Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Chyby vo Wordpress - 413 Request Entity Too large


    Guest Anonymous
    • Ako si pomôcť s problémami nahrať veľký súbor v administrácii WordPress.

    Pri nahrávaní veľkých súborov v administrácii WordPress, napríklad keď nahrávate novú šablónu, sa niekedy môžete stretnúť s chybovým hlásením:

     

    413 Request Entity Too Large

     

    Toto hlásenie jednoducho znamená, že nahrávaný súbor je príliš veľký pre nastavené parametre hostingu resp. PHP. V tomto návode si priblížime niekoľko spôsobov ako sa cez tento problém preniesť a nahratie veľkého súboru úspešne dokončiť.

     

    Veľkosť voľného miesta

     

    Najskôr sa uistite, či máte dostatok voľného miesta vo svojom hostingovom balíčku. Ak nie, teda že napríklad nahrávaný súbor by takmer mohol zaplniť zostávajúce voľné miesto, odporúčame, aby ste si v Control Paneli cez Zmeny navýšili parametre balíčku (ak máte Puzzle X), ak máte starší balíček (napr. Standard Hosting alebo Classic Hosting) tak odporúčame zmenu na Puzzle X s objednaním dostatočne veľkého miesta.

     

    Zistenie verzie PHP

     

    Keď miesta na serveri budete mať dostatok, zistite si akú verziu PHP používate. Ak používate staršie verzie PHP (7.2 a staršie), odporúčame zmenu na vyššiu verziu, zároveň sa uistite, že WordPress a pluginy vyššiu verziu PHP podporujú. Ak nebude problém s kompatibilitou, nastavte si PHP na verziu 7.4 alebo 8.1. Verzie PHP vyššie ako 7.2 majú u nás nastavené vyššie parametre v súbore php.ini.

    Parametre php.ini platné pre verzie PHP 7.3 a vyššie:

     

    max_execution_time = 600
    max_input_time = 60
    memory_limit = 512M
    display_errors = On
    log_errors = On
    upload_max_filesize = 256M
    post_max_size = 256M
    max_input_vars = 3000

     

    Po zmene PHP verzie počkajte pár minút a skúste veľký súbor nahrať znovu.

     

    Nastavenie limitu pamäte pre WordPress

     

    Redakčný systém WordPress má prednastavenú veľkosť systémovej pamäte na 40 MB, ktorú využíva pre beh svojich služieb a vo väčšine prípadov táto veľkosť stačí.

    Pri problémoch s nahrávaním veľkých súborov alebo skôr keď sa rôzne pluginy snažia spracovať veľké množstvo údajov, môže sa stať, že sa vyčerpá dostupná pamäť.

    Vtedy sa môžete stretnúť s chybovým hlásením:

     

    Out of memory...

     

    Môžete vyskúšať WordPressu "natvrdo" nastaviť maximálnu možnú pamäť pomocou úpravy konfiguračného súboru wp-config.php.

    Prihláste sa pomocou protokolu FTP na server a z koreňového priečinka /public_html/ si do počítača stiahnite súbor wp-config.php.

    Otvorte si ho napríklad pomocou programu Notepad++ (pre úpravu vám bude stačiť aj klasický Notepad - Poznámkový blok, ale Notepad++ je výborné riešenie pre takéto úpravy) a niekde pod riadkom 80 nájdite túto časť kódu:


     

    define( 'WP_DEBUG', false );
    
    /* Add any custom values between this line and the "stop editing" line. */
    
    /* That's all, stop editing! Happy publishing. */

     

    Sem si medzi dva riadky označené /* a */ vložte tento kód:

     

    define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '512M' );

     

    ... takže vo výsledku to bude vyzerať takto:
     

    define( 'WP_DEBUG', false );
    
    /* Add any custom values between this line and the "stop editing" line. */
    
    define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '512M' );
    
    /* That's all, stop editing! Happy publishing. */

     

    Súbor uložte a nahrajte naspäť do priečinka /public_html/. Hneď od tej chvíle bude WordPress využívať všetku dostupnú pamäť bez obmedzení a skúste znovu nahrať veľký súbor alebo spustiť plugin, ktorý predtým nedokončil operáciu kvôli pamäti.

     

    Upozornenie:

    Toto nastavenie nezaručuje na 100% vyriešenie problému.  Ak sa opäť stretnete s problémom typu Out of memory... a je vyčerpaná celá pamäť 512 MB, odporúčame kontaktovať tvorcu pluginu.

     

     

    Ak zmena PHP a vyššie limity nepomôžu

     

    Manuálne nahratie cez FTP

    Ak zmena PHP a navýšenie limitov nepomohlo, ďalším riešením je manuálne nahratie súboru pomocou FTP. Odporúčame si pozrieť inštrukcie k inštalácii šablón či pluginov, každá inštalácia by mala poskytovať tieto informácie, platí to obzvlášť v prípade platených produktov - pre viac informácií kontaktujte autora šablóny či pluginov. Tento spôsob inštalácie šablón a pluginov je bežný, ak zlyhá nahrávanie cez administračné prostredie.

    Šablóny sa nahrávajú do adresára /wp-content/themes/ a pluginy do adresára /wp-content/plugins/.

     

    Pluginy na nahrávanie veľkých súborov

    Ak cez FTP nechcete manuálne nahrávať alebo nemáte túto možnosť, môžete vyskúšať plugin Tuxedo Big File Uploads, ktorý vám pomôže s nahrávaním a inštaláciou veľkých súborov, ktoré presahujú limity v nastaveniach na serveri.

     

    Kontaktujte tvorcu šablóny (pluginu)

    Ak je problém s manuálnym kopírovaním súborov - platí to najmä v prípade platených produktov - ak si šablónu alebo nejaký plugin zakúpite, býva dobrým zvykom, že autor produktu vám ho aj nainštaluje. Ak narazí na problémy, na ktoré ste narazili vy, buď vám dá odporúčania čo treba spraviť alebo produkt nahrá manuálne cez FTP (bude od vás vyžadovať prihlasovacie údaje na FTP) a potom z administrácie webu nainštaluje.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 210
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...