Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - ročná registrácia .SK domény za super cenu ×

Search the Community

Showing results for tags 'vytvoriť'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 6 results

  1. Vytvorenie emailového konta v Mail aplikácii iPhone je pomerne jednoduché, potrebujete mať len plne funkčnú emailovú schránku, do ktorej sa viete prihlásiť pomocou RondCube Webmail. Vo svojom iPhone kliknite na ikonu Mail (najskôr bude rovnaká ako tá modrá naľavo v našom príklade): Po kliknutí na ikonu Mail sa otvorí ponuka služieb, nás zaujíma úplne tá dole, takže kliknite na položku Iné: Otvorí sa formulár, ktorý bude vyžadovať zadať niekoľko údajov: Meno: sem zadajte meno, pod ktorým chcete vystupovať v emailovej komunikácii. Email: sem zadajte názov vašej emailovej schránky, ktorú máte u nás vytvorenú a chcete ju používať na komunikáciu Heslo: sem zadajte prihlasovacie heslo ku schránke, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Ak sa neviete do schránky prihlásiť a nepamätáte si jej heslo, môžete si vygenerovať nové heslo v Control Paneli. Popis: zvoľte si stručný popis, ktorým si označíte schránku pre ľahšiu orientáciu. Môže to byť aj jej názov. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej. Tip: V prípade ak by sa po kliknutí na Ďalej nič nedialo a formulár sa odmietal pohnúť ďalej, napriek tomu, že heslo zadávate správne, skúste do položky Meno zapísať samotnú emailovú adresu. Po kliknutí na Ďalej, máte možnosť si vybrať protokol IMAP (aplikácia sa bude pripájať na servery EXO Hosting a poštu si synchronizovať so serverom) alebo POP (pošta sa bude sťahovať z našich serverov do vášho iPhone). Protokol IMAP / POP si vyberte podľa vlastného uváženia. V tejto sekcii formulára sú dôležité položky Host: Server prichádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: smtp.exohosting.com Heslá si zadajte rovnaké, aké ste zadávali pri schránke. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej, aplikácia Mail by si mala automaticky prevziať nastavenia zo serverov, vrátane portov a zabezpečenia. Ak všetko správne zbehne, na ďalšej strane si vyberte, ktorú konkrétnu službu chcete v danej aplikácii používať, najskôr to bude Email, prípadne si aj Poznámky môžete vybrať. Kliknite na Uložiť. Po kliknutí na Uložiť si môžete v aplikácii hneď otestovať, či aplikácia prijíma alebo odosiela emaily.
  2. Upozornenie: Aktualizácia Január 2024: táto aplikácia vo Windows 11 už nie je dostupná, bola nahradená Outlookom. Pre viac informácií si prečítajte tento článok v našom blogu. Ak používate operačný systém Windows 11, tak si emaily môžete spravovať aj priamo vo Windows aplikácii Pošta. Vľavo dole kliknite na Štart a hore do vyhľadávacieho poľa zadajte pošta. Následne kliknite naľavo na aplikáciu Pošta alebo napravo na Otvoriť: Otvorí sa okno, prejdite dole a kliknite na Iné konto: Zadajte údaje nasledovne: E-mailová adresa: sem zadajte svoju emailovú adresu, ktorú chcete mať pridanú v Pošte Vaše správy odošleme s použitím tohoto mena: bez ohľadu na to, čo tam Windows vopred vyplní, zadajte sem svoju emailovú adresu, takže mali by ste to mať obdobne vyplnené ako v našom príklade nižšie Heslo: zadajte heslo, ktorým sa svojou schránkou viete prihlásiť na RoundCube Webmail Po vyplnení údajov kliknite na Prihlásiť sa. Ak všetky údaje ste zadali správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť. Ak by bolo prihlásenie neúspešné, skontrolujte si údaje a skúste sa prihlásiť znovu. V niektorých prípadoch môže prihlásenie chvíľu trvať aj so správnymi údajmi. V ďalšom okne si údaje vyplňte obdobne ako v našom príklade: E-mailová adresa: tu by už mala byť zadaná vaša emailová adresa, ak nie, doplňte si ju tam Meno používateľa: sem si zadajte názov svojej emailovej schránky (emailovú adresu, ak nie je) Heslo: malo by byť už vyplnené, ak nie, tak si zadajte heslo, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail Názov konta: tu si pomenujte svoje konto tak, ako chcete, aby sa zobrazovalo v aplikácii Pošta Presuňte sa vo formulári nižšie a pokračujte v dopĺňaní údajov: Vaše správy odošleme s použitím tohto mena: tu si môžete zadať meno, pod ktorým chcete voči vašim adresátom vystupovať (všimnite si, že rovnaká možnosť bola už v úvodnom okne, tam tam bolo potrebné vyplniť emailovú adresu) Server prichádzajúcej pošty: zadajte mail.exohosting. com Typ konta: máte dve možnosti: IMAP4 (IMAP) a POP3 (POP) IMAP4: ak chcete mať poštu synchronizovanú s poštou na serveri, vyberte si typ IMAP4. Protokol IMAP zabezpečuje, aby ste vo svojom počítači mali prijatú aj odoslanú poštu v rovnakom stave ako máte v schránke po prihlásení na RoundCube Webmail. Odoslaná pošta sa ukladá na server. Odporúčame si vybrať tento typ konta. POP3: Ak si vyberiete typ POP3, tak protokol POP zo servera poštu len sťahuje a odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači. Výhodou je, že ak sa vám začne zapĺňať schránka pri narastajúcom počte emailov tak poštu si môžete v schránke vymazať a stále ju budete mať vo svojom počítači. Nevýhoda je, že vo svojej schránke na RoundCube Webmail nenájdete odoslanú poštu, keďže tá sa nachádza len v tom zariadení, z ktorého bola odoslaná. Server odchádzajúcej pošty: zadajte smtp.exohosting.com Na záver uvidíte označené možnosti, všetky nechajte označené a kliknite na Prihlásiť sa. Ak ste všetko zadali správne, po prihlásení uvidíte obsah svojej emailovej schránky (ak sa už nejaké emaily nachádzajú na serveri): Ak by ste potrebovali dodatočne nastaviť svoju schránku, dole kliknite na ozubené koleso a otvoria sa možnosti úpravy schránky. Používanie aplikácie Pošta vo Windows 11 odporúčame vtedy, ak ste nenáročný užívateľ a emailovú komunikáciu nepoužívate aktívne. V opačnom prípade odporúčame pre správu pošty používať RoundCube Webmail alebo Mozilla Thunderbird, prípadne Microsoft Outlook, ktorý v roku 2024 aplikáciu Pošta nahradí.
  3. Tento článok poskytuje návod, ako si nastaviť svojho emailového klienta v zariadeniach Mac. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Kliknite dole na ikonu Mail: Vyskočí okno, vyberte Iný účet Mail... a kliknite na Pokračovať. Zadajte svoje prihlasovacie údaje do emailovej schránky, predtým sa uistite, či sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Keď údaje budete mať vyplnené, tak kliknite na Prihlásiť sa: Po kliknutí na Prihlásiť sa vyskočí ďalšie okno, chybové hlásenie si nevšímajte, je potrebné zadať servery prichádzajúcej a odchádzajúcej pošty. Užívateľské meno môžete nechať prázdne, prípadne si tam zadajte názov emailovej schránky, teda musí byť rovnaké ako emailová adresa. Typ účtu si nastavte na IMAP, ak chcete aby ste mali poštu synchronizovanú s emailovým serverom - prijatá pošta sa bude nachádzať fyzicky na našich serveroch. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať na našich serveroch. Ak chcete, aby sa pošta ukladala lokálne vo vašom Macu, vyberte si protokol POP. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať lokálne vo vašom zariadení. Server prichádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku smtp.exohosting.com Porty netreba zadávať, Apple Mail si ich nastaví automaticky. Ak by ste si chceli doplniť užívateľské meno, tak ho doplňte ako posledné. Pri zadávaní serverov sa zvykne políčko s užívateľským menom samo vyprázdniť. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Prihlásiť sa a ak ste všetko zadali správne, uvidíte okno s výberom služieb, ktoré chcete s týmto emailovým kontom používať. Minimálne nechajte označené Mail a kliknite na Hotovo. Po kliknutí na Hotovo si nastavte ochranu súkromia v aplikácii Mail, môžete označiť Chrániť aktivity v apke Mail a dole kliknite na Pokračovať. Následne počkajte niekoľko sekúnd na načítanie schránky. ak ste si nastavili protokol IMAP, uvidíte obsah svojej schránky ak ste si nastavili protokol POP, emaily uvidíte, ak nejaké prijmete
