Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Správa zákazníkov


      Ako si spravovať zákazníkov a ich objednávky v Exowebe.

    Ak v Exowebe používate Obchod, tak v sekcii Zákazníci si môžete spravovať zákazníkov a mať prehľad o stavoch objednávok.

    Rovnako si zákazníkov v tejto sekcii môžete spravovať aj v prípade, ak používate doplnkovú aplikáciu Stretnutia.

    V Editore kliknite na hamburgerové menu vľavo hore:

     

    exoweb-hamburger-menu.png

     

    a následne dole na sekciu Zákazníci:

     

    exoweb-editor-menu.png

     

    Zákazníci

     

    Pokým vo vašom Obchode ešte nedošlo k žiadnej akcii (tzn. k zmene stavu objednávok - platí to aj v prípade aplikácie Stretnutia) najskôr neuvidíte žiadne údaje.

    Sekcia Zákazníci sa delí na dve kategórie:

     

    Aktivity

    Tu budete vidieť, aké aktivity prebehli v súvislosti vašich objednávok.

     

    Upozornenie:

    Musí byť splnená podmienka, že v objednávke musela prebehnúť nejaká aktivita, to znamená, že napr. ste zmenili jej stav (napr. že bola zaplatená), potom ju uvidíte v tomto zozname.

     

     

    zakaznici-aktivity.png

     

    Kontakty

    Tu budete vidieť kontakty vašich zákazníkov - objavia sa tu až vtedy, ak v objednávke prebehla nejaká aktivita, takže nestačí, aby bola objednávka len vytvorená.

     

    zakaznici-kontakty.png

     

    Aktivity

    Modelový príklad: zákazník si objednal vo vašom Obchode notebook a objednal si školenie (napr. práce s Exowebom). Notebook aj školenie uhradil, vy ste si aktualizovali stavy oboch objednávok, takže došlo k aktivite a tieto zmeny uvidíte v kategórii Aktivity:

    Náš modelový zákazník sa volá EXO (meno) TECHNOLOGIES (priezvisko):

     

    zakaznici-aktivity-zoznam.png

     

    Kliknutím na ID transakcie sa premiestnite priamo do objednávky (buď školenia alebo tovaru), kliknutím na meno zákazníka (EXO TECHNOLOGIES) uvidíte detaily aktivity v objednávke (rovnaké detaily uvidíte aj v kategórii Kontakty, čo bude vysvetlené nižšie). Naľavo hore do vyhľadávacieho políčka môžete zadať ID transakcie, meno alebo emailovú adresu zákazníka, ak potrebujete zobraziť len určitú objednávku.

    Napravo hore ako sú Filtre, tam si môžete zobraziť zoznam objednávok na základe časového obdobia...

     

    zakaznici-filtre.png

     

    ...a ak používate okrem Obchodu aj Stretnutia, tak môžete si vybrať z ktorého zdroja chcete aktivity zobraziť:

     

    zakaznici-filtre-zdroj.png

     

    Kontakty

    V kategórii Kontakty sa nachádza zoznam zákazníkov, ktorí si v Obchode objednali nejaký tovar alebo v Stretnutiach nejakú službu a zároveň došlo k nejakej aktivite (viď vyššie).

    V našom modelovom príklade máme nášho jedného zákazníka, ktorý si objednal tovar aj službu. Všimnite si, že suma jeho objednávok sa tu sčítala:

     

    zakaznici-kontakty-zoznam.png

     

    Keď kliknete na meno zákazníka (čo môžete urobiť rovno aj v Aktivitách), uvidíte Podrobnosti o kontakte. V Profile kontaktu vidíte adresu a kontakty zákazníka a nižšie v sekcii História kontaktov vidíte zoznam jeho objednávok:

     

    zakaznici-podrobnosti-o-kontakte.png

     

    Keď kliknete hore na Upraviť, tak dostanete možnosť upraviť meno aj kontakty zákazníka, zapnúť mu súhlas s marketingovými správami (ak si ich vyžiada) alebo tu budete mať možnosť celé konto aj odstrániť. Tieto možnosti máte dostupné aj v pravej časti obrazovky kliknutím na tri vertikálne bodky na kraji:

     

    zakaznici-kontakty-uprava.png

     

    Export údajov

     

    Aktivity aj Kontakty umožňujú export údajov vo formáte .CSV (pre programy Excel (MS Office) resp. Calc (OpenOffice)).

