emailovej správe vidia vašu emailovú adresu, kam v prípade potreby môžu odpísať. Hoci tento spôsob môže mať určité výhody, nie je príliš komfortný, preto v Exowebe sa nachádza nastavenie, aby notifikačné emaily boli odosielané z vašej vlastnej emailovej schránky. V predvolenom stave je vypnuté, tu si ukážeme, ako si ho môžete zapnúť. Nastavenie odosielania emailov z vlastnej domény V prvom kroku sa uistite, z akej emailovej adresy si prajete, aby zákazníkom chodili notifikácie. Túto adresu ste si mali možnosť nastaviť počas prvého nastavenia Obchodu, konkrétne si ju môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail → Emailová adresa. Pre zaistenie spoľahlivého doručenia notifikačných emailov o objednávkach odporúčame, aby ste si sem zadali plne funkčnú adresu, ktorá sa nachádza na adrese domény. Tak keď napríklad máte Exoweb Obchod na doméne exoweb.sk, zadajte si sem adresu napr. exoweb@exoweb.sk, ako v našom príklade. Upozornenie: Táto emailová adresa nie je totožná s kontaktným emailom na vašej stránke ktorý ste si nastavili v Editore v Nastavenia stránky → Profil → Detaily kontaktu, ide o dve nezávislé nastavenia. Keď budete mať adresu nastavenú resp. skontrolovanú, v nastaveniach Obchodu kliknite naľavo v menu na Checkout a následne si zapnite nastavenie Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Na tejto stránke, ako vidíte, si môžete aj napísať a aktivovať odkaz pre zákazníkov, ktorý sa bude odosielať s každým emailom. Po nastavení všetkého, čo potrebujete, kliknite dole vpravo na Uložiť (mimo obrázka). V prípade potreby si môžete teraz spraviť testovaciu objednávku, aby ste si skontrolovali, či máte všetko nastavené s odosielaním emailov tak, ako potrebujete.
  11. Ak pri prvom nastavovaní Obchodu už máte dopravu pridanú, nastavenie prijímania platieb je ďalším dôležitým prvkom v Obchode. Kliknite na tlačidlo Výber spôsobu prijímania platieb: A následne na Pridať platobnú metódu: Obchod v Exowebe má v ponuke tieto platobné metódy (vybrali sme konkrétne tie, ktoré boli najlepšie dostupné, resp. na základe skúsenosti našich zákazníkov boli odporúčané): Bankový prevod musíte mať aktívny účet v banke, ktorý môže prijímať platby Dobierka peniaze inkasujete pri odovzdaní zásielky poštou PayPal musíte mať aktívny účet PayPal. Kliknite na Zistiť viac Stripe musíte mať aktívny účet Stripe. Kliknite na Zistiť viac 2Checkout musíte mať aktívny účet 2Checkout. Kliknite na Zistiť viac Bankový prevod je najjednoduchšia forma inkasovania platieb. V podstate potrebujete len informovať zákazníka ako môže zrealizovať platbu, v poli Pokyny pre zákazníka by teda mala byť informácia o čísle účtu (IBAN), ďalej napr. aký variabilný symbol majú použiť, môže to byť napr. ID objednávky, prípadne tam ešte môžete doplniť informácie, ktoré by ste radi zákazníkom presunuli. Keď budete mať všetky podstatné informácie vyplnené, kliknite na Uložiť. Po uložení bude Bankový prevod pridaný, môžete ho buď zrušiť (Odpojiť) alebo Spravovať, ak potrebujete upraviť ďalšie informácie. Ak chcete pridať ďalší spôsob platby, kliknite na Pridať platobnú metódu: Po pridaní metódy platby Bankovým prevodom, si na obrázku všimnite, že v ponuke ďalších metód platieb sa už (logicky) nenachádza. Kliknite na Pridať pri Dobierke. Nastavenie Dobierky sa v zásade nelíši od nastavenia Bankového prevodu, napíšte do poľa pre pokyny informácie, ktoré by zákazník mal dostať počas objednávkového procesu. Po zadaní informácií kliknite na Uložiť: Takto budete mať už dva spôsoby platby, ak si chcete pridať ďalšie pokračujte kliknutím na Pridať platobnú metódu: Nastaveniam ostatných platobných metód sa venovať v tomto návode nebudeme, keďže vyžadujú aktívne kontá stránok tretích strán. Ale ak niektorú nich používate (PayPal, Stripe, 2Checkout), tak by nemal byť problém si pripojenie k týmto metódam zrealizovať. Ak ste si metódy platieb nastavovali počas prvého spustenia Obchodu, tak sa môžete opäť vrátiť do počiatočného návodu, ktorý končí aktiváciou Obchodu vo vašej Exoweb stránke.
