Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''prihlásenie''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Webserver
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
    • Vlastné úpravy v Exowebe
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Prístup do Control Panela si môžete zabezpečiť aj 2-faktorovou autentifikáciou. Control Panel je dôležitá súčasť našich služieb, v ktorom si môžete spravovať nastavenia svojich domén a hostingov, meniť služby, prezerať faktúry alebo uhrádzať služby, preto samotné zabezpečenie Control Panela pomocou 2-faktorovej autentifikácie odporúčame si aktivovať. Aplikácia pre generovanie kódov Najprv odporúčame si nainštalovať aplikáciu na generovanie bezpečnostných kódov (tieto aplikácie sa označujú skratkou TOTP - Time-based One-Time Password, doslovne Jednorazové heslo založené na čase). Aplikácií pre generovanie kódov je viacero, všeobecne odporúčame napr.: Google Authenticator, ktorý si môžete stiahnuť pre zariadenia: Android iOS alebo Microsoft Authetificator: Android iOS Po nainštalovaní aplikácie pokračujte v čítaní článku. Aktivácia 2-faktorovej autentifikácie Prihláste sa do Control Panela a naľavo v menu kliknite na Účty: V Účtoch kliknite na svoje Hlavné konto (ide o rovnaké Hlavné konto ako v sekcii Kontakty, v sekcii Účty si spravujete iné nastavenia) a v možnostiach úprav konta (modrá ceruzka na ktorú ukazuje šípka) uvidíte sekciu 2-faktorová autentifikácia, ktorá je vo východzom stave vypnutá. Zapnite si ju a zobrazia sa ďalšie možnosti ako si autentifikáciu nastaviť. Na úvodnej strane uvidíte zoznam záložných kódov, ktoré môžete použiť pre prípad, ak by ste nemali prístup k aplikácii pre zadávanie kódov (viď nižšie sekciu Aplikácia pre generovanie kódov). Tieto kódy si odložte na bezpečné miesto, sú jednorazové (takže ak jeden z nich použijete a prihlásite sa do Control Panela, tak uvidíte zoznam nových vygenerovaných kľúčov a tie si taktiež uložte, pôvodné môžete zahodiť). Upozornenie: Majte na pamäti, že ak nejakým spôsobom sa "vymknete" z Control Panela a nebudete mať záložné kódy, tak obnoviť prístup do Control Panela môžeme len na základe písomnej požiadavky. Keď záložné kódy budete mať odložené, kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane uvidíte QR kód, ktorý si naskenujte TOTP aplikáciou, ktorú ste si nainštalovali, napr. Google Authenticator a vygenerovaný kód vložte do políčka Overovací kód, ktorý sa nachádza pod QR kódom. Kliknite na Zapnúť autentifikáciu. Ak ste postupovali správne, dostanete hlásenie o úspešnej aktivácii: Deaktivácia 2-faktorovej autentifikácie Ak z nejakého dôvodu potrebujete 2-faktorovú autentifikáciu deaktivovať, odznačte políčko Stav (kam ukazuje červená šípka) a kliknite na Vypnúť autentifikáciu. Aj o deaktivácii dostanete hlásenie a po nej sa budete prihlasovať do Control Panela bez 2-faktorového overenia.
