Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×

Search the Community

Showing results for tags 'control panel'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 25 results

  1. Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli. Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti: Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti Importovať databázu a Klonovať databázu. Import a klonovanie SQL databázy Import databázy Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli. Klonovanie databázy Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli. Dumb (export) SQL databázy Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz. Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača: Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli. Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami
  2. Exportovať SQL databázu v Control Paneli si odteraz môžete jednoducho vyklikať. Takto si môžete podľa potreby rýchlo a jednoducho vytvárať vlastné zálohy SQL databáz, ktoré si chcete ukladať do počítača. Po prihlásení do Control Panela kliknite na Správa databáz: ...a následne pri zvolenej databáze napravo nižšie kliknite na tlačidlo Dump: Ak si prajete databázu exportovať (stiahnuť), tak kliknite na Potvrdiť: Po kliknutí na Potvrdiť vyskočí okno, pomocou ktorého si vyhľadajte v počítači umiestnenie, kam si chcete súbor zálohy uložiť a po výbere umiestnenia počkajte pokým sa export databázy nedokončí: Dump databázy obsahuje príkaz DROP TABLE IF EXISTS, takže ak túto zálohu neskôr importujete do inej databázy, tabuľky s rovnakým názvom v pôvodnej databáze budú vašou zálohou nahradené. Takto vytvorené zálohy je možné u nás importovať do iných databáz pomocou webového rozhrania phpMyAdmin, v prípade veľkých databáz môžete použiť aplikáciu HeidiSQL.
  3. Klonovanie SQL databázy je efektívny spôsob, ako si môžete vytvoriť "živú" kópiu databázy, ktorá bude dostupná pre redakčný systém po zadaní prihlasovacích údajov k nej do konfiguračného súboru daného redakčného systému. Klonovanie databázy je vhodné zrealizovať napr. vtedy, ak idete robiť dôležité zásahy do chodu systému (napr. inštalovať novú šablónu, aktualizovať redakčný systém na vyššiu verziu a pod.). Klonovaním databázy si teda vytvoríte zálohu a ak by sa niečo po inštalácii alebo aktualizácii nepodarilo, v konfiguračnom súbore redakčného systému si upravíte prihlasovacie údaje k naklonovanej databáze a takto sa rýchlo vrátite k stránke s SQL databázou do stavu pred inštaláciou resp. aktualizáciou. V Control Paneli, kliknite na Správa databáz: Následne hore nad samotným zoznamom SQL databáz uvidíte menu na ich spravovanie (toto menu uvidíte až vtedy, ak budete mať vytvorenú aspoň jednu SQL databázu). Kliknite na Klonovať databázu: Najprv je potrebné si vytvoriť novú databázu, aby sa mali údaje kam naklonovať. Ak nemáte nejaké špeciálne požiadavky, odporúčame vybrať verziu MariaDB. Kliknite na Odoslať. Zobrazí sa formulár, ktorý nastavte a vyplňte nasledovne: Zdrojová databáza: tu si vyberte existujúcu databázu vo vašom Control Paneli, ktorú potrebujete naklonovať Názov databázy / Meno používateľa: za predvyplnený prefix (v našom prípade db000000x) si doplňte vlastný názov databázy (max. 6 znakov) Heslo si vygenerujte alebo zadajte nejaké vlastné zložité, Porovnávanie ponechajte na hodnote, akú vidíte a do Poznámky si doplňte info aké chcete Po kliknutí na Odoslať, počkajte na vytvorenie kópie, môže to chvíľu trvať v závislosti od veľkosti pôvodnej databázy. Po dokončení procesu uvidíte naklonovanú databázu v zozname medzi ostatnými vašimi SQL databázami.
  4. Importovanie SQL databázy v Control Paneli je jednoduchý spôsob ako preniesť dáta z jednej SQL databázy do druhej. Prv, než začnete s importom, musíte mať už vytvorenú aspoň jednu SQL databázu (ktorá ani nemusí obsahovať žiadne dáta a v tomto prípade aj odporúčame, aby neobsahovala), až potom sa objaví v Control Paneli možnosť Importovať databázu. Kliknite na prostredné tlačidlo Importovať databázu: Otvorí sa formulár, do ktorého zadajte informácie potrebné k pripojeniu k inej SQL databáze. Tieto informácie buď nájdete v administrácii hostingu alebo v konfiguračnom súbore redakčného systému (napríklad WordPress). Tip: Môžete sem zadať údaje k SQL databáze aj na inom hostingu, mimo našej spoločnosti. Takto si ľahko a efektívne zmigrujete SQL databázu bez toho, aby ste si ju museli predtým exportovať, napr. pomocou phpMyAdmin. Majte na vedomí, že na inom hostingu, mimo našej spoločnosti, môže byť port iný ako 3306 - detaily zistíte od technickej podpory daného hostingu. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Importovať databázu a počkajte na dokončenie procesu, ktorý bude trvať v závislosti od veľkosti databázy. Upozornenie: Pred kliknutím na Importovať databázu import databázy prepisuje pôvodné tabuľky, takže ak importujete dáta do databázy, ktorá obsahuje tabuľky s rovnakým názvom, tieto tabuľky budú odstránené (príkazom DROP) a nahradené importovanými. Môžete importovať tabuľky aj z viacerých rovnakých redakčných systémov do jednej databázy, ale pred importom musíte upraviť aspoň prefixy tabuliek. Po dokončení importovania sa môžete prihlásiť napr. pomocou phpMyAdmin do svojej SQL databázy (v našom príklade db000000xmojadb) a skontrolovať naimportované dáta. Tento článok popisuje spôsob, ako importovať údaje priamo z jednej SQL databázy do inej. Ak máte vytvorenú zálohu databázy vo formáte .SQL alebo .SQL.GZ, prípadne .ZIP, tak na import použite webovú aplikáciu phpMyAdmin.
  5. Prístup do Control Panela si môžete zabezpečiť aj 2-faktorovou autentifikáciou. Control Panel je dôležitá súčasť našich služieb, v ktorom si môžete spravovať nastavenia svojich domén a hostingov, meniť služby, prezerať faktúry alebo uhrádzať služby, preto samotné zabezpečenie Control Panela pomocou 2-faktorovej autentifikácie odporúčame si aktivovať. Aplikácia pre generovanie kódov Najprv odporúčame si nainštalovať aplikáciu na generovanie bezpečnostných kódov (tieto aplikácie sa označujú skratkou TOTP - Time-based One-Time Password, doslovne Jednorazové heslo založené na čase). Aplikácií pre generovanie kódov je viacero, všeobecne odporúčame napr.: Google Authenticator, ktorý si môžete stiahnuť pre zariadenia: Android iOS alebo Microsoft Authetificator: Android iOS Po nainštalovaní aplikácie pokračujte v čítaní článku. Aktivácia 2-faktorovej autentifikácie Prihláste sa do Control Panela a naľavo v menu kliknite na Účty: V Účtoch kliknite na svoje Hlavné konto (ide o rovnaké Hlavné konto ako v sekcii Kontakty, v sekcii Účty si spravujete iné nastavenia) a v možnostiach úprav konta (modrá ceruzka na ktorú ukazuje šípka) uvidíte sekciu 2-faktorová autentifikácia, ktorá je vo východzom stave vypnutá. Zapnite si ju a zobrazia sa ďalšie možnosti ako si autentifikáciu nastaviť. Na úvodnej strane uvidíte zoznam záložných kódov, ktoré môžete použiť pre prípad, ak by ste nemali prístup k aplikácii pre zadávanie kódov (viď nižšie sekciu Aplikácia pre generovanie kódov). Tieto kódy si odložte na bezpečné miesto, sú jednorazové (takže ak jeden z nich použijete a prihlásite sa do Control Panela, tak uvidíte zoznam nových vygenerovaných kľúčov a tie si taktiež uložte, pôvodné môžete zahodiť). Upozornenie: Majte na pamäti, že ak nejakým spôsobom sa "vymknete" z Control Panela a nebudete mať záložné kódy, tak obnoviť prístup do Control Panela môžeme len na základe písomnej požiadavky. Keď záložné kódy budete mať odložené, kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane uvidíte QR kód, ktorý si naskenujte TOTP aplikáciou, ktorú ste si nainštalovali, napr. Google Authenticator a vygenerovaný kód vložte do políčka Overovací kód, ktorý sa nachádza pod QR kódom. Kliknite na Zapnúť autentifikáciu. Ak ste postupovali správne, dostanete hlásenie o úspešnej aktivácii: Deaktivácia 2-faktorovej autentifikácie Ak z nejakého dôvodu potrebujete 2-faktorovú autentifikáciu deaktivovať, odznačte políčko Stav (kam ukazuje červená šípka) a kliknite na Vypnúť autentifikáciu. Aj o deaktivácii dostanete hlásenie a po nej sa budete prihlasovať do Control Panela bez 2-faktorového overenia.
