Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'eml'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Ak vám príde do schránky podozrivý email a v súčinnosti s našou technickou podporou by ste potrebovali zistiť jeho pôvod a dôvod, prečo vám vôbec prišiel, tak je to možné zistiť pomocou analýzy zdrojového kódu emailu. Zdrojový kód emailu je dôležitý kód, ktorý mapuje celé pozadie emailu a jeho cesty. V zdrojovom kóde môžete napr. zistiť odkiaľ bol email odoslaný, cez aké servery email prešiel, cez akého mailového klienta bol email odoslaný a v prípade nejakej chyby (napr. nedoručenej správy) sa dá zo zdrojového kódu zistiť, prečo sa tak stalo. V nasledujúcom návode je postup, ako zdrojový kód emailu zistiť a stiahnuť v Thunderbirde. Stiahnutie súboru .eml v Thunderbirde V Thunderbirde si otvorte email, ktorého zdrojový kód potrebujete preveriť. Následne v menu emailu kliknite na Ďalšie a potom na Uložiť ako... Súbor sa uloží s príponou .EML a tento súbor nám následne môžete odoslať na analýzu na adresu support@exohosting.sk. Súbor .EML obsahuje úplne všetky informácie, ktoré sa nachádzali v pôvodnom emaile, teda okrem hlavičky (v ktorej je okrem iného zaznamenaná cesta servermi, cez ktoré email "išiel") a samotného obsahu emailu, aj prílohy alebo vložené obrázky. Pre analýzu emailu je vhodný preto, lebo aj na základe samotného textu v tele emailu alebo príloh, sa dá zistiť aký problém v ohľade tohto emailu nastal, teda jednoducho povedané, máme všetko na očiach, čo môžeme mať. Zobrazenie zdrojového kódu emailu v Thunderbirde Hoci analýza problémov pomocou súboru .EML je ideálne riešenie, v niektorých prípadoch môže byť problém so súkromím, napr. vtedy ak email obsahuje nejaké citlivé dáta, ktoré by ste nechceli nikomu preposlať. V tomto prípade je lepším riešením poslať na analýzu len čisto zdrojový kód emailu, ktorý obsah ako prílohy alebo obrázky zobrazuje v textovej podobe (v súladoch so štandardmi MIME), teda pri bežnom používaní sa nedá obsah prečítať resp. vidieť. K Zdrojovému kódu emailu sa prepracujete podobným spôsobom ako v prípade stiahnutia súboru .EML, teda v menu emailu kliknite na Ďalšie a potom na Zobraziť zdrojový kód... Po kliknutí sa otvorí nová stránka, v ktorej uvidíte kompletný zdrojový kód (text) emailu, napr. v takejto podobe: Zdrojový kód môžete teraz buď uložiť cez menu Súbor → Uložiť stránku ako..., ponúkne sa súbor s nejakým názvom (v prípade protokolu POP sa ponúkne rovnaký názov ako názov priečinka, v ktorom sa správa nachádza, v prípade protokolu IMAP sa ponúkne názov v tvare ID zložky na serveri), ktorý môžete buď ponechať alebo prepísať na iný, v oboch prípadoch súbor uložte s príponou .TXT. Alebo celý zdrojový kód obtiahnite myšou, ak je príliš dlhý, tak lepšie to bude vybraním celého textu naraz pomocou klávesovej skratky CTRL+A, následne stlačte CTRL+C, čím si ho skopírujete do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok), klávesovou skratkou CTRL+V vložte daný zdrojový kód do Notepadu a uložte súbor s príponou .TXT. Pozor, môže sa stať, že zdrojový kód môže byť dosť veľký, ak by mal mať niekoľko MB, tak Notepad môže mať problém so spracovaním takého množstva kódu. V tomto prípade kód vložte napr. do dokumentu .DOC (Word), ktorý si poradí aj s väčším textom. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk.
