Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Prístup k FTP záloham webu


      Kde a ako nájsť zálohy súborov na serveri.

    Zálohy hostingu (webového priestoru a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní.

     

    Prístup k FTP zálohám (hlavné konto a subúčty)

     

    Prístup k FTP zálohám jednotlivých domén má v Control Paneli hlavné konto a subúčty majú prístup k zálohám len tých domén, ku ktorým im majiteľ hlavného konta pridelil práva (prístup).

    Heslo pre FTP zálohy je jednotné pre hlavné konto aj subúčty. To znamená, že ak si napr. subúčet nastaví alebo vygeneruje heslo pre zálohy pri určitej doméne a hlavné konto toto heslo nebude vedieť, bude si musieť hlavné konto heslo vygenerovať znovu - a tým sa prístup pre subúčet zruší (heslo bude neplatné - platí to aj recipročne). Je to aj z bezpečnostných dôvodov, aby prístup k zálohám mal iba ten užívateľ, ktorý tento prístup aktuálne potrebuje.

    Ak hlavné konto si neželá, aby subúčet menil heslo pre zálohy, tak si vygeneruje nové heslo a v nastaveniach subúčtov prístup subúčtu k zálohám jednoducho zakáže. Ak hlavné konto zruší v Control Paneli subúčet ako taký, je potrebné, aby zmenil heslo aj k zálohám - zrušením subúčtu sa neruší FTP prístup k zálohám.

     

    Nastavenie FTP pripojenia k zálohám

     

    V Control Paneli kliknite na službu Zálohy, kde nájdete podrobnosti o tom, ako sa pripojiť na zálohovací server.

     

    cp-zalohy.png

     

    Na stránke nájdete len vysvetlivky k nastaveniu pripojenia, samotné zálohy tu nenájdete. Podrobnosti nájdete nižšie v návode.

     

    Prihlásenie k zálohám

    • FTP host: zálohovací server má adresu backup2.dnsserver.eu - pozor ide o FTP prístup, nie je to webová adresa, takže nemusíte ju otvárať v prehliadači, neotvorí sa. Pre prihlásenie na zálohovací server musíte použiť nejaký FTP klient, odporúčame napríklad FileZilla, prípadne WinSCP alebo Total Commander. Protokol môžete použiť SFTP (FTPS) aj FTP
    • Prihlasovacie meno: počas vytvárania FTP pripojenia použite názov domény, v našom príklade je to exotechnologies.sk
    • Nové heslo: ak ste heslo nikdy nemenili, predvolené heslo sa zhoduje s heslom do Control Panela - z bezpečnostných dôvodov ho odporúčame zmeniť

     

    cp-zalohy-podrobnosti.png

     

    Hotswap záloha FTP priestoru

    Hotswap záloha FTP priestoru umožňuje vytvárať zálohy webového miesta v reálnom čase, teda zálohuje sa to, čo práve máte na serveri. Majte však na pamäti, že táto procedúra v prípade rozsiahlych webových prezentácií môže zabrať dlhšiu dobu (desiatky minút, aj dlhšie) a takú istú dobu môže trvať aj zmazanie. Aktívnu môžete mať zároveň len jednu hotswap zálohu, takže ak ste si nejakú medzičasom už vytvorili a budete si chcieť vytvoriť aktuálnu hotswap zálohu, tak pôvodnú musíte najprv zmazať, čo potrvá nejaký čas. Pokým sa teda zmaže a vytvorí nová hotswap záloha, to si už môžete počkať na vytvorenie automatickej zálohy po polnoci alebo rovno web stiahnuť do počítača cez FTP prihlásenie. Z tohto dôvodu zvážte používanie hotswap záloh a tento typ zálohovania používajte len vtedy, ak to uznáte skutočne za potrebné.

     

    FTP pripojene na zálohovací server

     

    Upozornenie:

    K zálohám nie je možné sa pripojiť cez webové rozhranie (Monsta FTP). Pre zvýšenie bezpečnosti je potrebné si nainštalovať FTP klient a nastaviť si ho.

     

     

    FileZilla

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi FileZilla. Odporúčame použivať protokol SFTP (v prípade akýchkoľvek problémov stačí vybrať protokol FTP).