  6. 12 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste právnicka osoba alebo SZČO a potrebujete získať prístup do Control Panela. Žiadosť je vo formáte .PDF, ktorú si môžete vytlačiť, vypísať, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  7. 12 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste právnicka osoba alebo SZČO a potrebujete získať prístup do Control Panela. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  8. 7 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete získať prístup do Control Panela. Žiadosť je vo formáte .PDF, ktorú si môžete vytlačiť, vypísať, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  9. 6 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete získať prístup do Control Panela. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  10. 7 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste právnicka osoba alebo SZČO a potrebujete odpojiť doménu doménu od Control Panela, ku ktorému nemáte prístup. Žiadosť je vo formáte .PDF, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  11. 5 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste právnicka osoba alebo SZČO a potrebujete odpojiť doménu doménu od Control Panela, ku ktorému nemáte prístup. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  12. 3 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete odpojiť doménu doménu od Control Panela, ku ktorému nemáte prístup. Žiadosť je vo formáte .PDF, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  13. 4 downloads

    Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete odpojiť doménu doménu od Control Panela, ku ktorému nemáte prístup. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk
  14. Môže nastať situácia, že vlastníte doménu (musíte byť majiteľom domény podľa WHOIS), ktorá sa nachádza v Control Paneli, ku ktorému vy osobne nemáte prístup cez Hlavné konto. Toto môže nastať napr. v prípadoch, ak máte webmastera, čo sa stará o chod stránky alebo vo firme máte zamestnanca, ktorý má na starosti záležitosti v ohľade chodu webu a má plný prístup do Control Panela danej domény. Z tohto popisu je zjavné, že ku svojej doméne nemáte plný prístup, čo sa týka napr. technických záležitostí (nastavenie hostingu, zmena DNS záznamov, vytváranie a úprava emailových schránok a pod.) ale nemôžete ani sami vytvárať nové objednávky alebo posielať autorizované požiadavky. Ak sa napr. stane, že zo zamestnanca sa stane bývalý zamestnanec, ktorý vám neodovzdal prihlasovacie údaje do Control Panela, tak nemáte žiadnu možnosť ako si spravovať svoju doménu a služby k nej. Chcem si svoju doménu spravovať sám Ak si svoju doménu chcete spravovať sami (čo z horeuvedeného dôvodu je logické), máte na to možnosti, ktoré závisia od toho, kto má na starosti správu Control panela. Doména je v Control Paneli webmastera Webmaster je osoba, ktorá má / mala na starosti vytvorenie webovej stránky na základe spolupráce, na ktorej ste sa vzájomne dohodli. Vtedy môže nastať situácia, že webmaster zaregistruje doménu na základe údajov, ktoré ste mu poskytli, ale zaregistruje ju cez svoj Control Panel. Vtedy ste síce majiteľom domény, ale jej správu po technickej stránke spravuje webmaster a všetky zmeny, ktoré by ste potrebovali zrealizovať, musíte riešiť cez tohto webmastera. Takže ak si tieto záležitosti prajete spravovať sami, postup je nasledovný: Požiadajte webmastera (majiteľa) Control Panela, aby upravil administrátorský kontakt vašej domény (v Control Paneli → Kontakty, ak tak už nebolo učinené), najmä aby aktualizoval kontaktný email na vašu plne funkčnú emailovú adresu - viac informácií nájdete v článku Odpojenie domény od Control panela, ide o autorizovanú požiadavku, ktorú môže vykonať len majiteľ Control Panela, teda osoba, ktorá má prístup do Control Panela cez hlavné konto. Po odpojení domény, sa k doméne automaticky vytvorí nový, vlastný Control Panel a na email uvedený v administrátorskom kontakte prídu prihlasovacie údaje. Po prihlásení do nového Control Panela si môžete už všetky služby v ohľade domény spravovať sami. Doména je v Control Panela bývalého zamestnanca Táto situácia nastáva vtedy, ak majiteľom Control Panela je bývalý zamestnanec alebo osoba, ktorá navyše z nejakého dôvodu zmenila telefónne číslo a / alebo emailový kontakt, čím sa znížili možnosti ju kontaktovať na minimum. Ak vyčerpáte všetky dostupné alternatívne možnosti, ako danú osobu kontaktovať, je ešte možnosť, že o kontakt sa môžeme pokúsiť my, ale je potrebné, aby ste postupovali nasledovne: Na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk nám pošlite podpísanú žiadosť (naskenovanú v PDF alebo JPG, prípadne PNG formáte - môžete použiť formuláre uvedené nižšie), kde uvediete názov domény a podrobne vysvetlíte situáciu, prečo žiadate odpojiť doménu od aktuálneho Control Panela, ktorého nie ste vlastníkom. Nezabudnite v žiadosti uviesť celý váš kontakt, resp. fakturačné údaje. Žiadosť musí byť odoslaná z emailovej schránky, ktorá: je uvedená vo WHOIS, alebo sú na ňu doručované faktúry (resp. výzvy na platbu) a zároveň schránka musí patriť doméne, takže neakceptujeme schránky napr. gmail, azet a pod. ak máte doklady o platbe (faktúry) môžete ich doložiť Na základe vami poskytnutých informácií kontaktujeme majiteľa Control Panela a o výsledku vás budeme informovať na email, z ktorého ste nám napísali. Pre zaslanie žiadosti o odpojenie domény od Control Panela môžete použiť formuláre uvedené na odkaze nižšie, vyberte si formulár podľa toho, či je doména zaregistrovaná (resp. sa vystavujú faktúry) na fyzickú osobu alebo právnicku osobu,vrátane SZČO. Žiadosti o odpojenie domény od Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe. Dbajte na to, aby informácie boli presné a pravdivé. Výrazne to urýchli vybavenie vašej požiadavky.
