Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'záloha'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 11 results

  1. Guest

    Vytvorenie snapshotu SQL databázy

    Snapshot SQL databázy je okamžité vytvorenie zálohy SQL databázy, ktorú môžete kedykoľvek použiť pri nahradení aktuálnej SQL databázy alebo si ju môžete jednoducho stiahnuť do počítača. Snapshoty SQL databáz K možnosti vytvorenia snapshotov sa dostanete tak, že po prihlásení do Control Panela kliknete na službu Správa databáz: ...a následne pri zvolenej SQL databáze kliknete na tlačidlo Zálohy vpravo dole: Celý doterajší postup je rovnaký ako v prípade návodu Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli, takže po kliknutí na Zálohy uvidíte zoznam automatických záloh SQL databázy, pre nás však bude teraz podstatná sekcia Aktuálna záloha (Snapshot) úplne dole: Vytvorenie Snapshotu V sekcii Aktuálna záloha (Snapshot) si môžete vytvoriť aktuálnu zálohu databázy (snapshot), čo odporúčame, ak plánujete zrealizovať na webe veľké zmeny (upgrade po dlhšej dobe, inštaláciu väčšieho množstva doplnkov a pod. - za týmto účelom si môžete vytvoriť aj kópiu databázy). Technicky ide o podobnú službu ako Export SQL databázy, rozdiel je v tom, že pri exporte si zálohu ukladáte do svojho počítača, v prípade snapshotov, tie môžete mať uložené na našich serveroch tak dlho, ako budete potrebovať. Ak si prajete vytvoriť snapshot, kliknite na tlačidlo Vytvoriť Snapshot: Snapshot sa začne automaticky vytvárať, v závislosti od veľkosti SQL databázy to môže nejaký čas trvať: Po vytvorení snapshotu sa zobrazia možnosti: Zmazať snapshot: zmaže sa aktuálny snapshot, v závislosti od veľkosti SQL databázy to môže chvíľu trvať Nahradiť databázu: týmto si nahradíte aktuálnu SQL databázu. Pred samotným nahradením aktuálnej SQL databázy sa ešte objaví upozornenie, či chcete danú akciu skutočne vykonať, keďže proces je nezvratný a nahradenú databázu nebude možné obnoviť Stiahnuť: tu si môžete snapshot stiahnuť do počítača (formát .SQL.GZ), podobne ako v prípade Exportu SQL databázy (Dump) Vytvoriť snapshot: táto možnosť bude dostupná po vytvorení prvého (jedného) snapshotu v prípade balíkov Neobmedzený hosting, Biznis Web a Biznis X, kedy si pri každej SQL databáze môžete vytvoriť až 5 snapshotov. Balíky Classic Hosting, Standard Hosting, Puzzle Hosting a Puzzle X majú možnosť len jedného snapshotu. Ak budete potrebovať si vytvoriť ďalší snapshot, ten predchádzajúci musíte najprv zmazať
  2. Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli je služba, ktorú poskytujeme všetkým zákazníkom, ktorí si v Control Paneli vytvoria SQL databázy. Pomocou tejto funkcie budete mať k dispozícii zálohy všetkých vytvorených SQL databáz po dobu posledných 14 dní. Tieto zálohy si môžete z hociktorého dňa stiahnuť do počítača alebo z hociktorého dňa obnoviť, čím nahradíte aktuálnu SQL databázu, ktorá sa práve používa. Automatické zálohy SQL databáz Ak potrebujete nahradiť aktuálnu SQL databázu, databázou staršieho dátumu alebo si len potrebujete proste pozrieť zoznam automatických záloh, môžete tak učiniť v Control Paneli, kde po prihlásení kliknite na službu Správa databáz: ...a pri dotyčnej databáze kliknite na červené tlačidlo Zálohy vpravo dole: Po kliknutí na tlačidlo Zálohy uvidíte v tabuľke prehľad so zálohami, kde si môžete obnoviť databázu z požadovaného dňa kliknutím na Nahradiť databázu. Po kliknutí na Nahradiť databázu, budete ešte vyzvaní, či si danú akciu prajete skutočne zrealizovať alebo zrušiť - čo je dôležité, pretože nahradením databázy sa aktuálna databáza prepíše a nebude možné sa k nej vrátiť. V tabuľke zároveň vidíte informácie, v ktorý deň bola záloha zrealizovaná (každý deň po polnoci), ďalej vidíte veľkosť skomprimovanej zálohy a zároveň si môžete hociktorú dostupnú zálohu rovno aj stiahnuť (v skomprimovanom formáte .SQL.GZ) do počítača. Nižšie pod zoznamom automatických záloh sa nachádza sekcia Aktuálna záloha (Snapshoty), kde si kedykoľvek môžete vytvárať vlastné zálohy, ktoré budete mať uložené priamo na našich serveroch. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie snapshotu SQL databázy.
