Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Ako si vytvoriť emailové konto vo Windows 11


      Ako si vo Windows 11 nastaviť emailovú schránku pre prijímanie a odosielanie pošty.

    Ak používate operačný systém Windows 11, tak si emaily môžete spravovať aj priamo vo Windows aplikácii Pošta.

    Vľavo dole kliknite na Štart a hore do vyhľadávacieho poľa zadajte pošta. Následne kliknite naľavo na aplikáciu Pošta alebo napravo na Otvoriť:

     

    01-w11-posta.png

     

    Otvorí sa okno, prejdite dole a kliknite na Iné konto:

     

    02-w11-ine-konto.png

     

    Zadajte údaje nasledovne:

    • E-mailová adresa: sem zadajte svoju emailovú adresu, ktorú chcete mať pridanú v Pošte
    • Vaše správy odošleme s použitím tohoto mena: bez ohľadu na to, čo tam Windows vopred vyplní, zadajte sem svoju emailovú adresu, takže mali by ste to mať obdobne vyplnené ako v našom príklade nižšie
    • Heslo: zadajte heslo, ktorým sa svojou schránkou viete prihlásiť na RoundCube Webmail

    Po vyplnení údajov kliknite na Prihlásiť sa. Ak všetky údaje ste zadali správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť. Ak by bolo prihlásenie neúspešné, skontrolujte si údaje a skúste sa prihlásiť znovu. V niektorých prípadoch môže prihlásenie chvíľu trvať aj so správnymi údajmi.

     

    03-w11-prihlasenie.png

     

    V ďalšom okne si údaje vyplňte obdobne ako v našom príklade:

    • E-mailová adresa: tu by už mala byť zadaná vaša emailová adresa, ak nie, doplňte si ju tam
    • Meno používateľa: sem si zadajte názov svojej emailovej schránky (emailovú adresu, ak nie je)
    • Heslo: malo by byť už vyplnené, ak nie, tak si zadajte heslo, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail
    • Názov konta: tu si pomenujte svoje konto tak, ako chcete, aby sa zobrazovalo v aplikácii Pošta

     

    04-w11-vyplnenie-udajov-1.png

     

    Presuňte sa vo formulári nižšie a pokračujte v dopĺňaní údajov:

    • Vaše správy odošleme s použitím tohto mena: tu si môžete zadať meno, pod ktorým chcete voči vašim adresátom vystupovať (všimnite si, že rovnaká možnosť bola už v úvodnom okne, tam tam bolo potrebné vyplniť emailovú adresu)
    • Server prichádzajúcej pošty: zadajte mail.exohosting. com
    • Typ konta: máte dve možnosti: IMAP4 (IMAP) a POP3 (POP)
      • IMAP4: ak chcete mať poštu synchronizovanú s poštou na serveri, vyberte si typ IMAP4. Protokol IMAP zabezpečuje, aby ste vo svojom počítači mali prijatú aj odoslanú poštu v rovnakom stave ako máte v schránke po prihlásení na RoundCube Webmail. Odoslaná pošta sa ukladá na server. Odporúčame si vybrať tento typ konta.
      • POP3: Ak si vyberiete typ POP3, tak protokol POP zo servera poštu len sťahuje a odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači. Výhodou je, že ak sa vám začne zapĺňať schránka pri narastajúcom počte emailov tak poštu si môžete v schránke vymazať a stále ju budete mať vo svojom počítači. Nevýhoda je, že vo svojej schránke na RoundCube Webmail nenájdete odoslanú poštu, keďže tá sa nachádza len v tom zariadení, z ktorého bola odoslaná.
    • Server odchádzajúcej pošty: zadajte smtp.exohosting.com

     

    05-w11-vyplnenie-udajov-2.png

     

    Na záver uvidíte označené možnosti, všetky nechajte označené a kliknite na Prihlásiť sa.

     

    06-w11-vyplnenie-udajov-3.png

     

    Ak ste všetko zadali správne, po prihlásení uvidíte obsah svojej emailovej schránky (ak sa už nejaké emaily nachádzajú na serveri):

     

    07-w11-emailova-schranka.png

     

    Ak by ste potrebovali dodatočne nastaviť svoju schránku, dole kliknite na ozubené koleso a otvoria sa možnosti úpravy schránky.

     

    08-w11-nastavenia-schranky.png

     

    Používanie aplikácie Pošta vo Windows 11 odporúčame vtedy, ak ste nenáročný užívateľ a emailovú komunikáciu nepoužívate aktívne. V opačnom prípade odporúčame pre správu pošty používať RoundCube Webmail alebo Mozilla Thunderbird, prípadne Microsoft Outlook, ktorý v roku 2024 aplikáciu Pošta nahradí.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      V novembri 2023 pokračujeme s aktualizáciami starších MySQL databáz verzie 5.6 na posledných serveroch, ktoré sa nestihli aktualizovať minulý mesiac.

      Tento mesiac by mali byť všetky práce ukončené a databázy zmigrované na verziu MariaDB 10.11.

      Ukončenie migrácie oznámime v komentároch.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. novembra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.132.0.

      Toto vydanie opravuje niekoľko chýb so zobrazením produktov v Obchode po vypredaní a drobné problémy s prekladom hlavného menu.

      V sekcii Sociálne média boli upravené widgety pre sociálnu sieť X (Twitter) a pridaný nový widget s osobnými údajmi:

       

      101320-socialne-media-widget.png

       

      To je nateraz všetko 🙂

×
×
  • Create New...