Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''zálohovanie''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Ak nejakú SQL databázu v Control Paneli už nepotrebujete, kedykoľvek ju môžete zmazať. Ak ju zmažete, po dobu 14 dní budete mať v Control Paneli k dispozícii zálohy, ktoré si môžete buď stiahnuť alebo si z nich databázu obnoviť. Zmazanie SQL databázy Každá databáza má možnosť vymazania priamo v Control Paneli. Prihláste sa do Control Panela a kliknite na službu Správa databáz: V zozname nájdite požadovanú SQL databázu, ktorú si prajete zmazať a v pravom hornom roku kliknite na biele X v červenom štvorci: Vyskočí ešte kontrolná otázka, či si prajete databázu skutočne zmazať, ak áno, tak kliknite na Zmazať a databáza sa zmaže. Obnova zmazanej SQL databázy Zmazané SQL databázy nezmiznú z Control Panela hneď a navždy. Uvidíte ich v databázovom menu pod tlačidlom Zobraziť vymazané databázy (tlačidlo sa zobrazí až vtedy, keď vymažete nejakú databázu): Po kliknutí na tlačidlo Zobraziť vymazané databázy uvidíte zoznam zmazaných databáz. Tu budete mať možnosť ich ešte obnoviť (v 14 dňovej lehote) alebo si stiahnuť zálohy: Po kliknutí na tlačidlo Zálohy uvidíte zoznam záloh za posledných 14 dní. Keďže databáza bola vymazaná včera a zálohy držíme ešte 14 dní, tak najstaršiu 14 dňovú zálohu tu v našom príklade už nenájdete. Každý deň ubudne ďalšia jedna najstaršia záloha a po dvoch týždňoch od zmazania databázy zmizne všetko a nebude možné databázu už nijak obnoviť. Zálohy si môžete stiahnuť z hociktorého dňa, ukladajú sa vo formáte .SQL.GZ, takže v prípade potreby si ich môžete naimportovať napr. pomocou phpMyAdmin (vhodné pre prípad, keby ste potrebovali nahrať databázu mimo našich serverov) alebo si zmazanú databázu môžete obnoviť a následne importovať u nás pod inú doménu.
  2. Návštevník

    Vytvorenie snapshotu SQL databázy

    Snapshot SQL databázy je okamžité vytvorenie zálohy SQL databázy, ktorú môžete kedykoľvek použiť pri nahradení aktuálnej SQL databázy alebo si ju môžete jednoducho stiahnuť do počítača. Snapshoty SQL databáz K možnosti vytvorenia snapshotov sa dostanete tak, že po prihlásení do Control Panela kliknete na službu Správa databáz: ...a následne pri zvolenej SQL databáze kliknete na tlačidlo Zálohy vpravo dole: Celý doterajší postup je rovnaký ako v prípade návodu Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli, takže po kliknutí na Zálohy uvidíte zoznam automatických záloh SQL databázy, pre nás však bude teraz podstatná sekcia Aktuálna záloha (Snapshot) úplne dole: Vytvorenie Snapshotu V sekcii Aktuálna záloha (Snapshot) si môžete vytvoriť aktuálnu zálohu databázy (snapshot), čo odporúčame, ak plánujete zrealizovať na webe veľké zmeny (upgrade po dlhšej dobe, inštaláciu väčšieho množstva doplnkov a pod. - za týmto účelom si môžete vytvoriť aj kópiu databázy). Technicky ide o podobnú službu ako Export SQL databázy, rozdiel je v tom, že pri exporte si zálohu ukladáte do svojho počítača, v prípade snapshotov, tie môžete mať uložené na našich serveroch tak dlho, ako budete potrebovať. Ak si prajete vytvoriť snapshot, kliknite na tlačidlo Vytvoriť Snapshot: Snapshot sa začne automaticky vytvárať, v závislosti od veľkosti SQL databázy to môže nejaký čas trvať: Po vytvorení snapshotu sa zobrazia možnosti: Zmazať snapshot: zmaže sa aktuálny snapshot, v závislosti od veľkosti SQL databázy to môže chvíľu trvať Nahradiť databázu: týmto si nahradíte aktuálnu SQL databázu. Pred samotným nahradením aktuálnej SQL databázy sa ešte objaví upozornenie, či chcete danú akciu skutočne vykonať, keďže proces je nezvratný a nahradenú databázu nebude možné obnoviť Stiahnuť: tu si môžete snapshot stiahnuť do počítača (formát .SQL.GZ), podobne ako v prípade Exportu SQL databázy (Dump) Vytvoriť snapshot: táto možnosť bude dostupná po vytvorení prvého (jedného) snapshotu v prípade balíkov Neobmedzený hosting, Biznis Web a Biznis X, kedy si pri každej SQL databáze môžete vytvoriť až 5 snapshotov. Balíky Classic Hosting, Standard Hosting, Puzzle Hosting a Puzzle X majú možnosť len jedného snapshotu. Ak budete potrebovať si vytvoriť ďalší snapshot, ten predchádzajúci musíte najprv zmazať
