Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''alias''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Čo je to WWW alias? WWW alias je určitá forma presmerovania, ktorá pracuje spôsobom, že doména bez webového priestoru si môže načítavať obsah z toho istého adresára, ako má iná doména s aktívnym hostingom - čiže dve alebo viac domén môžu zobrazovať ten istý obsah ako doména s webovým priestorom (Puzzle X, Biznis X). Samozrejme nastavenie povoľuje načítavať obsah aj z inej zložky alebo subdomény, čo robí túto funkciu zaujímavejšou. Všetky zložky a subdomény sa musia nachádzať v rámci tej istej domény s aktívnym hostingom. Kedy je možné WWW alias aktivovať? Službu WWW alias si môžete aktivovať na doméne, ktorá má priradenú službu: DNS Parking (WWW alias je možné nastaviť len ku koreňovej zložke inej domény) DNS Parking plus (WWW alias je možné nastaviť aj k adresárom koreňovej zložky inej domény a toto platí aj pre ostatné nižšie uvedené balíky) DNS Parking plus new Presmerovanie domény všetky emailové balíky Puzzle X (ak si priestor pre webovú stránku nastavíte na 0 MB) pre všetky vyššie uvedené príklady zároveň platí, že doména sa zároveň musí nachádzať v tom istom Control Paneli ako doména s aktívnym Puzzle X alebo Biznis X balíkom. Službu WWW alias nie je možné nastaviť doméne, ktorá: má aktívny vlastný hosting Biznis X alebo Puzzle X (pre Puzzle X platí v prípade, ak v rámci balíka má priestor pre web nastavený na viac ako 0 MB) alebo má aktívny Exoweb balík Aké sú nevýhody WWW aliasu? Hoci WWW alias môže byť vhodný pre malé webové stránky, má aj niekoľko nevýhod oproti plnohodnotnému hostingovému balíčku: všetky domény nasmerované do webového priestoru inej domény zdieľajú rovnaké systémove limity (RAM, CPU čas, aplikačné pooly a pod...) hostingového balíčku na danej doméne výpadok alebo problémy hlavnej stránky (ak je problém na strane používateľa napr. z dôvodu neodborného zásahu do súboru .htaccess) môžu ovplyvniť aj dostupnosť domén, ktoré WWW alias využívajú z pohľadu SEO (Search Engine Optimization) nie je vhodné, keď viacero domén zobrazuje rovnaký obsah (platí v prípade ak všetky domény nasmerujete do rovnakého webového priestoru, ale obyčajne na toto nie je žiadny dôvod) ako už z názvu vyplýva, zdieľa sa len webový priestor, doména, ktorej nastavíte WWW alias nezískava zároveň väčší priestor pre emaily Ako nastaviť WWW alias? Službu WWW alias si môžete nastaviť po prihlásení do Control Panela, odporúčame ju však používať skôr výnimočne. Služba je vhodná najmä pre malé stránky (ideálne ak sú čisté HTML+CSS + JS), pre ktoré by sa neoplatil ani najmenší variant hostingu. Samozrejme nebude problém, keď si k doméne, ktorej bol nastavený WWW alias nainštalujete napríklad WordPress. V Control Paneli si pri doméne vyhľadajte službu WWW alias: Prv, než si WWW alias na nejakej svojej doméne nastavíte, majte na pamäti: alias musí smerovať do fyzickej zložky vo webovom priestore, nemôžete si nastaviť odkaz na nejakú konkrétnu webovú stránku alebo kategóriu (napr. na eshope), čo máte vytvorenú na svojej webovej stránke po nastavení WWW aliasu musíte počkať na aktualizáciu DNS záznamov, čo môže trvať niekedy aj dve hodiny (zvyčajne to býva skôr). Po aktualizácii DNS záznamov sa nastavenie WWW aliasu prejaví a stránka bude zobrazovať obsah Po kliknutí na WWW alias uvidíte aktuálny stav, tento znamená, že doména zatiaľ nemá nastavený žiadny alias. Kliknite na Nastaviť alias: Po kliknutí na Nastaviť alias v zozname uvidíte, na ktoré domény (musia mať svoj vlastný hosting Puzzle X alebo Biznis X) si môžete WWW alias nastaviť. Keď si rozkliknete zoznam, môžete vidieť aktuálny stav nastavenia WWW aliasov. V tomto prípade napr. doména exohosting.sk má balíček Puzzle X - k Puzzle X si môžete nastaviť najviac dva aliasy. Stav 0/2 znamená, že k doméne exohosting.sk nebol nastavený ešte žiadny WWW alias. Pri doméne exotechnologies.sk stav 1/neobmedzene znamená, že k doméne už bola nastavená jedna iná doména ako WWW alias a zároveň k tejto doméne môžete nastaviť neobmedzene veľa WWW aliasov, keďže doména má balíček Biznis X. Aj v tomto prípade však platí, že všetky domény sa delia o