  12. Počas nastavovania Obchodu v Exowebe po základných nastaveniach a pridaní prvého produktu je ďalším krokom pridanie a nastavenie dopravy. Kliknite na Pridať dopravu: Na ďalšom kroku bude potrebné, aby ste vybrali krajinu, ktorej sa bude doprava týkať, tak kliknite na tlačidlo Pridať cieľovú krajinu: Krajiny si môžete vybrať z celého sveta, my si vyberieme Slovensko. Kliknite na Ďalej: Na ďalšej strane máte možnosť nastaviť cenu dopravy pre zvolenú krajinu. V tomto nastavení si nastavte všetko podľa svojho uváženia. Keď všetko budete mať nastavené, kliknite na Uložiť. Dopravu a jej prvé nastavenie ceny za ňu máte, môžete si pridať ďalší typ dopravy cez Pridať sadzbu alebo pridať ďalšiu krajinu cez Pridať cieľovú krajinu: Kliknite na Uložiť a pokračovať ak chcete pokračovať v nastavovaní Obchodu. Ak chcete pokračovať v nastavení dopravy a cien, pokračujte v čítaní. Možnosti dopravy Kliknite na Pridať sadzbu, aby ste si zobrazili ďalšie možnosti dopravy: Doprava zdarma: odporúčame si dať medzi možnosti dopravy len vtedy, ak cenu za dopravu máte zahrnutú už v dodávaných výrobkoch alebo ich cena je taká, že si môžete dopravu platiť vy Paušálna sadzba: bez ohľadu na hmotnosť sa počet produktov, bude sa účtovať jednotná cena Na základe hmotnosti: môžete si nastaviť aká cena sa má uplatňovať od (hmotnosti) do hmotnosti). Napr. ak si zvolíte do 10 kg a potrebovali ste nastaviť cenu pre viac ako 10 kg, tak si po uložení tejto sadzby vytvorte novú s novými parametrami Keď všetko budete mať nastavené, tak kliknite na Uložiť. Zoznam možností doručenia sa zakaždým aktualizuje a vy si môžete pridať ďalšie možnosti.
  13. Keď si nastavujete prvý krát Obchod v Exowebe, tak po zadaní základných údajov budete vyzvaní na pridanie prvého produktu / výrobku. Stačí, keď vyplníte skutočne len základné údaje, ako napr. názov, aby ste mohli pokračovať v nastavovaní obchodu, v tejto časti návodu si popíšeme aspoň v skratke aké možnosti vám pridanie a nastavenie produktu Exoweb poskytuje. Zadajte Názov produktu, napr. Notebook, môžete si vytvoriť kategóriu Notebooky a priradiť produkt do nej, následne pridať Značku (môže to byť kľúčové slovo typické pre produkt) a napísať krátky popis výrobku: Ak vytvárate obchod prvý krát a nechcete sa teda zdržiavať nastavovaním parametrov produktu, po vypísaní základných údajov (viď príklad vyššie) kliknite na Uložiť a Pokračovať. Následne pokračujte návodom Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode. Ak si chcete produkt kompletne pridať, pokračujte v čítaní tohto návodu. Pridávanie ďalších možností produktu Keď sa rozhodnete svoj prvý produkt kompletne pridať do zoznamu ponúkaných výrobkov, nahrajte si obrázok, zadajte cenu a hmotnosť. Ak mienite predávať produkt vo viacerých variantoch (viď nižšie), mali by ste tu zadať cenu za najlacnejší variant. Hmotnosť je dôležitá, ak si chcete uplatňovať dopravu (a cenu) na základe hmotnosti. Upozornenie: Cenu zadávate bez DPH. Ak ste platcom dane, návod ako si nastaviť DPH nájdete v článku Pridanie a nastavenie dane v Obchode. Ďalšími možnosťami sú Inventár (sledovanie zásob) a Produktové možnosti (teda v akých variantoch ho budete predávať, ak budú). Inventár môžete nastaviť na dve možnosti: Vypnúť sledovanie zásob pre tento produkt nebude sa sledovať počet kusov, takže zákazníci budú môcť produkt nakupovať vo veľkom a je len na vás, aby ste stačili so zásobovaním