Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''prijímanie''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Webserver
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
    • Vlastné úpravy v Exowebe
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Niekedy môže nastať situácia, že emailový klient, ktorý používate napr. Microsoft Outlook (stáva sa častejšie) alebo Mozilla Thunderbird (nestáva sa príliš často) vám prestane fungovať, buď že sa nedokáže pripojiť na naše servery (mail.exohosting.com a smtp.exohosting.com) alebo prijímať, či odosielať emaily. V drvivej väčšine prípadov je problém na strane klienta. Emailový klient sa nevie pripojiť na servery Exohosting Keď má emailový klient problém s pripojením na naše servery, prvé čo by ste mali spraviť, je prihlásiť sa do svojej schránky cez RoundCube Webmail a otestovať si prijímanie a odosielanie emailov. Ak posielanie správ nefunguje ani vo Webmaile, uistite sa prihlásením do Control panela v sekcii Fakturácia, či nemáte neuhradené nejaké služby, či neexspirovala doména alebo nemáte deaktivovanú nejakú doplnkovú službu. Ak nič také nevidíte, kontaktujte nás pre preverenie problému. Ak posielanie a prijímanie emailov v RoundCube Webmail funguje, schránka je v poriadku a problém je najskôr vo vašom zariadení. Najprv vyskúšajte reštartovať všetky zariadenia. Ukončite prácu s klientom a reštartujte router. Môže sa stať, že váš poskytovateľ internetového pripojenia zmenil IP adresu alebo iné nastavenia, v tomto prípade často býva reštart routera potrebný a vie vyriešiť problémy s pripojením. Ďalej odporúčame reštartovať aj počítač. Po reštarte všetkých zariadení sa väčšina problémov obyčajne vyrieši. Ak ani reštart nepomohol, odporúčame skontrolovať, či máte v klientovi zadané správne heslo do emailovej schránky a nastavené správne servery a porty v odporúčaných kombináciách. Nesprávne nastavenia sú ďalšou častou príčinou prečo sa klient nedokáže pripojiť na naše servery, zvykne sa to diať po aktualizácii bezpečnostných certifikátov na serveri. Ak sú servery a porty správne nastavené, odporúčame dočasne vypnúť antivír a firewall, ktorých aktualizácie občas spôsobujú vyššie spomenuté problémy. Keď nepomohlo ani vypnutie antivíru a firewallu, odporúčame, aby ste si preverili, či nepoužívate zastaralú verziu emailového klienta, čo môže byť ďalšia príčina jeho nefunkčnosti. Problém však môže nastať aj v prípade nejakej aktualizácie, ktorá mohla "niečo pokaziť". Tento problém často nastáva u klientoch Microsoft Outlook. Ak ani v tomto prípade sa problém nevyriešil a používate práve Microsoft Outlook, odporúčame otestovať iný klient, napr. Mozilla Thunderbird, s ktorým naši zákazníci majú všeobecne dobré skúsenosti. Emailový klient sa pripojí na servery, ale neprijíma ani neodosiela emaily Môže sa stať, že váš emailový klient sa tvári, že je v poriadku, teda vyzerá to tak, že sa na servery pripojil, ale má problém s prijímaním správ alebo odosielaním. V tomto prípade odporúčame postupovať ako v prvom prípade, ale navyše je potrebné dôkladnejšie skontrolovať funkčnosť samotnej emailovej schránky. Prihláste sa na RoundCube Webmail danej emailovej schránky, s ktorou máte problém (ak máte problém s viacerými, tak nemusí byť problém v konkrétnej schránke) a skontrolujte, či na Webmaile viete prijímať a odosielať emaily. Ďalej odporúčame podľa návodu Bezpečnostná kontrola emailovej schránky si overiť, či v schránke nemáte zvláštne údaje v nastaveniach Identity alebo Pravidiel (Filtrov), ktoré spôsobujú problémy s doručovaním resp. preposielaním emailov. Ak nájdete problémy v Identite alebo Pravidlách, tak podľa návodu uverejnenom vyššie si ihneď zmeňte heslo k emailovej schránke a odstráňte problémy s Identitou a Pravidlami. Následne bude potrebné aktualizovať heslo aj v samotnom klientovi. Ďalší problém môže byť, že máte zapnutú ochranu SMTP servera (to by ste ale mali problém už s odosielaním z RoundCube Webmail), v ktorom máte zaradené krajiny ako Slovensko alebo Česko a včera ste prišli napr. do Nemecka, tak je potrebné si do zoznamu povolených krajín pridať Nemecko a potom odosielanie začne fungovať. Tento problém sa však týka len odosielania emailov, nie prijímania.
