Hľadanie v komunite
Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''vytvoriť''.
-
Ako si vytvoriť emailové konto v iPhone (iOS)
Roman zverejnil návod v Nastavenie emailových klientov
Vytvorenie emailového konta v Mail aplikácii iPhone je pomerne jednoduché, potrebujete mať len plne funkčnú emailovú schránku, do ktorej sa viete prihlásiť pomocou RondCube Webmail. Vo svojom iPhone kliknite na ikonu Mail (najskôr bude rovnaká ako tá modrá naľavo v našom príklade): Po kliknutí na ikonu Mail sa otvorí ponuka služieb, nás zaujíma úplne tá dole, takže kliknite na položku Iné: Otvorí sa formulár, ktorý bude vyžadovať zadať niekoľko údajov: Meno: sem zadajte meno, pod ktorým chcete vystupovať v emailovej komunikácii. Email: sem zadajte názov vašej emailovej schránky, ktorú máte u nás vytvorenú a chcete ju používať na komunikáciu Heslo: sem zadajte prihlasovacie heslo ku schránke, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Ak sa neviete do schránky prihlásiť a nepamätáte si jej heslo, môžete si vygenerovať nové heslo v Control Paneli. Popis: zvoľte si stručný popis, ktorým si označíte schránku pre ľahšiu orientáciu. Môže to byť aj jej názov. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej. Tip: V prípade ak by sa po kliknutí na Ďalej nič nedialo a formulár sa odmietal pohnúť ďalej, napriek tomu, že heslo zadávate správne, skúste do položky Meno zapísať samotnú emailovú adresu. Po kliknutí na Ďalej, máte možnosť si vybrať protokol IMAP (aplikácia sa bude pripájať na servery EXO Hosting a poštu si synchronizovať so serverom) alebo POP (pošta sa bude sťahovať z našich serverov do vášho iPhone). Protokol IMAP / POP si vyberte podľa vlastného uváženia. V tejto sekcii formulára sú dôležité položky Host: Server prichádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: smtp.exohosting.com Heslá si zadajte rovnaké, aké ste zadávali pri schránke. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej, aplikácia Mail by si mala automaticky prevziať nastavenia zo serverov, vrátane portov a zabezpečenia. Ak všetko správne zbehne, na ďalšej strane si vyberte, ktorú konkrétnu službu chcete v danej aplikácii používať, najskôr to bude Email, prípadne si aj Poznámky môžete vybrať. Kliknite na Uložiť. Po kliknutí na Uložiť si môžete v aplikácii hneď otestovať, či aplikácia prijíma alebo odosiela emaily. -
Ak používate operačný systém Windows 11, tak si emaily môžete spravovať aj priamo v bezplatnej Windows aplikácii Outlook, ktorý nahradil bezplatnú aplikáciu Pošta, ktorá bola súčasťou starších verzií Windows ešte niekedy začiatkom roka 2024. Tento návod bol vytvorený pre Windows 11 verziu 25H2. Najprv odporúčame vykonať kontrolu, v akom stave sa nachádza aplikácia vo vašom počítači. Stav kontroly aplikácie Tento krok môžete eventuálne aj preskočiť, ale odporúčame ho vykonať aspoň raz. Vľavo dole vo Windows menu kliknite na ikonu okien a hore do vyhľadávacieho poľa zadajte výraz pošta. Následne kliknite naľavo na aplikáciu Pošta alebo napravo na Otvoriť: Keďže aplikácia Pošta bola nahradená aplikáciou Outlook a Outlook nemusíte mať aktuálny, je možné, že sa otvorí okno, ktoré vás vyzve na aktualizáciu aplikácie. Kliknite na Update now: Otvorí sa okno v Microsoft Store s výzvou, aby ste si Outlook pre Windows aktualizovali, po aktualizácii kliknite na Otvorte: Prípadne sa k Outlooku dostanete aj cez Windows menu zadaním výrazu outlook, kliknite potom na aplikáciu Outlook (new), buď sa rovno spustí aplikácia alebo vás systém vyzve na aktualizáciu aplikácie (ako vyššie): Nastavenie aplikácie Outlook vo Windows V každom prípade by ste sa mali dostať na úvodné okno nastavenia aplikácie Outlook. Do poľa Navrhované kontá zadajte názov svojej schránky a kliknite dole na Continue: Dostanete sa na okno do prihlásenia Microsoft konta, tu netreba nad ničím rozmýšľať a kliknite na Ďalej: Keďže nejde o Microsoft konto, dostanete chybové hlásenie. Zavrite toto okno kliknutím na X hore vpravo: Opäť sme sa dostali na úvodné okno, s tým rozdielom, že teraz máme k dispozícii vpravo dole tlačidlo Rozšírené nastavenie. Kliknite naň. Následne sa otvorí okno s výberom poskytovateľa emailu, presuňte sa nižšie a vyberte si jednu z dvoch možností, IMAP alebo POP: IMAP uchováva emaily na serveri a umožňuje ich synchronizáciu medzi viacerými zariadeniami. POP sťahuje emaily zo servera do zariadenia a spravidla ich zo servera odstraňuje, takže nie sú ďalej prístupné z iných zariadení. Na základe viacerých skúseností odporúčame vybrať protokol IMAP. Kliknite na IMAP. V ďalšom okne zadajte veľmi pozorne nasledujúce údaje, dôležité pre príjem emailovej pošty: Heslo: heslo do vašej schránky, ktorým sa viete prihlásite do Roundcube Webmail Server prichádzajúcej pošty IMAP: zadajte mail.exohosting.com (rovnaký server platí, aj keby ste sa rozhodli pre protokol POP) Port: zadajte 993, ak už nie je zadaný. V prípade, ak ste sa rozhodli pre POP, port má byť 995 Typ zabezpečeného pripojenia: vyberte SSL/TLS (ak už nie je vybrané) Posuňte sa v okne nižšie a pokračujte v nastavovaní odosielania emailov... V druhej časti okna si nastavíte parametre pre odosielanie pošty: Používateľské meno pre SMTP: zadajte svoju emailovú schránku (ak už nie je zadaná) Heslo pre SMTP: rovnaké heslo ako v prvom prípade, teda heslo, ktorým sa viete prihlásiť do Roundcube Webmail Server odchádzajúcej pošty SMTP: zadajte smtp.exohosting.com Port: zadajte 465, prípadne môžete zadať aj 587 Typ zabezpečeného pripojenia: (nastavenie je mimo okna) vyberte resp. ponechajte SSL/TLS, v prípade portu 587 odporúčame vybrať StartTLS Keď všetko budete mať nastavené a skontrolované, kliknite na Continue: V ďalšom okne dostanete upozornenie, že pre dokončenie nastavenia emailového účtu v Outlooku vo Windows je potrebná synchronizácia s Microsoft Cloud. Toto platí pre oba protokoly - IMAP aj POP. Kapacita Microsoft Cloudu je obmedzená na 5 GB. Aj keď by sa táto kapacita naplnila, nemalo by to mať vplyv na doručovanie emailov, len nebude už prebiehať synchronizácia (zatiaľ sme to však netestovali). Kliknite na Continue: Počkajte pokým sa všetky nastavenia aplikujú... Ak všetko prebehlo správne, aplikácia Outlook by sa mala otvoriť, kde už uvidíte aj svoje emaily (ak nejaké už máte). Napravo hore môžete kliknúť na ozubené koleso (Nastavenia) a pozrieť si ďalšie možnosti aplikácie Outlook. Používanie bezplatnej aplikácie Outlook vo Windows 11 odporúčame vtedy, ak ste nenáročný užívateľ a emailovú komunikáciu nepoužívate aktívne. V opačnom prípade odporúčame pre správu pošty používať Roundcube Webmail alebo Mozilla Thunderbird, prípadne Microsoft Outlook, ako súčasť balíka Microsoft 365.
