Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Možnosti presmerovania emailov na iný emailový účet


    Možnosti presmerovania emailov

     

    Presmerovanie emailov (angl. email forwarding) slúži na presmerovanie emailovej pošty určenej pre daný účet na inú emailovú adresu (ktorá môže byť aj na úplne iných serveroch). Je viacero možností kam a ako sa má doručená pošta presmerovať, napr.:

    1. presmerovanie emailov pomocou virtuálnej emailovej schránky (emailový alias)
    2. presmerovanie emailov v Controli Paneli cez funkciu Presmerovanie pošty
    3. presmerovanie emailov cez Roundcube Webmail
    4. presmerovanie emailov pomocou Thunderbird

     

    Spôsob č. 1: Presmerovanie cez emailový alias

     

    Ide o najjednoduchší spôsob presmerovania, emailový alias je len virtuálna emailová schránka (teda existuje len jej názov, fyzicky nie je možné sa do nej prihlásiť).

    Tento spôsob presmerovania je ideálny napr. ak potrebujete vo firme zamestnať nových ľudí, tak si vytvoríte alias praca@domena.tld, ten nasmerujete napr. na existujúcu schránku riaditel@domena.tld a kto pošle žiadosť o zamestnanie na praca@domena.tld, tak email bude automaticky doručený na adresu riaditel@domena.tld.

    Keď budete mať dostatok žiadostí, tak alias presmerujete na email sekretárky, aby vybavila ešte nejakú prípadnú oneskorenú poštu alebo ho zrušíte úplne a do schránky riaditel@domena.tld už nepríde z toho aliasu žiadna pošta.

    Presmerovanie cez emailový alias sa realizuje v Control paneli a viac informácií o vytvorení a spravovaní emailových aliasov nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako si ho vytvoriť.

     

    Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty

     

    Podobne ako v prípade aliasu, aj tento spôsob sa realizuje v Control Paneli a tu si môžete v nastaveniach svojej vlastnej schránky nastaviť z akých adries sa má doručovať pošta do vašej schránky a aj na aké adresy sa má odoslaná pošta ešte zasielať ako kópia.

    Prihláste sa do Control Panela a pod danou doménou kliknite na E-mailové účty:

     

    cp-emailove-ucty.png

     

    Vyhľadajte si schránku kde chcete resp. potrebujete nastaviť presmerovanie a uvidíte tieto možnosti, konkrétne nás bude zaujímať Presmerovanie prich. pošty a Presmerovanie odch. pošty:

     

    cp-emailova-schranka.png

     

    • Presmerovania prich. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa presmerovala pošta, čo vám príde do schránky. Teda ak napr. vlastníte schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk a do presmerovania prichádzajúcej pošty si nastavíte schránku pokus@domena.tld, všetka pošta ktorá príde do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk bude zároveň preposlaná na pokus@domena.tld. Tento typ presmerovania správy kopíruje, takže pošta vám v schránke zostane a jej kópia sa prepošle do ďalej schránky. Typ presmerovania odporúčame nastaviť SRS.
    • Presmerovanie odch. pošty - sem si pridáte emailové adresy, na ktoré chcete, aby sa preposlali emailové správy, ktoré odošlete. Takže napr. ak si sem pridáte schránku pokus@domena.tld a zo schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk odošlete email napríklad na adresu support@exohosting.sk, nám príde email od vás, ale zároveň sa odošle kópia tejto odchádzajúcej správy do schránky pokus@domena.tld, pričom nezáleží, či email odošlite cez Roundcube Webmail alebo cez nejaký klient, napr. Mozilla Thunderbird.

    V oboch prípadoch si môžete nastaviť viac emailových adries, na ktoré sa majú emaily presmerovať, pričom každú novú emailovú adresu pridajte na nový riadok.

     

    Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Roundcube Webmail

     
    Prv, než začnete nastavovať presmerovania cez RoundCube Webmail, uistite sa, že v Control Paneli máte pri schránke nastavené presmerovanie typu SRS - nie je ale potrebné žiadne presmerovanie na iný email tam zadávať, je len potrebné, aby ste mali Typ presmerovania nastavený na SRS a klikli na Zmeniť. Uložiť zmeny pôjde aj bez toho, aby ste do políčka zadali emailovú adresu pre presmerovanie. Zmena sa prejaví do 15 minút.

     

    cp-presmerovanie-srs.png

     

    Email chcem po presmerovaní zmazať zo schránky

    Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (napr. nemáte prístup do Control Panela), tak si emailové správy môžete presmerovať cez RoundCube Webmail.

