Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'imap'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Ak máte v Microsoft Outlook vytvorené emailové konto typu IMAP, pri odosielaní pošty môžete naraziť na takéto chybové hlásenie v ohľade ukladania pošty do priečinka Odoslaná pošta: Tento problém obyčajne vznikne z dôvodu, že Outlook nie vždy dokáže nastaviť poštu pre odosielanie, keďže východzie nastavenie pre odoslanú poštu označuje ako Sent Items, na serveri však priečinok pre odoslanú poštu často býva označený len ako Sent. Nastavenie priečinka pre odoslanú poštu v RoundCube WebMail Tento problém sa dá jednoducho odstrániť, prihláste na Webmail, kliknite na Nastavenia (naľavo v hlavnom menu ozubené koleso) a následne na Priečinky: V pravej časti obrazovky si vytvorte nový priečinok, ktorý pomenujte Sent Items a kliknite na Uložiť. Ostatné nastavenia nechajte tak, ako sú. Po vytvorení nového priečinku (Sent Items), uvidíte ho v zozname pod východzími priečinkami. Uistite sa, že je aktivovaný (mal by byť automaticky). Teraz prejdite na Nastavenia, následne na Špeciálne priečinky a priečinok Odoslané si nastavte na Sent Items. Kliknite dole na Uložiť. Teraz reštartujte Outlook a už by sa mala odoslaná pošta ukladať do odoslanej pošty v Outlooku bez problémov. Možné problémy s nastavením priečinkov odoslanej pošty Môže sa stať, že pri odosielaní správ si emailový klient môže vytvoriť rôzne priečinky "Odoslaná pošta", "Sent", "Sent Items", Sent Messages" atď. V prípade tohto problému a aby sa odoslaná pošta zjednocovala do jedného priečinku "odoslanej pošty", odporúčame vyskúšať tento postup: Podľa postupu uvedenom vyššie vytvorte priečinok Sent Items a v nastavení Špeciálne priečinky pre položku Odoslané nastavte možnosť Sent Items. Ostatné položky, kam by sa mohla ukladať odoslaná pošta, vymažte alebo deaktivujte. Tento postup bude zrejme treba zrealizovať pri starších verziách Outlooku, pre Outlook (v rámci 365) nám počas testovania stačilo mať len vytvorený priečinok Sent Items (ktorý dokonca nebolo treba nastaviť pre odoslanú poštu, ale napriek tomu odporúčame zrealizovať nastavenia podľa návodu vyššie).
  2. Nastavenie prijímania a odosielania pošty v emailových klientoch Ak potrebujete nastaviť prijímanie a odosielanie emailov v niektorom emailovom klientovi (napr. Outlook, Thunderbird a pod.), tu nájdete zoznam serverov a portov, ktoré treba zadať do nastavení, aby prijímanie a posielanie emailov fungovalo správne. Predtým, než začnete s nastaveniami emailového klienta, si najprv otestujte prihlásenie cez RoundCube Webmail, kde v prihlasovacom formulári zadáte celú emailovú adresu ako meno používateľa; a ručne (alebo sa uistite, že máte heslo správne skopírované bez medzier na začiatku alebo konci) zadajte heslo k schránke. Úspešným prihlásením si takto overíte, že máte správne heslo k svojej emailovej schránke. Zároveň odporúčame si v schránke otestovať prijímanie a odosielanie emailových správ, aby ste sa uistili, že vaša emailová schránka je plne funkčná, bez obmedzení. Ak si heslo nepamätáte, kedykoľvek si môžete vo svojom Control Paneli vygenerovať heslo nové, ktoré obyčajne funguje do minúty. Upozornenie: Pozorne si prečítajte aké porty k akým serverom treba nastaviť, a či ide o zabezpečené pripojenie alebo nie. Nesprávne kombinácie sú častou príčinou, že prijímanie alebo odosielanie emailov v klientoch nefunguje alebo hlási problém s certifikátom. Prijímanie emailovej pošty IMAP nastavenia IMAP (Internet Message Access Protocol) (niekedy aj IMAP4) je protokol, ktorý umožňuje vzdialený prístup k emailovej schránke - v praxi to znamená, že ak v emailovom klientovi si nastavíte príjem správ prostredníctvom protokolu IMAP, vo svojom klientovi si priamo riadite obsah emailovej schránky, podobne ako keby ste si schránku