  3. Zálohy hostingu (webového priestoru (FTP) a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní. Zálohovanie SQL databáz je možné u nás v EXO Hosting realizovať viacerými spôsobmi, ktoré pracujú nezávisle od seba, automaticky alebo manuálne a môžu sa navzájom aj dopĺňať. Možnosti zálohovania SQL databáz Nasledujúci zoznam obsahuje všetky možné spôsoby, akými si môžete vaše SQL databázy zálohovať: Export SQL databázy v Control Paneli Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli Vytvorenie snapshotu SQL databázy Klonovanie SQL databázy v Control Paneli Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Stiahnutie zálohy SQL databázy z FTP zálohovacieho servera Export SQL databázy pomocou SSH Export SQL databázy v Control Paneli Ide o najjednoduchší spôsob, ako získať aktuálnu zálohu SQL databázy, ktorú si chcete uložiť do svojho počítača. Jednoducho kliknete a súbor SQL databázy vo formáte .SQL.GZ si uložíte do svojho počítača. Tento spôsob je vhodný vtedy, ak chcete mať zálohy SQL databáz uložené priamo vo svojom zariadení. Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli. Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli Každá vytvorená SQL databáza vo vašom Control Paneli sa automaticky zálohuje odo dňa jej vytvorenia. V týchto automatických zálohách máte možnosť si zálohy SQL databáz obnoviť z ktoréhokoľvek dňa za posledných 14 dní alebo hociktorú zálohu za posledných 14 dní si stiahnuť do počítača. Viac informácií nájdete v návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli. Vytvorenie snapshotu SQL databázy Túto možnosť nájdete v rovnakej sekcii, kde nájdete svoje automaticky zálohované SQL databázy (spomenuté vyššie). V podstate ide o rovnakú službu ako Export SQL databázy, akú sme si zhrnuli ešte vyššie, len s tým rozdielom, že tu si môžete vytvoriť snapshoty, ktoré sa ukladajú priamo na našich serveroch, takže nemusíte si ich sťahovať do počítača. Snapshoty môžete mať vytvorené dlho ako chcete, a môžete si nimi nahradiť aktuálnu SQL databázu alebo si ich môžete aj stiahnuť do počítača, podobne ako v prípade Exportu SQL databázy. Viac informácií nájdete v návode Vytvorenie snapshotu SQL databázy. Klonovanie SQL databázy v Control Paneli Klonovanie SQL databázy je jedným zo spôsobov, ako si môžete zrealizovať zálohu aktívnej SQL databázy tým, že vytvoríte jej aktívnu kópiu, ktorá bude v Control Paneli dostupná rovnako ako jej pôvodná verzia, takže môžete ju hneď používať (stačí si nakonfigurovať pripojenie k nej v redakčnom systéme). Ďalšie informácie nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli. Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin SQL databázu si môžete zálohovať aj exportovaním SQL databázy pomocou phpMyAdmin. Túto službu môžu využívať všetci naši zákazníci, odporúčame ju však aspoň mierne pokročilým užívateľom, ktorí potrebujú pri exporte (zálohovaní) špeciálne nastavenia alebo potrebujú exportovať len časť databázy (konkrétne tabuľky). Ďalšie informácie nájdete v návode Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin. Stiahnutie zálohy SQL databázy z FTP zálohovacieho servera V prípade potreby môžete využiť aj manuálne stiahnutie záloh SQL databáz priamo zo zálohovacieho FTP servera pomocou FTP klientov, napr. FileZilla alebo Total Commander, či WinSCP. Tento spôsob je vhodný vtedy, ak máte zároveň potrebu si pozrieť zálohy súborov vašej webovej stránky, inak odporúčame vyššie spomenuté spôsoby zálohovania SQL databáz cez Control Panel. Detaily nájdete v návode Prístup k FTP zálohám webu, kde sa nachádza postup ako sa prihlásiť na zálohovací server a bližšie informácie k zálohám SQL databáz nájdete konkrétne v sekcii Štruktúra zálohovacieho servera. Export SQL databázy pomocou SSH SQL databázy si môžete exportovať a zálohovať aj pomocou konzoly (SSH), tento spôsob odporúčame skúseným používateľom, ktorí presne vedia, k čomu to potrebujú. Detaily nájdete v návode Export SQL databázy pomocou SSH.
