Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''ip adresa''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. V posledných dvoch týždňoch sa rozmnožili problémy s doručovaním emailov na naše servery, prakticky všetky problémy majú rovnaký pôvod - v serveroch Microsoft Outlook, konkrétne problém majú služby Outlook 365, Hotmail, prípadne domény hostované na serveroch Outlook. Či sa vás tento problém týka, zistíte až vtedy, keď od svojich obchodných partnerov dostanete informáciu (najskôr telefonicky), že sa vám nedá odoslať email. Email sa vám (od nich) v skutočnosti dá odoslať, ale vráti sa odosielateľom, najskôr s takýmto podobným hlásením na konci emailu: relay27s61.dnsserver.eu uviedol túto chybu: Decision Engine classified the mail item was rejected because of IP Block (from outbound normal IP pools) -> 550 rejected because 40.107.241.135 is in a black list at bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?40.107.241.135 IP adresa sa môže mierne na konci líšiť, podstatné je, že všetky IP adresy s týmto problémom začínajú oktetom 40. Viac informácií o danom probléme si môžete prečítať na tejto stránke. Čo to znamená? Microsoft zhruba od začiatku roka zápasí s problémami so spamom a známa služba SpamCop, ktorej blacklisty využívame aj my, sa rozhodli viac netolerovať spamy zo serverov Microsoftu a začali blokovať ich IP adresy. Že ide o celosvetový problém, môžete vidieť vo výsledkoch vyhľadávania Google. Problém sa prejavuje tak, že každý klient (resp. doména), ktorý využíva na správu emailov servery Outlook a cez Outlook (servery) aj odosiela, jeho emaily sú zablokované. Problém, že niečo nie je v poriadku, sme si všimli v priebehu minulého týždňa, keď sme zaznamenali zvýšené množstvo spamu prichádzajúcich z dočasných Outlook účtov. Čo sa dá robiť? V prvom rade treba zdôrazniť, že daný problém sa týka len klientov, ktorí na správu emailov využívajú službu Outlook. Keďže naše servery používajú blacklisty aj od služby SpamCop, emaily odoslané z Outlookov sú blokované. Keďže ale toto blokovanie má neblahý vplyv na vzájomnú komunikáciu, dočasne sme IP adresy, ktoré používajú servery Outlook, povolili, aby sa vám emaily od klientov Outlook mohli doručovať. Toto povolenie bude predbežne fungovať zhruba do konca tohto týždňa, dovtedy sa môže stať, že namiesto normálnej pošty dostanete pár spamov navyše, veríme však, že dovtedy Microsoft svoj problém vyrieši (stav budeme analyzovať koncom tohto týždňa alebo začiatkom ďalšieho). Ak si prajete zabezpečiť komunikáciu zo serverov Outlook za každú cenu, bez ohľadu na to, aké zmeny učiníme na našich serveroch, môžete si v Control Paneli na svoj Whitelist pridať IP adresy Outlooku. Ako na to, pokračujte pomocou nášho návodu Blacklist a Whitelist, kde v časti Whitelist, konkrétne v sekcii Chcem povoliť IP adresu / rozsah IP adries (musíte si ju označiť) si pridáte tento IP rozsah: 40.112.0.0/16 40.120.0.0/16 40.124.0.0/16 40.125.0.0/16 40.74.0.0/16 40.76.0.0/16 40.80.0.0/16 40.96.0.0/16 Po zadaní rozsahov IP adries kliknite dole na stránke na Zmeniť a zmena sa prejaví do 15 minút. Následne by ste už mali prijímať poštu z Outlook serverov bez obmedzení.
  2. Na našich serveroch používame technológiu SNI (Server Name Indication), ktorá nie je kompatibilná so staršími operačnými systémami (napr. Windows XP) alebo prehliadačmi. Podrobnejšie informácie nájdete napr. na českej alebo anglickej Wikipedii. V praxi to znamená, že návštevníci stránok, ktorí používajú zastaralé zariadenia resp. operačné systémy, môžu mať problém s prístupom na stránky používajúce HTTPS protokol (budú musieť potvrdzovať výnimky, aby sa na stránky vôbec dostali). Ak chcete zaručiť 100% načítanie certifikátu na starších operačných systémoch, je potrebné mať vlastnú IP adresu pre bezpečnostný certifikát, ktorú si môžte prenajať za poplatok podľa aktuálneho cenníka webhostingových služieb (služba IP adresa pre SSL certifikát). Podiel návštevníkov stránok, ktorých zariadenia nepodporujú SNI je však taký nízky, že v podstate záleží len na vašom rozhodnutí, či si objednáte pevnú IP adresu pre bezpečnostný SSL/TLS certifikát. V prípade záujmu o vlastnú IP adresu pre bezpečnostný certifikát nám pošlite autorizovanú požiadavku typu Iná cez Control Panel (sekcia Zmeny).
