Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''thunderbird''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Pri odosielaní emailov s veľkou prílohou sa v Mozilla Thunderbird môže stať, že sa email neodošle v rámci časového limitu SMTP servera. Tento jav v Mozilla Thunderbird sa nestáva často, všeobecne časový limit je dostatočný. Ale ak by ste sa stretli s týmto problémom, tak limit sa dá zvýšiť a tu si ukážeme, kde toto nastavenie nájdete. Časový limit SMTP servera v Thunderbird Kliknite hore v menu na Nástroje a následne na Nastavenia: Hneď v prvej sekcii Všeobecné sa presuňte úplne dole a napravo v rohu kliknite na Editor nastavení... Otvorí sa stránka v pokročilými nastaveniami, kde do vyhľadávacieho políčka zadajte mailnews.tcptimeout ... a malo by sa zobraziť nastavenie na obrázku nižšie. Kliknite na ceruzku napravo (Upraviť). Prepíšte si hodnotu 100 na nejaký vyššiu, napr. 200. Uložte nové nastavenie, reštartujte Thunderbird a skúste email s veľkou prílohou odoslať znovu. Ak by nepomohlo, skúste limit ešte viac navýšiť.
  2. Niekedy môže nastať situácia, že emailový klient, ktorý používate napr. Microsoft Outlook (stáva sa častejšie) alebo Mozilla Thunderbird (nestáva sa príliš často) vám prestane fungovať, buď že sa nedokáže pripojiť na naše servery (mail.exohosting.com a smtp.exohosting.com) alebo prijímať, či odosielať emaily. V drvivej väčšine prípadov je problém na strane klienta. Emailový klient sa nevie pripojiť na servery Exohosting Keď má emailový klient problém s pripojením na naše servery, prvé čo by ste mali spraviť, je prihlásiť sa do svojej schránky cez RoundCube Webmail a otestovať si prijímanie a odosielanie emailov. Ak posielanie správ nefunguje ani vo Webmaile, uistite sa prihlásením do Control panela v sekcii Fakturácia, či nemáte neuhradené nejaké služby, či neexspirovala doména alebo nemáte deaktivovanú nejakú doplnkovú službu. Ak nič také nevidíte, kontaktujte nás pre preverenie problému. Ak posielanie a prijímanie emailov v RoundCube Webmail funguje, schránka je v poriadku a problém je najskôr vo vašom zariadení. Najprv vyskúšajte reštartovať všetky zariadenia. Ukončite prácu s klientom a reštartujte router. Môže sa stať, že váš poskytovateľ internetového pripojenia zmenil IP adresu alebo iné nastavenia, v tomto prípade často býva reštart routera potrebný a vie vyriešiť problémy s pripojením. Ďalej odporúčame reštartovať aj počítač. Po reštarte všetkých zariadení sa väčšina problémov obyčajne vyrieši. Ak ani reštart nepomohol, odporúčame skontrolovať, či máte v klientovi zadané správne heslo do emailovej schránky a nastavené správne servery a porty v odporúčaných kombináciách. Nesprávne nastavenia sú ďalšou častou príčinou prečo sa klient nedokáže pripojiť na naše servery, zvykne sa to diať po aktualizácii bezpečnostných certifikátov na serveri. Ak sú servery a porty správne nastavené, odporúčame dočasne vypnúť antivír a firewall, ktorých aktualizácie občas spôsobujú vyššie spomenuté problémy. Keď nepomohlo ani vypnutie antivíru a firewallu, odporúčame, aby ste si preverili, či nepoužívate zastaralú verziu emailového klienta, čo môže byť ďalšia príčina jeho nefunkčnosti. Problém však môže nastať aj v prípade nejakej aktualizácie, ktorá mohla "niečo pokaziť". Tento problém často nastáva u klientoch Microsoft Outlook. Ak ani v tomto prípade sa problém nevyriešil a používate práve Microsoft Outlook, odporúčame otestovať iný klient, napr. Mozilla Thunderbird, s ktorým naši zákazníci majú všeobecne dobré skúsenosti. Emailový klient sa pripojí na servery, ale neprijíma ani neodosiela emaily Môže sa stať, že váš emailový klient sa tvári, že je v poriadku, teda vyzerá to