Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'export'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 7 results

  1. Exportovať SQL databázu v Control Paneli si odteraz môžete jednoducho vyklikať. Takto si môžete podľa potreby rýchlo a jednoducho vytvárať vlastné zálohy SQL databáz, ktoré si chcete ukladať do počítača. Po prihlásení do Control Panela kliknite na Správa databáz: ...a následne pri zvolenej databáze napravo nižšie kliknite na tlačidlo Dump: Ak si prajete databázu exportovať (stiahnuť), tak kliknite na Potvrdiť: Po kliknutí na Potvrdiť vyskočí okno, pomocou ktorého si vyhľadajte v počítači umiestnenie, kam si chcete súbor zálohy uložiť a po výbere umiestnenia počkajte pokým sa export databázy nedokončí: Dump databázy obsahuje príkaz DROP TABLE IF EXISTS, takže ak túto zálohu neskôr importujete do inej databázy, tabuľky s rovnakým názvom v pôvodnej databáze budú vašou zálohou nahradené. Takto vytvorené zálohy je možné u nás importovať do iných databáz pomocou webového rozhrania phpMyAdmin, v prípade veľkých databáz môžete použiť aplikáciu HeidiSQL.
  2. Produkty, ktoré ste si nahrali do svojho Obchodu, môžete exportovať aj na Facebook, čím v prípade veľkého dosahu medzi priateľmi na Facebooku môžete výrazne zvýšiť návštevnosť a eventuálne aj predaj svojich produktov. Kliknite hore vľavo na hamburgerové menu a následne na Obchod: Naľavo v menu kliknite na Nastavenia obchodu a potom dole na CSV Export & Facebook Sync. Najprv odporúčame si na Facebooku prečítať tento návod, kde získate inštrukcie, ako spojiť svoj Obchod s Facebooom a zároveň si pozrite nastavenia na Facebooku. Potom podľa obrázka dole si vyberiete možnosť, akým spôsobom chcete zdieľať (resp. exportovať) svoje produkty z obchodu na Facebbok. Automatické nahrávanie (odporúčané): v nastaveniach vo Facebooku zadáte odkaz, ktorý si skopírujete z políčka. Produkty sa budú automaticky aktualizovať na Facebooku podľa stavu v obchode. Ručné nahrávanie: môžete si stiahnuť súbor .CSV a ručne nahrať na Facebook. Použite v prípade, ak nechcete, aby sa produkty v reálnom čase synchronizovali na Facebooku. Daný .CSV súbor môžete použiť na import aj na iné lokality (ak to lokalita bude umožňovať).
  3. Ak máte blog vo WordPresse a v ňom napísaných množstvo článkov, je možnosť si články zmigrovať do Blogu v Exowebe. V Editore Exowebu kliknite hore vľavo na hamburgerové menu: a následne na Blog: Kliknite na sekciu Wordpress import. Prečítajte si inštrukcie pre export článkov z WordPressu. Pred importom označte Áno, zverejniť články na môj blog, ak si nechcete potom množstvo článkov zverejňovať ručne a v návode prejdite nižšie na postup ako si exportovať články z WordPressu. Prihláste sa do svojho WordPressu, naľavo v menu kliknite na Nástroje, následne na Export a označte si Články. Zároveň si nastavte, za akých podmienok chcete články exportovať, môžete si vybrať kategóriu (alebo všetky), či dátum rozsahu. Export po jednotlivých kategóriách odporúčame, ak máte veľmi veľa článkov, jednoduchšie sa to potom bude importovať. Upozornenie: Predtým než exportujete články a budete ich exportovať z kategórie Nezaradené, čo je predvolená kategória vo WordPresse, odporúčame si túto kategóriu premenovať, pretože aj v Blogu v Exowebe sa nachádza kategória s rovnakým názvom, takže po importe by ste mali dve kategórie s rovnakým názvom. Keď všetko budete mať nastavené kliknite na Stiahnuť exportovaný súbor. Súbor (.XML) si stiahnite do počítača. Vráťte sa do