  2. Na správu emailov vo vašej emailovej schránke môžete používať RoundCube Webmail (ak chcete používať len čisto webmail a nie emailový klient napr. Mozilla Thunderbird alebo Microsoft Outlook), ale ak vám RoundCube nevyhovuje alebo používate Gmail a chcete si spravovať emaily v Gmaile, v tomto návode si vysvetlíme postup, ako si môžete emailovú schránku integrovať do rozhrania Gmail a prijímať, či odosielať emaily tam. V návode budeme používať dve vzorové schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk - toto bude schránka, ktorú používate u nás, na našich serveroch (konkrétne u seba použijete nejakú svoju, čo máte u nás) exohostingemail@gmail.com - schránka, ktorú používate v rámci Gmail (konkrétne u seba použijete svoju gmailovú adresu) Najprv sa prihlásením schránkou nazov-schranky@exotechnologies.sk na RoundCube Webmail uistite, že máte platné prihlasovacie údaje, budete ich potrebovať. Ak prihlásenie funguje, prihláste sa schránkou exohostingemail@gmail.com na Gmail. Nastavenie prijímania emailov v Gmail (POP) Po prihlásení do svojho Gmail účtu (náš príkladový exohostingemail@gmail.com) kliknite hore vpravo na ozubené koliesko (Nastavenia) a následne na položku Zobraziť všetky nastavenia: Následne kliknite na kartu Účty a import, tu nás budú zaujímať dve položky označené v zelenom obdĺžniku Odosielať ako: - tu si nastavíte odosielanie (SMTP) emailov vašej schránky z prostredia Gmail Skontrolovať poštu z iných účtov: - tu si nastavíte prijímanie (POP) emailov do vašej schránky v prostredí Gmail Začneme s druhou položkou Skontrolovať poštu z iných účtov, teda nastavíme si prijímanie emailov. Prijímanie emailov v prostredí Gmail (POP) Pri položke Skontrolovať poštu z iných účtov kliknite na modrý odkaz Pridať e-mailový účet: Otvorí sa nové okno, kam do políčka zadajte svoju emailovú adresu, čo máte vytvorenú u nás v EXO Hosting (teda tú, ktorej emaily chcete prijímať v prostredí Gmail). V našom príklade to je nazov-schranky@exotechnologies.sk. Uistite sa, že zadávate správny názov, bez preklepov a kliknite na Ďalej. Na ďalšej stránke ponechajte označenú možnosť Importovať poštu z iného účtu (POP3), nič iné sa tam vlastne ani nedá označiť. Kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane vyplníte prihlasovacie údaje, ktorými sa Gmail bude prihlasovať do vašej schránky pre kontrolu novej pošty. Túto časť pozorne čítajte, aby ste predišli problémom s pripojením. Používateľské meno: tu je potrebné zadať celú emailovú adresu, v našom prípade nazov-schranky@exotechnologies.sk. Hoci by sa mohlo zdať, že Gmail chce od vás meno, pod ktorým budete vystupovať v rámci komunikácie, nič iné ako emailovú adresu neakceptuje Heslo: sem zadajte heslo k vašej emailovej schránke. Uistite sa, že zadaným heslom sa viete prihlásiť do RoundCube Server POP: čokoľvek tu už bude vyplnené, zmeňte na mail.exohosting.com Port: nastavte na 995 Ponechajte kópiu stiahnutej správy na serveri - označte, ak si prajete, aby Gmail vo vašej schránke nechával kópiu pošty na našich (EXO) serveroch. Je to vhodné označiť, ak si chcete ponechávať zálohy emailov, nutné je však svoju schránku v rámci našich serverov z času na čas sledovať, aby sa nezaplnila emailami tak, že nebude schopná prijímať ďalšie emaily. Pre tento prípad odporúčame si prečítať článok Ako si zapnúť notifikáciu o zaplnených emailových schránkach. Ak toto pole necháte neoznačené, ako v našom prípade, emaily sa budú z našich serverov mazať a nebude možné ich z našej strany obnoviť Pri sťahovaní pošty vždy použite zabezpečené pripojenie (SSL) - označte, ak ste nastavili port na hodnotu 995 (takže v našom prípade je potrebné to označiť) Možnosti Označiť doručené správy štítkom a Archivovať prichádzajúce správy (neukladať ich v Doručenej pošte) sú voliteľné podľa toho, ako