Search the Community
Showing results for tags 'limit'.
-
Časový limit SMTP servera v Mozilla Thunderbird
Anonymous posted tutorial in Setting up email clients
Pri odosielaní emailov s veľkou prílohou sa v Mozilla Thunderbird môže stať, že sa email neodošle v rámci časového limitu SMTP servera. Tento jav v Mozilla Thunderbird sa nestáva často, všeobecne časový limit je dostatočný. Ale ak by ste sa stretli s týmto problémom, tak limit sa dá zvýšiť a tu si ukážeme, kde toto nastavenie nájdete. Časový limit SMTP servera v Thunderbird Kliknite hore v menu na Nástroje a následne na Nastavenia: Hneď v prvej sekcii Všeobecné sa presuňte úplne dole a napravo v rohu kliknite na Editor nastavení... Otvorí sa stránka v pokročilými nastaveniami, kde do vyhľadávacieho políčka zadajte mailnews.tcptimeout ... a malo by sa zobraziť nastavenie na obrázku nižšie. Kliknite na ceruzku napravo (Upraviť). Prepíšte si hodnotu 100 na nejaký vyššiu, napr. 200. Uložte nové nastavenie, reštartujte Thunderbird a skúste email s veľkou prílohou odoslať znovu. Ak by nepomohlo, skúste limit ešte viac navýšiť. -
Všeobecné informácie o limite Počet odoslaných emailov je na našich SMTP serveroch obmedzený na 2000 emailov za hodinu a platí pre súčet odoslaných emailov zo všetkých schránok v rámci jednej domény. Pre jednu schránku je limit obmedzený na 500 emailov za hodinu. Prekročenie akýchkoľvek limitov zablokuje odosielanie z daného konta na 1 hodinu, potom sa automaticky odblokuje. Pri hromadnom odosielaní (viac emailov naraz) je možné v jednej dávke naraz poslať 50 emailov. V jednej dávke je možné odoslať email maximálne 50-tim adresátom, prekročenie tohto limitu možné nie je, takže nemá vplyv na celkový počet odoslaných emailov. Príklad: Zo schránky technik@domena.tld odosielate emaily, pričom horný limit je 500 emailov za hodinu. Ak prekročíte limit, teda v priebehu menej ako jednej hodiny budete chcieť odoslať viac ako 500 emailov, odosielanie zo schránky technik@domena.tld bude zablokované na 1 hodinu. Ostatné schránky v rámci limitov môžu odoslať ešte 1500 emailov v priebehu jednej hodiny (500 už odoslal technik@domena.tld, takže 500 + 1500 = 2000), ak by všetky ostatné schránky dokopy odoslali 1500 emailov, tak pri ďalšom pokuse odoslať emaily sa zablokuje celá doména. Schránka technik@domena.tld následne bude musieť čakať na odblokovanie celej domény bez ohľadu na to, ako dlho bola zablokovaná už predtým. Tieto limity sú potrebné kvôli zneužívaniu našich SMTP serverov v prípade uhádnutia alebo iným spôsobom získaných prihlasovacích údajov k emailovým schránkam našich zákazníkov. Posielanie emailov zo zahraničia Ďalší limit, na ktorý pri posielaní emailov môžete naraziť, je počet odoslaných emailov zo zahraničnej (nie slovenskej) IP adresy. Čiže keď sa nachádzate v zahraničí a pošlete viac ako 30 emailov za 10 minút v rámci všetkých schránok danej domény, náš systém vám automaticky nastaví špeciálnu ochranu SMTP servera na posielanie emailov len zo slovenských a českých IP adries. Túto ochranu si môžete vypnúť vo vašom Control paneli v službe Emailové účty - Hromadná zmena. V takom prípade vám ale odporúčame, nastaviť si medzi povolené krajiny aj krajinu v ktorej sa nachádzate. Vyhnete sa opätovnému nastaveniu ochrany pre slovenské a české IP adresy. Pre viac informácií pozrite článok Zapnutie a vypnutie ochrany SMTP servera.