Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Pridanie a nastavenie parametrov produktu v Obchode


    Keď si nastavujete prvý krát Obchod v Exowebe, tak po zadaní základných údajov budete vyzvaní na pridanie prvého produktu / výrobku.

     

    obchod-01-pridanie-prveho-produktu.png

     

    Stačí, keď vyplníte skutočne len základné údaje, ako napr. názov, aby ste mohli pokračovať v nastavovaní obchodu, v tejto časti návodu si popíšeme aspoň v skratke aké možnosti vám pridanie a nastavenie produktu Exoweb poskytuje.

    Zadajte Názov produktu, napr. Notebook, môžete si vytvoriť kategóriu Notebooky a priradiť produkt do nej, následne pridať Značku (môže to byť kľúčové slovo typické pre produkt) a napísať krátky popis výrobku, prípadne si ho vygenerovať umelou inteligenciou, čo je novinka od verzie 10.161.0:

    obchod-02-zadanie-zakladnych-parametrov.png

     

     

    Ak vytvárate obchod prvý krát a nechcete sa teda zdržiavať nastavovaním parametrov produktu, po vypísaní základných údajov (viď príklad vyššie) kliknite na Uložiť a Pokračovať. Následne pokračujte návodom Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode.

    Ak si chcete produkt kompletne pridať, pokračujte v čítaní tohto návodu.

     

    Pridávanie ďalších možností produktu

     

    Keď sa rozhodnete svoj prvý produkt kompletne pridať do zoznamu ponúkaných výrobkov, nahrajte si obrázok a zadajte cenu. Od verzie 10.164.0 si môžete hneď aj nastaviť zľavu, ak plánujete predávať daný tovar napr. vo výpredaji. Stačí vypísať cenu a potom zapnúť možnosť Táto položka je vo výpredaji. Zľavu môžete nastaviť buď ako pevnú sumu alebo v percentách.

     

    Upozornenie:

    Cenu zadávate bez DPH. Ak ste platcom dane, návod ako si nastaviť DPH nájdete v článku Pridanie a nastavenie dane v Obchode.

    Zároveň majte na pamäti, že ak pri produkte zvolíte Produktové možnosti (viď nižšie), ceny variantov produktu budete nastavovať tam a v časti Cena si budete nastavovať už len sadzbu dane.

     

    Ak mienite predávať produkt vo viacerých variantoch (viď nižšie), mali by ste tu zadať cenu za najlacnejší variant. Hmotnosť je dôležitá, ak si chcete uplatňovať dopravu (a cenu) na základe hmotnosti.

    obchod-03-obrazok-cena-zlava.png

     

    Pod obrázkom máte možnosť si nastaviť Produktové hmotnosti, ak ponúkate v predaji viac variantov. Túto časť zatiaľ preskočíme, venovať sa jej budeme nižšie v návode.

    Od verzie 10.152.10 si môžete v nastaveniach produktu zapnúť alebo vypnúť možnosť, či sa má hmotnosť produktu zobrazovať na verejnej stránke produktu a tak vaši zákazníci budú mať prehľad aký ťažký balík im príde. Bez ohľadu na to, či túto možnosť povolíte, odporúčame, aby ste si hmotnosť produktu zapísali do políčka Hmotnosť - na základe hmotnosti môžete potom prepočítavať náklady na dopravu.

    Od verzie 10.170.1 pribudla možnosť Stuha - tu si môžete vyplniť štítok, ktorý sa zobrazí na fotografii v ľavom hornom roku produktu. Napr. ak máte výpredaj, tak si takto môžete označiť produkty, ktoré chcete, aby zákazníci videli, že sú vo výpredaji. Príklad môžete vidieť v našom článku.

    Poslednou možnosťou je Inventár (sledovanie zásob), čo je interná informácia pre vás, v akom stave sú zásoby produktu.

    Inventár môžete nastaviť na dve možnosti:

    • Vypnúť sledovanie zásob pre tento produkt
      • nebude sa sledovať počet kusov, takže zákazníci budú môcť produkt nakupovať vo veľkom a je len na vás, aby ste stačili so zásobovaním
    • Sledovanie zásob pre tento produkt
      • zadajte množstvo, aké máte na sklade a počet kusov, na ktoré ak klesnú zásoby, tak dostanete upozornenie na email. Môžete zapnúť, aby zákazníci mohli objednávať, aj keď sa množstvo v zásobách vyčerpá (lebo ho viete doplniť) alebo ponechajte vypnuté, ak sa produkt vypredáva z posledných zásob.

    obchod-04-produktove-moznosti-hmotnost-inventar.png

     

    Ak všetko máte nastavené ako potrebujete, kliknite na Uložiť a pokračovať. Ak si prajete nastaviť produktové možnosti, pokračujte v čítaní návodu.

     

    Produktové možnosti

    Časť Produktové možnosti vám umožňuje pridať varianty produktu. Napr. chcete predávať notebooky v rôznych farbách, veľkosti pamäte či úložného miesta. Varianty si môžete pridávať dovtedy, pokým nevyskočí hlásenie, že už ste dosiahli maximum povolených možností. Ak máte veľa variantov, odporúčame, aby ste si vytvorili viac napr. farebných verzií produktov a varianty im pridávali len na základe pamäte a veľkosti úložiska ako v tomto prípade nižšie. Keď pridáte všetko čo sa bude dať, kliknite na Hotovo.

    obchod-06-moznosti-produktu.png

     

    Keď kliknete na Hotovo, uvidíte zoznam všetkých variantov, ktoré môžete následne upraviť. Kliknite na Upraviť v časti Varianty.

    obchod-07-uprava-variantov.png

     

    Pri každom variante si môžete upraviť cenu, hmotnosť, počet kusov na sklade alebo ho vypnúť z ponuky, ak sa vypredal.