riadili priamo vo Webmaile. Výhoda tohto protokolu je synchronizácia - ak v klientovi vymažete správy, budú vymazané aj v schránke, ak správy presuniete z jednej zložky do druhej, presunú sa aj v emailovej schránke. Protokol IMAP je ideálne riešenie, ak používate viacero zariadení (počítač, notebook, tablet, či smartphone) a potrebujete vo všetkých zariadeniach vidieť rovnaký obsah. Zároveň však dbajte na to, aby ste si emailové správy udržiavali s prehľadom a zbytočné, či nepotrebné správy mazali (aj z Koša) alebo v klientovi presúvali do lokálnych priečinkov. Ak nebudete správy vymazávať vo vašom klientovi, tak budú stále prítomné v schránke a časom sa schránka môže úplne zaplniť a ďalšie správy prestane prijímať. Aby ste sa vyhli problémom so zaplnenými schránkami, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach. Nastavenie IMAP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): IMAP server: mail.exohosting.com Port: 993 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera mail.exohosting.com musíte použiť port 993 (IMAP) a pripojenie zabezpečené pomocou SSL/TLS: Nastavenie IMAP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením IMAP server: mail.<vasadomena.koncovka> Port: 143 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 143 a zabezpečenie pripojenia žiadne. POP nastavenia POP (Post Office Protocol) (alebo ešte stále často POP3) je protokol, ktorý sa používa pre sťahovanie emailových správ z emailovej schránky - ak používate viac klientov na viacerých počítačoch tak správy, ktoré ste si do klienta pomocou protokolu POP stiahli, tak sa na ďalšom počítači stiahnu znovu. Oproti protokolu IMAP má výhodu, že je jednoduchší na implementáciu, v prípade veľkých emailových schránok obvykle pracuje rýchlejšie, nevýhodu má v tom, že sa nesynchronizuje s emailovou schránkou. Keďže v prípade POP sa zo servera len sťahujú kópie správ, je veľmi dôležité, aby ste si v emailovom klientovi nastavili obdobie, po akej dlhej dobe sa majú stiahnuté emaily zo schránky vymazať. Ak tak neurobíte, tak vaša schránka sa bude čoraz viac zapĺňať, až sa zaplní úplne, prestane ďalšie správy prijímať a potom bude nutné sa prihlásiť na Webmail a správy si zmazať manuálne. Zároveň odporúčame, aby ste si možnosť mazania po určitých dňoch, nastavili vo všetkých klientoch rovnako (napr. po 14 dňoch). Ak ste si nastavili dlhšiu lehotu na zmazanie emailov po stiahnutí zo servera, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach. Nastavenie POP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): POP server: mail.exohosting.com Port: 995 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití servera mail.exohosting.com musíte použiť port 995 (POP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS. Nastavenie POP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením POP3 server: mail.<vasadomena.koncovka> Port: 110 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 110 (POP) a zabezpečenie pripojenia žiadne. Odosielanie emailovej pošty SMTP nastavenia SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) je jednoduchý protokol umožňujúci odosielanie emailových správ z vášho emailového klienta. Protokol zrealizuje doručenie emailovej pošty pomocou priameho spojenia medzi odosielateľom a adresátom. Pričom platí: ak na prijímanie správ používate protokol IMAP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá na serveri a uvidíte ju vo všetkých zariadeniach, ktoré sa k danej schránke pripájajú cez IMAP ak na prijímanie správ používate protokol POP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá len v tom zariadení, z ktorého ste správu odoslali Nastavenie SMTP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): SMTP server: smtp.exohosting.com Port: 465 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera smtp.exohosting.com musíte použiť port 465 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS: V prípade odosielania pošty cez zabezpečený server smtp.exohosting.com namiesto portu 465 môžete použiť aj port 587, v tomto prípade ale Zabezpečenie pripojenia musíte vybrať STARTTLS a nie SSL/TLS: SMTP server: smtp.exohosting.com Port: 587 Zabezpečenie: Áno (STARTTLS) Príklad v obrázku zobrazuje správne nastavenie protokolu SMTP pri porte 587: Nastavenie SMTP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením SMTP server: smtp.