Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Let's Encrypt certifikát


      Ako si nastaviť a nainštalovať Let's Encrypt certifikát.

    Let's Encrypt je bezplatný certifikát, ktorý si môže nainštalovať každý zákazník cez svoj Control Panel ku svojej doméne ak hostuje na našich serveroch - táto možnosť nie je dostupná pre služby DNS Parking a DNS Parking plus (okrem DNS Parking plus new, ktorý už nemáme v aktívnej ponuke), je však možné aj pre tieto balíky si vygenerovať Let's Encrypt certifikát, ak si doménu nastavíte ako WWW alias k inej doméne. Let's Encrypt je taktiež možné vygenerovať aj k novej službe Presmerovanie domény.

     

    Inštalácia Let's Encrypt certifikátu

     

    Prihláste sa do svojho Control Panela, v prípade, ak v Control Paneli máte viac domén, vyberte doménu, ku ktorej chcete certifikát nainštalovať a v sekcii služieb nájdite službu SSL certifikáty:

     

    cp-ssl-certifikaty.png

     

    Po kliknutí na odkaz, ak ste doteraz neinštalovali žiadny certifikát, uvidíte len informáciu, že nemáte aktivovaný žiadny certifikát (platí to aj v prípade platených certifikátov). Kliknite na tlačidlo Pridať LetsEncrypt certifikát:

     

    cp-ssl-pridat-le.png

     

    Na ďalšej stránke uvidíte možnosti - ak potrebujete vygenerovať certifikát len pre hlavnú (koreňovú, root) doménu, tieto nastavenia môžete nechať tak, ako sú na obrázku nižšie:

     

    cp-ssl-pridavanie-le.png

     

    Dané nastavenie vygeneruje certifikát pre hlavnú (koreňovú, root) doménu a zároveň aj pre verziu s www - v tomto prípade je nepodstatné, ak máte v poli URL Adresa zadané www aj označenú možnosť WWW prefix.

    Do poľa Subdomény(SAN) si môžete zapísať až 20 subdomén, pričom zadávate len ich názvy a každú subdoménu zadávate na nový riadok, ako v príklade nižšie:

     

    cp-ssl-pridavanie-le-sub.png

     

    Ak by ste potrebovali viac subdomén, zadajte si ich do ďalšieho certifikátu. Kliknite na Požiadať o certifikát a následne sa obnoví stránka s aktuálnym stavom:

     

    cp-ssl-le-spracovava-sa.png

     

    V stave spracováva sa by mal byť certifikát najviac 5 minút, keď nenastane žiadny problém, tak sa prepne do stavu Aktivovaný:

     

    cp-ssl-le-aktivovany.png

     

    Kliknite na odkaz (v stĺpci Common name) a overte si funkčnosť vašej webovej stránky na adrese HTTPS. Ak by zabezpečenie hlásilo, že na stránke máte zmiešaný obsah alebo niektoré časti stránky nie sú zabezpečené, preverte si nastavenie vášho redakčného systému (mali by byť všade nastavené adresy na HTTPS) alebo v zdrojovom kóde vašej HTML stránky si skontrolujte odkazy, či ich nemáte v tvare HTTP. Všetky odkazy je potrebné upraviť na HTTPS, k tomu vám môže pomôcť aj stránka whynopadlock.com, pomocou ktorej si môžete preskenovať svoj web a nájsť potencionálne problémy.

    Ak stránka bude na adrese HTTPS plne funkčná, odporúčame si aktivovať automatické presmerovanie na HTTPS adresu. Presmerovanie bude plne funkčné do 5 minút.

     

    Problém s vygenerovaním certifikátu

     
    V niektorých prípadoch sa môže stať, že vygenerovanie certifikátu skončí chybou neúspešne vygenerovaný:

     

    cp-ssl-le-neuspesne-vygenerovany.png

     

    Zmažte certifikát a vytvorte si ho nanovo, pričom starostlivo skontrolujte, či doména a subdomény, ktoré zadávate do nastavení certifikátu mieria na naše servery. Ak by problém s vygenerovaním certifikátu pokračoval, kontaktujte našu technickú podporu.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. mája 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.144.0, táto verzia priniesla niekoľko vylepšení a zmien. Od poslednej publikovanej verzie 10.138.0 pribudli len drobné vylepšenia, ktoré neboli podstatné pre prevádzkovanie vašich stránok, preto sme všetko zhrnuli do tohto článku, keďže medzitým pribudli ďalšie zmeny.

       

      Webová stránka

       

      Odkaz na TitTok

      V nastaveniach profilu vašej webovej prezentácie, konkrétne v Detailoch kontaktu si odteraz môžete nastaviť odkaz na svoj profil na sociálnej siete TikTok. Viac informácií nájdete v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb.

       

      101440-profil-detaily-kontaktu-2.png

       

      Logo Exoweb v menu hlavnej ponuky

      Menu hlavnej ponuky už nejaký ten čas obsahuje naše firemné logo, pre lepšiu identifikáciu, akú službu používate 💪

       

      101440-exoweb-editor-menu.png

       

      Užitočné odkazy

      V tom istom menu nájdete nižšie sekciu Pomoc, ktoré obsahuje odkazy na naše návody (nie ako pôvodne na odkazy developera v anglickom jazyku), okrem kategórie Open Source, ktorá zostala v pôvodnom znení.

       

      101440-exoweb-pomoc-v-slovencine.png

       

      Opravy a vylepšenia

      • Bol opravený problém, ktorý spôsoboval, že extrémne veľké stránky nebolo možné zverejniť.
      • Rovnaký problém so zverejnením mohol nastať v prípade Trial verzií, ktorý bol spôsobený menšou chybou v nastavení aplikácie Stretnutia.
      • Stávalo sa, že  ikona telefónu v miniaplikácii Zavolať sa nezobrazovala korektne alebo vôbec.
      • Vylepšil sa vzhľad ikon v menu hlavnej ponuky (potrebné obrázky v návodoch sme aktualizovali, snáď všetky)

      To je zatiaľ všetko, za posledné obdobie sme programátorom poslali viacero vašich návrhov na vylepšenie služieb, tak čakáme, ktoré sa uchytia. Viac informácií nájdete v našom blogu.

×
×
  • Create New...