Sledovanie zásob pre tento produkt zadajte množstvo, aké máte na sklade a počet kusov, na ktoré ak klesnú zásoby, tak dostanete upozornenie na email. Môžete zapnúť, aby zákazníci mohli objednávať, aj keď sa množstvo v zásobách vyčerpá (lebo ho viete doplniť) alebo ponechajte vypnuté, ak sa produkt vypredáva z posledných zásob. Časť Produktové možnosti vám umožňuje pridať varianty produktu. Napr. chcete predávať notebooky v rôznych farbách, veľkosti pamäte či úložného miesta. Varianty si môžete pridávať dovtedy, pokým nevyskočí hlásenie, že už ste dosiahli maximum povolených možností. Ak máte veľa variantov, odporúčame, aby ste si vytvorili viac napr. farebných verzií produktov a varianty im pridávali len na základe pamäte a veľkosti úložiska ako v tomto prípade nižšie. Keď pridáte všetko čo sa bude dať, kliknite na Hotovo. Keď kliknete na Hotovo, uvidíte zoznam všetkých variantov, ktoré môžete následne upraviť. Kliknite na Upraviť v časti Varianty. Pri každom variante si môžete upraviť cenu, hmotnosť, počet kusov na sklade alebo ho vypnúť z ponuky, ak sa vypredal. Predvolená cena variantov sa nastaví podľa ceny, ktorú ste zadali produktu pri vypĺňaní základných parametrov (viď vyššie). Spravidla by to mala byť cena za najlacnejší variant produktu. Tu si môžete ceny navýšiť na základe fyzických parametrov produktu. Po nastavení všetkých potrebných parametrov si nezabudnite produkt uložiť kliknutím na Uložiť v pravom hornom rohu obrazovky.
  14. Obchod (Store) v Exowebe vám umožňuje predávať produkty či už svoje vlastné alebo od dodávateľa. Upozornenie: Majte na pamäti, že Obchod v Exowebe je primárne vytvorený na predaj fyzických produktov a nie je prispôsobený na predaj virtuálnych (napr. platené sťahovanie súborov a pod.). Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na Obchod: Ak ste tu prvý krát, tak sa hneď spustí sprievodca nastavením obchodu. Tu veľa na výber nemáte, tak len kliknite na Pridať názov obchodu: Vypíšete si názov obchodu, pod akým sa chcete prezentovať. Zadajte si emailovú adresu, na ktorú chcete prijímať informácie o nových objednávkach. Pre zaistenie čo najspoľahlivejšej doručiteľnosti emailových správ odporúčame, aby ste si vytvorili emailovú schránku v rámci domény, na ktorej chcete prevádzkovať Obchod v Exowebe. Túto emailovú adresu ďalej odporúčame, aby ste si aktivovali ako adresu, z ktorej budete odosielať zákazníkom informácie o objednávkach. Menu a Jednotku hmotnosti si nastavte ako potrebujete, obyčajne by mali vyhovovať základné nastavenia, teda euro a kilogram. Kliknite na Uložiť a Pokračovať. Tip: Keby ste tieto informácie potrebovali neskôr aktualizovať, nájdete ich v sekcii Obchod → Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail Keďže celý postup nastavenia Obchodu by bol na jeden návod rozsiahly, rozdelili sme ho na viac častí. Pokračujte ďalej podľa návodov v tomto poradí: Pridanie produktu do Obchodu a nastavenie parametrov Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode Keď budete mať Obchod po týchto troch bodoch nastavený, kliknite na Aktivujte svoj obchod: Následne môžete pokračovať s ďalšími nastaveniami, ktoré si v ostatných návodoch podrobnejšie popíšeme. Nižšie na obrázku môžete vidieť sekciu Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail, ktorú sme spomínali vyššie pre prípad, keby ste si potrebovali aktualizovať názov obchodu, email, menu alebo predvolenú hmotnosť.
