Search the Community
Showing results for tags 'správa'.
-
V tomto návode si stručne zosumarizujeme, akým spôsobom môžete spracovávať objednávky vytvorené vo vašom Obchode. Zameriame sa z pohľadu dvoch základných spôsobov platieb za tovar, ktoré zahŕňajú platbu na účet (tovar zašlete zákazníkovi až keď vám pošle platbu za tovar) a dodanie tovaru na dobierku (tovar zašlete zákazníkovi a ten uhradí platbu pri prevzatí tovaru). V hlavnom menu kliknite na Obchod: Po kliknutí na Obchod sa hneď dostanete do sekcie Objednávky, v našom vzorovom príklade môžete vidieť dve objednávky, prvá bola vytvorená s tým, že zákazník si zvolil platbu na dobierku, preto Stav môžete vidieť Čaká sa na odoslanie, v druhej objednávke bola zvolená platba na účet, preto je stav Prebieha platba. Tip: Zmeny stavov objednávok môžete sledovať aj v službe Zákazníci. O každej zmene stavu objednávky budú zákazníci informovaní notifikáciou na emailovú adresu, ktorú zadali pri vypĺňaní objednávky. Spracovanie objednávky na dobierku Upozornenie: Vzhľad objednávok v administrácii eshopu sa mierne zmenil, viac detailov nájdete v tomto blogu. Toto upozornenie tu bude dovtedy, pokým nebudú aktualizované obrázky v tomto návode. V našom príklade objednávka číslo 735-15126861 Čaká na odoslanie - toto je predvolený stav všetkých objednávok, kde spôsob dodania (resp. platby) bol zvolený na dobierku. Priamo v zozname objednávok si môžete zmeniť stav objednávky na ten, ktorý tam práve potrebujete mať, ak na objednávku potrebujete nejaký čas, tak si nastavíte Spracováva sa alebo keď zákazník objednávku zruší, tak si môžete tento stav taktiež nastaviť (toto platí od verzie 10.145.0) Keď kliknete na číslo objednávky, stavy si môžete meniť aj priamo v jej detailoch, tu napríklad vidíte, že objednávka je v stave Čaká na odoslanie, môžete ju hneď označiť ako Odoslaná alebo nižšie si vybrať iný stav, ako napr. Spracováva sa. Keď objednávku spracujete, najskôr ju označíte ako odoslanú: A keď bude odoslaná, môžete ju označiť ako zaplatená: A keď označíte objednávku na dobierku ako zaplatenú, už sa na jej stave nič nedá zmeniť - tým, že zákazník zaplatil za tovar po prevzatí, sa objednávka považuje za vybavenú: Spracovanie objednávky platbou na účet Spracovanie objednávky v prípade, ak zákazník vopred uhradí platbu na váš účet prebieha obdobným spôsobom - tu sa však objednávka dá zrušiť, aj keď bola zaplatená. Za vybavenú objednávku sa považuje tá, ktorá bola odoslaná. V zozname objednávok máte možnosť buď objednávku označiť ako zaplatenú alebo ju môžete zrušiť. To isté môžete vykonať aj priamo v detailoch objednávky: Keď označíte objednávku ako zaplatenú, stav sa zmení a môžete si vybrať ďalšie možnosti, buď že sa spracováva, a to v prípade, ak potrebujete nejaký čas na jej spracovanie alebo čakáte na dodanie tovaru od dodávateľa alebo keď máte hotovo, môžete ju rovno označiť ako odoslanú: Keď objednávka bude spracovaná, taktiež ju môžete označiť ako odoslanú: ...a dostanete sa k stavu, že objednávka bola odoslaná a tým sa považuje za vybavenú, na jej stave sa už nič nedá zmeniť. Ako zrušiť objednávky? Ak objednávka na dobierku bola označená ako zaplatená, nie je možné ju už zrušiť, keďže tento stav oznamuje, že zákazník si tovar prebral a uhradil ho. To isté platí aj v prípade, ak ju označíte ako odoslanú alebo dokonca už ako keď sa spracováva. Takže platí, že objednávka sa sa dá zrušiť len v stave, keď Čaká na odoslanie. V prípade, ak pri objednávke bola zvolená platba na účet - tým, že ste platbu prijali a tovar odoslali, sa považuje táto objednávka za vybavenú, zrušiť sa už nedá. Keď označíte objednávku, že sa spracováva, zrušiť ju v tomto stave nie je možné, ale máte možnosť sa ešte vrátiť do stavu, že je "len" zaplatená a potom môžete objednávku zrušiť. Keď objednávku chcete zrušiť, vyskočí varovné okno. Kliknite na Zrušiť objednávku, ak si ju prajete naozaj zrušiť, tento proces je nevratný: Následne sa objednávka označí ako Zrušená: Tento stav uvidíte aj priamo v zozname objednávok: Tip: Keď objednávku zrušíte, tak záznam o nej sa vymaže zo správy zákazníkov.