  4. Exportovať SQL databázu v Control Paneli si odteraz môžete jednoducho vyklikať. Takto si môžete podľa potreby rýchlo a jednoducho vytvárať vlastné zálohy SQL databáz, ktoré si chcete ukladať do počítača. Po prihlásení do Control Panela kliknite na Správa databáz: ...a následne pri zvolenej databáze napravo nižšie kliknite na tlačidlo Dump: Ak si prajete databázu exportovať (stiahnuť), tak kliknite na Potvrdiť: Po kliknutí na Potvrdiť vyskočí okno, pomocou ktorého si vyhľadajte v počítači umiestnenie, kam si chcete súbor zálohy uložiť a po výbere umiestnenia počkajte pokým sa export databázy nedokončí: Dump databázy obsahuje príkaz DROP TABLE IF EXISTS, takže ak túto zálohu neskôr importujete do inej databázy, tabuľky s rovnakým názvom v pôvodnej databáze budú vašou zálohou nahradené. Takto vytvorené zálohy je možné u nás importovať do iných databáz pomocou webového rozhrania phpMyAdmin, v prípade veľkých databáz môžete použiť aplikáciu HeidiSQL.
  5. Zálohy hostingu (webového priestoru a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní. Prístup k FTP zálohám (hlavné konto a subúčty) Prístup k FTP zálohám jednotlivých domén má v Control Paneli hlavné konto a subúčty majú prístup k zálohám len tých domén, ku ktorým im majiteľ hlavného konta pridelil práva (prístup). Heslo pre FTP zálohy je jednotné pre hlavné konto aj subúčty. To znamená, že ak si napr. subúčet nastaví alebo vygeneruje heslo pre zálohy pri určitej doméne a hlavné konto toto heslo nebude vedieť, bude si musieť hlavné konto heslo vygenerovať znovu - a tým sa prístup pre subúčet zruší (heslo bude neplatné - platí to aj recipročne). Je to aj z bezpečnostných dôvodov, aby prístup k zálohám mal iba ten užívateľ, ktorý tento prístup aktuálne potrebuje. Ak hlavné konto si neželá, aby subúčet menil heslo pre zálohy, tak si vygeneruje nové heslo a v nastaveniach subúčtov prístup subúčtu k zálohám jednoducho zakáže. Ak hlavné konto zruší v Control Paneli subúčet ako taký, je potrebné, aby zmenil heslo aj k zálohám - zrušením subúčtu sa neruší FTP prístup k zálohám. Nastavenie FTP pripojenia k zálohám V Control Paneli kliknite na službu Zálohy, kde nájdete podrobnosti o tom, ako sa pripojiť na zálohovací server. Na stránke nájdete len vysvetlivky k nastaveniu pripojenia, samotné zálohy tu nenájdete. Podrobnosti nájdete nižšie v návode. Prihlásenie k zálohám FTP host: zálohovací server má adresu backup2.dnsserver.eu - pozor ide o FTP prístup, nie je to webová adresa, takže nemusíte ju otvárať v prehliadači, neotvorí sa. Pre prihlásenie na zálohovací server musíte použiť nejaký FTP klient, odporúčame napríklad FileZilla, prípadne WinSCP alebo Total Commander. Protokol môžete použiť SFTP (FTPS) aj FTP Prihlasovacie meno: počas vytvárania FTP pripojenia použite názov domény, v našom príklade je to exotechnologies.sk Nové heslo: ak ste heslo nikdy nemenili, predvolené heslo sa zhoduje s heslom do Control Panela - z bezpečnostných dôvodov ho odporúčame zmeniť Hotswap záloha FTP priestoru Hotswap záloha FTP priestoru umožňuje vytvárať zálohy webového miesta v reálnom čase, teda zálohuje sa to, čo práve máte na serveri. Majte však na pamäti, že táto procedúra v prípade rozsiahlych webových prezentácií môže zabrať dlhšiu dobu (desiatky minút, aj dlhšie) a takú istú dobu môže trvať aj zmazanie. Aktívnu môžete mať zároveň len jednu hotswap zálohu, takže ak ste si nejakú medzičasom už vytvorili a budete si chcieť vytvoriť aktuálnu hotswap zálohu, tak pôvodnú musíte najprv zmazať, čo potrvá nejaký čas. Pokým sa teda zmaže a vytvorí nová hotswap záloha, to si už môžete počkať na vytvorenie automatickej zálohy po polnoci alebo rovno web stiahnuť do počítača cez FTP prihlásenie. Z tohto dôvodu zvážte používanie hotswap záloh a tento typ zálohovania používajte len vtedy, ak to uznáte skutočne za potrebné. FTP pripojene na zálohovací server Upozornenie: K zálohám nie je možné sa pripojiť cez webové rozhranie (Monsta FTP). Pre zvýšenie bezpečnosti je potrebné si nainštalovať FTP klient a nastaviť si ho. FileZilla Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi FileZilla. Odporúčame použivať protokol SFTP (v prípade akýchkoľvek problémov stačí vybrať protokol FTP). Protokol: vyberte SFTP Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu Port: nie je potrebné vypĺňať (prípadne zadajte 22, v prípade FTP protokolu 21) Používateľ: vždy je to názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie) Po zadaní údajov kliknite na Pripojiť. Pri použití protokolu SFTP veľmi pravdepodobne vyskočí upozornenie v ohľade kľúča servera, tu stačí označiť