Search the Community
Showing results for tags 'vytvoriť'.
-
Ako si vytvoriť emailové konto v Microsoft Outlook
Anonymous posted tutorial in Setting up email clients
Emailový klient Microsoft Outlook, bežne známy jednoducho len ako Outlook si vo svojej histórii prešiel viacerými zmenami, preto tento návod na nastavenie emailového konta všeobecne platí od verzie Outlook 2016 (buď samostatne alebo v rámci Office 365 resp. po novom Microsoft 365) až po aktuálnu verziu Outlook 2021. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Spustite aplikáciu Microsoft Outlook, do úvodného okna zadajte názov vašej emailovej schránky (v našom príklade použijeme vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk) a kliknite na Pripojiť. Výber služby Na ďalšej karte Rozšírené nastavenia máte viacero možností, zameriame sa na manuálne nastavenie serverov a portov. Buď kliknite na ikonu POP alebo IMAP: POP (pošta sa bude do Outlooku sťahovať zo servera a odosielaná pošta sa bude ukladať lokálne vo vašom počítači) IMAP (prijatá a odoslaná pošta bude uložená stále na serveri - bude dostupná z viacerých zariadení, ak ju zmažete v Outlooku, zmaže sa aj na serveri) Tip: Ak v priebehu nastavovania konta narazíte na problém, ktorý neumožňuje dokončiť vytvorenie konta, skúste postupovať podľa sekcie Problém s vytvorením konta na konci článku. Nastavenia POP v Outlook Najprv si ukážeme nastavenie POP (prijímanie emailov). Po kliknutí na ikonu POP zadajte potrebné servery a porty, presne ako na obrázku, vrátane označených políčok. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie emailov) nastavenia. Dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Po kliknutí na Ďalej zadajte heslo, ktorým sa do schránky prihlasujete. Pred zadaním hesla sa uistite, že sa viete prihlásiť na WebMail, ak nie, aktualizujte si heslo, ktorým sa budete vedieť prihlásiť: Keď si Outlook overí pripojenie, bude vám to oznámené týmto hlásením nižšie (ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile) a kliknite na Hotovo: Ak všetko prebehlo správne, od Microsoftu dostanete testovaciu správu ako dôkaz, že nastavenie bolo úspešne dokončené: Táto e-mailová správa bola odoslaná automaticky programom Microsoft Outlook počas testovania nastavenia konta. Nastavenia IMAP v Outlook IMAP (prijímanie pošty) sa nastavuje obdobne ako POP, kliknite na ikonu IMAP (viď vyššie obrázok Výber služby) a emailové konto si nastavte podľa obrázku. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie pošty) nastavenia. Podobne ako v prvom prípade, aj v tomto dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Kliknite na Ďalej, na ďalšej strane zadajte heslo k vašej schránke (ako v prípade POP, viď vyššie) a po úspešnom overení uvidíte takýto výsledok: Rovnako ako v prvom prípade, ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile, ak mobilnú aplikáciu nepoužívate kliknite na Hotovo a schránka typu IMAP je nastavená. Problém s ukladaním odoslanej pošty (platí len pri type konta IMAP) Po vytvorení konta typu IMAP si otestujte odosielanie správ. Môže sa stať, že odoslanie skončí chybovým hlásením, že správa sa nedá uložiť do priečinka odoslanej pošty. Problém nastal z dôvodu, že Outlook nie vždy si vie správne nakonfigurovať priečinok pre odoslanú poštu na serveri. Ak nastane tento prípad, pozrite si návod Ako nastaviť priečinok odoslanej pošty pre Microsoft Outlook. Problém s vytvorením konta Ak ste predtým mali nainštalovaný Outlook a nainštalovali ste si ho znovu, niekedy môže nastať problém, že do aktuálneho profilu nie je možné pripojiť (ďalšie) emailové konto. Jednou z možností je odstrániť profil (uistite sa, že odstránením profilu nestratíte žiadne správy, ak sú). V sekcii Informácie kliknite na Nastavenie konta → Spravovať profily: Vyskočí okno, dole kliknite na možnosť Zobraziť profily... a následne kliknite na tlačidlo Odstrániť: V prípade iných problémov s nastaveniami konta v Outlooku odporúčame kontaktovať podporu Microsoftu. -
Subdoména je vhodný spôsob na prezentáciu webových stránok, ktoré nechcete mať na hlavnej doméne. Napr. na adrese domena.tld budete mať hlavný web a na subdoméne shop.domena.tld budete mať eshop. Výhodou subdomén je, že ich môžete prevádzkovať zdarma (platíte len za hlavnú doménu) a môžete ich mať koľko chcete. Ak máte klasický hostingový balíček (napr. Puzzle X alebo Biznis X) môžete si v rámci domény vytvoriť subdomén koľko len potrebujete a to jednoduchým spôsobom. Vytvorenie subdomény Prihláste sa na server (FTP) (buď použite WebFTP alebo nejaký klient, napr. FileZilla). Prvé, čo by ste mali vidieť, sú tieto adresáre: Kliknite na public_html, mala by tam byť zložka _sub, ak by tam nebola, jednoducho si ju vytvorte.. A v zložke _sub môžete vytvoriť ďalšiu zložku - podľa toho, ako by sa mala nazývať subdoména, akú si chcete vytvoriť. Takže ak napríklad si chcete vytvoriť subdoménu programator.mojadomena.tld, tak vytvorte zložku programator. Ak by ste si chceli vytvoriť FTP pripojenie konkrétne len k tejto subdoméne, teda aby FTP