Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Nastavenie DNS záznamov, ak doména nie je registrovaná pod EXO Hostingom


    Guest Anonymous
    • Návod ako si nastaviť DNS záznamy, keď doménu máte zaregistrovanú inde a u nás chcete využívať web alebo emailové služby.

    Vo svete webhostingových služieb je pomerne častý jav, keď doména a hosting sa nenachádzajú u rovnakého poskytovateľa. Ak máte doménu zaregistrovanú inde a chceli by ste využívať naše webhostingové služby bez prevodu domény k nám, v tomto článku si všetko vysvetlíme čo a ako nastaviť v súvislosti s DNS záznamami.

    DNS záznamy slúžia k tomu, že pomocou nich si nastavíte, ktoré konkrétne servery chcete využívať v spojitosti s vašou doménou.

     

    Upozornenie:

    Predtým, než začnete s úpravami DNS záznamov, majte na pamäti, že akákoľvek zmena sa môže prejaviť najskôr až po 1-2 hodinách, v niektorých prípadoch to môže trvať dlhšie, kedy dôvodom môže byť cache (viac v tomto článku).

     

     

    Tento článok je rozdelený na 3 sekcie, podľa toho, ktoré konkrétne služby by ste chceli využívať:

    1. Chcem využívať všetky webhostingové služby EXO Hostingu
      • (nastavenie menných serverov EXO Hosting u registrátora vašej domény)
    2. Chcem využívať len webový priestor EXO Hostingu
      • (nastavenie A záznamov EXO Hosting na iných menných serveroch)
    3. Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu
      • (nastavenie MX záznamov EXO Hosting na iných menných serveroch)

     

    Chcem využívať všetky webhostingové služby EXO Hostingu

     

    Ak doménu máte zaregistrovanú inde a chceli by ste využívať všetky naše webhostingové služby, stačí, keď si u svojho registrátora nastavíte naše menné servery (name servers):

     

    Name server 1: ns.exohosting.sk
    Name server 2: ns1.exohosting.eu
    Name server 3: ns3.exohosting.cz

     

    Po zadaní našich serverov u registrátora vašej domény sa naše DNS záznamy začnú automaticky načítavať zhruba po 2 hodinách a po ich načítaní môžete automaticky využívať naše webhostingové služby, vrátane webu a emailu bez nutnosti ďalších zásahov.

     

    Tip:

    Ako pristupovať na server pomocou protokolu FTP a (alebo) k správe emailov, nájdete nižšie v príslušných sekciách.

     

     

    Chcem využívať len webový priestor EXO Hostingu

     

    Táto sekcia platí pre prípad, ak nemáte nastavené menné servery EXO Hosting. Ak by ste chceli na serveroch EXO Hostingu využívať len webový priestor, napr. pre nejakú webovú prezentáciu, tak po vytvorení objednávky kliknite na DNS záznamy v Control Paneli

     

    cp-dns-zaznamy.png

     

    a pozrite si, aká IP sa nachádza pri A záznamoch domény, konkrétne ide o sekciu Záznamy typu A, AAAA, ANAME:

     

    cp-dns-a-zaznamy.png

     

    IP adresa pri hlavnej (koreňovej, root, to je tá bez hviezdičky) doméne určuje, na akom serveri sa má zobrazovať webová stránka. Napr. máte doménu exotechnologies.sk ako v príklade na obrázku, tak v DNS záznamoch u registrátora svojej domény (resp. svojho správcu menných serverov) si nastavíte túto príkladovú IP adresu 92.240.253.72 a po zadaní adresy exotechnologies.sk vo webovom prehliadači sa bude webová stránka zobrazovať zo servera s touto našou IP adresou.

    Ak si u svojho registrátora domény resp. správcu menných serverov vytvoríte záznam s hviezdičkou a vložíte tam túto príkladovú IP adresu, tak všetky subdomény (vrátane www) budú zobrazovať obsah uložený na serveroch s touto IP adresou.

     

    Nastavenie pre hlavnú doménu a všetky subdomény

    Príklad takého zápisu (platí ak doména a všetky subdomény majú zobrazovať obsah z našich serverov, resp. zo servera na danej IP):

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    * 3600 A 92.240.253.xxx

    pozn.: keď sa nastavenie týka koreňovej (root) domény, tak názov záznamu sa nezadáva alebo sa používa zavináč (záleží od nastavení správcu menných serverov). Samotný názov domény sa do DNS záznamov doplní automaticky.

