Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''migrácia''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Ak sa rozhodnete zmigrovať svoju webovú stránku od inej webhostingovej spoločnosti, spôsobov môže byť viacero, v tomto návode si predstavíme všeobecný postup, ktorý by mal zvládnuť každý. Pred samotnou migráciou je dobré si rozmyslieť, čo všetko si prajete zmigrovať. Obyčajne ide o tieto tri veci: doména webová stránka emaily Technicky nie je podstatné, kde doménu máte zaregistrovanú, webová stránka aj emaily sa dajú zmigrovať aj bez toho, aby ste k nám previedli doménu. V každom prípade však odporúčame migráciu aj s prevodom domény, ktorú si vďaka tomu budete spravovať z rovnakej administrácie ako webhostingové služby. Objednávka služieb Začať môžete objednávkou prevodu domény, v tejto objednávke si zároveň môžete objednať aj webhosting. Ak má ísť o bežnú webovú stránku, odporúčame balíček Puzzle X (veľkosť 1 - 20 GB), v prípade náročnejších projektov v objednávke označte Biznis X. Zo začiatku odporúčame si objednať viac miesta (platí pri Puzzle X), aby sa nestalo že pri kopírovaní súborov si zaplníte všetko miesto (po dokončení migrácie si môžete v prípade potreby miesto upraviť tak, ako budete potrebovať). Celý postup s objednávkou prevodu domény a hostingu nájdete v návode Prevod domény do EXO Hosting - v tomto návode máte spôsoby ako si objednať prevod (a hosting) ako nový zákazník, aj ako existujúci (ako existujúci zákazník si objednávku môžete vytvoriť priamo v Control Paneli). Ak ste nový zákazník a objednávku vytvárate cez náš portál exohosting.sk, tak počas objednávky si zároveň vytvoríte aj nový vlastný Control Panel, v ktorom si budete spravovať webhostingové služby. Keď objednávka bude dokončená, po prihlásení do Control Panela uvidíte svoju doménu s objednaným hostingom. Zatiaľ to vidíte len tu, doména, ktorú stále máte u iného registrátora resp. prevádzkovateľa služieb, nie je ešte technicky napojená na naše servery, takže akékoľvek zmeny, čo spravíte v Control Paneli, sa na webovej stránke neprejavia. V sekcii Fakturácia uvidíte proformu, kde bude platba za prevod domény a poplatok za poskytnutie webhostingu. Samotný prevod domény ešte nemusíte realizovať, zatiaľ to nebude potrebné (viď nižšie sekciu Stav domény a kontrola výsledku migrácie). Vytvorenie FTP účtu a nahratie webovej stránky na server V Control Paneli si vyhľadajte službu Správa FTP účtov a prečítajte si návod Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, kde nájdete postup ako si na naše servery nahrať svoju webovú stránku, ktorú máte na serveroch iného poskytovateľa (takže musíte si ju z jeho serverov najprv stiahnuť) - ak máte technické zručnosti, môžete si stránku zmigrovať pomocou SSH, viac informácií nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH, čím si môžete skopírovať súbory webovej stránky bez toho, aby ste si ich museli najprv sťahovať do počítača (ale kvôli zálohe aj tak odporúčame, aby ste si svoju stránku stiahli do počítača). Keď webovú stránku budete mať nahratú na našich serverov, cez Control Panel si môžete zmigrovať SQL databázu (ak vaša webová stránka používa nejakú SQL databázu) - podrobné informácie nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli - článok si pozorne prečítajte, je tam aj nalinkovaný postup, ako si SQL databázu vytvoriť. Následne je potrebné, aby ste si upravili konfiguračný súbor redakčného systému tak, aby sa súbory stránky, ktoré ste si nahrali na naše servery, pripájali k SQL databáze, ktorú ste si k nám zmigrovali. Ak by ste tak neučinili, súbory webovej stránky, by sa stále pripájali na SQL databázu, ktorú ste mali na pôvodných serveroch. Príklad ako na to, môžete vidieť napríklad v návode pre WordPress: Úprava konfiguračného súboru WordPress. Stav domény a kontrola výsledku migrácie Zatiaľ sme zmigrovali len súbory webovej stránky a SQL databázu, doména je zatiaľ stále registrovaná u pôvodného registrátora, tam funguje spolu s pôvodnou webovou stránkou a prijímajú sa tam emaily. Teraz máte viacero možností: v DNS záznamoch zmeniť A záznamy na naše servery, čím sa webová stránka začne načítavať z našich serverov zmeniť menné servery na naše, čím sa začnú automaticky načítavať naše služby (takže okrem webovej stránky začnete aj emaily prijímať u nás) previesť doménu k nám a nastaviť naše menné servery (čo je obdobný prípad ako o riadok vyššie) otestovať funkčnosť webovej stránky úpravou súboru hosts V zásade môžete zrealizovať hocijaký krok, podrobnejšie si popíšeme úpravu súboru hosts. Tento súbor "nasmeruje" váš webový prehliadač na IP adresu, ktorú zadáte doméne. Tu netreba niečo viac vysvetľovať, všetky podrobnosti nájdete v návode Ako si upraviť súbor hosts, aby sa doména načítavala z inej lokality. Tento celý proces slúži len k tomu, že si ním môžete overiť funkčnosť zmigrovanej webovej stránky na vašej doméne bez toho, aby ste ju previedli k nám alebo jej zmenili menné servery či konkrétne DNS záznamy. Tento krok môžete zrealizovať, nemusíte, je to na vás. Ak nechcete nič kontrolovať cez úpravu súboru hosts, môžete nám zaslať autorizačný kľúč pre prevod domény, ktorý si vyžiadajte od pôvodného registrátora domény, my doménu prevedieme, nastavíme naše menné servery a do niekoľko málo hodín po aktualizácii DNS záznamov sa webová stránka na vašej doméne bude načítavať z našich serverov. Migrácia emailov Po prevode domény a nastavení našich menných serverov sa po aktualizácii DNS záznamov začnú prijímať emaily na našich serveroch. Zatiaľ sme zmigrovali webovú stránku, SQL databázu, doménu, ale emaily zatiaľ nie. V tomto prípade sú možnosti: Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), kde máte na účtoch nastavený protokol POP, tak nemusíte migrovať nič, keďže prijatú poštu máte uloženú vo svojich počítačoch (ako aj odoslanú), potrebné je len, aby ste si upravili servery a porty na naše servery. Ich zoznam nájdete v návode Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP. Ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail (napr. RoundCube alebo Horde) alebo vo svojich emailových klientoch ste používali protokol IMAP, tak emaily bude treba zmigrovať. Ako na to, nájdete v návode Migrácia emailov od iného poskytovateľa do EXO Hosting, konkrétne odporúčame postup podľa sekcie Migrácia emailov synchronizáciou schránok. Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), tak aj v tomto prípade bude potrebné, aby ste si upravili nastavenia konta IMAP podľa návodu. Po úprave nastavení konta IMAP budete už aj emaily môcť používať u nás.
