Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'kvóta'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 6 results

  1. Pridanie domén do multihostingu má výhodu v tom, že vám to umožní využívať viac miesta pre každú konkrétnu doménu, ako v rámci klasického balíčka Puzzle X, pričom platíte len za jeden hosting. Čo však robiť, ak vám prestanú stačiť nastavené parametre hostingu domény v multihostingu a potrebovali by ste navýšiť miesto? Kontrola voľného miesta v Multihostingu Prv, než nejakej doméne v multihostingu pridáte viac miesta, odporúčame vykonať kontrolu voľného miesta v multihostingu. V Control Paneli kliknite na Multihosting: A následne na Parametre multihostingu vľavo dole: Uvidíte napríklad niečo takéto. To napríklad znamená, že máte objednaný Multihosting o veľkosti 50 GB a 27 GB ste ešte nevyčerpali. Miesta máte teda dosť pre navýšenie miesta pre domény. Ak by vám napriek tomu stále nestačilo miesto, kliknite na Zmeniť: Po kliknutí na Zmeniť si môžete navýšiť parametre v Multihostingu podľa potreby (najviac 200 GB). Keď budete mať miesto navýšené (vystaví sa predfaktúra za pridané miesto, nezabudnite uhradiť, aby sa Multihosting neskôr nedeaktivoval) alebo nepotrebujete nič navyšovať, vráťte sa na začiatok, kliknite naľavo v tmavom menu na Multihosting a následne na Zoznam domén (viď prvý obrázok v návode). Uvidíte zoznam domén, ktoré máte aktuálne zaradené v Multihostingu, aký balík v rámci Multihostingu majú priradený (obyčajne to býva Puzzle X) a koľko miesta v tej chvíli zaberajú v rámci Multihostingu. Ak si prajete upraviť veľkosť miesta domény v Multihostingu, kliknite na modrú ceruzku napravo, príklad použijeme na doméne exotechnologies.sk: Po kliknutí na ceruzku uvidíte bežca, aj políčko, kam môžete zapísať hodnotu, koľko GB si prajete doméne priradiť. V príklade pred zmenou vidíte 3 GB - to je toľko, koľko má doména práve nastavené (viď na obrázku vyššie 3000 MB). Takže napríklad, ak zadáte 10 GB, celková veľkosť bude 10 000 MB (teda tu si nastavíte skutočnú veľkosť balíka, pridané miesto sa nepripočítava k pôvodnej hodnote). Keď budete mať veľkosť nastavenú kliknite dole vpravo na Zmeniť a dokončite požiadavku (bude tam ešte potvrdenie, tak proces zmeny pozorne dokončite). Zmena sa prejaví do 15 minút, nezabudnite si potom pri doméne kliknutím na tlačidlo Rozdeliť ešte upraviť samotné parametre Puzzle X, aby ste nové pridané miesto efektívne využili podľa potreby (web / emaily / databázy): Ako presne na to, môžete pokračovať pomocou návodu Mám málo miesta pre emailové schránky, konkrétne od sekcie Už mám hosting zmenený na Puzzle X.
  2. Ak počas práce na vašej webovej stránke, najmä ak nahrávate obsah (obrázky, súbory), sa stane, že zrazu z ničoho nič vyskočí chybové hlásanie typu: failed to open stream: Disc quota exceeded alebo počas nahrávania súborov cez FTP sa nahrávanie zastaví, znamená to, že máte plný diskový priestor. FileZilla plný webový priestor ohlási v záznamoch "Quota exceeded"_ Total Commander zastaví nahrávanie chybovým hlásením "Disc quota exceeded": WinSCP len oznámi, že nemôže vytvoriť súbor na serveri a plný disk poskytne len ako jednu z možností a aj to ako poslednú: Overenie stavu zaplnenia miesta na serveri Prihláste sa do Control Panela a pri zvolenej doméne kliknite na Využitie priestoru: Ak je priestor skutočne zaplnený, mali by ste vidieť takýto stav (pre overenie môžete ešte