  2. Pre zvýšenie bezpečnosti emailovej schránky sme do novej verzie RoundCube Webmail zaviedli možnosť zapnutia 2-faktorovej autentifikácie. Toto zabezpečenie jednoducho funguje tak, že po prihlásení sa do emailovej schránky, budete musieť opísať 6 miestny kód, ktorý vám vygeneruje aplikácia na generovanie bezpečnostných kódov (tieto aplikácie sa označujú skratkou TOTP - Time-based One-Time Password, doslovne Jednorazové heslo založené na čase). Týmto si prístup do emailovej schránky zabezpečí iba jej skutočný majiteľ a schránka je chránená aj pri potencionálne slabšom hesle. Automatické nastavenie 2-faktorovej autentifikácie Predtým, než si vysvetlíme postup, odporúčame, aby ste si do mobilu nainštalovali TOTP aplikáciu Google Authenticator (ak máte skúsenosti s inými TOTP aplikáciami, môžete použiť aj tie), ktorú si môžete stiahnuť pre Android aj pre iOS. Prihláste sa do RoundCube Webmail schránkou, ku ktorej chcete nastaviť 2-faktorovú autentifikáciu (overenie, prihlásenie). Naľavo v tmavom menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Dvojstupňové overenie. Uvidíte polia s nevyplnenými údajmi, postup ako si automaticky nastaviť 2-faktorové overenie si vysvetlíme pod ilustračným obrázkom: Automatické nastavenie zapnutia 2-faktorového overenia je jednoduché, nemusíte vypĺňať žiadne políčka, či nastavenia, kliknite rovno na tlačidlo Vyplniť všetky polia automaticky. Nastavenie sa označí ako zapnuté, tajný kľúč (ktorý slúži na spárovanie s aplikáciou) sa vyplní tiež automaticky, podobne ako Kódy pre obnovenie. Upozornenie: Kódy pre obnovenie si ihneď skopírujte (alebo opíšte) a starostlivo odložte na bezpečné miesto. Slúžia k tomu, keby ste z nejakého dôvodu nemali po ruke mobil s aplikáciou (alebo bol úplne vybitý), tak kódmi pre obnovenie sa môžete prihlásiť. Každý kód sa dá použiť len raz a ten ktorý použijete, sa z nastavení vymaže. Po kliknutí na tlačidlo Vyplniť všetky polia automaticky vyskočí hlásenie s informáciou ako postupovať s aplikáciou TOTP. Kliknite na OK a naskenujte mobilnou aplikáciou QR kód, ktorý sa zobrazí v nastaveniach Po naskenovaní pribudne v TOTP aplikácii generátor kódov pre prihlásenie do RoundCube, ktorý sa bude meniť každých 30 (štandardne) sekúnd. Následne v RoundCube dole v nastaveniach do políčka zadajte z aplikácie aktuálny kód a kliknite na Skontrolovať kód. Ak je kód správny, vyskočí hlásenie, že kód je v poriadku a môžete kliknúť na Uložiť. Pokým nekliknete na Uložiť, tak všetky nastavenia, ktoré ste doteraz spravili, sa zrušia, ak v RoundCube kliknete na hociktorú inú položku (to pre prípad, keby ste sa rozhodli aktuálne nastavenia 2-faktorového overenia neuložiť). Po kliknutí na Uložiť môžete 2-faktorové overenie ihneď používať. Pozor, môže sa stať, že prehliadač dané polia v nastavení 2-faktorovej autentifikácie bude považovať za aktualizáciu hesla. Vtedy vyskočí takéto alebo podobné okno. Kliknite na Zrušiť, inak by ste si prepísali heslo do schránky vygenerovaným kódom. Je možné, že dané okno môže vyskočiť viac krát, pokým sa do pamäte načítajú nastavenia 2-faktorovej autentifikácie. Zakaždým kliknite na Zrušiť. Teraz keď sa odhlásite zo schránky a znovu prihlásite, po zadaní hesla budete vyzvaní na zadanie kódu z TOTP aplikácie. Môžete si aj označiť, aby ste po dobu 30 dní nemuseli zadávať kódy. Vypnutie a opätovné zapnutie 2-faktorovej autentifikácie Nasledujúce informácie si pozorne prečítajte a postupujte presne podľa nich. Nesprávny postup môže znefunkčniť prihlásenie do emailovej schránky: Ak sa po nejakom čase rozhodnete nepoužívať 2-faktorové overenie, tak odznačte políčko Zapnúť a kliknite nižšie na stránke na Uložiť. Ak by ste sa rozhodli 2-faktorové nastavenie po čase používať znovu, označte políčko Zapnúť a kliknite na Uložiť. Otvorte si aplikáciu a do políčka Skontrolovať kód zapíšte kód pre kontrolu, či je aplikácia správna spárovaná s vašou emailovou schránkou. Ak by nastal prípad (nemal by), že kód je nesprávny, uistite sa, že ste zadali správny kód a keby aj napriek tomu kontrola prebehla neúspešne, naskenujte