Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Prehľad DNS záznamov


      Príklady a popisy DNS záznamov na našich serveroch.

    DNS záznamy sú kľúčové pre správne fungovanie hostingu. Prekladajú IP adresy na názvy serverov a od ich nastavenia závisí z akých serverov sa budú načítavať webové stránky a či sa budú prijímať emaily.

     

    Upozornenie:

    Úprave, pridávaniu, prípadne mazaniu DNS záznamov sa venujte len vtedy, ak skutočne viete, čo robíte. Akákoľvek nevhodná zmena môže viesť k nedostupnosti webových stránok, prístupu na FTP alebo odosielaniu či prijímaniu emailov.

     

    V nasledovnom článku sú popísané základné DNS záznamy, ktoré má nastavená každá doméne vo východzom stave keď používa naše menné servery.

    Kliknite na službu DNS záznamy v Control Paneli a pokračujte v čítaní:

     

    cp-dns-zaznamy.png

     

    Menné servery

     

    Menné servery si vždy meníte v tejto sekcii, ktorú uvidíte hneď hore po kliknutí na službu DNS záznamy. Keď tu máte zadané naše menné servery EXO Hosting, upravujete si DNS záznamy u nás v EXO (viď nižšie). Ak tu máte zadané akékoľvek iné menné servery, žiadne zmeny, ktoré u nás vykonáte, nebudú zrealizované.

     

    cp-menne-servery.png

     

    Následne nižšie v zozname DNS záznamov uvidíte zoznam menných serverov (name servers), ktoré sú súčasťou DNS konfigurácie. Tu nie je potreba nič meniť alebo upravovať, nechajte nastavenia tak ako sú. Táto sekcia slúži len pre pokročilých užívateľov, ktorí majú doménu zaregistrovanú inde a chcú si zrealizovať "vlastné DNS".

     

    cp-dns-ns.png

     

    A, AAAA a ANAME záznamy

     

    A záznamy určujú z akej IP adresy servera sa budú načítavať webové stránky.

    V základnom nastavení DNS záznamov sú uložené len A záznamy, záznam len s názvom domény určuje, z akého servera sa bude načítavať obsah pre hlavnú stránku, záznam s hviezdičkou slúži pre všetky subdomény (vrátane www). Ak by ste pre * záznam nastavili inú IP adresu, tak sa môže stať, že www.domena.tld bude zobrazovať inú webovú stránku ako hlavná adresa domena.tld.

     

    cp-dns-a-aaaa-aname.png

     

    AAAA záznamy slúžia ako alternatíva k základným A záznamom v prípade, ak IP adresa servera, ku ktorému sa potrebujete pripojiť je vo formáte IPv6.

    ANAME záznamy sú špecifickým záznamom, v podstate ide o CNAME (teda alias) k záznamom A a do hodnoty záznamu sa zapisujú rovnako ako CNAME, takže namiesto IP adresy zapíšete názov servera (napr. exohosting.sk). Názov záznamu sa nevypĺňa, zostáva prázdny.

     

    Tip:

    Na konci článku si v prečítajte sekciu Pravidlá zapisovania A (AAAA) a CNAME záznamov.

     

     

    MX záznamy

     

    MX záznamy sa používajú pre príjem pošty. Odporúčame používať MX záznamy len jednej hostingovej spoločnosti, takže napríklad nekombinovať ich s MX záznamami Outlooku alebo Google. Štandardne používame tieto dva záznamy uvedené na obrázku, v starších nastaveniach sa môžete stretnúť so štyrmi, ktorú zaručujú rovnakú funkčnosť. Správnosť nastavenia MX záznamov (teda pre príjem pošty) súvisí aj s odosielaním pošty (SMTP), všeobecne platí, koho MX záznamy používate pre príjem, toho SMTP záznamy by ste mali používať na odosielanie.

    Číslo v Hodnote záznamu určuje prioritu servera, čím je nižšie, tým he vyššia priorita servera. Pomocou priorít si môžete do MX záznamov pridať rôzne servery (od rôznych spoločností), ale pre maximalizovanie spoľahlivosti prijímania emailov to neodporúčame. Do Hodnoty záznamu sa vždy zapisuje názov servera, nie IP adresa.

     

    cp-dns-mx.png

     

    CNAME záznamy

     

    CNAME záznamy sú aliasom iných serverov, obyčajne systémových, ktoré určujú fungovanie ostatných služieb. S CNAME záznamom sa môžete často stretnúť, keď si potrebujete nastaviť prepojenie so serverom, kde sa hostujú prenájmy eshopov. Napr. ak chcete pre pripojenie na server pomocou protokolu FTP používať vo svojom klientovi server ftp.mojadomena.tld a budete mať nastavenú hodnotu na ftpcluster.dnsserver.eu, tak sa budete pripájať na servery EXO Hosting. Ak by ste namiesto ftpcluster.dnsserver.eu zadali napr. ftp.google.com, tak v FTP klientovi po zadaní servera ftp.mojadomena.tld sa budete pripájať na servery Google. Záznamy autoconfig a autodiscover slúžia k tomu, aby sa automaticky nastavili správne servery a porty, keď si konfigurujete emailového klienta.

