Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'vlastníctvo'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Môže nastať situácia, že vlastníte doménu (musíte byť majiteľom domény podľa WHOIS), ktorá sa nachádza v Control Paneli, ku ktorému vy osobne nemáte prístup cez Hlavné konto. Toto môže nastať napr. v prípadoch, ak máte webmastera, čo sa stará o chod stránky alebo vo firme máte zamestnanca, ktorý má na starosti záležitosti v ohľade chodu webu a má plný prístup do Control Panela danej domény. Z tohto popisu je zjavné, že ku svojej doméne nemáte plný prístup, čo sa týka napr. technických záležitostí (nastavenie hostingu, zmena DNS záznamov, vytváranie a úprava emailových schránok a pod.) ale nemôžete ani sami vytvárať nové objednávky alebo posielať autorizované požiadavky. Ak sa napr. stane, že zo zamestnanca sa stane bývalý zamestnanec, ktorý vám neodovzdal prihlasovacie údaje do Control Panela, tak nemáte žiadnu možnosť ako si spravovať svoju doménu a služby k nej. Chcem si svoju doménu spravovať sám Ak si svoju doménu chcete spravovať sami (čo z horeuvedeného dôvodu je logické), máte na to možnosti, ktoré závisia od toho, kto má na starosti správu Control panela. Doména je v Control Paneli webmastera Webmaster je osoba, ktorá má / mala na starosti vytvorenie webovej stránky na základe spolupráce, na ktorej ste sa vzájomne dohodli. Vtedy môže nastať situácia, že webmaster zaregistruje doménu na základe údajov, ktoré ste mu poskytli, ale zaregistruje ju cez svoj Control Panel. Vtedy ste síce majiteľom domény, ale jej správu po technickej stránke spravuje webmaster a všetky zmeny, ktoré by ste potrebovali zrealizovať, musíte riešiť cez tohto webmastera. Takže ak si tieto záležitosti prajete spravovať sami, postup je nasledovný: Požiadajte webmastera (majiteľa) Control Panela, aby upravil administrátorský kontakt vašej domény (v Control Paneli → Kontakty, ak tak už nebolo učinené), najmä aby aktualizoval kontaktný email na vašu plne funkčnú emailovú adresu - viac informácií nájdete v článku Odpojenie domény od Control panela, ide o autorizovanú požiadavku, ktorú môže vykonať len majiteľ Control Panela, teda osoba, ktorá má prístup do Control Panela cez hlavné konto. Po odpojení domény, sa k doméne automaticky vytvorí nový, vlastný Control Panel a na email uvedený v administrátorskom kontakte prídu prihlasovacie údaje. Po prihlásení do nového Control Panela si môžete už všetky služby v ohľade domény spravovať sami. Doména je v Control Panela bývalého zamestnanca Táto situácia nastáva vtedy, ak majiteľom Control Panela je bývalý zamestnanec alebo osoba, ktorá navyše z nejakého dôvodu zmenila telefónne číslo a / alebo emailový kontakt, čím sa znížili možnosti ju kontaktovať na minimum. Ak vyčerpáte všetky dostupné alternatívne možnosti, ako danú osobu kontaktovať, je ešte možnosť, že o kontakt sa môžeme pokúsiť my, ale je potrebné, aby ste postupovali nasledovne: Na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk nám pošlite podpísanú žiadosť (naskenovanú v PDF alebo JPG, prípadne PNG formáte - môžete použiť formuláre uvedené nižšie), kde uvediete názov domény a podrobne vysvetlíte situáciu, prečo žiadate odpojiť doménu od aktuálneho Control Panela, ktorého nie ste vlastníkom. Nezabudnite v žiadosti uviesť celý váš kontakt, resp. fakturačné údaje. Žiadosť musí byť odoslaná z emailovej schránky, ktorá: je uvedená vo WHOIS, alebo sú na ňu doručované faktúry (resp. výzvy na platbu) a zároveň schránka musí patriť doméne, takže neakceptujeme schránky napr. gmail, azet a pod. ak máte doklady o platbe (faktúry) môžete ich doložiť Na základe vami poskytnutých informácií kontaktujeme majiteľa Control Panela a o výsledku vás budeme informovať na email, z ktorého ste nám napísali. Pre zaslanie žiadosti o odpojenie domény od Control Panela môžete použiť formuláre uvedené na odkaze nižšie, vyberte si formulár podľa toho, či je doména zaregistrovaná (resp. sa vystavujú faktúry) na fyzickú osobu alebo právnicku osobu,vrátane SZČO. Žiadosti o odpojenie domény od Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe. Dbajte na to, aby informácie boli presné a pravdivé. Výrazne to urýchli vybavenie vašej požiadavky.