si QR kód znovu, potom si znovu dajte skontrolovať kód z aplikácie a kliknite na Uložiť. Ak chcete odpárovať emailovú schránku s aplikáciou, zmažte Tajný kľúč a kliknite na Uložiť. Otvorte si aplikáciu a naskenujte QR kód znovu. TOTP aplikácia veľmi pravdepodobne ohlási, že účet už existuje, tak si ho dajte nahradiť. Upozornenie: Ak zmažete Tajný kľúč a uložíte si všetky nastavenia znovu (takže vygeneruje sa nový Tajný kľúč) nikdy si nezabudnite v TOTP aplikácii znovu načítať QR kód a následne skontrolovať práve vygenerovaný kód. Pokým RoundCube Webmail nevypíše, že kód je správny, neodhlasujte sa z Webmailu - vaša emailová schránka je stále spárovaná s pôvodným QR kódom a po odhlásení nebudú fungovať kódy, ktoré vám aplikácia bude generovať a tak sa do schránky neprihlásite. Tu potom pomôžu už len Kódy pre obnovenie, ak ich nebudete mať, budete musieť vypnúť 2-faktorovú autentifikáciu cez Control Panel (viď nižšie v návode). Manuálne nastavenie 2-faktorovej autentifikácie V prípade, ak z nejakého dôvodu si chcete nastaviť 2-faktorové overenie manuálne (môže sa stať po predchádzajúcej deaktivácii a opätovnej aktivácii), postupujte nasledovne: Označte políčko Zapnúť. Tajný kľúč nevypĺňajte, vypíšte si vlastné kódy (odporúčame 6 miestne čísla) pre obnovenie do všetkých štyroch políčok na riadku Kódy pre obnovenie - tieto kódy si niekam uložte. Kliknite na Uložiť. Kliknite na Zobraziť QR kód, spustite aplikáciu a naskenujte si kód TOTP aplikáciou. Následne do políčka Skontrolovať kód zadajte kód práve vygenerovaný TOTP aplikáciu a skontrolujte. Ak prehliadač vyhlási, že kód je správny, nastavenie bolo úspešne dokončené. Vyčerpali sa mi moje kódy pre obnovu Ak sa vám vyčerpali kódy pre obnovenie, kedykoľvek si do políčok (Kódy pre obnovenie) môžete doplniť nové. Po doplnení kódov kliknite na Uložiť. Nezabudnite si aj v tomto prípade skontrolovať práve vygenerovaný kód TOTP aplikáciou pre overenie, či je TOTP aplikácia správne spárovaná s emailovou schránkou. Zrušenie 2-faktorovej autentifikácie Keď z nejakého dôvodu potrebujete 2-faktorovú autentifikáciu zrušiť, tak môžete učiniť tak v Control Paneli. Nájdite si v Control Paneli konkrétnu schránku a dajte si ju upraviť (klik na modrú ceruzku). Následne kliknite dole na stránke na Rozšírené nastavenia a tam uvidíte tlačidlo Webmail reset 2FA. Kliknite naň a tým zrušíte 2-faktorovú autentifikáciu.
  3. V tomto návode nájdete príklady problémov, ktoré môžu zapríčiniť nefunkčnosť pripojenia na server pomocou protokolu FTP. Užitočné informácie nájdete aj v článku Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, ktorý odporúčame si prečítať, ak si potrebujete vytvoriť nové FTP pripojenie. Ak FTP pripojenie máte funkčné a jedného dňa prestane fungovať, dôvodov môže byť viacero, ktoré môžu spolu súvisieť a tieto dôvody nájdete nižšie. Neuhradené služby Môže sa stať, že pozabudnete uhradiť faktúru za hosting. Či je naozaj problém v neuhradenej faktúre, zistíte rýchlo, stačí sa prihlásiť do Control Panela a naľavo v hlavnom menu kliknite na sekciu Fakturácia. Ak tam nájdete neuhradenú faktúru za hosting, po prijatí platby sa služby do hodiny obnovia a začne aj fungovať FTP pripojenie. Ak máte všetky služby uhradené, problém bude inde, tak pokračujte v čítaní. Nesprávne prihlasovacie údaje Najčastejšou príčinou toho, že sa vám nedarí prihlásiť, je to, že používate nesprávne prihlasovacie údaje. Aj keď ho máte v klientovi uložené, uistite sa, že údaje sú aktuálne (je možné, že ich napr. mohol zmeniť vlastník Control Panela, ak máte len subúčet). Otvorte si Monsta FTP a skúste sa prihlásiť. Stačí keď zadáte prihlasovacie meno a heslo, server nie je potrebný) Ak prihlásenie nebude úspešné, prihláste sa do Control Panela a kliknite na Správa FTP účtov: Tu si môžete pozrieť aké je prihlasovacie meno - obyčajne je to názov domény, ak sa prihlasujete iným menom, napr. nazovdomeny.sk.admin, uistite sa, že toto meno vidíte v zozname. Ak nie je v zozname, tak sa neprihlásite. Ak meno vidíte (takže existuje a na prihlásenie ho môžete