  15. Roman

    Prevod domény do EXO Hosting

    Ak máte záujem k nám do EXO Hosting previesť (preregistrovať) doménu, je potrebné si vytvoriť objednávku na prevod, resp. nás formou autorizovanej požiadavky požiadať o prevod, ak doména už má u nás nejakú službu. Pri prevode domén rozlišujeme tri stavy: ste úplne nový zákazník a nemáte u nás žiadnu službu ste náš zákazník, ale doména, ktorú chcete previesť nemá u nás žiadnu službu ste náš zákazník a doména, ktorú chcete previesť, už má nejakú službu (hosting) Upozornenie: Predtým, než začnete prevod akejkoľvek (.SK, .COM, .EU a pod.) domény, u svojho registrátora sa uistite, že: doména je odomknutá, teda nemá žiadny "zamknutý" stav, napr. ako EPP Status: clientTransferProhibited ale vo výpise WHOIS vidíte stav OK EPP Status: ok v prípade generických (nadnárodných) domén často platí, že doména musí byť staršia ako 60 dní, inak prevod nebude povolený. Doména by teda mala mať viac ako 60 dní (môže to byť naviazané na stav domény, ak nemá viac ako 60 dní, stav domény bude najskôr clientTransferProhibited) máte aktuálne údaje vo WHOIS, najmä prístup k emailovej adrese, ktorá je vo WHOIS uvedená máte možnosť získať autorizačný kľúč pre prevod domény (platí pre veľkú väčšinu domén, v prípade niektorých koncoviek sa autorizačný kľúč nepoužíva - informujte sa u svojho súčasného registrátora) berte na vedomie, že v prípade generických (nadnárodných) domén platí, že prevod môže trvať 1 až 10 dní. Národné domény (.SK, .CZ, .EU a pod.) sú obyčajne prevedené do 10-15 minút Prevod domény nového zákazníka Ak u nás nemáte zriadenú žiadnu službu a chceli by ste k nám previesť doménu, môžete začať kliknutím na tento odkaz. Pre príklad použijeme názov domény exotechnologies.sk. Do vyhľadávacieho poľa vložte názov vašej domény (takže v našom príklade exotechnologies.sk) a kliknite na Previesť doménu. Dostanete hlásenie, že doména je obsadená, čo je logické, keďže ju máte zaregistrovanú inde. Kliknite na tlačidlo Ďalej vpravo dole: Prevod domény započal, na ďalšej strane dostanete možnosť buď len prevodu domény alebo si môžete vybrať hostingový balíček. Chcem LEN doménu - základná služba, ak si prajete doménu len zaregistrovať, tak zvoľte túto možnosť. Pri doméne si budete môcť nastaviť menné servery a DNS záznamy podľa potreby Chcem EMAIL - zvoľte, ak k doméne potrebujete používať len emailové služby (žiadna webová stránka) Chcem WEB - možnosť objednávky Exowebu - editora na tvorbu stránku. Odporúčame neskúseným používateľom, ktorí nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok, ale chceli by mať nejakú svoju vlastnú. Služba obsahuje aj možnosť vytvárania emailových schránok Chcem HOSTING - klasický výber hostingových balíčkov s prístupom na FTP, k databázam SQL a samozrejme emailom. Balík si môžete neskôr kedykoľvek zmeniť v Control Paneli. Po výbere požadovanej služby uvidíte súhrn služieb, čo si plánujete objednať spolu s cenovou ponukou. Po kliknutí na Ďalej sa dostanete na stránku, kde si vytvoríte prihlasovacie údaje do Control Panela. Control Panel slúži ku správe vašich domén a služieb. Prihlasovacie meno si zvoľte starostlivo, budete sa ním prihlasovať a heslo dostatočne zložité na to, aby ste si ho pamätali, ale zároveň, aby nebolo jednoduché ho uhádnuť. Po zadaní Prihlasovacieho mena a hesla kliknite na Ďalej. Na poslednej strane budete vypĺňať fakturačné údaje, ktoré sa zároveň použijú ako WHOIS informácie k vlastníctvu domény, ak nás po prevode požiadate o aktualizáciu týchto údajov. Po dokončení objednávky vám bude zaslaná predfaktúra na emailovú adresu, ktorú ste zadali v objednávke (nájdete ju aj v Control Paneli, v sekcii Fakturácia). Po prijatí úhrady nám zašlete autorizačný kľúč pre prevod a doménu prevedieme. Prevod domény existujúceho zákazníka Doména nemá v EXO Hosting žiadnu službu Tento postup platí, ak doména, ktorú si prajete k nám previesť, nemá žiadne pripojené služby v Control Paneli (ak takú doménu máte, postup nájdete na konci článku). Pokým ste existujúci zákazník, doménu si môžete previesť ako v príklade vyššie pre nového zákazníka, len s tým rozdielom, že na kroku vytvorenia prihlasovacích údajov do Control Panela sa rovno prihlásite do svojho Control Panela, kde dokončíte objednávku prevodu. Prevod však môžete zrealizovať rovno aj z Control Panela. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Objednávka: Otvorí sa objednávková sekcia, kliknite na Domény a hosting: Do políčka zadajte názov domény, koncovku (.SK, .EU atď) buď vyberte z ponuky alebo rovno napíšte názov celej domény s koncovkou (v tomto prípade bude jedno, čo budete mať v ponuke za koncovku) a kliknite na overiť doménu: Dostanete hlásenie, že doména je obsadená, čo je logické, keďže ju máte zaregistrovanú inde. Kliknite na tlačidlo Pokračovať vpravo dole: Na ďalšej strane budete mať možnosť výberu hostingu, ak si chcete objednať len doménu, kliknite na tlačidlo Len doména a dole kliknite na Pokračovať. Ak si k doméne prajete aj hosting, môžete si ho vybrať priamo v objednávke alebo doobjednať kedykoľvek neskôr cez Zmeny. Dokončite objednávku podľa inštrukcií na stránke. Objednávka bude spracovaná ihneď po jej vytvorení a odštartujeme proces prevodu, ktorý začnem vystavením predfaktúry za prevod. Po jej úhrade nám prepošlete autorizačný kľúč pre prevod a začneme proces prevodu domény k nám. Doména už má v EXO Hosting nejakú službu Ak si prajete k nám previesť doménu, ktorá u nás už má nejakú aktívu službu, napr. má hosting (vrátane multihostingu), postačí keď nám cez Zmeny pošlete autorizovanú požiadavku typu Iná požiadavka, kam do poznámky pre zmenu napíšete, že si prajete doménu previesť k nám. Na základe požiadavky vám vystavíme predfaktúru za prevod a po jej úhrade nám prepošlete autorizačný kód pre prevod, ktorým začneme proces prevodu domény, podobne ako v predchádzajúcich prípadoch.
  16. Roman

    Postup pri registrácii novej domény

    Novú doménu si u nás v EXO Hosting môžete zaregistrovať dvoma spôsobmi: objednávka cez exohosting.sk platí pre nových zákazníkov, ktorí u nás nemajú ešte žiadne služby s objednávkou registrácie domény sa zároveň vytvorí aj nový Control Panel platí aj pre existujúcich zákazníkov, ktorí novú zaregistrovanú doménu nechcú mať vo svojom existujúcom Control Paneli objednávka cez Control Panel platí pre existujúcich zákazníkov, ktorí si chcú novú doménu zaradiť k ostatným doménam vo svojom Control Paneli Objednávka domény cez exohosting.sk Ak u nás nemáte žiadne služby, tak objednávku novej domény vykonávate priamo na stránke exohosting.sk konkrétne na odkaze Domény. Rovnakým spôsobom si novú doménu môžu zaregistrovať aj existujúci zákazníci, ktorí doménu nechcú mať vo svojom Control Paneli (napr. z dôvodu, že boli poverení registráciou domény inou osobu, ktorá si potom všetky služby chce spravovať sama). Po kliknutí na odkaz do formulára zadajte názov domény - pre náš príklad použijeme doménu exotechnologies.sk - a kliknite na Overiť doménu: Po overení môžete dostať tri stavy: Doména je rezervovaná Rezervovaná doména znamená, že záznam o doméne sa nachádza v našom systéme, resp. na doménu už bola vytvorená objednávka, čo však ešte nemusí znamenať, že doména bola aj riadne zaregistrovaná. V prípade záujmu o takúto doménu nás kontaktujte pre viac informácií. Doména je obsadená Obsadená doména znamená, že doména existuje a je zaregistrovaná u iného registrátora domén. Musíte si zvoliť iný názov, prípadne inú koncovku, ak máte záujem o doménu s takýmto názvom. Pri výbere rovnakého názvu, aký už má iná existujúca doména, sa však uistite, či názov existujúcej domény nie je registrovanou obchodnou značkou. Ak by majiteľ značky voči vám vzniesol námietku, veľmi pravdepodobne by spor vyhral a o doménu by ste prišli. Ak ste vlastníkom (majiteľom, držiteľom) domény, takúto doménu si môžete k nám previesť. Cena sa odvíja od koncovky domény (.SK, .COM, .DE, atď). Doména je voľná Voľná doména znamená, že doména neexistuje, takže môžete si ju zaregistrovať. Odporúčame registráciu vykonať čo najskôr, aby vás niekto iný nepredbehol. Ak vami zvolená doména je voľná, kliknite dole napravo na Ďalej. Na ďalšej strane uvidíte možnosť výberu hostingu, tu si to len stručne popíšeme: Chcem LEN doménu - základná služba, ak si prajete doménu len zaregistrovať, tak zvoľte túto možnosť. Pri doméne si budete môcť nastaviť menné servery a DNS záznamy podľa potreby Chcem EMAIL - zvoľte, ak k doméne potrebujete používať len emailové služby (žiadna webová stránka) Chcem WEB - možnosť objednávky Exowebu - editora na tvorbu stránku. Odporúčame neskúseným používateľom, ktorí nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok, ale chceli by mať nejakú svoju vlastnú. Služba obsahuje aj možnosť vytvárania emailových schránok Chcem HOSTING - klasický výber hostingových balíčkov s prístupom na FTP, k databázam SQL a samozrejme emailom. Po výbere požadovanej služby uvidíte súhrn služieb, čo si plánujete objednať spolu s cenovou ponukou. Po kliknutí na Ďalej sa dostanete na stránku, kde si vytvoríte prihlasovacie údaje do Control