tak, že sa na servery pripojil, ale má problém s prijímaním správ alebo odosielaním. V tomto prípade odporúčame postupovať ako v prvom prípade, ale navyše je potrebné dôkladnejšie skontrolovať funkčnosť samotnej emailovej schránky. Prihláste sa na RoundCube Webmail danej emailovej schránky, s ktorou máte problém (ak máte problém s viacerými, tak nemusí byť problém v konkrétnej schránke) a skontrolujte, či na Webmaile viete prijímať a odosielať emaily. Ďalej odporúčame podľa návodu Bezpečnostná kontrola emailovej schránky si overiť, či v schránke nemáte zvláštne údaje v nastaveniach Identity alebo Pravidiel (Filtrov), ktoré spôsobujú problémy s doručovaním resp. preposielaním emailov. Ak nájdete problémy v Identite alebo Pravidlách, tak podľa návodu uverejnenom vyššie si ihneď zmeňte heslo k emailovej schránke a odstráňte problémy s Identitou a Pravidlami. Následne bude potrebné aktualizovať heslo aj v samotnom klientovi. Ďalší problém môže byť, že máte zapnutú ochranu SMTP servera (to by ste ale mali problém už s odosielaním z RoundCube Webmail), v ktorom máte zaradené krajiny ako Slovensko alebo Česko a včera ste prišli napr. do Nemecka, tak je potrebné si do zoznamu povolených krajín pridať Nemecko a potom odosielanie začne fungovať. Tento problém sa však týka len odosielania emailov, nie prijímania.
  3. Ak posielate emaily s prílohami z Microsoft Outlook, tak v niektorých prípadoch môže nastať situácia, že prijímateľovi, ktorý používa pre príjem a správu emailov Mozilla Thunderbird, namiesto príloh príde len akýsi súbor winmail.dat (platí to aj opačne, ak vy používate Mozilla Thunderbird, môže vám prísť email s prílohou winmail.dat). Tento súbor si vedia otvoriť len užívatelia Microsoft Outlook, ale užívateľom Mozilla Thunderbird sa len otvorí okno s ponukou aplikácií, ktorou by si mohli súbor otvoriť. Hoci takýto súbor si budete vedieť otvoriť napr. v Notepade, nebude obsahovať žiadne užitočné informácie. Ako odstrániť tento problém, aby sa namiesto súboru winmail.dat zobrazovali správne prílohy? Riešenie v Microsoft Outlook Ideálne je, aby tento problém si vyriešil užívateľ Microsoft Outlook. Problém spočíva v tom, že aplikácia Outlook môže emaily naformátovať tromi spôsobmi: HTML Rich text Plain text Plain text je obyčajný text, ktorý Mozilla Thunderbird prečíta bez problémov a bez problémov prečíta aj text vo formáte HTML, pretože formátovanie obsahu emailu je nastavené priamo v kóde, s čím Mozilla Thunderbird nemá problém. Problém je len s formátom Rich text, ktorý priamo do tela emailu ukladá rôzne formátovanie, ako napr. tučné písmo, šikmé písmo, farebné písmo, ale počítajú sa sem aj obrázky alebo iné médiá. Takýto naformátovaný text si prečítajú iní užívatelia Microsoft Outlook, keďže ide o rovnakého klienta, ale iní klienti, ako Mozilla Thunderbird si takýto text neprečítajú a namiesto toho je takýto obsah emailu "zabalený" do súboru winmail.dat a poslaný ako príloha, z ktorej nie je žiadny úžitok. Ak používate Microsoft Outlook, tak v nastavení emailu si musíte vytváranie správ nastaviť na HTML alebo Plain formát (tak isto nastaviť aj ako konvertovanie správ pri odosielaní) a emaily už budete posielať v formáte, ktorý si prečítajú aj prijímatelia mimo Microsoft Outlook. Podrobnejšie informácie aj s postupom nájdete v článku How email message formats affect Internet email messages in Outlook. Riešenie v Mozilla Thunderbird Čo však robiť, keď väčší problém je, že súbory vo formáte winmail.dat prijímate? Aby ste takéto súbory neprijímali, museli by si správne formátovanie nastaviť všetci užívatelia Microsoft Outlook, ktorí vám posielajú emaily, čo pre vás nie je zrovna ideálne riešenie. Existuje však