Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'gmail'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 4 results

  1. Služba Google Gmail patrí medzi najviac rozšírené služby vo svete poskytujúce emailovú komunikáciu. S približne 1,2 miliardy používateľov zaujíma prvé miesto medzi top poskytovateľmi emailových služieb. Ak aj vy patríte medzi používateľov Gmailu, mohli ste sa niekedy stretnúť s problematickým doručovaním emailov do schránok, napríklad, keď správy dorazili s polhodinovým meškaním alebo keď skončili v spame. V tomto článku si priblížime, čo všetko sa dá vylepšiť, aby sa pošta do gmail schránky doručovala spoľahlivejšie. Keďže aj my EXO Hosting patríme medzi poskytovateľov emailových služieb, týmto článkom sa zameriame najmä na užívateľov, ktorí majú vlastné domény a zvyknú posielať emaily na gmail. Uveďme si modelový príklad, vlastníte u nás doménu a používate emaily. Posielate emaily na rôzne adresy a vaši adresáti vám podajú hlásenie, že vaše emaily im buď prichádzajú s určitým oneskorením alebo končia v spame. Čo by mal spraviť odosielateľ emailov? Kontrola DNS záznamov Ak nastane prípad, že odosielate emaily na Gmail a tie končia v spame, ako prvé odporúčame si skontrolovať DNS záznamy vašej domény, najmä SPF, DKIM a DMARC záznamy. Vďaka SPF záznamu si server prijímateľa (teda napr. Gmail) môže overiť, či vaša doména odosiela emaily zo servera alebo serverov, ktoré ste v tomto zázname autorizovali. Ak používate aj iné emailové služby, napr. službu na hromadné odosielanie emailov, odporúčame server tejto služby si doplniť do SPF záznamu, a ak vaša webová stránka sa nachádza na serveri mimo našich serverov, teda v DNS záznamoch máte A záznam s inou IP adresou, akú používajú naše servery, tak odporúčame aj túto IP adresu si zahrnúť do SPF záznamu. Viac informácií o SPF zázname, ako aj príklady rôznych kombinácií serverov použitých v tomto zázname, či možnosť si vygenerovať SPF záznam, nájdete v našom návode. Majte na pamäti, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden SPF záznam. DKIM záznam posiela adresátovi informáciu o tom, že vaše emaily sú digitálne podpísané, čo v praxi znamená, že pomocou neho si server prijímateľa vie overiť, či email skutočne pochádza zo zdroja, ktorý sa zhoduje s adresou odosielateľa, takže či nejde o sfalšovaný email. Viac informácií o DKIM zázname, nájdete v našom návode. V DNS záznamoch môžete mať viac DKIM záznamov, len sa musia odlišovať názvom (selectorom). Nakoniec je ešte možnosť si pridať DMARC záznam, ktorý odporúčame si v Control Paneli vygenerovať (po jeho vygenerovaní si ho v prípade potreby môžete vylepšiť pomocou nášho generátora). Gmail (ale napr. aj Yahoo) si vyžaduje DMARC záznam, ak rozosielate veľa emailov naraz. Viac informácií o DMARC zázname, nájdete v našom návode. Tak ako aj v prípade SPF záznamu, dbajte na to, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden DMARC záznam. Kontrola obsahu, čo odosielate Hlavne vo firemnej komunikácii býva bežné, že vo svojej identite emailového konta máte nastavenú signatúru (podpis), ktorá obsahuje informácie o vás alebo o firme a často obsahuje odkazy, buď na vašu stránku alebo profily na sociálnych sieťach. Ak odkazujete na vašu stránku, to je v poriadku, uistite sa ale, že odkaz, ktorý máte zadaný v signatúre, odkazuje na tú istú lokalitu na webe. Tak ak napríklad máte v signatúre zadanú adresu http://exohosting.sk a po kliknutí vás presmeruje na variant https://www.exohosting.sk, tak si odkaz v signatúre upravte na cieľovú adresu. Táto úprava v tomto prípade nie je nejako veľmi kľúčová, napriek tomu ju odporúčame. Určite sa vyhýbajte službám na skracovanie odkazov, napríklad ako bitly.com, hoci takéto služby môžu byť v