     

    Nastavenie len pre hlavnú doménu (vrátane www)

    Ak by ste chceli mať obsah z našich serverov len na koreňovej (root) doméne a zároveň aj www, bez subdomén, tak si do DNS záznamov zadajte tieto dva záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    www 3600 A 92.240.253.xxx

     

    ...alebo tieto dva. Nastavenie www pomocou CNAME je alternatívny spôsob a po technickej stránke výhodnejší, automaticky sa nastaví ku koreňovej doméne bez ohľadu na zadanú IP adresu:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    www 3600 CNAME mojadomena.tld.

     

    Nastavenie len pre konkrétne subdomény

    Ďalší variant je, že ak by ste chceli na serveroch EXO Hostingu využívať webový priestor len na určitých subdoménach, napr. test.mojadomena.tld a prezentacia.mojadomena.tld, tak si vytvorte tieto záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    test 3600 A 92.240.253.xxx
    prezentacia 3600 A 92.240.253.xxx

     

    Pripojenie na server pomocou protokolu FTP

    Keď budete chcieť využívať u nás webový priestor, tak budete potrebovať FTP prístup. V Control Paneli v službe Správa FTP účtov si najprv vytvorte FTP účet alebo upravte existujúci pregenerovaním hesla a na prístup použite buď WebFTP na odkaze https://monsta.dnsserver.eu/ alebo napr. FTP klient FileZilla. Server ku ktorému sa budete pripájať môžete použiť ftp.exo.eu, prípadne ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Ak by ste sa z nejakého dôvodu chceli pripájať na server ftp.mojadomena.tld, tak do DNS záznamov vášho registrátora domény si musíte vložiť tento záznam:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    ftp 3600 CNAME ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Najskôr tam už budete mať FTP záznam od svojho registrátora domény, tak len upravte hodnotu na náš server. Ak však chcete u nás pristupovať na server len kvôli hlavnej doméne alebo niekoľkým subdoménam, záznam nechajte tak, aby ste si "neodpísali" prístup k FTP na server vášho registrátora domény a v FTP klientovi používajte výhradne server ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu

     

    Táto sekcia platí pre prípad, ak nemáte nastavené menné servery EXO Hosting. V prípade ak chcete využívať len emailové služby na našich serveroch, tak je potrebné, aby ste do DNS záznamov u správcu svojich menných serverov vložili naše MX záznamy, ktoré definujú poštové servery zodpovedné za príjem správ pre vašu doménu.

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Priorita Hodnota záznamu
      3600 MX 10 relay.exohosting.sk.
      3600 MX 20 relay.dnsserver.eu.

     

    MX záznamy do DNS záznamov pridávajte takým spôsobom, že si upravíte pôvodné MX záznamy dodané vaším registrátorom domény (resp. správcom menných serverov) a zmažete všetky ostatné - ak by ich bolo viac. Uistite sa, že v DNS budete mať len MX záznamy EXO Hostingu.

     

    Prístup k emailom

    Pre správu emailovej pošty odporúčame používať RoundCube Webmail alebo si nastavte poštový klient (Thunderbird, Outlook) podľa tohto návodu, pričom odporúčame používať pre príjem a odosielanie emailov servery so zabezpečeným pripojením exohosting.com.

    Ak by ste ale chceli z nejakého dôvodu používať nastavenia pre príjem a odosielanie emailov názov vašej domény (mail.mojadomena.tld resp. smtp.mojadomena.tld), tak do DNS záznamov vášho registrátora domény musíte vložiť ešte tieto dva záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    mail 3600 CNAME pop3-imap.dnsserver.eu.
    smtp 3600 CNAME smtpin.dnsserver.eu.

     

    A nakoniec odporúčame si do DNS záznamov vložiť SPF záznam, aby servery iných prijímateľov považovali vaše emaily za dôveryhodné. Zároveň kontaktujte prevádzkovateľa serverov, na ktorých je umiestnená vaša webová stránka, aby vám do SPF záznamu zahrnul svoj SPF záznam pre zvýšenie spoľahlivosti doručovania emailov.

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 TXT v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all

     

    Tip:

    Ak by ste mali akékoľvek problémy s nastavením DNS záznamov v administrácii domény vášho registrátora, požiadajte o pomoc jeho technickú podporu. Každý registrátor má vlastné pravidlá a možnosti zadávania DNS záznamov, ktoré v niektorých prípadoch môžu byť odlišné od našich.

     

    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 30
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...