doplnok, ktorý tento problém efektívne vyrieši. Ide o doplnok LookOut, ktorý si do Mozilla Thunderbird môžete nainštalovať. Spustite Mozilla Thunderbird, hore napravo kliknite na hamburgerové menu a v ponuke kliknite na Doplnky a témy: Otvorí sa karta Rozšírenia, do vyhľadávacieho poľa zadajte lookout a klikne na ikonu vyhľadávania: Výsledok sa otvorí na novej karte a mali by ste vidieť konkrétne tento doplnok. Kliknite na Pridať do programu Thunderbird: Vyskočí kontrolne okno, kliknite na Pridať: Po inštalácii dostanete potvrdenie, že inštalácia sa podarila. Teraz si znovu otvorte email so súborom winmail.dat a už by ste mali vidieť všetok obsah tak, ako má byť. Alternatívna inštalácia doplnku LookOut Ak by ste z nejakého dôvodu mali problém s inštaláciou doplnku LookOut horeuvedeným spôsobom, stiahnite si ho z tejto stránky. Na stránke kliknite na Prevziať teraz a súbor si uložte niekam do počítača. Podobne ako v predchádzajúcom prípade, v Thunderbirde kliknite vľavo hore na hamburgerové menu a následne na Doplnky a témy. Na karte Rozšírenia kliknite na ozubené koleso a na Nainštalovať doplnok zo súboru...: V počítači sa preklikajte k súboru a vyberte ho pre inštaláciu. Dostanete varovanie, v tomto prípade len kliknite na Pridať: Následne dostanete informáciu, že doplnok bol pridaný a teraz v emaile z Outlooku uvidíte všetok obsah riadne, bez winmail.dat prílohy.
  4. Kalendáre vytvorené pomocou webmailu RoundCube+ je možné spravovať aj pomocou emailového klienta Thunderbird. Najprv si prečítajte návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+, kde sa dozviete ako vytvoriť kalendár; a udalosti na zdieľanie posunúť iným používateľom (schránkam). Import kalendára do Mozilla Thunderbird 1. Emailový klient Mozilla Thunderbird má v sebe zabudovaný kalendár, takže kliknite vľavo v zozname na názov svojej schránky, otvorí sa východzie okno, v ktorom následne kliknite na položku Kalendár. 2. Vyskočí okno Vytvoriť nový kalendár, označte možnosť Na sieti a kliknite na Ďalšia. 3. Teraz zadajte prihlasovacie údaje CalDav, ktoré ste mali zobrazené v RoundCube+ (viď návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+) - Používateľské meno (= Meno používateľa v RoundCube+) a do políčka Umiestnenie vložte Alternatívny odkaz z RoundCube+. Kliknite na Hľadať kalendáre. 4. Teraz zadajte heslo, ktoré ste si starostlivo uložili počas vytvárania spojenia CalDav v RoundCube+ a kliknite na Prihlásiť sa. 5. Na ďalšom kroku uvidíte možnosti, z vysúvacieho menu vyberte CalDav (ak nie je už vybrané) a označte kalendár, ktorý sa má s vami zdieľať. 6. Teraz v Thunderbirde by ste mali vidieť zdieľaný kalendár, hore vľavo kliknutím na položku Synchronizovať si načítate dáta udalostí. 7. Môžete vytvoriť novú udalosť podľa obrázka, pomenujeme ju napr. Afterparty. Upozornenie: V prípade, ak používate viac kalendárov, vždy sa uistite, že udalosť pridávate do toho Kalendára, ktorý zdieľate alebo chcete zdieľať medzi ostatnými účastníkmi. Na obrázku nižšie sa to nastavuje na možnosti Kalendár: Môj RoundCube Kalendár. 8. ... potom ju uvidíte nielen v kalendári v Thunderbirde... ...ale aj v RoundCube+: Synchronizácia udalostí Je vhodné si udalosti priebežne synchronizovať, aby ste boli neustále "v obraze", aké udalosti sa chystajú. Ide to buď manuálne (hore naľavo v menu položka Synchronizovať) alebo si nastavte automatickú synchronizáciu. Tá je vo východzom nastavení nastavená na 30 minút, čo niekedy nemusí stačiť. Kliknite pravým tlačidlom na názov kalendára a kliknite na Vlastnosti: Otvorí sa karta a na voľbe Obnoviť kalendár si vyberte ako často chcete synchronizovať udalosti. Taktiež si tu môžete nastaviť možnosti upozornení.