si chcete poštu spravovať v prostredí Gmail. Keď budete mať všetko správne vyplnené a označené, kliknite na Pridať účet. Na ďalšej strane sa objaví možnosť si vybrať, či chcete aj nastaviť odosielanie. Ak áno (čo je predpoklad, že áno) ponechajte označenú možnosť Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" a kliknite na Ďalej (následne pokračujte nižšie sekciou Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP)) Ak označíte Nie (neskôr to môžete zmeniť), Ďalej sa zmení na Hotovo a sprievodca sa ukončí. Prijímanie emailov do vašej schránky v rámci rozhrania Gmail je nastavené a emaily už môžete prijímať (platí aj v prípade, ak by ste označili Áno) Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP) Ak ste v predchádzajúcom kroku označili Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" tak sa objaví nižšie zobrazené okno pre nastavenie odosielania emailov z vašej schránky v rámci Gmail rozhrania, kde údaje už budú vyplnené. Ako meno môžete zadať vaše meno, nie je potrebné tam zadať emailovú adresu, ako v prípade, keď sme nastavovali prijímanie emailov. Možnosť Použiť ako alias môžete ponechať označené alebo odznačiť ako v našom príklade, ide o spôsob ako Gmail bude pracovať s vašimi emailami v rámci odosielania, vysvetlenie je tu, ale ide fakticky len o interné nastavenia, ktoré nemajú vplyv na doručenie vašej pošty do iných schránok. Po nastavení všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej. Ak ste počas nastavovania prijímania emailov označili Nie (ak ste označili Áno, nasledujúce dva obrázky môžete preskočiť a pokračujte červenou poznámkou k SMTP uvedenej nižšie), tak k oknu pre nastavenie odosielania emailov sa preklikajte cez Nastavenia → Účty a Import do sekcie Odosielať ako:. Kliknite na Pridať ďalšiu e-mailovú adresu: Vyskočí okno veľmi podobné tomu, čo vám vyskočilo v prechádzajúcom prípade, len s tým rozdielom, že tu musíte už aj zadať vašu emailovú adresu, obdobne ako v našom príklade (môžete označiť Použiť ako alias:, ale aj nemusíte, vysvetlenie k tomu nájdete na priloženom odkaze): Bez ohľadu na to, ktorým oknom (spôsobom) ste začali, v oboch prípadoch sa dopracujete k oknu, kde je potrebné zadať SMTP nastavenia ako na obrázku nižšie: Upozornenie: Predtým než začnete vypĺňať tieto nastavenia, odporúčame, aby ste pri svojej schránke vypli nastavenie ochrany SMTP servera. Ak máte ochranu SMTP servera zapnutú a máte tam nastavené krajiny ako napr. len Slovensko a(alebo) Česko, nastavenie SMTP (odosielanie emailov) v Gmail prostredí nebude úspešné, keďže Gmail používa na odosielanie emailov servery v lokalitách mimo Slovenska. Podľa doterajších skúsenosti ide o krajiny USA, Belgicko, Francúzsko, Fínsko a Veľká Británia, takže ak máte zapnutú ochranu SMTP servera, je potrebné si tam tieto krajiny buď pridať alebo ochranu vypnúť úplne (odporúčame). Ak nechcete ochranu SMTP vypínať, povolené máte vyššie uvedené krajiny a pri pokuse odoslať email dostávate chybové hlásenie 535, kontaktujte nás a preveríme daný stav, či neodosielate z IP adresy, ktorá je mimo týchto krajín. Server SMTP: čokoľvek tu bude zadané, zmeňte na smtp.exohosting.com Používateľské meno: zadajte názov vašej schránky Heslo: zadajte heslo k vašej schránke, overte si, či sa viete zadaným heslom prihlásiť na RoundCube Webmail (prihláste sa, budete to za chvíľu možno potrebovať) Port: ponechajte východzí s hodnotou 587, v tom prípade musí byť označená možnosť Zabezpečené pripojenie použitím protokolu TLS (odporúča sa) Môžete použiť aj Port: 465, vtedy sa označená možnosť automaticky zmení na Zabezpečené pripojenie použitím protokolu SSL (odporúča sa) Bez ohľadu na to, ktorý port a typ zabezpečenia k tomu si zvolíte (587 - TLS / 465 - SSL) by ste sa po kliknutí na Pridať účet mali dopracovať k oknu, kde od vás Gmail