  2. Po migrácii SQL databázy z iného systému - najmä ak databáza používa úplne iné kódovanie, sa niekedy môže stať, že písmená s diakritikou sa v tabuľkách poškodia a namiesto písmen napríklad ako š, uvidíte len nejaké ą. Oprava poškodenej diakritiky v SQL databáze Upozornenie: Tento postup odporúčame skúsenejším užívateľom, ale ak budete presne postupovať podľa návodu, tak by to mali zvládnuť všetci. Predtým odporúčame, aby ste si vytvorili zálohu SQL databázy. Najprv je potrebné, aby ste si vedeli spraviť zoznam písmen, ktoré sa nesprávne zobrazujú. Napr. na webovej stránke máte články, ktoré v názvoch namiesto písmena š majú nejaké zvláštne písmeno ą. Prihláste sa do SQL databázy pomocou phpMyAdmin a v databáze si vyhľadajte tabuľku, ktorá obsahuje názvy článkov a v nej stĺpec, ktorý obsahuje chybné písmená. V danej tabuľke kliknite na kartu SQL a do poľa pre príkaz zadajte: UPDATE názov_tabuľky SET názov_článku=REPLACE(názov_článku, "ą", "š") názov_tabuľky: názov vašej tabuľky v SQL databáze názov_článku: stĺpec vo vašej tabuľke, ktorý obsahuje poškodenú diakritiku Kliknite dole na Vykonaj a do niekoľko málo sekúnd sa všetky písmená ą zmenia na š. Rovnaký proces môžete zopakovať so všetkými ostatnými hieroglyfmi, pričom si dávajte pozor, aby každé písmeno malo jedinečný "zástupný znak", môže sa totiž stať, že ako ą sa bude zobrazovať š aj č a po SQL príkaze uvedenom vyššie budete mať všade š, aj tam kde by malo byť č. Prevencia Vyššie uvedené problémy by tohto času mali mať už len staršie webové stránky alebo tie, čo používajú staršie typy SQL databáz (MySQL 5.x a staršie). Pri vytváraní nových SQL databáz odporúčame nastaviť predvolené kódovanie na utf8mb4_unicode_ci (u nás je ak tak predvolené), ktoré zabezpečuje správne zobrazenie aj exotických znakov. Svoje vlastné stránky tvorte vždy v kódovaní UTF8, tak isto svoj redakčný systém nastavujte s týmto kódovaním (ak je taká možnosť).
  3. Po migrácii SQL databázy na iný server alebo na inú verziu SQL, sa môže stať, že diakritika na webových stránkach sa začne zle zobrazovať. V tomto prípade bude problém najskôr v nesprávnom nastavení pripojenia webovej stránky k SQL databáze, a ak diakritika v SQL databáze je v poriadku, na rozdiel od tohto prípadu, tento návod pomôže problém vyriešiť. SQL Databáza Ak sa stane, že sa nesprávne načítava diakritika z SQL databázy (pričom priamo v nej je diakritika v poriadku), musíte si pozrieť, ako je zadefinované pripojenie k SQL databáze v redakčnom systéme - toto je často problém vlastných alebo starších redakčných systémov, ktoré nepoužívajú kódovanie UTF-8. V konfiguračnom súbore redakčného systému budete mať takéto niečo (treba to nastaviť vo všetkých config súboroch, kde je nastavené pripojenie k databáze, môže ich byť viac): $spoj = @mysql_connect($SERVER, $LOGIN, $PASS); $database = @mysql_select_db($DB); pod mysql_select_db pridáte riadok (napr. ak kódovanie vašej stránky je Win-1250): mysql_query("set names cp1250"); alebo takto (v prípade MySQLi) mysqli_query($link_id,"set names cp1250"); Súbory uložte, nahrajte na server a diakritika by sa už mala na stránke zobrazovať v poriadku.
  4. V prípade, ak ste si Prestashop nainštalovali na inej, napr. dočasnej URL (Control Panel - Správa FTP účtov) v tvare napr.: http://exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.eu a chcete si ju presunúť na svoju vlastnú doménu (v príklade exotechnologies.sk), tak sa prihláste do administrácie PrestaShop a v menu sa cez Nastaviť → Parametre obchodu → Návštevnosť & SEO myšou prerolujte do sekcie Nastaviť URL obchodu, kde uvidíte nastavenie URL obchodu na dočasnej adrese, podobne ako na obrázku: Polia Doména obchodu a SSL doména upravte na svoju vlastnú doménu, napr. exotechnologies.sk: Tretie políčko Základná URI nechajte tak, resp. zmeňte tak, ako je na obrázku. Keby ste si inštalovali eshop na subdoménu s názvom napr. obchod, tak by tam bolo niečo ako /_sub/obchod/ takže treba to vymazať a nechať tam len lomítko / Po zmene adries sa odhláste z administrácie a prihláste sa znovu do administrácie už na novej URL. Odporúčame ešte, aby ste ešte prečistili cache (Nastaviť → Rozšírené nastavenia → Výkon) Kontrola .htaccess súboru Prihláste sa na server a v hlavnom adresári, kde máte PrestaShop nainštalovaný, si skontrolujte súbor .htaccess, či bola dočasná URL na všetkých riadkoch zmenená na novú. Tak napr. pôvodná časť kódu bola: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.euloga.sk$ a po novom by mala vyzerať takto: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk$ Ak vidíte, že kód bol prepísaný na vašu doménu (ak nie, upravte si to podľa príkladu vyššie), tak zmena URL prebehla v poriadku a všetko by malo fungovať už na novej webovej adrese.
