Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''phpmyadmin''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Roman

    Obnova hesla pre admin účet v Joomla!

    Môže nastať situácia, že zabudnete heslo do administrácie svojej stránky vytvorenej v Joomla!. Joomla! nemá spôsob, ako obnoviť heslo do administrácie z verejnej časti stránky. Hoci na verejnej časti stránky je možnosť si preposlať zabudnuté heslo, táto možnosť ale funguje len pre bežných používateľov. Administrátor Joomla! je v hierarchii účtov označený ako Super User (super používateľ) a na obnovu hesla pre takéto konto potrebujete iné spôsoby. Pridanie dočasného Super Usera Ak ste zabudli heslo k svojmu admin účtu v Joomla!, môžete sa skúsiť prihlásiť cez hocijakého bežného používateľa, ak máte takého používateľa vytvoreného pre takéto účely. Samozrejme musíte vedieť k nemu heslo (ak ho neviete, môžete si preposlať cez verejnú časť stránky email na obnovu hesla). Ak sa chcete bežným používateľom prihlásiť ako administrátor, najprv je potrebné mu nastaviť práva. Prihláste sa na server (FTP) a stiahnite si do počítača súbor configuration.php, ktorý sa nachádza v hlavnom adresári /public_html/. Otvorte si ho napríklad pomocou programu Notepad++ (pre úpravu vám bude stačiť aj klasický Notepad - Poznámkový blok, ale Notepad++ je výborné riešenie pre takéto úpravy) a na začiatku súboru by ste mali vidieť zhruba takéto niečo: <?php class JConfig { public $offline = false; Bez ohľadu na to, čo tam bude, vložte si hneď pod { tento kód: public $root_user='mojuzivatel'; kde namiesto mojuzivatel vložte meno bežného používateľa, pomocou ktorého sa chcete prihlásiť do administrácie, takže vo výsledku by to malo vyzerať takto: <?php class JConfig { public $root_user='mojuzivatel'; public $offline = false; Súbor uložte a nahrajte na server na pôvodné miesto. Upozornenie: Pozor, súbor configuration.php bude mať práva nastavené len na čítanie (CHMOD 444), takže mu dočasne nastavte práva 644, aby ste pôvodný súbor mohli prepísať. Po nahratí súboru na server si otvorte stránku administrácie a prihláste sa bežným používateľom, ktorému ste dali práva super používateľa. Ak ste všetko nastavili správne, budete úspešne prihlásení a v administrácii uvidíte takéto oznámenie: Následne si naľavo v hlavnom menu rozkliknite položku Používatelia a Super Userovi (v našom prípade je super používateľ označený ako EXO Hosting, stačí keď kliknete na meno a dostanete sa do nastavení tohto konta) môžete nastaviť nové heslo, ktorým sa môžete potom prihlásiť do administrácie. Keď budete mať heslo zmenené, dočasnému používateľovi práva Super Usera odoberiete kliknutím na Kliknite sem, ak to má byť urobené automaticky (viď obrázok hlásenia vyššie). Súboru configuration.php budú práva nastavené opäť na 444, takže súbor nebude možné prepísať inými hodnotami. Zmena hesla v SQL databáze Ak nemáte možnosť sa prihlásiť do administrácie pomocou dočasného super používateľského konta alebo nechcete skúsiť takéto riešenie, je možnosť si zmeniť heslo priamo v SQL databáze. Prihláste sa na server (FTP) a v súbore configuration.php si nájdite údaje pre prihlásenie do SQL databázy. Keď neviete kde presne v súbore tieto informácie hľadať, v tomto návode nájdete postup, konkrétne v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze. Kliknite na phpMyAdmin, zadajte prihlasovacie meno (názov databázy), heslo a nastavte SQL server podľa údaju, ktorý vyčítate v súbore configuration.php. Po prihlásení do phpMyAdmin kliknite na databázu, v našom príklade je to db000000xmojadb a následne si vyhľadajte tabuľku nieco_users ("nieco" je predpona, líši sa v každej inej inštalácii). Kliknite na názov tabuľky nieco_users a vyhľadajte v nej konto s názvom vášho super používateľa. V našom príklade je to EXO Hosting, ID má 641, je možné že aj vo vašom prípade bude mať rovnaké ID. Kliknite na Upraviť: Po kliknutí na Upraviť sa presuňte na stránke nižšie, pokým neuvidíte riadok password. V stĺpci Funkcia z ponuky vyberte MD5. A do poľa Hodnota si napíšte svoje nové heslo. Heslo si starostlivo skontrolujte, či tam nemáte nežiadúce preklepy. Následne úplne dole na stránke vpravo kliknite na Vykonaj. Teraz sa pokúste prihlásiť do administrácie svojej Joomla! stránky a ak ste všetko spravili správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť.
