Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Blacklist a Whitelist


      Ako blokovať alebo povoľovať emailové adresy, domény alebo emailové schránky pomocou Blacklistu a Whitelistu.

    Blacklist a Whitelist patria medzi rozšírené nastavenia ochrany emailových schránok.

    Vo vašom Control Paneli kliknite na E-mailové účty a následne na tlačidlo Hromadná zmena. Potom označte možnosť Rozšírené nastavenia.

     

    Blacklist

     

    Do Blacklistu (zoznam nepovolených / zakázaných domén, emailových adries, IP adries) môžete zaradiť problémové konkrétne emailové schránky alebo domény, z ktorých vám chodí spam, prípadne IP adresy (nižšie v sekcii Ako si nastaviť rozsah IP adries si prečítajte návod ako si efektívne pridať rôzne IP adresy do Blacklistu), podľa návodu nižšie, pričom každý nový záznam vkladajte na nový riadok:

     

    cp-blacklist.png

     

    Blacklist používajte v prípade, ak potrebujete zablokovať príjem elektronickej pošty z určitej IP adresy alebo skôr emailovej adresy alebo celej domény. Odporúčame používať len v prípade, ak máte na to nejaký vážny dôvod, v prípade, ak by ste týmto spôsobom chceli blokovať napr. bežné spamy alebo inú nevyžiadanú poštu, odporúčame postupovať podľa tohto návodu.

     

    Príklad

    Používate napr. emailovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a odošlete email niekomu, kto u nás používa schránku ina-schranka@exotechnologies.sk. Email síce odošlete, ale vráti sa vám s týmto chybovým hlásením:

     

    This message was created automatically by mail delivery software.
    
    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
    
      ina-schranka@exotechnologies.sk
        host relay.exohosting.sk [92.240.253.136]
        SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<ina-schranka@exotechnologies.sk>:
        550 Blacklisted by user 92.240.253.71 or exotechnologies.sk

     

    Dôležitý je posledný riadok, kde je podstatná informácia: 550 Blacklisted by user 92.240.253.71 or exotechnologies.sk.

    To znamená, že ste odoslali email na adresu ina-schranka@exotechnologies.sk, ale keďže vašu emailovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk si ina-schranka@exotechnologies.sk vložila do Blacklistu, tak odoslaná správa bola zablokovaná a nemohla byť doručená.

     

    Whitelist

     

    Whitelist (zoznam povolených domén, emailových adries, IP adries) predstavuje zoznam emailových schránok, domén, či IP adries (nižšie v sekcii Ako si nastaviť rozsah IP adries si prečítajte návod ako si efektívne pridať rôzne IP adresy do Whitelistu), ktoré považujete za dôveryhodné, pričom každý nový záznam vkladajte na nový riadok. Tento zoznam má vyššiu prioritu ako Blacklist, takže ak máte nejakú schránku uvedenú v oboch zoznamoch, systém bude na ňu hľadieť ako na dôveryhodnú a emailové správy sa vám budú normálne doručovať.

     

    cp-whitelist.png

     

    Whitelist používajte v prípade, ak máte problém s doručením emailov z určitej IP adresy, emailovej schránky alebo domény.

    Zároveň majte na pamäti, že Whitelist nie je 100% záruka toho, aby vám boli emailové správy doručené v každom prípade. Ak sú emaily odosielané zo serverov, ktoré sa ocitli na Blackliste svetových databáz serverov, z ktorých je odosielaný spam, je dosť možné, že emailové správy vám nebudú doručené napriek tomu, že schránku, server a prípadne IP adresu servera máte na Whiteliste.

     

    Ako si nastaviť rozsah IP adries

     

    Pri pridávaní IP adries do Blacklistu alebo Whitelistu je užitočné pridať viac rozsahov, prečo, vysvetlíme si na malom príklade.

    Napríklad chodí vám spam z IP adries 8.8.8.x, pričom x môže byť číslo od 1 do 255. V tomto prípade by bolo dosť obtiažne si pridať všetkých 255 adries končiacich číslom 0 až 255, ak by ste chceli zablokovať (alebo povoliť) celý rozsah.

    Preto pri pridávaní IP adries je vhodné používať celé rozsahy. V našom systéme sú povolené masky /8, /16 a /24, čo znamená:

    • 8.8.8.0/24 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.8.8.x (pričom x je ľubovoľné číslo)
    • 8.8.0.0/16 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.8.x.x (pričom x sú ľubovoľné čísla)
    • 8.0.0.0/8 - budú zablokované (alebo povolené) všetky adresy začínajúce na 8.x.x.x (pričom x sú ľubovoľné čísla)

    Pri poslednej možnosti majte na pamäti, že budú zablokované všetky IP adresy začínajúce na číslo 8, čo môže zahŕňať celé krajiny.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...