kliknúť na tlačidlo Zistiť). Možnosti uvoľnenia priestoru na serveri Vymazanie zbytočných súborov Prvá možnosť je prihlásiť sa (ak už nie ste) na webový priestor pomocou protokolu FTP a vymazať zbytočné súbory. Po prihlásení si skontrolujte všetky zložky, či tam nemáte uložené súbory ktoré vaša stránka (už) nepotrebuje, či tam nemáte veľké obrázky uložené "len tak", archívy, prípadne logy, ktoré generuje váš redakčný systém (ak používate nejaký). Počas mazania si priebežne môžete kontrolovať (viď obrázok vyššie, tlačidlo Zistiť), koľko miesta ste uvoľnili. Občas sa môže stať, že údaje nie sú aktualizované hneď, ak ste zmazali pár súborov, ktoré zaberali niekoľko megabajtov a po kontrole miesta stále vidíte rovnaké zaplnenie, pár minút počkajte na aktualizáciu. Keď vymažete dostatočné množstvo súborov a miesto sa uvoľní, stránka by mala začať normálne fungovať a môžete na nej pracovať ďalej. Vymazanie cache súborov redakčného systému alebo eshopu Ak používate nejaký redakčný systém alebo eshop, často sa stáva, že tieto systémy si vytvárajú rôzne cache súbory alebo zapisujú udalosti do svojich denníkov, ktoré potom ukladajú na webový priestor a zapĺňajú ho. Ak váš redakčný systém resp. eshop má nástroje na čistenie takýchto súborov a záznamov, použite ich, podľa možnosti ich používajte pravidelne, aby sa webové miesto nezapratávalo zbytočnými súbormi. Keď priestor takto vyčistíte, opäť si podľa vyššie uvedeného obrázku skontrolujte aktuálne využitie webového priestoru. Zmena hostingového balíčka Horeuvedené spôsoby problémy väčšinou vyriešia, častokrát len dočasne, umožnia získanie pár megabajtov miesta, aby sa vaša stránka "rozbehla". Ak webové miesto máte obsadené tak, že počítate každý megabajt, obvykle jedinou možnosťou je zmena alebo navýšenie hostingového balíčka, čo je prípad najmä starších balíkov ako Mini hosting, Standard hosting či Classic hosting alebo Puzzle X s malou kapacitou (môžete si navýšiť až do veľkosti 20 GB). Tip: Ak máte doménu v Multihostingu, tak upravte nastavenie domény v Multihosting → Zoznam domén, kde jej pridáte viac miesta. Koľko miesta máte voľného, zistíte v Parametroch multihostingu. Ak nemáte žiadne miesto voľné, tak si navýšte parametre multihostingu. Problém s voľným miestom aj po zmene hostingového balíčka Ak by nastal prípad, že problémy s voľným miestom máte aj po zmene hostingového balíčka, napriek tomu, že služba Využitie priestoru vám hlási dostatok voľného miesta, v Control Paneli si medzi ostatnými službami nájdite službu Nastavenia Apache a PHP: Po kliknutí na službu hneď na prvej karte uvidíte zapnuté Generovanie subdomén. Vypnite toto nastavenie (kliknutím na Zmeniť) a znovu zapnite. Ak z nejakého dôvodu máte generovanie subodmén vypnuté a potrebujete ho mať stále vypnuté, tak ho zapnite a znovu vypnite. Po tejto operácii sa stav obsadenia diskového priestoru obnoví a už by ste mali nahrávať súbory bez problémov. Notifikácia o zaplnenom webovom priestore Toto nastavenie v Control Paneli je nové, v službe na Využitie priestoru si môžete zapnúť alebo vypnúť, či si prajete notifikácie na emailové adresy, ktoré máte uvedené v kontaktoch (admin a technický kontakt) v prípade, ak sa priestor zaplní na 90%. Notifikácie budú chodiť raz za týždeň pokým sa s obsadenosťou diskového poľa nedostanete opäť pod 90%. Či to dosiahnete zmazaním súborov na serveri alebo navýšením hostingového balíčka, je už na vás.