  4. Emailový klient Microsoft Outlook, bežne známy jednoducho len ako Outlook si vo svojej histórii prešiel viacerými zmenami, preto tento návod na nastavenie emailového konta všeobecne platí od verzie Outlook 2016 (buď samostatne alebo v rámci Office 365 resp. po novom Microsoft 365) až po aktuálnu verziu Outlook 2021. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Spustite aplikáciu Microsoft Outlook, do úvodného okna zadajte názov vašej emailovej schránky (v našom príklade použijeme vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk) a kliknite na Pripojiť. Výber služby Na ďalšej karte Rozšírené nastavenia máte viacero možností, zameriame sa na manuálne nastavenie serverov a portov. Buď kliknite na ikonu POP alebo IMAP: POP (pošta sa bude do Outlooku sťahovať zo servera a odosielaná pošta sa bude ukladať lokálne vo vašom počítači) IMAP (prijatá a odoslaná pošta bude uložená stále na serveri - bude dostupná z viacerých zariadení, ak ju zmažete v Outlooku, zmaže sa aj na serveri) Tip: Ak v priebehu nastavovania konta narazíte na problém, ktorý neumožňuje dokončiť vytvorenie konta, skúste postupovať podľa sekcie Problém s vytvorením konta na konci článku. Nastavenia POP v Outlook Najprv si ukážeme nastavenie POP (prijímanie emailov). Po kliknutí na ikonu POP zadajte potrebné servery a porty, presne ako na obrázku, vrátane označených políčok. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie emailov) nastavenia. Dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Po kliknutí na Ďalej zadajte heslo, ktorým sa do schránky prihlasujete. Pred zadaním hesla sa uistite, že sa viete prihlásiť na WebMail, ak nie, aktualizujte si heslo, ktorým sa budete vedieť prihlásiť: Keď si Outlook overí pripojenie, bude vám to oznámené týmto hlásením nižšie (ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile) a kliknite na Hotovo: Ak všetko prebehlo správne, od Microsoftu dostanete testovaciu správu ako dôkaz, že nastavenie bolo úspešne dokončené: Táto e-mailová správa bola odoslaná automaticky programom Microsoft Outlook počas testovania nastavenia konta. Nastavenia IMAP v Outlook IMAP (prijímanie pošty) sa nastavuje obdobne ako POP, kliknite na ikonu IMAP (viď vyššie obrázok Výber služby) a emailové konto si nastavte podľa obrázku. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie pošty) nastavenia. Podobne ako v prvom prípade, aj v tomto dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Kliknite na Ďalej, na ďalšej strane zadajte heslo k vašej schránke (ako v prípade POP, viď vyššie) a po úspešnom overení uvidíte takýto výsledok: Rovnako ako v prvom prípade, ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile, ak mobilnú aplikáciu nepoužívate kliknite na Hotovo a schránka typu IMAP je nastavená. Problém s ukladaním odoslanej pošty (platí len pri type konta IMAP) Po vytvorení konta typu IMAP si otestujte odosielanie správ. Môže sa stať, že odoslanie skončí chybovým hlásením, že správa sa nedá uložiť do priečinka odoslanej pošty. Problém nastal z dôvodu, že Outlook nie vždy si vie správne nakonfigurovať priečinok pre odoslanú poštu na serveri. Ak nastane tento prípad, pozrite si návod Nastavenie priečinka odoslanej pošty pre Microsoft Outlook. Problém s vytvorením konta Ak ste predtým mali nainštalovaný Outlook a nainštalovali ste si ho znovu, niekedy môže nastať problém, že do aktuálneho profilu nie je možné pripojiť (ďalšie) emailové konto. Jednou z možností je odstrániť profil (uistite sa, že odstránením profilu nestratíte žiadne správy, ak sú). V sekcii Informácie kliknite na Nastavenie konta → Spravovať profily: Vyskočí okno, dole kliknite na možnosť Zobraziť profily... a následne kliknite na tlačidlo Odstrániť: V prípade iných problémov s nastaveniami konta v Outlooku odporúčame kontaktovať podporu Microsoftu.