  3. Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli je služba, ktorú poskytujeme všetkým zákazníkom, ktorí si v Control Paneli vytvoria SQL databázy. Pomocou tejto funkcie budete mať k dispozícii zálohy všetkých vytvorených SQL databáz po dobu posledných 14 dní. Tieto zálohy si môžete z hociktorého dňa stiahnuť do počítača alebo z hociktorého dňa obnoviť, čím nahradíte aktuálnu SQL databázu, ktorá sa práve používa. Automatické zálohy SQL databáz Ak potrebujete nahradiť aktuálnu SQL databázu, databázou staršieho dátumu alebo si len potrebujete proste pozrieť zoznam automatických záloh, môžete tak učiniť v Control Paneli, kde po prihlásení kliknite na službu Správa databáz: ...a pri dotyčnej databáze kliknite na červené tlačidlo Zálohy vpravo dole: Po kliknutí na tlačidlo Zálohy uvidíte v tabuľke prehľad so zálohami, kde si môžete obnoviť databázu z požadovaného dňa kliknutím na Nahradiť databázu. Po kliknutí na Nahradiť databázu, budete ešte vyzvaní, či si danú akciu prajete skutočne zrealizovať alebo zrušiť - čo je dôležité, pretože nahradením databázy sa aktuálna databáza prepíše a nebude možné sa k nej vrátiť. V tabuľke zároveň vidíte informácie, v ktorý deň bola záloha zrealizovaná (každý deň po polnoci), ďalej vidíte veľkosť skomprimovanej zálohy a zároveň si môžete hociktorú dostupnú zálohu rovno aj stiahnuť (v skomprimovanom formáte .SQL.GZ) do počítača. Nižšie pod zoznamom automatických záloh sa nachádza sekcia Aktuálna záloha (Snapshoty), kde si kedykoľvek môžete vytvárať vlastné zálohy, ktoré budete mať uložené priamo na našich serveroch. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie snapshotu SQL databázy.
  4. Zálohy hostingu (webového priestoru (FTP) a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní. Zálohovanie SQL databáz je možné u nás v EXO Hosting realizovať viacerými spôsobmi, ktoré pracujú nezávisle od seba, automaticky alebo manuálne a môžu sa navzájom aj dopĺňať. Možnosti zálohovania SQL databáz Nasledujúci zoznam obsahuje všetky možné spôsoby, akými si môžete vaše SQL databázy zálohovať: Export SQL databázy v Control Paneli Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli Vytvorenie snapshotu SQL databázy Klonovanie SQL databázy v Control Paneli Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Stiahnutie zálohy SQL databázy z FTP zálohovacieho servera Export SQL databázy pomocou SSH Záloha a obnova zmazanej SQL databázy Export SQL databázy v Control Paneli Ide o najjednoduchší spôsob, ako získať aktuálnu zálohu SQL databázy, ktorú si chcete uložiť do svojho počítača. Jednoducho kliknete a súbor SQL databázy vo formáte .SQL.GZ si uložíte do svojho počítača. Tento spôsob je vhodný vtedy, ak chcete mať zálohy SQL databáz uložené priamo vo svojom zariadení. Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli. Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli Každá vytvorená SQL databáza vo vašom Control Paneli sa automaticky zálohuje odo dňa jej vytvorenia. V týchto automatických zálohách máte možnosť si zálohy SQL databáz obnoviť z ktoréhokoľvek dňa za posledných 14 dní alebo hociktorú zálohu za posledných 14 dní si stiahnuť do počítača. Viac informácií nájdete v návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli. Vytvorenie snapshotu SQL databázy Túto možnosť nájdete v rovnakej sekcii, kde nájdete svoje automaticky zálohované SQL databázy (spomenuté vyššie). V podstate ide o rovnakú službu ako Export SQL databázy, akú sme si zhrnuli ešte vyššie, len s tým rozdielom, že tu si môžete vytvoriť snapshoty, ktoré sa ukladajú priamo na našich serveroch, takže nemusíte si ich sťahovať do počítača. Snapshoty môžete mať vytvorené dlho ako chcete, a môžete si nimi nahradiť aktuálnu SQL databázu alebo si ich môžete aj stiahnuť do počítača, podobne ako v prípade Exportu SQL databázy. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie snapshotu SQL databázy. Klonovanie SQL databázy v Control Paneli Klonovanie SQL databázy je jedným zo spôsobov, ako si môžete zrealizovať zálohu aktívnej SQL databázy tým, že vytvoríte jej aktívnu kópiu, ktorá bude v Control Paneli dostupná rovnako ako jej pôvodná verzia, takže môžete ju hneď používať (stačí si nakonfigurovať pripojenie k nej v redakčnom systéme). Ďalšie informácie nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli. Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin SQL databázu si môžete zálohovať aj exportovaním SQL databázy pomocou phpMyAdmin. Túto službu môžu využívať všetci naši zákazníci, odporúčame ju však aspoň mierne pokročilým užívateľom, ktorí potrebujú pri exporte (zálohovaní) špeciálne nastavenia alebo potrebujú exportovať len časť databázy (konkrétne tabuľky). Ďalšie informácie nájdete v návode Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin. Stiahnutie zálohy SQL databázy z FTP zálohovacieho servera V prípade potreby môžete využiť aj manuálne stiahnutie záloh SQL databáz priamo zo zálohovacieho FTP servera pomocou FTP klientov, napr. FileZilla alebo Total Commander, či WinSCP. Tento spôsob je vhodný vtedy, ak máte zároveň potrebu si pozrieť zálohy súborov vašej webovej stránky, inak odporúčame vyššie spomenuté spôsoby zálohovania SQL databáz cez Control Panel. Detaily nájdete v návode Prístup k FTP zálohám webu, kde sa nachádza postup ako sa prihlásiť na zálohovací server a bližšie informácie k zálohám SQL databáz nájdete konkrétne v sekcii Štruktúra zálohovacieho servera. Export SQL databázy pomocou SSH SQL databázy si môžete exportovať a zálohovať aj pomocou konzoly (SSH), tento spôsob odporúčame skúseným používateľom, ktorí presne vedia, k čomu to potrebujú. Detaily nájdete v návode Export SQL databázy pomocou SSH. Záloha a obnova zmazanej SQL databázy Ak nejakú databázu zmažete, po dobu 14 dní ju budete mať ešte k dispozícii na stiahnutie alebo obnovu. Pre viac detailov kliknite na návod Záloha a obnova zmazaných SQL databáz.
  5. Návštevník

    Export SQL databázy v Control Paneli

    Exportovať SQL databázu v Control Paneli si odteraz môžete jednoducho vyklikať. Takto si môžete podľa potreby rýchlo a jednoducho vytvárať vlastné zálohy SQL databáz, ktoré si chcete ukladať do počítača. Po prihlásení do Control Panela kliknite na Správa databáz: ...a následne pri zvolenej databáze napravo nižšie kliknite na tlačidlo Dump: Ak si prajete databázu exportovať (stiahnuť), tak kliknite na Potvrdiť: Po kliknutí na Potvrdiť vyskočí okno, pomocou ktorého si vyhľadajte v počítači umiestnenie, kam si chcete súbor zálohy uložiť a po výbere umiestnenia počkajte pokým sa export databázy nedokončí: Dump databázy obsahuje príkaz DROP TABLE IF EXISTS, takže ak túto zálohu neskôr importujete do inej databázy, tabuľky s rovnakým názvom v pôvodnej databáze budú vašou zálohou nahradené. Takto vytvorené zálohy je možné u nás importovať do iných databáz pomocou webového rozhrania phpMyAdmin, v prípade veľkých databáz môžete použiť aplikáciu HeidiSQL.