  5. Redakčný systém WordPress sa dá relatívne jednoducho zmigrovať zo serveru na server, ak migrujete na úplne iný server, tak je v niektorých prípadoch potrebné už len upraviť cesty v niektorých konfiguračných súboroch, čo by mal každý bežný webmaster vedieť a ovládať. Na migráciu je však možné použiť aj rôzne pluginy, ktoré väčšinu manuálnej práce dokážu spraviť za vás. V tomto návode si priblížime, ako na migráciu WordPressu použiť plugin Duplicator. Cieľom tohto návodu je poskytnúť základné informácie k migrácii pomocou pluginu Duplicator, vďaka ktorým by mal zvládnuť migráciu aj začiatočník. Ak máte viac skúseností so správou webových stránok a ich migráciou, pokojne si môžete vyskúšať pokročilejšie možnosti, ktoré daný plugin umožňuje a poskytuje. Technická podpora k pokročilým nastaveniam Duplicatora nie je súčasťou technickej podpory EXO Hosting. Ak potrebujete rady v ohľade nastavení Duplicatora, prezrite si návody na ich stránke. Príprava pred migráciou Túto časť odporúčame si pozorne prečítať, aby ste sa neskôr vyhli zbytočným komplikáciám. Prv než začnete, skontrolujte si samotnú inštaláciu WordPress, podľa potreby WordPress aktualizujte, vrátane pluginov a nepotrebné pluginy odinštalujte. Ďalej odporúčame, aby ste pozastavili resp. vypli pluginy na správu vyrovnávajúcej pamäte a ochranu WordPressu pred napadnutím. Tieto pluginy si totiž pamätajú nastavenia, ktoré máte ku konkrétnej doméne a po migrácii na inú doménu by mohli tieto zapamätané nastavenia spôsobovať problémy, ktorými by ste sa museli zbytočne zaťažovať. Týka sa to aj ten situácie, keď migrujete WordPress na iný server (aj keď pod rovnakou doménou), pluginy môžu mať zapamätané cesty k súborom, ktoré po migrácii vo väčšine prípadov už nemusia platiť. Zároveň sa uistite, že v zložke, kde máte nainštalovaný WordPress máte nahraté len tie súbory a zložky, ktoré chcete skutočne zmigrovať. Duplicator totiž zabalí do archívu všetky zložky a súbory, ktoré sa nachádzajú v inštalácii WordPress aj tie, ktoré k nemu nepatria. Nie je potrebné, aby ste si na novú lokalitu nainštalovali "čistý" WordPress. Duplicator z pôvodného WordPressu spraví komplet celú kópiu, vrátane SQL databázy. Inštalácia a nastavenie pluginu Duplicator Najprv je potrebné, aby ste si Duplicator nainštalovali ako nový plugin v administrácii vášho pôvodného Wordpressu. V hlavnom menu kliknite Pluginy → Pridať nový a následne si vyhľadajte "duplicator". Ten Duplicator, ktorý použijeme, je označený ozubeným kolesom, a kliknite na Nainštalovať. Inštalácia zbehne pomerne rýchlo (do 15-20 sekúnd), po inštalácii sa tlačidlo zmení na Aktivovať, tak naň potom kliknite, aby sa plugin aktivoval. Po aktivácii sa otvorí úvodná stránka Duplicatora, tú si zatiaľ nevšímajte, v hlavnom menu pribudne položka Duplicator, ktorú nájdete aj medzi nainštalovanými pluginmi. Kliknite na Settings (Nastavenia). V samotnom Duplicatore nie je potrebné robiť nejaké zmeny v nastaveniach, v časti Settings → Storage môžete označiť vypnutie súboru .htaccess - z bezpečnostného dôvodu by ste ho vypínať nemali, ale samotný .htaccess obsahuje direktívy, ktoré môžu spôsobovať Internal server error keď sa budete snažiť pristúpiť k archívu cez prehliadač - ale nutné to nebude, tak tento krok, ak na to nemáte vážny dôvod, môžete aj preskočiť: V časti Tools kliknite na sekciu Server settings: Konkrétne v časti Wordpress by ste mali vidieť Memory limit 40M. Toto je východzia hodnota vo Wordpress, s ktorou by samotný Wordpress mal vedieť bezpečne pracovať: Avšak pri náročných operáciách nemusí pamäť 40 MB stačiť, najmä ak ide o také operácie ako duplikovanie celého webu. Preto odporúčame, aby ste pre istotu WordPressu "natvrdo" nastavili limit 512 MB. Ako na to, nájdete v návode Chyby vo Wordpress - 413 Request Entity Too large, konkrétne v sekcii Nastavenie limitu pamäte pre WordPress. Zmenu limitu pamäte uvidíte hneď ako upravíte súbor wp-config.php a nahráte ho na server (obnovte si potom stránku v administrácii WordPressu, aby ste videli, či sa zmeny prejavili). Týmto sú základné nastavenia hotové. Na novej lokalite nie je potrebné, aby ste si nainštalovali WordPress, potrebná bude len nová SQL databáza. Vytvorenie novej SQL databázy Novú SQL databázu budete potrebovať, aby sa mali kam nahrať databázové dáta pôvodnej WordPress stránky. V zásade je jedno, kedy tento krok zrealizujete, môžete ho zrealizovať až vtedy, keď si Duplicator pri inštalácii kópie vyžiada údaje k databáze, ale nič sa nestane, keď si SQL databázu vopred pripravíte. Takže ešte pred vytvorením archívu Duplicatorom si vytvorte novú SQL databázu a údaje k nej, najmä heslo si skopírujte na bezpečné miesto, budete ich potrebovať. Pri vytváraní databázy odporúčame Porovnávanie nastaviť rovnaké ako v pôvodnej databáze, ak nie ste si istí s týmto nastavením, odporúčame ponechať východzie porovnávanie utf8mb4_unicode_ci. Vytvorenie archívu pôvodnej Wordpress webovej stránky Keď SQL databázu budete mať vytvorenú, kliknite v hlavnom menu na Packages a potom Create new (Vytvoriť nový). Name (Názov) pre archív si vyplňte aký chcete, predvolene sa nastaví názov s dátumom a názvom domény. Kliknite na sekciu Installer: Sem zadajte dáta k novej SQL databáze, ktorú ste vytvorili, stačí napr. server, názov databázy a meno používateľa (obyčajne je rovnaké ako názov databázy). Môžete aj zadať heslo, povinné to ale nie je, zmysel to má taký, že keď si neskôr pri inštalácii Duplicator vyžiada tieto údaje, tak budete ich mať automaticky vyplnené. Ak chcete zvýšiť bezpečnosť, heslo k databáze sem nezadávajte, z pohľadu bezpečnosti je lepšie, keď nebude uložené v archíve, ktorý si vytvoríte. Kliknite na Next: Duplicator začne skenovať obsah webu na serveri. Všetko by malo svietiť v zelenom, ak uvidíte šedé poznámky Notice, skontrolujte dané položky. Väčšinou ide o nie veľmi podstatné veci, ale podľa možnosti ich odporúčame skontrolovať a prípadne vyriešiť predtým než označíte dole Yes a kliknete na Build. Pokým Duplicator vytvorí archív pár minút to potrvá, na záver by ste mali vidieť hlásenie, že balík bol vytvorený, kliknite na Download Both Files a súbory si uložte do počítača Nahratie inštalátora a archívu na server Prihláste sa na server pomocou protokolu FTP a na požadovanú lokalitu si nahrajte súbor installer.php a archív .ZIP, ktorý obsahuje dáta pôvodnej inštalácie WordPress. Po nahratí súborov si otvorte danú danú lokalitu v prehliadači - za názov domény vložte installer.php pre spustenie inštalácie nového webu. Spustenie inštalátora Duplicatora Duplicator bude potrebovať niekoľko desiatok sekúnd na inicializáciu (záleží na rozsahu archívu), následne sa objaví okno, kde si roztvorte sekciu Database Connection. Sem zadajte údaje k SQL databáze, ktorú ste si vytvorili, vrátane hesla. Uistite sa, že prihlasovacie údaje k SQL databáze máte správne (otestovať si to môžete prihlásením do phpMyAdmin) a v sekcii Validation nižšie kliknite na Validate: Ak všetko bude v poriadku (každá položka by mala byť v zelenom Pass) označte súhlas s podmienkami a kliknite na Next: Ešte pred samotnou inštaláciou vyskočí okno, kde si skontrolujte údaje, či ste na správnej adrese, či sedí cesta na server a či máte napojenú správnu databázu. Ak je všetko v poriadku, kliknite na OK: Počkajte pokým Duplicator všetko spracuje ako má a keď sa objaví stránka nižšie kliknite na Admin login. Označené máte Automatické zmazanie inštalačného súboru, keď sa prihlásite, inštalačné súbory z migrácie budú zmazané, čo odporúčame. Uistite sa však, že na serveri sa po úspešnom prihlásení do administrácie WordPress inštalačný súbor skutočne zmazal a tak isto sa zmazal aj archív .ZIP. Ak nie, oba zmažte, môžete si ich ponechať v počítači pre záložné účely, ale na serveri ich nenechávajte. Upozornenie: Až úspešným prihlásením do administrácie WordPress a zmazaním inštalačných súborov sa bude migrácia považovať za úspešne dokončenú! Po prihlásení do administrácie si prečítajte súhrn Duplicatora k migrácii a následne si aj na verejnej časti webovej stránky skontrolujte všetko či pracuje ako má a ak áno, tak ste WordPress úspešne zmigrovali na novú lokalitu.
