Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Možnosti presmerovania emailov na iný emailový účet


    Guest Anonymous
    • Možnosti a spôsoby ako si presmerovať emailovú poštu na iné emailové schránky.

    Možnosti presmerovania emailov

     

    Presmerovanie emailov (angl. email forwarding) slúži na presmerovanie emailovej pošty určenej pre daný účet na inú emailovú adresu (ktorá môže byť aj na úplne iných serveroch). Je viacero možností kam a ako sa má doručená pošta presmerovať, napr.:

    1. presmerovanie emailov pomocou virtuálnej emailovej schránky (emailový alias)
    2. presmerovanie emailov v Controli Paneli cez funkciu Presmerovanie pošty
    3. presmerovanie emailov cez Roundcube Webmail
    4. presmerovanie emailov pomocou Thunderbird

     

    Spôsob č. 1: Presmerovanie cez emailový alias

     

    Ide o najjednoduchší spôsob presmerovania, emailový alias je len virtuálna emailová schránka (teda existuje len jej názov, fyzicky nie je možné sa do nej prihlásiť).

    Tento spôsob presmerovania je ideálny napr. ak potrebujete vo firme zamestnať nových ľudí, tak si vytvoríte alias praca@domena.tld, ten nasmerujete napr. na existujúcu schránku riaditel@domena.tld a kto pošle žiadosť o zamestnanie na praca@domena.tld, tak email bude automaticky doručený na adresu riaditel@domena.tld.

    Keď budete mať dostatok žiadostí, tak alias presmerujete na email sekretárky, aby vybavila ešte nejakú prípadnú oneskorenú poštu alebo ho zrušíte úplne a do schránky riaditel@domena.tld už nepríde z toho aliasu žiadna pošta.

    Presmerovanie cez emailový alias sa realizuje v Control paneli a viac informácií o vytvorení a spravovaní emailových aliasov nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako si ho vytvoriť.

     

    Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty

     

    Podobne ako v prípade aliasu, aj tento spôsob sa realizuje v Control Paneli a tu si môžete v nastaveniach svojej vlastnej schránky nastaviť z akých adries sa má doručovať pošta do vašej schránky a aj na aké adresy sa má odoslaná pošta ešte zasielať ako kópia.

    Prihláste sa do Control Panela a pod danou doménou kliknite na E-mailové účty:

     

    cp-emailove-ucty.png

     

    Vyhľadajte si schránku kde chcete resp. potrebujete nastaviť presmerovanie a uvidíte tieto možnosti, konkrétne nás bude zaujímať Presmerovanie prich. pošty a Presmerovanie odch. pošty:

     

    cp-emailova-schranka.png

     

    • Presmerovania prich. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa presmerovala pošta, čo vám príde do schránky. Teda ak napr. vlastníte schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a do presmerovania prichádzajúcej pošty si nastavíte schránku pokus@domena.tld, všetka pošta ktorá príde do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk bude zároveň preposlaná na pokus@domena.tld. Tento typ presmerovania správy kopíruje, takže pošta vám v schránke zostane a jej kópia sa prepošle do ďalej schránky. Typ presmerovania odporúčame nastaviť SRS.
    • Presmerovanie odch. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa preposlali emailové správy, ktoré odošlete. Takže napr. ak si sem pridáte schránku pokus@domena.tld a zo schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk odošlete email napríklad na adresu support@exohosting.sk, nám príde email od vás, ale zároveň sa odošle kópia tejto odchádzajúcej správy do schránky pokus@domena.tld, pričom nezáleží, či email odošlite cez Roundcube Webmail alebo cez nejaký klient, napr. Mozilla Thunderbird.

    V oboch prípadoch si môžete nastaviť viac emailových adries, na ktoré sa majú emaily presmerovať, pričom každú novú emailovú adresu pridajte na nový riadok.

     

    Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Roundcube Webmail

     
    Email chcem po presmerovaní zmazať zo schránky

    Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (napr. nemáte prístup do Control Panela), tak si emailové správy môžete presmerovať cez RoundCube Webmail.

    Prihláste sa do RoundCube Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre:

     

    rc-nastavenia-filtre.png

     

    Hore napravo kliknite na Vytvoriť:

     

    rc-vytvorit-filter.png

     

    Filter si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy:

     

    rc-presmerovanie-spravy.png

     

    Tento filter zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané na vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad nova-schranka@domena.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky odstráni (ani v Koši ju nenájdete).