tie isté systémové prostriedky. Majte na pamäti, že ak si nastavíte nejakú doménu ako alias k inej doméne, je potrebné počkať ešte na zmenu DNS záznamov. V našom systéme by to nemalo trvať dlho, najviac zhruba polhodinu, často aj menej. Či je doména nastavená do zložky alebo subdomény, odporúčame si preverovať v prehliadači v inkognito režime, prípadne použiť možnosti na vyčistenie cache pamäte. Nastavenie WWW aliasu do zložky Upozornenie: Táto možnosť nie je dostupná pre balík DNS Parking. Ak potrebujete nastaviť doménu do konkrétnej zložky, musíte mať aspoň službu Presmerovanie domény, prípadne Exo Mail (Profi). Možnosť nastaviť alias do zložky je ešte dostupná pre staršie balíky DNS Parking plus (new). Keď chcete nastaviť doménu ako WWW alias k inej doméne a má zobrazovať obsah z nejakej zložky (teda adresára, ktorý sa nachádza pod /public_html/, tak zložku zadajte ako v príklade nižšie. Napríklad pod /public_html/ máte zložku /server/ a na túto zložku si chcete nasmerovať nejakú doménu, ktorá parkuje, tak do políčka zadajte názov zložky s lomítkom len na konci, napr.: server/ a kliknite na Zmeniť. Voľba Automatické presmerovanie na https znamená, že doména, ktorú nastavíte ako alias k nejakej zložke alebo subdoméne, bude automaticky presmerovaná na HTTPS verziu. Aby to fungovalo, musíte mať vygenerovaný bezpečnostný certifikát pre túto "aliasovu" doménu (SSL/TLS certifikát je u nás možné vygenerovať aj pre domény, ktoré len parkujú, stačí obyčajný Let's Encrypt). Pi uložení nastavení uvidíte výsledok, ako je WWW alias nastavený. Ak ste spravili preklep alebo chcete nastaviť doménu na inú zložku, môžete tak učiniť po kliknutí na Zmeniť. Zrušiť celú operáciu nie je možné, treba počkať na reštart servera, čo zvyčajne trvá najviac 10-15 minút. Upozornenie: Majte na pamäti aj to, že ak si nastavíte alias na nejakú zložku, táto zložka automaticky preberá nastavenie PHP verzie nadradenej domény, pod ktorou sa zložka fyzicky nachádza. Ak zmeníte PHP verziu na doméne (v našom príklade vyššie je to exohosting.sk), tak sa automaticky zmení PHP verzia aj na zložke, ktorú ste použili pre nastavenie WWW aliasu. Ak chcete na zložke použiť inú PHP verziu, ako na hlavnej doméne, pod ktorou sa zložka fyzicky nachádza na serveri, musíte najprv WWW alias zrušiť, nastaviť si PHP verziu akú potrebujete a potom si WWW alias nastaviť nanovo. Preto ak máte nejaké špeciálne požiadavky, odporúčame si najprv nastaviť PHP verziu pre zložku akú potrebujete a potom nastaviť WWW alias. Po reštarte servera dostanete možnosť WWW alias zrušiť. Kliknite na Zrušiť alias, ak chcete zrušiť WWW alias (zmena sa prejaví do 10-15 minút) alebo kliknite na Nastaviť alias, ak si ho chcete nastaviť na inú zložku alebo subdoménu. Nastavenie WWW aliasu do subdomény WWW alias si môžete nasmerovať aj na ľubovoľnú subdoménu. Postup oproti nastaveniu WWW aliasu do zložky sa líši len v tom, že pred názov subdomény zadajte ešte _sub. Takže keď máte subdoménu napr. server.exohosting.sk a chcete na túto subdoménu nastaviť doménu, ktorá parkuje, tak do políčka zadajte _sub/server/ a kliknite na Zmeniť. Po kliknutí na Zmeniť dostanete informáciu, na ktorú subdoménu bola doména nasmerovaná. Kliknutím na Zmeniť si môžete WWW alias ľubovoľne upravovať až do reštartu servera. Upozornenie: Pre subdomény platí to isté, čo v prípade zložiek, ak ide o zmenu PHP verzie. Ak máte špecifické požiadavky, odporúčame si najprv na subdoménu nastaviť PHP verziu akú potrebujete a až potom si nastaviť WWW alias smerujúci na túto subdoménu. Ktoré domény sú nastavené ako WWW alias? Tie domény, ktoré majú aktívny Puzzle X (s viac ako 0 MB webového priestoru) alebo Biznis X balík, majú službu WWW alias tiež dostupnú, ale v tomto prípade si len môžete pozrieť, ktoré iné domény, ste si nastavili ako WWW alias pre domény s aktívnym Puzzle X alebo Biznis X balíkom. Ak ste tak učinili, kliknite na službu WWW alias pri doméne s Puzzle X alebo Biznis X balíkom a uvidíte zhruba toto, ako v našom modelovom príklade: exotechnologies.sk je doména, ku ktorej sme si nastavili iné domény ako WWW alias exohosting.cz a exohosting.com sú domény, ktoré sme si nastavili ako WWW alias k doméne exotechnologies.sk. Kliknutím na modré ceruzky môžete aliasy upraviť alebo zrušiť exotechnologies.cz je doména, ktorá nemá nastavený ešte žiadny alias. Kliknutím na modrú ceruzku si ho môžete nastaviť. Pridať tretiu doménu ako WWW alias k doméne exotechnologies.sk je vďaka tomu, že exotechnologies.sk má Biznis X balík, ktorý neobmedzuje počet domén, ktoré je možné pridať ako WWW alias. V prípade Puzzle X balíka je možnosť pridať dve domény ako WWW alias