  5. Roman

    Vytvorenie subdomény

    Subdoména je vhodný spôsob na prezentáciu webových stránok, ktoré nechcete mať na hlavnej doméne. Napr. na adrese domena.tld budete mať hlavný web a na subdoméne shop.domena.tld budete mať eshop. Výhodou subdomén je, že ich môžete prevádzkovať zdarma (platíte len za hlavnú doménu) a môžete ich mať koľko chcete. Ak máte klasický hostingový balíček (napr. Puzzle X alebo Biznis X) môžete si v rámci domény vytvoriť subdomén koľko len potrebujete a to jednoduchým spôsobom. Vytvorenie subdomény Prihláste sa na server (FTP) (buď použite WebFTP alebo nejaký klient, napr. FileZilla). Prvé, čo by ste mali vidieť, sú tieto adresáre: Kliknite na public_html, mala by tam byť zložka _sub, ak by tam nebola, jednoducho si ju vytvorte.. A v zložke _sub môžete vytvoriť ďalšiu zložku - podľa toho, ako by sa mala nazývať subdoména, akú si chcete vytvoriť. Takže ak napríklad si chcete vytvoriť subdoménu programator.mojadomena.tld, tak vytvorte zložku programator. Ak by ste si chceli vytvoriť FTP pripojenie konkrétne len k tejto subdoméne, teda aby FTP účet mal prístup len sem a do žiadnych iných častí webovej stránky na serveri, tak si vytvorte nový FTP účet podľa článku Ako sa pripojiť na FTP a nahrať si stránku na server, konkrétne v sekcii Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu. Meno si môžete zadať aké chcete, ak chcete mať prehľad o FTP účtoch, môžete si nový FTP účet pomenovať názvom subdomény (v našom prípade "programator"), výsledný FTP účet bude mať názov mojadomena.tld.programator Cestu k subdoméne si nastavte podobne ako v príklade na obrázku, v poli Adresár musí byť v ceste zahrnutá "zložka" /_sub/, čo určuje, že nový FTP účet bude vytvorený k subdoméne. Vypnutie a zapnutie subdomén V Control Paneli, v službe Nastavenie Apache a PHP si môžete pomocou možnosti Generovanie subdomén nastaviť, ako sa majú subdomény v rámci servera správať. Ak je generovanie subdomén zapnuté ak je generovanie subdomén zapnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény) a subdomény budú fungovať automaticky neexistujúce subdomény budú vracať chybu 404 (príp. 500 ak máte na FTP súbor .htaccess, ktorý ovplyvňuje url) Ak je generovanie subdomén vypnuté ak je generovanie subdomén vypnuté, vytvoríte si subdomény podľa postupu vyššie (viď sekcia Vytvorenie subdomény), ale zároveň si ich musíte nadefinovať v súbore .htaccess. Napr. ak si chcete vytvoriť subdoménu s názvom programator, tak do adresára /public_html/ vložte súbor .htaccess s týmto obsahom (mojadomena.tld nahraďte vlastnou doménou a koncovkou): RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/$1 [L] subdomény, ktoré si takto nenadefinujete, budú automaticky presmerované na hlavnú doménu. Zobrazenie obsahu subdomény z inej zložky Ak máte subdoménu napr. programator.mojadomena.tld a v nej máte zložku napr. /stranka/ a chcete, aby sa obsah z tejto zložky zobrazoval priamo pod subdoménou programator, tak do .htaccess súboru si vložte tento kód. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} programator\.mojadomena\.tld$ RewriteRule (.*) _sub/programator/stranka/$1 [L] Fungovať to bude, ak generovanie subdomén budete mať vypnuté. Tieto nastavenia však používajte iba vtedy, ak máte na to vážny dôvod, inak odporúčame mať generovanie subdomén stále zapnuté.