  5. Problém s certifikátom v Thunderbirde Po nainštalovaní antivírusu Avast, niektorí emailoví klienti, ako napr. Thunderbird, pri pokuse prijať alebo odoslať email, môžu upozorniť na neplatnosť certifikátu emailového servera. Problém sa prejaví prostredníctvom tohto výstražného okna: Môžete Potvrdiť bezpečnostnú výnimku (čo ale musíte učiniť pre každú emailovú schránku). V novších verziách Avastu však môžete dostať takéto upozornenie, kde žiadnu výnimku nemáte ako potvrdiť. Bez ohľadu na to, aké okno vám vyskočí, odporúčame pokračovať v tomto článku, kde nájdete spôsob, ako si s týmto problémom poradiť. Exportovanie certifikátu z nastavení Avastu 1. Spustite úvodné okno Avastu a hore vpravo kliknite na Menu: 2. Kliknite na položku Nastavenia v pravej časti obrazovky: 3. Hore vpravo kliknite na Hľadať: 4. Do vyhľadávacieho poľa zadajte geek:area a následne pod poľom kliknite na Avast Geek: 5. Otvorí sa stránka s veľa tajnými nastaveniami, prejdite nižšie až do druhej polovice nastavení a pri položke Export certificate kliknite na Perform: 6. Exportovaný certifikát si uložte do počítača: 7. Po uložení kliknite na OK: Import certifikátu do Thunderbirdu 1. Otvorte Thunderbird a hore napravo kliknite na 3 vodorovné čiarky a následne v menu na Nastavenia: 2. V sekcii Súkromie a bezpečnosť kliknite na Spravovať certifikáty: 3. Kliknite na kartu Autority a následne dole na tlačidlo Importovať: 4. Teraz sa preklikajte až do lokality, kam ste si uložili certifikát súboru, ktorý ste si exportovali z Avastu a naimportujte si ho. Tip: Vyskočilo upozornenie, že "Tento certifikát je už nainštalovaný..."? Prejdite v tomto návode nižšie na sekciu Problém s importom certifikátu, vyriešte problém a potom sa vráťte naspäť do tohto bodu. Ak nevyskočilo žiadne upozornenie, pokračujte jednoducho v návode ďalej. Vyskočí okno, označte možnosť Dôverovať tejto certifikačnej autorite pri identifikácii serverov a kliknite na OK: Teraz skúste prijať a odoslať poštu v Thunderbirde a už by nemalo vyskočiť žiadne okno s upozornením na neplatnosť certifikátu. Problém s importom certifikátu Môže sa stať, že Thunderbird už má nainštalovaný certifikát od Avastu, napríklad z nejakej staršej inštalácie. V tomto prípade vyskočí takéto varovné okno: Kliknite na OK a v Správcovi s certifikátmi na karte Autority si vyhľadajte sekciu Avast a odstráňte položku Avast Web/Mail Shield Root kliknutím na Odstrániť alebo prestať dôverovať... Po odstránení starého certifikátu sa vráťte do sekcie Import certifikátu do Thunderbirdu a pokračujte v bode 4.
  6. Mozilla Thunderbird umožňuje presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi schránkami veľmi jednoducho. Ak nepoužívate Thunderbird, napr. tu si ho môžete stiahnuť (po stiahnutí si ho aktualizujte, ak bude treba) a vytvorte si potrebné schránky. Tip: Tento postup môžete použiť aj pre prípad, keď si chcete emailové správy presunúť alebo skopírovať v rámci jednej schránky medzi jednotlivými priečinkami. Potrebujem presunúť emaily z jednej schránky do druhej Presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi viacerými schránkami je veľmi jednoduché, je viacero spôsobov a je len na vás, ktorý vám príde pohodlnejší. Navyše je jedno, či schránky máte u nás alebo niektoré z nich u iného poskytovateľa emailových služieb. Ako príklad použijeme schránku export@domena.abc, z ktorej budeme potrebovať presunúť alebo skopírovať emaily do schránky import@domena.xyz. Upozornenie: Majte na pamäti, že ak chcete mať emailové správy aj reálne v schránke (na serveri) a nie iba v Thunderbirde, je potrebné, aby cieľová schránka (v tomto prípade import@domena.xyz) mala nastavený typ (protokol) pripojenia IMAP. Ak v Thunderbirde používate protokol POP, tak správy budú uložené len lokálne vo vašom počítači. Za predpokladu, že v Thunderbirde máte obe schránky už vytvorené, tak kliknite napr. na prijatú poštu v schránke export@domena.abc kliknite na jednu zo správ, aby sa aktivovalo okno so všetkými správami a stlačte CTRL+A pre výber všetkých správ (tento proces môže na chvíľu zvýšiť zaťaženie procesora). Presun emailov pomocou myši Myšou "chyťte" všetky správy v schránke export@domena.abc a "pretiahnite" ich do Doručenej pošty v schránke import@domena.xyz. To isté spravte aj s Odoslanou poštou a ostatnými priečinkami čo máte vytvorené. Takto si poštu presuniete z jednej schránky do druhej. Či máte emailové schránky u