Panela. Control Panel slúži ku správe vašich domén a služieb. Prihlasovacie meno si zvoľte starostlivo, budete sa ním prihlasovať a heslo dostatočne zložité na to, aby ste si ho pamätali, ale zároveň, aby nebolo jednoduché ho uhádnuť. Po zadaní Prihlasovacieho mena a hesla kliknite na Ďalej. Na poslednej strane budete vypĺňať fakturačné údaje, ktoré sa zároveň použijú ako WHOIS informácie k vlastníctvu domény. Všetky údaje vyplňte pozorne, bez chýb alebo preklepov a pred odoslaním si ich starostlivo skontrolujte. Pri zadávaní údajov budete musieť zadať aj emailovú adresu. Zadajte takú emailovú adresu, ktorá je plne funkčná a spoľahlivo prijíma emaily. Táto emailová adresa bude adresou vlastníka (majiteľa, držiteľa) domény a budú sa na ňu posielať faktúry za predĺženie služieb na ďalšie obdobie. Nezadávajte emailovú adresu, ktorá sa má nachádzať na budúcej doméne. Tak napríklad, ak si chcete zaregistrovať doménu exotechnologies.sk, nezadávajte adresu napr. info@exotechnologies.sk. Registrácie domén s doménovou emailovou adresou väčšina registrov odmieta. Upozornenie: Majte na pamäti, že aj malá chyba alebo nezrovnalosť v údajoch, ktoré poskytnete v objednávkovom formulári, môže spôsobiť, že doména nemusí byť zaregistrovaná alebo neskôr po kontrole zo strany metaregistrátorov, dokonca suspendovaná. Po odoslaní požiadavky bude vaša objednávka spracovaná a po úhrade predfaktúry bude doména zaregistrovaná. Niektoré domény môžu vyžadovať malý identifikačný údaj (napr. číslo občianskeho preukazu alebo pasu, týka sa to napr. domén .ES a .IT). Ide len o interný údaj poskytovaný národným registrátorom, ktorý nebude nikde zverejnený. V takýchto prípadoch vás budeme kontaktovať pomocou automatického emailu, kde bude popísané, čo presne za údaje vyžadujeme. Registrácia domény so správnymi údajmi je obyčajne záležitosť niekoľkých minút, len v prípade niektorých koncoviek (ako napr .HU), môže registrácie trvať až niekoľko dní, či dokonca týždňov. Objednávka domény cez Control Panel Objednávku domény cez Control Panel odporúčame zrealizovať, keď už máte u nás nejaké služby (teda zároveň aj prístup do Control Panela, týmto postupom si zabezpečíte, že novú doménu budete mať v tom istom Control Paneli, ako máte všetky svoje ostatné domény. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Objednávka: Otvorí sa objednávková sekcia, kliknite na Domény a hosting: Do políčka zadajte názov domény s koncovkou (napr. .SK, .EU atď) a kliknite na overiť doménu (ak by ste si chceli overiť alebo zaregistrovať viac domén naraz, kliknite rovno na tlačidlo Hromadné overenie). V prípade ak doména bude voľná, dostanete o tom hlásenie. Kliknite na tlačidlo Nová doména (resp. musí svietiť na červeno - to znamená, že táto voľba je aktívna) a kliknite dole na Pokračovať: rozšírené nastavenia - tu máte možnosť zadať vlastné menné servery, ak hostingové služby používate inde a u nás si chcete len zaregistrovať doménu. Do políčok zadáte názvy menných serverov, kde používate hostingové služby (môžu byť len dva) a pokračujete v objednávke. Ak hostingové služby neplánujete využívať inde, do rozšírení nastavení nič nie je potrebné zadávať a kliknite na Pokračovať. Na ďalšej strane budete mať možnosť výberu hostingu, ak si chcete objednať len doménu, kliknite na tlačidlo Len doména a dole kliknite na Pokračovať: Dokončite objednávku podľa inštrukcií na stránke. Objednávka bude spracovaná ihneď po jej vytvorení a doména zaregistrovaná po prijatí úhrady (závisí od koncovky, väčšina je hneď, niektoré, napr. .HU, môžu trvať dlhšie).
  17. Roman

    Odpojenie domény od Control panela

    V jednom Control paneli môžete mať jednu alebo viacero domén, jeden alebo viacero multihostingov a takisto aj virtuálnych serverov. Odpojenie domény od Control Panela je vhodné vtedy, ak ste doménu niekomu napr. predali a nový vlastník si praje služby pridelené k nej spravovať sám. Odpojením domény od Control Panela strácate možnosť ovplyvňovať jej technické nastavenia (napr. priradenú hostingovú službu, presmerovanie domény, nastavenie DNS záznamov a pod.) Príprava pred odpojením Pred samotným odpojením je dôležité zrealizovať niekoľko krokov. Tieto kroky veľmi odporúčame, aby ste neskôr nemuseli dodatočne riešiť prípadné problémy. Nie všetky bude potrebné riešiť, záleží od toho, čo všetko ste mali pri doméne nastavené. Ak sa doména nachádza v multihostingu Ak sa doména nachádza v multihostingu, je potrebné ju pred odpojením z Control Panela najskôr z multihostingu vyradiť, keďže nie je možné odpojiť doménu z Control Panela ak je naviazaná na službu, ktorú využívajú (alebo môžu využívať) aj iné domény. Tip: Ak ale chcete z Control Panela odpojiť celý multihosting, tak táto operácia je možná podobne ako v prípade domén. Podrobnejší popis nájdete na konci článku. Zmena údajov domény (administratívneho kontaktu) Ak ste doménu z multihostingu vyradili resp. sa doména nenachádzala v žiadnom multihostingu, upravte následne administratívny kontakt domény na budúceho vlastníka (resp. správcu), ktorý si doménu a služby k nej pripojené bude spravovať. Kliknite na Kontakty a pri doméne, ktorú idete odpojiť, kliknite na Zmeniť / Zobraziť. Uvidíte vyplnené polia, ktoré upravte na nového vlastníka. Obzvlášť dôležitá je emailová adresa, na adresu, ktorú tam zadáte, budú odoslané informácie, ako sa prihlásiť do nového Control Panela po odpojení domény z vášho Control Panela. Po úprave kontaktov odporúčame si požiadať o Aktualizáciu údajov vo WHOIS, aby sa doména na budúceho vlastníka aktualizovala aj v databáze správcu danej doménovej koncovky. Bez tejto požiadavky budúci vlastník nebude de jure vlastníkom domény. Túto požiadavku si však môže podať aj budúci vlastník, keď doména bude odpojená a bude ju mať vo svojom vlastnom Control Paneli. Zrušenie subúčtu Pred odpojením domény skontrolujte, či na doménu nie je napojený nejaký subúčet. Odpojením domény sa zároveň odpojí aj tento subúčet a nebudete mať nad ním kontrolu. Všeobecne to problém nie je, pretože daným subúčtom sa aj tak budú dať spravovať služby spojené len s doménou, ktorú odpojíte, ale odporúčame si aj toto skontrolovať. Odpojenie domény Po kontrole vyššie uvedených bodov môžete doménu odpojiť. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Zmeny a z vysúvacieho menu kliknite na doménu, ktorú chcete odpojiť. Zobrazí sa ponuka, označte Odpojenie domény od control panelu a napravo sa automaticky zobrazia ďalšie informácie. Skontrolujte si, či je všetko v poriadku. V políčku Odpoveď odoslať na: sa automaticky zobrazuje kontaktná emailová adresa súčasného Control Panela, kde dostanete odpoveď, po vybavení požiadavky, môžete ju zmeniť na hocijakú inú. Majte na pamäti, že bez ohľadu na to, akú emailovú adresu sem napíšete, prihlasovacie údaje do nového Control panela budú odoslané na emailovú adresu, ktorá je pri doméne nastavená ako administratívny kontakt. Pred odpojením je ešte dôležité vybrať Presun platieb, vysvetlenie je pod obrázkom. Pred odpojením domény vyberte možnosť, ako spracovať uhradené a neuhradené platby. Nepresúvať žiadne platby - po odpojení domény od Control Panela, všetky dovtedy vystavené výzvy na platbu a faktúry danej domény zostanú vo vašom Control paneli, aj tie, čo sú aktuálne neuhradené, takže budete zodpovední za ich uhradenie. Nové vystavené, budú chodiť už do nového Control Panela Presunúť všetky platby - bez ohľadu na to, či ide o uhradené alebo neuhradené platby, všetky výzvy na platby a faktúry sa presunú do nového Control Panela odpájanej domény. Presunúť len neuhradené platby - presunú sa len neuhradené platby u danej domény a uhradené platby a faktúry zostanú vo vašom Control Paneli. Túto možnosť odporúčame, keďže za doménu ste doteraz platili vy a zrejme budete si chcieť faktúry ponechať. Po kliknutí na Potvrď nám do systému príde požiadavka na odpojenie domény od Control panela, o ktorej spracovaní budete informovaní emailom. Na administratívny emailový kontakt domény následne bude zaslaný email s postupom na získanie nových prihlasovacích údajov do nového Control Panela. Odpojenie multihostingu z Control Panela Podobne ako domény, môžete dokonca odpojiť aj celý multihosting. V Control Paneli kliknete na Zmeny, v ponuke domén si vyhľadáte svoj multihosting (ak ste si zadali svoj vlastný názov multihostingu, tak ho nájdete pod týmto názvom) a po výbere označíte v ponuke Odpojenie domény od control panelu. Nech vás slovo doména v názve nemýli, nižšie na stránke budete vidieť sekciu História autorizovaných požiadaviek pre doménu: multihosting-00000.multi (kde bude interný názov vášho multihostingu), takže budete presne vidieť, čo odpájate a v tomto prípade doména to nebude. Dokončite požiadavku obdobne ako v prípade domén. Upozornenie: Pred odoslaním požiadavky sa uistite, či chcete spolu s multihostingom odpojiť aj domény, ktoré sa v ňom nachádzajú. Ktoré domény v ňom ponecháte, tie sa odpoja aj so všetkými dátami, emailami a faktúrami (ak vyberiete túto možnosť). Ak si neprajete spolu s mutlihostingom odpojiť aj domény, tak ich z multihostingu musíte predtým vyradiť.