Vždy dôverovať a kliknúť na OK, viac krát sa neobjaví. Total Commander Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi Total Commander. Odporúčame použivať protokol SSL/TLS (v tomto prípade je potrebné mať nainštalované potrebné knižnice OpenSSL - ak používate 32-bitovú verziu klienta, pri 64-bitovej verzii to nutné nie je), pri označení políčka SSL/TLS sa server automaticky upraví na ftps://backup2.dnsserver.eu). V prípade problémov s pripojením SSL/TLS odporúčame označenie tohto políčka zrušiť. Relácia: pomenujte si túto reláciu ako len chcete Názov hostiteľa: backup2.dnsserver.eu (viď nižšie nastavenie SSL/TLS) SSL/TLS: ak máte nainštalované knižnice OpenSSL, môžete označiť. Názov hostiteľa sa automaticky nastaví s predponou ftps (viď vyššie) Používateľ: vždy je to názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli) Použiť pasívny mód prenosu: odporúčame označiť, spojenie bude stabilnejšie Kliknite na OK a potom na Pripojiť (v okne na úrovni vyššie v Total Commanderi). WinSCP Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi WinSCP. Odporúčame použivať protokol FTP a Explicitné šifrovanie TLS/SSL. Prenosový protokol: môžete vyskúšať SFTP, ale ak by sa vyskytli problémy s právami pri zložkách, prepnite sa na protokol FTP Šifrovanie: objaví sa vtedy, ak vyberiete protokol FTP. Nastavte Explicitné šifrovanie TLS/SSL Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu Číslo portu: 21 Meno používateľa: názov domény (bez www) Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli) Štruktúra zálohovacieho servera Po vytvorení FTP prístupu, uvidíte dve zložky, / db_zaloha/ (zálohy SQL databáz - ďalšie možnosti zálohovania SQL databáz nájdete v tomto návode) a /web/ (zálohy webového priestoru). V prípade ak ste si v Control Paneli vytvorili hotswap zálohu FTP priestoru (viď vyššie v návode), tak uvidíte aj zložku (/hotswap_web/) patriacu k hotswap zálohám webovej stránky. Hotswapy, ktoré ste si vytvorili u databáz, nájdete v zložke /db_zaloha/hotswap/ (viď nižšie v sekcii Hotswap zálohy databáz). Zložky /db_zaloha/ a /web/ obsahujú zložky očíslované ako 00 až 14. Číslo znamená, koľko dní je stará záloha. Napr. ak dnes je 1. augusta a kliknete na zložku 01, čo je záloha z predchádzajúceho dňa, teda 31. mája, vidíte všetky súbory v akom boli stave k danému dátumu. Rôzne súbory môžu mať rôzne dátumy - to znamená, že v zložke 01 môžete vidieť súbor s dátumom napr. 15 mája. To znamená, že v ten deň bol súbor naposledy zmenený, nie deň, kedy sa záloha vytvorila. Ak si potrebujete obnoviť súbory napr. zo zložky 06 a webová stránka používa databázu, tak odporúčame z rovnakej zložky (06) obnoviť aj databázu. Tento čin však zrealizujte len v tom prípade, ak by stránka po obnove súborov na FTP zle pracovala s databázou alebo zobrazovala nesprávne údaje. Obnova dát stiahnutých zo zálohovacieho servera Nahratie zálohy webových súborov na server Ak zálohy máte stiahnuté a potrebujete ich nahrať na váš hosting, odporúčame postupovať podľa návodu: Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server
  6. Roman

    Export SQL databázy pomocou SSH

    SQL databázu si môžete exportovať aj pomocou SSH. Tento spôsob je rýchly a pomerne jednoduchý. Prihláste sa pomocou SSH na váš FTP priestor, po prihlásení pre lepšiu orientáciu napíšte príkaz mc pre spustenie Midnight Commandera. Preklikajte sa do zložky, v ktorej si prajete vytvoriť zálohu databázy. Odporúčame zložku /data/ (je na rovnakej úrovni ako koreňová zložka /public_html/), ktorá nie je dostupná cez webové rozhranie. Pre export databázy použite tento príkaz, v ktorom nahradíte potrebne údaje údajmi prístupových údajov k databáze. mysqldump -u pouzivatel_db -p -h adresa_sql_servera nazov_db > export_db.sql Príklad: ak je názov používateľa db000000xmojadb, adresa SQL servera je sql20.dnsserver.eu a názov databázy je db000000xmojadb, tak príkaz bude vyzerať takto: mysqldump -u db000000xmojadb -p -h sql20.dnsserver.eu db000000xmojadb > export_db.sql ... a záloha sa exportuje s názvom export_db.sql. Všetky potrebné údaje pre pripojenie k databáze nájdete vo vašom Control Paneli v službe Správa databáz, viac informácií o pripojení nájdete na konci v článku Vytvorenie SQL databázy. Po odoslaní príkazu vás systém vyzve na zadanie hesla k databáze, po jeho správnom zadaní je databáza behom chvíľky exportovaná. Po dokončení exportu si .SQL súbor môžete stiahnuť zo servera do počítača, prípadne si ho môžete skomprimovať, aby bol menší. Urobiť to môžete príkazom: gzip export_db.sql Pozor, po komprimácii sa pôvodný súbor zo servera odstráni.