  6. Skúšobnú (Trial) verziu Exowebu si môžete skúšať dva týždne. Trial verzia má možnosti ako náš najpokročilejší balíček MAX WEB (okrem multijazyčnosti), takže v skúšobnej verzii máte možnosť si vyskúšať prakticky naozaj všetko. Po 2 týždňovom období sa môžete rozhodnúť, či služby Exowebu využijete alebo nie. Ak sa rozhodne pre áno, a ak v skúšobnej verzii Exowebu máte vytvorenú stránku a chceli by ste ju používať aj na svojej vlastnej doméne, tak vieme takúto stránku zmigrovať na vašu doménu. Postup ako na to, je uvedený nižšie, ak už máte svoju doménu, môžete preskočiť rovno na sekciu Požiadavka o presun Trial verzie na vlastnú doménu. Ešte nemám svoju doménu Novú doménu si môžete objednať buď zo stránky exohosting.sk alebo z Control Panela, v ktorej sa nachádza Trial verzia Exowebu. Postup pre oba prípady objednávky nájdete v tomto návode. Či sa rozhodnete objednať si novú doménu cez exohosting.sk alebo Control Panel, je čisto na vás. Keďže u nás ste si len skúšali Trial verziu Exowebu, berieme vás ako nového zákazníka, takže objednávku môžete zrealizovať na stránke exohosting.sk. Ak sa rozhodnete objednávku domény zrealizovať cez Control Panel, kde máte prístup k Trial verzii, v tomto prípade odporúčame, aby ste si aktualizovali údaje Hlavného konta, ktoré budete používať pri správe vašich domén a služieb. Ide o to, že pri objednávke Trialu sme od vás nežiadali žiadne údaje (okrem emailovej adresy), takže tieto údaje nie sú zapísané v Hlavnom konte v Control Paneli, navyše počas objednávky novej domény budete musieť všetky svoje údaje potrebné k registrácii domény vypísať ako pri každej inej riadnej objednávke. Či sa už rozhodnete pri objednávke novej domény cez exohosting.sk alebo Control Panel, v oboch prípadoch pri výbere balíčku Exoweb balíčku máte tri možnosti (pod každým balíkom je jeho stručný popis): 1WEB vyberte si 1WEB, ak chcete mať celú webovú prezentáciu len na jednej stránke bez Obchodu alebo Blogu. Na stránke si môžete zobraziť multimediálny obsah (videá, obrázky, zvukové záznamy), ale všetko musí byť na jednej stránke. Ak si prajete prejsť z Trial verzie na 1WEB, tak sa uistite, že vaša stránka vytvorená v Trial verzii nemá žiadne podstránky - nebudú zmigrované na 1WEB a prídete o obsah. BIZNIS WEB zvoľte si BIZNIS WEB, ak chcete mať stránok koľko chcete, k tomu Blog, v Obchode vám bude stačiť 20 produktov a stránky chcete mať aj v jednom inom jazyku ako slovenčina. Kapacita pre nahrávané obrázky a súbory je 2 GB a pre emaily 5 GB. MAX WEB balík MAX WEB je v podstate to isté ako Biznis Web, ale máte výrazne viac priestoru pre web (200GB) aj emaily (100 GB), neobmedzený počet produktov v Obchode a možnosť mať stránky v dvoch cudzích jazykoch. Po výbere balíku dokončite objednávkový proces a pokračujte nasledujúcou sekciou. Požiadavka o presun Trial verzie na vlastnú doménu Nasledujúci postup je rovnaký pre oba prípady či ste si doménu práve objednali alebo svoju doménu už dávnejšie máte. V Control Paneli naľavo v hlavnom menu cez Zmeny nám pošlite autorizovanú požiadavku typu (prečítajte si obe možnosti, aby ste vedeli, ktorá sa vás týka): Iná požiadavka: ak ste si s doménou objednali aj Exoweb balíček (platí pre novú objednávku s registráciou domény a výberu Exoweb balíčku, ktorú ste nedávno zrealizovali alebo aj pre už dávnejšie existujúcu doménu, na ktorej už máte nejaký Exoweb balík) Zmena hostigového balíčku: platí pre prípad ak už svoju doménu máte dávnejšie, ale nemáte na nej ešte žiadny Exoweb balík, tak cez možnosť Zmena hostingového balíčku si vyberte balík 1WEB, BIZNIS WEB alebo MAX WEB - popis vyššie) V oboch prípadoch v Poznámke pre zmenu môžete uviesť takýto text Obsah presunieme a po spracovaní požiadavky budete mať obsah Trial verzie aktívny do niekoľkých desiatok minút na vašej novej doméne.
  7. Pre presun emailov medzi schránkami použite imapsync Stiahnite imapsync: sudo apt-get install git git clone https://github.com/imapsync/imapsync.git Inštalácia imapsync je rozdielna pre každého distribútora OS Postup môžete nájsť v priečinku /imapsync/INSTALL.d/ Pre Ubuntu musíme najskôr nainštalovať potrebné súbory, bez ktorých by imapsync nepracoval sudo apt-get install libauthen-ntlm-perl libclass-load-perl libcrypt-ssleay-perl libdata-uniqid-perl libdigest-hmac-perl libdist-checkconflicts-perl libfile-copy-recursive-perl libio-compress-perl libio-socket-inet6-perl libio-socket-ssl-perl libio-tee-perl libmail-imapclient-perl libmodule-scandeps-perl libnet-dbus-perl libnet-ssleay-perl libpar-packer-perl libreadonly-perl libregexp-common-perl libsys-meminfo-perl libterm-readkey-perl libtest-fatal-perl libtest-mock-guard-perl libtest-mockobject-perl libtest-pod-perl libtest-requires-perl libtest-simple-perl libunicode-string-perl liburi-perl libtest-nowarnings-perl libtest-deep-perl libtest-warn-perl make cpanminus libssl-dev sudo cpanm File::Tail Crypt::OpenSSL::RSA JSON JSON::WebToken JSON::WebToken::Crypt::RSA Po týchto dvoch príkazoch môžete nainštalovať imapsync: cd imapsync/ sudo make install Z dôvodu bezpečnosti si heslá do emailových adries napíšte do súboru Môžete použiť textový editor alebo echo príkaz, ktorý vytvorí a zapíše súbor echo "heslo_do_1._mail_adresy" > ~/heslo1 echo "heslo_do_2._mail_adresy" > ~/heslo2 Po vytvorení nastavte privilégiá chmod 600 ~/heslo1 chmod 600 ~/heslo2 Potom stačí spustiť kopírovanie týmto príkazom (emaily sa skopírujú s celou zložkovou štruktúrou) imapsync --host1 imap.server --user1 mail_adresa_z_ktorej_chcete_presunut_maily --passfile1 ~/heslo1 --host2 imap.server --user2 mail_adresa_ktora_prijima_maily --passfile2 ~/heslo2 Urýchlená inštalácia (označte všetko, skopírujte do terminálu) sudo apt-get install git git clone https://github.com/imapsync/imapsync.git sudo apt-get install libauthen-ntlm-perl libclass-load-perl libcrypt-ssleay-perl libdata-uniqid-perl libdigest-hmac-perl libdist-checkconflicts-perl libfile-copy-recursive-perl libio-compress-perl libio-socket-inet6-perl libio-socket-ssl-perl libio-tee-perl libmail-imapclient-perl libmodule-scandeps-perl libnet-dbus-perl libnet-ssleay-perl libpar-packer-perl libreadonly-perl libregexp-common-perl libsys-meminfo-perl libterm-readkey-perl libtest-fatal-perl libtest-mock-guard-perl libtest-mockobject-perl libtest-pod-perl libtest-requires-perl libtest-simple-perl libunicode-string-perl liburi-perl libtest-nowarnings-perl libtest-deep-perl libtest-warn-perl make cpanminus libssl-dev sudo cpanm File::Tail Crypt::OpenSSL::RSA JSON JSON::WebToken JSON::WebToken::Crypt::RSA cd imapsync/ sudo make install