  18. Ak vlastníte viacero domén, napr. 15 domén máte v jednom Control paneli a ďalších 10 domén máte v inom Control paneli, tak je možnosť si oba Control Panely spojiť, aby ste si mohli všetky domény spravovať pod jedným účtom. Toto je nevyhnutné napr. vtedy, ak v jednom Control Paneli máte multihosting a chceli by ste si doň zaradiť domény z iného Control Panela. Prihláste sa do toho Control Panela, pod ktorým si chcete spravovať všetky svoje domény a kliknite na Pripojiť konto. Do formulára zadajte prihlasovacie meno a heslo toho Control Panela, ktorý chcete pripojiť k tomu, v ktorom sa práve nachádzate. Ak si prihlasovacie údaje nepamätáte, odporúčame si ich najprv obnoviť podľa návodu a potom pokus o pripojenie zopakovať. Po zadaní správnych údajov sa ešte objaví tlačidlo pre potvrdenie: Ak skutočne chcete pripojiť iný Control Panel, kliknite na Pripojiť a o úspešnom pripojení budete informovaní: Spojením dvoch Control Panelov sa z pôvodného Control Panela presunú nielen všetky domény, ale aj im priradené hostingy automaticky. Nebude potrebné migrovať žiadne dáta webových stránok, SQL databáz, ani emailov. Pôvodný Control Panel bude odstránený z nášho systému. Automaticky sa pripoja aj subúčty, po pripojení pôvodného Control Panela odporúčame si skontrolovať, či subúčty majú nastavené privilégia tak, ako si žiadate mať. Ak pôvodný Control Panel mal nejaké kredity, tie taktiež budú automaticky presunuté pod nový Control Panel.
  19. V návode Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela sme si ukázali, ako si môžete preposlať zabudnuté prístupové údaje na kontaktný email. Čo však robiť, ak kontaktné údaje uvedené v Hlavnom konte už neplatia, napr. kontaktná emailová adresa nie je funkčná a (alebo) kontaktné telefónne číslo už neexistuje? Kontaktná emailová adresa už nie je platná Kontaktnú emailovú adresu nájdete v Hlavnom konte, táto emailová adresa má dve významné funkcie ak si z Control Panela pošlete nejakú autorizovanú požiadavku, tak kontaktná emailová adresa je nastavená ako predvolená pre odpoveď, ktorú vám odošleme po zrealizovaní požiadavky. Inak povedané, na túto adresu dostanete informáciu o stave alebo vybavení vašej autorizovanej požiadavky. na túto emailovú adresu bude odoslaná notifikácia pre obnovenie prístupu do Control Panela, takže v prípade zabudnutých prihlasovacích údajov, na kontaktnej emailovej adrese nájdete postup, ako si prístup do Control Panela obnoviť. Ak kontaktná emailová adresa už nie je platná (schránku ste zrušili alebo sa nachádzala na doméne, ktorá už dávno exspirovala alebo ju už vlastní niekto iný), tak notifikácia s postupom na obnovu prístupu do Control Panela vám do emailovej schránky už nepríde. V tomto prípade je dôležité, aby platilo telefónne číslo, ktoré máte zadané v Hlavnom konte. Z tohto čísla nám musíte zavolať na našu linku +421 221 028 430, pre overenie vašej osoby budeme od vás vyžadovať čo najviac informácií: vaše meno, adresu, pôvodnú emailovú adresu príp. iné údaje, ktoré sú zapísané v Hlavnom konte. Po overení údajov vám zavoláme naspäť a následne zmeníme emailovú adresu na tú, ktorú nám nadiktujete. Uistite sa, že emailová adresa, ktorú nám nadiktujete, je plne funkčná a prijíma emaily. Následne si podľa návodu Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela obnovíte prístup a môžete sa do Control Panela prihlásiť. Po prihlásení si nezabudnite skontrolovať údaje zapísané v Hlavnom konte (menu naľavo, sekcia Kontakty). Kontaktná emailová adresa a ani kontaktné telefónne číslo už nie sú platné Druhý, zložitejší prípad nastane, ak okrem emailovej adresy neplatí už ani vaše kontaktné telefónne číslo, v tomto prípade nie je možné vaše vlastníctvo overiť. Ak nastane tento prípad, budeme od vás potrebovať písomnú žiadosť, ktorú nám buď pošlete: v súbore .PDF (alebo .JPG) na email fakturacia@exohosting.sk (odporúčame pre rýchlejšie vybavenie) alebo klasickou poštou na adresu: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o. Mlynské Nivy 52B 821 05 Bratislava Žiadosť pošlite na hlavičkovom papieri (použite formuláre priložené na odkaze nižšie), pričom musí obsahovať: vypísané kontaktné údaje, ktoré máte zadané vo svojom Hlavnom konte názov aspoň jednej domény (ak ich máte viac), ktorá sa nachádza v danom Control Paneli emailová adresa, na ktorú vám kontakt máme zmeniť. v prípade firmy je na žiadosti potrebná pečiatka a podpis štatutárnej osoby. Formuláre Nasledujúce formuláre na nižšie uvedenom odkaze môžete použiť spôsobom, že si ich vytlačíte, vypíšete (.DOC môžete vypísať priamo v počítači a následne vytlačiť), podpíšete (v prípade firmy je potrebná pečiatka) a naskenujete alebo odfotíte a zašlete na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk (alebo fyzickú adresu uvedenú vyššie). Predmet správy (emailu) vypíšte názvom domény a dopíšte čoho sa žiadosť týka. Napr.: exohosting.sk - Žiadosť o obnovenie prístupu do CP. Žiadosti o prístup do Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe.