určitých prípadoch užitočné, ale spamové filtre takéto odkazy považujú za podozrivé alebo za spam a preto používanie služieb na skracovanie odkazov sú často príčinou toho, že sa vám emaily môžu vrátiť napríklad s hlásením Message rejected - possible spam - prípadne s iným podobným hlásením. Gmail napríklad môže vrátiť chybové hlásenie v znení Message flagged as spam (Správa označená ako spam) alebo Message temporarily rejected (Správa dočasne odmietnutá). Ak chcete odkazovať na iné webové stránky, odporúčame používať priame adresy, bez akýchkoľvek presmerovaní. Aj v tomto prípade odporúčame, aby ste si do signatúr dávali odkazy len na externé stránky, ktorým plne dôverujete, ako napr. odkaz na váš profil na Facebooku alebo na LinkedIn, pri ktorých je len veľmi nízka pravdepodobnosť, že by stránky mohli byť kompromitované. Môže sa totiž stať, že v signatúre odkazujete na stránku, ktorá bola medzitým hacknutá a ak sa táto stránka dostane na Blacklist, reputácia vašich emailov môže byť vážne ohrozená. Za ideálne riešenie odporúčame, aby ste si do signatúry dali odkaz na váš web, napr. na podstránku Kontakty a tam si vložte všetky možné odkazy na sociálne siete, ktoré používate. Ideálny prípad je, aby ste v signatúre mali čo najmenej externých odkazov. Viac o podpisoch (signatúr) si môžete prečítať v našom návode Vytvorenie podpisu (signatúry) v RoundCube Webmail. Majte na pamäti, že ak používate na odosielanie emailov napríklad Mozilla Thunderbird, tak je jedno, čo máte nastavené a zadané v signatúre na Webmaile a podpis (signatúru) si musíte nastaviť priamo v Thunderbirde. Kontrola počtu adresátov Jedna z ďalších príčin (a niekedy pomerne častá), kedy váš email Gmail odmietne, môže byť tá, keď uvediete do kópie (Cc) alebo skrytej kópie (Bcc) príliš veľa adresátov - pár adries navyše by problém nemal byť, ale vyhýbajte sa tomu, aby ste do zoznamu ďalších adresátov zadávali niekoľko desiatkov adries, Gmail to pravdepodobne odmietne. Ďalšie možné dôvody, prečo váš email neprišiel na Gmail Okrem vyššie spomenutých príčin, prečo vaše emaily neprišli na Gmail alebo skončili v spame, môžu byť aj iné dôvody. V praxi sa môžete stretnúť s nasledovnými hláseniami: V preklade: E-mailový účet, ku ktorému ste sa pokúšali dostať, neexistuje Toto hlásenie znamená, že adresa príjemcu neexistuje alebo ste ju zadali s preklepom. Skontrolujte si zadanú adresu, či v nej nemáte preklep, medzeru navyše, nejaký znak navyše alebo či tam naopak nejaký znak nechýba a pod. Ak je adresa správna, kontaktujte osobu, ktorá vám ju poskytla, iným spôsobom. Ak nastane prípad, že emailov s rovnakým hlásením zrazu začnete dostávať veľké množstvo, je pravdepodobné, že niekto prelomil heslo k vašej schránke a pomocou spamovacích robotov rozosiela spamy na všetky možné adresy. Keďže mnohé z nich nemusia existovať, vám sa bude vracať toto chybové hlásenie. Odporúčame postupovať návodom Bezpečnostná kontrola emailovej schránky. V preklade: Server príjemcu neprijal naše požiadavky Skúste poslať email neskôr, problém, ktorý vyvolal toto hlásenie je väčšinou opravený behom chvíľky, je to záležitosť na strane Google serverov. V každom prípade sa však uistite, či ste nezadali adresu s preklepom. Napíšte adresu ručne a skúste odoslať email znovu. Čo môže spraviť príjemca emailov v Gmaile? Označenie správy, že nejde o spam Ak všetky DNS záznamy a podpisy (signatúry) v emailoch máte nastavené (alebo opravené) podľa vyššie uvedených odporúčaní, môže sa ešte stávať, že vaša pošta bude aj tak končiť na Gmaile v spame. Často to môže byť dôsledok toho, že Gmail s vašimi emailami nemal dobrú skúsenosť z minulosti. Tento stav by sa mal postupne zmeniť k lepšiemu, ale príjemcovia vašich správ môžu tento proces urýchliť. Ak