Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Možnosti úprav súboru php.ini


    Na serveroch EXO Hosting ponúkame možnosť si upraviť súbor php.ini. Úpravou súboru php.ini môžete zmeniť nastavenia vašej aktuálnej verzie PHP. Pred úpravami súboru php.ini odporúčame si prečítať článok Ako si zobraziť a zmeniť verziu PHP, aby ste mali istotu, že upravujete práve ten súbor php.ini, ktorý potrebujete upraviť.

     

    Upozornenie:

    Do súboru php.ini zasahujte len vtedy, ak viete, čo robíte. Nesprávnymi alebo zlými zmenami si môžete znefunkčniť webovú stránku. Ak nie ste si istí, či sú zmeny správne, kontaktujte svojho správcu webovej stránky, aby zmeny preveril, či nebudú mať nepriaznivý vplyv na chod vašej webovej stránky.

     

     

    Úprava php.ini

     

    Súbor php.ini si môžete upraviť prihlásením na server pomocou protokolu FTP a následne kliknutím na zložku /conf/ (obyčajne ide o prvú zložku na serveri, ktorú uvidíte hneď po prihlásení):

     

    webftp-monsta-ftp-adresare.png

     

    Po kliknutí na /conf/ uvidíte zložky s názvami jednotlivých PHP verzií, v ktorých sa nachádzajú súbory php.ini:

     

    webftp-monsta-conf-php.png

     

    Kliknutím na súbor php.ini (v Monsta FTP ako na ilustračnom obrázku) sa zobrazia možnosti pre súbor, kliknite na Stiahnuť:

     

    webftp-monsta-php.ini.png

     

    Súbor si stiahnite do počítača a otvorte napr. v Notepad++ (odporúčame).

    Po otvorení súboru na prvých riadkoch uvidíte možnosti nastavenia výkonu (využitia pamäte na serveri a času behu skriptov) resp. možností na zaznamenávanie chýb. Tieto nastavenia sú východzie pre verziu PHP 7.3 a vyššie. V prípade starších PHP verzií (7.2 a nižšie) sú tieto hodnoty vo východzom nastavení nastavené na nižších hodnotách.
     

    phpini-zakladne-nastavenia.png

     

    V nasledujúcej tabuľke uvádzame popis jednotlivých typov konfigurácie:

    Typ konfigurácie Hodnota Popis
    max_execution_time 300 sekúnd Maximálny čas v sekundách, počas ktorého môže skript bežať, kým ho server neukončí. Pomáha to zabrániť tomu, aby zle napísané skripty nezaťažovali server a tým nespomaľovali webové stránky.
    max_input_time 60 sekúnd Maximálny čas v sekundách, počas ktorého môže skript analyzovať vstupné údaje, napr. ako POST a GET. Časovanie začína vo chvíli, keď je na serveri vyvolané PHP a končí, keď sa spúšťanie začína.
    memory_limit 512 MB Maximálne množstvo pamäte, ktoré môže skript prideliť. Pomáha to predchádzať zle napísaným skriptom, ktoré zaberajú všetku dostupnú pamäť na serveri. Bez ohľadu na to, akú vyššiu veľkosť si sem zapíšete, stále budete mať dostupných max. 512 MB.
    display_errors Zapnuté Nastavenie, či sa chyby PHP webovej stránky majú zobraziť na monitore alebo či sa majú pred používateľmi skryť. Odporúčame mať zapnuté, ak vytvárate webovú stránku, aby ste mohli odstrániť prípadné chyby. Po dokončení odporúčame toto nastavenie vypnúť.
    log_errors Zapnuté Nastavenie, či sa chybové záznamy skriptov majú zapisovať do denníka chýb servera. Je lepšie používať tento spôsob zaznamenávania chýb namiesto zobrazovania chýb (display_errors). V prípade ak na webe neevidujete žiadne problémy, môžete si toto nastavenie vypnúť.
    upload_max_filesize 256 MB Nastavenie určuje aké veľké súbory (v MB) je možné nahrávať pomocou PHP skriptov. Ide o maximálne povolenú hodnotu, v prípade väčších súborov použite protokol FTP.
    post_max_size 256 MB Nastavuje maximálnu povolenú veľkosť zapísaných údajov v príspevku. Toto nastavenie ovplyvňuje aj nahrávanie súborov. Ak chcete nahrať veľké súbory, táto hodnota musí byť väčšia ako upload_max_filesize. 256 MB je maximálne povolená veľkosť.
    max_input_vars 3000 riadkov Určuje koľko vstupných premenných sa najviac akceptuje. Napr. ak robíte preklad redakčného systému a prekladáte položku po položke, tak nízky limit tohto nastavenia nemusí umožniť odoslať a uložiť väčšie množstvo dát naraz. V prípade potreby si toto nastavenie môžete kedykoľvek navýšiť. 3000 je predvolená hodnota na našich serveroch.

