Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

IP adresy Outlooku na Blackliste SpamCopu


Roman

543 zobrazení

V posledných dvoch týždňoch sa rozmnožili problémy s doručovaním emailov na naše servery, prakticky všetky problémy majú rovnaký pôvod - v serveroch Microsoft Outlook, konkrétne problém majú služby Outlook 365, Hotmail, prípadne domény hostované na serveroch Outlook.

Či sa vás tento problém týka, zistíte až vtedy, keď od svojich obchodných partnerov dostanete informáciu (najskôr telefonicky), že sa vám nedá odoslať email. Email sa vám (od nich) v skutočnosti dá odoslať, ale vráti sa odosielateľom, najskôr s takýmto podobným hlásením na konci emailu:

 

relay27s61.dnsserver.eu uviedol túto chybu:
Decision Engine classified the mail item was rejected
because of IP Block (from outbound normal IP pools) -> 550 rejected
because 40.107.241.135 is in a black list at bl.spamcop.net;
Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?40.107.241.135

 

IP adresa sa môže mierne na konci líšiť, podstatné je, že všetky IP adresy s týmto problémom začínajú oktetom 40.

Viac informácií o danom probléme si môžete prečítať na tejto stránke.

Čo to znamená? Microsoft zhruba od začiatku roka zápasí s problémami so spamom a známa služba SpamCop, ktorej blacklisty využívame aj my, sa rozhodli viac netolerovať spamy zo serverov Microsoftu a začali blokovať ich IP adresy. Že ide o celosvetový problém, môžete vidieť vo výsledkoch vyhľadávania Google.

Problém sa prejavuje tak, že každý klient (resp. doména), ktorý využíva na správu emailov servery Outlook a cez Outlook (servery) aj odosiela, jeho emaily sú zablokované. Problém, že niečo nie je v poriadku, sme si všimli v priebehu minulého týždňa, keď sme zaznamenali zvýšené množstvo spamu prichádzajúcich z dočasných Outlook účtov.

Čo sa dá robiť? V prvom rade treba zdôrazniť, že daný problém sa týka len klientov, ktorí na správu emailov využívajú službu Outlook. Keďže naše servery používajú blacklisty aj od služby SpamCop, emaily odoslané z Outlookov sú blokované. Keďže ale toto blokovanie má neblahý vplyv na vzájomnú komunikáciu, dočasne sme IP adresy, ktoré používajú servery Outlook, povolili, aby sa vám emaily od klientov Outlook mohli doručovať.

Toto povolenie bude predbežne fungovať zhruba do konca tohto týždňa, dovtedy sa môže stať, že namiesto normálnej pošty dostanete pár spamov navyše, veríme však, že dovtedy Microsoft svoj problém vyrieši (stav budeme analyzovať koncom tohto týždňa alebo začiatkom ďalšieho).

Ak si prajete zabezpečiť komunikáciu zo serverov Outlook za každú cenu, bez ohľadu na to, aké zmeny učiníme na našich serveroch, môžete si v Control Paneli na svoj Whitelist pridať IP adresy Outlooku. Ako na to, pokračujte pomocou nášho návodu Blacklist a Whitelist, kde v časti Whitelist, konkrétne v sekcii Chcem povoliť IP adresu / rozsah IP adries (musíte si ju označiť) si pridáte tento IP rozsah:

 

40.112.0.0/16
40.120.0.0/16
40.124.0.0/16
40.125.0.0/16
40.74.0.0/16
40.76.0.0/16
40.80.0.0/16
40.96.0.0/16

 

Po zadaní rozsahov IP adries kliknite dole na stránke na Zmeniť a zmena sa prejaví do 15 minút. Následne by ste už mali prijímať poštu z Outlook serverov bez obmedzení.

0 Komentárov


Odporúčaný komentár

Nie sú tu žiadne komentáre.

×
×
  • Vytvoriť nové...