  2. Možnosti presmerovania emailov Presmerovanie emailov (angl. email forwarding) slúži na presmerovanie emailovej pošty určenej pre daný účet na inú emailovú adresu (ktorá môže byť aj na úplne iných serveroch). Je viacero možností kam a ako sa má doručená pošta presmerovať, napr.: presmerovanie emailov pomocou virtuálnej emailovej schránky (emailový alias) presmerovanie emailov v Controli Paneli cez funkciu Presmerovanie pošty presmerovanie emailov cez Roundcube Webmail presmerovanie emailov pomocou Thunderbird Spôsob č. 1: Presmerovanie cez emailový alias Ide o najjednoduchší spôsob presmerovania, emailový alias je len virtuálna emailová schránka (teda existuje len jej názov, fyzicky nie je možné sa do nej prihlásiť). Tento spôsob presmerovania je ideálny napr. ak potrebujete vo firme zamestnať nových ľudí, tak si vytvoríte alias praca@domena.tld, ten nasmerujete napr. na existujúcu schránku riaditel@domena.tld a kto pošle žiadosť o zamestnanie na praca@domena.tld, tak email bude automaticky doručený na adresu riaditel@domena.tld. Keď budete mať dostatok žiadostí, tak alias presmerujete na email sekretárky, aby vybavila ešte nejakú prípadnú oneskorenú poštu alebo ho zrušíte úplne a do schránky riaditel@domena.tld už nepríde z toho aliasu žiadna pošta. Presmerovanie cez emailový alias sa realizuje v Control paneli a viac informácií o vytvorení a spravovaní emailových aliasov nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako si ho vytvoriť. Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty Podobne ako v prípade aliasu, aj tento spôsob sa realizuje v Control Paneli a tu si môžete v nastaveniach svojej vlastnej schránky nastaviť z akých adries sa má doručovať pošta do vašej schránky a aj na aké adresy sa má odoslaná pošta ešte zasielať ako kópia. Prihláste sa do Control Panela a pod danou doménou kliknite na E-mailové účty: Vyhľadajte si schránku kde chcete resp. potrebujete nastaviť presmerovanie a uvidíte tieto možnosti, konkrétne nás bude zaujímať Presmerovanie prich. pošty a Presmerovanie odch. pošty: Presmerovania prich. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa presmerovala pošta, čo vám príde do schránky. Teda ak napr. vlastníte schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a do presmerovania prichádzajúcej pošty si nastavíte schránku pokus@domena.tld, všetka pošta ktorá príde do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk bude zároveň preposlaná na pokus@domena.tld. Tento typ presmerovania správy kopíruje, takže pošta vám v schránke zostane a jej kópia sa prepošle do ďalej schránky. Typ presmerovania odporúčame nastaviť SRS. Presmerovanie odch. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa preposlali emailové správy, ktoré odošlete. Takže napr. ak si sem pridáte schránku pokus@domena.tld a zo schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk odošlete email napríklad na adresu support@exohosting.sk, nám príde email od vás, ale zároveň sa odošle kópia tejto odchádzajúcej správy do schránky pokus@domena.tld, pričom nezáleží, či email odošlite cez Roundcube Webmail alebo cez nejaký klient, napr. Mozilla Thunderbird. V oboch prípadoch si môžete nastaviť viac emailových adries, na ktoré sa majú emaily presmerovať, pričom každú novú emailovú adresu pridajte na nový riadok. Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Roundcube Webmail Prv, než začnete nastavovať presmerovania cez RoundCube Webmail, uistite sa, že v Control Paneli máte pri schránke nastavené presmerovanie typu SRS - nie je ale potrebné žiadne presmerovanie na iný email tam zadávať, je len potrebné, aby ste mali Typ presmerovania nastavený na SRS a klikli na Zmeniť. Uložiť zmeny pôjde aj bez toho, aby ste do políčka zadali emailovú adresu pre presmerovanie. Zmena sa prejaví do 15 minút. Email chcem po presmerovaní zmazať zo schránky Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (napr. nemáte prístup do Control Panela), tak si emailové správy môžete presmerovať cez RoundCube Webmail. Prihláste sa do RoundCube Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre: Hore napravo kliknite na Vytvoriť: Filter si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy: Tento filter zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané na vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad nova-schranka@domena.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky odstráni (ani v Koši ju nenájdete). Názov filtra si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y). V sekcii Rozsah si samozrejme nemusíte vybrať všetky správy, ale môžete si nastaviť z akých schránok si prajete pošty presmerovať ďalej. Email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Poslať kópiu správy na adresu: Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou (teda ak ju chcete používať len na doručovanie správ, nie na aktívne používanie). Upozornenie: presmerovanie si nastavte buď cez Control Panel alebo Webmail. Nepoužívajte všetky vyššie uvedené spôsoby naraz pre tie isté schránky, ak si nastavíte presmerovanie v Control Paneli aj vo Webmaile, tak vám správy môžu chodiť duplicitne. Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Thunderbird Ďalším riešením je presmerovanie pošty cez emailový klient Mozilla Thunderbird. Tento spôsob odporúčame vtedy, ak nemáte prístup k možnostiam presmerovania cez Control Panel alebo RoundCube Webmail. Rozdiel je to v tom, že pri presmerovaní cez Control Panel alebo RoundCube Webmail bude email doručený ako keby nový, ale keď použijete presmerovanie cez Thunderbird, každý email bude doručený s označením Fwd: (= forwarded - presmerovaný). Teda ak vám to neprekáža, môžete požívať aj tento spôsob. Kliknite hore na Nástroje a potom na Filtre správ: Otvorí sa okno, kliknite napravo na tlačidlo Nový...: V okne Úprava filtra v sekcii Filter použiť pri: možnosti ako Manuálnom spustení a Kontrole pošty ponechajte označené. To znamená, že pošta (ak sa nejaká nová nájde) sa presmeruje vždy pri spustení Thunderbirdu a pri Kontrole pošty (ako často sa má pošta kontrolovať, to si môžete nastaviť v nastaveniach schránky v Thunderbirde). Nižšie vpravo označte Všetky správy a dole v okne Vykonať tieto akcie: vyberte Odoslať ďalej komu a do políčka napíšte názov schránky, kam sa má pošta presmerovať. Kliknutím na + si môžete pridať viac schránok. Kliknite na OK a filter bude uložený. Filter funguje nasledovne: príde vám správa napr. do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, filter je nastavený na presmerovanie ďalej na emailovú adresu nova-schranka@domena.tld. Pôvodný email v schránke nazov-schranky@exotechnologies.sk zostane v Doručenej pošte a v Odoslanej pošte tejto schránky budete vidieť email zhruba v takomto formáte (v rovnakom bude aj v cieľovej schránke, teda v schránke nova-schranka@domena.tld: Upozornenie: Pri nastavovaní filtrov dbajte o to, aby cieľová emailová adresa bola správne zadaná a aby fungovala. Ak by ste si zle zadali cieľovú schránku, napr takú akú sme použili v našom príklade - nova-schranka@domena.tld, teda schránku na neexistujúcej doméne, tak sa vám vráti email s takýmto alebo podobným textom: Chybové hlásenie Unrouteable address doslova "Nesmerovateľná adresa" znamená, že ste zadali adresu na neexistujúcej doméne, čo sa stáva keď ste spravili preklep v názve domény alebo ste použili koncovku, ktorá sa nepoužíva. Často sa to stáva v prípade, ak chcete zadať adresu na nejakú @gmail.com schránku, ale napíšete len @gmai.com alebo @gmail.sk. Ak vám do Thunderbirdu príde email a filter ho automaticky presmeruje na neexistujúcu adresu, tak do schránky v Thunderbirde sa vám vráti chybové hlásenie (viď vyššie) a Filter ho opäť presmeruje na neexistujúcu adresu. Ak budete mať v Thunderbirde mať zapnutú kontrolu pošty každú minútu, tak sa vám takto pošta zacyklí a stále dookola vám bude chodiť rovnaké chybové hlásenie.