     

    Ak potrebujete komplexný prehľad o PHP nastaveniach či funkciách, odporúčame si pozrieť dokumentáciu a najmä manuály:

     

    Po zmenách nahrajte súbor php.ini naspäť do príslušného priečinka a v Control Paneli v službe Nastavenie Apache a PHP kliknite na Reštart php pre FastCGI. Nové nastavenia pre PHP sa uplatnia do minúty.

     

    cp-restart-php.png

     

     

    Obnova súboru php.ini

     

    Ak nemáte zálohovaný pôvodný súbor php.ini a po vlastných úpravách by ste ho potrebovali vrátiť do východzieho stavu, tak ho najprv zo servera zmažte (existuje len nízka pravdepodobnosť, že by sa po zmazaní php.ini súboru mala vaša webová stránka znefunkčniť, keďže v tomto prípade sa začne načítavať záložný php.ini súbor z našich serverov) a potom v Control Paneli si zmeňte PHP verziu pre web na hocijakú inú (napr. z PHP 8.1 na PHP 7.4) - už len touto zmenou sa nanovo vygenerujú všetky zmazané php.ini súbory. Následne si zmeňte PHP verziu na pôvodnú čo ste chceli mať nastavenú a vaša webová stránka bude bežať pod východzím nastavením php.ini.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. mája 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.144.0, táto verzia priniesla niekoľko vylepšení a zmien. Od poslednej publikovanej verzie 10.138.0 pribudli len drobné vylepšenia, ktoré neboli podstatné pre prevádzkovanie vašich stránok, preto sme všetko zhrnuli do tohto článku, keďže medzitým pribudli ďalšie zmeny.

       

      Webová stránka

       

      Odkaz na TitTok

      V nastaveniach profilu vašej webovej prezentácie, konkrétne v Detailoch kontaktu si odteraz môžete nastaviť odkaz na svoj profil na sociálnej siete TikTok. Viac informácií nájdete v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb.

       

      101440-profil-detaily-kontaktu-2.png

       

      Logo Exoweb v menu hlavnej ponuky

      Menu hlavnej ponuky už nejaký ten čas obsahuje naše firemné logo, pre lepšiu identifikáciu, akú službu používate 💪

       

      101440-exoweb-editor-menu.png

       

      Užitočné odkazy

      V tom istom menu nájdete nižšie sekciu Pomoc, ktoré obsahuje odkazy na naše návody (nie ako pôvodne na odkazy developera v anglickom jazyku), okrem kategórie Open Source, ktorá zostala v pôvodnom znení.

       

      101440-exoweb-pomoc-v-slovencine.png

       

      Opravy a vylepšenia

      • Bol opravený problém, ktorý spôsoboval, že extrémne veľké stránky nebolo možné zverejniť.
      • Rovnaký problém so zverejnením mohol nastať v prípade Trial verzií, ktorý bol spôsobený menšou chybou v nastavení aplikácie Stretnutia.
      • Stávalo sa, že  ikona telefónu v miniaplikácii Zavolať sa nezobrazovala korektne alebo vôbec.
      • Vylepšil sa vzhľad ikon v menu hlavnej ponuky (potrebné obrázky v návodoch sme aktualizovali, snáď všetky)

      To je zatiaľ všetko, za posledné obdobie sme programátorom poslali viacero vašich návrhov na vylepšenie služieb, tak čakáme, ktoré sa uchytia. Viac informácií nájdete v našom blogu.

×
×
  • Create New...