Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'zdieľanie'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Kalendáre vytvorené pomocou webmailu RoundCube+ je možné spravovať aj pomocou emailového klienta Microsoft Outlook. Najprv si prečítajte návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+, kde sa dozviete ako vytvoriť kalendár; a udalosti na zdieľanie posunúť iným používateľom (schránkam). Import kalendára do Microsoft Outlook Microsoft Outlook nemá priamu možnosť importovať kalendár z RoundCube+ podobne ako má Thunderbird, preto je potrebné si nainštalovať doplnok do Outlooku CalDav Synchronizer. Ten si po stiahnutí (*.zip) rozbaľte do nejakej zložky a kliknite na setup.exe. Doplnok si nainštalujte podľa inštrukcií na obrazovke, netreba žiadne špeciálne nastavenia. Po ukončení inštalácie reštartujte Microsoft Outlook, resp. ho spustite, ak ste ho nemali spustený a hore v menu uvidíte položku CalDav Synchronizer, kliknite na ňu a potom na možnosť Synchronization profiles: Vyskočí veľké okno, kliknite na zelené plus vľavo: Vyskočí ďalšie veľké okno s možností výberu profilu, vyberte (mal by už byť označený na vybratie) Generic CalDAV/CardDAV: Dole napravo kliknite na OK, profil sa vytvorí a teraz už len doplníte údaje potrebné pre zdieľanie z kalendára, ktorý ste si vytvorili v RoundCube+ (viď návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+) Name: názov si dajte aký chcete pre kalendár Outlook folder: kliknite napravo na tri bodky a v rámci svojej schránky vyberte položku kalendára - môžete buď použiť východzí Kalendár alebo v prípade potreby si vytvorte vlastný Kalendár, podobne ako na obrázku nižšie, zároveň sa uistite, kde presne chcete mať Kalendár umiestnený (či priamo pod názvom schránky alebo pod nejakým priečinkom) a najmä sa uistite, že v možnosti Priečinok bude obsahovať bola vybratá možnosť Položky typu Kalendár: DAV URL, Username a Password si skopírujte z nastavení kalendára v RoundCube+: Synchronization interval (minutes): tu si nastavte, ako často chcete, aby sa udalosti v kalendári synchronizovali. Východzia hodnota je 30 minút. Kliknite na Test or discover settings a keď budete mať šťastie (resp. všetko správne vyplnené), tak vyskočí okno, že otestovanie pripojenia bolo úspešné. Kliknite dole vpravo na OK (na obrázku hore), čím sa profil uloží: Teraz hore v menu vľavo kliknite na Synchronize now: Dole vľavo kliknite na ikonu kalendára (ak už nie ste priamo v Kalendári)... ... a v Kalendári uvidíte udalosť, ktorú ste si pridali v RoundCube+: Upozornenie: Pozor, v prípade, ak používate viac kalendárov, vždy sa uistite, že udalosť pridávate do toho Kalendára, ktorý zdieľate alebo chcete zdieľať medzi ostatnými účastníkmi.
  2. Kalendáre vytvorené pomocou webmailu RoundCube+ je možné spravovať aj pomocou emailového klienta Thunderbird. Najprv si prečítajte návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+, kde sa dozviete ako vytvoriť kalendár; a udalosti na zdieľanie posunúť iným používateľom (schránkam). Import kalendára do Mozilla Thunderbird 1. Emailový klient Mozilla Thunderbird má v sebe zabudovaný kalendár, takže kliknite vľavo v zozname na názov svojej schránky, otvorí sa východzie okno, v ktorom následne kliknite na položku Kalendár. 2. Vyskočí okno Vytvoriť nový kalendár, označte možnosť Na sieti a kliknite na Ďalšia. 3. Teraz zadajte prihlasovacie údaje CalDav, ktoré ste mali zobrazené v RoundCube+ (viď návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+) - Používateľské meno (= Meno používateľa v RoundCube+) a do políčka Umiestnenie vložte Alternatívny odkaz z RoundCube+. Kliknite na Hľadať kalendáre. 4. Teraz zadajte heslo, ktoré ste si starostlivo uložili počas vytvárania spojenia CalDav v RoundCube+ a kliknite na Prihlásiť sa. 5. Na ďalšom kroku uvidíte možnosti, z vysúvacieho menu vyberte CalDav (ak nie je už vybrané) a označte kalendár, ktorý sa má s vami zdieľať. 6. Teraz v Thunderbirde by ste mali vidieť zdieľaný kalendár, hore vľavo kliknutím na položku Synchronizovať si načítate dáta udalostí. 7. Môžete vytvoriť novú udalosť podľa obrázka, pomenujeme ju napr. Afterparty. Upozornenie: V prípade, ak používate viac kalendárov, vždy sa uistite, že udalosť pridávate do toho Kalendára, ktorý zdieľate alebo chcete zdieľať medzi ostatnými účastníkmi. Na obrázku nižšie sa to nastavuje na možnosti Kalendár: Môj RoundCube Kalendár. 8. ... potom ju uvidíte nielen v kalendári v Thunderbirde... ...ale aj v RoundCube+: Synchronizácia udalostí Je vhodné si udalosti priebežne synchronizovať, aby ste boli neustále "v obraze", aké udalosti sa chystajú. Ide to buď manuálne (hore naľavo v menu položka Synchronizovať) alebo si nastavte automatickú synchronizáciu. Tá je vo východzom nastavení nastavená na 30 minút, čo niekedy nemusí stačiť. Kliknite pravým tlačidlom na názov kalendára a kliknite na Vlastnosti: Otvorí sa karta a na voľbe Obnoviť kalendár si vyberte ako často chcete synchronizovať udalosti. Taktiež si tu môžete nastaviť možnosti upozornení.
