Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Možnosti presmerovania emailov na iný emailový účet


      Možnosti a spôsoby ako si presmerovať emailovú poštu na iné emailové schránky.

    Možnosti presmerovania emailov

     

    Presmerovanie emailov (angl. email forwarding) slúži na presmerovanie emailovej pošty určenej pre daný účet na inú emailovú adresu (ktorá môže byť aj na úplne iných serveroch). Je viacero možností kam a ako sa má doručená pošta presmerovať, napr.:

    1. presmerovanie emailov pomocou virtuálnej emailovej schránky (emailový alias)
    2. presmerovanie emailov v Controli Paneli cez funkciu Presmerovanie pošty
    3. presmerovanie emailov cez Roundcube Webmail
    4. presmerovanie emailov pomocou Thunderbird

     

    Spôsob č. 1: Presmerovanie cez emailový alias

     

    Ide o najjednoduchší spôsob presmerovania, emailový alias je len virtuálna emailová schránka (teda existuje len jej názov, fyzicky nie je možné sa do nej prihlásiť).

    Tento spôsob presmerovania je ideálny napr. ak potrebujete vo firme zamestnať nových ľudí, tak si vytvoríte alias praca@domena.tld, ten nasmerujete napr. na existujúcu schránku riaditel@domena.tld a kto pošle žiadosť o zamestnanie na praca@domena.tld, tak email bude automaticky doručený na adresu riaditel@domena.tld.

    Keď budete mať dostatok žiadostí, tak alias presmerujete na email sekretárky, aby vybavila ešte nejakú prípadnú oneskorenú poštu alebo ho zrušíte úplne a do schránky riaditel@domena.tld už nepríde z toho aliasu žiadna pošta.

    Presmerovanie cez emailový alias sa realizuje v Control paneli a viac informácií o vytvorení a spravovaní emailových aliasov nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako si ho vytvoriť.

     

    Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty

     

    Podobne ako v prípade aliasu, aj tento spôsob sa realizuje v Control Paneli a tu si môžete v nastaveniach svojej vlastnej schránky nastaviť z akých adries sa má doručovať pošta do vašej schránky a aj na aké adresy sa má odoslaná pošta ešte zasielať ako kópia.

    Prihláste sa do Control Panela a pod danou doménou kliknite na E-mailové účty:

     

    cp-emailove-ucty.png

     

    Vyhľadajte si schránku kde chcete resp. potrebujete nastaviť presmerovanie a uvidíte tieto možnosti, konkrétne nás bude zaujímať Presmerovanie prich. pošty a Presmerovanie odch. pošty:

     

    cp-emailova-schranka.png

     

    • Presmerovania prich. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa presmerovala pošta, čo vám príde do schránky. Teda ak napr. vlastníte schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a do presmerovania prichádzajúcej pošty si nastavíte schránku pokus@domena.tld, všetka pošta ktorá príde do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk bude zároveň preposlaná na pokus@domena.tld. Tento typ presmerovania správy kopíruje, takže pošta vám v schránke zostane a jej kópia sa prepošle do ďalej schránky. Typ presmerovania odporúčame nastaviť SRS.
    • Presmerovanie odch. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa preposlali emailové správy, ktoré odošlete. Takže napr. ak si sem pridáte schránku pokus@domena.tld a zo schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk odošlete email napríklad na adresu support@exohosting.sk, nám príde email od vás, ale zároveň sa odošle kópia tejto odchádzajúcej správy do schránky pokus@domena.tld, pričom nezáleží, či email odošlite cez Roundcube Webmail alebo cez nejaký klient, napr. Mozilla Thunderbird.

    V oboch prípadoch si môžete nastaviť viac emailových adries, na ktoré sa majú emaily presmerovať, pričom každú novú emailovú adresu pridajte na nový riadok.