  2. V článku Zmena vlastníka domény, aktualizácia údajov vo WHOIS sme si vysvetlili, ako aktualizovať (zmeniť) kontaktné údaje vlastníka (držiteľa) domény. Tieto zmeny treba vo veľkej väčšine prípadov potvrdiť emailom, ktorý je udaný ako kontaktný email vo WHOIS. Zároveň platí, že doména musí byť plne aktívna (nemôže byť v stave exspirácie), inak zmena majiteľa nebude možná. V prípade firmy, môže byť emailová adresa uvedená vo WHOIS zverejnená (zároveň získate informácie, kto je skutočne registrátorom vašej domény). Ako si zistiť WHOIS domény, môžete pomocou nášho predchádzajúceho článku v sekcii Čo je to WHOIS? Vyhľadávanie v daných službách nezaručuje, že získate prístup k údajom majiteľa (k emailovej adrese), ak tieto údaje nie sú zverejnené, sú chránené zákonmi o ochrane osobných údajov. V prípade, ak ste alebo sa považujete za majiteľa domény, vyžiadať si údaje môžete postupom uvedeným nižšie v sekcii Na pôvodný email neexistuje prístup. Na pôvodný email neexistuje prístup Čo robiť, ak na email uvedený vo WHOIS už nemáte dosah z dôvodu, že schránku ste roky nepoužívali a medzitým bola zrušená alebo ste zabudli jej adresu? Prípadne, ak pri doméne je uvedený iný vlastník (napr. váš bývalý webmaster)? Ak potrebujete zmeniť kontaktné údaje k doméne vo WHOIS a nemôžete túto zmenu potvrdiť cez aktuálny email, ktorý je pri doméne uvedený vo WHOIS, je potrebné nám zaslať Žiadosť o zmenu kontaktných údajov vo WHOIS písomnou formou. Žiadosť môžete poslať: poštou - adresa: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o., Mlynské Nivy 52B, 821 09 Bratislava alebo oskenovanú (odfotenú) emailom - adresa: fakturacia@exohosting.sk V žiadosti uveďte názov domény a všetky zmeny, ktoré sa majú vykonať, napr.: zmena vlastníka (meno, priezvisko, názov firmy) zmena adresy (ulica, číslo domu, mesto, PSČ) zmena kontaktného emailu a telefónu v prípade firmy treba uviesť aj IČO, DIČ a IČ DPH (ak je) Upozornenie: Údaje v žiadosti sa musia zhodovať s údajmi, ktoré si zadáte (resp. máte zadané ako administratívny kontakt pre doménu: Control Panel → Kontakty). Až keď tieto údaje v administratívnom kontakte budete mať aktualizované a budú sa zhodovať s údajmi, ktoré ste napísali vo Vašej žiadosti, potom môžeme zrealizovať zmeny. Žiadosť musí byť podpísaná, resp. potvrdená aktuálnym vlastníkom domény a v prípade firmy musí obsahovať aj pečiatku firmy. Formuláre Pre tento účel môžete použiť formuláre priložené tu, rozlišuje sa, či si podávate žiadosť ako: fyzická osoba - nepodnikateľ alebo SZČO / Právnická osoba - firma / Iná právna forma Na výber máte formáty PDF a DOC: Žiadosti o zmenu vlastníctva domény (WHOIS) Upozornenie: Majte na pamäti, že každá žiadosť na zmenu vlastníka sa v tomto prípade dôsledne preveruje a posudzuje individuálne a výsledok aktualizácie údajov vo WHOIS nemusí byť zrealizovaný, ak všetky vami poskytnuté údaje nebudú vierohodne preukazovať váš nárok na vlastníctvo domény. Preto dbajte na správne vyplnenie žiadosti, aby sa celý proces zmeny údajov zbytočne nepredlžoval. Zmena údajov u niektorých doménových koncoviek môže byť spoplatnená, v tom prípade vám vystavíme výzvu na úhradu a po jej úhrade zmeny zrealizujeme.