  3. Chcete alebo potrebujete zablokovať nežiadúcich návštevníkov na webe? Dá sa to veľmi jednoducho pomocou súboru .htaccess. V tomto návode si predstavíme niekoľko možností ako sprístupniť web len vybraným IP adresám alebo zakázať ostatným. Povolené IP adresy (resp. lokality) budú mať webové stránky naďalej dostupné, nepovolené uvidia chybu 403 (Forbidden). blokovanie určitých IP adries Ak chcete nastaviť obmedzenia a blokovanie návštevníkov len pre určité IP adresy, prihláste sa do vášho webového priestoru cez FTP a v /public_html/ nájdite konfiguračný súbor .htaccess (s bodkou na začiatku). Pokiaľ ho nemáte, jednoducho si ho vytvorte. Otvorte si ho a vložte do neho napr. tento kód: order allow,deny deny from 255.0.0.0 deny from 123.45 allow from all Vyššie uvedené riadky hovoria, že webový server Apache blokuje návštevníkov z IP adresy '255.0.0.0' a '123.45', V druhej IP adrese chýba tretia a štvrtá sada číslic, čo znamená, že každá IP adresa, ktorá sa zhoduje s prvými dvomi blokmi číslic bude zablokovaná. Napríklad IP adresy ako: "123.45.6.10" a "123.45.42.255" budú zablokované, ale IP adresa napr. "123.46.7.0 bude povolená. Namiesto našich príkladových IP adries si tam samozrejme vložte tie, ktoré potrebujete zablokovať. blokovanie všetkých IP adries, okrem mojej Ak by ste chceli nastaviť blokovanie všetkých návštevníkov okrem seba, do súboru .htaccess napíšte toto: order deny,allow allow from 255.0.0.0 deny from all Vyššie uvedené riadky hovoria, že webový server Apache zablokuje všetkých návštevníkov okrem tých s IP adresou "255.0.0.0" - túto IP adresu musíte nahradiť vlastnou IP adresou, aby sa dostavil želaný efekt. Akú IP adresu používate, zistíte napr. na našej stránke. Upozornenie: Ak sa rozhodnete sprístupniť web alebo časť webu len pre seba, teda, že chcete povoliť len vašu IP adresu, uistite sa, že do súboru .htaccess zadávate svoju aktuálnu IP adresu. Ak používate pevnú IP adresu, stačí ju zadať raz, ale ak váš provider vám poskytuje dynamickú IP adresu, musíte si povoliť všetky rozsahy, ktoré váš provider poskytuje, v opačnom prípade môžete zablokovať aj sám seba. Blokovanie vybraných krajín Na zablokovanie vybraných krajín je možné použiť tzv. geolokáciu. Tento postup povolí prístup z celého sveta, okrem krajín, ktoré pridáte do zoznamu zakázaných krajín. Napríklad ak chcete zablokovať návštevnosť z Ruska a Číny, do .htaccess si vložte tento kód GeoIPEnable On SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE RU dny SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE CN dny Deny from env=dny Zoznam si následne môžete upravovať podľa potreby, ak by ste nejakú krajinu chceli odstrániť, jednoducho vymažete riadok danej krajiny. Ak by ste chceli pridať napr. Nemecko, pred Deny from env=dny si vložte kód: SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE DE dny Povolenie vybraných krajín Geolokáciu môžete použiť aj opačnom prípade, ak chcete povoliť prístup z len niekoľkých krajín a zvyšok sveta zablokovať. V tom prípade bude kód vyzerať takto: GeoIPEnable On SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE SK AllowCountry SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE CZ AllowCountry Deny from all Allow from env=AllowCountry V tomto prípade sme prístup povolili zo Slovenska a Česka, zvyšok sveta bude mať na stránku zakázaný prístup.
  4. Roman

    Čo je to IP adresa?