     

    Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Roundcube Webmail

     
    Prv, než začnete nastavovať presmerovania cez RoundCube Webmail, uistite sa, že v Control Paneli máte pri schránke nastavené presmerovanie typu SRS - nie je ale potrebné žiadne presmerovanie na iný email tam zadávať, je len potrebné, aby ste mali Typ presmerovania nastavený na SRS a klikli na Zmeniť. Uložiť zmeny pôjde aj bez toho, aby ste do políčka zadali emailovú adresu pre presmerovanie. Zmena sa prejaví do 15 minút.

     

    cp-presmerovanie-srs.png

     

    Email chcem po presmerovaní zmazať zo schránky

    Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (napr. nemáte prístup do Control Panela), tak si emailové správy môžete presmerovať cez RoundCube Webmail.

    Prihláste sa do RoundCube Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre:

     

    rc-nastavenia-filtre.png

     

    Hore napravo kliknite na Vytvoriť:

     

    rc-vytvorit-filter.png

     

    Filter si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy:

     

    rc-presmerovanie-spravy.png

     

    Tento filter zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané na vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad nova-schranka@domena.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky odstráni (ani v Koši ju nenájdete).

    Názov filtra si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y).

    V sekcii Rozsah si samozrejme nemusíte vybrať všetky správy, ale môžete si nastaviť z akých schránok si prajete pošty presmerovať ďalej.

     

    Email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke

    Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Poslať kópiu správy na adresu:

     

    rc-poslanie-kopie.png

     

    Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou (teda ak ju chcete používať len na doručovanie správ, nie na aktívne používanie).

     

    Upozornenie:

    presmerovanie si nastavte buď cez Control Panel alebo Webmail. Nepoužívajte všetky vyššie uvedené spôsoby naraz pre tie isté schránky, ak si nastavíte presmerovanie v Control Paneli aj vo Webmaile, tak vám správy môžu chodiť duplicitne.

     

     

    Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Thunderbird

     

    Ďalším riešením je presmerovanie pošty cez emailový klient Mozilla Thunderbird. Tento spôsob odporúčame vtedy, ak nemáte prístup k možnostiam presmerovania cez Control Panel alebo RoundCube Webmail. Rozdiel je to v tom, že pri presmerovaní cez Control Panel alebo RoundCube Webmail bude email doručený ako keby nový, ale keď použijete presmerovanie cez Thunderbird, každý email bude doručený s označením Fwd: (= forwarded - presmerovaný). Teda ak vám to neprekáža, môžete požívať aj tento spôsob.

    Kliknite hore na Nástroje a potom na Filtre správ:

     

    tb-nastroje-filtre-sprav.png

     

    Otvorí sa okno, kliknite napravo na tlačidlo Nový...:

     

    tb-novy-filter.png

     

    V okne Úprava filtra v sekcii Filter použiť pri: možnosti ako Manuálnom spustení a Kontrole pošty ponechajte označené. To znamená, že pošta (ak sa nejaká nová nájde) sa presmeruje vždy pri spustení Thunderbirdu a pri Kontrole pošty (ako často sa má pošta kontrolovať, to si môžete nastaviť v nastaveniach schránky v Thunderbirde). Nižšie vpravo označte Všetky správy a dole v okne Vykonať tieto akcie: vyberte Odoslať ďalej komu a do políčka napíšte názov schránky, kam sa má pošta presmerovať. Kliknutím na + si môžete pridať viac schránok. Kliknite na OK a filter bude uložený.

     

    tb-nastavenie-filtra.png

     

    Filter funguje nasledovne:

    príde vám správa napr. do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, filter je nastavený na presmerovanie ďalej na emailovú adresu nova-schranka@domena.tld.