  3. Každá doména má vlastníka (držiteľa) a každá doména má tieto informácie zapísané vo WHOIS. V tomto rozsiahlom článku si priblížime čo znamená WHOIS, ako si zistiť údaje a pod. Ak to nepotrebujete vedieť, prejdite v článku nižšie rovno na sekciu Aktualizácia administratívneho kontaktu domény. Čo je to WHOIS? WHOIS (angl. - who is? slov. - kto je?) je všeobecne v informatike označenie pre databázu, ktorá eviduje údaje o majiteľoch internetových domén (a IP adries). Informácie obsiahnuté v tejto databáze môžu niesť meno a adresu majiteľa, telefónny a emailový kontakt, stav registrácie domény, informácie o registrátorovi a pod. Tieto údaje sú niečo ako list vlastníctva, podobne ako máte list vlastníctva k pozemku, tak WHOIS slúži ako list vlastníctva k doméne. Z toho vyplýva, že skutočným vlastníkom domény nie je osoba, ktorá platí jej ročný poplatok za predĺženie, ale tá, ktorá je zapísaná vo WHOIS. Údaje vlastníctva domény si môžete upraviť podľa potreby vo vašom Control paneli, postup si vysvetlíme nižšie. Upozornenie: Prv, než začnete údaje upravovať, majte na pamäti, že je dôležité tieto údaje vo WHOIS udržiavať podľa možnosti aktuálne a najmä správne. Môžete sa tak vyhnúť problémom pri prevode vlastníctva, pri právnych sporoch a pod. Niektoré registre, napr. EURid - správca európskej doménu .EU nesprávnosť údajov môže sankciovať suspendáciou domény. Ak si prajete preveriť aktuálny stav údajov vo WHOIS, na internete sa nachádza množstvo služieb, ktoré vám údaje vlastníka zobrazia - pamätajte však, že tieto údaje nemusia byť vo všetkých prípadoch verejne známe, najmä v prípade fyzických osôb budú neverejné z dôvodu politiky GDPR. .SK domény whois.sk-nic.sk .CZ domény www.nic.cz/whois .EU domény whois.eurid.eu/sk/ Ostatné domény whois.domaintools.com who.is www.whois.com/whois V databázach / registroch WHOIS sa často budete stretávať s dvomi pojmami Registrant a Registrar: Registrant: vlastník / majiteľ / držiteľ domény - označenie osoby alebo subjektu, ktorý doménu vlastní. Tieto údaje nie vždy uvidíte verejné, týka sa to najmä fyzických osôb a sú označené identifikačným kódom, ktorý pozostáva z písmen a číslic. Registrar: registrátor domény - označenie osoby alebo subjektu, ktorý danú doménu spravuje po technickej stránke. Aj Registrar je označený identifikačným kódom, ktorý pozostáva z písmen a číslic, iných ako v prípade Registranta. Ak písmena a čísla sú rovnaké, v tomto prípade Registrar a Registrant sú totožní, inak povedané, registrátor domény je zároveň aj jej vlastníkom. Aktualizácia administratívneho kontaktu domény Ak údaje aktuálne nie sú, napr. zmenila sa ulica alebo názov firmy alebo chcete previesť doménu na iného vlastníka, tak po prihlásení do vášho Control panela kliknite vľavo v menu na sekciu Kontakty: Uvidíte zoznam domén (obyčajne najmenej jednu), ktoré sú evidované vo vašom Control paneli. Nájdite si doménu, u ktorej potrebujete zmeniť WHOIS údaje a na riadku s logom panáčika kliknite na Zmeniť / Zobraziť, tak ako je to na modelovom obrázku: Kontakt označený logom panáčika je administratívny a jeho úpravou môžete previesť zmeny vo WHOIS. Majte na pamäti, že kontakt uvedený vo