  15. Roman

    Písanie príspevkov do Blogu

    Písanie príspevkov (článkov) v Exowebe je jednoduché a rýchlo sa to naučíte. V Editore Exowebu kliknite na hamburgerové menu: A následne na Blog: V zozname uvidíte Môj prvý príspevok na blogu, ktorý sa automaticky objaví po prvom spustení Blogu v Exowebe. Stav Návrh znamená, že príspevok je zatiaľ nezverejnený. Môžete kliknúť na Pridať príspevok alebo na plus v červenom kruhu, ak chcete pridať nový príspevok, ale v tomto príklade si ukážeme rovno úpravu príspevku, keďže pridanie nového príspevku je len obdobný proces. Keď kliknete na názov príspevku (Môj prvý príspevok na blogu), tak ho môžete rovno upravovať. Na obrázku nižšie môžete vidieť príklad príspevku, ktorý si môžete upraviť (a obdobným spôsobom pridať nový). Kvalite a rozsahu obsahu príspevku venujte veľkú pozornosť, zlepšíte svoje SEO a návštevníci vás skôr nájdu. Popis položiek aj so živým príkladom nájdete pod obrázkom: Titulok príspevku: zvoľte výstižný názov, ktorý by mal vyjadrovať podstatu celého príspevku. Mal by byť ideálne v dĺžke do 90 znakov, dlhší názov sa nemusí zobraziť celý vo výsledkoch vyhľadávania Zverejniť (sekcia s Obsahom príspevku, nie tlačidlo vpravo hore): sem napíšte celý text, čo chcete povedať svetu. Text by mal byť podľa možnosti obsiahly, aby vyhľadávače mali čo indexovať. tu odporúčame, aby ste si váš príspevok ukladali v Exowebe aspoň raz za 15 minút alebo ho napísali napr. vo Worde, aby ste nestratili obsah, keď vaša relácia exspiruje a odhlási vás z Exowebu Hlavný obrázok: môžete si dať ilustračný obrázok alebo svoju fotku, ideálne aby vystihovala obsah príspevku, ale nie je to povinné odporúčame, aby ste si nahrali obrázok vo vysokom rozlíšení vo finálnom príspevku sa zobrazí takmer na celý monitor Kategória: tu si vyberte (alebo vytvorte) kategóriu charakteristickú pre obsah príspevku. Píšete o cestovaní? Vytvorte si kategóriu Cestovanie Značky: (tagy) sú kľúčové slová pre obsah príspevku. Vyberte si niekoľko slov (obyčajne 5 je tak akurát), ktorými by ste popísali obsah vášho príspevku Zhrnutie: sem stručne pár vetami napíšte, o čom ste písali. Tu by sa návštevníci mali dozvedieť o čom príspevok vlastne je. Keď všetko budete mať vypísané, môžete vpravo hore kliknúť na Zverejniť. Pre náš príklad sme použili príspevok Čo je doména a čo je hosting? v našom firemnom blogu. Po úprave pôvodného príspevku Môj prvý príspevok na blogu teda vznikol nový Čo je doména a čo je hosting?, v editore to vyzerá takto. Pole pre písanie príspevku je tzv. WYSIWYG editor, ktorý vám zároveň bude červenou vlnkou podčiarkovať preklepy alebo nespisovné slová, ako v príklade slova hosting, ktoré je anglického pôvodu, takže týmto spôsobom si môžete kontrolovať gramatiku vášho výtvoru. A v zozname príspevkov uvidíte svoj nový príspevok takto. Navyše každý príspevok má napravo tri vertikálne bodky. Cez ne si môžete príspevok upraviť, zobraziť si náhľad, zverejnený príspevok nezverejniť (alebo opačne) alebo ho úplne vymazať. Takto bude vyzerať náhľad príspevku na stránke v Blogu (všimnite si, že pod názvom sa zobrazuje Zhrnutie, ktoré sme si vypísali počas vytvárania / úpravy príspevku). Keď si kliknete na názov príspevku, uvidíte celý príspevok (článok). Príspevky si môžete nielen vytvárať a upravovať, ale aj importovať z WordPress. Importu príspevkov z WordPress sa venujeme v tomto návode.