váš email skončí na Gmaile v spame, nájdete ho (resp. vlastník daného Gmail účtu) v priečinku Spam: Po kliknutí na priečinok Spam uvidíte zoznam emailov, ktoré v ňom skončili, kliknite na email, ktorý by nemal byť spamom, príklad si ukážeme na obrázku nižšie, ktorý síce je "normálnym" spamom, ale podstatné pre nás v tejto chvíli je okno s hlásením: Ak teda ide o správu, ktorá nie je spamom a nemá byť považovaná za spam, kliknite na tlačidlo Nahlásiť, že to nie je spam a Gmail sa naučí, aby v budúcnosti emaily zasielané z tejto emailovej adresy neboli považované za spam - samozrejme za podmienky, ak zostanú správne nastavenia zo sekcie Čo by mal spraviť vlastník domény?. Odporúčame priečinok Spam priebežne sledovať, či emaily stále nekončia v spame, zmena k lepšiemu sa nemusí okamžite prejaviť. Pridanie odosielateľa v Gmail na Whitelist Ak potrebujete, aby vaše správy do určitého Gmail konta prichádzali do Doručenej pošty a nie do Spamu, požiadajte vlastníka Gmail schránky, aby si vašu emailovú adresu pridal na tzv. Whitelist. V Gmail schránke kliknite hore vpravo na ozubené koleso, vysunie sa menu a kliknite na Zobraziť všetky nastavenia: Následne kliknite na kartu Filtre a blokované adresy a v sekcii Tieto filtre budú použité na všetky doručené správy: kliknite na Vytvoriť nový filter: Vyskočí okno, do poľa Od koho zadajte názov schránky, z ktorej nechcete aby emaily končili v spame (počas písania je možné že sa tam automaticky objaví), ostatné nastavenia nechajte tak (ale ak máte nejaké špecifické požiadavky, tak si sem môžete zadať kritériá na doručovanie správ) a kliknite dole na Vytvoriť filter: Otvorí sa ďalšie okno, tu označte Nikdy neodoslať so spamu a kliknite dole na Vytvoriť filter: Majte na pamäti, že toto nastavenie musíte spraviť pre každú konkrétnu schránku a v každom Gmail účte, ak nechcete aby vaše správy z konkrétnych schránok končili na Gmaile v spame.
  2. V prípade, ak by ste nás požiadali o migráciu emailov z Google Workspace alebo Google Cloud, je nutné, aby ste povolili prístup tzv. menej bezpečných aplikácií, aby sa náš migrátor emailov dokázal napojiť na schránky a zmigrovať emaily. Ako povoliť prístup menej bezpečným aplikáciám Prihláste sa do svojej gmailovej schránky - pozor musíte vybrať účet Google Workspace alebo Google Cloud (resp. mali by ste mať túto možnosť k dispozícii, ak nie, tak migrácia možná nebude) hore kliknite na Nastavenia a Zobraziť všetky nastavenia: Prekliknite na kartu Preposielanie a POP/IMAP a uistite sa, že máte označenú možnosť Protokol IMAP je zapnutý. Ak nie, zapnite ho a uložte nastavenia. Následne dole kliknite na odkaz Pokyny pre konfigurovanie: Otvorí sa nová strana, kliknite na odkaz Nemôžem sa prihlásiť do svojho e-mailového konta v sekcii Riešenie problémov: Po rozkliknutí sa premiestnite na druhý krok a kliknite na odkaz povoliť prístup k vášmu účtu menej zabezpečeným aplikáciám: Na ďalšej stránke dostanete hlásenie, že táto možnosť je dostupná aktuálne len pre Google Workspace a Google Cloud. Kliknite na možnosť Ak je v účte vypnutý prístup menej zabezpečených aplikácií a následne na znova zapnúť (alebo kliknite rovno sem - možno sa budete musieť znovu prihlásiť). Upozornenie: Pre prístup k tejto funkcii je nutné vypnúť 2-faktorové overenie. Na poslednej strane uvidíte možnosť Povoliť menej zabezpečené aplikácie a mali by ste mať možnosť ju zapnúť (ak ste sa neprihlásili do Google Workspace alebo Google Cloud, tak uvidíte len hlásenie Toto nastavenie už nie je k dispozícii). Po zapnutí náš migrátor bude mať povolený prístup a môže začať migráciu emailov: Migrácia z Google účtov môže trvať dlhší čas, ide o obmedzenie zo strany Google. Po dokončení migrácie vás budeme kontaktovať na email.