používať), kliknite na modrú ceruzku, kde si môžete upraviť nastavenia konta. Vygenerujte si nové heslo, skopírujte si ho, kliknite dole na Zmeniť a skúste sa opäť prihlásiť na Monsta FTP. Ak prihlásenie funguje, zadajte si nové údaje do vášho FTP klienta (napr. FileZilla, Total Commander). Server odporúčame používať ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (prečo, viď dole v sekcii Zmena DNS záznamov). Obmedzenie prístupu na IP adresu Ak nefunguje pripojenie ani po aktualizácii hesla, vypnite si Špeciálnu ochranu ftp konta (ak je zapnutá, viď obrázok vyššie), a kliknite na Zmeniť. Môžete sa nachádzať na IP adrese, ktorá sa nenachádza v aktuálnej databáze slovenských a českých IP adries - najskôr budete vidieť o tom informáciu hneď pod poslednou možnosťou FTP štítu (ako na obrázku). Ak po vypnutí ochrany ftp konta sa na server už viete prihlásiť, navštívte stránku Moja IP a môžete nám poslať vašu IP adresu na support@exohosting.sk (do emailu napíšte, že z tejto adresy sa neviete prihlásiť pomocou FTP, ak je aktivovaná ochrana ftp konta). Ak sa nachádzate v zahraničí, posielať nemusíte nič, ale bez vypnutej ochrany ftp konta sa neprihlásite. Zmena DNS záznamov Častým dôvodom, prečo FTP pripojenie mohlo prestať fungovať je zmena DNS záznamov. Tento stav platí pre prípad, ak sa viete prihlásiť na Monsta FTP, ale vôbec nefunguje prihlásenie v FTP klientovi. Napríklad v FTP klientovi máte nastavený server ftp.mojadomena.tld ale vaša doména využíva iné menné servery ako naše, kde v DNS záznamoch nie je pre ftp nastavený náš štandardný server ftpcluster.dnsserver.eu, ale server prevádzkovateľa daných menných serverov. Takže serverom ftp.mojadomena.tld sa vlastne snažíte prihlásiť na jeho server s prihlasovacími údajmi, ktoré máte uložené u nás, čo logicky nebude fungovať. Pre tento prípad máte dve možnosti nepoužívajte u nás na FTP pripojenie server ftp.mojadomena.tld ale ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (sú totožné). Takto sa pripojíte vždy na naše servery bez ohľadu na to, aké menné servery alebo DNS záznamy budete mať nastavené ak sa chcete aj tak pripájať na server ftp.mojadomena.tld v DNS záznamoch prevádzkovateľa menných serverov si musíte upraviť záznam s názvom ftp (keďže najskôr bude už vytvorený) a hodnotu záznamu si upravte na ftpcluster.dnsserver.eu. Odporúčame však používať prvú možnosť
  4. Základné nastavenia služby Exowebu môžete zrealizovať cez Control Panel kliknutím na službu Exoweb: Následne uvidíte základné rozhranie pre službu Exoweb, popis položiek nájdete od obrázkom: Doména Názov domény, na ktorej máte Exoweb balíček nainštalovaný. Balíček Názov aktuálneho balíčka, ktorý je k doméne nastavený. Zmeniť si ho na vyšší alebo nižší môžete cez tlačidlo Zmeniť balíček. Stav Tu zvyčajne uvidíte stav OK, ak je Exoweb Trial aktívny alebo iný Exoweb balíček aktívny. Ak Trialu skončí platnosť alebo je neuhradený platený Exoweb balíček, stav sa prepne na Deaktivovaný. Jazyk stránky Tu je aktuálne nastavený predvolený jazyk stránky. Zmeniť si ho môžete kliknutím na Zmeniť jazyk. Odporúčame buď ponechať slovenčinu (sk) alebo si nastaviť predvolený jazyk predtým, než si v prípade multijazyčného webu pridáte ďalší jazyk. Prihlásiť Kliknutím na toto tlačidlo sa prihlásite priamo do Editora. Následne si môžete vytvoriť alebo upraviť svoju webovú stránku. Zmeniť balíček Tu si môžete zmeniť balíček Exowebu na vyšší alebo nižší. Na rozdiel od ostatných hostingových balíčkov sa zmena balíčkov v rámci Exowebu nerealizuje cez hlavné menu (Zmeny). Cez Zmeny sa posiela požiadavka len vtedy, ak potrebujete Exoweb Trial preniesť na svoju vlastnú doménu. Zmeniť jazyk Tu si zmeníte predvolený jazyk pre Editor, ktorý bude slúžiť napr. ako popis k položkám v nastaveniach a pod. Vybrať si môžete slovenčinu, češtinu, angličtinu, nemčinu alebo poľštinu. V základnom nastavení je zvolená slovenčina, dôrazne odporúčame si zvoliť východzí jazyk predtým, než začnete tvoriť webové stránky alebo ak si priamo v Editore v prípade multijazyčného balíčka chcete pridať ďalší jazyk.