  16. Ak máte blog vo WordPresse a v ňom napísaných množstvo článkov, je možnosť si články zmigrovať do Blogu v Exowebe. V Editore Exowebu kliknite hore vľavo na hamburgerové menu: a následne na Blog: Kliknite na sekciu Wordpress import. Prečítajte si inštrukcie pre export článkov z WordPressu. Pred importom označte Áno, zverejniť články na môj blog, ak si nechcete potom množstvo článkov zverejňovať ručne a v návode prejdite nižšie na postup ako si exportovať články z WordPressu. Prihláste sa do svojho WordPressu, naľavo v menu kliknite na Nástroje, následne na Export a označte si Články. Zároveň si nastavte, za akých podmienok chcete články exportovať, môžete si vybrať kategóriu (alebo všetky), či dátum rozsahu. Export po jednotlivých kategóriách odporúčame, ak máte veľmi veľa článkov, jednoduchšie sa to potom bude importovať. Upozornenie: Predtým než exportujete články a budete ich exportovať z kategórie Nezaradené, čo je predvolená kategória vo WordPresse, odporúčame si túto kategóriu premenovať, pretože aj v Blogu v Exowebe sa nachádza kategória s rovnakým názvom, takže po importe by ste mali dve kategórie s rovnakým názvom. Keď všetko budete mať nastavené kliknite na Stiahnuť exportovaný súbor. Súbor (.XML) si stiahnite do počítača. Vráťte sa do Editora Exowebu a načítajte si podľa obrázka vyššie súbor s exportovanými článkami. Kliknite hore na Importovať. Príspevky (Články) sa môžu importovať aj niekoľko minút, v závislosti od toho, koľko ich máte. Po importe budete automaticky presmerovaní medzi články. Pôvodné články, ktoré ste už mali napísané v Blogu v Exowebe, zostanú zachované. Spolu s obsahom článkov sa importujú kategórie, tagy a dátumy pôvodného zverejnenia vo WordPresse. Po importe to môžete vidieť takto, napr. prenesie sa aj dátum publikovania: Importované príspevky si môžete následne upraviť, avšak počítajte s tým, že následné zverejnenie príspevku sa považuje za dátum publikovania, takže pôvodný dátum sa aktualizuje na dátum, kedy ste príspevok aktualizovali resp. zverejnili, ako v našom príklade:
  17. Roman

    Základné nastavenia Blogu

    Blog patrí medzi rozšírené možnosti v Exowebe, je súčasťou balíkov Biznis Web a Max Web. Pomocou Blogu môžete na stránku ľahko pridávať články, čo je pohodlnejší spôsob pridávania obsahu ako napr. cez sekcie Text alebo Obrázok a text. Po prihlásení do Editora Exowebu kliknite vľavo hore na hamburegerové menu: a následne na Blog: Nastavenia zložité nie sú, môžete si nastaviť viditeľnosť Blogu, či má byť zapnutý alebo vypnutý, môžete nastaviť počet zobrazených článkov na jednej strane, popis a názov Blogu (odporúčame výstižné názvy): Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite hore vpravo na Uložiť.
  18. Súbory (nielen .PDF) si môžete nahrávať na úložisko Dropbox pomocou tohto návodu a tam buď zdieľať obsah alebo ponúknuť možnosť si dokument stiahnuť, ale ak potrebujete mať .PDF súbory uložené priamo na našich serveroch, postupujte podľa tohto návodu. Súbor .PDF Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Zobrazí sa zoznam miniaplikácií (všimnite si, že množstvo z nich funguje rovnako ako sekcie, napr. Text) a prejdite nižšie na časť Súbory, kde nájdete tlačidlo PDF na stiahnutie: Chyťte ho myšou a potiahnite na stránku, pokým sa neobjaví úzky zelený pás ako na obrázku nižšie. Tlačidlo môžete posunúť aj na iné časti stránky a vložiť všade tam, kde sa zelený pás objaví (pre viac tipov pozrite tu v sekcii Pridanie miniaplikácie). Keď budete mať tlačidlo na požadovanom mieste, pustite ho. Otvorí sa okno, kde máte možnosť si nahrať .PDF súbor (Nahrať) alebo pridať už nahraný (Najnovšie). Tip: Hoci by nemal byť problém so žiadnym názvom súboru, pre maximálnu kompatibilitu so všetkými zariadeniami a operačnými systémami ale odporúčame, aby ste pri názvoch súborov používali malé písmena bez diakritiky a namiesto medzier dali pomlčky. Takže namiesto Výročná správa 2023.PDF si súbor radšej uložte a nahrajte ako vyrocna-sprava-2023.pdf. Keď bude súbor nahraný a vložený na stránku, môžete kliknúť na tlačidlo a prípadne si upraviť nastavenia alebo nahrať iný súbor: V tých istých nastaveniach si zároveň môžete zapnúť alebo vypnúť zobrazovanie názvu súboru podľa toho, či chcete, aby sa názov súboru zobrazoval na stránke alebo nie: Keď všetko budete mať nahrané a nastavené ako potrebujete, nezabudnite si stránku zverejniť alebo prípadne ešte predtým prispôsobiť sekciu s nahraným súborom.