<vasadomena.koncovka> Port: 25 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server smtp.adresa.sk tak port musíte nastaviť 25 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia žiadne. Mám problémy aj so správnym nastavením Tip: V prípade akýchkoľvek problémov s prijímaním a odosielaním pošty, odporúčame sa najprv uistiť, či máte uhradené všetky služby (ideálne prihlásením do Control Panela, či prijímanie a odosielanie funguje cez Webmail a pred kontaktovaním technickej podpory odporúčame reštartovať všetky zariadenia (emailový klient, počítač) vrátane internetu (router, wifi). Problémy so zabezpečeným pripojením Výnimočne môže nastať, že aj v prípade správneho nastavenia serverov a portov máte problém s prijímaním a odosielaním emailov pomocou emailových klientov, ktoré sa prejavujú chybovými hláseniami v ohľade certifikátu. Ak máte nastavené SSL zabezpečenie (teda servery používate *.exohosting.com) a jedného dňa vám zrazu prestali fungovať emaily napr. v Outlooku, skontrolujte si, či máte antivírusový program aktualizovaný - samotný antivír, vrátane vírusovej databázy. Niekedy sa môže stať, že na antivír vyšla problémová aktualizácia, ktorá neumožňuje prijímať a / alebo odosielať emaily pomocou emailových klientov. Takýto stav zvyčajne trvá niekoľko hodín, maximálne deň-dva, pokým antivírová spoločnosť nevydá novú aktualizáciu, ktorá chybu so SSL odstráni. V tomto prípade odporúčame minimálne dočasne si nastaviť emailové kontá bez použitia SSL zabezpečenia. Ďalším problémom môže byť, ak používate starší emailový klient (často sa to stáva v prípade Outlooku), ktorý nepodporuje novšie typy šifrovania alebo jeho vydavateľ ukončil technickú podporu tohto klienta. Ak skutočne používate starší typ klienta (Outlook 2016, vrátane), odporúčame jeho aktualizáciu. Týka sa to aj starších operačných systémov, hoci v prípade už nepodporovaných Windows 7 alebo 8.1 sme nezaznamenali žiadne problémy s certifikátmi, odporúčame aktualizáciu aspoň na Windows 10 alebo rovno už Windows 11. V prípade ak používate archaické vydania ako Windows Vista alebo dokonca XP, tak problémy s certifikátmi budú veľmi pravdepodobné. Nesprávne zadaný server Pri zadávaní serverov sa uistite, že ste zadali server exohosting.com a nie exohosting.sk. Pre emaily používame koncovku .com. Meno Ak emailový klient si od vás pýta meno a zadáte tam svoje meno a po nastavení účtu prijímanie resp. posielanie správ nefunguje, tak do položky Meno zadajte celú emailovú adresu (moja-adresa@mojadomena.tld) Vyplnenie údajov (smartphone) Ak si vypĺňate údaje pre emailový klient, ktorý máte vo svojom smartphone (napr. iPhone), tak niektoré položky máte možnosť zadať ako voliteľné. V tomto prípade sa môže stať, že ak nevyplníte všetky položky, aj tie, ktoré sú len voliteľné, tak prijímanie alebo odosielanie správ nemusí fungovať. Odporúčame vyplniť všetky možné položky, vrátane voliteľných. Nefunguje nezabezpečené pripojenie Ak ste si nastavili nezabezpečené pripojenie pre odosielanie emailov (port 25) a máte problém odosielať, je pravdepodobné, že váš ISP (Internet Service Provider - Poskytovateľ internetového pripojenia) nepodporuje alebo rovno zakázal používanie portu 25 v jeho sieti. Odporúčame, aby ste použili zabezpečené pripojenie (porty 465 alebo 587).