    Názov filtra si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y).

    V sekcii Rozsah si samozrejme nemusíte vybrať všetky správy, ale môžete si nastaviť z akých schránok si prajete pošty presmerovať ďalej.

     

    Email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke

    Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Poslať kópiu správy na adresu:

     

    rc-poslanie-kopie.png

     

    Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou (teda ak ju chcete používať len na doručovanie správ, nie na aktívne používanie).

     

    Upozornenie:

    presmerovanie si nastavte buď cez Control Panel alebo Webmail. Nepoužívajte všetky vyššie uvedené spôsoby naraz pre tie isté schránky, ak si nastavíte presmerovanie v Control Paneli aj vo Webmaile, tak vám správy môžu chodiť duplicitne.

     

     

    Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Thunderbird

     

    Ďalším riešením je presmerovanie pošty cez emailový klient Mozilla Thunderbird. Tento spôsob odporúčame vtedy, ak nemáte prístup k možnostiam presmerovania cez Control Panel alebo RoundCube Webmail. Rozdiel je to v tom, že pri presmerovaní cez Control Panel alebo RoundCube Webmail bude email doručený ako keby nový, ale keď použijete presmerovanie cez Thunderbird, každý email bude doručený s označením Fwd: (= forwarded - presmerovaný). Teda ak vám to neprekáža, môžete požívať aj tento spôsob.

    Kliknite hore na Nástroje a potom na Filtre správ:

     

    tb-nastroje-filtre-sprav.png

     

    Otvorí sa okno, kliknite napravo na tlačidlo Nový...:

     

    tb-novy-filter.png

     

    V okne Úprava filtra v sekcii Filter použiť pri: možnosti ako Manuálnom spustení a Kontrole pošty ponechajte označené. To znamená, že pošta (ak sa nejaká nová nájde) sa presmeruje vždy pri spustení Thunderbirdu a pri Kontrole pošty (ako často sa má pošta kontrolovať, to si môžete nastaviť v nastaveniach schránky v Thunderbirde). Nižšie vpravo označte Všetky správy a dole v okne Vykonať tieto akcie: vyberte Odoslať ďalej komu a do políčka napíšte názov schránky, kam sa má pošta presmerovať. Kliknutím na + si môžete pridať viac schránok. Kliknite na OK a filter bude uložený.

     

    tb-nastavenie-filtra.png

     

    Filter funguje nasledovne:

    príde vám správa napr. do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, filter je nastavený na presmerovanie ďalej na emailovú adresu nova-schranka@domena.tld.

    Pôvodný email v schránke nazov-schranky@exotechnologies.sk zostane v Doručenej pošte a v Odoslanej pošte tejto schránky budete vidieť email zhruba v takomto formáte (v rovnakom bude aj v cieľovej schránke, teda v schránke nova-schranka@domena.tld:

     

    tb-odoslany-email.png

     

    Upozornenie:

    Pri nastavovaní filtrov dbajte o to, aby cieľová emailová adresa bola správne zadaná a aby fungovala. Ak by ste si zle zadali cieľovú schránku, napr takú akú sme použili v našom príklade - nova-schranka@domena.tld, teda schránku na neexistujúcej doméne, tak sa vám vráti email s takýmto alebo podobným textom:

     

     

    tb-unrouteable-address.png

     

    Chybové hlásenie Unrouteable address doslova "Nesmerovateľná adresa" znamená, že ste zadali adresu na neexistujúcej doméne, čo sa stáva keď ste spravili preklep v názve domény alebo ste použili koncovku, ktorá sa nepoužíva. Často sa to stáva v prípade, ak chcete zadať adresu na nejakú @gmail.com schránku, ale napíšete len @gmai.com alebo @gmail.sk.

    Ak vám do Thunderbirdu príde email a filter ho automaticky presmeruje na neexistujúcu adresu, tak do schránky v Thunderbirde sa vám vráti chybové hlásenie (viď vyššie) a Filter ho opäť presmeruje na neexistujúcu adresu. Ak budete mať v Thunderbirde mať zapnutú kontrolu pošty každú minútu, tak sa vám takto pošta zacyklí a stále dookola vám bude chodiť rovnaké chybové hlásenie.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 29
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...