  3. Čo je to emailový alias? Emailový alias (nemýliť si so službou WWW alias), je služba, ktorá pre existujúci emailový účet (schránku) vytvára iný, alternatívny názov. Použiť ho môžete napríklad vtedy, ak chcete mať niekoľko emailových adries (napr. schranka1@domena.tld, schranka2@domena.tld, ...), ktoré budú "smerovať" na jeden emailový účet (schránku). Ak si teda nastavíte pre účet (schránku) schranka@domena.tld alias schranka1@domena.tld, pošta určená pre obidve emailové adresy bude doručená na emailový účet (schránku) schranka@domena.tld. Tip: Vytvorenie emailového aliasu je výbornou voľbou, ak nechcete zverejniť na svojej webovej stránke svoju skutočnú emailovú adresu, namiesto nej uvediete alias, pomocou ktorého sa vám bude doručovať pošta. Takto svoju reálnu emailovú adresu skryjete pred robotmi, ktorí na webových stránkach vyhľadávajú adresy, na ktoré by mohli posielať spam. Majte na pamäti, že alias je len virtuálna schránka, takže nedá sa do nej prihlásiť cez RoundCube Webmail, ani pomocou emailového klienta, napr. Thunderbird. Tak isto platí, že ak si budete v nejakom redakčnom systéme alebo eshope nastavovať odosielanie emailov, tak v nastaveniach môžete použiť len skutočnú emailovú adresu, nie alias. Vytvorenie emailového aliasu Emailový alias si môžete jednoducho vytvoriť v Control Paneli, po prihlásení kliknite pri vybranej doméne sekciu E-mailové účty, ktorá slúži na správu vašich emailových schránok: Každá doména má po registrácii automaticky vytvorenú emailovú schránku v tvare info@nazovdomeny.koncovka. Buď si k tejto schránke vytvorte alias alebo si vytvorte novú emailovú schránku a k nej si vytvorte alias. Alias si môžete vytvoriť kliknutím na tlačidlo Pridať emailový alias, nachádzajúci sa hore, v pravej časti sekcie E-mailové účty: Po kliknutí na tlačidlo Pridať emailový alias sa dostanete na jednoduchý formulár, do prvého políčka napíšte len názov aliasu (zavináč s názvom domény sa doplní automaticky) a do druhého políčka pod ním napíšte kompletný názov funkčnej emailovej schránky, kam sa má email odoslaný na adresu s aliasom, doručiť: V tomto konkrétnom prípade vytvárame alias s názvom novy-alias, ktorý po uložení bude v tvare novy-alias@exotechnologies.sk a tento alias bude nasmerovaný na adresu nazov-schranky@exotechnologies.sk. Typ presmerovania odporúčame vybrať resp. nechať SRS, táto metóda prihliada na pravidlá SPF tak, aby presmerovaný email bol spoľahlivo doručený do cieľovej schránky. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na tlačidlo Pridať a nový alias sa ukáže v zozname v spodnej časti sekcie E-mailové účty: Emailových schránok, kam sa má doručiť správa odoslaná na alias, si môžete vytvoriť koľko potrebujete. Každú emailovú schránku napíšte na nový riadok (oddeľte enterom). Správu, ktorú odosielateľ poslal na adresu novy-alias@exotechnologies.sk, bude doručená na všetky adresy, ktoré vo formulári uvediete. Po pridaní ďalších schránok kliknite na Zmeniť, zmeny sa prejavia prakticky okamžite. Zároveň sa uistite, že cieľové schránky máte napísané bez chyby, bez preklepov a ide o plne funkčné schránky na existujúcich doménach, aby ste sa vyvarovali spätných chybových emailov.
×
×
  • Vytvoriť nové...