  2. Môže nastať situácia, že zabudnete heslo do administrácie svojej stránky vytvorenej vo WordPresse. Prístup do administrácie sa dá obnoviť dvoma spôsobmi: odoslaním emailu pre obnovenie hesla zmenou hesla a emailovej adresy v SQL databáze Odoslanie emailu pre obnovenie hesla Otvorte si svoju stránku, ktorou pristupujete do administrácie WordPress, najskôr to bude /wp-admin/ a pod prihlasovacím formulárom kliknite na odkaz Zabudli ste heslo? Alebo si tento odkaz pridajte za názov svojej domény /wp-login.php?action=lostpassword Otvorí sa formulár, do ktorého budete musieť vložiť prihlasovacie meno (admin konta) alebo emailovú adresu, ktorá k tomuto kontu patrí a kliknite na Získať nové heslo. Do emailovej schránky vám príde notifikácia, ktorá bude obsahovať odkaz, na ktorý musíte kliknúť. Po kliknutí sa otvorí stránka, na ktorej si môžete vygenerovať nové heslo alebo zadať svoje. Heslo si následne uložíte kliknutím na Uložiť heslo a môžete sa prihlásiť do administrácie. Zmena hesla a emailovej adresy v SQL databáze Čo však robiť, ak emailová adresa, ktorú máte priradenú k admin kontu neprijíma emaily, nefunguje alebo už neexistuje? Pre tento prípad existuje postup, ktorý vyžaduje určité skúsenosti s SQL databázami. Prihláste sa na server (FTP) a v súbore wp-config.php si nájdite údaje pre prihlásenie do SQL databázy. Keď neviete kde presne v súbore tieto informácie hľadať, v tomto návode nájdete postup, konkrétne v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze. Kliknite na phpMyAdmin, zadajte prihlasovacie meno (názov databázy), heslo a nastavte SQL server podľa údaju, ktorý vyčítate v súbore wp-config.php. Po prihlásení do phpMyAdmin kliknite na databázu, v našom príklade je to db000000xmojadb a následne si vyhľadajte tabuľku wp_users. Kliknite na názov tabuľky wp_users a vyhľadajte v nej konto s ID 1, s najväčšou pravdepodobnosťou toto bude konto administrátora. Kliknite na Upraviť: Po kliknutí na Upraviť uvidíte riadok user_pass. V stĺpci Funkcia z ponuky vyberte MD5. A do poľa Hodnota si napíšte svoje nové heslo. Keď týmto spôsobom meníte heslo (teda z dôvodu, že vám neprišiel email na obnovu hesla) na riadku user_mail do poľa Hodnota si môžete rovno zapísať novú emailovú adresu. Ak by ste zmenili len heslo a úspešne sa prihlásili do administrácie a tam si chceli zmeniť emailovú adresu, tak WordPress by na pôvodnú adresu, teda tú, kam vám pôvodne neprišla notifikácia na zmenu hesla, odoslal potvrdzujúci email, či si skutočne prajete zmeniť emailovú adresu. A keďže vám neprišiel email s obnovou hesla, tak rovnako by ste "čakali" na email pre potvrdenie zmeny emailovej adresy. Všetky údaje starostlivo skontrolujte, či tam nemáte preklepy. Následne úplne dole na stránke vpravo kliknite na Vykonaj. Teraz sa pokúste prihlásiť do administrácie svojho WordPressu a ak ste všetko spravili správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť.