  3. V tomto návode si ukážeme, ako si nastaviť emailové konto v prostredí klienta Mozilla Thunderbird, ktorý odporúčame používať pre správu emailov. Ak nemáte ešte Thunderbird nainštalovaný, môžete si ho stiahnuť kliknutím sem. Pridanie nového emailového účtu do Thunderbird Tento postup platí pre prípad, že Thunderbird už máte nainštalovaný, ale nepridali ste si nový emailový účet hneď po inštalácii alebo v Thunderbirde už nejaký účet máte nastavený a chcete si pridať ďalší. Ak ste si Thunderbird práve nainštalovali, pokračujte nižšie sekciou Automatické nastavenie (odporúčané). Pre pridanie emailového účtu kliknite hore v ponuke na Nástroje: Ak túto ponuku nevidíte, v modrej lište kliknite pravým tlačidlom myši a označte si ponuku Panel Ponuka: Ak v ponuke už Nástroje máte, kliknite následne dole na položku Nastavenie účtov: Otvorí sa zoznam účtov a naľavo dole pod zoznamom si z ponuky Akcie s účtami vyberte možnosť Pridať poštový účet: Automatické nastavenie (odporúčané) Bez ohľadu na to, či pridávate prvý účet do Thunderbird alebo len ďalší, nakoniec sa dopracujete k formuláru, kam je potrebné zadať prihlasovacie údaje. Predtým, než sem zadáte údaje, otestujte si prihlásením na RoundCube Webmail, či máte správne prihlasovacie údaje. Ak prihlásenie nefunguje, zmeňte si heslo podľa návodu. Polia vyplňte nasledovne: Vaše celé meno: zvoľte si, pod akým menom chcete vystupovať ako odosielateľ E-mailová adresa: zadajte celý názov vašej emailovej adresy, ako v príklade Heslo: zadajte heslo, ktoré si u schránky vytvorili alebo vygenerovali. Po zadaní údajov kliknite na Pokračovať. Na ďalšej strane uvidíte možnosti výberu či chcete používať protokol IMAP alebo POP. IMAP: emaily budú uložené na serveri a budete ich môcť čítať na hocijakom počítači, napr. prihlásením cez Webmail. Emaily, ktoré odošlete, budú uložené na serveri a pre ich čítanie budete potrebovať aktívne internetové pripojenie POP3: pošta sa zo schránky na serveri len sťahuje, pričom si môžete nastaviť ako dlho sa správy ešte majú ponechať na serveri. Poštu si takto ukladáte do počítača a je dostupná aj pri neexistujúcom internetovom pripojení alebo zrušenej schránke. Odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači. Výber IMAP Výber POP (všimnite si, že tak isto ako v prípade IMAP, aj tu sa automaticky nastavili servery pre príjem a odosielanie pošty) Kliknite na Hotovo a ak ste všetky údaje zadali správne, mali by ste sa dopracovať k takémuto podobnému hláseniu (na tejto karte si môžete ešte zrealizovať dodatočné nastavenia, ale pre základné používanie schránky to nutné nie je, kliknite na Dokončiť a môžete začať používať svoju schránku): Manuálne nastavenie Ak máte nejaký dôvod prečo si nastaviť servery a porty vlastnoručne, tak na stránke s výberom protokolu IMAP/POP (viď vyššie) kliknite vľavo dole na Nastaviť manuálne. Ak chcete používať protokol IMAP pre príjem správ, tak si IMAP a SMTP (odosielanie pošty) nastavte presne ako je na obrázku (malo by to byť už vyplnené): Ak chcete používať POP3 (POP) pre príjem správ, tak si konto nastavte takto: Pre odosielanie pošty (SMTP) sa štandardne používa port 465, je však možné si nastaviť aj port 587 pri odporúčanom zabezpečení STARTTLS.
×
×
  • Create New...