-
Virtuálne servery (VPS) sú plne v správe zákazníkov. My vám dodáme hardware, operačný systém a o ostatné záležitosti sa staráte sami, čo vám dáva možnosť si nakonfigurovať server podľa vlastných uvážení. Napriek tomu v prípade potreby vieme poskytovať správu servera v rámci našich služieb. Správa virtuálneho servera Bez správy - root prístup Ak si neobjednáte správu servera, budete si samozrejme môcť server spravovať sami prostredníctvom root prístupu všetky zásahy na vyžiadanie od našej technickej podpory sú spoplatnené Virtual - Mini správa prvá inštalácia a nakonfigurovanie servera podľa požiadaviek zákazníka monitoring výkonnosti servera, využitia RAM, diskového priestoru, CPU a upozornenie na nutnosť upgrade zasielanie emailových notifikácií v prípade výpadku 1 zásah na vyžiadanie (1 zásah = 30 minút) - upgrade, pridanie nového softvéru výhodná cena pre zásahy nad rámec služby Virtual - Základná správa prvá inštalácia a nakonfigurovanie servera podľa požiadaviek zákazníka monitoring výkonnosti servera, využitia RAM, diskového priestoru, CPU a upozornenie na nutnosť upgrade zasielanie emailových notifikácií v prípade výpadku 4 zásahy na vyžiadanie (1 zásah = 30 minút) - upgrade, pridanie nového softvéru výhodná cena pre zásahy nad rámec služby Virtual - Rozšírená správa prvá inštalácia a nakonfigurovanie servera podľa požiadaviek zákazníka monitoring výkonnosti servera, využitia RAM, diskového priestoru, CPU a upozornenie na nutnosť upgrade zasielanie emailových notifikácií v prípade výpadku 12 zásahov na vyžiadanie (1 zásah = 30 minút) - upgrade, pridanie nového softvéru výhodná cena pre zásahy nad rámec služby po dohode so zákazníkom update software Skenovanie a vyčistenie servera od vírusov Ak nastane prípad, že zistíte, že váš virtuálny server (VPS) bol pravdepodobne napadnutý a zavírený, mimo vyššie spomenutých správ servera poskytujeme dodatočné služby na vyčistenie a odvírovanie servera. Keďže úkony potrebné na tieto operácie sa môžu značne odlišovať od povahy a rozsahu napadnutia, platí tento všeobecný postup: Kontaktujte nás formou autorizovanej požiadavky (v požiadavke si hneď v prvej ponuke vyberte, ktorého virtuálneho servera sa to týka), na ďalšej strane následne označte možnosť Iná požiadavka a do Poznámky pre zmenu presne popíšte váš problém, ako sa prejavuje - čím viac informácií poskytnete, tým je vyššia pravdepodobnosť, že problém bude rýchlejšie vyriešený. Majte na pamäti, že zásahy tohto druhu (skenovanie a vyčistenie) je spoplatnené podľa aktuálneho cenníka a poplatok sa účtuje za každých začatých 30 minút práce: vás virtuálny server podrobíme rýchlej analýze, odhadneme čas potrebný na vyriešenie problému a pošleme vám predfaktúru po úhrade predfaktúry zrealizujeme: antivírovy scan scan checksumov scan nezabezpečených modulov - tieto moduly si následne budete musieť sami aktualizovať, aby sa infekcia nevrátila v prípade potreby budeme od vás vyžadovať prihlasovacie údaje (aké, to upresníme podľa povahy napadnutia)
-