  3. Na správu emailov vo vašej emailovej schránke môžete používať RoundCube Webmail (ak chcete používať len čisto webmail a nie emailový klient napr. Mozilla Thunderbird alebo Microsoft Outlook), ale ak vám RoundCube nevyhovuje alebo používate Gmail a chcete si spravovať emaily v Gmaile, v tomto návode si vysvetlíme postup, ako si môžete emailovú schránku integrovať do rozhrania Gmail a prijímať, či odosielať emaily tam. V návode budeme používať dve vzorové schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk - toto bude schránka, ktorú používate u nás, na našich serveroch (konkrétne u seba použijete nejakú svoju, čo máte u nás) exohostingemail@gmail.com - schránka, ktorú používate v rámci Gmail (konkrétne u seba použijete svoju gmailovú adresu) Najprv sa prihlásením schránkou nazov-schranky@exotechnologies.sk na RoundCube Webmail uistite, že máte platné prihlasovacie údaje, budete ich potrebovať. Ak prihlásenie funguje, prihláste sa schránkou exohostingemail@gmail.com na Gmail. Nastavenie prijímania emailov v Gmail (POP) Po prihlásení do svojho Gmail účtu (náš príkladový exohostingemail@gmail.com) kliknite hore vpravo na ozubené koliesko (Nastavenia) a následne na položku Zobraziť všetky nastavenia: Následne kliknite na kartu Účty a import, tu nás budú zaujímať dve položky označené v zelenom obdĺžniku Odosielať ako: - tu si nastavíte odosielanie (SMTP) emailov vašej schránky z prostredia Gmail Skontrolovať poštu z iných účtov: - tu si nastavíte prijímanie (POP) emailov do vašej schránky v prostredí Gmail Začneme s druhou položkou Skontrolovať poštu z iných účtov, teda nastavíme si prijímanie emailov. Prijímanie emailov v prostredí Gmail (POP) Pri položke Skontrolovať poštu z iných účtov kliknite na modrý odkaz Pridať e-mailový účet: Otvorí sa nové okno, kam do políčka zadajte svoju emailovú adresu, čo máte vytvorenú u nás v EXO Hosting (teda tú, ktorej emaily chcete prijímať v prostredí Gmail). V našom príklade to je nazov-schranky@exotechnologies.sk. Uistite sa, že zadávate správny názov, bez preklepov a kliknite na Ďalej. Na ďalšej stránke ponechajte označenú možnosť Importovať poštu z iného účtu (POP3), nič iné sa tam vlastne ani nedá označiť. Kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane vyplníte prihlasovacie údaje, ktorými sa Gmail bude prihlasovať do vašej schránky pre kontrolu novej pošty. Túto časť pozorne čítajte, aby ste predišli problémom s pripojením. Používateľské meno: tu je potrebné zadať celú emailovú adresu, v našom prípade nazov-schranky@exotechnologies.sk. Hoci by sa mohlo zdať, že Gmail chce od vás meno, pod ktorým budete vystupovať v rámci komunikácie, nič iné ako emailovú adresu neakceptuje Heslo: sem zadajte heslo k vašej emailovej schránke. Uistite sa, že zadaným heslom sa viete prihlásiť do RoundCube Server POP: čokoľvek tu už bude vyplnené, zmeňte na mail.exohosting.com Port: nastavte na 995 Ponechajte kópiu stiahnutej správy na serveri - označte, ak si prajete, aby Gmail vo vašej schránke nechával kópiu pošty na našich (EXO) serveroch. Je to vhodné označiť, ak si chcete ponechávať zálohy emailov, nutné je však svoju schránku v rámci našich serverov z času na