bude žiadať overenie: Teraz sa prihláste do svojej schránky na RoundCube Webmail (ak už nie ste) a mal by vám prísť email s názvom Gmail Potvrdenie - Poslať email ako nazov-schranky@exotechnologies.sk - ale ak už máte nastavené prijímanie emailov v Gmail prostredí (čo máte, ak ste nezačali nastavovať ako prvé SMTP - odosielanie), tak email vám príde už rovno aj na Gmail. Otvorte ho a uvidíte tam kód, ktorý buď zadajte do políčka na obrázku vyššie a kliknite na Verifikovať, alebo kliknite na odkaz, ktorý je v emaile uvedený nižšie (pozor, ak v nastavení prijímania ste si neoznačili, aby sa ponechala kópia stiahnutej správy na servery, tak email zo schránky môže zmiznúť krátko na to, ako si ho prevezme Gmail): Ak všetko prebehne správne ako má (nie je dôvod, prečo by nemalo) a nevyskočí žiadne chybové okno, tak v Nastaveniach na karte Účty a import uvidíte zadanú vašu stránku v sekciách Odosielať ako: a Skontrolovať poštu z iných účtov:. Ak by ste potrebovali upraviť nejaké informácie, napr. zadať nové heslo (pre prípad, ak by ste si ho zmenili u nás na EXO Hostingu), tak môžete tak učiniť pomocou odkazu upraviť informácie v pravej časti obrazovky (bude to potrebné zrealizovať pre prijímanie aj odosielanie pošty). Na záver odporúčame si ešte v sekcii Odosielať ako: v časti Pri odpovedaní na správu: vybrať možnosť Odpovedzte z tej istej adresy, na ktorú bola správa odoslaná. Ak budete mať v prostredí viac schránok, tak Gmail automaticky nastaví schránku odosielateľa tú, na ktorú ste email prijali. Teraz si môžete otestovať prijímanie a odosielanie emailov z vašej schránky v prostredí Gmail. Odporúčame, aby ste si poslali email z nejakej úplne inej schránky na adresu nazov-schranky@exotechnologies.sk (teda vašu vlastnú, nie našu príkladovú) a po prijatí správy, aby ste na daný email odpovedali. Pošta by sa mala normálne doručiť do prostredia Gmail, aj odoslať z prostredia Gmail.
  3. Nastavenie prijímania a odosielania pošty v emailových klientoch Ak potrebujete nastaviť prijímanie a odosielanie emailov v niektorom emailovom klientovi (napr. Outlook, Thunderbird a pod.), tu nájdete zoznam serverov a portov, ktoré treba zadať do nastavení, aby prijímanie a posielanie emailov fungovalo správne. Predtým, než začnete s nastaveniami emailového klienta, si najprv otestujte prihlásenie cez RoundCube Webmail, kde v prihlasovacom formulári zadáte celú emailovú adresu ako meno používateľa; a ručne (alebo sa uistite, že máte heslo správne skopírované bez medzier na začiatku alebo konci) zadajte heslo k schránke. Úspešným prihlásením si takto overíte, že máte správne heslo k svojej emailovej schránke. Zároveň odporúčame si v schránke otestovať prijímanie a odosielanie emailových správ, aby ste sa uistili, že vaša emailová schránka je plne funkčná, bez obmedzení. Ak si heslo nepamätáte, kedykoľvek si môžete vo svojom Control Paneli vygenerovať heslo nové, ktoré obyčajne funguje do minúty. Upozornenie: Pozorne si prečítajte aké porty k akým serverom treba nastaviť, a či ide o zabezpečené pripojenie alebo nie. Nesprávne kombinácie sú častou príčinou, že prijímanie alebo odosielanie emailov v klientoch nefunguje alebo hlási problém s certifikátom. Prijímanie emailovej pošty IMAP nastavenia IMAP (Internet Message Access Protocol) (niekedy aj IMAP4) je protokol, ktorý umožňuje vzdialený prístup k emailovej schránke - v praxi to znamená, že ak v emailovom klientovi si nastavíte príjem správ prostredníctvom protokolu IMAP, vo svojom klientovi si priamo riadite obsah emailovej schránky, podobne ako keby ste si schránku riadili priamo vo Webmaile. Výhoda tohto protokolu je synchronizácia - ak v klientovi vymažete správy, budú vymazané aj v schránke, ak správy presuniete z jednej zložky do druhej, presunú sa aj v emailovej schránke. Protokol IMAP