Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'chyba'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 6 results

  1. Guest

    Chyba 500 - Internal Server Error

    Chyba 500 - Internal Server Error v praxi znamená, že webová stránka poslala na server požiadavku, ktorú server nie je schopný spracovať. Táto chyba je najčastejšie spôsobená nepovolenou direktívou resp. nastaveniami v konfiguračnom súbore .htaccess prípadne zlými právami súborov/adresárov. Príklad chybového hlásenia 500: Slovensky: Tip: Bližšie informácie o chybe 500 nájdete v Control Paneli - služba Logy, kde nájdete bližší popis, prečo k chybe 500 prišlo. Možné príčiny chyby 500 Nepovolené direktívy v .htaccess Medzi ne najčastejšie patria Options: napr. ExecCGI, FollowSymLinks, či SymLinksIfOwnerMatch - všetky tieto direktívy sú na našich serveroch zakázané, takže napr. ak vo vašom redakčnom systéme máte direktívu napr. Options + SymLinksIfOwnerMatch musíte ju zmazať alebo aspoň zakomentovať: # Options + SymLinksIfOwnerMatch Podobné sú na tom aj nastavenia php_flag a php_value, ktoré viete vykonať priamo v konfiguračnom súbore php.ini, ku ktorému máte prístup v adresári /conf/ cez protokol FTP. Práva na adresáre a súbory Chybu 500 môžete dostať aj v tom prípade, ak máte nastavené práva súborov alebo adresárov na 777. Aby ste tejto chybe predišli, odporúčané práva na našich serveroch sú: 755 pre adresáre 644 pre súbory Ostatné dôvody Chyba 500 často môže nastať aj neodborným zásahom v .PHP súboroch webovej stránky alebo v konfiguračných súboroch. Ak sa na vašich stránkach objaví chyba 500, zosumarizujte si, aké posledné zmeny ste robili vo vašich súboroch na serveri. Pomôcť vám môže výpis najnovšieho chybového záznamu, ktorý nájdete v Control Paneli pod službou Logy. V špeciálnych prípadoch chyba 500 môže nastať po inštalácii nekompatibilných modulov (napr. vo Wordpress), vtedy je potrebné problémové moduly odinštalovať, v niektorých prípadoch aj prečistiť cache (Prestashop, OpenCart).
  2. Roman

    Zapnutie debug módu v Joomla!

