Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'blacklist'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. V posledných dvoch týždňoch sa rozmnožili problémy s doručovaním emailov na naše servery, prakticky všetky problémy majú rovnaký pôvod - v serveroch Microsoft Outlook, konkrétne problém majú služby Outlook 365, Hotmail, prípadne domény hostované na serveroch Outlook. Či sa vás tento problém týka, zistíte až vtedy, keď od svojich obchodných partnerov dostanete informáciu (najskôr telefonicky), že sa vám nedá odoslať email. Email sa vám (od nich) v skutočnosti dá odoslať, ale vráti sa odosielateľom, najskôr s takýmto podobným hlásením na konci emailu: relay27s61.dnsserver.eu uviedol túto chybu: Decision Engine classified the mail item was rejected because of IP Block (from outbound normal IP pools) -> 550 rejected because 40.107.241.135 is in a black list at bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?40.107.241.135 IP adresa sa môže mierne na konci líšiť, podstatné je, že všetky IP adresy s týmto problémom začínajú oktetom 40. Viac informácií o danom probléme si môžete prečítať na tejto stránke. Čo to znamená? Microsoft zhruba od začiatku roka zápasí s problémami so spamom a známa služba SpamCop, ktorej blacklisty využívame aj my, sa rozhodli viac netolerovať spamy zo serverov Microsoftu a začali blokovať ich IP adresy. Že ide o celosvetový problém, môžete vidieť vo výsledkoch vyhľadávania Google. Problém sa prejavuje tak, že každý klient (resp. doména), ktorý využíva na správu emailov servery Outlook a cez Outlook (servery) aj odosiela, jeho emaily sú zablokované. Problém, že niečo nie je v poriadku, sme si všimli v priebehu minulého týždňa, keď sme zaznamenali zvýšené množstvo spamu prichádzajúcich z dočasných Outlook účtov. Čo sa dá robiť? V prvom rade treba zdôrazniť, že daný problém sa týka len klientov, ktorí na správu emailov využívajú službu Outlook. Keďže naše servery používajú blacklisty aj od služby SpamCop, emaily odoslané z Outlookov sú blokované. Keďže ale toto blokovanie má neblahý vplyv na vzájomnú komunikáciu, dočasne sme IP adresy, ktoré používajú servery Outlook, povolili, aby sa vám emaily od klientov Outlook mohli doručovať. Toto povolenie bude predbežne fungovať zhruba do konca tohto týždňa, dovtedy sa môže stať, že namiesto normálnej pošty dostanete pár spamov navyše, veríme však, že dovtedy Microsoft svoj problém vyrieši (stav budeme analyzovať koncom tohto týždňa alebo začiatkom ďalšieho). Ak si prajete zabezpečiť komunikáciu zo serverov Outlook za každú cenu, bez ohľadu na to, aké zmeny učiníme na našich serveroch, môžete si v Control Paneli na svoj Whitelist pridať IP adresy Outlooku. Ako na to, pokračujte pomocou nášho návodu Blacklist a Whitelist, kde v časti Whitelist, konkrétne v sekcii Chcem povoliť IP adresu / rozsah IP adries (musíte si ju označiť) si pridáte tento IP rozsah: 40.112.0.0/16 40.120.0.0/16 40.124.0.0/16 40.125.0.0/16 40.74.0.0/16 40.76.0.0/16 40.80.0.0/16 40.96.0.0/16 Po zadaní rozsahov IP adries kliknite dole na stránke na Zmeniť a zmena sa prejaví do 15 minút. Následne by ste už mali prijímať poštu z Outlook serverov bez obmedzení.