Editora Exowebu a načítajte si podľa obrázka vyššie súbor s exportovanými článkami. Kliknite hore na Importovať. Príspevky (Články) sa môžu importovať aj niekoľko minút, v závislosti od toho, koľko ich máte. Po importe budete automaticky presmerovaní medzi články. Pôvodné články, ktoré ste už mali napísané v Blogu v Exowebe, zostanú zachované. Spolu s obsahom článkov sa importujú kategórie, tagy a dátumy pôvodného zverejnenia vo WordPresse. Po importe to môžete vidieť takto, napr. prenesie sa aj dátum publikovania: Importované príspevky si môžete následne upraviť, avšak počítajte s tým, že následné zverejnenie príspevku sa považuje za dátum publikovania, takže pôvodný dátum sa aktualizuje na dátum, kedy ste príspevok aktualizovali resp. zverejnili, ako v našom príklade:
  4. Roman

    Export SQL databázy pomocou SSH

    SQL databázu si môžete exportovať aj pomocou SSH. Tento spôsob je rýchly a pomerne jednoduchý. Prihláste sa pomocou SSH na váš FTP priestor, po prihlásení pre lepšiu orientáciu napíšte príkaz mc pre spustenie Midnight Commandera. Preklikajte sa do zložky, v ktorej si prajete vytvoriť zálohu databázy. Odporúčame zložku /data/ (je na rovnakej úrovni ako koreňová zložka /public_html/), ktorá nie je dostupná cez webové rozhranie. Pre export databázy použite tento príkaz, v ktorom nahradíte potrebne údaje údajmi prístupových údajov k databáze. mysqldump -u pouzivatel_db -p -h adresa_sql_servera nazov_db > export_db.sql Príklad: ak je názov používateľa db000000xmojadb, adresa SQL servera je sql20.dnsserver.eu a názov databázy je db000000xmojadb, tak príkaz bude vyzerať takto: mysqldump -u db000000xmojadb -p -h sql20.dnsserver.eu db000000xmojadb > export_db.sql ... a záloha sa exportuje s názvom export_db.sql. Všetky potrebné údaje pre pripojenie k databáze nájdete vo vašom Control Paneli v službe Správa databáz, viac informácií o pripojení nájdete na konci v článku Vytvorenie SQL databázy. Po odoslaní príkazu vás systém vyzve na zadanie hesla k databáze, po jeho správnom zadaní je databáza behom chvíľky exportovaná. Po dokončení exportu si .SQL súbor môžete stiahnuť zo servera do počítača, prípadne si ho môžete skomprimovať, aby bol menší. Urobiť to môžete príkazom: gzip export_db.sql Pozor, po komprimácii sa pôvodný súbor zo servera odstráni.
  5. Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin, je jedným zo spôsobov, ako si môžete zálohovať svoju SQL databázu typu MariaDB alebo MySQL. Ak si potrebujete exportovať databázu napr. pre záložné účely, môžete tak učiniť pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tento návod poskytuje základné informácie dostačujúce k tomu, aby si export databázy pomocou phpMyAdmin vedeli zrealizovať aj začiatočníci. Skúsení používatelia si nastavenia exportu môžu upraviť podľa uváženia. Do phpMyAdmin sa prihlásite pomocou tlačidla phpMyAdmin, ktoré nájdete v Control Paneli pod každou databázou: alebo kliknite na tento odkaz: https://phpmyadmin.dnsserver.eu/ Export SQL databázy pomocou phpMyAdmin Prihlasovací formulár vyplňte nasledovne: Používateľ: zadajte prihlasovacie meno do databázy, vo východzom nastavení je to názov databázy Heslo: heslo do databázy, ak si ho nepamätáte, nájdete ho v konfiguračnom súbore redakčného systému, ktorý je napojený na túto databázu. Ak nemáte prístup k heslu, neodporúčame ho meniť, po zmene by redakčný systém stratil spojenie s databázou a stránka by sa prestala zobrazovať. Ak heslo neviete, vytvorte si v Control Paneli nového