  7. Roman

    Zálohovanie súborov pomocou SSH

    Pomocou SSH si môžete na serveri zálohovať súbory alebo celé zložky webovej stránky. Takto vytvorené zálohy sa ukladajú v FTP priestore, takže sa uistite, že máte dostatok voľného miesta, prípadne si ho navýšte. Záloha celého webu Nasledujúci príkaz vytvorí aktuálnu zálohu celého vášho webu (koreňovej zložky /public_html/), ktorá sa uloží do zložky /data/ (odporúčame zálohovať do tejto zložky, keďže nie je dostupná z webového priestoru). Príkaz je nutné spustiť v zložke, v ktorej sa nachádzate hneď po prihlásení na SSH: tar -cvf data/zaloha.tar.gz public_html/ Príkaz znamená, že ste zálohovali koreňovú zložku /public_html/ a záloha sa uložila do adresára /data/ s názvom zaloha.tar.gz. Záloha konkrétnej zložky Obdobným spôsobom môžete zálohovať aj konkrétne zložky v /public_html/, napr. potrebujete zálohovať zložku /admin123/. Použijete príkaz: tar -cvf data/zaloha-admin.tar.gz public_html/admin123/ Príkaz znamená, že ste zálohovali zložku /admin123/ nachádzajúcu sa v zložke /public_html/ a záloha sa uložila do adresára /data/ s názvom zaloha-admin.tar.gz. Jednoduchá zip záloha zložky Príklad: v zložke /public_html/ sa nachádza zložka /admin123/, potrebujete ju zazipovať a stiahnuť si ju do počítača. Použite príkaz: zip -r admin123.zip admin123/ Príkaz znamená, že ste zálohovali zložku /admin123/ a záloha sa uložila pod názvom admin123.zip. V prípade, ak ste si súbory alebo zložky zálohovali takýmto spôsobom, odporúčame súbor po stiahnutí zmazať zo servera, aby si ho nemohol stiahnuť hocikto. Záloha subdomény Ak by ste chceli zálohovať napr. len subdoménu, tak použite príkaz: tar -cvf data/zaloha.tar.gz public_html/_sub/nazov_subdomeny/ Príkaz znamená, že ste zálohovali subdoménu /nazov_subdomeny/ nachádzajúcu sa v zložke /public_html/ a záloha sa uložila do adresára /data/ s názvom zaloha.tar.gz. Súbor záloh si môžete pomenovať ako chcete, ideálne názvom subdomény, ak ich máte viac a prajete si ich zálohovať jednu za druhou.
  8. Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin, je jedným zo spôsobov, ako si môžete zálohovať svoju SQL databázu typu MariaDB alebo MySQL. Ak si potrebujete exportovať databázu napr. pre záložné účely, môžete tak učiniť pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tento návod poskytuje základné informácie dostačujúce k tomu, aby si export databázy pomocou phpMyAdmin vedeli zrealizovať aj začiatočníci. Skúsení používatelia si nastavenia exportu môžu upraviť podľa uváženia. Do phpMyAdmin sa prihlásite pomocou tlačidla phpMyAdmin, ktoré nájdete v Control Paneli pod každou databázou: alebo kliknite na tento odkaz: https://phpmyadmin.dnsserver.eu/ Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Prihlasovací formulár vyplňte nasledovne: Používateľ: zadajte prihlasovacie meno do databázy, vo východzom nastavení je to názov databázy Heslo: heslo do databázy, ak si ho nepamätáte, nájdete ho v konfiguračnom súbore redakčného systému, ktorý je napojený na túto databázu. Ak nemáte prístup k heslu, neodporúčame ho meniť, po zmene by redakčný systém stratil spojenie s databázou a stránka by sa prestala zobrazovať. Ak heslo neviete, vytvorte si v Control Paneli nového používateľa a ním sa môžete prihlásiť do databázy. Voľba servera: vyberte server, ku ktorému sa chcete pripojiť (host), túto informáciu