  2. Roman

    Blacklist a Whitelist

    Blacklist a Whitelist patria medzi rozšírené nastavenia ochrany emailových schránok. Vo vašom Control Paneli kliknite na E-mailové účty a následne na tlačidlo Hromadná zmena. Potom označte možnosť Rozšírené nastavenia. Blacklist Do Blacklistu (zoznam nepovolených / zakázaných domén, emailových adries, IP adries) môžete zaradiť problémové konkrétne emailové schránky alebo domény, z ktorých vám chodí spam, prípadne IP adresy (nižšie v sekcii Ako si nastaviť rozsah IP adries si prečítajte návod ako si efektívne pridať rôzne IP adresy do Blacklistu), podľa návodu nižšie, pričom každý nový záznam vkladajte na nový riadok: Blacklist používajte v prípade, ak potrebujete zablokovať príjem elektronickej pošty z určitej IP adresy alebo skôr emailovej adresy alebo celej domény. Odporúčame používať len v prípade, ak máte na to nejaký vážny dôvod, v prípade, ak by ste týmto spôsobom chceli blokovať napr. bežné spamy alebo inú nevyžiadanú poštu, odporúčame postupovať podľa tohto návodu. Príklad Používate napr. emailovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a odošlete email niekomu, kto u nás používa schránku ina-schranka@exotechnologies.sk. Email síce odošlete, ale vráti sa vám s týmto chybovým hlásením: This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: ina-schranka@exotechnologies.sk host relay.exohosting.sk [92.240.253.136] SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<ina-schranka@exotechnologies.sk>: 550 Blacklisted by user 92.240.253.71 or exotechnologies.sk Dôležitý je posledný riadok, kde je podstatná informácia: 550 Blacklisted by user 92.240.253.71 or exotechnologies.sk. To znamená, že ste odoslali email na adresu ina-schranka@exotechnologies.sk, ale keďže vašu emailovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk si ina-schranka@exotechnologies.sk vložila do Blacklistu, tak odoslaná správa bola zablokovaná a nemohla byť doručená. Whitelist Whitelist (zoznam povolených domén, emailových adries, IP adries) predstavuje zoznam emailových schránok, domén, či IP adries (nižšie v sekcii Ako si nastaviť rozsah IP adries si prečítajte návod ako si efektívne pridať rôzne IP adresy do Whitelistu), ktoré považujete za dôveryhodné, pričom každý nový záznam vkladajte na nový riadok. Tento zoznam má vyššiu prioritu ako Blacklist, takže ak máte nejakú schránku uvedenú v oboch zoznamoch, systém bude na ňu hľadieť ako na dôveryhodnú a emailové správy sa vám budú normálne doručovať. Whitelist používajte v prípade, ak máte problém s doručením emailov z určitej IP adresy, emailovej schránky alebo domény. Zároveň majte na pamäti, že Whitelist nie je 100% záruka toho, aby vám boli emailové správy doručené v každom prípade. Ak sú emaily odosielané zo serverov, ktoré sa ocitli na Blackliste svetových databáz serverov, z ktorých je odosielaný spam, je dosť možné, že emailové správy vám nebudú doručené napriek tomu, že schránku, server a prípadne IP adresu servera máte na Whiteliste. Ako si nastaviť rozsah IP adries Pri pridávaní IP adries do Blacklistu alebo Whitelistu je užitočné pridať viac rozsahov, prečo, vysvetlíme si na malom príklade. Napríklad chodí vám spam z IP adries 8.8.8.x, pričom x môže byť číslo od 1 do 255. V tomto prípade by bolo dosť obtiažne si pridať všetkých 255 adries končiacich číslom 0 až 255, ak by ste chceli zablokovať (alebo povoliť) celý rozsah. Preto pri pridávaní IP adries je vhodné používať celé rozsahy. V našom systéme sú povolené masky /8, /16 a /24, čo znamená: 8.8.8.0/24 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.8.8.x (pričom x je ľubovoľné číslo) 8.8.0.0/16 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.8.x.x (pričom x sú ľubovoľné čísla) 8.0.0.0/8 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.x.x.x (pričom x sú ľubovoľné čísla) Pri poslednej možnosti majte na pamäti, že budú zablokované všetky IP adresy začínajúce na číslo 8, čo môže zahŕňať celé krajiny.
×
×
  • Create New...