nás alebo u iného poskytovateľa webhostingu, nie je dôležité. Presun emailov pomocou kontextového menu Presun môžete zrealizovať aj spôsobom, že na vybrané správy kliknete pravým tlačidlom myši a následne vyberiete Presunúť do a vyberiete si konkrétnu schránku a priečinok, kam chcete emaily presunúť. Rovnakým spôsobom môžete emaily aj skopírovať, ak si v pôvodnej schránke chcete ponechať emaily napr. pre záložné účely. Zmenil som poskytovateľa hostingu, potrebujem presunúť emaily v tej istej schránke Iné je, ak máte len jednu schránku a potrebovali by ste presunúť emaily len v nej, aby normálne fungovali tak ako doteraz, len na novom serveri. Tu tiež existuje viacero možností a nasledovné postupy budú závisieť od toho, ako ste svoje emailové schránky doteraz používali. Používam len protokol POP V tomto prípade netreba veľa rozmýšľať, len si v nastaveniach schránky (hore v hlavnom menu Nástroje → Nastavenie účtov → vyhľadajte svoju schránku → Nastavenie servera) upravte server na mail.exohosting.com (Port by mal byť 995 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS) a prijmite novú poštu. Konto sa bude snažiť prihlásiť na náš server, ktorý ste si práve v nastaveniach nastavili a vypýta si nové heslo (teda to, čo máte nastavené u svojej schránky, čo ste si u nás vytvorili). Obdobným spôsobom upravte aj odosielanie, teda na karte Nastavenie účtov úplne dole vľavo pod zoznamom schránok kliknite na Server pre odosielanie pošty (SMTP), zobrazí sa zoznam schránok so SMTP servermi, vyhľadajte si svoju schránku a upravte jej Názov servera na smtp.exohosting.com (Port by mal byť 465 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS; alebo Port 587 a Zabezpečenie pripojenia STARTTLS). Pre viac informácií ako správne nastaviť servery a porty pre prijímanie a odosielanie emailov v Thunderbirde, kliknite na článok Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP, kde zároveň nájdete aj popisy k protokolom IMAP alebo POP. Používam protokol POP, ale chcem prejsť na protokol IMAP (alebo opačne) Presun alebo prekopírovanie emailov zo schránky, ktorú ste u používali s protokolom POP a tú istú schránku (resp. ten istý názov schránky) by ste chceli používať ako IMAP (alebo opačne) môžete zrealizovať nasledovne: Vytvorte si novú schránku s tým istým názvom - Thunderbird nebude robiť z toho vedu, keď budete mať dve rovnaké schránky (rovnaký názov), ale pri vytváraní dbajte na to, aby servery pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu neboli rovnaké, to Thunderbird bude protestovať a prípadne by to mohlo priniesť konflikty medzi nastaveniami. Teda napr. ak ste u pôvodného poskytovateľa hostingu používali server pre prijímanie pošty mail.mojadomena.tld, tak u nás si pri vytváraní schránky nenastavujte tento server (aj keby ste mohli, keďže na nezabezpečených portoch podporujeme tento typ servera), ale zadajte si rovno náš server mail.exohosting.com (ide to aj na automatiku) a podobne učiňte aj so SMTP serverom). Keď novú schránku budete mať vytvorenú tak emaily do nej presuňte rovnakým spôsobom ako bolo vyššie uvedené v článku, buď pomocou myši alebo kontextového menu. Používam len protokol IMAP Ak používate len protokol IMAP, tak presun bude trochu zložitejší, pretože nestačí len zmena serveru. Pomocou protokolu IMAP sa klientom k svojej emailovej schránke "len" pripájate, takže pošta je v skutočnosti uložená na serveri a nie vo vašom počítači. Napriek tomu, presun alebo kopírovanie emailov nie je zložité, len bude s tým trochu viac práce. Najprv si v Thunderbirde medzi Lokálnymi priečinkami vytvorte novú zložku napr. s názvom vašej schránky a v nej si vytvorte ďalšie zložky ako Doručená pošta, Odoslaná pošta atď. Keď budete mať vytvorené všetky identické zložky, tak si emaily presuňte pomocou myši alebo skopírujte pomocou kontextového menu. Po presunutí / skopírovaní všetkých emailov si následne môžete upraviť IMAP a SMTP servery na naše a potom emaily presunúť alebo nakopírovať naspäť do schránky a takto budete mať emaily už u nás. Je ešte aj iný spôsob ako prekopírovať emaily, napr. taký, že si emaily uložíte ako *.eml súbory (alebo v *.zip formáte maildir), následne sa prihlásite na Webmail a cezeň si súbory naimportujete. Tento spôsob je ale pre bežného užívateľa zbytočne komplikovaný, takže nebudeme ho v tomto návode bližšie rozoberať. Keby vás to ale zaujímalo, viac informácií nájdete v tomto návode.