používateľa a ním sa môžete prihlásiť do databázy. Voľba servera: vyberte server, ku ktorému sa chcete pripojiť (host), túto informáciu nájdete v Control Paneli pod každou databázou. Po prihlásení kliknite naľavo v menu na názov databázy: A následne hore napravo v menu kliknite na Exportovať. Zobrazia sa možnosti, v zásade môžete ponechať Metódu exportu - Rýchla a dole kliknite na Vykonaj, exportuje sa súbor s príponou .SQL, ktorý si uložte do počítača. Ak potrebujete viac možností, kliknite na Metódu exportu - Vlastná: Po označení Metódu exportu - Vlastná, sa zobrazia možnosti, v podstate dôležité sú tie v sekcii Výstup. Všetky nastavenia môžete ponechať tak ako sú, v časti kompresia si zvoľte v akom formáte chcete databázu exportovať. Možnosti sú: Žiadny - databáza sa exportuje vo vlastnom formáte .SQL (v rovnakom ako v prípade Rýchlej metódy výstupu). Odporúčame zvoliť vtedy, ak ide o malú databázu, pri ktorej nevyžadujete komprimáciu zazipované - tento typ kompresie sa automaticky nastaví, keď označíte pole Exportovať tabuľky ako samostatné súbory. Táto metóda je vhodná vtedy, ak potrebujete exportovať celú databázu, ale následne importovať len jednotlivé tabuľky do inej databázy. Je vhodné ju použiť aj vtedy, ak databáza obsahuje veľké tabuľky, ktoré je lepšie následne importovať samostatne. Viac pozrite v návode Import SQL databázy pomocou phpMyAdmin, konkrétne sekciu Problémy s importom gzip-ované - odporúčame zvoliť túto metódu výstupu, databáza sa exportuje v komprimovanom formáte Ostatné nastavenia ponechajte tak ako sú, meniť ich odporúčame len skúseným užívateľom. Následne kliknite dole napravo na Vykonaj a súbor si uložte do počítača. Vo vlastnom záujme odporúčame si takto zálohovať databázu v prípadoch ak plánujete na webovej stránke robiť dôležité zmeny a potrebujete uložiť dáta v stave v akom boli tesne pred zmenami. Možnosti selektívneho exportu V niektorých prípadoch nemusíte chcieť exportovať celú databázu. Napríklad chcete si exportovať databázu WordPress stránky, ale nechcete aby exportovaná databáza obsahovala tabuľky príspevkov a komentárov. Pri zvolenej metóde exportu - vlastnej v sekcii Tabuľky odznačte tabuľky wp_comments a wp_posts: Tento postup je vhodný len v špecifických prípadoch. Napríklad vaša SQL databáza vo WordPress je veľmi veľká, tak pre uľahčenie importu si ju chcete rozdeliť. Vyššie uvedeným príkladom si exportujete databázu WordPress bez tabuliek, ktoré obsahujú komentáre a príspevky, ktoré si následne môžete exportovať samostatne. Stačí keď si naľavo v menu kliknete na databázu, následne pod ňou uvidíte zvolenú tabuľku a potom export môžete zrealizovať rovnakým spôsobom ako pri exporte databázy. Majte na pamäti, že ak naimportujete databázu bez týchto tabuliek, taka vaša WordPress stránka nebude fungovať správne a napr. pri pokuse pridať nový článok sa objaví chybové hlásenie. Preto odporúčame stránky vo WordPress používať len vtedy, ak budete mať naimportované všetky tabuľky. Ak by ste chceli exportovať databázu napr. tak, že po importe budete používať pôvodnú databázu na novej lokalite ale bez príspevkov a článkov, tak si databázu môžete exportovať spôsobom, že komentáre a príspevky exportujete bez dát, len so štruktúrou: Keď exportujete databázu týmto výberom, tak potom si môžete naimportovať databázu na novú lokalitu, budete mať všetko rovnaké ako na pôvodnej lokalite, len na stránke nebudú žiadne príspevky a komentáre, takže môžete začať písať ako keby na úplne novej stránke.