účet mal prístup len sem a do žiadnych iných častí webovej stránky na serveri, tak si vytvorte nový FTP účet podľa článku Ako sa pripojiť na FTP a nahrať si stránku na server, konkrétne v sekcii Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu. Meno si môžete zadať aké chcete, ak chcete mať prehľad o FTP účtoch, môžete si nový FTP účet pomenovať názvom subdomény (v našom prípade "programator"), výsledný FTP účet bude mať názov mojadomena.tld.programator Cestu k subdoméne si nastavte podobne ako v príklade na obrázku, v poli Adresár musí byť v ceste zahrnutá "zložka" /_sub/, čo určuje, že nový FTP účet bude vytvorený k subdoméne. Vypnutie a zapnutie subdomén V Control Paneli, v službe Nastavenie Apache a PHP si môžete pomocou možnosti Generovanie subdomén nastaviť, ako sa majú subdomény v rámci servera správať. Ak je generovanie subdomén zapnuté ak je generovanie subdomén zapnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény) a subdomény budú fungovať automaticky neexistujúce subdomény budú vracať chybu 404 (príp. 500 ak máte na FTP súbor .htaccess, ktorý ovplyvňuje url) Ak je generovanie subdomén vypnuté ak je generovanie subdomén vypnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény), ale zároveň si ich musíte nadefinovať v súbore .htaccess. Napr. ak si chcete vytvoriť subdoménu s názvom programator, tak do adresára /public_html/ vložte súbor .htaccess s týmto obsahom (mojadomena.tld nahraďte vlastnou doménou a koncovkou): RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/$1 [L] subdomény, ktoré si takto nenadefinujete, budú automaticky presmerované na hlavnú doménu. Zobrazenie obsahu subdomény z inej zložky Ak máte subdoménu napr. programator.mojadomena.tld a v nej máte zložku napr. /stranka/ a chcete, aby sa obsah z tejto zložky zobrazoval priamo pod subdoménou programator, tak do .htaccess súboru si vložte tento kód. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/stranka/$1 [L] Fungovať to bude, ak generovanie subdomén budete mať vypnuté. Tieto nastavenia však používajte iba vtedy, ak máte na to vážny dôvod, inak odporúčame mať generovanie subdomén stále zapnuté.
-
Ak si prajete využívať u nás emailové služby, musíte si k registrácii domény objednať hocijakú hostingovú službu (takže nie iba DNS Parking). Upozornenie: Naša hostingová služba 1WEB (Exoweb) ponúka automatické vytvorenie emailovej schránky s názvom info@. Keďže táto služba povoľuje maximálne jednu emailovú schránku, pred vytvorením schránky s vlastným ľubovoľným názvom, musíte schránku info@ najprv vymazať. Vytvorenie novej emailovej schránky Prihláste sa do vášho Control panela a kliknite na názov domény, ku ktorej chcete vytvoriť emailovú schránku (ak v Control Paneli máte len jednu doménu, nemusíte na ňu klikať a pokračujte v čítaní nižšie). Otvorí sa stránka so základnými informáciami a pod ňou nižšie môžete vidieť zoznam služieb (červené odkazy) a v stĺpci napravo službu E-mailové účty. Po kliknutí na odkaz E-mailové účty kliknite hore vpravo na tlačidlo Pridať emailovú schránku: Otvorí sa formulár, kde vyplňte všetky potrebné údaje (na obr. nižšie). Odporúčame zvoliť silné heslo, ktoré bude obsahovať veľké a malé písmena, čísla a špeciálne znaky. Táto kombinácia je povinná, pod formulárom na zadanie hesla zeleným písmom vidíte aké podmienky boli splnené a červeným nie. V prípade, ak vám nenapadá žiadne heslo, nechajte si ho vygenerovať, vygenerované heslo si následne skopírujte a dole na stránke kliknite na Zmeniť, až potom sa vygenerované heslo uloží. Nezabudnite si zároveň nastaviť aj veľkosť schránky, východzia hodnota je 10 MB, čo je vhodné len pre občasnú komunikáciu. Koľko MB alebo GB si môžete nastaviť, je zobrazené v bubline napravo od políčka, kam si zadávate veľkosť schránky. Maximálna veľkosť schránky, čo sa dá nastaviť na našich serveroch je 50 GB. V prípade balíčka Puzzle X si môžete nastaviť celkovú potrebnú veľkosť pre emailové schránky. Napr. ak vám systém zahlási, že Maximálne môžete zadať 150 MB a vy by ste potrebovali viac, kliknite na názov domény a v prehľade nastavení rozdelenia miesta si pridajte viac miesta pre emaily (najprv však musíte nejaké miesto odobrať webovým stránkam alebo databázam): Keď si pridáte viac miesta pre e-mailové schránky, môžete sa vrátiť do sekcie E-mailové účty a novej schránke prideliť viac miesta. Prístup k správe emailov Na prístup k správe emailov môžete používať buď RoundCube Webmail alebo nejaký emailový klient. Webmail RoundCube Webmail Emailový klient Mozilla Thunderbird (odporúčame) Microsoft Outlook Nedá sa mi viac vytvoriť emailových schránok Ak nastane takáto situácia, že v Control Paneli vám naľavo píše, že môžete mať neobmedzene schránok, ale napravo vám píše, že nie je možné vytvoriť viac emailových schránok, je to z dôvodu, že ste vyčerpali všetku dostupnú kapacitu pre emailové schránky (100 MB / 100 MB). V tomto prípade si musíte buď zmenšiť existujúce schránky alebo efektívnejšie prerozdeliť miesto alebo navýšiť balík. Viac informácií nájdete v tomto návode.