  8. Pomocou aplikácie MailStore Home je možné exportované emaily importovať aj do inej schránky. V tomto návode si ukážeme ako postupovať. Ide o alternatívne riešenie, môžete si najprv vyskúšať migráciu emailov medzi schránkami pomocou RoundCube Webmail alebo Mozilla Thunderbird. Migráciu emailov do inej schránky pomocou aplikácie MailStore Home môžete zrealizovať po tom, ako si emaily exportujete z pôvodnej schránky. Ako na to, odporúčame si prečítať návod Zálohovanie emailov pomocou aplikácie MailStore Home a pomocou neho si zrealizovať export emailov. Migrácia emailov do inej schránky Spustite aplikáciu MailStore Home a v hlavnom menu kliknite na Export E-mail a následnej na položku IMAP Mailbox. Vyskočí okno, ktoré nám ponúkne export zo zložky, do ktorej sme si predtým exportovali emaily z pôvodnej emailovej schránky. V našom prípade ide o schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk. Vyberte si zložku a kliknite dole na Next: Otvorí sa okno, kde bude potrebné zadať prihlasovacie údaje schránky, do ktorej chcete nahrať emaily. Host: zadajte mail.exohosting.com Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné nahrávanie emailov do novej schránky sa nemusí podariť User name: zadajte názov emailovej schránky, do ktorej chcete nahrať emaily Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail: Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať). Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK: Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, možnosť Retain folder structure nechajte označené, keď chcete zachovať štruktúru priečinkov z pôvodnej schránky. Po nahratí emailov do novej schránky, si ich môžete v RoundCube presunúť alebo skopírovať podľa potreby alebo obdobne to môžete zrealizovať v Mozilla Thunderbird (v RoundCube Webmail nezabudnite najprv importovaný priečinok zapnúť, podrobnejšie je to vysvetlené v sekcii Aktivácia importovanej zložky v RoundCube Webmail na konci článku). Kliknite na Finish: Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej novej schránky: Teraz v sekcii Export E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite: Vaše emailové správy sa začnú hneď nahrávať z vášho profilu vytvoreného v MailStore Home do novej schránky, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres nahrávania. V tomto príklade dole na obrázku vidíme, že cieľová schránka je ina-schranka@exotechnologies.sk a pôvodná schránka je nazov-schranky@exotechnologies.sk. Upozornenie: Majte na pamäti, že v tomto prípade sa nahrávajú správy, ktoré ste mali exportované zo svojej schránky do svojho profilu v aplikácii MailStore Home. Obsah priečinkov je nezávislý od skutočného stavu schránky, takže ak si chcete importovať do novej schránky aktuálne správy, musíte si ich do profilu znovu exportovať. Po dokončení migrácie sa môže objaviť varovanie v ohľade použitia certifikátov - tento prípad neovplyvňuje nahrávanie správ, môžete kliknúť na Close: Aktivácia importovanej zložky v RoundCube Webmail Teraz je potrebné, aby ste sa prihlásili do novej schránky cez RoundCube Webmail a cez Nastavenia (ozubené koleso) sa preklikli do zložky Priečinky a tam si zapli zložku MailStore Export: Zložku následne uvidíte medzi ostatnými priečinkami a emaily si môžete presunúť alebo skopírovať podľa potreby. Ak sa vám tento postup pomocou aplikácie MailStore Home zdá zložitý, odporúčame použiť klient Mozilla Thunderbird, kde si emaily medzi schránkami môžete presúvať alebo kopírovať v reálnom čase. Výhoda MailStore Home však spočíva v tom, že vo svojom profile máte uložené staršie emaily, ktoré ste si v pôvodnej schránke mohli medzitým (nedopatrením) vymazať.
  9. Ak by ste si potrebovali uložiť svoje emaily do počítača (operačný systém Windows), odporúčame vyskúšať aplikáciu MailStore Home (odkaz vedie priamo na stránku s verziou dostupnou zadarmo). Ide o jednoduchú aplikáciu, ktorou si rýchlo a bez problémov exportujete emaily z našich serverov do svojho počítača. MailStore Home Aplikáciu MailStore Home si môžete stiahnuť z tohto odkazu, kliknutím na tlačidlo Download MailStore Home (Free): Na stránke sa uvádza, že aplikácia je kompatibilná s Windows 10 a 11, ale bez problémov funguje aj na verzii 8.1 (na starších verziách sme aplikáciu netestovali). Po stiahnutí si aplikáciu nainštalujte, nie je potrebné robiť žiadne špeciálne nastavenia. V našom návode použijeme anglický originál, je však dostupná aj verzia v češtine (ak chcete mať aplikáciu v češtine, je potrebné si ju nastaviť hneď na začiatku inštalácie). Po dokončení inštalácie kliknite vľavo v hlavnom menu na položku Archive E-mail, následne napravo v sekcii Create profile kliknite na Advanced a potom dole v menu na IMAP Mailbox (predpokladáme, že emaily máte uložené na našich serveroch a spravujete si ich cez protokol IMAP. V prípade protokolu POP máte svoje emaily už uložené priamo v emailovom klientovi (napr. Thunderbird), tak variantu s POP3 Mailbox sa nebudeme venovať): Po kliknutí na IMAP Mailbox sa otvorí formulár, do ktorého je potrebné zadať prihlasovacie údaje emailovej schránky a názov servera, podobne ako keď si vytvárate emailové konto napr. v Thunderbirde. E-mail Address: zadajte názov emailovej schránky, z ktorej si chcete zálohovať emaily (v našom prípade sme použili vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk, vy si tam zadajte názov svojej schránky) Host: zadajte mail.exohosting.com Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné kopírovanie emailov z vašej schránky sa nemusí podariť User name: zadajte názov emailovej schránky v prípade, ak sa toto pole automaticky nevyplní po zadaní emailovej adresy do prvého poľa Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail: Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať). Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK: Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, ak si chcete do aplikácie skopírovať všetky emaily zo svojej schránky. Kliknite na Finish: Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej schránky: Teraz v sekcii Archive E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite: Vaše emailové správy sa začnú hneď kopírovať do vášho profilu vytvoreného v MailStore Home, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres kopírovania: Po dokončení kopírovania sa môžu objaviť upozornenia, napríklad, že správy už existujú v profile (v prípade, ak by ste kopírovanie viac krát spustili) alebo varovanie v ohľade použitia certifikátov - ani jeden prípad neovplyvňuje skopírovanie správ, môžete kliknúť na Close: Teraz naľavo v hlavnom menu kliknite na My Archive a mali by ste tam vidieť zložku s názvom vašej schránky a zároveň si môžete prezerať emaily, podobne ako v Thunderbirde alebo Roundcube: Emaily sú ešte stále skopírované len v rámci MailStore Home, teraz je potrebné, aby ste si ich exportovali niekam do vášho počítača. Kliknite pravým tlačidlom myši na názov vašej schránky a cez menu sa presuňte až k položke Directory (Files system) - to znamená, že sa aplikácia bude chystať uložiť vaše emaily niekam na disk v počítači: Pri exporte vyberte súbory typu EML, takto budete mať uložené emaily v jednotlivých súboroch a môžete si ich otvárať napr. v Thunderbirde alebo nahrať do RoundCube. Prípadne si vyberte typ MSG, ak chcete emaily prezerať v Microsoft Outlook. Kliknite na Next: Na ďalšom kroku si vyberte lokalitu, kam sa majú súbory uložiť, v našom príklade použijeme zložku Export emailov na C disku. Odporúčame ponechané označenie Retain folder structure, emaily sa uložia v priečinkoch ako máte v RoindCube. Ak potrebujete aktualizovať už existujúci export, môžete označiť Update existing export. Po zadaní cesty k zložke, kliknite na Next: O úspešnom exporte dostanete informáciu. Kliknite na Close: Teraz vo svojom počítači sa preklikajte do zložky, ktorú ste si vybrali pre export emailov a svoje emaily uvidíte uložené ako keby boli v RoundCube. Zložka INBOX je nadradená, v nej sú uložené prijaté emaily, ostatné sú rozdelené po zložkách v rámci Inboxu: Nevýhodou je, že všetky emaily sú označené názvom message a poradovým číslom, ale po otvorení v Thunderbirde alebo importovaní do RoundCube uvidíte emailové správy normálne s ich názvami.