WHOIS sa považuje za kontakt na majiteľa domény, to znamená že ak by ste chceli previesť nejaké zmeny v administratívnom kontakte a tieto údaje zapísať aj do databázy WHOIS, pôvodný kontakt vedený vo WHOIS bude musieť tieto zmeny vo väčšine prípadov schváliť. Keď kliknete na odkaz Zmeniť / Zobraziť, zobrazí sa formulár, ktorý je potrebné správne vyplniť (obrázok nižšie): Právna forma: vyberte si subjekt, ktorý zodpovedá vašej právnej forme, či ste Fyzická osoba / nepodnikateľ, Živnostník, Spoločnosť s ručením obmedzeným, Akciová spoločnosť alebo Iná forma (nezisková organizácia, škola a pod). Ostatné údaje vyplňte tak, ako majú byť, v prípade ak ste podnikateľský subjekt, vyplňte vaše IČO, do ďalšieho poľa platcovia DPH vypíšu IČ DPH a neplatcovia DIČ. Z menu následne vyberte, či ste platca alebo neplatca DPH, podľa toho, čo ste zadali do poľa vyššie. Upozornenie: Dôrazne odporúčame, aby ste zadané údaje starostlivo skontrolovali, či sú správne a aktuálne. Ak spravíte chybu (napr. zle napíšte adresu) a bez toho, aby ste si to všimli, potvrdíte zmeny vo WHOIS, ďalšia úprava bude možná len po odoslaní ďalšej požiadavky a opakovaní celej procedúry znovu. Dodatočné kontakty Pod týmto formulárom sa nachádzajú ešte dve sekcie, kde môžete zapísať dodatočné kontakty - na údaje vo WHOIS nemajú žiadny vplyv, takže ak toto nepotrebujete vedieť, preskočte rovno na sekciu Aktualizácia údajov vo WHOIS. Vyplnenie týchto údajov nie je potrebné, ale môže uľahčiť viacero vecí. V sekcii Údaje pre fakturáciu môžete napísať dodatočnú emailovú adresu, kam si prajete dostávať kópie zaslaných výziev na platbu. Je to vhodné najmä vtedy, ak v administratívnom kontakte máte napr. firemnú adresu a chcete dostávať výzvy aj na vašu súkromnú adresu (odporúčame sem zadať adresu, ktorá je mimo vašej domény, napr. @gmail.com). Ak tu má byť emailová adresa rovnaká ako v prípade administratívneho kontaktu, jej vyplnenie nie je nutné. Údaje na technika odporúčame vyplniť, ak na správu webu máte osobu, ktorá sa vám o stránky stará, je zodpovedná za jej chod a má prístup k nastaveniam hostingu. Často to uľahčí komunikáciu. Technický kontakt sa vzťahuje na konkrétnu doménu, pri ktorej je uvedený, nie na všetky, ktoré sa nachádzajú v danom Control Paneli. Tip: Administratívny kontakt slúži zároveň aj ako fakturačný - aké údaje tam vyplníte, také budete mať na faktúre. Fakturačný kontakt označený obálkou (kontakt sa nachádza hneď pod administratívnym kontaktom, viď obrázok s kontaktom exohosting.sk vyššie) slúži len pre potreby klasickej papierovej pošty. Keď budete mať administratívny kontakt riadne a správne vyplnený, kliknite dole na červené tlačidlo Zmeniť. Pamätajte - zmenou administratívneho kontaktu aktualizujete údaje majiteľa domény len v Control Paneli - bude nutné ich ešte potvrdiť (viď Aktualizácia údajov vo WHOIS). Údaje v administratívnom kontakte aktualizujete / meníte vtedy, ak: sa zmenili vaše osobné údaje, napr. adresa, tel číslo, email a pod. previedli ste doménu do vlastníctva niekoho iného - buď údaje upravíte vy alebo doménu odpojíte od Control panela, aby si ju nový majiteľ mohol pripojiť k svojmu Control panelu. Aktualizácia