  3. Roman

    Oprava tabuliek v SQL databáze

    Niekedy sa môže stať, že po navštívení webovej stránky sa namiesto obsahu zobrazí len biela stránka s takýmto alebo podobným chybovým hlásením: Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Error: Table './nazov-databazy/prefix_tabulka' is marked as crashed and should be repaired Chyba tohto znenia je dôsledkom poškodenia štruktúry tabuliek v SQL databáze. Problém sa týka tabuliek uložených vo formáte úložiska dát MyISAM a väčšinou starších typov databáz (MySQL 5.6 a staršie), nie je však vylúčené, že sa môže objaviť aj v novších typoch. EXO Hosting východzí formát úložiska dát pri novších databázach používa InnoDB, ktorý je pred poškodením štruktúry chránený. Oprava tabuľky v SQL databáze V prípade, ak na svojej webovej stránke uvidíte hlásenie o poškodenej tabuľke v databáze, z hlásenia môžete vyčítať názov databázy, o ktorú databázu ide. Prihláste sa do danej databázy pomocou phpMyAdmin (ak potrebujete informácie alebo pomoc s prihlásením, nájdete ich na konci tohto článku). Po prihlásení, naľavo v menu kliknite na názov databázy: Následne napravo uvidíte zoznam tabuliek a podľa chybového hlásenia si nájdite v danej databáze poškodenú tabuľku, označte ju a z menu vyberte Opraviť tabuľku. Oprava obyčajne prebehne za niekoľko málo sekúnd, potom si obnovte (CTRL+F5) svoju webovú stránku a už by sa chybové hlásenie nemalo zobrazovať. Pre zlepšenie výkonu odporúčame z času na čas vykonať aj Optimalizáciu tabuliek (platí len pre MyISAM). Zmena typu z MyISAM na InnoDB Pre zníženie pravdepodobnosti poškodenia tabuliek odporúčame používať novšie typy databáz (MariaDB) a tabuľky typu InnoDB. Tabuľky z formátu úložiska dát MyISAM na formát úložiska dát InnoDB si môžete skonvertovať na kliknutím Prechádzať pri danej tabuľke a potom na karte Operácie pri položke Storage engine zmeniť na typ InnoDB. Pri tabuľke kliknite na Prechádzať: Hore napravo v menu kliknite na kartu Operácie: A potom na stránke si nájdite sekciu Parametre tabuľky a tam Storage engine. Z menu si vyberte možnosť InnoDB: Po výbere InnoDB dole vpravo kliknite na Vykonaj a formát úložiska dát sa zmení. Tieto zmeny odporúčame vopred konzultovať s dodávateľom CMS, či daný redakčný systém podporuje tabuľky typu InnoDB. Vo väčšine prípadov by to malo byť pri moderných redakčných systémoch bezproblémové.
  4. Ak si potrebujete importovať databázu resp. dáta do novej databázy, môžete tak učiniť pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tento návod poskytuje základné informácie dostačujúce k tomu, aby si import databázy pomocou phpMyAdmin vedeli zrealizovať aj začiatočníci. Do phpMyAdmin sa prihlásite pomocou tlačidla phpMyAdmin, ktoré nájdete v Control Paneli pod každou databázou: alebo kliknite na tento odkaz: https://phpmyadmin.dnsserver.eu/ Import SQL databázy pomocou phpMyAdmin Prihlasovací formulár vyplňte nasledovne: Používateľ: zadajte prihlasovacie meno do databázy, vo východzom nastavení je to názov databázy Heslo: heslo do databázy, ak si ho nepamätáte, nájdete