  20. Ak vlastníte viacero domén (webových stránok), ktoré vám spravujú rôzni programátori alebo ste si našli tvorcu webu a chcete mu povoliť prístup iba tam, kam potrebuje a nemusí mať prístup inde (napr. k faktúram, či autorizovaným požiadavkám), môžete mu vytvoriť vlastný používateľský účet, ktorým sa bude prihlasovať do vášho Control Panela a k dispozícii bude mať len tie služby, ktoré mu povolíte. Tento postup odporúčame, ak chcete mať plne pod kontrolou, čo sa vo vašom Control Paneli deje. Vytvorenie nového subúčtu (subkonta) Prihláste sa do svojho Control Panela a v hlavnom menu naľavo kliknite na Účty: Ak ste žiadny subúčet ešte nevytvárali, tak tam uvidíte len svoje hlavné konto. Kliknite na Pridať a na ďalšej strane bude potrebné zrealizovať zopár základných nastavení (obrázok sa nachádza nižšie): Meno - sem zadajte meno nového subúčtu, ktorým sa programátor vašej stránky bude prihlasovať do Control Panela. Meno musí byť jedinečné v našom systéme, tak sa môže stať, že "trafíte" už obsadené meno - v tom prípade musíte zadať iné meno. Meno môže obsahovať len veľké a malé písmená, prípadne čísla, bez medzier, diakritiky alebo špeciálnych znakov. Heslo - si môžete dať rovno vygenerovať, pred uložením údajov si ho nezabudnite skopírovať, napr. do Notepadu, po nastavení subúčtu ho pošlete programátorovi Email - tu sa môžete rozhodnúť, či zadáte svoju emailovú adresu alebo emailovú adresu programátora. Ak chcete maximalizovať zabezpečenie svojich služieb, môžete si sem zadať hociktorú vašu emailovú adresu. Ak máte programátorov viac a chcete ich rozlišovať na základe emailovej adresy, tak sem zadajte emailovú adresu programátora. Odosielanie hesla pre subkonto - toto má zmysel hlavne vtedy, ak do políčka email ste zadali emailovú adresu programátora. V tomto nastavení určujete, či má mať programátor možnosť si zaslať nové heslo na svoju emailovú adresu, ak pôvodné niekde stratil, zabudol alebo ste mu ho vy zmenili. Ak chcete mať prístupy k svojim službám plne pod kontrolou, odporúčame ponechať túto voľbu na možnosti zakázané. Pozor, zakázanie tejto možnosti neobmedzuje vlastníka subúčtu v tom, aby si v Control Paneli nemohol zmeniť heslo za iné. Touto možnosťou mu len zakážete si preposlať nové heslo, ak by ste mu zmenili pôvodné, čím mu znemožníte prihlásenie do Control Panela. Zobrazovať novinky - tu určujete, či má subúčet možnosť vidieť po prihlásení do Control Panela novinky, ktoré z času na čas zverejňujeme. Je to čisto na vás, či vyberiete Áno alebo Nie. Domény - tu vyberte domény, ku ktorým má mať programátor prístup. Odporúčame označiť len tie domény, ku ktorým chcete, aby mal možnosť pristupovať, ostatné ponechajte neoznačené a kliknite na Ďalej. Po kliknutí na Ďalej vyberiete, ku ktorý službám má mať programátor v rámci konkrétnej domény prístup. Ak ste na predchádzajúcej strane vybrali viac domén, ku každej budete musieť nastaviť osobitný prístup. Ak by váš programátor mal mať prístup potrebný len k vytvoreniu webu, tak vyberte nasledujúce služby označené nižšie. Samozrejme výber služieb môžete kedykoľvek upraviť podľa požiadaviek samotného programátora. Ak budete mať vybrané všetky potrebné služby, tak kliknite na Pridať používateľa a uvidíte ho pod svojim hlavným kontom: Tip: Po vytvorení a nastavení subúčtu odporúčame si daný subúčet otestovať prihlásením do Control Panela, aby ste sa uistili, že všetky nastavenia a sprístupnené položky sú tak, ako potrebujete, aby boli. Následne programátorovi pošlite na jeho emailovú adresu potrebné údaje pri prihlásenie do Control Panela: Odkaz pre prihlásenie: https://setup.dnsserver.eu/ Meno: programator <uvedené v našom príklade, vy mu pošlete meno, ktoré ste zadali do formulára> Heslo: <heslo, čo ste mu vygenerovali> Programátor po prihlásení bude mať zobrazené len to, čo ste mu povolili. Všimnite si, že v hlavnom menu naľavo nemá prístup napr. k Objednávkam, Účtom, Faktúram, či Zmenám. Pri doméne môžete zase vidieť, že má prístup len k tým službám, ktoré ste mu povolili. Naľavo v stĺpci, pod upozornením, že je prihlásený len do subkonta (subúčtu), môže vidieť novinky, keďže sme mu to v nastavení povolili. Úprava subúčtu (subkonta) V prípade potreby je možné subúčet akokoľvek upraviť. Kliknite na Účty a pri subúčte uvidíte dve modré ceruzky. Tou naľavo upravujete základné nastavenia (heslo, možnosť zaslať email pre obnovu hesla, výber domén, ku ktorým má mať programátor prístup, kliknutím na šípku napravo upravíte prístupy ku službám tej ktorej domény. Kliknutím na x naľavo odstránite celý subúčet, kliknutím na x napravo odstránite prístup ku službám konkrétnej domény. Subúčtov si môžete vytvoriť koľko potrebujete a každému môžete nastaviť povolenia podľa potreby. Môžete si pre jednu doménu nastaviť viac subúčtov a nastaviť ich tak, že jeden bude mať prístup len k webovým službám, ďalší napr. len k emailom a pod. Ak by ste potrebovali vlastníkovi subúčtu na nejaký čas obmedziť prístup do Control Panela, jednoducho mu zmeňte heslo a zakážte odoslať si nové. Upozornenie: Je potrebné mať na pamäti, že subúčet nemá prístup k autorizovaným požiadavkám a teda nemôže technickú podporu EXO Hosting žiadať o zmenu kľúčových nastavení hostingu. Je potrebné, aby subúčet (programátor) kontaktoval majiteľa Control Panela a požiadal ho zmeny, ktoré potrebuje. Určité zmeny môžeme akceptovať z kontaktných údajov technického kontaktu uvedeného v Control Paneli, vysvetlené nižšie. Kontakt na technika Ak ste vytvorili subúčet pre technika / programátora a chcete, aby váš technik / programátor mal právomoc komunikovať s nami v ohľade určitých nastavení hostingu, môžete pridať jeho údaje ku konkrétnej doméne v sekcii Kontakty v Control Paneli. V Control Paneli kliknite na Kontakty, v zozname nájdite doménu, u ktorej potrebujete pridať kontakty na technika a kliknite na úpravu administratívneho kontaktu domény (ikona s panáčikom). Po kliknutí na Zmeniť / Zobraziť nižšie pod vašimi údajmi administrátora uvidíte sekciu Údaje na technika: Vyplňte potrebné kontaktné údaje, dole označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Majte na pamäti, že tieto údaje nie sú rovnocenné s údajmi vlastníka Control Panela a niektoré požiadavky nebude možné pomocou technického kontaktu zrealizovať.
  21. Roman

    Hlavné konto v Control Paneli

    Control Panel slúži na správu domén, ktoré sa v ňom nachádzajú a služby s nimi spojené. Pre prístup do Control Panela slúži špeciálne konto, označované ako Hlavné konto, ktoré zároveň slúži pre obnovu prístupu do Control Panela, ak vy, ako vlastník Control Panela, zabudnete prihlasovacie údaje. Preto je dôležité, aby ste údaje v Hlavnom konte udržiavali aktuálne, keďže pomocou nich vás môžete identifikovať ako vlastníka pri riešení problémov. Upozornenie: Hoci v Control Paneli sa môžu nachádzať desiatky domén, ku ktorým vlastník Control Panela môže nastavovať služby (hosting), vlastníctvo samotných domén mu to nezaručuje. Vlastníctvo domén je určené údajmi vo WHOIS, pričom kľúčová informácia je meno vlastníka domény (ak ide o fyzickú osobu) alebo názov firmy (ak ide o SZČO alebo s.r.o. alebo inú formu podnikania). Prístup k Hlavnému kontu nájdete v Control Paneli v sekcii Kontakty, kde ho uvidíte hore na stránke a napravo kliknite na Zmeniť / Zobraziť: Následne sa zobrazia polia s vašimi predvolenými údajmi, ktoré odporúčame udržiavať vždy aktuálne. Z pohľadu technickej podpory pri riešení bežných záležitostí nie je veľmi podstatné, či vlastník vystupuje ako fyzická osoba alebo právnicka osoba, odporúčame však aby ste si údaje vyplnili tak, ako chcete vystupovať v komunikácii s technickou podporou. Takže napr. ak si právnu formu vyberiete Fyzická osoba / Nepodnikateľ - kľúčové údaje vlastníka Control Panela budú pre technickú podporu EXO Hostingu Meno a Priezvisko. Ak si vyberiete právnu formu napr. Spoločnosť s ručením obmedzeným, odporúčame Meno a Priezvisko vyplniť konateľom spoločnosti. Môžete do formulára zadať Meno a Priezvisko zamestnanca firmy, ktorý má na starosti napr. IT oblasť, ale v prípade riešenia závažných problémov si budeme vyžadovať komunikáciu priamo s konateľom spoločnosti. Kľúčové údaje sú Email a Telefón, na základe ktorých prijímame požiadavky týkajúcich sa zmien služieb. Emailová adresa tu zadaná, sa automaticky používa ako predvolená adresa pri komunikácii s technickou podporu pomocou autorizovaných požiadaviek alebo na obnovu prístupu do Control Panela, ak nám zavoláte z tu zadaného telefónneho čísla, tak niektoré požiadavky môžeme vybaviť na základe tohto telefonátu (napr. zmeniť kontaktný email). Ak je potrebné údaje si tu aktualizovať, tak si ich upravte podľa potreby, dole pod formulárom označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Zmeny sa uložia ihneď. Vždy dbajte na to, aby ste tieto informácie mali aktuálne. Urýchli to vybavovanie požiadaviek. Prístup do Control Panela pre iné osoby Ak ste vlastníkom Control Panela a potrebujete sprístupniť svoj Control Panel inej osobe (napr. webmasterovi), veľmi odporúčame, aby ste pre tento účel vytvorili subúčet. Subúčet má prístup len k nastaveniam domén a hostingovým službám (aj tu môžete nastaviť k akým doménam (ak ich máte v Control Paneli viac) a a akým konkrétnym službám môže mať prístup) a nebude mať prístup k účtom, faktúram, autorizovaným požiadavkám a pod.