    Pôvodný email v schránke nazov-schranky@exotechnologies.sk zostane v Doručenej pošte a v Odoslanej pošte tejto schránky budete vidieť email zhruba v takomto formáte (v rovnakom bude aj v cieľovej schránke, teda v schránke nova-schranka@domena.tld:

     

    tb-odoslany-email.png

     

    Upozornenie:

    Pri nastavovaní filtrov dbajte o to, aby cieľová emailová adresa bola správne zadaná a aby fungovala. Ak by ste si zle zadali cieľovú schránku, napr takú akú sme použili v našom príklade - nova-schranka@domena.tld, teda schránku na neexistujúcej doméne, tak sa vám vráti email s takýmto alebo podobným textom:

     

     

    tb-unrouteable-address.png

     

    Chybové hlásenie Unrouteable address doslova "Nesmerovateľná adresa" znamená, že ste zadali adresu na neexistujúcej doméne, čo sa stáva keď ste spravili preklep v názve domény alebo ste použili koncovku, ktorá sa nepoužíva. Často sa to stáva v prípade, ak chcete zadať adresu na nejakú @gmail.com schránku, ale napíšete len @gmai.com alebo @gmail.sk.

    Ak vám do Thunderbirdu príde email a filter ho automaticky presmeruje na neexistujúcu adresu, tak do schránky v Thunderbirde sa vám vráti chybové hlásenie (viď vyššie) a Filter ho opäť presmeruje na neexistujúcu adresu. Ak budete mať v Thunderbirde mať zapnutú kontrolu pošty každú minútu, tak sa vám takto pošta zacyklí a stále dookola vám bude chodiť rovnaké chybové hlásenie.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna.

      Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické.

      Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires.

       

      Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte

      Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte:
       

      # VYPNI CACHE
      <IfModule mod_headers.c>
          Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate"
          Header set Pragma "no-cache"
          Header set Expires 0
      </IfModule>
      
      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">
          <IfModule mod_expires.c>
              ExpiresActive Off
          </IfModule>
          <IfModule mod_headers.c>
              FileETag None
              Header unset ETag
              Header unset Pragma
              Header unset Cache-Control
              Header unset Last-Modified
              Header set Pragma "no-cache"
              Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate"
              Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT"
          </IfModule>
      </FilesMatch>

       

      Vysvetlenie:

      • no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny
      • max-age:  nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah.
      • no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať
      • must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým.

       

      Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku:

      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">

      V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto:

      <FilesMatch "\.(pdf)$">

       

      Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte:

      <head>
          <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" />
          <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />
          <meta http-equiv="Expires" content="0" />
      </head>

       

       

      Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte

      Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne):

       

      ## NASTAV CACHE
      <IfModule mod_expires.c>
          FileETag MTime Size
          AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript
          ExpiresActive On
          ExpiresByType text/html "access 600 seconds"
          ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds"
          ExpiresByType text/css "access 1 month"
          ExpiresByType text/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
          ExpiresByType application/pdf "access 1 day"
          ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
          ExpiresByType image/jpg "access 1 month"  
          ExpiresByType image/jpeg "access 1 month"
          ExpiresByType image/png "access 1 month"
          ExpiresByType image/gif "access 1 month"
          ExpiresDefault "access 1 month"
      </IfModule>

       

      Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne:

      • year/s
      • month/s
      • week/s
      • day/s
      • hour/s
      • minute/s
      • second/s

       

      Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút:

      ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes"

      Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú.

       

      Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy.

      Napríklad medzi zápisom

      ExpiresByType application/pdf "access 1 day"

      a

      ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day"

      je rozdiel nasledovný:

      • access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň.
      • access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      29. septembra 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.154.0.

       

      Všeobecné

       

      V tejto verzii, vrátane vo verzii 10.153.0 bolo opravených niekoľko chýb, ktoré mohli spôsobovať menšie problémy pri zobrazení stránok.

       

      Obchod

       

      V obchode sa zmenil vzhľad objednávok.

      Pôvodný vzhľad:

      101540-obchod-povodna-objednavka-prehlad.png

       

      Nový vzhľad je kompaktnejší, takže lepšie sa zobrazuje na menších monitoroch a v prehľade teraz vidíte aj číslo objednávky:

      101540-obchod-nova-objednavka-prehlad.png

×
×
  • Vytvoriť nové...