    IP adresa je číslo, ktoré sa používa na identifikáciu zariadenia v sieti. Typy IP adries, s ktorými sa najčastejšie stretávate, sú: Externá (Verejná) IP Je to IP, ktorá je pripojená na internet. Tuto IP má zariadenie ktoré je pripojené priamo na internet, teda váš router, modem alebo access point. Napr. 123.45.67.89 Lokálna IP Sú to IP zariadení, ktoré sú pripojené na jednom routeri, teda váš smartphone, PC alebo tlačiareň. Napr. 192.168.1.2 IPv4 vs IPv6 Možno ste sa stretli aj s IP v takomto formáte: 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334 Ide o novu verziu IP adresy, IPv6. Rozsah IPv4 adries pomaly, ale isto dochádza, a preto sa zaviedol nový rozsah IP adries, aby sa tomu zabránilo. Pýtate sa "Ako je možne, že dochádzajú IP adresy ?". Ide o čisto matematicky problém. Vo formáte v akom je napísaná IPv4 adresa je možné mať 4,294,967,296 unikátnych adries, čo možno v roku 1983 (rok, v ktorom sa IPv4 spustila) znelo dostatočne, ale v dnešnej dobe máte pripojenú na internet aj chladničku, preto bolo treba vyvinúť novú verziu a formát zapisovania IP adries. Pre IPv6 je limit 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456 adries, skúste to vôbec prečítať Ako zistím moju IP? Takže už vieme, čo je to IP, a aké verzie máme, ale akú IP adresu mám ja? Vašu verejnú IP dostanete od poskytovateľa internetu, a zistiť si ju môžete na ktorejkoľvek stránke, ktorú vám zobrazí Google po vyhľadaní "What’s my ip". Tieto IP adresy sa prideľujú dynamicky, takže sa môže stať, že nasledujúci deň budete mať inú IP, samozrejme ak chcete, väčšina poskytovateľov vám vie prideliť aj statickú IP. Lokálnu IP zistíte na zariadení, ktoré používate napr. pre Windows PC si najprv spustite CMD (príkazový riadok) a tam napíšte ipconfig. Vašu IP adresu si môžete zobraziť aj na stránkach napr. www.myip.com, či www.whatismyip.com alebo na našej stránke Moja IP. IP adresu, na ktorú smeruje vaša doména, nájdete vo vašom Control paneli v časti WEBHOSTING → DNS záznamy, v DNS zázname typu A vašej domény ako na obrázku nižšie. Alebo si môžete "pingnúť" vašu doménu napr. na webe www.ping.eu/ping a výsledok je rovnaký. Alebo príkazom nslookup napr. $ nslookup exoweb.sk Non-authoritative answer: Name: exoweb.sk Address: 92.240.253.62 Statická vs. dynamická, verejná vs. neverejná IP Tu sa pozastavíme a stručne si vysvetlíme rozdiel medzi statickou a dynamickou IP adresou a verejnou a neverejnou IP adresou. Statickú IP adresu vám pridelí ISP (poskytovateľ internetu) alebo správca vašej siete. Je vhodná, keď je potrebné, resp. vyžadované, aby sa vaša IP nikdy nemenila, napr. v prípade, keď sa pripájate na určité lokality, ktoré chce firma povoliť len vám a nikomu inému. Dynamickú IP adresu vám prideľuje DHCP server po pripojení do siete vášho providera. Môžete sa meniť po každom prihlásení, ale môžete ju mať aj niekoľko dní. Väčšina užívateľov na internete používa práve tieto IP adresy. Neverejná IP adresa je adresa, ktorú nevidieť "zvonku", teda napr. nachádzate sa v nejakej lokálnej sieti vášho poskytovateľa, ktorý vám vo svojej sieti pridelil určitú IP, ale navonok vystupujete pod inou - a pod touto istou IP vystupujú všetci užívatelia v danej sieti. Z pohľadu bezpečnosti je to dobré riešenie, pretože keď potencionálny útočník nepozná vašu reálnu IP, tak má možnosti "dostať sa vám do počítača" výrazne znížené. Nevýhoda neverejnej IP je to, že ak by ste si chceli zahrať hry cez internet s kamarátom z iného mesta, tak ten bude mať problém sa s vami spojiť, keďže vaša IP je neverejná. Verejná IP je viditeľná „zvonku“ a je to IP priamo vášho zariadenia. Túto IP máte len vy a nikto iný, z pohľadu bezpečnosti to nie je ideálna voľba, ale je potrebná, ak napr. chcete prevádzkovať FTP server. Doména, DNS a IP Ak do vyhľadávača zadáte IP 216.58.207.131 alebo google.com, v oboch prípadoch sa zobrazí Google, sranda, že? Práve pre tento “preklad” z IP na názov stránky sa stará DNS server. Taktiež to pomohlo s nadmerným pouzívaním IP adries, keďže pri zdieľanom hostingu sa načítava viacero stránok z jednej IP, a pomocou domény sa vie, aký obsah sa má zobraziť. WHOIS a IP Whois databázy slúžia na stručne info daného subjektu, ci už je to doména alebo IP, takže ak si do vyhľadávania zadáte napr. "whois vaša verejna IP" zobrazia sa výsledky na rôzne stránky, ktoré majú informácie na majiteľa, rozsah adries a ďalšie informácie, veľmi dobrá je táto stránka: myip.ms. Ja používam tento web na zisťovanie informácií o IP adresách whois.domaintools.com. Reputácia IP Na niektorých stránkach je to skóre, na niektorých známka, ide vlastne o dôveryhodnosť jednej (alebo rozsahu) IP adries. Ak je zariadenie správne nastavené, tak jeho IP bude mať dobré skóre, ak je zariadenie napadnuté hackerom alebo nie je dobre nastavené, tak IP, ktoré používa, budú mať zlé skóre. Blokovanie IP Ak ma IP zlú reputáciu, tak sa môže dostať do jedného zo stovky blacklistov. Tieto blacklisty sa používajú pre blokovanie prijímania emailov z týchto "zlých" IP adries. Naši zákazníci majú možnosť blokovať aj IP adresy, ktoré my neblokujeme, ci už ide o newsletter alebo otravného známeho, stačí si pozrieť v zdrojovom kóde IP adresu odosielateľa a tú si pridať do vlastného blacklistu v Control paneli.
×
×
  • Vytvoriť nové...