  10. V prípade, ak by ste nás požiadali o migráciu emailov z Google Workspace alebo Google Cloud, je nutné, aby ste povolili prístup tzv. menej bezpečných aplikácií, aby sa náš migrátor emailov dokázal napojiť na schránky a zmigrovať emaily. Ako povoliť prístup menej bezpečným aplikáciám Prihláste sa do svojej gmailovej schránky - pozor musíte vybrať účet Google Workspace alebo Google Cloud (resp. mali by ste mať túto možnosť k dispozícii, ak nie, tak migrácia možná nebude) hore kliknite na Nastavenia a Zobraziť všetky nastavenia: Prekliknite na kartu Preposielanie a POP/IMAP a uistite sa, že máte označenú možnosť Protokol IMAP je zapnutý. Ak nie, zapnite ho a uložte nastavenia. Následne dole kliknite na odkaz Pokyny pre konfigurovanie: Otvorí sa nová strana, kliknite na odkaz Nemôžem sa prihlásiť do svojho e-mailového konta v sekcii Riešenie problémov: Po rozkliknutí sa premiestnite na druhý krok a kliknite na odkaz povoliť prístup k vášmu účtu menej zabezpečeným aplikáciám: Na ďalšej stránke dostanete hlásenie, že táto možnosť je dostupná aktuálne len pre Google Workspace a Google Cloud. Kliknite na možnosť Ak je v účte vypnutý prístup menej zabezpečených aplikácií a následne na znova zapnúť (alebo kliknite rovno sem - možno sa budete musieť znovu prihlásiť). Upozornenie: Pre prístup k tejto funkcii je nutné vypnúť 2-faktorové overenie. Na poslednej strane uvidíte možnosť Povoliť menej zabezpečené aplikácie a mali by ste mať možnosť ju zapnúť (ak ste sa neprihlásili do Google Workspace alebo Google Cloud, tak uvidíte len hlásenie Toto nastavenie už nie je k dispozícii). Po zapnutí náš migrátor bude mať povolený prístup a môže začať migráciu emailov: Migrácia z Google účtov môže trvať dlhší čas, ide o obmedzenie zo strany Google. Po dokončení migrácie vás budeme kontaktovať na email.
  11. Niekedy sa stáva, že napríklad na subdoméne vytvárate novú stránku a keď je hotová, chcete ju presunúť na hlavnú doménu, resp. do koreňového adresára (public_html). Obyčajne to zahŕňa stiahnutie stránky zo subdomény a nahratie dát do koreňového adresára. V prípade malých stránok alebo malého počtu súborov to obyčajne problém nie je, ale ak ide o redakčný systém, ktorý obsahuje tisíce súborov, môže to byť nadlho. Presun súborov pomocou FileZilla Pomocou FTP klienta FileZilla sa to však dá zrealizovať jednoduchšie a oveľa rýchlejšie. Ak nemáte klient FileZilla nainštalovaný, pomocou návodu si ho môžete stiahnuť, nainštalovať a nastaviť. Po prihlásení na zvolenú lokalitu si zobrazte adresáre pomocou FileZilla. V hornej časti vidíte stromovú štruktúru adresárov, v dolnej časti vidíte adresáre/zložky práve vybranej nadradeného adresára/zložky. Napr. novú stránku máte na subdoméne novy-web (na FTP v lokalite /public_html/_sub/novy-web/) V okne sa preklikajte až do zložky /novy-web/ (technicky je jedno či to učiníte v hornom alebo dolnom okne ako na obrázku vyššie), keď budete vidieť súbory vašej novej stránky, kliknite myšou na hocijaký súbor a stlačením CTRL+A (šípka 1) vyberte všetky zložky a súbory. Následne ich "chyťte" myšou, pretiahnite ich na zložku /public_html/ (keď myšou prejdete na zvolenú zložku, tak uvidíte znak + (plus), čo by mohlo naznačovať, že sa súbory budú kopírovať, ale nech vás to nemýli, súbory sa len presunú) a pustite (šípka 2). Súbory sa behom niekoľko málo sekúnd (prípadne minút, ak ide o veľmi veľký web) presunú na novú lokalitu. Vopred sa uistite, či v cieľovej lokalite (v tomto prípade /public_html/) nemáte súbory alebo zložky s rovnakými názvami, aby ste si ich omylom neprepísali. Upozornenie: Pri presune si dávajte pozor, aby ste si súbory nepresunuli do nejakej inej zložky, kde už máte súbory inej stránky alebo redakčného systému, aby sa vám súbory "nepremiešali". V prípade nechceného presunu neexistuje žiadne "ctrl+z", teda akcia sa nedá vrátiť späť a pôvodné rozdelenie súborov bude možné získať len zo záložného servera. Tip: Ak presúvate súbory len o úroveň vyššie, tak stačí keď vybrané súbory presuniete na zložku označenú dvomi bodkami (príklad na obrázku), súbory sa v tomto konkrétnom prípade presunú rovnako ako keby ste ich presúvali rovno do zložky /public_html/ Rovnakým spôsobom si môžete "zálohovať" súbory stránky do adresára /data/, ak ich potrebujete mať dočasne mimo prístupu z webu.