  7. Ak vám príde do schránky podozrivý email a v súčinnosti s našou technickou podporou by ste potrebovali zistiť jeho pôvod a dôvod, prečo vám vôbec prišiel, tak je to možné zistiť pomocou analýzy zdrojového kódu emailu. Zdrojový kód emailu je dôležitý kód, ktorý mapuje celé pozadie emailu a jeho cesty. V zdrojovom kóde môžete napr. zistiť odkiaľ bol email odoslaný, cez aké servery email prešiel, cez akého mailového klienta bol email odoslaný a v prípade nejakej chyby (napr. nedoručenej správy) sa dá zo zdrojového kódu zistiť, prečo sa tak stalo. V nasledujúcom návode je postup, ako zdrojový kód emailu zistiť a stiahnuť v Thunderbirde. Stiahnutie súboru .eml v Thunderbirde V Thunderbirde si otvorte email, ktorého zdrojový kód potrebujete preveriť. Následne v menu emailu kliknite na Ďalšie a potom na Uložiť ako... Súbor sa uloží s príponou .EML a tento súbor nám následne môžete odoslať na analýzu na adresu support@exohosting.sk. Súbor .EML obsahuje úplne všetky informácie, ktoré sa nachádzali v pôvodnom emaile, teda okrem hlavičky (v ktorej je okrem iného zaznamenaná cesta servermi, cez ktoré email "išiel") a samotného obsahu emailu, aj prílohy alebo vložené obrázky. Pre analýzu emailu je vhodný preto, lebo aj na základe samotného textu v tele emailu alebo príloh, sa dá zistiť aký problém v ohľade tohto emailu nastal, teda jednoducho povedané, máme všetko na očiach, čo môžeme mať. Zobrazenie zdrojového kódu emailu v Thunderbirde Hoci analýza problémov pomocou súboru .EML je ideálne riešenie, v niektorých prípadoch môže byť problém so súkromím, napr. vtedy ak email obsahuje nejaké citlivé dáta, ktoré by ste nechceli nikomu preposlať. V tomto prípade je lepším riešením poslať na analýzu len čisto zdrojový kód emailu, ktorý obsah ako prílohy alebo obrázky zobrazuje v textovej podobe (v súladoch so štandardmi MIME), teda pri bežnom používaní sa nedá obsah prečítať resp. vidieť. K Zdrojovému kódu emailu sa prepracujete podobným spôsobom ako v prípade stiahnutia súboru .EML, teda v menu emailu kliknite na Ďalšie a potom na Zobraziť zdrojový kód... Po kliknutí sa otvorí nová stránka, v ktorej uvidíte kompletný zdrojový kód (text) emailu, napr. v takejto podobe: Zdrojový kód môžete teraz buď uložiť cez menu Súbor → Uložiť stránku ako..., ponúkne sa súbor s nejakým názvom (v prípade protokolu POP sa ponúkne rovnaký názov ako názov priečinka, v ktorom sa správa nachádza, v prípade protokolu IMAP sa ponúkne názov v tvare ID zložky na serveri), ktorý môžete buď ponechať alebo prepísať na iný, v oboch prípadoch súbor uložte s príponou .TXT. Alebo celý zdrojový kód obtiahnite myšou, ak je príliš dlhý, tak lepšie to bude vybraním celého textu naraz pomocou klávesovej skratky CTRL+A, následne stlačte CTRL+C, čím si ho skopírujete do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok), klávesovou skratkou CTRL+V vložte daný zdrojový kód do Notepadu a uložte súbor s príponou .TXT. Pozor, môže sa stať, že zdrojový kód môže byť dosť veľký, ak by mal mať niekoľko MB, tak Notepad môže mať problém so spracovaním takého množstva kódu. V tomto prípade kód vložte napr. do dokumentu .DOC (Word), ktorý si poradí aj s väčším textom. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk.