  22. Control Panel je webovou aplikáciou, ktorú ponúkame ku každej zaregistrovanej doméne alebo hostingovej službe. V Control Paneli si môžete prezerať informácie o svojich doménach a hostingových službách a podľa potreby meniť ich nastavenia, môžete si prezerať faktúry, objednávať nové služby alebo posielať autorizované požiadavky, ak žiadate o dôležité zmeny v rámci ponúkaných služieb. Preto je dôležité, aby ste si pamätali prihlasovacie údaje do Control Panela a zároveň vždy mali aktuálne údaje vyplnené v Hlavnom konte (čo presne znamená Hlavné konto, ktoré je potrebné pre prihlásenie do Control Panela, je vysvetlené v tomto článku). Prihlásenie do Control Panela Do Control Panela sa prihlásite na adrese https://setup.dnsserver.eu/ alebo na stránke https://www.exohosting.sk/ kliknite hore vpravo v čiernej lište na Control Panel a otvorí sa stránka s rovnakým formulárom, ako keby ste klikli priamo na odkaz. Po kliknutí na odkaz alebo Control Panel, sa otvorí prihlasovací formulár do Control Panela: Prihlasovacie meno - je prihlasovacie meno, teda žiadna emailová adresa alebo názov domény (s .koncovkou). Prihlasovacie meno je jedno slovo, ktoré môže mať veľké alebo malé písmena, prípadne aj čísla. Heslo - ktoré ste si zvolili pri prvej objednávke našich služieb (medzitým ste si ho mohli zmeniť). Nie je to heslo do emailovej schránky ani na FTP (môžete ale skúsiť, ak ste si pre všetky služby nastavili rovnaké heslo, čo neodporúčame z bezpečnostných dôvodov). Ak si nepamätáte prihlasovacie meno alebo heslo alebo oboje, tak kliknite na odkaz Zabudol som meno a heslo. Viac informácii nájdete v nasledujúcich sekciách článku. Obnova hlavného prístupu do Control panela Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Obnova hlavného prístupu do Control panela Po kliknutí na odkaz Zabudol som meno a heslo sa otvorí stránka s formulárom pre zaslanie inštrukcií na obnovu hesla, pričom sú dve možnosti: obnova plného prístupu do Control panela - ak ste vlastník Control Panela a potrebujete plný prístup ku všetkým službám obnova prístupu pre subkonto - ak spravujete len určité služby k určitým doménam, subúčet nemá prístup k faktúram, ani k objednávkam, či autorizovaným požiadavkám Podrobnejšie vysvetlenie nájdete v sekciách nižšie. Obnova plného prístupu do Control Panela Do prvého poľa zadajte názov vašej domény (bez www), ktorá sa nachádza v Control paneli ku ktorému potrebujete získať prístup a kliknite na Odoslať. Ak máte domén v Control Paneli viac, je jedno ktorú zadáte. Dostanete informáciu, na akú emailovú adresu bola žiadosť odoslaná, z bezpečnostných dôvodov uvidíte iba názov servera, takže je dôležité si pomocou tohto oznámenia spomenúť, ktorú konkrétnu emailovú adresu máte priradenú ku kontu v Control paneli: Následne vám bude doručený email s názvom Automaticka zmena hesla a podstatné informácie nájdete na priloženom obrázku, kde vidíte prihlasovacie meno do Control Panela a pod ním odkaz na vygenerovanie nového hesla (nastaviť nové heslo) Po kliknutí na odkaz nastaviť nové heslo sa otvorí stránka, kde do formulára zadajte nové heslo - odporúčame označiť voľbu zobraziť heslo, aby ste mali istotu, že zadáte heslo správne dva krát. Heslo musí mať minimálne 8 znakov a byť v kombinácii veľkých a malých písmen a čísiel a aspoň jedného špeciálneho znaku. Keď heslo budete mať dva krát zadané, kliknite na Odoslať. Ak ste všetko vykonali správne, dostanete informáciu, že heslo bolo zmenené, následne môžete kliknúť hore vľavo na nadpis Control Panel a prihlásiť sa do Control Panela novým heslom. Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Postup pre obnovu prístupu k subúčtu v Control Paneli je obdobný ako v prvom prípade, v tomto prípade zadávate údaje do druhého poľa vo formulári, pričom si musíte pamätať názov subúčtu, ku ktorému potrebujete získať heslo. Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu subkonta odoslaný podobný email ako v prvom prípade - v emaile uvidíte prihlasovacie meno, pre ktoré ste si vyžiadali zmenu hesla a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Upozornenie: Je možné, že posielanie hesla pre subúčet vlastník Control panela zakázal. V tom prípade je potrebné, aby ste kontaktovali vlastníka Control Panela alebo ak ste priamo vy vlastník, tak si musíte obnoviť plný prístup podľa návodu vyššie a heslo pre subúčet potom viete zmeniť priamo v sekcii Účty. Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Môže nastať aj prípad, že máte u nás objednanú len službu Multi X (Multihosting) a potrebujete obnoviť prístup do Control Panela. V tomto prípade namiesto domény použijete ID vášho multihostingu, podobne ako v príklade na obrázku: Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu multihostingu odoslaný podobný email ako v prvom prípade pri obnove plného prístupu - v emaile uvidíte prihlasovacie meno účtu a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Obnova prístupu do Control Panela pre virtuálny server (VPS) V tomto prípade je to veľmi podobné, ako v prípade multihostingu. Do políčka kam sa zapisuje doména, vložíte ID názvu vášho virtuálneho servera, napr. Virtual-1234 a odošlete požiadavku.
  23. Automatická odpoveď na email, v Control Paneli pri každej emailovej schránke uvedená ako Auto responder, je veľmi jednoduchá možnosť, ako informovať svojich zákazníkov o svojej neprítomnosti napr. počas dovolenky. Tip: Ak nemáte prístup do Control Panela, môžete si automatickú odpoveď nastaviť pomocou návodu pre RoundCube Webmail, ktorý zároveň ponúka pokročilejšie možnosti zasielania automatických odpovedí. Aktivácia a nastavenie Auto respondera v Control Paneli Prihláste sa do Control Panela a kliknite na službu E-mailové účty: Pri zvolenej emailovej schránke si môžete pozrieť stav Auto respondera (na treťom riadku) - aktuálne Neaktívny. Aktivovať si ho a nastaviť môžete kliknutím na modrú ceruzku (na obrázku napravo hore): V nastaveniach schránky označte voľbu Zapnúť automatický odpovedač (auto-responder), následne sa objavia možnosti pre vyplnenie informácií Predmet (subject) pre automatickú odpoveď - sem napíšte výstižný nadpis automatickej odpovede, bude použitý ako názov emailu, ktorý sa vráti odosielateľovi automatickou odpoveďou. Napr. "Som na dovolenke od 1.7. do 14.7.". Ak vám Odosielateľ pošlem email napr, s textom "Ahoj" naspäť dostane email s názvom Som na dovolenke od 1.7. do 14.7. Ahoj. Text automatického odpovedača - toto pole je nepovinné, sem ale môžete napísať viac informácií o svojej neprítomnosti, napr. kedy sa vrátite, koho kontaktovať namiesto vás alebo môžete uviesť svoje telefónne číslo na ktoré vás môžu vaši známi kontaktovať. Nezabudnite, že automatická odpoveď sa zasiela na každý prijatý email, aj na notifikácie z rôznych webových stránok, takže si dobre rozmyslite, či chcete o svojej neprítomnosti informovať skutočne každého, kto vám pošle email. Keď sa vrátite z dovolenky, nezabudnite si Auto responder vypnúť. Ak sa pri vypínaní stane, že keď pole odpovedača pri odznačení a po uložení zmien je opäť označené, uistite sa, že nemáte naplnený limit miesta pre emailové účty a plnú schránku. V tomto prípade môže byť problém s ukladaním nastavení a je potrebné uvoľniť miesto (zmazať nepotrebné emaily).