    Pri Joomla! sa môže stať, že ak máte nejaký modul alebo plugin nekompatibilný s aktuálnou PHP verziou, tak namiesto webovej stránky uvidíte len bielu stránku. Prečo vidíte len bielu stránku môžete zistiť tak, že si v Joomla zapnete debugovanie. Je to možné zapnúť aj v administrácii, ale v prípade bielej stránky alebo ak máte problém sa dostať do administrácie, tak debugovanie si môžete zapnúť úpravou nastavení v súbore configuration.php Zapnutie debugovania v Joomla! Prihláste sa na server a z hlavného adresára Joomla! si stiahnite do počítača súbor configuration.php. Otvorte ho napr. v Notepad++ a zhruba na riadkoch 19. a 23. nájdite tieto dve položky: public $debug = '0'; . . . public $error_reporting = 'none'; Upravte dané dve hodnoty takto: public $debug = '1'; . . . public $error_reporting = 'maximum'; ... a nahrajte súbor naspäť na server. Pozor, súbor na serveri zrejme bude mať CHMOD (oprávnenia) 444, takže pred nahratím súboru z počítača si musíte upraviť práva toho súboru na serveri aspoň na 644. Po nahratí upraveného súboru by ste mali na stránke vidieť chybové hlásenia, ktorý modul z akého dôvodu prestal fungovať, čo vám pomôže k obnoveniu chodu stránky.
  3. Pri nahrávaní veľkých súborov v administrácii WordPress, napríklad keď nahrávate novú šablónu, sa niekedy môžete stretnúť s chybovým hlásením: 413 Request Entity Too Large Toto hlásenie jednoducho znamená, že nahrávaný súbor je príliš veľký pre nastavené parametre hostingu resp. PHP. V tomto návode si priblížime niekoľko spôsobov ako sa cez tento problém preniesť a nahratie veľkého súboru úspešne dokončiť. Veľkosť voľného miesta Najskôr sa uistite, či máte dostatok voľného miesta vo svojom hostingovom balíčku. Ak nie, teda že napríklad nahrávaný súbor by takmer mohol zaplniť zostávajúce voľné miesto, odporúčame, aby ste si v Control Paneli cez Zmeny navýšili parametre balíčku (ak máte Puzzle X), ak máte starší balíček (napr. Standard Hosting alebo Classic Hosting) tak odporúčame zmenu na Puzzle X s objednaním dostatočne veľkého miesta. Zistenie verzie PHP Keď miesta na serveri budete mať dostatok, zistite si akú verziu PHP používate. Ak používate staršie verzie PHP (7.2 a staršie), odporúčame zmenu na vyššiu verziu, zároveň sa uistite, že WordPress a pluginy vyššiu verziu PHP podporujú. Ak nebude problém s kompatibilitou, nastavte si PHP na verziu 7.4 alebo 8.1. Verzie PHP vyššie ako 7.2 majú u nás nastavené vyššie parametre v súbore php.ini. Parametre php.ini platné pre verzie PHP 7.3 a vyššie: max_execution_time = 600 max_input_time = 60 memory_limit = 512M display_errors = On log_errors = On upload_max_filesize = 256M post_max_size = 256M max_input_vars = 3000 Po zmene PHP verzie počkajte pár minút a skúste veľký súbor nahrať znovu. Nastavenie limitu pamäte pre WordPress Redakčný systém WordPress má prednastavenú veľkosť systémovej pamäte na 40 MB, ktorú využíva pre beh svojich služieb a vo väčšine prípadov táto veľkosť stačí. Pri problémoch s nahrávaním veľkých súborov alebo skôr keď sa rôzne pluginy snažia spracovať veľké množstvo údajov, môže sa stať, že sa vyčerpá dostupná pamäť. Vtedy sa môžete stretnúť s chybovým hlásením: Out of memory... Môžete vyskúšať WordPressu "natvrdo" nastaviť maximálnu možnú pamäť pomocou úpravy konfiguračného súboru wp-config.php. Prihláste sa pomocou protokolu FTP na server a z koreňového priečinka /public_html/ si do počítača stiahnite súbor wp-config.php. Otvorte si ho napríklad pomocou programu Notepad++ (pre úpravu vám bude stačiť aj klasický Notepad - Poznámkový blok, ale Notepad++ je výborné riešenie pre takéto úpravy) a niekde pod riadkom 80 nájdite túto časť kódu: define( 'WP_DEBUG', false ); /* Add any custom values between this line and the "stop editing" line. */ /* That's all, stop editing! Happy publishing. */ Sem si medzi dva riadky označené /* a */ vložte tento kód: define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '512M' ); ... takže vo výsledku to bude vyzerať takto: define( 'WP_DEBUG', false ); /* Add any custom values between this line and the "stop editing" line. */ define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '512M' ); /* That's all, stop editing! Happy publishing. */ Súbor uložte a nahrajte naspäť do priečinka /public_html/. Hneď od tej chvíle bude WordPress využívať všetku dostupnú pamäť bez obmedzení a skúste znovu nahrať veľký súbor alebo spustiť plugin, ktorý predtým nedokončil operáciu kvôli pamäti. Upozornenie: Toto nastavenie nezaručuje na 100% vyriešenie problému. Ak sa opäť stretnete s problémom typu Out of memory... a je vyčerpaná celá pamäť 512 MB, odporúčame kontaktovať tvorcu pluginu. Ak zmena PHP a vyššie limity nepomôžu Manuálne nahratie cez FTP Ak zmena PHP a navýšenie limitov nepomohlo, ďalším riešením je manuálne nahratie súboru pomocou FTP. Odporúčame si pozrieť inštrukcie k inštalácii šablón či pluginov, každá inštalácia by mala poskytovať tieto informácie, platí to obzvlášť v prípade platených produktov - pre viac informácií kontaktujte autora šablóny či pluginov. Tento spôsob inštalácie šablón a pluginov je bežný, ak zlyhá nahrávanie cez administračné prostredie. Šablóny sa nahrávajú do adresára /wp-content/themes/ a pluginy do adresára /wp-content/plugins/. Pluginy na nahrávanie veľkých súborov Ak cez FTP nechcete manuálne nahrávať alebo nemáte túto možnosť, môžete vyskúšať plugin Tuxedo Big File Uploads, ktorý vám pomôže s nahrávaním a inštaláciou veľkých súborov, ktoré presahujú limity v nastaveniach na serveri. Kontaktujte tvorcu šablóny (pluginu) Ak je problém s manuálnym kopírovaním súborov - platí to najmä v prípade platených produktov - ak si šablónu alebo nejaký plugin zakúpite, býva dobrým zvykom, že autor produktu vám ho aj nainštaluje. Ak narazí na problémy, na ktoré ste narazili vy, buď vám dá odporúčania čo treba spraviť alebo produkt nahrá manuálne cez FTP (bude od vás vyžadovať prihlasovacie údaje na FTP) a potom z administrácie webu nainštaluje.
  4. Roman