  12. Mozilla Thunderbird umožňuje presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi schránkami veľmi jednoducho. Ak nepoužívate Thunderbird, napr. tu si ho môžete stiahnuť (po stiahnutí si ho aktualizujte, ak bude treba) a vytvorte si potrebné schránky. Tip: Tento postup môžete použiť aj pre prípad, keď si chcete emailové správy presunúť alebo skopírovať v rámci jednej schránky medzi jednotlivými priečinkami. Potrebujem presunúť emaily z jednej schránky do druhej Presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi viacerými schránkami je veľmi jednoduché, je viacero spôsobov a je len na vás, ktorý vám príde pohodlnejší. Navyše je jedno, či schránky máte u nás alebo niektoré z nich u iného poskytovateľa emailových služieb. Ako príklad použijeme schránku export@domena.abc, z ktorej budeme potrebovať presunúť alebo skopírovať emaily do schránky import@domena.xyz. Upozornenie: Majte na pamäti, že ak chcete mať emailové správy aj reálne v schránke (na serveri) a nie iba v Thunderbirde, je potrebné, aby cieľová schránka (v tomto prípade import@domena.xyz) mala nastavený typ (protokol) pripojenia IMAP. Ak v Thunderbirde používate protokol POP, tak správy budú uložené len lokálne vo vašom počítači. Za predpokladu, že v Thunderbirde máte obe schránky už vytvorené, tak kliknite napr. na prijatú poštu v schránke export@domena.abc kliknite na jednu zo správ, aby sa aktivovalo okno so všetkými správami a stlačte CTRL+A pre výber všetkých správ (tento proces môže na chvíľu zvýšiť zaťaženie procesora). Presun emailov pomocou myši Myšou "chyťte" všetky správy v schránke export@domena.abc a "pretiahnite" ich do Doručenej pošty v schránke import@domena.xyz. To isté spravte aj s Odoslanou poštou a ostatnými priečinkami čo máte vytvorené. Takto si poštu presuniete z jednej schránky do druhej. Či máte emailové schránky u nás alebo u iného poskytovateľa webhostingu, nie je dôležité. Presun emailov pomocou kontextového menu Presun môžete zrealizovať aj spôsobom, že na vybrané správy kliknete pravým tlačidlom myši a následne vyberiete Presunúť do a vyberiete si konkrétnu schránku a priečinok, kam chcete emaily presunúť. Rovnakým spôsobom môžete emaily aj skopírovať, ak si v pôvodnej schránke chcete ponechať emaily napr. pre záložné účely. Zmenil som poskytovateľa hostingu, potrebujem presunúť emaily v tej istej schránke Iné je, ak máte len jednu schránku a potrebovali by ste presunúť emaily len v nej, aby normálne fungovali tak ako doteraz, len na novom serveri. Tu tiež existuje viacero možností a nasledovné postupy budú závisieť od toho, ako ste svoje emailové schránky doteraz používali. Používam len protokol POP V tomto prípade netreba veľa rozmýšľať, len si v nastaveniach schránky (hore v hlavnom menu Nástroje → Nastavenie účtov → vyhľadajte svoju schránku → Nastavenie servera) upravte server na mail.exohosting.com (Port by mal byť 995 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS) a prijmite novú poštu. Konto sa bude snažiť prihlásiť na náš server, ktorý ste si práve v nastaveniach nastavili a vypýta si nové heslo (teda to, čo máte nastavené u svojej schránky, čo ste si u nás vytvorili). Obdobným spôsobom upravte aj odosielanie, teda na karte Nastavenie účtov úplne dole vľavo pod zoznamom schránok kliknite na Server pre odosielanie pošty (SMTP), zobrazí sa zoznam schránok so SMTP servermi, vyhľadajte si svoju schránku a upravte jej Názov servera na smtp.exohosting.com (Port by mal byť 465 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS; alebo Port 587 a Zabezpečenie pripojenia STARTTLS). Pre viac informácií ako správne nastaviť servery a porty pre prijímanie a odosielanie emailov v Thunderbirde, kliknite na článok Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP, kde zároveň nájdete aj popisy k protokolom IMAP alebo POP. Používam protokol POP, ale chcem prejsť na protokol IMAP (alebo opačne) Presun alebo prekopírovanie emailov zo schránky, ktorú ste u používali s protokolom POP a tú istú schránku (resp. ten istý názov schránky) by ste chceli používať ako IMAP (alebo opačne) môžete zrealizovať nasledovne: Vytvorte si novú schránku s tým istým názvom - Thunderbird nebude robiť z toho vedu, keď budete mať dve rovnaké schránky (rovnaký názov), ale pri vytváraní dbajte na to, aby servery pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu neboli rovnaké, to Thunderbird bude protestovať a prípadne by to mohlo priniesť konflikty medzi nastaveniami. Teda napr. ak ste u pôvodného poskytovateľa hostingu používali server pre prijímanie pošty mail.mojadomena.tld, tak u nás si pri vytváraní schránky nenastavujte tento server (aj keby ste mohli, keďže na nezabezpečených portoch podporujeme tento typ servera), ale zadajte si rovno náš server mail.exohosting.com (ide to aj na automatiku) a podobne učiňte aj so SMTP serverom). Keď novú schránku budete mať vytvorenú tak emaily do nej presuňte rovnakým spôsobom ako bolo vyššie uvedené v článku, buď pomocou myši alebo kontextového menu. Používam len protokol IMAP Ak používate len protokol IMAP, tak presun bude trochu zložitejší, pretože nestačí len zmena serveru. Pomocou protokolu IMAP sa klientom k svojej emailovej schránke "len" pripájate, takže pošta je v skutočnosti uložená na serveri a nie vo vašom počítači. Napriek tomu, presun alebo kopírovanie emailov nie je zložité, len bude s tým trochu viac práce. Najprv si v Thunderbirde medzi Lokálnymi priečinkami vytvorte novú zložku napr. s názvom vašej schránky a v nej si vytvorte ďalšie zložky ako Doručená pošta, Odoslaná pošta atď. Keď budete mať vytvorené všetky identické zložky, tak si emaily presuňte pomocou myši alebo skopírujte pomocou kontextového menu. Po presunutí / skopírovaní všetkých emailov si následne môžete upraviť IMAP a SMTP servery na naše a potom emaily presunúť alebo nakopírovať naspäť do schránky a takto budete mať emaily už u nás. Je ešte aj iný spôsob ako prekopírovať emaily, napr. taký, že si emaily uložíte ako *.eml súbory (alebo v *.zip formáte maildir), následne sa prihlásite na Webmail a cezeň si súbory naimportujete. Tento spôsob je ale pre bežného užívateľa zbytočne komplikovaný, takže nebudeme ho v tomto návode bližšie rozoberať. Keby vás to ale zaujímalo, viac informácií nájdete v tomto návode.