  5. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku a k vašej doméne už máte aj webové miesto, tak potrebujete nahrať obsah na server. Vytvorenie, nastavenie alebo zmena účtu FTP Prvé, čo je potrebné vykonať, je vytvoriť si alebo aktualizovať FTP účet. Každá doména po priradení do Control Panela má vytvorený základný FTP účet, ku ktorému si môžete zmeniť heslo - základné heslo je rovnaké ako do Control Panela (heslo pre FTP odporúčame zmeniť z bezpečnostných dôvodov). Heslo k FTP si môžete zmeniť cez Control Panel, naľavo v menu kliknite na Webhosting, vyberte doménu, ku ktorej chcete zmeniť alebo nastaviť heslo k FTP a v sekcii služieb kliknite na Správa FTP účtov: Keď kliknete na Správa FTP účtov, uvidíte informácie o FTP údajoch (serveroch a portoch), dočasnú adresu vašej webovej lokality (zobrazí obsah stránky aj keď ešte nefungujú DNS záznamy) a základné konto pre prihlásenie na FTP (s názvom vašej domény), pomocou ktorého sa môžete prihlásiť na server. Ako prvé odporúčame kliknúť na modrú ceruzku napravo a upraviť si konto, vysvetlenie pod obrázkom: Po kliknutí na modrú ceruzku si môžete si nastaviť (resp. vygenerovať) nové heslo. Pôvodné heslo, je rovnaké ako ku Control panelu, preto z bezpečnostných dôvodov odporúčame si ho zmeniť na iné. Postačí kliknúť na Generovať, heslo si skopírujte (budete ho potrebovať) a dole kliknite na Zmeniť: Pri generovaní hesla sa automaticky zobrazuje nápoveda, či heslo spĺňa bezpečnostné požiadavky. Preto heslo si môžete zadať aj nejaké svoje, ak bude spĺňať všetky požiadavky. Taktiež si môžete nastaviť Špeciálnu ochranu FTP konta, predvolená možnosť je nastavená na slovenské a české IP adresy, ak cestujete mimo týchto krajín a potrebujete používať FTP, odporúčame ochranu vypnúť úplne. Bez ochrany ftp konta - na FTP budete mať povolenie sa prihlásiť zo všetkých krajín vo svete Rozsah ip adries - tu si nastavte IP adresu (alebo adresy), z ktorých sa bežne pripájate. Ak váš internetový provider vám zmení IP adresu, ktorá bude mimo rozsah, pripojenie nebude možné a bude potrebné si IP adresu aktualizovať. Túto možnosť odporúčame používať len vo výnimočných prípadoch a ideálne ak používate len pevnú IP adresu. FTP štít (iba sk a cz ip adresy) - pripojenie bude povolené len zo známych slovenských a českých IP adries uložených v našej databáze. Ak máte vybranú túto možnosť a bezpečne viete, že ste na slovenskej alebo českej IP adrese, navštívte stránku Moja IP adresa, skopírujte si vašu IP adresu a pošlite nám ju na email support@exohosting.sk, aby sme ju mohli zaradiť do databázy. V prípade ak sa súrne potrebujete pripojiť na FTP, odporúčame dočasne zrušiť túto možnosť (prepnúť na možnosť Bez ochrany ftp konta) Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu FTP kontá pre prípad potreby si môžete nastaviť aj pre prihlásenie do konkrétnej zložky alebo subdomény. Tieto zložky alebo subdomény, ku ktorým chcete vytvoriť priamy FTP prístup, musia fyzicky existovať, takže najprv si vytvorte zložku (adresár) resp. subdoménu, ak zložka / subdoména fyzicky neexistuje, nebude možné FTP konto vytvoriť. Potom vytvorte samotné FTP konto a v tomto prípade je potrebné zadať cestu k zložke ako v príklade na obrázku... ... alebo k subdoméne. Všimnite si, ako sa adresa v poli Adresár, oproti prvému prípadu. Aké meno zvolíte, také sa