    Zaznamenávanie chýb vo WordPress

    Ak máte problémy so stránkou vo WordPress, chyby servera si môžete pozrieť v Control Paneli, v časti Logy na karte Error log. Tu môžete nájsť chybové záznamy, ktoré vytvára váš redakčný systém. Zaznamenávanie chýb vo WordPress WordPress má však aj vlastný systém, ktorý v prípade problémov odporúčame použiť. Prihláste sa na server, a v súbore wp-config.php (nachádza sa v zložke /public_html/) nájdite okolo riadku 82.: define('WP_DEBUG', false); a to zmeňte na define('WP_DEBUG', true); WordPress následne začne do súboru debug.log (v zložke /wp-content/) generovať chyby, ktoré vznikli počas surfovania na stránkach. Pomocou týchto chýb môžete vyriešiť problémy, v prípade pluginov odporúčame, aby ste ich riešili s ich autormi. Ak máte zaznamenávanie chýb zapnuté, sledujte ako často tam chyby pribúdajú. V prípade veľkého množstva chýb, veľkosť súboru môže rýchlo rásť a ukrajovať z voľného miesta na serveri vyhradeného pre vašu stránku. Odporúčame si pozrieť tento návod (v ang.), kde nájdete spôsoby ako odstrániť množstvo známych problémov vo WordPress.
  5. Ak pri pokuse odoslať email z RoundCube Webmail, sa stretnete s chybovým hlásením, v tomto článku sa dozviete, čo konkrétne hlásenie znamená a ako ho vyriešiť. [550] Nepovolena IP adresa Toto znamená, že sa aktuálne nachádzate na emailovej adrese, ktorá momentálne nie je v zozname povolených IP adries. Najprv si pomocou stránky Moja IP adresa skontrolujte na akej IP adrese sa aktuálne nachádzate, nižšie na stránke uvidíte aj akej krajine daná IP adresa patrí, napr. ako na obrázku: Teraz sa prihláste do Control Panela a pomocou návodu Zapnutie a vypnutie ochrany SMTP servera si skontrolujte, či máte zapnutú SMTP ochranu a či danú krajinu (v našom prípade USA) máte zahrnutú v zozname povolených krajín. Ak nie, tak si USA do zoznamu zaraďte alebo ochranu vypnite a za 15 minút skúste email znovu odoslať. Ak by sa problém týmto neodstránil, je možné, že sa nachádzate na IP adrese, ktorá sa nachádza na Blackliste, odporúčame vám kontaktovať našu technickú podporu. [550] Neplatny nazov servera Pri tejto chybe si skontrolujte v DNS záznamoch (v návode sekcia MX záznamy), či máte nastavené naše MX záznamy - servery pre príjem emailovej pošty. Všeobecne platí pravidlo, koho servery pre príjem používate, toho istého poskytovateľa by ste mali používať servery na odosielanie. V prípade, ak v DNS záznamoch nemáte nastavené naše servery, je pravdepodobné, že pri pokuse odoslať email cez RoundCube, sa stretnete s týmto hlásením. Po zmene MX záznamov treba počkať ešte 2 hodiny, pokým sa nové DNS načítajú. Upozornenie: Ak si zmeníte MX záznamy na naše, prestane sa doručovať pošta na pôvodné servery, ktoré ste mal nastavené. Pre viac informácií kontaktujte našu technickú podporu.
  6. Ak z nejakých dôvodov potrebujete alebo len chcete mať vlastné chybové stránky typu 403 (Forbidden) a 404 (Not Found), tak postupujte podľa tohto návodu: V adresári, v ktorom chcete nastavovať chybové stránky (najskôr to bude koreňov adresár /public_html/ ) vytvorte súbor .htaccess a do neho vložte: ErrorDocument 403 /cesta/k/adresaru/403.html ErrorDocument 404 /cesta/k/adresaru/404.html Alebo môžete použiť aj URL adresu v prípade, že všetky časti stránky chcete smerovať na rovnakú chybovú stránku: ErrorDocument 403 https://www.nazovdomeny.tld/403.html ErrorDocument 404 https://www.nazovdomeny.tld/404.html Upozornenie: Nastavenie ErrorDocument je platné pre všetky podadresáre adresára, v ktorom máte umiestnený súbor .htaccess. Čiže umiestnením .htaccess do /public_html/ ovplyvníte všetky podadresáre v /public_html/, vrátane subdomén. Rozdielne nastavenie pre podadresáre môžete urobiť vložením .htaccess s požadovaným nastavením do daného podadresára. Štandardne je nastavený súbor 404.php umiestnený v /public_html/. Nastavenie vlastných chybových stránok pre chybu 500 a vyššie na zdieľanom hostingu zatiaľ nie je možné.
×
×
  • Create New...