  6. Ak si prajete využívať u nás emailové služby, musíte si k registrácii domény objednať hocijakú hostingovú službu (takže nie iba DNS Parking). Upozornenie: Naša hostingová služba 1WEB (Exoweb) ponúka automatické vytvorenie emailovej schránky s názvom info@. Keďže táto služba povoľuje maximálne jednu emailovú schránku, pred vytvorením schránky s vlastným ľubovoľným názvom, musíte schránku info@ najprv vymazať. Vytvorenie novej emailovej schránky Prihláste sa do vášho Control panela a kliknite na názov domény, ku ktorej chcete vytvoriť emailovú schránku (ak v Control Paneli máte len jednu doménu, nemusíte na ňu klikať a pokračujte v čítaní nižšie). Otvorí sa stránka so základnými informáciami a pod ňou nižšie môžete vidieť zoznam služieb (červené odkazy) a v stĺpci napravo službu E-mailové účty. Po kliknutí na odkaz E-mailové účty kliknite hore vpravo na tlačidlo Pridať emailovú schránku: Otvorí sa formulár, kde vyplňte všetky potrebné údaje (na obr. nižšie). Odporúčame zvoliť silné heslo, ktoré bude obsahovať veľké a malé písmena, čísla a špeciálne znaky. Táto kombinácia je povinná, pod formulárom na zadanie hesla zeleným písmom vidíte aké podmienky boli splnené a červeným nie. V prípade, ak vám nenapadá žiadne heslo, nechajte si ho vygenerovať, vygenerované heslo si následne skopírujte a dole na stránke kliknite na Zmeniť, až potom sa vygenerované heslo uloží. Nezabudnite si zároveň nastaviť aj veľkosť schránky, východzia hodnota je 10 MB, čo je vhodné len pre občasnú komunikáciu. Koľko MB alebo GB si môžete nastaviť, je zobrazené v bubline napravo od políčka, kam si zadávate veľkosť schránky. Maximálna veľkosť schránky, čo sa dá nastaviť na našich serveroch je 50 GB. V prípade balíčka Puzzle X si môžete nastaviť celkovú potrebnú veľkosť pre emailové schránky. Napr. ak vám systém zahlási, že Maximálne môžete zadať 150 MB a vy by ste potrebovali viac, kliknite na názov domény a v prehľade nastavení rozdelenia miesta si pridajte viac miesta pre emaily (najprv však musíte nejaké miesto odobrať webovým stránkam alebo databázam): Keď si pridáte viac miesta pre e-mailové schránky, môžete sa vrátiť do sekcie E-mailové účty a novej schránke prideliť viac miesta. Prístup k správe emailov Na prístup k správe emailov môžete používať buď RoundCube Webmail alebo nejaký emailový klient. Webmail RoundCube Webmail Emailový klient Mozilla Thunderbird (odporúčame) Microsoft Outlook Nedá sa mi viac vytvoriť emailových schránok Ak nastane takáto situácia, že v Control Paneli vám naľavo píše, že môžete mať neobmedzene schránok, ale napravo vám píše, že nie je možné vytvoriť viac emailových schránok, je to z dôvodu, že ste vyčerpali všetku dostupnú kapacitu pre emailové schránky (100 MB / 100 MB). V tomto prípade si musíte buď zmenšiť existujúce schránky alebo efektívnejšie prerozdeliť miesto alebo navýšiť balík. Viac informácií nájdete v tomto návode.
×
×
  • Create New...