Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'spam'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. V posledných dvoch týždňoch sa rozmnožili problémy s doručovaním emailov na naše servery, prakticky všetky problémy majú rovnaký pôvod - v serveroch Microsoft Outlook, konkrétne problém majú služby Outlook 365, Hotmail, prípadne domény hostované na serveroch Outlook. Či sa vás tento problém týka, zistíte až vtedy, keď od svojich obchodných partnerov dostanete informáciu (najskôr telefonicky), že sa vám nedá odoslať email. Email sa vám (od nich) v skutočnosti dá odoslať, ale vráti sa odosielateľom, najskôr s takýmto podobným hlásením na konci emailu: relay27s61.dnsserver.eu uviedol túto chybu: Decision Engine classified the mail item was rejected because of IP Block (from outbound normal IP pools) -> 550 rejected because 40.107.241.135 is in a black list at bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?40.107.241.135 IP adresa sa môže mierne na konci líšiť, podstatné je, že všetky IP adresy s týmto problémom začínajú oktetom 40. Viac informácií o danom probléme si môžete prečítať na tejto stránke. Čo to znamená? Microsoft zhruba od začiatku roka zápasí s problémami so spamom a známa služba SpamCop, ktorej blacklisty využívame aj my, sa rozhodli viac netolerovať spamy zo serverov Microsoftu a začali blokovať ich IP adresy. Že ide o celosvetový problém, môžete vidieť vo výsledkoch vyhľadávania Google. Problém sa prejavuje tak, že každý klient (resp. doména), ktorý využíva na správu emailov servery Outlook a cez Outlook (servery) aj odosiela, jeho emaily sú zablokované. Problém, že niečo nie je v poriadku, sme si všimli v priebehu minulého týždňa, keď sme zaznamenali zvýšené množstvo spamu prichádzajúcich z dočasných Outlook účtov. Čo sa dá robiť? V prvom rade treba zdôrazniť, že daný problém sa týka len klientov, ktorí na správu emailov využívajú službu Outlook. Keďže naše servery používajú blacklisty aj od služby SpamCop, emaily odoslané z Outlookov sú blokované. Keďže ale toto blokovanie má neblahý vplyv na vzájomnú komunikáciu, dočasne sme IP adresy, ktoré používajú servery Outlook, povolili, aby sa vám emaily od klientov Outlook mohli doručovať. Toto povolenie bude predbežne fungovať zhruba do konca tohto týždňa, dovtedy sa môže stať, že namiesto normálnej pošty dostanete pár spamov navyše, veríme však, že dovtedy Microsoft svoj problém vyrieši (stav budeme analyzovať koncom tohto týždňa alebo začiatkom ďalšieho). Ak si prajete zabezpečiť komunikáciu zo serverov Outlook za každú cenu, bez ohľadu na to, aké zmeny učiníme na našich serveroch, môžete si v Control Paneli na svoj Whitelist pridať IP adresy Outlooku. Ako na to, pokračujte pomocou nášho návodu Blacklist a Whitelist, kde v časti Whitelist, konkrétne v sekcii Chcem povoliť IP adresu / rozsah IP adries (musíte si ju označiť) si pridáte tento IP rozsah: 40.112.0.0/16 40.120.0.0/16 40.124.0.0/16 40.125.0.0/16 40.74.0.0/16 40.76.0.0/16 40.80.0.0/16 40.96.0.0/16 Po zadaní rozsahov IP adries kliknite dole na stránke na Zmeniť a zmena sa prejaví do 15 minút. Následne by ste už mali prijímať poštu z Outlook serverov bez obmedzení.