Ak v Exowebe používate Obchod, tak v sekcii Zákazníci si môžete spravovať zákazníkov a mať prehľad o stavoch objednávok. Rovnako si zákazníkov v tejto sekcii môžete spravovať aj v prípade, ak používate doplnkovú aplikáciu Stretnutia. V Editore kliknite na hamburgerové menu vľavo hore: a následne dole na sekciu Zákazníci: Zákazníci Pokým vo vašom Obchode ešte nedošlo k žiadnej akcii (tzn. k zmene stavu objednávok - platí to aj v prípade aplikácie Stretnutia) najskôr neuvidíte žiadne údaje. Sekcia Zákazníci sa delí na dve kategórie: Aktivity Tu budete vidieť, aké aktivity prebehli v súvislosti vašich objednávok. Upozornenie: Musí byť splnená podmienka, že v objednávke musela prebehnúť nejaká aktivita, to znamená, že napr. ste zmenili jej stav (napr. že bola zaplatená), potom ju uvidíte v tomto zozname. Kontakty Tu budete vidieť kontakty vašich zákazníkov - objavia sa tu až vtedy, ak v objednávke prebehla nejaká aktivita, takže nestačí, aby bola objednávka len vytvorená. Aktivity Modelový príklad: zákazník si objednal vo vašom Obchode notebook a objednal si školenie (napr. práce s Exowebom). Notebook aj školenie uhradil, vy ste si aktualizovali stavy oboch objednávok, takže došlo k aktivite a tieto zmeny uvidíte v kategórii Aktivity: Náš modelový zákazník sa volá EXO (meno) TECHNOLOGIES (priezvisko): Kliknutím na ID transakcie sa premiestnite priamo do objednávky (buď školenia alebo tovaru), kliknutím na meno zákazníka (EXO TECHNOLOGIES) uvidíte detaily aktivity v objednávke (rovnaké detaily uvidíte aj v kategórii Kontakty, čo bude vysvetlené nižšie). Naľavo hore do vyhľadávacieho políčka môžete zadať ID transakcie, meno alebo emailovú adresu zákazníka, ak potrebujete zobraziť len určitú objednávku. Napravo hore ako sú Filtre, tam si môžete zobraziť zoznam objednávok na základe časového obdobia... ...a ak používate okrem Obchodu aj Stretnutia, tak môžete si vybrať z ktorého zdroja chcete aktivity zobraziť: Kontakty V kategórii Kontakty sa nachádza zoznam zákazníkov, ktorí si v Obchode objednali nejaký tovar alebo v Stretnutiach nejakú službu a zároveň došlo k nejakej aktivite (viď vyššie). V našom modelovom príklade máme nášho jedného zákazníka, ktorý si objednal tovar aj službu. Všimnite si, že suma jeho objednávok sa tu sčítala: Keď kliknete na meno zákazníka (čo môžete urobiť rovno aj v Aktivitách), uvidíte Podrobnosti o kontakte. V Profile kontaktu vidíte adresu a kontakty zákazníka a nižšie v sekcii História kontaktov vidíte zoznam jeho objednávok: Keď kliknete hore na Upraviť, tak dostanete možnosť upraviť meno aj kontakty zákazníka, zapnúť mu súhlas s marketingovými správami (ak si ich vyžiada) alebo tu budete mať možnosť celé konto aj odstrániť. Tieto možnosti máte dostupné aj v pravej časti obrazovky kliknutím na tri vertikálne bodky na kraji: Export údajov Aktivity aj Kontakty umožňujú export údajov vo formáte .CSV (pre programy Excel (MS Office) resp. Calc (OpenOffice )). V exporte Aktivít budete mať všetky údaje, ako kód objednávky a dátum transakcie, z akého zdroja objednávka pochádza (Obchod, Stretnutia), aká platobná metóda bola použitá, suma objednávky, sadzba DPH a jej výška, v akej mene, druh dopravy, stav (či je spracúva alebo bola zaplatená) a adresa zákazníka. V Kontaktoch si môžete exportovať údaje zákazníka, vrátane celkovej ceny jeho transakcie. Príklad exportu: Správa formulárov Od verzie Exoweb 10.131.0 (vydanej 26. 10. 