  6. Ak by ste si potrebovali uložiť svoje emaily do počítača (operačný systém Windows), odporúčame vyskúšať aplikáciu MailStore Home (odkaz vedie priamo na stránku s verziou dostupnou zadarmo). Ide o jednoduchú aplikáciu, ktorou si rýchlo a bez problémov exportujete emaily z našich serverov do svojho počítača. MailStore Home Aplikáciu MailStore Home si môžete stiahnuť z tohto odkazu, kliknutím na tlačidlo Download MailStore Home (Free): Na stránke sa uvádza, že aplikácia je kompatibilná s Windows 10 a 11, ale bez problémov funguje aj na verzii 8.1 (na starších verziách sme aplikáciu netestovali). Po stiahnutí si aplikáciu nainštalujte, nie je potrebné robiť žiadne špeciálne nastavenia. V našom návode použijeme anglický originál, je však dostupná aj verzia v češtine (ak chcete mať aplikáciu v češtine, je potrebné si ju nastaviť hneď na začiatku inštalácie). Po dokončení inštalácie kliknite vľavo v hlavnom menu na položku Archive E-mail, následne napravo v sekcii Create profile kliknite na Advanced a potom dole v menu na IMAP Mailbox (predpokladáme, že emaily máte uložené na našich serveroch a spravujete si ich cez protokol IMAP. V prípade protokolu POP máte svoje emaily už uložené priamo v emailovom klientovi (napr. Thunderbird), tak variantu s POP3 Mailbox sa nebudeme venovať): Po kliknutí na IMAP Mailbox sa otvorí formulár, do ktorého je potrebné zadať prihlasovacie údaje emailovej schránky a názov servera, podobne ako keď si vytvárate emailové konto napr. v Thunderbirde. E-mail Address: zadajte názov emailovej schránky, z ktorej si chcete zálohovať emaily (v našom prípade sme použili vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk, vy si tam zadajte názov svojej schránky) Host: zadajte mail.exohosting.com Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné kopírovanie emailov z vašej schránky sa nemusí podariť User name: zadajte názov emailovej schránky v prípade, ak sa toto pole automaticky nevyplní po zadaní emailovej adresy do prvého poľa Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail: Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať). Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK: Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, ak si chcete do aplikácie skopírovať všetky emaily zo svojej schránky. Kliknite na Finish: Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej schránky: Teraz v sekcii Archive E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite: Vaše emailové správy sa začnú hneď kopírovať do vášho profilu vytvoreného v MailStore Home, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres kopírovania: Po dokončení kopírovania sa môžu objaviť upozornenia, napríklad, že správy už existujú v profile (v prípade, ak by ste kopírovanie viac krát spustili) alebo varovanie v ohľade použitia certifikátov - ani jeden prípad neovplyvňuje skopírovanie správ, môžete kliknúť na Close: Teraz naľavo v hlavnom menu kliknite na My Archive a mali by ste tam vidieť zložku s názvom vašej schránky a zároveň si môžete prezerať emaily, podobne ako v Thunderbirde alebo Roundcube: Emaily sú ešte stále skopírované len v rámci MailStore Home, teraz je potrebné, aby ste si ich exportovali niekam do vášho počítača. Kliknite pravým tlačidlom myši na názov vašej schránky a cez menu sa presuňte až k položke Directory (Files system) - to znamená, že sa aplikácia bude chystať uložiť vaše emaily niekam na disk v počítači: Pri exporte vyberte súbory typu EML, takto budete mať uložené emaily v jednotlivých súboroch a môžete si ich otvárať napr. v Thunderbirde alebo nahrať do RoundCube. Prípadne si vyberte typ MSG, ak chcete emaily prezerať v Microsoft Outlook. Kliknite na Next: Na ďalšom kroku si vyberte lokalitu, kam sa majú súbory uložiť, v našom príklade použijeme zložku Export emailov na C disku. Odporúčame ponechané označenie Retain folder structure, emaily sa uložia v priečinkoch ako máte v RoindCube. Ak potrebujete aktualizovať už existujúci export, môžete označiť Update existing export. Po zadaní cesty k zložke, kliknite na Next: O úspešnom exporte dostanete informáciu. Kliknite na Close: Teraz vo svojom počítači sa preklikajte do zložky, ktorú ste si vybrali pre export emailov a svoje emaily uvidíte uložené ako keby boli v RoundCube. Zložka INBOX je nadradená, v nej sú uložené prijaté emaily, ostatné sú rozdelené po zložkách v rámci Inboxu: Nevýhodou je, že všetky emaily sú označené názvom message a poradovým číslom, ale po otvorení v Thunderbirde alebo importovaní do RoundCube uvidíte emailové správy normálne s ich názvami.