automaticky priradí k názvu domény a spolu vytvoria prihlasovacie meno pre ďalší účet na FTP. Napríklad ak pri vytváraní nového FTP účtu zvolíte prihlasovacie meno programator, a doménu máte exotechnologies.sk, tak konečné prihlasovacie meno bude exotechnologies.sk.programator. Prihlásenie na server pomocou protokolu FTP Prihlásenie si môžete otestovať pomocou WebFTP na adrese https://monsta.dnsserver.eu/ - stačí vám zadať prihlasovacie meno (štandardne názov domény bez www) a heslo. Zadávať server nemusíte, ten je nastavený už automaticky. Prihlásenie pomocou Monsta FTP webového klienta: Na prihlásenie je potrebné zadávať server, stačí prihlasovacie meno a heslo. Monsta FTP odporúčame používať pre menšie úpravy stránky alebo v prípade núdze. Ak sa potrebujete pravidelne pripájať na server (FTP), odporúčame používať nejaký FTP klient. Viac informácií nájdete nižšie v sekcii Prihlásenie na server pomocou FTP klientov. Po prihlásení uvidíte východziu stromovú štruktúru adresárov na serveri conf - tu nájdete php.ini súbory pre jednotlivé PHP verzie, súbory môžete upravovať podľa potreby data - sem si môžete v prípade potreby dočasne odkladať zálohy súborov, adresár data je prístupný len cez FTP logs - sem sa ukladali záznamy procesov, tie teraz nájdete v Control Paneli pod službou Logy, zložka bude v budúcnosti odstránená public_html - sem nahrávajte súbory webovej stránky _sub - pod public_html nájdete zložku _sub, sem nahrávajte zložky, ktoré majú byť subdoménami ssh - systémová zložka wrappers - systémová zložka Všeobecné odporúčania pre začiatočníkov stránku musíte nahrávať do adresára public_html - adresár public_html predstavuje u nás hlavnú (koreňovú, root) zložku, do ktorej treba nahrávať súbory, ak chcete mať stránku na hlavnej doméne musí existovať indexová stránka - index.html, index.htm, index.php, index.php3 alebo index.wml, ak žiadnu takúto stránku nebudete mať, vaša doména bude vracať chybu 403 (Forbidden) server rozoznáva malé a veľké písmena, čiže Index.html nie je to isté ako index.html - odporúčame používať malé písmená, niektoré redakčné systémy môžu používať aj veľké písmená, v tomto prípade odporúčame do týchto názvov nezasahovať skontrolujte, či ste vymazali index.php, ktorý bol do vášho priestoru vložený po vytvorení konta - alebo si vytvorte vlastný index.php, ktorým pôvodný súbor prepíšete, inak sa bude zobrazovať naša východzia stránka s ponukou hostingových služieb ak si chcete vytvoriť subdoménu, vytvárať ju musíte v zložke _sub (ktorá sa nachádza pod zložkou public_html), ako nazvete zložku v zložke _sub, tak sa bude nazývať subdoména, viac informácií nájdete v článku Ako si môžem vytvoriť subdoménu? maximálna veľkosť jediného nahrávaného súboru môže byť 3000 MB Prihlásenie na server pomocou FTP a SSH klientov Pri správe súborov na serveri odporúčame používať FTP klient, vďaka ktorému si súbory webovej stránky budete vedieť spravovať pohodlnejšie. Nasledujúci zoznam obsahuje odporúčaných FTP klientov, kliknutím na odkaz sa presmerujete na konkrétny návod. FileZilla Total Commander WinSCP Pokročilejší užívatelia môžu skúsiť použiť SSH klient. PuTTY