    • Protokol: vyberte SFTP
    • Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu
    • Port: nie je potrebné vypĺňať (prípadne zadajte 22, v prípade FTP protokolu 21)
    • Používateľ: vždy je to názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie)

     

    fz-sftp-zalohy.png

     

    Po zadaní údajov kliknite na Pripojiť. Pri použití protokolu SFTP veľmi pravdepodobne vyskočí upozornenie v ohľade kľúča servera, tu stačí označiť Vždy dôverovať a kliknúť na OK, viac krát sa neobjaví.

     

    fz-sftp-zalohy-kluc-servera.png

     

    Total Commander

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi Total Commander. Odporúčame použivať protokol SSL/TLS (v tomto prípade je potrebné mať nainštalované potrebné knižnice OpenSSL - ak používate 32-bitovú verziu klienta, pri 64-bitovej verzii to nutné nie je), pri označení políčka SSL/TLS sa server automaticky upraví na ftps://backup2.dnsserver.eu). V prípade problémov s pripojením SSL/TLS odporúčame označenie tohto políčka zrušiť.

    • Relácia: pomenujte si túto reláciu ako len chcete
    • Názov hostiteľa: backup2.dnsserver.eu (viď nižšie nastavenie SSL/TLS)
    • SSL/TLS: ak máte nainštalované knižnice OpenSSL, môžete označiť. Názov hostiteľa sa automaticky nastaví s predponou ftps (viď vyššie)
    • Používateľ: vždy je to názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli)
    • Použiť pasívny mód prenosu: odporúčame označiť, spojenie bude stabilnejšie

     

    tc-ftps-zalohy.png

     

    Kliknite na OK a potom na Pripojiť (v okne na úrovni vyššie v Total Commanderi).

     

    WinSCP

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi WinSCP. Odporúčame použivať protokol FTP a Explicitné šifrovanie TLS/SSL.

    • Prenosový protokol: môžete vyskúšať SFTP, ale ak by sa vyskytli problémy s právami pri zložkách, prepnite sa na protokol FTP
    • Šifrovanie: objaví sa vtedy, ak vyberiete protokol FTP. Nastavte Explicitné šifrovanie TLS/SSL
    • Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu
    • Číslo portu: 21
    • Meno používateľa: názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli)

     

    winscp-ftp-zalohy.png

     

     

    Štruktúra zálohovacieho servera

     

    Po vytvorení FTP prístupu, uvidíte dve zložky, /db_zaloha/ (zálohy SQL databáz - ďalšie možnosti zálohovania SQL databáz nájdete v tomto návode) a /web/ (zálohy webového priestoru). V prípade ak ste si v Control Paneli vytvorili hotswap zálohu FTP priestoru (viď vyššie v návode), tak uvidíte aj zložku (/hotswap_web/) patriacu k hotswap zálohám webovej stránky. Hotswapy, ktoré ste si vytvorili u databáz, nájdete v zložke /db_zaloha/hotswap/ (viď nižšie v sekcii Hotswap zálohy databáz).

     

    fz-zalohovaci-server.png

     

    Zložky /db_zaloha/ a /web/ obsahujú zložky očíslované ako 0014. Číslo znamená, koľko dní je stará záloha.

    Napr. ak dnes je 1. augusta a kliknete na zložku 01, čo je záloha z predchádzajúceho dňa, teda 31. mája, vidíte všetky súbory v akom boli stave k danému dátumu. Rôzne súbory môžu mať rôzne dátumy - to znamená, že v zložke 01 môžete vidieť súbor s dátumom napr. 15 mája. To znamená, že v ten deň bol súbor naposledy zmenený, nie deň, kedy sa záloha vytvorila.

    Ak si potrebujete obnoviť súbory napr. zo zložky 06 a webová stránka používa databázu, tak odporúčame z rovnakej zložky (06) obnoviť aj databázu. Tento čin však zrealizujte len v tom prípade, ak by stránka po obnove súborov na FTP zle pracovala s databázou alebo zobrazovala nesprávne údaje.

     

    Obnova dát stiahnutých zo zálohovacieho servera

     

    Nahratie zálohy webových súborov na server

    Ak zálohy máte stiahnuté a potrebujete ich nahrať na váš hosting, môžete postupovať podľa návodu Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server

     

    Obnova dát pomocou prístupu na SSH

     

    Ak máte viac skúsenosti so správou hostingových služieb, môžete vyskúšať obnovenie dát pomocou služby SSH prístup, čo môže byť pre vás ako webmastera vhodné riešenie, najmä ak nemáte potrebu sťahovať zálohy do svojho počítača a potom ich nahrávať na pomocou FTP ako v sekcii vyššie

    Ako na to, postup nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...