Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Pridanie a nastavenie parametrov produktu v Obchode


    Keď si nastavujete prvý krát Obchod v Exowebe, tak po zadaní základných údajov budete vyzvaní na pridanie prvého produktu / výrobku.

     

    obchod-01-pridanie-prveho-produktu.png

     

    Stačí, keď vyplníte skutočne len základné údaje, ako napr. názov, aby ste mohli pokračovať v nastavovaní obchodu, v tejto časti návodu si popíšeme aspoň v skratke aké možnosti vám pridanie a nastavenie produktu Exoweb poskytuje.

    Zadajte Názov produktu, napr. Notebook, môžete si vytvoriť kategóriu Notebooky a priradiť produkt do nej, následne pridať Značku (môže to byť kľúčové slovo typické pre produkt) a napísať krátky popis výrobku:

     

    obchod-02-zadanie-zakladnych-parametrov.png

     

    Ak vytvárate obchod prvý krát a nechcete sa teda zdržiavať nastavovaním parametrov produktu, po vypísaní základných údajov (viď príklad vyššie) kliknite na Uložiť a Pokračovať. Následne pokračujte návodom Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode.

    Ak si chcete produkt kompletne pridať, pokračujte v čítaní tohto návodu.

     

    Pridávanie ďalších možností produktu

     

    Keď sa rozhodnete svoj prvý produkt kompletne pridať do zoznamu ponúkaných výrobkov, nahrajte si obrázok, zadajte cenu a hmotnosť. Ak mienite predávať produkt vo viacerých variantoch (viď nižšie), mali by ste tu zadať cenu za najlacnejší variant. Hmotnosť je dôležitá, ak si chcete uplatňovať dopravu (a cenu) na základe hmotnosti.

     

    Upozornenie:

    Cenu zadávate bez DPH. Ak ste platcom dane, návod ako si nastaviť DPH nájdete v článku Pridanie a nastavenie dane v Obchode.

     

     

    obchod-03-obrazok-cena-hmotnost.png

     

    Pozn.: od verzie 10.152.10 si môžete v nastaveniach produktu zapnúť alebo vypnúť možnosť, či sa má hmotnosť produktu zobrazovať na verejnej stránke produktu a tak vaši zákazníci budú mať prehľad aký ťažký balík im príde:

     

    101520-hmotnost-produktu-nastavenie.png

     

    Ďalšími možnosťami sú Inventár (sledovanie zásob) a Produktové možnosti (teda v akých variantoch ho budete predávať, ak budú).

     

    obchod-04-inventar-moznosti-produktu.png

     

    Inventár môžete nastaviť na dve možnosti:

    • Vypnúť sledovanie zásob pre tento produkt
      • nebude sa sledovať počet kusov, takže zákazníci budú môcť produkt nakupovať vo veľkom a je len na vás, aby ste stačili so zásobovaním
    • Sledovanie zásob pre tento produkt
      • zadajte množstvo, aké máte na sklade a počet kusov, na ktoré ak klesnú zásoby, tak dostanete upozornenie na email. Môžete zapnúť, aby zákazníci mohli objednávať, aj keď sa množstvo v zásobách vyčerpá (lebo ho viete doplniť) alebo ponechajte vypnuté, ak sa produkt vypredáva z posledných zásob.
      •  

    obchod-05-nastavenie-inventara.png

     

    Časť Produktové možnosti vám umožňuje pridať varianty produktu. Napr. chcete predávať notebooky v rôznych farbách, veľkosti pamäte či úložného miesta. Varianty si môžete pridávať dovtedy, pokým nevyskočí hlásenie, že už ste dosiahli maximum povolených možností. Ak máte veľa variantov, odporúčame, aby ste si vytvorili viac napr. farebných verzií produktov a varianty im pridávali len na základe pamäte a veľkosti úložiska ako v tomto prípade nižšie. Keď pridáte všetko čo sa bude dať, kliknite na Hotovo.

     

    obchod-06-moznosti-produktu.png

     

    Keď kliknete na Hotovo, uvidíte zoznam všetkých variantov, ktoré môžete následne upraviť. Kliknite na Upraviť v časti Varianty.

     

    obchod-07-uprava-variantov.png

     

    Pri každom variante si môžete upraviť cenu, hmotnosť, počet kusov na sklade alebo ho vypnúť z ponuky, ak sa vypredal.

    Predvolená cena variantov sa nastaví podľa ceny, ktorú ste zadali produktu pri vypĺňaní základných parametrov (viď vyššie). Spravidla by to mala byť cena za najlacnejší variant produktu. Tu si môžete ceny navýšiť na základe fyzických parametrov produktu.

     

    obchod-08-uprava-variantov-moznosti.png

     

    Po nastavení všetkých potrebných parametrov si nezabudnite produkt uložiť kliknutím na Uložiť v pravom hornom rohu obrazovky.



    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Vytvoriť nové...