  2. Ak vám príde do schránky podozrivý email a v súčinnosti s našou technickou podporou by ste potrebovali zistiť jeho pôvod a dôvod, prečo vám vôbec prišiel, tak je to možné zistiť pomocou analýzy zdrojového kódu emailu. Zdrojový kód emailu je dôležitý kód, ktorý mapuje celé pozadie emailu a jeho cesty. V zdrojovom kóde môžete napr. zistiť odkiaľ bol email odoslaný, cez aké servery email prešiel, cez akého mailového klienta bol email odoslaný a v prípade nejakej chyby (napr. nedoručenej správy) sa dá zo zdrojového kódu zistiť, prečo sa tak stalo. V nasledujúcom návode je postup, ako zdrojový kód emailu zistiť a stiahnuť v Gmail. Stiahnutie súboru .eml v Gmail Prihláste sa na Gmail a kliknite na emailovú správu, ktorú potrebujete preveriť. V emaile kliknite na tri vertikálne bodky hore napravo od obsahu emailu a v menu následne kliknite na položku Stiahnuť správu. Súbor sa uloží s príponou .EML a tento súbor nám následne môžete odoslať na analýzu na adresu support@exohosting.sk Súbor .EML obsahuje úplne všetky informácie, ktoré sa nachádzali v pôvodnom emaile, teda okrem hlavičky (v ktorej je okrem iného zaznamenaná cesta servermi, cez ktoré email "išiel") a samotného obsahu emailu, aj prílohy alebo vložené obrázky. Pre analýzu emailu je vhodný preto, lebo aj na základe samotného textu v tele emailu alebo príloh, sa dá zistiť aký problém v ohľade tohto emailu nastal, teda jednoducho povedané, máme všetko na očiach, čo môžeme mať. Zobrazenie zdrojového kódu emailu v Gmail Hoci analýza problémov pomocou súboru .EML je ideálne riešenie, v niektorých prípadoch môže byť problém so súkromím, napr. vtedy ak email obsahuje nejaké citlivé dáta, ktoré by ste nechceli nikomu preposlať. V tomto prípade je lepším riešením poslať na analýzu len čisto zdrojový kód emailu, ktorý obsah ako prílohy alebo obrázky zobrazuje v textovej podobe (v súladoch so štandardmi MIME), teda pri bežnom používaní sa nedá obsah prečítať resp. vidieť. K Zdrojovému kódu emailu sa prepracujete podobným spôsobom ako v prípade stiahnutia súboru .EML, teda v zozname (napr. prijatej) pošty kliknite na email, ktorý potrebujete preveriť, v emaile kliknite na tri vertikálne bodky hore napravo od obsahu emailu a v menu následne kliknite na položku Zobraziť pôvodnú správu. V prehliadači sa otvorí nová stránka, v ktorej uvidíte kompletný zdrojový kód (text) emailu, napr. v takejto podobe: V hornej časti sú základné informácie o emaile, napr. kto je odosielateľ, prijímateľ a pod., v dolnej časti je samotný zdrojový kód. Odkaz naľavo Stiahnuť pôvodnú správu slúži na stiahnutie emailu vo formáte .EML, rovnako ako v predchádzajúcom príklade. Kliknutím na tlačidlo Kopírovať do schránky skopírujete daný zdrojový kód do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok) a klávesovou skratkou CTRL+V vložte daný zdrojový kód do Notepadu a uložte súbor s príponou .TXT. Pozor, môže sa stať, že zdrojový kód môže byť dosť veľký, ak by mal mať niekoľko MB, tak Notepad môže mať problém so spracovaním takého množstva kódu. V tomto prípade kód vložte napr. do dokumentu .DOC (Word), ktorý si poradí aj s väčším textom. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk.
  3. Ak vám príde do schránky podozrivý email a v súčinnosti s našou technickou podporou by ste potrebovali zistiť jeho pôvod a dôvod, prečo vám vôbec prišiel, tak je to možné zistiť pomocou analýzy zdrojového kódu emailu. Zdrojový kód emailu je dôležitý kód, ktorý mapuje celé pozadie emailu a jeho cesty. V zdrojovom kóde môžete napr. zistiť odkiaľ bol email odoslaný, cez aké servery email prešiel, cez akého mailového klienta bol email odoslaný a v prípade nejakej chyby (napr. nedoručenej správy) sa dá zo zdrojového kódu zistiť, prečo sa tak stalo. V nasledujúcom návode je postup, ako zdrojový kód emailu zistiť a stiahnuť v RoundCube Webmail. Tento spôsob je optimálny, keďže RoundCube poskytuje priamy prístup do vašej emailovej schránky a emaily zobrazené tu, sú uložené na serveri. Stiahnutie súboru .eml v RoundCube Webmail Navštívte RoundCube Webmail a prihláste sa do schránky. V zozname (napr. prijatej) pošty