ho v konfiguračnom súbore redakčného systému, ktorý je napojený na túto databázu. Ak nemáte prístup k heslu, neodporúčame ho meniť, po zmene by redakčný systém stratil spojenie s databázou a stránka by sa prestala zobrazovať. Ak heslo neviete, vytvorte si v Control Paneli nového používateľa a ním sa môžete prihlásiť do databázy. Voľba servera: vyberte server, ku ktorému sa chcete pripojiť (host), túto informáciu nájdete v Control Paneli pod každou databázou. Po prihlásení kliknite naľavo v menu na názov databázy: A následne hore v menu na Import. Otvorí stránka s možnosťami importu. Cez tlačidlo Vybrať súbor sa preklikajte k vašej databáze, ktorú máte uloženú v počítači. Formát importu odporúčame zvoliť buď klasický .SQL súbor alebo zabalený v archíve .SQL.GZ Súbor by nemal mať viac ako 200 MB, v prípade veľkých súborov odporúčame ponechať označený Čiastočný import (môže to pomôcť pri importe veľkých súborov, ale nie je to 100% záruka). Ostatné nastavenia nechajte tak ako sú a úplne dole vpravo kliknite na Vykonaj. Tip: Máte problém s importom veľmi veľkej databázy? Vyskúšajte HeidiSQL alebo import pomocou SSH. Počkajte pokým sa súbor databázy naimportuje, môže to trvať aj niekoľko minút (malo by to byť najviac 10 minút, potom sa import preruší), tak buďte trpezliví a počkajte na obnovenie stránky. Keď import bude úspešný, dostanete podobné hlásenie v zelenom: Teraz keď naľavo v menu kliknite na názov databázy a uvidíte naimportované tabuľky. V príklade sú tabuľky, ktoré používa redakčný systém WordPress: Problémy s importom Počas importu sa môžete stretnúť s viacerými problémami. Tu si popíšeme najčastejšie z nich: V databáze už existujú tabuľky s rovnakým názvom Keď import bude neúspešný z dôvodu existujúcich tabuliek, dostanete podobné hlásenie v červenom. Samotné chybové hlásenie sa obvykle nachádza na konci. Konkrétne tento prípad znamená, že ste sa pokúsili naimportovať databázu WordPressu, ktorá neobsahovala príkaz na zmazanie pôvodných tabuliek. Import sa tým zastavil, keďže v databáze už existuje tabuľka s rovnakým názvom. Aby ste sa vyhli tomuto prípadu, pri exporte databázy odporúčame sa uistiť, že máte označenú možnosť DROP TABLE: V našom systéme je táto možnosť označená vo východzom nastavení, takže ak nič nebudete pred exportom meniť, takéto hlásenia by ste nemali dostávať. Importovaná databáza je príliš veľká Táto chyba môže nastať, ak importujete príliš veľkú databázu (čo niekedy býva dosť častý prípad), skript "nestihne" spracovať také veľké množstvo údajov a ukončí úlohu. Pre tento prípad odporúčame, aby ste si exportovali databázu vo formáte .ZIP a následne naimportovali po jednotlivých tabuľkách alebo exportujte databázu vo formáte .SQL tak, že pri exporte vylúčite najväčšie tabuľky, následne si databázu bez nich exportujete a veľké tabuľky si exportujete samostatne. Potom si ich jednotlivo naimportujete a nakoniec naimportujete veľké tabuľky samostatne. Prípadne môžete vyskúšať alternatívne riešenia v podobe importu SQL databáz pomocou HeidiSQL alebo import pomocou SSH.