2023) v aktivitách môžete vidieť aj prehľad správ, ktoré vám boli zaslané cez Formuláre alebo Kontakty. Ak na stránke máte formulár a bude vám poslaná správa, tak v Aktivitách uvidíte zoznam ako v príklade na obrázky nižšie: Ak vidíte položku Nebolo poskytnuté žiadne meno, to znamená, že návštevník poslal správu cez formulár, ktorý nemá možnosť zadať meno alebo návštevník meno nevyplnil (nebolo povinné). Kliknutím na položku môžete kontakt upraviť a doplniť si tam údaje. Správa, ktorú poslal EXO TECHNOLOGIES, sa automaticky priradila k už existujúcemu kontu (na základe emailovej adresy). A nakoniec nižšie môžete vidieť príklad anonymizovaného konta, ktoré ste vymazali z Kontaktov. Tip: Každý formulár si pri vytváraní alebo dodatočnej úprave môžete pomenovať ako chcete, takže v stĺpci Zdroj namiesto Formulár - 2... uvidíte svoj vlastný názov, čo vám uľahčí orientáciu v tom, z akého konkrétneho formulára bola správa odoslaná. V Kontaktoch taktiež uvidíte zoznam nových zákazníkov, ktorí "sa pridali" cez správu poslanú pomocou formuláru. V prípade ak nebolo zadané meno, môžete na tento bezmenný kontakt kliknúť a doplniť si tam informácie. Ak nejaký návštevník poslal správu cez formulár s použitím emailovej adresy, ktorá je už priradená k nejakému kontu, tak všetky aktivity sa zlúčia do tohto konta. Samozrejme aj v tomto prípade si môžete Aktivity a Kontakty filtrovať podľa toho, z akého formuláru a kontaktu vám bola zaslaná správa. Ak si formulár nepomenujete nejakým interným názvom, tak uvidíte len jeho všeobecný názov a interné ID ako v príklade nižšie. Ak si formulár pomenujete, napr. ako Kontakt, tak ho v ponuke uvidíte.
-
Pri tvorbe stránok v Exowebe sú obrázky často neoddeliteľnou súčasťou dizajnu. V tomto návode si predstavíme ako samotné obrázky efektívne spravovať tak, aby ste si prácu s nimi čo najviac uľahčili. Obrázky na stránky môžete vkladať pomocou rôznych widgetov, ako napr. Obrázok a text, Úvodný obrázok, Obrázok, Galéria a prezentácia obrázkov, Logo alebo Jedálny lístok. V našom prípade je teraz nepodstatné, ktorý widget použijete, vyberieme si napr. Obrázok a text. Keď vložíte widget Obrázok a text na stránku bez dodatočných úprav, bude to vyzerať približne takto: Nahratie a vloženie nového obrázku Ak chcete použiť iný obrázok, kliknite na súčasný, ktorý sa na stránke zobrazuje a otvoria sa možnosti správy obrázkov. Teraz nás budú zaujímať len prvé dve tlačidlá: Pridať nový obrázok a Nedávno nahraté. Pomocou týchto dvoch tlačidiel môžete pridávať nové obrázky alebo si vyberať už z nahratých. Tlačidlo Upraviť obrázok si zatiaľ nevšímajte, venujeme sa mu v tomto návode. Keď kliknete na Pridať nový obrázok, otvorí sa takýto formulár (zároveň hneď vyskočí okno s ponukou vyhľadania obrázkov vo vašom počítači). Vyberte si súbor v počítači a nahrajte nový obrázok. Zmena sa prejaví hneď, nový obrázok (pre náš príklad sme si vybrali logo Exowebu) sa vloží namiesto pôvodného, formulár na správu obrázka zostane otvorený - tu môžete buď túto zmenu zrušiť kliknutím naľavo na X alebo kliknutím napravo na Uložiť zmenu obrázka dokončíte. Keď kliknete na Uložiť, nový obrázok bude vložený na stránku, ale dokonca ešte aj teraz stále máte možnosť celú zmenu zrušiť, keď dole vľavo kliknete na zelený pruh - Zrušiť, ktorý sa po pridaní obrázku na niekoľko sekúnd objaví na stránke. Chcete si pozrieť aké sú možnosti zobrazenia vloženého obrázku na stránke? Prejdite dole v tomto návode na poslednú sekciu Možnosti zobrazenia obrázku na stránke. Vloženie obrázkov z už nahratých obrázkov Keď kliknite na Nedávno nahraté, otvorí sa galéria obrázkov (sekcia Najnovšie), ktoré ste si dovtedy nahrali, ako