nájdete v Control Paneli pod každou databázou. Po prihlásení kliknite naľavo v menu na názov databázy: A následne hore napravo v menu kliknite na Exportovať. Zobrazia sa možnosti, v zásade môžete ponechať Metódu exportu - Rýchla a dole kliknite na Vykonaj, exportuje sa súbor s príponou .SQL, ktorý si uložte do počítača. Ak potrebujete viac možností, kliknite na Metódu exportu - Vlastná: Po označení Metódu exportu - Vlastná, sa zobrazia možnosti, v podstate dôležité sú tie v sekcii Výstup. Všetky nastavenia môžete ponechať tak ako sú, v časti kompresia si zvoľte v akom formáte chcete databázu exportovať. Možnosti sú: Žiadny - databáza sa exportuje vo vlastnom formáte .SQL (v rovnakom ako v prípade Rýchlej metódy výstupu). Odporúčame zvoliť vtedy, ak ide o malú databázu, pri ktorej nevyžadujete komprimáciu zazipované - tento typ kompresie sa automaticky nastaví, keď označíte pole Exportovať tabuľky ako samostatné súbory. Táto metóda je vhodná vtedy, ak potrebujete exportovať celú databázu, ale následne importovať len jednotlivé tabuľky do inej databázy. Je vhodné ju použiť aj vtedy, ak databáza obsahuje veľké tabuľky, ktoré je lepšie následne importovať samostatne. Viac pozrite v návode Import SQL databázy pomocou phpMyAdmin, konkrétne sekciu Problémy s importom gzip-ované - odporúčame zvoliť túto metódu výstupu, databáza sa exportuje v komprimovanom formáte Ostatné nastavenia ponechajte tak ako sú, meniť ich odporúčame len skúseným užívateľom. Následne kliknite dole napravo na Vykonaj a súbor si uložte do počítača. Vo vlastnom záujme odporúčame si takto zálohovať databázu v prípadoch ak plánujete na webovej stránke robiť dôležité zmeny a potrebujete uložiť dáta v stave v akom boli tesne pred zmenami. Možnosti selektívneho exportu V niektorých prípadoch nemusíte chcieť exportovať celú databázu. Napríklad chcete si exportovať databázu WordPress stránky, ale nechcete aby exportovaná databáza obsahovala tabuľky príspevkov a komentárov. Pri zvolenej metóde exportu - vlastnej v sekcii Tabuľky odznačte tabuľky wp_comments a wp_posts: Tento postup je vhodný len v špecifických prípadoch. Napríklad vaša SQL databáza vo WordPress je veľmi veľká, tak pre uľahčenie importu si ju chcete rozdeliť. Vyššie uvedeným príkladom si exportujete databázu WordPress bez tabuliek, ktoré obsahujú komentáre a príspevky, ktoré si následne môžete exportovať samostatne. Stačí keď si naľavo v menu kliknete na databázu, následne pod ňou uvidíte zvolenú tabuľku a potom export môžete zrealizovať rovnakým spôsobom ako pri exporte databázy. Majte na pamäti, že ak naimportujete databázu bez týchto tabuliek, taka vaša WordPress stránka nebude fungovať správne a napr. pri pokuse pridať nový článok sa objaví chybové hlásenie. Preto odporúčame stránky vo WordPress používať len vtedy, ak budete mať naimportované všetky tabuľky. Ak by ste chceli exportovať databázu napr. tak, že po importe budete používať pôvodnú databázu na novej lokalite ale bez príspevkov a článkov, tak si databázu môžete exportovať spôsobom, že komentáre a príspevky exportujete bez dát, len so štruktúrou: Keď exportujete databázu týmto výberom, tak potom si môžete naimportovať databázu na novú lokalitu, budete mať všetko rovnaké ako na pôvodnej lokalite, len na stránke nebudú žiadne príspevky a komentáre, takže môžete začať písať ako keby na úplne novej stránke.
