Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Správa zákazníkov


      Ako si spravovať zákazníkov a ich objednávky v Exowebe.

    Ak v Exowebe používate Obchod, tak v sekcii Zákazníci si môžete spravovať zákazníkov a mať prehľad o stavoch objednávok.

    Rovnako si zákazníkov v tejto sekcii môžete spravovať aj v prípade, ak používate doplnkovú aplikáciu Stretnutia.

    V Editore kliknite na hamburgerové menu vľavo hore:

     

    exoweb-hamburger-menu.png

     

    a následne dole na sekciu Zákazníci:

     

    exoweb-editor-menu.png

     

    Zákazníci

     

    Pokým vo vašom Obchode ešte nedošlo k žiadnej akcii (tzn. k zmene stavu objednávok - platí to aj v prípade aplikácie Stretnutia) najskôr neuvidíte žiadne údaje.

    Sekcia Zákazníci sa delí na dve kategórie:

     

    Aktivity

    Tu budete vidieť, aké aktivity prebehli v súvislosti vašich objednávok.

     

    Upozornenie:

    Musí byť splnená podmienka, že v objednávke musela prebehnúť nejaká aktivita, to znamená, že napr. ste zmenili jej stav (napr. že bola zaplatená), potom ju uvidíte v tomto zozname.

     

     

    zakaznici-aktivity.png

     

    Kontakty

    Tu budete vidieť kontakty vašich zákazníkov - objavia sa tu až vtedy, ak v objednávke prebehla nejaká aktivita, takže nestačí, aby bola objednávka len vytvorená.

     

    zakaznici-kontakty.png

     

    Aktivity

    Modelový príklad: zákazník si objednal vo vašom Obchode notebook a objednal si školenie (napr. práce s Exowebom). Notebook aj školenie uhradil, vy ste si aktualizovali stavy oboch objednávok, takže došlo k aktivite a tieto zmeny uvidíte v kategórii Aktivity:

    Náš modelový zákazník sa volá EXO (meno) TECHNOLOGIES (priezvisko):

     

    zakaznici-aktivity-zoznam.png

     

    Kliknutím na ID transakcie sa premiestnite priamo do objednávky (buď školenia alebo tovaru), kliknutím na meno zákazníka (EXO TECHNOLOGIES) uvidíte detaily aktivity v objednávke (rovnaké detaily uvidíte aj v kategórii Kontakty, čo bude vysvetlené nižšie). Naľavo hore do vyhľadávacieho políčka môžete zadať ID transakcie, meno alebo emailovú adresu zákazníka, ak potrebujete zobraziť len určitú objednávku.

    Napravo hore ako sú Filtre, tam si môžete zobraziť zoznam objednávok na základe časového obdobia...

     

    zakaznici-filtre.png

     

    ...a ak používate okrem Obchodu aj Stretnutia, tak môžete si vybrať z ktorého zdroja chcete aktivity zobraziť:

     

    zakaznici-filtre-zdroj.png

     

    Kontakty

    V kategórii Kontakty sa nachádza zoznam zákazníkov, ktorí si v Obchode objednali nejaký tovar alebo v Stretnutiach nejakú službu a zároveň došlo k nejakej aktivite (viď vyššie).

    V našom modelovom príklade máme nášho jedného zákazníka, ktorý si objednal tovar aj službu. Všimnite si, že suma jeho objednávok sa tu sčítala:

     

    zakaznici-kontakty-zoznam.png

     

    Keď kliknete na meno zákazníka (čo môžete urobiť rovno aj v Aktivitách), uvidíte Podrobnosti o kontakte. V Profile kontaktu vidíte adresu a kontakty zákazníka a nižšie v sekcii História kontaktov vidíte zoznam jeho objednávok:

     

    zakaznici-podrobnosti-o-kontakte.png

     

    Keď kliknete hore na Upraviť, tak dostanete možnosť upraviť meno aj kontakty zákazníka, zapnúť mu súhlas s marketingovými správami (ak si ich vyžiada) alebo tu budete mať možnosť celé konto aj odstrániť. Tieto možnosti máte dostupné aj v pravej časti obrazovky kliknutím na tri vertikálne bodky na kraji:

     

    zakaznici-kontakty-uprava.png

     

    Export údajov

     

    Aktivity aj Kontakty umožňujú export údajov vo formáte .CSV (pre programy Excel (MS Office) resp. Calc (OpenOffice)).

    V exporte Aktivít budete mať všetky údaje, ako kód objednávky a dátum transakcie, z akého zdroja objednávka pochádza (Obchod, Stretnutia), aká platobná metóda bola použitá, suma objednávky, sadzba DPH a jej výška, v akej mene, druh dopravy, stav (či je spracúva alebo bola zaplatená) a adresa zákazníka.

    V Kontaktoch si môžete exportovať údaje zákazníka, vrátane celkovej ceny jeho transakcie. Príklad exportu:

     

    zakaznici-export.png

     

     

    Správa formulárov

     

    Od verzie Exoweb 10.131.0 (vydanej 26. 10. 2023) v aktivitách môžete vidieť aj prehľad správ, ktoré vám boli zaslané cez Formuláre alebo Kontakty.

    Ak na stránke máte formulár a bude vám poslaná správa, tak v Aktivitách uvidíte zoznam ako v príklade na obrázky nižšie:

    Ak vidíte položku Nebolo poskytnuté žiadne meno, to znamená, že návštevník poslal správu cez formulár, ktorý nemá možnosť zadať meno alebo návštevník meno nevyplnil (nebolo povinné). Kliknutím na položku môžete kontakt upraviť a doplniť si tam údaje.

    Správa, ktorú poslal EXO TECHNOLOGIES, sa automaticky priradila k už existujúcemu kontu (na základe emailovej adresy). A nakoniec nižšie môžete vidieť príklad anonymizovaného konta, ktoré ste vymazali z Kontaktov.

     

    Tip:

    Každý formulár si pri vytváraní alebo dodatočnej úprave môžete pomenovať ako chcete, takže v stĺpci Zdroj namiesto Formulár - 2... uvidíte svoj vlastný názov, čo vám uľahčí orientáciu v tom, z akého konkrétneho formulára bola správa odoslaná.

     

     

    zakaznici-aktivity-formulare.png

     

    V Kontaktoch taktiež uvidíte zoznam nových zákazníkov, ktorí "sa pridali" cez správu poslanú pomocou formuláru. V prípade ak nebolo zadané meno, môžete na tento bezmenný kontakt kliknúť a doplniť si tam informácie.

    Ak nejaký návštevník poslal správu cez formulár s použitím emailovej adresy, ktorá je už priradená k nejakému kontu, tak všetky aktivity sa zlúčia do tohto konta.

     

    zakaznici-kontakty-formulare.png

     

    Samozrejme aj v tomto prípade si môžete Aktivity a Kontakty filtrovať podľa toho, z akého formuláru a kontaktu vám bola zaslaná správa.

    Ak si formulár nepomenujete nejakým interným názvom, tak uvidíte len jeho všeobecný názov a interné ID ako v príklade nižšie. Ak si formulár pomenujete, napr. ako Kontakt, tak ho v ponuke uvidíte.

     

    zakaznici-filtre-zdroj-formulare.png


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...