    V exporte Aktivít budete mať všetky údaje, ako kód objednávky a dátum transakcie, z akého zdroja objednávka pochádza (Obchod, Stretnutia), aká platobná metóda bola použitá, suma objednávky, sadzba DPH a jej výška, v akej mene, druh dopravy, stav (či je spracúva alebo bola zaplatená) a adresa zákazníka.

    V Kontaktoch si môžete exportovať údaje zákazníka, vrátane celkovej ceny jeho transakcie. Príklad exportu:

     

    zakaznici-export.png

     

     

    Správa formulárov

     

    Od verzie Exoweb 10.131.0 (vydanej 26. 10. 2023) v aktivitách môžete vidieť aj prehľad správ, ktoré vám boli zaslané cez Formuláre alebo Kontakty.

    Ak na stránke máte formulár a bude vám poslaná správa, tak v Aktivitách uvidíte zoznam ako v príklade na obrázky nižšie:

    Ak vidíte položku Nebolo poskytnuté žiadne meno, to znamená, že návštevník poslal správu cez formulár, ktorý nemá možnosť zadať meno alebo návštevník meno nevyplnil (nebolo povinné). Kliknutím na položku môžete kontakt upraviť a doplniť si tam údaje.

    Správa, ktorú poslal EXO TECHNOLOGIES, sa automaticky priradila k už existujúcemu kontu (na základe emailovej adresy). A nakoniec nižšie môžete vidieť príklad anonymizovaného konta, ktoré ste vymazali z Kontaktov.

     

    Tip:

    Každý formulár si pri vytváraní alebo dodatočnej úprave môžete pomenovať ako chcete, takže v stĺpci Zdroj namiesto Formulár - 2... uvidíte svoj vlastný názov, čo vám uľahčí orientáciu v tom, z akého konkrétneho formulára bola správa odoslaná.

     

     

    zakaznici-aktivity-formulare.png

     

    V Kontaktoch taktiež uvidíte zoznam nových zákazníkov, ktorí "sa pridali" cez správu poslanú pomocou formuláru. V prípade ak nebolo zadané meno, môžete na tento bezmenný kontakt kliknúť a doplniť si tam informácie.

    Ak nejaký návštevník poslal správu cez formulár s použitím emailovej adresy, ktorá je už priradená k nejakému kontu, tak všetky aktivity sa zlúčia do tohto konta.

     

    zakaznici-kontakty-formulare.png

     

    Samozrejme aj v tomto prípade si môžete Aktivity a Kontakty filtrovať podľa toho, z akého formuláru a kontaktu vám bola zaslaná správa.

    Ak si formulár nepomenujete nejakým interným názvom, tak uvidíte len jeho všeobecný názov a interné ID ako v príklade nižšie. Ak si formulár pomenujete, napr. ako Kontakt, tak ho v ponuke uvidíte.

     

    zakaznici-filtre-zdroj-formulare.png


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      V novembri 2023 pokračujeme s aktualizáciami starších MySQL databáz verzie 5.6 na posledných serveroch, ktoré sa nestihli aktualizovať minulý mesiac.

      Tento mesiac by mali byť všetky práce ukončené a databázy zmigrované na verziu MariaDB 10.11.

      Ukončenie migrácie oznámime v komentároch.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. novembra 2023 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.132.0.

      Toto vydanie opravuje niekoľko chýb so zobrazením produktov v Obchode po vypredaní a drobné problémy s prekladom hlavného menu.

      V sekcii Sociálne média boli upravené widgety pre sociálnu sieť X (Twitter) a pridaný nový widget s osobnými údajmi:

       

      101320-socialne-media-widget.png

       

      To je nateraz všetko 🙂

×
×
  • Create New...