je ideálne riešenie, ak používate viacero zariadení (počítač, notebook, tablet, či smartphone) a potrebujete vo všetkých zariadeniach vidieť rovnaký obsah. Zároveň však dbajte na to, aby ste si emailové správy udržiavali s prehľadom a zbytočné, či nepotrebné správy mazali (aj z Koša) alebo v klientovi presúvali do lokálnych priečinkov. Ak nebudete správy vymazávať vo vašom klientovi, tak budú stále prítomné v schránke a časom sa schránka môže úplne zaplniť a ďalšie správy prestane prijímať. Aby ste sa vyhli problémom so zaplnenými schránkami, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach. Nastavenie IMAP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): IMAP server: mail.exohosting.com Port: 993 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera mail.exohosting.com musíte použiť port 993 (IMAP) a pripojenie zabezpečené pomocou SSL/TLS: Nastavenie IMAP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením IMAP server: mail.<vasadomena.koncovka> Port: 143 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 143 a zabezpečenie pripojenia žiadne. POP nastavenia POP (Post Office Protocol) (alebo ešte stále často POP3) je protokol, ktorý sa používa pre sťahovanie emailových správ z emailovej schránky - ak používate viac klientov na viacerých počítačoch tak správy, ktoré ste si do klienta pomocou protokolu POP stiahli, tak sa na ďalšom počítači stiahnu znovu. Oproti protokolu IMAP má výhodu, že je jednoduchší na implementáciu, v prípade veľkých emailových schránok obvykle pracuje rýchlejšie, nevýhodu má v tom, že sa nesynchronizuje s emailovou schránkou. Keďže v prípade POP sa zo servera len sťahujú kópie správ, je veľmi dôležité, aby ste si v emailovom klientovi nastavili obdobie, po akej dlhej dobe sa majú stiahnuté emaily zo schránky vymazať. Ak tak neurobíte, tak vaša schránka sa bude čoraz viac zapĺňať, až sa zaplní úplne, prestane ďalšie správy prijímať a potom bude nutné sa prihlásiť na Webmail a správy si zmazať manuálne. Zároveň odporúčame, aby ste si možnosť mazania po určitých dňoch, nastavili vo všetkých klientoch rovnako (napr. po 14 dňoch). Ak ste si nastavili dlhšiu lehotu na zmazanie emailov po stiahnutí zo servera, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach. Nastavenie POP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): POP server: mail.exohosting.com Port: 995 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití servera mail.exohosting.com musíte použiť port 995 (POP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS. Nastavenie POP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením POP3 server: mail.<vasadomena.koncovka> Port: 110 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 110 (POP) a zabezpečenie pripojenia žiadne. Odosielanie emailovej pošty SMTP nastavenia SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) je jednoduchý protokol umožňujúci odosielanie emailových správ z vášho emailového klienta. Protokol zrealizuje doručenie emailovej pošty pomocou priameho spojenia medzi odosielateľom a adresátom. Pričom platí: ak na prijímanie správ používate protokol IMAP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá na serveri a uvidíte ju vo všetkých zariadeniach, ktoré sa k danej schránke pripájajú cez IMAP ak na prijímanie správ používate protokol POP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá len v tom zariadení, z ktorého ste správu odoslali Nastavenie SMTP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané): SMTP server: smtp.exohosting.com Port: 465 Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS) Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera smtp.exohosting.com musíte použiť port 465 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS: V prípade odosielania pošty cez zabezpečený server smtp.exohosting.com namiesto portu 465 môžete použiť aj port 587, v tomto prípade ale Zabezpečenie pripojenia musíte vybrať STARTTLS a nie SSL/TLS: SMTP server: smtp.exohosting.com Port: 587 Zabezpečenie: Áno (STARTTLS) Príklad v obrázku zobrazuje správne nastavenie protokolu SMTP pri porte 587: Nastavenie SMTP bez použitia SSL zabezpečenia nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením SMTP server: smtp.