kliknite na email, ktorý potrebujete preveriť a následne hore vpravo v menu kliknite na tri bodky s popisom Viac. Potom v menu cez položku Stiahnuť sa presuňte na položku Zdroj (.eml) a daný súbor si uložte do počítača. Stiahnutý súbor .EML nám následne môžete odoslať na analýzu na adresu support@exohosting.sk. Súbor .EML obsahuje úplne všetky informácie, ktoré sa nachádzali v pôvodnom emaile, teda okrem hlavičky (v ktorej je okrem iného zaznamenaná cesta servermi, cez ktoré email "išiel") a samotného obsahu emailu, aj prílohy alebo vložené obrázky. Pre analýzu emailu je vhodný preto, lebo aj na základe samotného textu v tele emailu alebo príloh, sa dá zistiť aký problém v ohľade tohto emailu nastal, teda jednoducho povedané, máme všetko na očiach, čo môžeme mať. ZObrazenie zdrojového kódu emailu v RoundCube Hoci analýza problémov pomocou súboru .EML je ideálne riešenie, v niektorých prípadoch môže byť problém so súkromím, napr. vtedy ak email obsahuje nejaké citlivé dáta, ktoré by ste nechceli nikomu preposlať. V tomto prípade je lepším riešením poslať na analýzu len čisto zdrojový kód emailu, ktorý obsah ako prílohy alebo obrázky zobrazuje v textovej podobe (v súladoch so štandardmi MIME), teda pri bežnom používaní sa nedá obsah prečítať resp. vidieť. Zdrojový kód emailu zobrazíte podobným spôsobom ako v prípade stiahnutia súboru .EML, teda v zozname (napr. prijatej) pošty kliknite na email, ktorý potrebujete preveriť a následne hore vpravo v menu kliknite na tri bodky s popisom Viac. Následne v menu kliknite na položku Zobraziť zdrojový text: V prehliadači sa otvorí nová stránka, v ktorej uvidíte kompletný zdrojový kód (text) emailu, napr. v takejto podobe: Každý zdrojový kód emailu zobrazený v RoundCube Webmail by sa mal začať riadkami Return-Path: a Delivered-To:, ak uvidíte čokoľvek diametrálne odlišné od textu v našom príklade, tak nejde o zdrojový kód emailu. Zdrojový kód následne celý obtiahnite myšou, ak je príliš dlhý, tak lepšie to bude vybraním celého textu naraz pomocou klávesovej skratky CTRL+A, následne stlačte CTRL+C, čím si ho skopírujete do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok), klávesovou skratkou CTRL+V vložte daný zdrojový kód do Notepadu a uložte súbor s príponou .TXT. Pozor, môže sa stať, že zdrojový kód môže byť dosť veľký, ak by mal mať niekoľko MB, tak Notepad môže mať problém so spracovaním takého množstva kódu. V tomto prípade kód vložte napr. do dokumentu .DOC (Word), ktorý si poradí aj s väčším textom. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk. Zobrazenie hlavičky emailu v RoundCube Hlavička emailu obsahuje len nutné informácie o "cestovaní" emailu zo serveru na server, vrátane takých základných informácií ako z ktorej schránky bol email odoslaný, do akej bol doručený, príp. informácie o IP adrese, ak pri odoslaní bol použitý lokálny mailový klient a pod. Čo je ale z pohľadu súkromia dôležité, hlavička neobsahuje žiadne prílohy, dokonca ani informácie o nich, nezobrazuje ani text samotného emailu, takže žiadne informácie, ktoré by mohli byť citlivé, sa nezasielajú. K hlavičke sa dostanete tak, že si v RoundCube zobrazíte email a pri informáciách o ňom kliknete na Hlavičky: Následne vyskočí okno a tam uvidíte obsah hlavičky: Rovnako ako v prípade zobrazenia zdrojového kódu emailu, môžete postupovať aj tu. Celú hlavičku obtiahnite myšou alebo kliknite hocikam na text, aby bolo okno aktívne a pomocou klávesovej skratky CTRL+A obsah vyberte, následne stlačte CTRL+C, čím si ho skopírujete do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok), klávesovou skratkou CTRL+V vložte danú hlavičku do Notepadu (Poznámkový blok) a uložte súbor s príponou .TXT. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk. Hoci zaslanie hlavičky neobsahuje žiadny obsah samotného emailu, pre analýzu, či ide alebo nejde o spam, nemusí byť dostatočná. Spam filtre sa často krát zameriavajú na text, podpisy (signatúry), prípadne aj na obrázky a na základe nich môžu emaily blokovať, takže zaslanie len hlavičky emailu odporúčame ako posledné možné riešenie.
×
×
  • Create New...