čas sledovať, aby sa nezaplnila emailami tak, že nebude schopná prijímať ďalšie emaily. Pre tento prípad odporúčame si prečítať článok Ako si zapnúť notifikáciu o zaplnených emailových schránkach. Ak toto pole necháte neoznačené, ako v našom prípade, emaily sa budú z našich serverov mazať a nebude možné ich z našej strany obnoviť Pri sťahovaní pošty vždy použite zabezpečené pripojenie (SSL) - označte, ak ste nastavili port na hodnotu 995 (takže v našom prípade je potrebné to označiť) Možnosti Označiť doručené správy štítkom a Archivovať prichádzajúce správy (neukladať ich v Doručenej pošte) sú voliteľné podľa toho, ako si chcete poštu spravovať v prostredí Gmail. Keď budete mať všetko správne vyplnené a označené, kliknite na Pridať účet. Na ďalšej strane sa objaví možnosť si vybrať, či chcete aj nastaviť odosielanie. Ak áno (čo je predpoklad, že áno) ponechajte označenú možnosť Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" a kliknite na Ďalej (následne pokračujte nižšie sekciou Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP)) Ak označíte Nie (neskôr to môžete zmeniť), Ďalej sa zmení na Hotovo a sprievodca sa ukončí. Prijímanie emailov do vašej schránky v rámci rozhrania Gmail je nastavené a emaily už môžete prijímať (platí aj v prípade, ak by ste označili Áno) Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP) Ak ste v predchádzajúcom kroku označili Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" tak sa objaví nižšie zobrazené okno pre nastavenie odosielania emailov z vašej schránky v rámci Gmail rozhrania, kde údaje už budú vyplnené. Ako meno môžete zadať vaše meno, nie je potrebné tam zadať emailovú adresu, ako v prípade, keď sme nastavovali prijímanie emailov. Možnosť Použiť ako alias môžete ponechať označené alebo odznačiť ako v našom príklade, ide o spôsob ako Gmail bude pracovať s vašimi emailami v rámci odosielania, vysvetlenie je tu, ale ide fakticky len o interné nastavenia, ktoré nemajú vplyv na doručenie vašej pošty do iných schránok. Po nastavení všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej. Ak ste počas nastavovania prijímania emailov označili Nie (ak ste označili Áno, nasledujúce dva obrázky môžete preskočiť a pokračujte červenou poznámkou k SMTP uvedenej nižšie), tak k oknu pre nastavenie odosielania emailov sa preklikajte cez Nastavenia → Účty a Import do sekcie Odosielať ako:. Kliknite na Pridať ďalšiu e-mailovú adresu: Vyskočí okno veľmi podobné tomu, čo vám vyskočilo v prechádzajúcom prípade, len s tým rozdielom, že tu musíte už aj zadať vašu emailovú adresu, obdobne ako v našom príklade (môžete označiť Použiť ako alias:, ale aj nemusíte, vysvetlenie k tomu nájdete na priloženom odkaze): Bez ohľadu na to, ktorým oknom (spôsobom) ste začali, v oboch prípadoch sa dopracujete k oknu, kde je potrebné zadať SMTP nastavenia ako na obrázku nižšie: Upozornenie: Predtým než začnete vypĺňať tieto nastavenia, odporúčame, aby ste pri svojej schránke vypli nastavenie ochrany SMTP servera. Ak máte ochranu SMTP servera zapnutú a máte tam nastavené krajiny ako napr. len Slovensko a(alebo) Česko, nastavenie SMTP (odosielanie emailov) v Gmail prostredí nebude úspešné, keďže