  2. V prípade emailov, ktoré nepotrebujete (kam patrí napr. vymazaná a/alebo nevyžiadaná pošta) máte niekoľko možností, ako sa jej zbaviť automaticky, bez vášho zásahu. Týmto spôsobom sa môžete zbavovať emailov, ktoré by inak zbytočne zapĺňali miesto, ktoré by mohli využiť "normálne" emaily. Na vymazávanie nepotrebnej pošty je k dispozícii viacero možností, buď pomocou nastavení v Control Paneli alebo alternatívne v RoundCube Webmail, pričom sa nastavenia navzájom odlišujú. Upozornenie: Pred aktiváciou nastavení uvedených v tomto článku berte na vedomie, že môžete prísť aj o regulérnu poštu (zmažete email do koša, ktorý neskôr môžete potrebovať, ale ten sa medzitým vysypal alebo sa zmažú emaily z nevyžiadanej pošty (spamu), ktoré ako spam boli označené omylom), tak s týmito nastaveniami narábajte opatrne. Odstraňovanie pošty cez Control Panel Tip: Táto možnosť je automaticky zapnutá pre všetky nové objednávky služieb. V starších objednávkach si môžete v Control Paneli kedykoľvek nastaviť automatické mazanie emailov podľa postupu nižšie: Prihláste sa do Control Panela a kliknite na E-mailové účty: a následne na tlačidlo Hromadná zmena: Nižšie na stránke kliknite na Rozšírené nastavenia, kde uvidíte možnosť Automaticky mazať obsah priečinkov kôš a spam a môžete si ho rovno označiť ako na obrázku: Dole na stránke kliknite na Zmeniť a nastavenie sa uloží. Zapnutím tohto nastavenia sa všetky emailové správy v koši a nevyžiadanej pošte, ktoré sú staršie ako 30 dní, vymažú každý deň po polnoci. Keď zapnete toto nastavenie, odporúčame z času na čas si pozrieť poštu v koši a spamoch, či sa tam náhodou nenachádza nejaký užitočný email, pokým sa do 30 dní nezmaže. Odstraňovanie pošty v RoundCube RoundCube neponúka podobné riešenie mazania emailov ako možnosti v Control Paneli, ale ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť nastavenie automatického mazania emailov cez Control Panel, môžete použiť alternatívne možnosti RoundCube. Prihláste sa do RoundCube Webmail a kliknite vpravo hore na Nastavenia. Vľavo v prvom stĺpci ponechajte vybrané Nastavenia a v druhom kliknite na Nastavenia servera: Napravo v sekcii Hlavné nastavenia sa objavia možnosti (tie, čo nás budú zaujímať sú už označené): Hneď vymazávať správy v priečinku Nevyžiadaná pošta (spam) - všetka pošta, ktorá príde do spamu bude vymazaná. Toto pravidlo nastavte len vtedy, ak vám chodí veľa nevyžiadanej pošty a nekončia v nej aj regulérne emaily. Vyprázdniť kôš pri odhlásení - všetky správy, ktoré ste vymazali sa po odhlásení zmažú. Uistite sa, že do koša dávate správy, ktoré určite nebudete potrebovať. Kliknite na Uložiť a zapnutie týchto nastavení v RoundCube sa prejaví prakticky okamžite. Vo východzom nastavení sú vypnuté. Pre úplnosť si ešte stručne vysvetlíme ostatné položky, ktoré sa týkajú mazania emailov: Označiť správu ako prečítanú pri jej vymazávaní - štandardne je toto nastavenie zapnuté a funguje tak, že zbytočné emaily, ktoré zmažete, sa automaticky označia ako prečítané, aby vás zbytočne nerozptyľovali, že máte ešte nejakú neprečítanú poštu. Namiesto vymazania správy ju iba označiť ako vymazanú - toto označte len vtedy, ak si prajete ponechať vymazanú poštu v priečinku, v ktorom ste email zmazali - teda nepresunie sa do Koša, ale email budete stále viditeľný v danom priečinku a bude sa "tváriť" ako vymazaný. Ak by ste ho chceli vymazať do Koša, je potrebné toto nastavenie vypnúť (a Uložiť zmeny). Nezobrazovať vymazané správy - ak máte vyššie uvedenú možnosť zapnutú, tak touto voľbou dané zmazané emaily v priečinkoch skryjete, takže sa budú "tváriť" ako keby boli naozaj vymazané. Tieto dve možnosti používajte len vtedy, ak emaily nechcete mazať do Koša, ale chcete si ich pre nejaký dôvod ešte ponechať v priečinkoch, v ktorých sa nachádzali.
  3. Zvláštne správanie sa emailovej schránky Niekedy sa môže stať, že vaša emailová schránka sa začne správať zvláštne, začnú sa vám doručovať zvláštne emaily zo zvláštnych adries a navyše môžete mať ešte problém s odosielaním, že emailový klient (napr. Outlook) odmieta správu odoslať alebo že vám do schránky začalo chodiť akosi podozrivo veľa spamu. Podobné problémy môžu zaznamenať aj vaši známi, ktorí keď vám odošlú email, tak im sa vráti zvláštna notifikácia, napr. podobná tejto: -----Original Message----- From: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@mail3s41.dnsserver.eu] Sent: Tuesday, December 03, 2019 3:04 AM To: info@mojadomena.tld Subject: Mail delivery failed: returning message to sender This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: hacker@spam.tld V tomto prípade, keď v notifikácii vy alebo vaši známi vidia neznáme emailové adresy, už je evidentné, že