  19. Roman

    Stretnutia (sekcia)

    Stretnutia (v originále Bookings - aplikácia na rezerváciu termínov) je widget, vďaka ktorému si na stránkach môžete zobrazovať zoznam ponúkaných stretnutí (akcie, školenia, webináre) alebo priamo vložiť na hocijakú stránku v Exowebe rezervačný formulár. Tento widget v podstate funguje na rovnakom princípe ako Objednávkový proces Stretnutia a Udalosti. Tento widget odporúčame si nasadiť na stránku až vtedy, ako budete mať nakonfigurované služby a pridaných aspoň niekoľko ponúk na stretnutia, inak sa zobrazí len okno s chybovým hlásením Stretnutia Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Kliknite naľavo v menu na Stretnutia a následne napravo na widget napr. Zoznam rezervačných služieb: Widget Zoznam rezervačných služieb na stránke zobrazí zoznam služieb, ktoré ste si vytvorili v nastaveniach služieb Stretnutí. Návštevníci si môžu vybrať službu a následne objednať termín stretnutia. Keď si widget vložíte na stránku a kliknete naň, vyskočí okno, kde si môžete spravovať služby. Widget Služba jednotnej rezervácie slúži na zobrazenie kalendára resp. objednávku termínov konkrétnej služby. Keď si widget vložíte na stránku, tak najprv uvidíte len chybové hlásenie, ale keď naň kliknete, tak si v okne môžete vybrať, ktorú službu, resp. jej rezervačné termíny si chcete dať na svojej stránke zobraziť: Keď všetko budete mať nastavené ako potrebujete, kliknite na Uložiť hore vpravo v nastaveniach widgetu a následne na Zverejniť hore vpravo v Editore.
  20. Roman

    Blog (sekcia)

    Prostredníctvom widgetu Blog, si môžete na hociktorej stránke v Exowebe zobraziť svoje príspevky z blogu. Tento widget odporúčame si nasadiť na stránku až vtedy, ako budete mať nakonfigurovaný blog a pridaných aspoň niekoľko príspevkov, inak sa zobrazí len okno s chybovým hlásením Blog Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Kliknite naľavo v menu na Blog a následne napravo na widget: Widget s výpisom najnovších článkov sa následne objaví na stránke. Kliknutím na danú sekciu sa zobrazia možnosti: Upraviť príspevky na blogu: keď kliknete na toto tlačidlo, budete presmerovaní do Blogu, kde si môžete svoje príspevky upraviť Chovanie - Celý príspevok: v sekcii na stránke sa zobrazí celý obsah príspevku. Ak je príspevok rozsiahly môže sa stránka natiahnuť na niekoľko monitorov. Môžete použiť tento variant, ale skôr odporúčame ten popísaný nižšie Chovanie - Iba zhrnutie: v sekcii na stránke sa zobrazí zhrnutie príspevku, ak ste si ho predtým vypísali (odporúčame použiť tento variant) Keď všetko budete mať nastavené ako potrebujete, kliknite na Uložiť hore vpravo v nastaveniach widgetu a následne na Zverejniť hore vpravo v Editore.
  21. Roman

    PayPal (sekcia)

    Widget PayPal si môžete vložiť na stránku, ak chcete získať platby prostredníctvom tejto služby. Tip: Prv, než si vložíte tento widget na stránku, odporúčame si v nastaveniach Exowebu zadať emailovú adresu pre PayPal (Nastavenie stránky - Profil - Základné informácie - pole E-mail k PayPal účtu), nastaviť menu (najskôr euro) a samozrejme mať k danej emailovej adrese vytvorený účet v PayPale. PayPal Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov kliknite na PayPal a vložte si widget na stránku, napr. ten vpravo hore: Ak v nastaveniach Exowebu už máte pre PayPal zadanú emailovú adresu a menu, tak tlačidlo sa automaticky zobrazí, kliknutím naň si však môžete aktualizovať všetky potrebné nastavenia a zadať sumu za produkt/službu, prípadne dopravu. Po uložení údajov si stránku zverejnite, následne otvorte verejnú časť svojej webovej stránky, kam ste umiestnili tlačidlo PayPal a kliknite naň. Ak ste si všetko správne nastavili, mali by ste sa po kliknutí presmerovať na stránku PayPal: Ak sa objavilo chybové hlásenie, uistite sa, že máte všetky dáta správne vyplnené a zadaná emailová adresa má aktívne konto v službe PayPal. Platba cez PayPal v Obchode Ak využívate z Exowebe aj Obchod, tak PayPal si môžete nastaviť ako jednu z metód prijímania platieb za predaný tovar. Dané tlačidlo PayPal popísané v tomto návode je nezávislé od nastavení metódy platby v Obchode.