Gmail používa na odosielanie emailov servery v lokalitách mimo Slovenska. Podľa doterajších skúsenosti ide o krajiny USA, Belgicko, Francúzsko, Fínsko a Veľká Británia, takže ak máte zapnutú ochranu SMTP servera, je potrebné si tam tieto krajiny buď pridať alebo ochranu vypnúť úplne (odporúčame). Ak nechcete ochranu SMTP vypínať, povolené máte vyššie uvedené krajiny a pri pokuse odoslať email dostávate chybové hlásenie 535, kontaktujte nás a preveríme daný stav, či neodosielate z IP adresy, ktorá je mimo týchto krajín. Server SMTP: čokoľvek tu bude zadané, zmeňte na smtp.exohosting.com Používateľské meno: zadajte názov vašej schránky Heslo: zadajte heslo k vašej schránke, overte si, či sa viete zadaným heslom prihlásiť na RoundCube Webmail (prihláste sa, budete to za chvíľu možno potrebovať) Port: ponechajte východzí s hodnotou 587, v tom prípade musí byť označená možnosť Zabezpečené pripojenie použitím protokolu TLS (odporúča sa) Môžete použiť aj Port: 465, vtedy sa označená možnosť automaticky zmení na Zabezpečené pripojenie použitím protokolu SSL (odporúča sa) Bez ohľadu na to, ktorý port a typ zabezpečenia k tomu si zvolíte (587 - TLS / 465 - SSL) by ste sa po kliknutí na Pridať účet mali dopracovať k oknu, kde od vás Gmail bude žiadať overenie: Teraz sa prihláste do svojej schránky na RoundCube Webmail (ak už nie ste) a mal by vám prísť email s názvom Gmail Potvrdenie - Poslať email ako nazov-schranky@exotechnologies.sk - ale ak už máte nastavené prijímanie emailov v Gmail prostredí (čo máte, ak ste nezačali nastavovať ako prvé SMTP - odosielanie), tak email vám príde už rovno aj na Gmail. Otvorte ho a uvidíte tam kód, ktorý buď zadajte do políčka na obrázku vyššie a kliknite na Verifikovať, alebo kliknite na odkaz, ktorý je v emaile uvedený nižšie (pozor, ak v nastavení prijímania ste si neoznačili, aby sa ponechala kópia stiahnutej správy na servery, tak email zo schránky môže zmiznúť krátko na to, ako si ho prevezme Gmail): Ak všetko prebehne správne ako má (nie je dôvod, prečo by nemalo) a nevyskočí žiadne chybové okno, tak v Nastaveniach na karte Účty a import uvidíte zadanú vašu stránku v sekciách Odosielať ako: a Skontrolovať poštu z iných účtov:. Ak by ste potrebovali upraviť nejaké informácie, napr. zadať nové heslo (pre prípad, ak by ste si ho zmenili u nás na EXO Hostingu), tak môžete tak učiniť pomocou odkazu upraviť informácie v pravej časti obrazovky (bude to potrebné zrealizovať pre prijímanie aj odosielanie pošty). Na záver odporúčame si ešte v sekcii Odosielať ako: v časti Pri odpovedaní na správu: vybrať možnosť Odpovedzte z tej istej adresy, na ktorú bola správa odoslaná. Ak budete mať v prostredí viac schránok, tak Gmail automaticky nastaví schránku odosielateľa tú, na ktorú ste email prijali. Teraz si môžete otestovať prijímanie a odosielanie emailov z vašej schránky v prostredí Gmail. Odporúčame, aby ste si poslali email z nejakej úplne inej schránky na adresu nazov-schranky@exotechnologies.sk (teda vašu vlastnú, nie našu príkladovú) a po prijatí správy, aby ste na daný email odpovedali. Pošta by sa mala normálne doručiť do prostredia Gmail, aj odoslať z prostredia Gmail.