napr. v našom príklade nižšie môžete vidieť, že naposledy sme nahrali logo Exowebu. Z tohto zoznamu si môžete vyberať obrázky a použiť ich na iných stránkach vašej webovej prezentácie, teda nie je potrebné ich nahrávať znovu. Nielenže si ušetríte miesto na serveri, ale v galérii budete mať poriadok, keďže nebudete mať v nej duplicitné fotografie. Stačí kliknúť na zvolený obrázok alebo fotku, napríklad klikneme na obrázok večernej oblohy, ktorý sa nachádza hneď pod Exoweb logom a výsledok uvidíme na stránke. Ešte treba kliknúť na Uložiť a obrázok bude vymenený namiesto Exoweb loga. V samotnej galérii keď na obrázok nabehnete myšou, objaví sa v rohu každého obrázka ozubené koleso (ukazuje naň žltá šípka). Kliknutím na ozubené koleso sa objaví niekoľko možností. Môžete si tu vypísať názov a popis obrázka, ak chcete mať nejaký text k obrázku (bude zobrazený na stránke pod obrázkom). Kliknutím na červenú ikonu koša obrázok vymažete. Tlačidlo Upraviť obrázok má rovnakú funkciu ako tlačidlo Upraviť obrázok, ktoré sme si spomínali na začiatku návodu, ak si chcete pozrieť možnosti úpravy obrázku, nájdete ich v tomto návode. Pridanie obrázku z Facebooku Obrázky si môžete pridať aj z vášho Facebook obchodného profilu, stačí sa prihlásiť. Je len na vás, či túto možnosť využijete alebo nie. Pridanie obrázku z fotobanky Taktiež môžete využiť možnosti fotobanky, pričom je potrebné, aby ste do vyhľadávacieho poľa napísali nejaké slovo, môžete aj slovenské, ale pod anglickým výrazom sa zobrazí viac možností. Pri výbere obrázkov z fotobanky si výber starostlivo rozmyslite, v rámci balíka Biznis Web máte možnosť si vybrať 3 obrázky, v rámci balíka Max Web si môžete vybrať 5 obrázkov. Ak chcete využiť služby nejakej fotobanky zadarmo, odporúčame napr. Pixabay.com, odkiaľ si môžete stiahnuť obrázky a nahrať na server. Pri každom obrázku máte aj vypísané, za akých podmienok ich môžete na svojich stránkach používať. Možnosti zobrazenia obrázku na stránke Teraz sa vrátime k prvému kroku v našom návode a pozrieme sa na možnosti zobrazenia obrázku, ktorý ste si vložili na stránku Význam tlačidiel Pridať nový obrázok a Nedávno nahraté sme si vysvetlili, tlačidlo Upraviť obrázok je vysvetlené tu. Pod týmito tromi tlačidlami nájdete ďalšie možnosti: Odkaz na obrázok Po kliknutí otvoriť...: tu si môžete nastaviť, čo sa má spraviť, ak niekto klikne na obrázok, buď sa nestane nič alebo sa otvorí stránka (v rámci Exowebu) alebo sa otvorí externá stránka alebo sa otvorí okno emailu. Zobraziť možnosti Tvar: tu si môžete vybrať, v akom tvare sa má obrázok prezentovať na stránke, či v obdĺžniku, štvorci, kruhu, šípke a pod. Pomer strán: zvoľte si, či sa má zobrazovať v originálnych pomeroch strán alebo v iných. Veľkosť: tu môžete zvoliť, či sa obrázok bude zobrazovať taký aký je alebo o polovicu menší, prípadne inak veľký. Zarovnanie obrázka: môžete si ho zarovnať vľavo, vpravo alebo vycentrovať. SEO Alt. text k obrázku: odporúčame vyplniť, ak si niekto bude pozerať vašu stránku napr. na mobilných dátach, kedy má zakázané zobrazovať obrázky, namiesto obrázka sa mu zobrazí alternatívny text. Názov a Popis si zadajte vtedy, ak chcete mať pod obrázkom názov a k nemu aj popis. Bude viditeľný podobne ako keby ste si na stránku napísali klasický text. Nezabudnite si všetky zmeny Uložiť a keď budete mať všetko hotové, aj stránku zverejniť.