  6. V návode Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela sme si ukázali, ako si môžete preposlať zabudnuté prístupové údaje na kontaktný email. Čo však robiť, ak kontaktné údaje uvedené v Hlavnom konte už neplatia, napr. kontaktná emailová adresa nie je funkčná a (alebo) kontaktné telefónne číslo už neexistuje? Kontaktná emailová adresa už nie je platná Kontaktnú emailovú adresu nájdete v Hlavnom konte, táto emailová adresa má dve významné funkcie ak si z Control Panela pošlete nejakú autorizovanú požiadavku, tak kontaktná emailová adresa je nastavená ako predvolená pre odpoveď, ktorú vám odošleme po zrealizovaní požiadavky. Inak povedané, na túto adresu dostanete informáciu o stave alebo vybavení vašej autorizovanej požiadavky. na túto emailovú adresu bude odoslaná notifikácia pre obnovenie prístupu do Control Panela, takže v prípade zabudnutých prihlasovacích údajov, na kontaktnej emailovej adrese nájdete postup, ako si prístup do Control Panela obnoviť. Ak kontaktná emailová adresa už nie je platná (schránku ste zrušili alebo sa nachádzala na doméne, ktorá už dávno exspirovala alebo ju už vlastní niekto iný), tak notifikácia s postupom na obnovu prístupu do Control Panela vám do emailovej schránky už nepríde. V tomto prípade je dôležité, aby platilo telefónne číslo, ktoré máte zadané v Hlavnom konte. Z tohto čísla nám musíte zavolať na našu linku +421 221 028 430, pre overenie vašej osoby budeme od vás vyžadovať čo najviac informácií: vaše meno, adresu, pôvodnú emailovú adresu príp. iné údaje, ktoré sú zapísané v Hlavnom konte. Po overení údajov vám zavoláme naspäť a následne zmeníme emailovú adresu na tú, ktorú nám nadiktujete. Uistite sa, že emailová adresa, ktorú nám nadiktujete, je plne funkčná a prijíma emaily. Následne si podľa návodu Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela obnovíte prístup a môžete sa do Control Panela prihlásiť. Po prihlásení si nezabudnite skontrolovať údaje zapísané v Hlavnom konte (menu naľavo, sekcia Kontakty). Kontaktná emailová adresa a ani kontaktné telefónne číslo už nie sú platné Druhý, zložitejší prípad nastane, ak okrem emailovej adresy neplatí už ani vaše kontaktné telefónne číslo, v tomto prípade nie je možné vaše vlastníctvo overiť. Ak nastane tento prípad, budeme od vás potrebovať písomnú žiadosť, ktorú nám buď pošlete: v súbore .PDF (alebo .JPG) na email fakturacia@exohosting.sk (odporúčame pre rýchlejšie vybavenie) alebo klasickou poštou na adresu: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o. Mlynské Nivy 52B 821 05 Bratislava Žiadosť pošlite na hlavičkovom papieri (použite formuláre priložené na odkaze nižšie), pričom musí obsahovať: vypísané kontaktné údaje, ktoré máte zadané vo svojom Hlavnom konte názov aspoň jednej domény (ak ich máte viac), ktorá sa nachádza v danom Control Paneli emailová adresa, na ktorú vám kontakt máme zmeniť. v prípade firmy je na žiadosti potrebná pečiatka a podpis štatutárnej osoby. Formuláre Nasledujúce formuláre na nižšie uvedenom odkaze môžete použiť spôsobom, že si ich vytlačíte, vypíšete (.DOC môžete vypísať priamo v počítači a následne vytlačiť), podpíšete (v prípade firmy je potrebná pečiatka) a naskenujete alebo odfotíte a zašlete na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk (alebo fyzickú adresu uvedenú vyššie). Predmet správy (emailu) vypíšte názvom domény a dopíšte čoho sa žiadosť týka. Napr.: exohosting.sk - Žiadosť o obnovenie prístupu do CP. Žiadosti o prístup do Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe.