  9. Distro: OS: Ubuntu 19.04 x86_64 Kernel: 5.0.0-21-generic Pre zálohu emailov použijeme imapgrab.py script Najprv potrebujeme zistiť verziu Pythonu python --version Ak je vaša verzia rovnaká alebo vyššia ako je Python 2.3.3, tak môžete pokračovať v postupe Nainštalujte getmail príkazom sudo apt-get install getmail Stiahnite imapgrab z Github sudo apt-get install git git clone https://github.com/ralbear/IMAPbackup.git Vstúpte do novovytvoreného adresára IMAPbackup a vytvorte priečinok email_zalohy cd IMAPbackup/ mkdir email_zalohy Spustite skript python imapgrab.py -d -v -M -f email_zalohy/ -s host -u nazov_mail_adresy -p heslo -m "_ALL_" Emaily budú stiahnuté vo formáte maildir Proces môžte urýchliť označením všetkého textu a nasledovným skopírovaním do terminálu pomocou stredného tlačidla myši Všetky príkazy sa automaticky spustia za sebou sudo apt-get install getmail sudo apt-get install git git clone https://github.com/ralbear/IMAPbackup.git cd IMAPbackup/ mkdir email_zalohy
  10. Ak by ste si potrebovali uložiť svoje emaily do počítača (operačný systém Windows), odporúčame vyskúšať aplikáciu MailStore Home (odkaz vedie priamo na stránku s verziou dostupnou zadarmo). Ide o jednoduchú aplikáciu, ktorou si rýchlo a bez problémov exportujete emaily z našich serverov do svojho počítača. MailStore Home Aplikáciu MailStore Home si môžete stiahnuť z tohto odkazu, kliknutím na tlačidlo Download MailStore Home (Free): Na stránke sa uvádza, že aplikácia je kompatibilná s Windows 10 a 11, ale bez problémov funguje aj na verzii 8.1 (na starších verziách sme aplikáciu netestovali). Po stiahnutí si aplikáciu nainštalujte, nie je potrebné robiť žiadne špeciálne nastavenia. V našom návode použijeme anglický originál, je však dostupná aj verzia v češtine (ak chcete mať aplikáciu v češtine, je potrebné si ju nastaviť hneď na začiatku inštalácie). Po dokončení inštalácie kliknite vľavo v hlavnom menu na položku Archive E-mail, následne napravo v sekcii Create profile kliknite na Advanced a potom dole v menu na IMAP Mailbox (predpokladáme, že emaily máte uložené na našich serveroch a spravujete si ich cez protokol IMAP. V prípade protokolu POP máte svoje emaily už uložené priamo v emailovom klientovi (napr. Thunderbird), tak variantu s POP3 Mailbox sa nebudeme venovať): Po kliknutí na IMAP Mailbox sa otvorí formulár, do ktorého je potrebné zadať prihlasovacie údaje emailovej schránky a názov servera, podobne ako keď si vytvárate emailové konto napr. v Thunderbirde. E-mail Address: zadajte názov emailovej schránky, z ktorej si chcete zálohovať emaily (v našom prípade sme použili vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk, vy si tam zadajte názov svojej schránky) Host: zadajte mail.exohosting.com Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné kopírovanie emailov z vašej schránky sa nemusí podariť User name: zadajte názov emailovej schránky v prípade, ak sa toto pole automaticky nevyplní po zadaní emailovej adresy do prvého poľa Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail: Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať). Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK: Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, ak si chcete do aplikácie skopírovať všetky emaily zo svojej schránky. Kliknite na Finish: Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej schránky: Teraz v sekcii Archive E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite: Vaše emailové správy sa začnú hneď kopírovať do vášho profilu vytvoreného v MailStore Home, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres kopírovania: Po dokončení kopírovania sa môžu objaviť upozornenia, napríklad, že správy už existujú v profile (v prípade, ak by ste kopírovanie viac krát spustili) alebo varovanie v ohľade použitia certifikátov - ani jeden prípad neovplyvňuje skopírovanie správ, môžete kliknúť na Close: Teraz naľavo v hlavnom menu kliknite na My Archive a mali by ste tam vidieť zložku s názvom vašej schránky a zároveň si môžete prezerať emaily, podobne ako v Thunderbirde alebo Roundcube: Emaily sú ešte stále skopírované len v rámci MailStore Home, teraz je potrebné, aby ste si ich exportovali niekam do vášho počítača. Kliknite pravým tlačidlom myši na názov vašej schránky a cez menu sa presuňte až k položke Directory (Files system) - to znamená, že sa aplikácia bude chystať uložiť vaše emaily niekam na disk v počítači: Pri exporte vyberte súbory typu EML, takto budete mať uložené emaily v jednotlivých súboroch a môžete si ich otvárať napr. v Thunderbirde alebo nahrať do RoundCube. Prípadne si vyberte typ MSG, ak chcete emaily prezerať v Microsoft Outlook. Kliknite na Next: Na ďalšom kroku si vyberte lokalitu, kam sa majú súbory uložiť, v našom príklade použijeme zložku Export emailov na C disku. Odporúčame ponechané označenie Retain folder structure, emaily sa uložia v priečinkoch ako máte v RoindCube. Ak potrebujete aktualizovať už existujúci export, môžete označiť Update existing export. Po zadaní cesty k zložke, kliknite na Next: O úspešnom exporte dostanete informáciu. Kliknite na Close: Teraz vo svojom počítači sa preklikajte do zložky, ktorú ste si vybrali pre export emailov a svoje emaily uvidíte uložené ako keby boli v RoundCube. Zložka INBOX je nadradená, v nej sú uložené prijaté emaily, ostatné sú rozdelené po zložkách v rámci Inboxu: Nevýhodou je, že všetky emaily sú označené názvom message a poradovým číslom, ale po otvorení v Thunderbirde alebo importovaní do RoundCube uvidíte emailové správy normálne s ich názvami.