  22. Roman

    Blok obchodu (sekcia)

    Vďaka widgetu Blok obchodu (nemýľte si to s Blogom), si môžete na hociktorej stránke v Exowebe zobraziť vybrané produkty, ktoré ste si pridali do Obchodu. Tento blok odporúčame si nasadiť na stránku až vtedy, ako budete mať nakonfigurovaný obchod a pridaných aspoň niekoľko produktov. Blok obchodu Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov kliknite na Blok obchodu a vložte si widget na stránku. Vyberte widget Products (Produkty) a vložte si ho na stránku: Tento widget zobrazí všetky produkty (v predvolenom nastavení) od najnovšieho, ktoré ste si pridali do Obchodu, v našom prípade sú len dva na ukážku. Môžete si nastaviť koľko produktov sa má zobraziť na stránke v jednom riadku (2 - 4), môžete zapnúť možnosti zoradenia produktov (nie objednávania, to je chybný preklad) alebo možnosť vyhľadávania produktov na stránke. Vhodnejším riešením zrejme bude widget Odporúčané produkty. Vyššie spomenutý widget zobrazí produkty ako také, ale viac menej je ich zbytočnosť mať na stránke, keď ich máte aj v Obchode. Widgetom Vybrané produkty si môžete na základe Značiek (Tagov) určiť, ktoré produkty chcete mať na stránke. Tento widget bude pracovať len vtedy, ak ste si pri produktoch vyplnili značky. Kliknite na Odporúčané produkty: Widget sa zobrazí na stránke s hlásením, že neboli vybrané žiadne značky (tagy). Tak kliknite na widget a následne sa zobrazia možnosti (vpravo hore na obrázku). Vyberte si značku (tag) napr. notebook a na stránke sa zobrazia všetky produkty označené týmto tagom (značkou). Môžete si ešte zvoliť, či sa má zobraziť 20 alebo 50 produktov: Nezabudnite widget Uložiť a následne stránku aj Zverejniť.
  23. Externý obsah je widget vhodný na vkladanie kódov z iných stránok. Môže ísť o iframe alebo javascript a pod., napr. z Google Analytics. Týmto spôsobom môžete prepojiť svoju stránku v Exowebe s iným stránkami. Externý obsah Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Následne naľavo kliknite na sekciu Externý obsah. V pravej časti sa zobrazí widget, môžete si ho vložiť na stránku kliknutím naň: Po vložení na stránku v Editore kliknite na widget, otvorí sa okno Embed widget vpravo hore, v ňom kliknite na Upraviť kód: Vyskočí okno, do poľa vložte svoj kód. Pod poľom si nastavte vyžadovanie cookies a následne úplne dole vpravo kliknite na Hotovo: Nezabudnite potom ešte v okne Embed widget kliknúť na Uložiť a stránku si zverejniť. Po zverejnení by ste mali vidieť externý obsah na svojej stránke. Ak ide o kód, ktorý napr. len počíta návštevnosť, tak ho samozrejme neuvidíte. Podobným spôsobom môžete vkladať aj videá z YouTube, prípadne použite widget Video a audio. Vloženie globálnych skriptov Skripty môžete vkladať aj globálne (napr. kódy Google Analytics). Kliknite hore v hlavnom menu na Úvod (resp. názov stránky na ktorej sa v Editore práve nachádzate). Vyskočí okno Stránky & zložky. Dole kliknite na Skripty stránky. Vyskočí okno, kde máte možnosť vložiť kód do hlavičky (head) alebo tela stránky (body). Odporúčame si otestovať funkčnosť, niektoré kódy je vhodné dať do hlavičky, iné do tela. Následne dole kliknite na Hotovo a dajte si stránku zverejniť, aby sa kód/skript začal uplatňovať.