  7. Control Panel je webovou aplikáciou, ktorú ponúkame ku každej zaregistrovanej doméne alebo hostingovej službe. V Control Paneli si môžete prezerať informácie o svojich doménach a hostingových službách a podľa potreby meniť ich nastavenia, môžete si prezerať faktúry, objednávať nové služby alebo posielať autorizované požiadavky, ak žiadate o dôležité zmeny v rámci ponúkaných služieb. Preto je dôležité, aby ste si pamätali prihlasovacie údaje do Control Panela a zároveň vždy mali aktuálne údaje vyplnené v Hlavnom konte (čo presne znamená Hlavné konto, ktoré je potrebné pre prihlásenie do Control Panela, je vysvetlené v tomto článku). Prihlásenie do Control Panela Do Control Panela sa prihlásite na adrese https://setup.dnsserver.eu/ alebo na stránke https://www.exohosting.sk/ kliknite hore vpravo v čiernej lište na Control Panel a otvorí sa stránka s rovnakým formulárom, ako keby ste klikli priamo na odkaz. Po kliknutí na odkaz alebo Control Panel, sa otvorí prihlasovací formulár do Control Panela: Prihlasovacie meno - je prihlasovacie meno, teda žiadna emailová adresa alebo názov domény (s .koncovkou). Prihlasovacie meno je jedno slovo, ktoré môže mať veľké alebo malé písmena, prípadne aj čísla. Heslo - ktoré ste si zvolili pri prvej objednávke našich služieb (medzitým ste si ho mohli zmeniť). Nie je to heslo do emailovej schránky ani na FTP (môžete ale skúsiť, ak ste si pre všetky služby nastavili rovnaké heslo, čo neodporúčame z bezpečnostných dôvodov). Ak si nepamätáte prihlasovacie meno alebo heslo alebo oboje, tak kliknite na odkaz Zabudol som meno a heslo. Viac informácii nájdete v nasledujúcich sekciách článku. Obnova hlavného prístupu do Control panela Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Obnova hlavného prístupu do Control panela Po kliknutí na odkaz Zabudol som meno a heslo sa otvorí stránka s formulárom pre zaslanie inštrukcií na obnovu hesla, pričom sú dve možnosti: obnova plného prístupu do Control panela - ak ste vlastník Control Panela a potrebujete plný prístup ku všetkým službám obnova prístupu pre subkonto - ak spravujete len určité služby k určitým doménam, subúčet nemá prístup k faktúram, ani k objednávkam, či autorizovaným požiadavkám Podrobnejšie vysvetlenie nájdete v sekciách nižšie. Obnova plného prístupu do Control Panela Do prvého poľa zadajte názov vašej domény (bez www), ktorá sa nachádza v Control paneli ku ktorému potrebujete získať prístup a kliknite na Odoslať. Ak máte domén v Control Paneli viac, je jedno ktorú zadáte. Dostanete informáciu, na akú emailovú adresu bola žiadosť odoslaná, z bezpečnostných dôvodov uvidíte iba názov servera, takže je dôležité si pomocou tohto oznámenia spomenúť, ktorú konkrétnu emailovú adresu máte priradenú ku kontu v Control paneli: Následne vám bude doručený email s názvom Automaticka zmena hesla a podstatné informácie nájdete na priloženom obrázku, kde vidíte prihlasovacie meno do Control Panela a pod ním odkaz na vygenerovanie nového hesla (nastaviť nové heslo) Po kliknutí na odkaz nastaviť nové heslo sa otvorí stránka, kde do formulára zadajte nové heslo - odporúčame označiť voľbu zobraziť heslo, aby ste mali istotu, že zadáte heslo správne dva krát. Heslo musí mať minimálne 8 znakov a byť v kombinácii veľkých a malých písmen a čísiel a aspoň jedného špeciálneho znaku. Keď heslo budete mať dva krát zadané, kliknite na Odoslať. Ak ste všetko vykonali správne, dostanete informáciu, že heslo bolo zmenené, následne môžete kliknúť hore vľavo na nadpis Control Panel a prihlásiť sa do Control Panela novým heslom. Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Postup pre obnovu prístupu k subúčtu v Control Paneli je obdobný ako v prvom prípade, v tomto prípade zadávate údaje do druhého poľa vo formulári, pričom si musíte pamätať názov subúčtu, ku ktorému potrebujete získať heslo. Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu subkonta odoslaný podobný email ako v prvom prípade - v emaile uvidíte prihlasovacie meno, pre ktoré ste si vyžiadali zmenu hesla a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Upozornenie: Je možné, že posielanie hesla pre subúčet vlastník Control panela zakázal. V tom prípade je potrebné, aby ste kontaktovali vlastníka Control Panela alebo ak ste priamo vy vlastník, tak si musíte obnoviť plný prístup podľa návodu vyššie a heslo pre subúčet potom viete zmeniť priamo v sekcii Účty. Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Môže nastať aj prípad, že máte u nás objednanú len službu Multi X (Multihosting) a potrebujete obnoviť prístup do Control Panela. V tomto prípade namiesto domény použijete ID vášho multihostingu, podobne ako v príklade na obrázku: Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu multihostingu odoslaný podobný email ako v prvom prípade pri obnove plného prístupu - v emaile uvidíte prihlasovacie meno účtu a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Obnova prístupu do Control Panela pre virtuálny server (VPS) V tomto prípade je to veľmi podobné, ako v prípade multihostingu. Do políčka kam sa zapisuje doména, vložíte ID názvu vášho virtuálneho servera, napr. Virtual-1234 a odošlete požiadavku.
×
×
  • Vytvoriť nové...