Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags '2fa'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. Prístup do Control Panela si môžete zabezpečiť aj 2-faktorovou autentifikáciou. Control Panel je dôležitá súčasť našich služieb, v ktorom si môžete spravovať nastavenia svojich domén a hostingov, meniť služby, prezerať faktúry alebo uhrádzať služby, preto samotné zabezpečenie Control Panela pomocou 2-faktorovej autentifikácie odporúčame si aktivovať. Aplikácia pre generovanie kódov Najprv odporúčame si nainštalovať aplikáciu na generovanie bezpečnostných kódov (tieto aplikácie sa označujú skratkou TOTP - Time-based One-Time Password, doslovne Jednorazové heslo založené na čase). Aplikácií pre generovanie kódov je viacero, všeobecne odporúčame napr.: Google Authenticator, ktorý si môžete stiahnuť pre zariadenia: Android iOS alebo Microsoft Authetificator: Android iOS Po nainštalovaní aplikácie pokračujte v čítaní článku. Aktivácia 2-faktorovej autentifikácie Prihláste sa do Control Panela a naľavo v menu kliknite na Účty: V Účtoch kliknite na svoje Hlavné konto (ide o rovnaké Hlavné konto ako v sekcii Kontakty, v sekcii Účty si spravujete iné nastavenia) a v možnostiach úprav konta (modrá ceruzka na ktorú ukazuje šípka) uvidíte sekciu 2-faktorová autentifikácia, ktorá je vo východzom stave vypnutá. Zapnite si ju a zobrazia sa ďalšie možnosti ako si autentifikáciu nastaviť. Na úvodnej strane uvidíte zoznam záložných kódov, ktoré môžete použiť pre prípad, ak by ste nemali prístup k aplikácii pre zadávanie kódov (viď nižšie sekciu Aplikácia pre generovanie kódov). Tieto kódy si odložte na bezpečné miesto, sú jednorazové (takže ak jeden z nich použijete a prihlásite sa do Control Panela, tak uvidíte zoznam nových vygenerovaných kľúčov a tie si taktiež uložte, pôvodné môžete zahodiť). Upozornenie: Majte na pamäti, že ak nejakým spôsobom sa "vymknete" z Control Panela a nebudete mať záložné kódy, tak obnoviť prístup do Control Panela môžeme len na základe písomnej požiadavky. Keď záložné kódy budete mať odložené, kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane uvidíte QR kód, ktorý si naskenujte TOTP aplikáciou, ktorú ste si nainštalovali, napr. Google Authenticator a vygenerovaný kód vložte do políčka Overovací kód, ktorý sa nachádza pod QR kódom. Kliknite na Zapnúť autentifikáciu. Ak ste postupovali správne, dostanete hlásenie o úspešnej aktivácii: Deaktivácia 2-faktorovej autentifikácie Ak z nejakého dôvodu potrebujete 2-faktorovú autentifikáciu deaktivovať, odznačte políčko Stav (kam ukazuje červená šípka) a kliknite na Vypnúť autentifikáciu. Aj o deaktivácii dostanete hlásenie a po nej sa budete prihlasovať do Control Panela bez 2-faktorového overenia.
  2. Pre zvýšenie bezpečnosti emailovej schránky sme do novej verzie RoundCube Webmail zaviedli možnosť zapnutia 2-faktorovej autentifikácie. Toto zabezpečenie jednoducho funguje tak, že po prihlásení sa do emailovej schránky, budete musieť opísať 6 miestny kód, ktorý vám vygeneruje aplikácia na generovanie bezpečnostných kódov (tieto aplikácie sa označujú skratkou TOTP - Time-based One-Time Password, doslovne Jednorazové heslo založené na čase). Týmto si prístup do emailovej schránky zabezpečí iba jej skutočný majiteľ a schránka je chránená aj pri potencionálne slabšom hesle. Automatické nastavenie 2-faktorovej autentifikácie Predtým, než si vysvetlíme postup, odporúčame, aby ste si do mobilu nainštalovali TOTP aplikáciu Google Authenticator (ak máte skúsenosti s inými TOTP aplikáciami, môžete použiť aj tie), ktorú si môžete stiahnuť pre Android aj pre iOS. Prihláste sa do RoundCube Webmail schránkou, ku ktorej chcete nastaviť 2-faktorovú autentifikáciu (overenie, prihlásenie). Naľavo v tmavom menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Dvojstupňové overenie. Uvidíte polia s nevyplnenými údajmi, postup ako si automaticky nastaviť 2-faktorové overenie si vysvetlíme pod ilustračným obrázkom: Automatické nastavenie zapnutia 2-faktorového overenia je jednoduché, nemusíte vypĺňať žiadne políčka, či nastavenia, kliknite rovno na tlačidlo Vyplniť všetky polia automaticky. Nastavenie sa označí ako zapnuté, tajný kľúč (ktorý slúži na spárovanie s aplikáciou) sa vyplní tiež automaticky, podobne ako Kódy pre obnovenie. Upozornenie: Kódy pre obnovenie si ihneď skopírujte (alebo opíšte) a starostlivo odložte na bezpečné miesto. Slúžia k tomu, keby ste z nejakého dôvodu nemali po ruke mobil s aplikáciou (alebo bol úplne vybitý), tak kódmi pre obnovenie sa môžete prihlásiť. Každý kód sa dá použiť len raz a ten ktorý použijete, sa z nastavení