<vasadomena.koncovka> Port: 25 Zabezpečenie: Nie Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird. Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server smtp.adresa.sk tak port musíte nastaviť 25 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia žiadne. Mám problémy aj so správnym nastavením Tip: V prípade akýchkoľvek problémov s prijímaním a odosielaním pošty, odporúčame sa najprv uistiť, či máte uhradené všetky služby (ideálne prihlásením do Control Panela, či prijímanie a odosielanie funguje cez Webmail a pred kontaktovaním technickej podpory odporúčame reštartovať všetky zariadenia (emailový klient, počítač) vrátane internetu (router, wifi). Problémy so zabezpečeným pripojením Výnimočne môže nastať, že aj v prípade správneho nastavenia serverov a portov máte problém s prijímaním a odosielaním emailov pomocou emailových klientov, ktoré sa prejavujú chybovými hláseniami v ohľade certifikátu. Ak máte nastavené SSL zabezpečenie (teda servery používate *.exohosting.com) a jedného dňa vám zrazu prestali fungovať emaily napr. v Outlooku, skontrolujte si, či máte antivírusový program aktualizovaný - samotný antivír, vrátane vírusovej databázy. Niekedy sa môže stať, že na antivír vyšla problémová aktualizácia, ktorá neumožňuje prijímať a / alebo odosielať emaily pomocou emailových klientov. Takýto stav zvyčajne trvá niekoľko hodín, maximálne deň-dva, pokým antivírová spoločnosť nevydá novú aktualizáciu, ktorá chybu so SSL odstráni. V tomto prípade odporúčame minimálne dočasne si nastaviť emailové kontá bez použitia SSL zabezpečenia. Ďalším problémom môže byť, ak používate starší emailový klient (často sa to stáva v prípade Outlooku), ktorý nepodporuje novšie typy šifrovania alebo jeho vydavateľ ukončil technickú podporu tohto klienta. Ak skutočne používate starší typ klienta (Outlook 2016, vrátane), odporúčame jeho aktualizáciu. Týka sa to aj starších operačných systémov, hoci v prípade už nepodporovaných Windows 7 alebo 8.1 sme nezaznamenali žiadne problémy s certifikátmi, odporúčame aktualizáciu aspoň na Windows 10 alebo rovno už Windows 11. V prípade ak používate archaické vydania ako Windows Vista alebo dokonca XP, tak problémy s certifikátmi budú veľmi pravdepodobné. Nesprávne zadaný server Pri zadávaní serverov sa uistite, že ste zadali server exohosting.com a nie exohosting.sk. Pre emaily používame koncovku .com. Meno Ak emailový klient si od vás pýta meno a zadáte tam svoje meno a po nastavení účtu prijímanie resp. posielanie správ nefunguje, tak do položky Meno zadajte celú emailovú adresu (moja-adresa@mojadomena.tld) Vyplnenie údajov (smartphone) Ak si vypĺňate údaje pre emailový klient, ktorý máte vo svojom smartphone (napr. iPhone), tak niektoré položky máte možnosť zadať ako voliteľné. V tomto prípade sa môže stať, že ak nevyplníte všetky položky, aj tie, ktoré sú len voliteľné, tak prijímanie alebo odosielanie správ nemusí fungovať. Odporúčame vyplniť všetky možné položky, vrátane voliteľných. Nefunguje nezabezpečené pripojenie Ak ste si nastavili nezabezpečené pripojenie pre odosielanie emailov (port 25) a máte problém odosielať, je pravdepodobné, že váš ISP (Internet Service Provider - Poskytovateľ internetového pripojenia) nepodporuje alebo rovno zakázal používanie portu 25 v jeho sieti. Odporúčame, aby ste použili zabezpečené pripojenie (porty 465 alebo 587).
×
×
  • Vytvoriť nové...