  6. Roman

    Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin

    Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin, je jedným zo spôsobov, ako si môžete zálohovať svoju SQL databázu typu MariaDB alebo MySQL. Ak si potrebujete exportovať databázu napr. pre záložné účely, môžete tak učiniť pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tento návod poskytuje základné informácie dostačujúce k tomu, aby si export databázy pomocou phpMyAdmin vedeli zrealizovať aj začiatočníci. Skúsení používatelia si nastavenia exportu môžu upraviť podľa uváženia. Do phpMyAdmin sa prihlásite pomocou tlačidla phpMyAdmin, ktoré nájdete v Control Paneli pod každou databázou: alebo kliknite na tento odkaz: https://phpmyadmin.dnsserver.eu/ Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Prihlasovací formulár vyplňte nasledovne: Používateľ: zadajte prihlasovacie meno do databázy, vo východzom nastavení je to názov databázy Heslo: heslo do databázy, ak si ho nepamätáte, nájdete ho v konfiguračnom súbore redakčného systému, ktorý je napojený na túto databázu. Ak nemáte prístup k heslu, neodporúčame ho meniť, po zmene by redakčný systém stratil spojenie s databázou a stránka by sa prestala zobrazovať. Ak heslo neviete, vytvorte si v Control Paneli nového používateľa a ním sa môžete prihlásiť do databázy. Voľba servera: vyberte server, ku ktorému sa chcete pripojiť (host), túto informáciu nájdete v Control Paneli pod každou databázou. Po prihlásení kliknite naľavo v menu na názov databázy: A následne hore napravo v menu kliknite na Exportovať. Zobrazia sa možnosti, v zásade môžete ponechať Metódu exportu - Rýchla a dole kliknite na Vykonaj, exportuje sa súbor s príponou .SQL, ktorý si uložte do počítača. Ak potrebujete viac možností, kliknite na Metódu exportu - Vlastná: Po označení Metódu exportu - Vlastná, sa zobrazia možnosti, v podstate dôležité sú tie v sekcii Výstup. Všetky nastavenia môžete ponechať tak ako sú, v časti kompresia si zvoľte v akom formáte chcete databázu exportovať. Možnosti sú: Žiadny - databáza sa exportuje vo vlastnom formáte .SQL (v rovnakom ako v prípade Rýchlej metódy výstupu). Odporúčame zvoliť vtedy, ak ide o malú databázu, pri ktorej nevyžadujete komprimáciu zazipované - tento typ kompresie sa automaticky nastaví, keď označíte pole Exportovať tabuľky ako samostatné súbory. Táto metóda je vhodná vtedy, ak potrebujete exportovať celú databázu, ale následne importovať len jednotlivé tabuľky do inej databázy. Je vhodné ju použiť aj vtedy, ak databáza obsahuje veľké tabuľky, ktoré je lepšie následne importovať samostatne. Viac pozrite v návode Import SQL databázy pomocou phpMyAdmin, konkrétne sekciu Problémy s importom gzip-ované - odporúčame zvoliť túto metódu výstupu, databáza sa exportuje v komprimovanom formáte Ostatné nastavenia ponechajte tak ako sú, meniť ich odporúčame len skúseným užívateľom. Následne kliknite dole napravo na Vykonaj a súbor si uložte do počítača. Vo vlastnom záujme odporúčame si takto zálohovať databázu v prípadoch ak plánujete na webovej stránke robiť dôležité zmeny a potrebujete uložiť dáta v stave v akom boli tesne pred zmenami. Možnosti selektívneho exportu V niektorých prípadoch nemusíte chcieť exportovať celú databázu. Napríklad chcete si exportovať databázu WordPress stránky, ale nechcete aby exportovaná databáza obsahovala tabuľky príspevkov a komentárov. Pri zvolenej metóde exportu - vlastnej v sekcii Tabuľky odznačte tabuľky wp_comments a wp_posts: Tento postup je vhodný len v špecifických prípadoch. Napríklad vaša SQL databáza vo WordPress je veľmi veľká, tak pre uľahčenie importu si ju chcete rozdeliť. Vyššie uvedeným príkladom si exportujete databázu WordPress bez tabuliek, ktoré obsahujú komentáre a príspevky, ktoré si následne môžete exportovať samostatne. Stačí keď si naľavo v menu kliknete na databázu, následne pod ňou uvidíte zvolenú tabuľku a potom export môžete zrealizovať rovnakým spôsobom ako pri exporte databázy. Majte na pamäti, že ak naimportujete databázu bez týchto tabuliek, taka vaša WordPress stránka nebude fungovať správne a napr. pri pokuse pridať nový článok sa objaví chybové hlásenie. Preto odporúčame stránky vo WordPress používať len vtedy, ak budete mať naimportované všetky tabuľky. Ak by ste chceli exportovať databázu napr. tak, že po importe budete používať pôvodnú databázu na novej lokalite ale bez príspevkov a článkov, tak si databázu môžete exportovať spôsobom, že komentáre a príspevky exportujete bez dát, len so štruktúrou: Keď exportujete databázu týmto výberom, tak potom si môžete naimportovať databázu na novú lokalitu, budete mať všetko rovnaké ako na pôvodnej lokalite, len na stránke nebudú žiadne príspevky a komentáre, takže môžete začať písať ako keby na úplne novej stránke.
×
×
  • Vytvoriť nové...