  3. RoundCube Webmail Niekedy môže nastať situácia, že sa vám emailová schránka plní emailami až je takmer plná a keď sa ju rozhodnete vyčistiť, tak aj po vyčistení vám RoundCube Webmail hlási obsadené miesto výrazne väčšie, ako by malo byť, napr. 52%. Najprv sa uistite, že máte vymazanú poštu aj z priečinkov Nevyžiadaná pošta a Kôš, ak áno, tak je pravdepodobné, že v schránke máte vytvorené priečinky, ktoré môžu byť skryté a práve z toho dôvodu neviete nájsť emaily, ktoré zaberajú v schránke miesto. V Nastaveniach kliknite na Priečinky a pozrite si, či tam nemáte vypnutý nejaký priečinok ako Sent Items v našom príklade: Všetky priečinky, ktoré v tejto sekcii nájdete vypnuté, si zapnite a kliknite sa do Pošty (obálka v hlavnom menu). Teraz by ste mali vidieť všetky priečinky, ktoré ste si zapli, ako napríklad Sent Items. Skontrolujte si obsah všetkých zapnutých priečinkov a vymažte z nich emaily podľa potreby. Po vymazaní emailov sa ešte uistite, že máte aj vysypaný Kôš, aby zmazané emaily nezaberali miesto v ňom. Mozilla Thunderbird V prípade ak používate emailový klient Mozilla Thunderbird a vaše emailové konto máte nastavené ako IMAP, zapnúť (alebo prípadne vypnúť) priečinky a skontrolovať poštu v nich, môžete aj cez tento emailový klient. Kliknite pravým tlačidlom myši na vašu schránku, otvorí sa menu a v ňom kliknite na položku Prihlásiť k odberu... Otvorí sa okno, tu môžete vidieť, že nemáme označený priečinok Sent Items, ako v predchádzajúcom prípade v RoundCube. Neoznačený priečinok si označte a dole kliknite na OK: Označený priečinok následne budete vidieť vidieť v zozname (ak by sa neobjavil hneď, len vypnite a znovu zapnite Thunderbird) a môžete si prezrieť aké emaily sa v ňom nachádzajú a v prípade potreby ich aj vymazať. Pre efektívnejšiu správu nepotrebných emailov, si môžete zapnúť automatické mazanie emailov z Koša a Nevyžiadanej pošty.
  4. Hostingové balíčky, či už klasické alebo emailové, obyčajne majú nejaké limity, na ktoré keď narazíte, tak jednou z možných riešení je buď navýšenie parametrov aktuálneho balíčka alebo v prípade, ak využívate nejaký starší balík, ktorý už nemáme v ponuke (Standard hosting, Puzzle hosting (nemýľte si s Puzzle X)), tak jediným riešením je zmena hostingového balíčka - v tomto prípade odporúčame náš štandardný balíček Puzzle X, kde si môžete nastaviť parametre podľa aktuálnej potreby. Mám starší hostingový balíček, chcem ho zmeniť Táto sekcia sa vás týka len ak máte starší hostingový balíček, ktorý už nemáme v ponuke. Medzi ne patria: Mikro hosting Mini hosting Standard hosting Classic hosting Puzzle hosting Všetky tieto staršie balíčky majú ten nedostatok, že parametre sú nastavené napevno a nie je možné ich zmeniť. Takže ak zápasíte s nedostatkom voľného miesta, riešením je prechod na balíček Puzzle X, kde si môžete veľkosť aktuálne nastaviť od 1 do 20 GB a tento priestor prerozdeliť medzi web, emaily a databázy podľa potreby. Tip: Všeobecne odporúčame, aby ste si v novom balíku vybrali minimálne toľko miesta, koľko ste mali v starom, prípadne o niečo viac, aby ste mali miesto aj pre rezervu. Odporúčame si prečítať návod Zmena hostingového balíčku, kde si môžete pozrieť ako možno prejsť zo staršieho balíčka na balíček Puzzle X a nastaviť si potrebné miesto (od 1 do 20 GB). Už mám hosting zmenený na Puzzle X Ak ste si starší hostingový balíček zmenili na Puzzle X alebo Puzzle X balíček už máte, po prihlásení do Control Panela na úvodnej stránke domény uvidíte takúto tabuľku. Parametre sú len ilustračné, vzorový príklad ukazuje, že máte balíček Puzzle X 10 000 MB. Pri prechode zo staršieho balíčka na Puzzle X náš systém parametre prerozdelí tak, aby boli nastavené optimálne pre všetky služby - webstránku, emaily a databázy. Ak sa stalo, že v starom balíku ste mali málo miesta pre emailové schránky a potrebovali ste navýšiť miesto pre ne, tak s balíčkom Puzzle X je to jednoduché. V príklade je k schránkam priradených 5000 MB, vy by ste potrebovali napríklad aspoň 6500 MB. Kliknite na tlačidlo Rozdeliť a uvidíte tabuľku s bežcami: Nastavte si parametre podľa potreby. Vpravo hore vidíte, že máte rozdelených 10 000 MB a využívate celý priestor. Ak pre emailové schránky potrebujete 6500 MB a napríklad pre databázy máte miesta až príliš veľa, tak môžete databázam miesto odobrať a potom schránkam pridať. Ak pre schránky potrebujete 6500 MB, tak databázam odoberte 1500 MB a následne schránkam nastavte 6500 MB: Po nastavení parametrov kliknite na tlačidlo Rozdeliť a za niekoľko málo minút sa zmena aplikuje aj na serveri a ku schránkam budete mať pridelených 6500 MB. Po zmene uvidíte nové údaje aj v tabuľke: Týmto to však nekončí, prerozdelením parametrov balíčka ste len nastavili celkové miesto, ktoré môžu používať emaily, tak pokračujte v čítaní ďalej. Zväčšenie kapacity konkrétnej schránky Miesto pre emailové schránky máte zväčšené, teraz je ešte potrebné, aby ste sa preklikli do služby E-mailové účty, ak chcete pridať miesto ku konkrétnej schránke alebo schránkam. Keď kliknete na službu E-mailové účty teraz budete vidieť, že ku schránkam máte pridelených 6500 MB (vytvoriť si ich môžete koľko chcete). 1272 MB pred celkovým miestom 6500 MB znamená, že vaše emailové schránky aktuálne zaberajú presne toľko miesta v rámci hostingového balíčka. Ak potrebujete priradiť viac miesta k nejakej konkrétnej schránke, vyberte požadovanú schránku, kliknite na modrú ceruzku pre úpravu (napravo od názvu schránky) a následne si zadajte koľko miesta potrebujete, ako v príklade: Nakoniec úplne dole na stránke kliknite na Zmeniť a schránka bude mať viac prideleného miesta. Zmena sa prejaví okamžite.