  5. Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin, je jedným zo spôsobov, ako si môžete zálohovať svoju SQL databázu typu MariaDB alebo MySQL. Ak si potrebujete exportovať databázu napr. pre záložné účely, môžete tak učiniť pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tento návod poskytuje základné informácie dostačujúce k tomu, aby si export databázy pomocou phpMyAdmin vedeli zrealizovať aj začiatočníci. Skúsení používatelia si nastavenia exportu môžu upraviť podľa uváženia. Do phpMyAdmin sa prihlásite pomocou tlačidla phpMyAdmin, ktoré nájdete v Control Paneli pod každou databázou: alebo kliknite na tento odkaz: https://phpmyadmin.dnsserver.eu/ Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Prihlasovací formulár vyplňte nasledovne: Používateľ: zadajte prihlasovacie meno do databázy, vo východzom nastavení je to názov databázy Heslo: heslo do databázy, ak si ho nepamätáte, nájdete ho v konfiguračnom súbore redakčného systému, ktorý je napojený na túto databázu. Ak nemáte prístup k heslu, neodporúčame ho meniť, po zmene by redakčný systém stratil spojenie s databázou a stránka by sa prestala zobrazovať. Ak heslo neviete, vytvorte si v Control Paneli nového používateľa a ním sa môžete prihlásiť do databázy. Voľba servera: vyberte server, ku ktorému sa chcete pripojiť (host), túto informáciu nájdete v Control Paneli pod každou databázou. Po prihlásení kliknite naľavo v menu na názov databázy: A následne hore napravo v menu kliknite na Exportovať. Zobrazia sa možnosti, v zásade môžete ponechať Metódu exportu - Rýchla a dole kliknite na Vykonaj, exportuje sa súbor s príponou .SQL, ktorý si uložte do počítača. Ak potrebujete viac možností, kliknite na Metódu exportu - Vlastná: Po označení Metódu exportu - Vlastná, sa zobrazia možnosti, v podstate dôležité sú tie v sekcii Výstup. Všetky nastavenia môžete ponechať tak ako sú, v časti kompresia si zvoľte v akom formáte chcete databázu exportovať. Možnosti sú: Žiadny - databáza sa exportuje vo vlastnom formáte .SQL (v rovnakom ako v prípade Rýchlej metódy výstupu). Odporúčame zvoliť vtedy, ak ide o malú databázu, pri ktorej nevyžadujete komprimáciu zazipované - tento typ kompresie sa automaticky nastaví, keď označíte pole Exportovať tabuľky ako samostatné súbory. Táto metóda je vhodná vtedy, ak potrebujete exportovať celú databázu, ale následne importovať len jednotlivé tabuľky do inej databázy. Je vhodné ju použiť aj vtedy, ak databáza obsahuje veľké tabuľky, ktoré je lepšie následne importovať samostatne. Viac pozrite v návode Import SQL databázy pomocou phpMyAdmin, konkrétne sekciu Problémy s importom gzip-ované - odporúčame zvoliť túto metódu výstupu, databáza sa exportuje v komprimovanom formáte Ostatné nastavenia ponechajte tak ako sú, meniť ich odporúčame len skúseným užívateľom. Následne kliknite dole napravo na Vykonaj a súbor si uložte do počítača. Vo vlastnom záujme odporúčame si takto zálohovať databázu v prípadoch ak plánujete na webovej stránke robiť dôležité zmeny a potrebujete uložiť dáta v stave v akom boli tesne pred zmenami. Možnosti selektívneho exportu V niektorých prípadoch nemusíte chcieť exportovať celú databázu. Napríklad chcete si exportovať databázu WordPress stránky, ale nechcete aby exportovaná databáza obsahovala tabuľky príspevkov a komentárov. Pri zvolenej metóde exportu - vlastnej v sekcii Tabuľky odznačte tabuľky wp_comments a wp_posts: Tento postup je vhodný len v špecifických prípadoch. Napríklad vaša SQL databáza vo WordPress je veľmi veľká, tak pre uľahčenie importu si ju chcete rozdeliť. Vyššie uvedeným príkladom si exportujete databázu WordPress bez tabuliek, ktoré obsahujú komentáre a príspevky, ktoré si následne môžete exportovať samostatne. Stačí keď si naľavo v menu kliknete na databázu, následne pod ňou uvidíte zvolenú tabuľku a potom export môžete zrealizovať rovnakým spôsobom ako pri exporte databázy. Majte na pamäti, že ak naimportujete databázu bez týchto tabuliek, taka vaša WordPress stránka nebude fungovať správne a napr. pri pokuse pridať nový článok sa objaví chybové hlásenie. Preto odporúčame stránky vo WordPress používať len vtedy, ak budete mať naimportované všetky tabuľky. Ak by ste chceli exportovať databázu napr. tak, že po importe budete používať pôvodnú databázu na novej lokalite ale bez príspevkov a článkov, tak si databázu môžete exportovať spôsobom, že komentáre a príspevky exportujete bez dát, len so štruktúrou: Keď exportujete databázu týmto výberom, tak potom si môžete naimportovať databázu na novú lokalitu, budete mať všetko rovnaké ako na pôvodnej lokalite, len na stránke nebudú žiadne príspevky a komentáre, takže môžete začať písať ako keby na úplne novej stránke.
×
×
  • Vytvoriť nové...