    Predvolená cena variantov sa nastaví podľa ceny, ktorú ste zadali produktu pri vypĺňaní základných parametrov (viď vyššie). Spravidla by to mala byť cena za najlacnejší variant produktu. Tu si môžete ceny navýšiť na základe fyzických parametrov produktu.

    obchod-08-uprava-variantov-moznosti.png

     

    Po nastavení všetkých potrebných parametrov si nezabudnite produkt uložiť kliknutím na Uložiť v pravom hornom rohu obrazovky.



    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

       

      Kybernetická bezpečnosť je témou, ktorej význam neustále rastie. Internet sa stal neoddeliteľnou súčasťou fungovania firiem, inštitúcií aj jednotlivcov. Aby bolo online prostredie bezpečnejšie, Európska únia prijala novú smernicu NIS2 (Network and Information Security Directive 2), ktorá stanovuje prísnejšie pravidlá pre ochranu digitálnej infraštruktúry.

      Čo je NIS2 a prečo je dôležitá?

      NIS2 nadväzuje na pôvodnú smernicu NIS z roku 2016 a jej cieľom je posilniť odolnosť organizácií voči kybernetickým hrozbám. Zavádza jednotný rámec pre všetky členské štáty EÚ a zvyšuje požiadavky na zabezpečenie sietí, systémov a digitálnych služieb. Jednoducho povedané - NIS2 prináša viac bezpečnosti, spoľahlivosti a dôvery v online prostredí, z ktorého všetci čerpáme.

      Koho sa NIS2 týka?

      Smernica sa netýka len kritickej infraštruktúry či veľkých spoločností. Rozširuje sa aj na digitálne služby, medzi ktoré patria poskytovatelia webhostingu, registrátori domén a správcovia IT infraštruktúry.

      Cieľom je, aby všetky kľúčové články digitálneho ekosystému - vrátane prevádzkovateľov webov a domén - dodržiavali zásady bezpečnosti a dokázali efektívne reagovať na potenciálne kybernetické hrozby.

      Čo to znamená pre vlastníkov domén?

      Jednou z praktických požiadaviek NIS2 je dôraz na aktuálne a presné údaje o vlastníkoch domén. Tieto informácie sa evidujú vo verejnej databáze WHOIS a slúžia na identifikáciu držiteľa domény.

      Ak údaje nie sú správne alebo aktuálne, môže to spôsobiť komplikácie - nielen z právneho hľadiska, ale aj pri samotnej správe domény či jej obnove.

      Prečo by ste to nemali podceniť?

      Správne a aktuálne kontaktné údaje pomáhajú predchádzať problémom so správou domény, chránia pred neoprávnenými zásahmi a zabezpečujú súlad s novou legislatívou.

      Zároveň ide o jednoduchý krok, ktorým môžete prispieť k celkovej bezpečnosti online prostredia – a tým aj k ochrane vlastného podnikania.

      Skontrolujte si svoje údaje

      Aby ste mali istotu, že vaše údaje sú aktuálne a v súlade s požiadavkami NIS2, odporúčame ich overiť a v prípade potreby aktualizovať.

      Prihláste sa do Control Panela a v sekcii Kontakty si skontrolujte kontaktné údaje pri svojej doméne. Ak nie sú aktuálne, aktualizujte si ich a pošlite nám požiadavku na Aktualizáciu údajov vo WHOIS (cez položku Zmeny).

       

      V EXO HOSTING dbáme na to, aby naše služby spĺňali najvyššie bezpečnostné štandardy a aby naši zákazníci mali všetky informácie potrebné pre bezproblémovú správu svojich domén a webov. Ak potrebujete pomoc s overením alebo aktualizáciou údajov, náš tím vám rád poradí.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      16. 10. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.179.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia, najmä pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Bolo opravených viacero chýb v Obchode, ako napríklad chyba, ktorá nezobrazovala podrobnosti o predaji produktu na mobilných zariadeniach pri pokladni v obchode alebo problém so stopnutím platby, ak boli údaje zákazníka upravené v aplikácii Zákazníci, či chyba, keď v niektorých prípadoch bol užívateľ presmerovaný na ovládací panel stránok namiesto editora. Zároveň boli preložené do slovenčiny niektoré položky na registračnom formulári do profilov zákazníkov v Obchode, keďže pôvodne boli v angličtine.

      Stránka platobných metód bola značne zmenená, jednotlivé metódy odteraz obsahujú stručné popisy, navyše k metóde Stripe pribudli platobné brány ako Google Play alebo Apple Pay. V zmysle týchto zmien bol aj výrazne zmenený návod Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode.

      101790-obchod-08-stripe.png

       

      V rozhraní Stripe si môžete nastaviť nielen metódy Google Play a Apple Pay, ale aj napr. Revolut.

      101790-stripe-metody.png

       

      V prípade nastavenia platobných brán kontaktuje prosím technickú podporu danej brány.

×
×
  • Vytvoriť nové...