  24. V tomto návode si ukážeme ako si presmerovať doménu pomocou služby WWW presmerovanie v Control Paneli. Tento návod platí pre domény, ktoré majú aktívne služby ako: DNS parking Exo Email, Exo Email Profi Puzzle X (bez priradených dát k webstránke) nemajú nastavený FTP priestor pomocou služby WWW Alias ... teda nemajú aktívny FTP priestor. Tip: Ak doména má aktívny FTP priestor resp. si chcete presmerovať doménu / webovú stránku na inú lokalitu pomocou súborov .htaccess alebo *.php, či *html, pozrite si návody v podkategórii Presmerovanie webovej stránky v sekcii Webhosting. Služba WWW Presmerovanie je vhodná, ak doménu parkujete alebo len využívate emaily, ale chcete, aby po jej navštívení boli návštevníci presmerovaní na nejakú inú doménu. Prihláste sa do Control panela a pri doméne, ktorú chcete presmerovať, kliknite na prvý odkaz v zozname služieb WWW Presmerovanie a vyplňte požadované údaje nasledovne: Zapnutie presmerovania: jednoduchá voľba, ktorou aktivujete alebo deaktivujete presmerovanie domény na inú lokalitu. Presmerovanie na URL: sem zapíšte finálnu webovú adresu, kam chcete aby sa vaša doména presmerovala. Uistite sa, že cieľová lokalita je plne funkčná a ideálne neobsahuje žiadne dodatočné presmerovania. Maskované: po označení tejto voľby presmerovanie na novú lokalitu bude zrealizované tak, že nebudete vidieť www adresu novej lokality, ale budete stále vidieť www adresu svojej (presmerovanej) domény. Označte, len ak viete čo činíte, z pohľadu SEO nie je to vhodná voľba. Ak nie ste si týmto istí, neoznačujte. Automatické presmerovanie na https: môžete označiť ak na pôvodnej doméne máte vygenerovaný bezpečnostný (SSL/TLS) certifikát Názov stránky: sem zadajte názov stránky, ktorý sa má zobraziť v hlavičke pri zapnutom maskovaní (viď vyššie) Po vyplnení údajov kliknite na Zmeniť. Zmena sa môže prejaviť až za hodinu, po nacachovaní DNS záznamov.
  25. V novej verzii Control panelu Vám prinášame okrem zlepšenej grafiky a viac userfriendly prostredia niekoľko noviniek. Takže, čo všetko sme pre Vás pripravili a aké vylepšenia nájdete v novom Control paneli? Cron Máte možnosť presmerovať výstup z Cronu na e-mail, čím sa dá uskutočniť lepšia kontrola. Prečo sa Cron nespustil, prípadne je chyba vo volanom skripte, alebo len informatívny výstup. Pribudla možnosť spustiť Cron každú minútu. Crony môžete spúšťať cez Web alebo ako Shell: Webcron – je jednoduchšia verzia. Ak spúšťate skript, ktorý nie je časovo náročný a náročný na pamäť. Odporúčame ho aj v prípade, keď nemáte dostatok skúseností so shell skriptami. Shell Cron – spúšťa sa priamo pod shellom. Túto verziu odporúčame pre časovo náročnejšie operácie a operácie náročnejšie na pamäť. Server kde bežia crony je špeciálne upravený bez webového servera čím získate pre skripty viac výkonu. Aby sme Vám zjednodušili prácu, pripravili sme wrapper na automatickú detekciu interpretera spúšťania shell skriptov tým správnym interpreterom (t.j. nemusíte zadávať na začiatok skriptu #!/cesta/k/interpreteru). Ak nezapnete automatickú detekciu interpretera, interpreter musíte stanoviť vo Vašom skripte (prvý riadok skriptu musí obsahovať !#cesta/k/interpreteru) a súbor musí mať nastavené právo execute pre vlastníka (napr. 744). Cesty našich interpreterov, ktoré môžete použiť: php4 – /usr/local/php4/bin/php php52 – /usr/local/php52/bin/php php53 – /usr/local/php53/bin/php php54 – /usr/local/php54/bin/php perl – /usr/local/bin/perl python – /usr/local/bin/python Okrem cesty môžete samozrejme zadať aj iné parametre pre skript a nastaviť si spustenie skriptu ľubovoľne. Nové moduly v PHP V PHP máte možnosť využívať ďalšie moduly. Medzi zaujímavé radíme napr.: haru – modul na tvorbu pdf súborov, ffmpeg – modul na manipuláciu s video a audio súbormi (tvorba náhľadov, informácie o súbore a podobne), uploadprogress, html_parse, mailparse. Kompletný zoznam extenzií pre PHP nájdete v novom Control paneli (CP), môžu sa líšiť podľa verzií PHP. Jednotlivé extenzie si môžete zapínať v php.ini v adresári conf na ftp účte. Nová verzia php 5.4 Pridali sme novú verziu php 5.4. Zapnúť si ju môžete prostredníctvom control panelu. Zatiaľ odporúčame zapínať iba na testovacie účely, nakoľko ešte nieje možné na tejto verzii používať všetky moduly. Memcache a Memcached Do php boli pridané moduly memcache a memcached. Zároveň bol spustený memcached server, ktorý nájdete na adrese 92.240.253.163. Memcached server sa používa na ukladanie rôznych premenných a dát, ktoré sa za normálnych okolností čítajú z databázy, sú vygenerované skriptom a podobne. Používajú sa pri načítaní každej stránky. Vďaka tomu, že dáta uložené na memcached serveri sú v pamäti, je ich načítanie veľmi rýchle. Memcached server používa napríklad Facebook, Wikipedia a podobne. Memcached server môžete použiť jednak pre ukladanie session a jednak na ukladanie stránok vygenerovaných skriptom (pre rôzne cms existujú moduly, ktoré zabezpečujú využívanie memcached serverov). Keďže samotný memcached server nemá doriešené prístupové práva k jednotlivým uloženým dátam, pre memcache php extenziu sme naprogramovali možnosť nastaviť prefix pre kľúče (php modul bude automaticky pridávať prefix, nemusíte meniť php skript). Do php.ini stačí zadať memcache.key_prefix = „nahodnahodnota“, tým sa zabezpečí u jednotlivých zákazníkov malá pravdepodobnosť kolízií kľúčov. PHP Modul memcached má takúto premennú už štandardne (memcached.sess_prefix). Taktiež sme upravili memcached server, aby nebolo možné spraviť výpisy všetkých uložených dát. Pri teste WordPressu s použitím memcache sme dosiahli v niektorých prípadoch až 30 násobné zrýchlenie načítania stránky. Obnova php.ini V prípade, že ste si omylom vymazali php.ini, alebo chcete aktuálnu verziu, ktorú nahrávame pri aktivácii konta so zoznamom všetkých podporovaných extenzií, stačí v ftp vymazať súbor php.ini a v control paneli kliknúť na tlačítko obnoviť php.ini. Vizitky Pribudla možnosť generovania vizitky v rôznych jazykoch. Vizitka sa vygeneruje v jazyku, ktorý máte nastavený pre CP. Teda máte možnosť ich generovať v slovenskom, českom a anglickom jazyku. Autorizované požiadavky Pribudla možnosť podať požiadavku výmeny hostingov medzi dvoma doménami. DNS záznamy Možnosť obnovy starších dns záznamov až 10 zmien dozadu. Manuál k novému control panelu nájdete tu: https://www.exohosting.sk/download/manual/Prirucka_Control_panel_nova_verzia.pdf Nový control panel nájdete tu : https://setup.dnsserver.eu/
×
×
  • Create New...