  3. Udalosti v kalendári RoundCube Webmail môžete zdieľať s inými užívateľmi RoundCube. Nevýhodou je, že ak používate na správu emailov nejaký desktop emailový klient, napr. Mozilla Thunderbird alebo Microsoft Outlook a používate tam aj kalendár, udalosti z kalendára RoundCube neuvidíte z dôvodu, lebo RoundCube nepodporuje protokol CalDav. Inak povedané, že ak vytvoríte udalosť v kalendári v RoundCube, neuvidíte ju v Thunderbirde alebo ak vytvoríte udalosť v Outlooku, tak sa neobjaví v kalendári v RoundCube. Tento nedostatok môžete odstrániť používaním nášho alternatívneho webmailu RoundCube+. Ako si vytvoriť udalosť v kalendári pomocou webmailu RoundCube+ a následne tieto udalosti zdieľať medzi ostatnými užívateľmi aj v klientoch ako Thunderbird alebo Outlook, je vysvetlené v tomto článku. Nastavenie kalendára a pridanie udalosti v RoundCube+ Upozornenie: Kalendár v RoundCube+ nie je ten istý ako v RoundCube. Inak povedané, ak vytvoríte nejakú udalosť v RoundCube, neobjaví sa v RoundCube+. Pre účely zdieľania udalostí medzi ostatnými užívateľmi pomocou emailových klientov, si však udalosti z RoundCube môžete z kalendára importovať do RoundCube+. Prihláste sa do svojej emailovej schránky cez RoundCube+ Webmail (platia rovnaké prihlasovacie údaje ako na RoundCube Webmail). 1. Najprv treba nastaviť kalendár. Kliknite hore v menu na kartu Kalendár a následne myšou prejdite doľava na Môj Kalendár (objaví sa ceruzka): 2. Kliknite na kartu Synchronizovať kalendár a v sekcii Vytvoriť nové pripojenie CalDav vyplňte požadované údaje, ako Zobrazované meno si dajte nejaký výstižný názov a Heslo si zadajte nejaké zložité s aspoň 10 znakmi, starostlivo si ho niekam uložte a kliknite na Pridať. 3. Nové pripojenie CalDav je vytvorené, nižšie sa objavia detaily, budete ich potrebovať, ak si budete chcieť údaje kalendára importovať napr. do klienta Thunderbird (postup nájdete na tomto odkaze) alebo Outlook (postup tu). Dole kliknite na Uložiť. 4. Teraz vľavo hore kliknite na New Event (Nová udalosť) a pridajte si nejakú udalosť do Kalendára. Keď budete mať vypísané všetky potrebné údaje, kliknite dole vpravo na Uložiť. 5. Teraz keď si dáte zobraziť Kalendár a konkrétny termín, tak uvidíte vašu udalosť zobrazenú v Kalendári. Zdieľanie Kalendára medzi inými používateľmi Pre ľahšie zorientovanie sa, budeme používať nazov-schranky@ ako jedného užívateľa a ina-schranka@ ako ďalšieho užívateľa. 1. V nastaveniach Kalendára kliknite na kartu Zdieľať Kalendár, do políčka zadajte názov schránky iného používateľa (ina-schranka@...), s ktorým chcete zdieľať kalendár, označte možnosti, ktoré má právo upravovať alebo má mať k ním prístup a kliknite napravo na Zdieľať. 2. Email nového používateľa (ina-schranka@...) sa pridá, máte ešte možnosť dodatočne upravovať možnosti a kliknite na Uložiť. 3. Novému používateľovi (ina-schranka@...) príde notifikácia, že niekto iný (nazov-schranky@...) s ním zdieľa Kalendár. 4. ina-schranka@... sa prihlási cez RoundCube+ a medzi kalendármi uvidí notifikáciu. Klikne na Plus a následne na Pridať zdieľaný kalendár. 5. Na ďalšom okne uvidí, kto s ním a aký kalendár chce zdieľať. Klikne na Pridať. 6. A teraz používateľ ina-schranka@... uvidí, čo zdieľa užívateľ nazov-schranky@...
×
×
  • Create New...