    Prihláste sa do RoundCube Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre:

     

    rc-nastavenia-filtre.png

     

    Hore napravo kliknite na Vytvoriť:

     

    rc-vytvorit-filter.png

     

    Filter si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy:

     

    rc-presmerovanie-spravy.png

     

    Tento filter zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané na vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad nova-schranka@domena.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky odstráni (ani v Koši ju nenájdete).

    Názov filtra si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y).

    V sekcii Rozsah si samozrejme nemusíte vybrať všetky správy, ale môžete si nastaviť z akých schránok si prajete pošty presmerovať ďalej.

     

    Email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke

    Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Poslať kópiu správy na adresu:

     

    rc-poslanie-kopie.png

     

    Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie emailov cez funkciu Presmerovanie pošty, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou (teda ak ju chcete používať len na doručovanie správ, nie na aktívne používanie).

     

    Upozornenie:

    presmerovanie si nastavte buď cez Control Panel alebo Webmail. Nepoužívajte všetky vyššie uvedené spôsoby naraz pre tie isté schránky, ak si nastavíte presmerovanie v Control Paneli aj vo Webmaile, tak vám správy môžu chodiť duplicitne.

     

     

    Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Thunderbird

     

    Ďalším riešením je presmerovanie pošty cez emailový klient Mozilla Thunderbird. Tento spôsob odporúčame vtedy, ak nemáte prístup k možnostiam presmerovania cez Control Panel alebo RoundCube Webmail. Rozdiel je to v tom, že pri presmerovaní cez Control Panel alebo RoundCube Webmail bude email doručený ako keby nový, ale keď použijete presmerovanie cez Thunderbird, každý email bude doručený s označením Fwd: (= forwarded - presmerovaný). Teda ak vám to neprekáža, môžete požívať aj tento spôsob.

    Kliknite hore na Nástroje a potom na Filtre správ:

     

    tb-nastroje-filtre-sprav.png

     

    Otvorí sa okno, kliknite napravo na tlačidlo Nový...:

     

    tb-novy-filter.png

     

    V okne Úprava filtra v sekcii Filter použiť pri: možnosti ako Manuálnom spustení a Kontrole pošty ponechajte označené. To znamená, že pošta (ak sa nejaká nová nájde) sa presmeruje vždy pri spustení Thunderbirdu a pri Kontrole pošty (ako často sa má pošta kontrolovať, to si môžete nastaviť v nastaveniach schránky v Thunderbirde). Nižšie vpravo označte Všetky správy a dole v okne Vykonať tieto akcie: vyberte Odoslať ďalej komu a do políčka napíšte názov schránky, kam sa má pošta presmerovať. Kliknutím na + si môžete pridať viac schránok. Kliknite na OK a filter bude uložený.

     

    tb-nastavenie-filtra.png

     

    Filter funguje nasledovne:

    príde vám správa napr. do schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, filter je nastavený na presmerovanie ďalej na emailovú adresu nova-schranka@domena.tld.

    Pôvodný email v schránke nazov-schranky@exotechnologies.sk zostane v Doručenej pošte a v Odoslanej pošte tejto schránky budete vidieť email zhruba v takomto formáte (v rovnakom bude aj v cieľovej schránke, teda v schránke nova-schranka@domena.tld:

     

    tb-odoslany-email.png

     

    Upozornenie:

    Pri nastavovaní filtrov dbajte o to, aby cieľová emailová adresa bola správne zadaná a aby fungovala. Ak by ste si zle zadali cieľovú schránku, napr takú akú sme použili v našom príklade - nova-schranka@domena.tld, teda schránku na neexistujúcej doméne, tak sa vám vráti email s takýmto alebo podobným textom:

     

     

    tb-unrouteable-address.png

     

    Chybové hlásenie Unrouteable address doslova "Nesmerovateľná adresa" znamená, že ste zadali adresu na neexistujúcej doméne, čo sa stáva keď ste spravili preklep v názve domény alebo ste použili koncovku, ktorá sa nepoužíva. Často sa to stáva v prípade, ak chcete zadať adresu na nejakú @gmail.com schránku, ale napíšete len @gmai.com alebo @gmail.sk.

    Ak vám do Thunderbirdu príde email a filter ho automaticky presmeruje na neexistujúcu adresu, tak do schránky v Thunderbirde sa vám vráti chybové hlásenie (viď vyššie) a Filter ho opäť presmeruje na neexistujúcu adresu. Ak budete mať v Thunderbirde mať zapnutú kontrolu pošty každú minútu, tak sa vám takto pošta zacyklí a stále dookola vám bude chodiť rovnaké chybové hlásenie.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...