  11. Roman

    Zmena hostingového balíčku

    Zmenu hostingového balíčka môžete zrealizovať v Control Paneli, kliknutím naľavo na sekciu Zmeny v hlavnom menu a následne si z ponuky vyberte doménu (kliknite na vysúvacie menu), u ktorej chcete zmeniť hosting: Zobrazí sa ponuka požiadaviek (ich podrobný popis nájdete v tomto návode), označte Zmena hostingového balíčku: Hneď po označení sa napravo zobrazia možnosti na zmenu. Hore vpravo vidíte, ktorej domény sa zmena týka, v políčku Odpoveď odoslať na: sa zobrazuje emailová adresa, ktorá je nastavená ako východzia pre Hlavné konto v Control Paneli (môžete si tu zadať inú, ak si prajete oznámenie o tejto zrealizovanej zmene na inú konkrétnu adresu), pod poľom vidíte, aký aktuálny balíček je priradený k doméne, konkrétne je to DNS Parking. Nižšie máte možnosti: Biznis X a Puzzle X - klasické hostingové balíčky s FTP prístupom a SQL databázami. Ich podrobné porovnanie nájdete na tejto stránke. Balíky sú vhodné na prevádzku webových stránok, ktoré ste si sami vytvorili alebo ste si ich vytvorili pomocou redakčných systémov (napr. WordPress, Joomla), či chcete prevádzkovať eshop (OpenCart, PrestaShop) alebo použiť nejakú vývojovú platformu (napr. Laravel) Max Web, Biznis Web a 1WEB - stránky vytvorené pomocou editora Exoweb. Tieto balíky nemajú prístup k FTP ani k SQL databázam, čo nie je potrebné - balíky Exoweb sú určené pre používateľov, čo nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok a tie si vďaka Exowebu vedia ľahko vyklikať. O aktualizácie na novšie verzie balíkov si nemusíte robiť starosti, prebiehajú v našej réžii. Porovnanie Exoweb balíkov nájdete na tejto stránke. Exo Mail Profi a Exo Mail - sú emailové balíky, tu máte možnosť len spravovať (prijímať a odosielať emaily), priestor pre webovú stránku nie je k dispozícii. Možnosť Nemeniť DNS záznamy odporúčame označiť, ak máte nastavené vlastné DNS záznamy, ktoré odkazujú na servery mimo EXO Hosting. To platí napr. keď webovú stránku máte hostovanú mimo nás alebo emaily používate na serveroch Outlook alebo Gmail - zmena hostingového balíčku na iný typ služby (napr. z klasického hostingu na emailový balík) totiž zahŕňa aj zmenu DNS záznamov na našich serveroch, takže po zmene balíka sa nastavia naše východzie DNS záznamy a vaše DNS záznamy sa odstránia, čo môže spôsobiť nedostupnosť služieb, ku ktorým ste sa pripojili pomocou vašich vlastných DNS záznamov. Označením tejto možnosti sa (vaše) DNS záznamy nezmenia. Na obrázku vyššie sme si ukázali modelový príklad, keď meníte hosting z DNS Parkingu (teda nemáte aktívny žiadny hostingový balíček) a na obrázku nižšie si ukážeme možnosti, ak meníte balík z nejakého balíku mimo DNS Parking, tu máte možnosť vidieť, že ideme zmeniť balík z balíka Biznis X na nejaký iný. Oproti prvému obrázku pribudli nasledujúce zmeny: Pribudla možnosť DNS Parking - táto možnosť slúži k tomu, keď chcete ukončiť hostingový balíček a používať len doménu. Všimnite si možnosť Dáta aj databázy som si zálohoval/a - označenie tohto poľa je povinné, či si dáta zálohujete, je čisto na vás - ak nemáte záujem o webovú stránku, ani vám nebudú chýbať jej dáta, políčko len označte a kliknutím na Potvrď odošlite požiadavku. Ak si chcete stránku zálohovať, učiňte tak ešte pred odoslaním požiadavky. Potvrdenie, že ste so stránku zálohovali, budete musieť označiť aj pri zmene parametrov napr. balíka Puzzle X, ak si chcete zvýšiť parametre balíka, ide len o formalitu, ak si chcete znížiť kapacitu balíka, tak je potrebné sa uistiť, aby ste si nenastavili príliš malé miesto, ktoré vašej webovej stránke nebude stačiť. Upozornenie: Majte na pamäti, že zmeny hostingových balíčkov na iný typ (napr. z Exoweb na klasický hosting alebo z klasického hostingu na emailový balík) sú nezvratné, ak by ste nejakú zmenu učinili omylom, tak v prípade klasického hostingového balíčku je možnosť sa dostať k dátam cez zálohovací systém, ktorý bude dostupný maximálne 2 týždne.
×
×
  • Create New...