vaša emailová schránka bola veľmi pravdepodobne hacknutá, niekto uhádol vaše nedostatočne silné heslo a schránku upravil tak, aby sa mu vaše emaily preposielali na jeho emailovú adresu. V tomto prípade treba rýchlo konať, lebo vaša schránka je súčasťou rozosielania spamu, čím ohrozíte nielen jej reputáciu, ale aj reputáciu svojej celej domény, čo môže mať negatívny dopad na jej postavenie vo výsledkoch vyhľadávania v Google alebo aj vaša riadna pošta začne končiť v spame. Krok č. 1 - Zmena hesla k emailovej schránke Najprv je dôležité, aby ste si zmenili svoje heslo k emailovej schránke na zložitejšie, ako ste doteraz používali, odporúčame použiť funkciu vygenerovania hesla, ktorá vygeneruje bezpečné heslo spĺňajúce všetky požiadavky. Po zmene hesla hacker stratí možnosť zneužívať vašu schránku na rozosielanie nevyžiadanej pošty, ale ešte stále môže vedieť preposielať vašu emailovú komunikáciu do svojej schránky a preto je nutné zrealizovať nasledujúce body vo Webmaile: Kontrola Identity (v prípade, ak odošlete email a vám sa vráti nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu) Kontrola Filtrov (v prípade, ak vám niekto pošle email a vráti sa mu nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu) Krok č. 2 - Kontrola identity Prihláste sa na RoundCube Webmail a kliknite naľavo v menu na Nastavenia: a potom v stĺpci naľavo kliknite na položku Identity. Po kliknutí na Identity v druhom stĺpci uvidíte najmenej jednu identitu, ktorá by mala byť označená vašou emailovou adresou: Kliknite na názov svojej emailovej schránky a uistite sa, že vidíte aspoň takto vyplnené údaje, kde bude zadaná len vaša emailová adresa. V žiadnom prípade v políčkach Odpovedať na a (alebo) Skrytá kópia nesmie byť zadaná žiadna neznáma emailová adresa, ak áno, ihneď ju zmažte a kliknite dole na Uložiť. V ostatných políčkach môžete mať vypísané svoje vlastné údaje, vrátane podpisu. V podpise neodporúčame používať presmerované odkazy, spam filtre zvyknú takúto poštu blokovať. Upozornenie: Práve pre tento dôvod, keď vo vašej identite sú pochybné údaje, spôsobuje to, že ak odošlete email, tak kópia sa odošle na pochybný email - antispamové filtre na základe takejto pochybnej identity emailové správy zablokujú a nepustia ďalej, takže adresát, ktorému ste písali, email nedostane alebo ak podozrivá emailová adresa má -nejaký- problém s prijímaním, tak sa vám vráti nedoručenka (ako v príklade úplne hore). Krok č. 3 - Kontrola Filtrov Po uistení, že dáta v Identite sú v poriadku, kliknite na Filtre a mali by ste tam vidieť toto (za predpokladu, že už ste si medzitým nevytvorili nejaký vlastný filter): Ak tam budete vidieť nejaký neznámy filter, kliknite naň a uvidíte takéto niečo: a to znamená, že vám niekto uhádol do schránky heslo a pridal tam pravidlo, aby všetky emaily, ktoré vám poslali známi, boli automaticky presmerované na email hackera. Ak by ste tam videli akýkoľvek neznámy, či podozrivý filter, kliknite hore na ikonu koša a filter zmažte. Stáva sa, že tieto pravidlá vytvárajú automatizovaní roboti, ktorí tam vkladajú presmerovania na nezmyselné schránky, takže presmerované emaily sa nemajú kam doručiť a vašim známym sa správa vráti ako nedoručená a myslia si, že vaša schránka neexistuje alebo tam vidia odkaz na inú zvláštnu adresu (viď príklad úplne hore). Záverečné odporúčania Dôvod, prečo nastali takéto situácie, je jednoduchý a často je to kvôli tomu, že si užívatelia k svojim schránkam nastavili nedostatočne silné heslá. Preto odporúčame vždy nastavovať silné heslá. Silným heslom výrazne zabezpečíte svoju schránku a prakticky úplne znemožníte jej hacknutie. Keď si preveríte, že vaša schránka na Webmaile už je v poriadku a vie prijímať a odosielať emaily bez problémov, tak potom skontrolujte svojho emailového klienta (ak používate) Outlook alebo Thunderbird vo vašom počítači, či tiež vedia prijímať a odosielať emaily (pri pokuse prijať a odoslať emaily, budete musieť zadať nové heslo, ktoré ste si nastavili v Kroku č. 1.) V prípade, ak by problémy v klientoch pretrvávali aj po kontrole schránky cez RoundCube Webmail, tak je potrebné, aby ste si preverili správne nastavenie serverov a portov. Nezabudnite si aktualizovať operačný systém vo vašom zariadení (počítač, notebook), aktualizovať antivírový program a preskenovať počítač. Nakoniec odporúčame ešte zvýšiť dôveryhodnosť svojich emailových schránok a celej domény pomocou SPF, DKIM a prípadne aj DMARC záznamov, čím výrazne obmedzíte rozosielanie nevyžiadaných správ. Pre zvýšenie bezpečnosti odporúčame používať aj ochranu SMTP servera, kde si po aktivácii môžete pridať zoznam povolených krajín , z ktorých je možné odosielať emaily.
×
×
  • Create New...