  8. V tomto návode si ukážeme, ako si nastaviť emailové konto v prostredí klienta Mozilla Thunderbird, ktorý odporúčame používať pre správu emailov. Ak nemáte ešte Thunderbird nainštalovaný, môžete si ho stiahnuť kliknutím sem. Pridanie nového emailového účtu do Thunderbird Tento postup platí pre prípad, že Thunderbird už máte nainštalovaný, ale nepridali ste si nový emailový účet hneď po inštalácii alebo v Thunderbirde už nejaký účet máte nastavený a chcete si pridať ďalší. Ak ste si Thunderbird práve nainštalovali, pokračujte nižšie sekciou Automatické nastavenie (odporúčané). Pre pridanie emailového účtu kliknite hore v ponuke na Nástroje: Ak túto ponuku nevidíte, v modrej lište kliknite pravým tlačidlom myši a označte si ponuku Panel Ponuka: Ak v ponuke už Nástroje máte, kliknite následne dole na položku Nastavenie účtov: Otvorí sa zoznam účtov a naľavo dole pod zoznamom si z ponuky Akcie s účtami vyberte možnosť Pridať poštový účet: Automatické nastavenie (odporúčané) Bez ohľadu na to, či pridávate prvý účet do Thunderbird alebo len ďalší, nakoniec sa dopracujete k formuláru, kam je potrebné zadať prihlasovacie údaje. Predtým, než sem zadáte údaje, otestujte si prihlásením na RoundCube Webmail, či máte správne prihlasovacie údaje. Ak prihlásenie nefunguje, zmeňte si heslo podľa návodu. Polia vyplňte nasledovne: Vaše celé meno: zvoľte si, pod akým menom chcete vystupovať ako odosielateľ E-mailová adresa: zadajte celý názov vašej emailovej adresy, ako v príklade Heslo: zadajte heslo, ktoré si u schránky vytvorili alebo vygenerovali. Po zadaní údajov kliknite na Pokračovať. Na ďalšej strane uvidíte možnosti výberu či chcete používať protokol IMAP alebo POP. IMAP: emaily budú uložené na serveri a budete ich môcť čítať na hocijakom počítači, napr. prihlásením cez Webmail. Emaily, ktoré odošlete, budú uložené na serveri a pre ich čítanie budete potrebovať aktívne internetové pripojenie POP3: pošta sa zo schránky na serveri len sťahuje, pričom si môžete nastaviť ako dlho sa správy ešte majú ponechať na serveri. Poštu si takto ukladáte do počítača a je dostupná aj pri neexistujúcom internetovom pripojení alebo zrušenej schránke. Odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači. Výber IMAP Výber POP (všimnite si, že tak isto ako v prípade IMAP, aj tu sa automaticky nastavili servery pre príjem a odosielanie pošty) Kliknite na Hotovo a ak ste všetky údaje zadali správne, mali by ste sa dopracovať k takémuto podobnému hláseniu (na tejto karte si môžete ešte zrealizovať dodatočné nastavenia, ale pre základné používanie schránky to nutné nie je, kliknite na Dokončiť a môžete začať používať svoju schránku): Manuálne nastavenie Ak máte nejaký dôvod prečo si nastaviť servery a porty vlastnoručne, tak na stránke s výberom protokolu IMAP/POP (viď vyššie) kliknite vľavo dole na Nastaviť manuálne. Ak chcete používať protokol IMAP pre príjem správ, tak si IMAP a SMTP (odosielanie pošty) nastavte presne ako je na obrázku (malo by to byť už vyplnené): Ak chcete používať POP3 (POP) pre príjem správ, tak si konto nastavte takto: Pre odosielanie pošty (SMTP) sa štandardne používa port 465, je však možné si nastaviť aj port 587 pri odporúčanom zabezpečení STARTTLS.
×
×
  • Vytvoriť nové...