-
Tento článok poskytuje návod, ako si nastaviť svojho emailového klienta v zariadeniach Mac. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Kliknite dole na ikonu Mail: Vyskočí okno, vyberte Iný účet Mail... a kliknite na Pokračovať. Zadajte svoje prihlasovacie údaje do emailovej schránky, predtým sa uistite, či sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Keď údaje budete mať vyplnené, tak kliknite na Prihlásiť sa: Po kliknutí na Prihlásiť sa vyskočí ďalšie okno, chybové hlásenie si nevšímajte, je potrebné zadať servery prichádzajúcej a odchádzajúcej pošty. Užívateľské meno môžete nechať prázdne, prípadne si tam zadajte názov emailovej schránky, teda musí byť rovnaké ako emailová adresa. Typ účtu si nastavte na IMAP, ak chcete aby ste mali poštu synchronizovanú s emailovým serverom - prijatá pošta sa bude nachádzať fyzicky na našich serveroch. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať na našich serveroch. Ak chcete, aby sa pošta ukladala lokálne vo vašom Macu, vyberte si protokol POP. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať lokálne vo vašom zariadení. Server prichádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku smtp.exohosting.com Porty netreba zadávať, Apple Mail si ich nastaví automaticky. Ak by ste si chceli doplniť užívateľské meno, tak ho doplňte ako posledné. Pri zadávaní serverov sa zvykne políčko s užívateľským menom samo vyprázdniť. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Prihlásiť sa a ak ste všetko zadali správne, uvidíte okno s výberom služieb, ktoré chcete s týmto emailovým kontom používať. Minimálne nechajte označené Mail a kliknite na Hotovo. Po kliknutí na Hotovo si nastavte ochranu súkromia v aplikácii Mail, môžete označiť Chrániť aktivity v apke Mail a dole kliknite na Pokračovať. Následne počkajte niekoľko sekúnd na načítanie schránky. ak ste si nastavili protokol IMAP, uvidíte obsah svojej schránky ak ste si nastavili protokol POP, emaily uvidíte, ak nejaké prijmete
-
Ako si vytvoriť emailové konto v Microsoft Outlook
Roman zverejnil návod v Nastavenie emailových klientov
Emailový klient Microsoft Outlook, bežne známy jednoducho len ako Outlook si vo svojej histórii prešiel viacerými zmenami, preto tento návod na nastavenie emailového konta všeobecne platí od verzie Outlook 2016 (buď samostatne alebo v rámci Office 365 resp. po novom Microsoft 365) až po aktuálnu verziu Outlook 2021. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Spustite aplikáciu Microsoft Outlook, do úvodného okna zadajte názov vašej emailovej schránky (v našom príklade použijeme vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk) a kliknite na Pripojiť. Výber služby Na ďalšej karte Rozšírené nastavenia máte viacero možností, zameriame sa na manuálne nastavenie serverov a portov. Buď kliknite na ikonu POP alebo IMAP: POP (pošta sa bude do Outlooku sťahovať zo servera a odosielaná pošta sa bude ukladať lokálne vo vašom počítači) IMAP (prijatá a odoslaná pošta bude uložená stále na serveri - bude dostupná z viacerých zariadení, ak ju zmažete v Outlooku, zmaže sa aj na serveri) Tip: Ak v priebehu nastavovania konta narazíte na problém, ktorý neumožňuje dokončiť vytvorenie konta, skúste postupovať podľa sekcie Problém s vytvorením konta na konci článku. Nastavenia POP v Outlook Najprv si ukážeme nastavenie POP (prijímanie emailov). Po kliknutí na ikonu POP zadajte potrebné servery a porty, presne ako na obrázku, vrátane označených políčok. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie emailov) nastavenia. Dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Po kliknutí na Ďalej zadajte heslo, ktorým sa do schránky prihlasujete. Pred zadaním hesla sa uistite, že sa viete prihlásiť na WebMail, ak nie, aktualizujte si heslo, ktorým sa budete vedieť prihlásiť: Keď si Outlook overí pripojenie, bude vám to oznámené týmto hlásením nižšie (ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile - pre viac informácií pozrite návod Ako si vytvoriť emailové konto v mobilnej verzii Microsoft Outlook) a kliknite na Hotovo: Ak všetko prebehlo správne, od Microsoftu dostanete testovaciu správu ako dôkaz, že nastavenie bolo úspešne dokončené: Táto e-mailová správa bola odoslaná automaticky programom Microsoft Outlook počas testovania nastavenia konta. Nastavenia IMAP v Outlook IMAP (prijímanie pošty) sa nastavuje obdobne ako POP, kliknite na ikonu IMAP (viď vyššie obrázok Výber služby) a emailové konto si nastavte podľa obrázku. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie pošty) nastavenia. Podobne ako v prvom prípade, aj v tomto dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Kliknite na Ďalej, na ďalšej strane zadajte heslo k vašej schránke (ako v prípade POP, viď vyššie) a po úspešnom overení uvidíte takýto výsledok: Rovnako ako v prvom prípade, ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile, ak mobilnú aplikáciu nepoužívate kliknite na Hotovo a schránka typu IMAP je nastavená. Ak by ste potrebovali viac informácií o nastavení Outlooku v mobile, pozrite náš návod Ako si vytvoriť emailové konto v mobilnej verzii Microsoft Outlook. Problém s ukladaním odoslanej pošty (platí len pri type konta IMAP) Po vytvorení konta typu IMAP si otestujte odosielanie správ. Môže sa stať, že odoslanie skončí chybovým hlásením, že správa sa nedá uložiť do priečinka odoslanej pošty. Problém nastal z dôvodu, že Outlook nie vždy si vie správne nakonfigurovať priečinok pre odoslanú poštu na serveri. Ak nastane tento prípad, pozrite si návod Nastavenie priečinka odoslanej pošty pre Microsoft Outlook. Problém s vytvorením konta Ak ste predtým mali nainštalovaný Outlook a nainštalovali ste si ho znovu, niekedy môže nastať problém, že do aktuálneho profilu nie je možné pripojiť (ďalšie) emailové konto. Jednou z možností je odstrániť profil (uistite sa, že odstránením profilu nestratíte žiadne správy, ak sú). V sekcii Informácie kliknite na Nastavenie konta → Spravovať profily: Vyskočí okno, dole kliknite na možnosť Zobraziť profily... a následne kliknite na tlačidlo Odstrániť: V prípade iných problémov s nastaveniami konta v Outlooku odporúčame kontaktovať podporu Microsoftu. -
Subdoména je vhodný spôsob na prezentáciu webových stránok, ktoré nechcete mať na hlavnej doméne. Napr. na adrese domena.tld budete mať hlavný web a na subdoméne shop.domena.tld budete mať eshop. Výhodou subdomén je, že ich môžete prevádzkovať zdarma (platíte len za hlavnú doménu) a môžete ich mať koľko chcete. Ak máte klasický hostingový balíček (napr. Puzzle X alebo Biznis X) môžete si v rámci domény vytvoriť subdomén koľko len potrebujete a to jednoduchým spôsobom. Vytvorenie subdomény Prihláste sa na server (FTP) (buď použite WebFTP alebo nejaký klient, napr. FileZilla). Prvé, čo by ste mali vidieť, sú tieto adresáre: Kliknite na public_html (platí pre webFTP, v FTP klientovi ako napr. FileZilla, kliknite na public_html dva krát, aby ste sa dostali do vnútra), mala by tam byť zložka _sub, ak by tam nebola, jednoducho si ju vytvorte.. A v zložke _sub môžete vytvoriť ďalšiu zložku - podľa toho, ako by sa mala nazývať subdoména, akú si chcete vytvoriť. Takže ak napríklad si chcete vytvoriť subdoménu programator.mojadomena.tld, tak vytvorte zložku programator. Ak by ste si chceli vytvoriť FTP pripojenie konkrétne len k tejto subdoméne, teda aby FTP účet mal prístup len sem a do žiadnych iných častí webovej stránky na serveri, tak si vytvorte nový FTP účet podľa článku Ako sa pripojiť na FTP a nahrať si stránku na server, konkrétne v sekcii Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu. Meno si môžete zadať aké chcete, ak chcete mať prehľad o FTP účtoch, môžete si nový FTP účet pomenovať názvom subdomény (v našom prípade "programator"), výsledný FTP účet bude mať názov mojadomena.tld.programator Cestu k subdoméne si nastavte podobne ako v príklade na obrázku, v poli Adresár musí byť v ceste zahrnutá "zložka" /_sub/, čo určuje, že nový FTP účet bude vytvorený k subdoméne. Vypnutie a zapnutie subdomén V Control Paneli, v službe Nastavenie Apache a PHP si môžete pomocou možnosti Generovanie subdomén nastaviť, ako sa majú subdomény v rámci servera správať. Ak je generovanie subdomén zapnuté ak je generovanie subdomén zapnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény) a subdomény budú fungovať automaticky neexistujúce subdomény budú vracať chybu 404 (príp. 500 ak máte na FTP súbor .htaccess, ktorý ovplyvňuje url) Ak je generovanie subdomén vypnuté ak je generovanie subdomén vypnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény), ale zároveň si ich musíte nadefinovať v súbore .htaccess. Napr. ak si chcete vytvoriť subdoménu s názvom programator, tak do adresára /public_html/ vložte súbor .htaccess s týmto obsahom (mojadomena.tld nahraďte vlastnou doménou a koncovkou): RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/$1 [L] subdomény, ktoré si takto nenadefinujete, budú automaticky presmerované na hlavnú doménu. Zobrazenie obsahu subdomény z inej zložky Ak máte subdoménu napr. programator.mojadomena.tld a v nej máte zložku napr. /stranka/ a chcete, aby sa obsah z tejto zložky zobrazoval priamo pod subdoménou programator, tak do .htaccess súboru si vložte tento kód. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/stranka/$1 [L] Fungovať to bude, ak generovanie subdomén budete mať vypnuté. Tieto nastavenia však používajte iba vtedy, ak máte na to vážny dôvod, inak odporúčame mať generovanie subdomén stále zapnuté.