  13. Export a import emailov pomocou RoundCube je vhodné, keď potrebujete emaily presunúť do inej schránky alebo si ich len jednoducho uložiť do počítača. Exportovanie emailov v RoundCube Prihláste sa do RoundCube a vo zvolenej zložke (napr. Doručená pošta) kliknite na Výber a následne na Všetko: Potom hore v menu úplne napravo kliknite na tri bodky a Stiahnuť.... Vysunie sa menu s ponukou stiahnutia vo formáte Mbox a Maildir: Formát Mbox - bude stiahnutý zazipovaný súbor vo formáte *.mbox - všetky emaily budú uložené v jednom súbore Formát Maildir - budú stiahnuté v zipe súbory emailov vo formáte *.eml - všetky emaily budú uložené vo vlastných súboroch Pre účel importu emailov do inej schránky nie je podstatné, ktorý formát si vyberiete. Pre účely zálohovania pošty je vhodnejšie uložiť súbor vo formáte Maildir, keďže každý email je osobitne uložený vo vlastnom súbore a môžete si pozrieť email, aký budete potrebovať. Upozornenie: Ak chcete emaily importovať (viď nižšie) do inej schránky, maximálna veľkosť importu je 64MB. Takže ak máte veľa emailov, ktoré budete chcieť neskôr importovať, je možné, že ich budete musieť exportovať po častiach a rovnako po častiach importovať. Importovanie emailov v RoundCube Prihláste sa v RoundCube do inej schránky, kliknite na priečinok, do ktorého chcete správy importovať (napr. Doručená pošta) a hore v menu úplne napravo kliknite na tri bodky (Viac) a následne na Import: Vyskočí formulár, kliknite na Prehľadávať a v počítači si nájdite súbor so zálohou emailov. Ak ste si exportovali doručenú poštu, tak to štandardne bude súbor INBOX.zip: Keď vyberiete súbor na importovanie, kliknite na tlačidlo Import. Počkajte pokým sa správy importujú, v prípade veľa emailov to môže dlhšie trvať. Pre účely importovania nezáleží, či ste si predtým export spravili vo formáte maildir alebo mbox, oba sa naimportujú rovnako, ale pamätajte na to, že pri importe neprebieha kontrola naimportovaných emailov, takže ak 3x naimportujte rovnaký export, všetky emaily budete mať v schránke 3x. Ak potrebujete presunúť alebo prekopírovať väčšie množstvo emailov, odporúčame postup pomocou emailového klienta Thunderbird.
  14. Možnosti migrácie emailov do EXO Hosting Tip: Všetky nižšie uvedené spôsoby môžete zrealizovať v prípade, ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail alebo vo svojom emailovom klientovi ste používali len protokol IMAP. Ak ste Webmail nepoužívali a vo svojom emailovom klientovi mali pre príjem správ nastavený protokol POP, tak žiadnu migráciu riešiť nemusíte, poštu máte uloženú vo svojom počítači, či mobile. Ak chcete u nás využívať emailové služby a zároveň mať v schránke emaily, ktoré ste mali v schránke u iného poskytovateľa webhostingových služieb, možností je viacero. Migrácia emailov synchronizáciou schránok Tento postup realizuje technická podpora EXO Hosting po splnení nasledujúcich bodov: Najprv si u nás v Control Paneli vytvorte schránky s rovnakým názvom, ako ste používali u pôvodného poskytovateľa emailových služieb. Odporúčame zvoliť im rovnaké heslo (dá sa to zrealizovať v Control Paneli cez tlačidlo Hromadná zmena a po migrácii si ku každej schránke nastavíte potom nové, jedinečné heslo), jednoduchšie sa to migruje. U svojho pôvodného poskytovateľa si nastavte naše MX záznamy (podrobnosti nájdete v tomto návode, konkrétne v sekcii Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu) alebo rovno menné servery (ak chcete mať u nás aj webové stránky alebo u pôvodného poskytovateľa už nechcete mať žiadne aktívne služby). Po načítaní nových DNS záznamov (obvykle to trvá približne 2 hodiny) sa pošta začne doručovať už do schránok, ktoré ste si vytvorili u nás. Či sa pošta prijíma, ideálne si overíte na Webmaile, keď si do schránky pošlete nejaký testovací email. Ak ste medzitým previedli k nám svoju doménu a následne si nastavili naše menné servery, tak u pôvodného poskytovateľa nemusíte meniť žiadne DNS záznamy, tie sa zmenili už u nás automaticky. V prípade, ak sa problematike DNS záznamov nevyznáte, neváhajte nás kontaktovať. Keď sa pošta bude doručovať už do našich schránok, kontaktujte nás buď cez kontaktný email, ktorý ste uviedli pri objednávke služieb alebo formou autorizovanej požiadavky typu Iná. V požiadavke (resp. emaile) uveďte zoznam schránok + hesiel (ideálne by bolo keby ste si pred migráciou nastavili u pôvodného poskytovateľa nejaké jednotné heslo pre všetky schránky) a spolu s adresou IMAP servera pôvodného poskytovateľa nám tieto údaje zašlite. My následne obsah schránok zmigrujeme k nám a následne zosynchronizujeme, aby sme mali istotu, že sa všetko zmigrovalo do posledného emailu. Migrácia pomocou súboru maildir Tento postup je alternatívny k prvej možnosti popísanej vyššie, pričom zopakujte body 1 až 3. Následne kontaktujte svojho pôvodného poskytovateľa emailových služieb a vyžiadajte si zálohu vašich emailov vo forme maildir. Súbor maildir nahrajte na server pomocou FTP do adresára /data/. Pošlite autorizovanú požiadavku z Control Panela, v sekcii Zmeny, kde najprv vyberiete doménu, ktorej emaily majú patriť a potom zvolíte možnosť Iná požiadavka. V nej uveďte, že si prajete nahrať emaily od predchádzajúceho poskytovateľa, taktiež uveďte, že súbor maildir ste nahrali do priečinka /data/ na serveri. Migrácia emailov cez RoundCube Webmail Emaily si môžete preniesť aj svojpomocne, nasledovne: Vytvorte si u nás schránky a nastavte DNS (MX) záznamy na naše servery (počkajte, keď sa pošta začne prijímať na naše servery). Od pôvodného poskytovateľa si vyžiadajte zálohu emailov, ideálne v zipe a buď formát maildir alebo mbox (tieto zálohy si môžete zrealizovať aj sami v RoundCube - návod nižšie na odkaze, ak pôvodný poskytovateľ umožňuje takúto možnosť). Pozrite si návod pre RoundCube ako si môžete naimportovať zálohy emailov do svojej schránky alebo schránok. Tento postup odporúčame len vtedy, ak emailov nemáte veľa, čo sa týka veľkosti rádovo desiatky MB. Stovky MB by sa vám cez RoundCube Webmail migrovalo obtiažne. Migrácia emailov v Mozzila Thunderbird Ďalším spôsobom je migrácia emailov medzi emailovými kontami vytvorenými v Mozilla Thunderbird . Tento spôsob je veľmi vhodný vtedy, keď potrebujete preniesť veľké množstvo emailov medzi dvoma (príp. viacerými) schránkami resp. doménami a je pohodlnejší ako cez RoundCube Webmail, navyše máte možnosť si zvoliť, či chcete emaily presunúť alebo skopírovať. Migrácia emailov pomocou MailStore Home Poslednou alternatívou v našich návodoch je aplikácia MailStore Home, pomocou ktorej si môžete emaily z pôvodnej schránky zálohovať do počítača a potom importovať napríklad cez Thunderbird alebo RoundCube Webmail.
×
×
  • Vytvoriť nové...