  7. Horde je webovou alternatívou spravovania emailov k RoundCube, svojho času veľmi populárnou, ale vývoj v posledných rokoch už nenapreduje tak dobre a preto na našich serveroch preferujeme RoundCube. Ak máte emailovú schránku, ktorú si spravujete cez Horde, tie isté emaily si môžete spravovať aj cez RoundCube Webmail (za predpokladu, že emaily si spravujete na našich serveroch). Táto možnosť sa však netýka kontaktov, ktoré je potrebné presunúť / prekopírovať. Ako na to, sa dozviete v našom návode. Export kontaktov z Horde Tento postup môžete zrealizovať na hociktorom webmaile Horde, či už u nás alebo u iných prevádzkovateľov hostingu. Prihláste sa do Horde a podľa obrázku nižšie sa preklikajte k exportu kontaktov spôsobom, že hore v menu kliknite priamo na Adresár, potom naľavo v menu na Import/Export, na stránke sa zobrazí sekcia Exportovať Adresár. V časti Vyberte formát exportu nájdete možnosti Hodnoty oddelené čiarkou (formát .csv), či tabulátorom (formát .tsv), ako aj súbory vCard (formát .ics). V zásade by ste mali vedieť exportovať všetky formáty, ak máte s tým skúsenosti, môžete vyskúšať rôzne formáty (niektoré vyžadujú pred importom špeciálne nastavenia), ale ak nemáte s tým skúsenosti, tak odporúčame si vybrať typ vCard (3.0) (formát .ics). V nastaveniach si ešte zvoľte aký adresár chcete exportovať (najskôr budete mať len jeden, tak nemusíte nič vyberať) a kliknite na Export. Kliknutím na Export sa exportuje súbor s názvom kontakty.ics, ktorý si uložte do počítača. Upozornenie: Výnimočne môže nastať situácia, že export zablokuje antivír. Keď kliknete na Export a nič sa nebude diať, pozrite si do záznamov antivíru, či nezablokoval túto akciu. Ak áno, dajte si webovú adresu Horde do výnimiek alebo vypnite na pár minút webový štít a exportujte si kontakty znovu. Import kontaktov do RoundCube Prihláste sa do RoundCube a naľavo v menu kliknite na ikonu Kontakty: Následne hore vpravo v menu kliknite na Import: Vyskočí okno, kliknite na Prehľadávať, nájdite si v počítači súbor kontakty.ics a dvojitým kliknutím naň ho nahrajte do formulára. Na obrázku nižšie vidíte odporúčané nastavenia, ktoré použite pri importe - ich popis, ako aj popis ostatných možností, nájdete pod obrázkom: Po načítaní súboru s kontaktmi do formulára si následne vyberte možnosti z ponuky Importovať priradenia do skupín, to je už na vás, čo si vyberiete, všeobecne odporúčame vybrať možnosť Všetky (vytvoriť skupiny ak je to potrebné). Ak ste v Horde mali kontakty porozdeľované do rôznych skupín, tak touto voľbou sa naimportujú aj skupiny. Možnosti: Nič - nenaimportujú sa žiadne skupiny, naimportujú sa len kontakty, ktoré bude zaradené mimo skupín, takže ak v Horde ste mali kontakty v skupinách, do RoundCube sa nenaimportujú do skupín, aj keď existujú. Všetky (vytvoriť skupiny ak je to potrebné) - naimportujú sa všetky skupiny a kontakty sa zaradia do nich tak, ako ste ich mali zaradené v Horde Len pre existujúce skupiny - kontakty sa naimportujú len do tých skupín, ktoré existujú, ostatné kontakty sa naimportujú bez zaradenia Ak importujete kontakty viac krát, tak RoundCube si striktne stráži duplicity, ak nájde rovnaké kontakty, tak import ich preskočí, naimportujú sa len nové. Označením voľby Nahradiť celý adresár kontaktov sa naimportujú všetky kontakty, aj keď už existujú a nové kontakty prepíšu pôvodné pôvodné kontakty. Ak nemáte istotu ako sa zachová adresár po importe, pôvodný adresár v RoundCube (ak ovšem už existuje) si môžete kedykoľvek exportovať pred samotným importom z Horde.
×
×
  • Create New...