  24. Roman

    Súbor (sekcia)

    Pomocou widgetu Súbor môžete na svojich stránkach zverejniť odkazy na prezretie, stiahnutie alebo zdieľanie súborov z Dropbox. Výhodou je, že na Dropbox môžete nahrávať súbory rôznych typov, nevýhodou je, že ide o spoplatnenú službu - ak potrebujete viac ako 2 GB miesta. Ak vám stačia 2 GB miesta bez zálohovania, tak služba je poskytovaná zdarma. Viac informácií nájdete na konci návodu. Tip: Ak potrebujete nahrávať súbory v rámci Exowebu priamo na naše servery, použite miniaplikáciu PDF na stiahnutie. Cez miniaplikáciu je však možné nahrávať len súbory .PDF (čo vyplýva zo samotného názvu miniaplikácie). Súbor Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov kliknite na Súbor a vložte si formát widgetu na stránku, aký sa vám páči. Napríklad si vyberieme ten červený vľavo dole: Po vložení na stránku v Editore kliknite na tlačidlo vo widgete a následne v novom okne na Vybrať súbor z Dropboxu. Ak nemáte konto na Dropboxe, pár kliknutiami si ho môžete vytvoriť podľa postupu nižšie: Dropbox Dropbox je webové úložisko súbor, ak potrebujete viac informácií, môžete ich nájsť napr. na českej wikipédii. Ak si chcete nahrávať a zdieľať súbory pomocou služby Dropbox, musíte mať vytvorené konto. Otvorte si úvodnú stránku Dropbox a pozrite si ponuku. Ak z platených služieb nechcete žiadnu, kliknite dole na odkaz Continue with 2 GB Dropbox Basic plan, čím získate 2 GB zdarma: Na ďalšej stránke kliknite naľavo na možnosť, ktorá najbližšie zodpovedá tomu, k čomu Dropbox chcete používať. Najskôr to bude Share files or photos, teda Zdieľanie súborov alebo fotografií. Po kliknutí na Share files or photos kliknite na Download Dropbox app, stiahnete si aplikáciu do počítača, môžete, ale nemusíte si ju nainštalovať. Keď sa začne proces sťahovania, môžete sa prekliknúť priamo do webového rozhrania Dropbox (hore kliknutím na Get started with Dropbox on web). Po kliknutí na odkaz sa dostanete na úvodnú obrazovku, kde si môžete spravovať svoje súbory. Keď konto na Dropboxe budete mať vytvorené, v Editore Exowebu kliknite na Vybrať súbor z Dropboxu (viď obrázok o niekoľko stránok vyššie). Malo by sa otvoriť takéto okno, takže kliknite hore vpravo na Upload files a vo svojom počítači sa preklikajte k súboru, ktorý chcete zdieľať na Exowebe: Napríklad sme sa rozhodli nahrať súbor .MP3, ktorý sa následne po nahratí objaví v zozname. Dole vpravo kliknite na Choose (Vybrať - teda že ho idete vybrať pre tlačidlo v Exowebe). Po kliknutí na Choose si uložte nastavenia widgetu a stránku si dajte zverejniť. Keď návštevník príde na stránku, tak klikne na tlačidlo... ... a bude presmerovaný na stránku Dropboxu, kde si môže súbor stiahnuť alebo uložiť (musí mať na Dropboxe aktívny profil) alebo v prípade zvukového súboru si ho môže prehrať ako v našej ukážke. Nezabudnite, že video a zvukové súbory si môžete nahrávať a zdieľať aj pomocou YouTube a SoundCloud. Ak potrebujete nahrávať súbory .PDF a mať ich umiestnené na našich serveroch, použite miniaplikáciu PDF na stiahnutie.
  25. Ak vlastníte reštauráciu alebo bufet, Jedálny lístok je ideálna voľba na predstavenie jedál, ktoré máte v ponuke. Jedálny lístok Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov si naľavo nájdite Jedálny lístok a následne si na stránku vložte zvolený widget, napr. ten napravo ohraničený zelenou linkou. Na stránke v Editore si následne upravte všetky informácie a fotografie. V prípade, ak by ste potrebovali pomoc so správou obrázkov, pozrite si tento návod. Po úprave každého obrázka nezabudnite zakaždým hore vpravo kliknúť na Uložiť. Ak meníte ponuku jedál často a zakaždým používate iné fotky, odporúčame, aby ste si staré fotky pravidelne mazali a tým ušetrili miesto na serveri vyhradené pre vašu webovú prezentáciu.
×
×
  • Create New...