vymaže. Po kliknutí na tlačidlo Vyplniť všetky polia automaticky vyskočí hlásenie s informáciou ako postupovať s aplikáciou TOTP. Kliknite na OK a naskenujte mobilnou aplikáciou QR kód, ktorý sa zobrazí v nastaveniach Po naskenovaní pribudne v TOTP aplikácii generátor kódov pre prihlásenie do RoundCube, ktorý sa bude meniť každých 30 (štandardne) sekúnd. Následne v RoundCube dole v nastaveniach do políčka zadajte z aplikácie aktuálny kód a kliknite na Skontrolovať kód. Ak je kód správny, vyskočí hlásenie, že kód je v poriadku a môžete kliknúť na Uložiť. Pokým nekliknete na Uložiť, tak všetky nastavenia, ktoré ste doteraz spravili, sa zrušia, ak v RoundCube kliknete na hociktorú inú položku (to pre prípad, keby ste sa rozhodli aktuálne nastavenia 2-faktorového overenia neuložiť). Po kliknutí na Uložiť môžete 2-faktorové overenie ihneď používať. Pozor, môže sa stať, že prehliadač dané polia v nastavení 2-faktorovej autentifikácie bude považovať za aktualizáciu hesla. Vtedy vyskočí takéto alebo podobné okno. Kliknite na Zrušiť, inak by ste si prepísali heslo do schránky vygenerovaným kódom. Je možné, že dané okno môže vyskočiť viac krát, pokým sa do pamäte načítajú nastavenia 2-faktorovej autentifikácie. Zakaždým kliknite na Zrušiť. Teraz keď sa odhlásite zo schránky a znovu prihlásite, po zadaní hesla budete vyzvaní na zadanie kódu z TOTP aplikácie. Môžete si aj označiť, aby ste po dobu 30 dní nemuseli zadávať kódy. Vypnutie a opätovné zapnutie 2-faktorovej autentifikácie Nasledujúce informácie si pozorne prečítajte a postupujte presne podľa nich. Nesprávny postup môže znefunkčniť prihlásenie do emailovej schránky: Ak sa po nejakom čase rozhodnete nepoužívať 2-faktorové overenie, tak odznačte políčko Zapnúť a kliknite nižšie na stránke na Uložiť. Ak by ste sa rozhodli 2-faktorové nastavenie po čase používať znovu, označte políčko Zapnúť a kliknite na Uložiť. Otvorte si aplikáciu a do políčka Skontrolovať kód zapíšte kód pre kontrolu, či je aplikácia správna spárovaná s vašou emailovou schránkou. Ak by nastal prípad (nemal by), že kód je nesprávny, uistite sa, že ste zadali správny kód a keby aj napriek tomu kontrola prebehla neúspešne, naskenujte si QR kód znovu, potom si znovu dajte skontrolovať kód z aplikácie a kliknite na Uložiť. Ak chcete odpárovať emailovú schránku s aplikáciou, zmažte Tajný kľúč a kliknite na Uložiť. Otvorte si aplikáciu a naskenujte QR kód znovu. TOTP aplikácia veľmi pravdepodobne ohlási, že účet už existuje, tak si ho dajte nahradiť. Upozornenie: Ak zmažete Tajný kľúč a uložíte si všetky nastavenia znovu (takže vygeneruje sa nový Tajný kľúč) nikdy si nezabudnite v TOTP aplikácii znovu načítať QR kód a následne skontrolovať práve vygenerovaný kód. Pokým RoundCube Webmail nevypíše, že kód je správny, neodhlasujte sa z Webmailu - vaša emailová schránka je stále spárovaná s pôvodným QR kódom a po odhlásení nebudú fungovať kódy, ktoré vám aplikácia bude generovať a tak sa do schránky neprihlásite. Tu potom pomôžu už len Kódy pre obnovenie, ak ich nebudete mať, budete musieť vypnúť 2-faktorovú autentifikáciu cez Control Panel (viď nižšie v návode). Manuálne nastavenie 2-faktorovej autentifikácie V prípade, ak z nejakého dôvodu si chcete nastaviť 2-faktorové overenie manuálne (môže sa stať po predchádzajúcej deaktivácii a opätovnej aktivácii), postupujte nasledovne: Označte políčko Zapnúť. Tajný kľúč nevypĺňajte, vypíšte si vlastné kódy (odporúčame 6 miestne čísla) pre obnovenie do všetkých štyroch políčok na riadku Kódy pre obnovenie - tieto kódy si niekam uložte. Kliknite na Uložiť. Kliknite na Zobraziť QR kód, spustite aplikáciu a naskenujte si kód TOTP aplikáciou. Následne do políčka Skontrolovať kód zadajte kód práve vygenerovaný TOTP aplikáciu a skontrolujte. Ak prehliadač vyhlási, že kód je správny, nastavenie bolo úspešne dokončené. Vyčerpali sa mi moje kódy pre obnovu Ak sa vám vyčerpali kódy pre obnovenie, kedykoľvek si do políčok (Kódy pre obnovenie) môžete doplniť nové. Po doplnení kódov kliknite na Uložiť. Nezabudnite si aj v tomto prípade skontrolovať práve vygenerovaný kód TOTP aplikáciou pre overenie, či je TOTP aplikácia správne spárovaná s emailovou schránkou. Zrušenie 2-faktorovej autentifikácie Keď z nejakého dôvodu potrebujete 2-faktorovú autentifikáciu zrušiť, tak môžete učiniť tak v Control Paneli. Nájdite si v Control Paneli konkrétnu schránku a dajte si ju upraviť (klik na modrú ceruzku). Následne kliknite dole na stránke na Rozšírené nastavenia a tam uvidíte tlačidlo Webmail reset 2FA. Kliknite naň a tým zrušíte 2-faktorovú autentifikáciu.
×
×
  • Create New...