Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Aktualizácia údajov vo WHOIS, bez prístupu na kontaktný email


    V článku Zmena vlastníka domény, aktualizácia údajov vo WHOIS sme si vysvetlili, ako aktualizovať (zmeniť) kontaktné údaje vlastníka (držiteľa) domény.

    Tieto zmeny treba vo veľkej väčšine prípadov potvrdiť emailom, ktorý je udaný ako kontaktný email vo WHOIS. Zároveň platí, že doména musí byť plne aktívna (nemôže byť v stave exspirácie), inak zmena majiteľa nebude možná.

    V prípade firmy, môže byť emailová adresa uvedená vo WHOIS zverejnená (zároveň získate informácie, kto je skutočne registrátorom vašej domény). Ako si zistiť WHOIS domény, môžete pomocou nášho predchádzajúceho článku v sekcii Čo je to WHOIS?

    Vyhľadávanie v daných službách nezaručuje, že získate prístup k údajom majiteľa (k emailovej adrese), ak tieto údaje nie sú zverejnené, sú chránené zákonmi o ochrane osobných údajov. V prípade, ak ste alebo sa považujete za majiteľa domény, vyžiadať si údaje môžete postupom uvedeným nižšie v sekcii Na pôvodný email neexistuje prístup.

     

    Na pôvodný email neexistuje prístup

     

    Čo robiť, ak na email uvedený vo WHOIS už nemáte dosah z dôvodu, že schránku ste roky nepoužívali a medzitým bola zrušená alebo ste zabudli jej adresu? Prípadne, ak pri doméne je uvedený iný vlastník (napr. váš bývalý webmaster)?

    Ak potrebujete zmeniť kontaktné údaje k doméne vo WHOIS a nemôžete túto zmenu potvrdiť cez aktuálny email, ktorý je pri doméne uvedený vo WHOIS, je potrebné nám zaslať Žiadosť o zmenu kontaktných údajov vo WHOIS písomnou formou.

     

    Žiadosť môžete poslať:

    V žiadosti uveďte názov domény a všetky zmeny, ktoré sa majú vykonať, napr.:

    • zmena vlastníka (meno, priezvisko, názov firmy)
    • zmena adresy (ulica, číslo domu, mesto, PSČ)
    • zmena kontaktného emailu a telefónu
    • v prípade firmy treba uviesť aj IČO, DIČ a IČ DPH (ak je)

     

    Upozornenie:

    Údaje v žiadosti sa musia zhodovať s údajmi, ktoré si zadáte (resp. máte zadané ako administratívny kontakt pre doménu: Control Panel → Kontakty). Až keď tieto údaje v administratívnom kontakte budete mať aktualizované a budú sa zhodovať s údajmi, ktoré ste napísali vo Vašej žiadosti, potom môžeme zrealizovať zmeny.

    Žiadosť musí byť podpísaná, resp. potvrdená aktuálnym vlastníkom domény a v prípade firmy musí obsahovať aj pečiatku firmy.

     

    Formuláre

    Pre tento účel môžete použiť formuláre priložené tu, rozlišuje sa, či si podávate žiadosť ako:

    • fyzická osoba - nepodnikateľ
    • alebo SZČO / Právnická osoba - firma / Iná právna forma

    Na výber máte formáty PDF a DOC:

     

     

    Upozornenie:

    Majte na pamäti, že každá žiadosť na zmenu vlastníka sa v tomto prípade dôsledne preveruje a posudzuje individuálne a výsledok aktualizácie údajov vo WHOIS nemusí byť zrealizovaný, ak všetky vami poskytnuté údaje nebudú vierohodne preukazovať váš nárok na vlastníctvo domény. Preto dbajte na správne vyplnenie žiadosti, aby sa celý proces zmeny údajov zbytočne nepredlžoval.

     

    Zmena údajov u niektorých doménových koncoviek môže byť spoplatnená, v tom prípade vám vystavíme výzvu na úhradu a po jej úhrade zmeny zrealizujeme.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      5. 2. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.162.1, ktorá prináša niekoľko vylepšení.

       

      Prehľad / Dashboard

       

      V Editore pribudol Prehľad, ktorý nájdete v hlavnom menu hneď nad položkou Webstránka. Ide len o stručný prehľad služieb, ktorý obsahuje váš balík (Blog sa zatiaľ nezobrazuje):

      101621-exoweb-prehlad.png

       

      Predĺžená doba na vrátenie zmien po úprave widgetu

       

      Keď ste upravili text v nejakom widgete alebo vymenili obrázok, mali ste niekoľko málo sekúnd na vrátenie zmien. Ak ste to nestihli, zmeny sa vrátiť automaticky už nedali a museli ste si zmeny vrátiť manuálne (napr. nahrať pôvodný obrázok alebo skopírovať pôvodný text - ak ste ho mali niekde odložený).

      Táto doba na vrátenie zmien je odteraz predĺžená na 15 sekúnd. Viac vo videu:

       

      Widget Blok obchodu

       

      Ak si na stránku vložíte widget Blok obchodu, tak odteraz si môžete nastaviť aj počet stĺpcov a rozmery náhľadov:

      101621-exoweb-blok-obchodu-odporucane-stlpce-rozmery.png

       

×
×
  • Create New...