  5. V Control Paneli si môžete zapnúť notifikáciu (upozornenie), ak dochádza k naplneniu kapacity emailových schránok. Prihláste sa do Control Panela a kliknite na E-mailové účty: a následne na tlačidlo Hromadná zmena: Pod tlačidlom nájdete možnosť Notifikácie zaplnených schránok, označte ho a uvidíte možnosti: Keď si toto nastavenie povolíte, tak notifikácie sa budú zasielať pri zaplnenej kapacite na 80% a ak emaily budú naďalej pribúdať, tak upozornenie dostanete aj pri 95% zaplnenej kapacite - tu už by ste sa mali postarať o to, aby ste si buď vymazali staršie emaily alebo zväčšili kapacitu schránok napr. podľa tohto návodu (ako na to, nájdete v sekcii Zväčšenie kapacity konkrétnej schránky úplne dole), v opačnom prípade sa môže stať, že nové emaily vám čoskoro prestanú prichádzať a prídete o poštu. Aby ste tieto notifikácie aj reálne dostávali, je potrebné označiť aj možnosti Zaslať upozornenie do schránky, ktorá sa zapĺňa: ak označíte, budete dostávať upozornenia do schránky, ktorá sa konkrétne zapĺňa. Každý vlastník schránky bude sám zodpovedný za to, aby schránka mala dostatok voľného miesta na prijímanie novej pošty. Zaslať upozornenie do nasledujúcej schránky: sem zadajte emailovú adresu (môžete zadať adresu aj mimo domény), kam si prajete dostávať notifikácie ak sa bude zapĺňať hocijaká schránka na doméne. Toto je užitočné označiť vtedy, aj ste správca webovej stránky a spravujete poštu napr. svojim zamestnancom, ktorí nemajú veľa možností si aktívne spravovať nastavenia svojej schránky. Voľby môžete označiť aj obe. Keď budete mať všetko označené ako potrebujete, dole kliknite na Zmeniť a nastavenia pre zasielanie notifikácií sa uložia.
  6. Veľkosti emailových schránok V nasledujúcej tabuľke prinášame prehľad kapacity emailových schránok u jednotlivých balíčkoch (minimálna veľkosť je 10 MB a východzia veľkosť novovytvorených schránok je 100 MB - platí pre všetky balíčky): Hostingový balíček Kapacita miesta pre všetky schránky Maximálna veľkosť jednej schránky Puzzle X 1 - 20 GB 20 GB Biznis X 100 GB 50 GB Multi X 20 - 100 GB 50 GB* Exo Mail 10 GB 10 GB Exo Mail Profi 50 GB 50 GB * veľkosť schránky závisí od zvolenej kapacity hostingového balíčka. Ak potrebujete mať schránku o veľkosti 50 GB, musíte si objednať Multi X o veľkosti 50 GB alebo Biznis X. To isté platí aj o našom štandardnom balíku Puzzle X. Keďže ten má maximálnu veľkosť 20 GB, nie je možné vytvoriť väčšiu schránku. Pre tento prípad odporúčame prechod na Multi X resp. Biznis X. Upozornenie: Ak si v hostingovom balíčku (napr. v Puzzle X) nastavíte veľkosť miesta pre emailové schránky napr. 1 GB a všetko toto miesto vyhradíte jednej schránke, ďalšie nebudete môcť vytvoriť. Schránke musíte priradiť menej miesta, o čo menej miesta priradíte, o to viac budete môcť priradiť druhej alebo ďalším ostatným. Viac informácií nájdete v tomto návode.
×
×
  • Create New...