-
Ak si prajete využívať u nás emailové služby, musíte si k registrácii domény objednať hocijakú hostingovú službu (takže nie iba DNS Parking). Upozornenie: Naša hostingová služba 1WEB (Exoweb) ponúka automatické vytvorenie emailovej schránky s názvom info@. Keďže táto služba povoľuje maximálne jednu emailovú schránku, pred vytvorením schránky s vlastným ľubovoľným názvom, musíte schránku info@ najprv vymazať. Vytvorenie novej emailovej schránky Prihláste sa do vášho Control panela a kliknite na názov domény, ku ktorej chcete vytvoriť emailovú schránku (ak v Control Paneli máte len jednu doménu, nemusíte na ňu klikať a pokračujte v čítaní nižšie). Otvorí sa stránka so základnými informáciami a pod ňou nižšie môžete vidieť zoznam služieb (červené odkazy) a v stĺpci napravo službu E-mailové účty. Po kliknutí na odkaz E-mailové účty kliknite hore vpravo na tlačidlo Pridať emailovú schránku: Otvorí sa formulár, kde vyplňte všetky potrebné údaje (na obr. nižšie). Odporúčame zvoliť silné heslo, ktoré bude obsahovať veľké a malé písmena, čísla a špeciálne znaky. Táto kombinácia je povinná, pod formulárom na zadanie hesla zeleným písmom vidíte aké podmienky boli splnené a červeným nie. V prípade, ak vám nenapadá žiadne heslo, nechajte si ho vygenerovať, vygenerované heslo si následne skopírujte a dole na stránke kliknite na Zmeniť, až potom sa vygenerované heslo uloží. Nezabudnite si zároveň nastaviť aj veľkosť schránky, východzia hodnota je 10 MB, čo je vhodné len pre občasnú komunikáciu. Koľko MB alebo GB si môžete nastaviť, je zobrazené v bubline napravo od políčka, kam si zadávate veľkosť schránky. Maximálna veľkosť schránky, čo sa dá nastaviť na našich serveroch je 50 GB. V prípade balíčka Puzzle X si môžete nastaviť celkovú potrebnú veľkosť pre emailové schránky. Napr. ak vám systém zahlási, že Maximálne môžete zadať 150 MB a vy by ste potrebovali viac, kliknite na názov domény a v prehľade nastavení rozdelenia miesta si pridajte viac miesta pre emaily (najprv však musíte nejaké miesto odobrať webovým stránkam alebo databázam): Keď si pridáte viac miesta pre e-mailové schránky, môžete sa vrátiť do sekcie E-mailové účty a novej schránke prideliť viac miesta. Prístup k správe emailov Na prístup k správe emailov môžete používať buď RoundCube Webmail alebo nejaký emailový klient. Webmail RoundCube Webmail Emailový klient Mozilla Thunderbird (odporúčame) Microsoft Outlook Nedá sa mi viac vytvoriť emailových schránok Ak nastane takáto situácia, že v Control Paneli vám naľavo píše, že môžete mať neobmedzene schránok, ale napravo vám píše, že nie je možné vytvoriť viac emailových schránok, je to z dôvodu, že ste vyčerpali všetku dostupnú kapacitu pre emailové schránky (100 MB / 100 MB). V tomto prípade si musíte buď zmenšiť existujúce schránky alebo efektívnejšie prerozdeliť miesto alebo navýšiť balík. Viac informácií nájdete v tomto návode.

