Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI)


      Ako využiť vo svoj prospech písanie textov a popisov produktov pomocou umelej inteligencie.

    Texty a popisy produktov si môžete písať aj pomocou umelej inteligencie. Túto možnosť sme aktivovali od verzie Exowebu 10.161.0.

    Umelú inteligenciu môžete využiť na písanie textu pri tvorbe webovej stránky, napr. v sekciách Text alebo Obrázok a text a pod., ale najmä v Obchode, keď potrebujete napísať zaujímavé texty pre popis produktov.

     

    Upozornenie:

    Umelú inteligenciu môžu využívať zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Pre zákazníkov so službou 1Web nie je umelá inteligencia dostupná.

     

     

    Umelá inteligencia pri tvorbe webovej stránky

     

    Pri vytváraní stránky môžete si do obsahu vkladať rôzne textové sekcie. Ako využiť umelú inteligenciu pri vkladaní textu do obsahu stránky si ukážeme na obrázku nižšie. Nabehnite kurzorom myši na oblasť, v ktorej chcete napísať svoj vlastný text tak, aby oblasť zozelenela ako v tomto prípade a kliknite na obsah ľavým tlačidlom myši:

    text-vyber-oblasti.png

     

    Po kliknutí sa otvorí editor textu, s ikonou AI generátor textov, kliknite na ňu:

    text-oblast-editora.png

     

    Najprv odsúhlaste podmienky s používaním danej služby kliknutím na Prijať (stačí to urobiť raz):

    ai-generator-textu-suhlas-s-podmienkami.png

     

    Následne sa otvorí predvolené okno s niekoľkými informáciami a nastaveniami.

    Napravo hore môžete vidieť limit zostávajúcich položiek - platia pre daný deň, takže ak si dnes pošlete 20 požiadaviek na vygenerovanie textu, na druhý deň budete mať opäť plný počet.

    V sekcii Tón hlasu máte tri možnosti si vybrať, v akom tóne bude napísaný text. Ponechajte Neutrálny, ak chcete mať text v bežnom štýle. Môžete si vybrať ešte tón Ležérny pre viac odviazanú komunikáciu alebo Formálny, pre vážnejší text.

    Nižšie v sekcii označenej ako Napíš odsek o napíšte aspoň 15 znakov, ktoré by mali byť charakteristické pre váš požadovaný obsah:

    ai-generator-textu-predvolene-okno.png

     

    Napríklad napíšte si niečo v zmysle Naša firma sa zoberá poskytovaním služieb v oblasti inštalácii elektrických rozvodov s použitím moderných technológií, asi takto a kliknite na Generovať text:

    ai-generator-textu-priklad-textu.png

     

    Umelá inteligencia potrebuje len pár sekúnd, aby váš text rozšírila a vylepšila.

    Ak sa vám text páči, kliknite na konci textu na zelenú ikonku pre skopírovanie textu, ktorý si potom môžete vložiť kam potrebujete alebo kliknite rovno na tlačidlo Vložiť a text sa automaticky vloží do vašej stránky, pričom pôvodný text sa nahradí.

    Ak sa vám vygenerovaný text nepáči, môžete kliknúť na Skúsiť znovu a umelá inteligencia vygeneruje iný text. Všimnite si, že zakaždým keď vygenerujete nový text, tak počítadlo napravo hore zakaždým odpočíta jednu požiadavku.

    ai-generator-textu-navrh-textu.png

     

    Výsledný text si potom môžete prezrieť na svojej stránke a v prípade potreby upraviť (nabehnutím kurzorom myši na text a kliknutím na obsah):

    text-navrhnuty-umelou-inteligenciou.png

     

    Obdobne môžete umelú inteligenciu použiť aj v iných sekciách, ktoré umožňujú písanie textu, napr. Jedálny lístok, ak by ste potrebovali vymyslieť pútavý text pre najnovší hit šéfkuchára.

     

    Umelá inteligencia pri popise produktov v Obchode

     

    Zákazníci s Exowebmi, ktoré majú dostupný Obchod (balíky Biznis Web a Max Web) majú možnosť využiť umelú inteligenciu pri vytváraní popisov produktov, čo sa hodí najmä vtedy, ak potrebujete produkt zaujímavo opísať.

    V Obchode kliknite na sekciu Produkty a potom na zvolený produkt. Napravo hore kliknite na AI generátor textov:

    ai-obchod-vlastny-popis-produktu.png

     

    Po kliknutí na AI generátor textov váš pôvodný text sa automaticky zvolí ako návrh, ktorý kliknutím na tlačidlo Vylepšiť text môžete... vylepšiť. Ako v predchádzajúcom prípade, aj v tomto, môžete zvoliť tón hlasu buď Neutrálny alebo Formálny, či Ležérny. V Obchode pribudla možnosť si zvoliť, aký dlhý text chcete mať v popise produktu, či krátky, stredný alebo dlhý.

    ai-obchod-vlastny-popis-produktu-pred-generovanim.png

     

    Kliknite na Vylepšiť text a všimnite si ako umelá inteligencia pôvodný text rozšírila a vylepšila. Text si môžete skopírovať, skúsiť znovu pregenerovať alebo ním rovno nahradiť pôvodný text:

    ai-obchod-vlastny-popis-produktu-po-generovani.png

     

    Samozrejme môžete si napísať text nanovo tak, že umelej inteligencii napíšete o čom má písať. Ako to celé funguje, ukážeme si vo videu:

     

    Umelú inteligenciu môžete používať pri tvorbe stránky alebo vytváraní popisov produktov. Nie je možné ju používať v Blogoch, kde sa predpokladá, že články si budete písať vlastnými slovami 👍




  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...