  4. Ak vám príde do schránky podozrivý email a v súčinnosti s našou technickou podporou by ste potrebovali zistiť jeho pôvod a dôvod, prečo vám vôbec prišiel, tak je to možné zistiť pomocou analýzy zdrojového kódu emailu. Zdrojový kód emailu je dôležitý kód, ktorý mapuje celé pozadie emailu a jeho cesty. V zdrojovom kóde môžete napr. zistiť odkiaľ bol email odoslaný, cez aké servery email prešiel, cez akého mailového klienta bol email odoslaný a v prípade nejakej chyby (napr. nedoručenej správy) sa dá zo zdrojového kódu zistiť, prečo sa tak stalo. V nasledujúcom návode je postup, ako zdrojový kód emailu zistiť a stiahnuť v Gmail. Stiahnutie súboru .eml v Gmail Prihláste sa na Gmail a kliknite na emailovú správu, ktorú potrebujete preveriť. V emaile kliknite na tri vertikálne bodky hore napravo od obsahu emailu a v menu následne kliknite na položku Stiahnuť správu. Súbor sa uloží s príponou .EML a tento súbor nám následne môžete odoslať na analýzu na adresu support@exohosting.sk Súbor .EML obsahuje úplne všetky informácie, ktoré sa nachádzali v pôvodnom emaile, teda okrem hlavičky (v ktorej je okrem iného zaznamenaná cesta servermi, cez ktoré email "išiel") a samotného obsahu emailu, aj prílohy alebo vložené obrázky. Pre analýzu emailu je vhodný preto, lebo aj na základe samotného textu v tele emailu alebo príloh, sa dá zistiť aký problém v ohľade tohto emailu nastal, teda jednoducho povedané, máme všetko na očiach, čo môžeme mať. Zobrazenie zdrojového kódu emailu v Gmail Hoci analýza problémov pomocou súboru .EML je ideálne riešenie, v niektorých prípadoch môže byť problém so súkromím, napr. vtedy ak email obsahuje nejaké citlivé dáta, ktoré by ste nechceli nikomu preposlať. V tomto prípade je lepším riešením poslať na analýzu len čisto zdrojový kód emailu, ktorý obsah ako prílohy alebo obrázky zobrazuje v textovej podobe (v súladoch so štandardmi MIME), teda pri bežnom používaní sa nedá obsah prečítať resp. vidieť. K Zdrojovému kódu emailu sa prepracujete podobným spôsobom ako v prípade stiahnutia súboru .EML, teda v zozname (napr. prijatej) pošty kliknite na email, ktorý potrebujete preveriť, v emaile kliknite na tri vertikálne bodky hore napravo od obsahu emailu a v menu následne kliknite na položku Zobraziť pôvodnú správu. V prehliadači sa otvorí nová stránka, v ktorej uvidíte kompletný zdrojový kód (text) emailu, napr. v takejto podobe: V hornej časti sú základné informácie o emaile, napr. kto je odosielateľ, prijímateľ a pod., v dolnej časti je samotný zdrojový kód. Odkaz naľavo Stiahnuť pôvodnú správu slúži na stiahnutie emailu vo formáte .EML, rovnako ako v predchádzajúcom príklade. Kliknutím na tlačidlo Kopírovať do schránky skopírujete daný zdrojový kód do schránky (pamäťovej, nie emailovej). Otvorte si v počítači program Notepad (Poznámkový blok) a klávesovou skratkou CTRL+V vložte daný zdrojový kód do Notepadu a uložte súbor s príponou .TXT. Pozor, môže sa stať, že zdrojový kód môže byť dosť veľký, ak by mal mať niekoľko MB, tak Notepad môže mať problém so spracovaním takého množstva kódu. V tomto prípade kód vložte napr. do dokumentu .DOC (Word), ktorý si poradí aj s väčším textom. Súbor následne uložte a môžete nám ho poslať emailom ako prílohu na adresu support@exohosting.sk.
×
×
  • Create New...