údajov vo WHOIS Aktualizáciou / zmenou administratívneho kontaktu nič nekončí, teraz bude potrebné zmeny aktualizovať aj priamo vo WHOIS. To znamená, že hoci ste administratívny kontakt upravili, táto zmena je prevedená len vo vašom Control paneli a nie v databázach WHOIS. Z pohľadu pôvodných údajov sa teda zatiaľ nič nemenilo a skutočný majiteľ domény je stále vedený ten, ktorý figuruje v databáze WHOIS. V prípade niektorých doménových koncoviek môže byť aktualizácia údajov vo WHOIS spoplatnená - napr. ak v prípade .EU domény meníte názov firmy, ktorá doménu vlastní. Cenník pre tieto prípady nájdete na tejto stránke (stlačte Ctrl+F a vyhľadajte si frázu Zmena držiteľa). Po odoslaní požiadavky na Aktualizáciu údajov vo WHOIS vám vystavíme predfaktúru, po jej úhrade údaje vo WHOIS aktualizujeme. Zmena majiteľa .SK a .CZ domény sú zadarmo. Majte na pamäti, že v prípade .SK domény platí (a platiť to môže aj pre iné koncovky), že pred odoslaním žiadosti o aktualizáciu WHOIS musí byť doména plne funkčná (v stave OK), nesmie byť deaktivovaná napr. z dôvodu exspirácie, inak nebude možné záznamy WHOIS aktualizovať - pravidla SK-NIC neumožňujú zmenu držiteľa, keď doména je v stave exspirácie. Ak chcete aktualizovať WHOIS .SK domény v stave exspirácie, je potrebné najprv uhradiť platnosť domény na ďalšie obdobie. V Control Paneli kliknite naľavo na Zmeny a následne vyberte doménu (ak ich máte viac), u ktorej chcete zmeniť údaje WHOIS: Označte možnosť Aktualizácia údajov vo WHOIS: Objaví sa formulár, kam môžete napísať poznámku, týkajúcu sa aktualizácie, prípadne zadať kontaktný email, kam dostanete informáciu o zmenách - tento kontaktný email nemá žiadny vplyv na email, ktorý je aktuálne resp. bude zadaný vo WHOIS. Náš systém zaeviduje vašu požiadavku, následne na to prichádza najdôležitejšia fáza - týka sa slovenských domén .SK, prípadne niektorých zahraničných, ak ide o zásadnú zmenu: Na emailovú schránku, ktorá bola pôvodne zadaná vo WHOIS (takže tá, ktorú ste pred zmenou mali zadanú v administratívnom kontakte, ak ste nič nemenili, tak by mala byť rovnaká) príde notifikačný email s odkazom ktorý bude potrebné kliknutím potvrdiť. Bez potvrdenia odkazu nebude možné aktualizácie / zmeny zrealizovať. Uistite sa, že emailová schránka, kam má prísť notifikačný email, je plne funkčná a prijíma emaily. Pre istotu kontrolujte aj priečinky, kam chodí Spam. Toto isté platí aj v prípade, ak ste menili emailovú adresu - buď ste aktualizovali vašu alebo ste zadali emailovú adresu nového majiteľa - v oboch prípadoch bude potrebné zmeny potvrdiť kliknutím na odkazy v jednej aj druhej schránke. Ak jeden email nebude potvrdený, zmena sa neudeje. Navyše túto zmenu treba potvrdiť v krátkom časovom limite, najlepšie ihneď po doručení. Tip: Dbajte na to, aby administratívny kontakt, teda ten ktorý bude použitý pre údaje vo WHOIS, bol aktuálny a platný pre skutočného majiteľa domény. Ak chcete nejakú doménu a je voľná k registrácii, tak zabezpečte si, aby človek, ktorý vám vytvára alebo spravuje web, doménu zaregistroval na vaše údaje. Vyhnete sa možným problémom v budúcnosti, čo sa týka vlastníctva a pod.
×
×
  • Create New...