     

    cp-dns-cname.png

     

    Tip:

    Na konci článku si v prečítajte sekciu Pravidlá zapisovania A (AAAA) a CNAME záznamov.

     

     

    TXT záznamy

     

    TXT záznamy môžu mať rôzny charakter, medzi ne patria napr. SPF záznamy, ktoré po odoslaní emailu informujú server príjemcu, že vaša doména má právo odosielať emaily zo serverov, ktoré sú v SPF zázname spomenuté alebo pomocou TXT záznamu si môžete overiť vlastníctvo domény v Google Search Console.

    Do TXT záznamov môžete zapisovať alfanumerické znaky (a-z A-Z 0-9) a znaky: | * _ . -

     

    cp-dns-txt.png

     

    Ak by ste chceli mať vaše emaily digitálne podpísané, tak v Control Paneli si aktivujte DKIM záznam a do DNS záznamov sa automaticky pridá:

     

    cp-dns-txt-dkim.png

     

     

    Ostatné záznamy

     

    Medzi ostatné záznamy, ktoré si môžete nastaviť, patria tie v nasledujúcom zozname. Používajú sa len pri špecifických prípadoch a pri bežnom používaní webhostingových služieb obyčajne nie sú potrebné.

    • CAA
      • Certification Authority Authorization - doslova autorizácia certifikačnej autority - záznam sa používa, keď potrebujete určiť certifikačnú autoritu, ktorá má oprávnenie vydávať bezpečnostné SSL/TLS certifikáty pre doménu - zároveň zabraňuje iným autoritám vydávať certifikáty pre danú doménu
    • CERT
      • Certificate Record - tento záznam umožňuje uloženie rôznych typov bezpečnostných certifikátov resp. kryptografických informácií
    • LOC
      • Location Record - záznam umožní lokalizáciu fyzickej polohy servera domény, čo je užitočné pre geografické a lokalizačné služby
    • SRV
      • Service Record - definuje lokalizáciu služieb ako napr. LDAP alebo  SIP) v rámci domény, čím poskytuje mechanizmus na umiestnenie služieb, čo umožňuje ľahšie smerovanie prenosov na príslušné servery.
    • SSHFP
      • SSH Fingerprint - používa sa na ukladanie informácií o TLS certifikátoch v DNS, ktoré umožňujú overenie certifikátu priamo cez DNS - čím sa zároveň zvyšuje bezpečnosť tým, že poskytuje možnosť overovania certifikátov bez nutnosti dôverovať externým certifikačným autoritám
    • TLSA
      • TLS Authentication - slúži na ukladanie informácií o TLS certifikátoch v DNS, ktoré umožňujú overenie certifikátu priamo cez DNS a podobne ako v prípade SSHFP sa týmto zvýši bezpečnosť keďže odpadne nutnosť overovania certifikátov pomocou externých certifikačných autorít.
    • URI
      • Uniform Resource Identifier - záznam poskytuje mapovanie URL alebo URI na konkrétnu službu v rámci domény, čím umožňuje efektívnejšie smerovanie a zdieľanie informácií o službách

     

    Zoznam východzích DNS záznamov v tabuľke

    V nasledujúcej tabuľke je zobrazený zoznam východzích DNS záznamov. V prípade, ak by ste niektorý z nich potrebovali zadať na iný menný server ako EXO Hosting, tak tu si ho môžete skopírovať:

     

    Názov TTL TYP Hodnota záznamu
    nazovdomeny.sk. 600s IN NS ns.exohosting.sk.
    nazovdomeny.sk. 600s IN NS ns1.exohosting.eu.
    nazovdomeny.sk. 600s IN NS ns3.exohosting.cz.
    nazovdomeny.sk. 600s IN A 92.240.253.223
    nazovdomeny.sk. 600s IN MX 10 relay.exohosting.sk.
    nazovdomeny.sk. 600s IN MX 20 relay.dnsserver.eu.
    smtp.nazovdomeny.sk. 600s IN CNAME smtpin.dnsserver.eu.
    mail.nazovdomeny.sk. 600s IN CNAME pop3-imap.dnsserver.eu.
    *.nazovdomeny.sk. 600s IN A 92.240.253.223
    ftp.nazovdomeny.sk. 600s IN CNAME ftpcluster.dnsserver.eu.
    autoconfig.nazovdomeny.sk. 600s IN CNAME autoconfigcl.dnsserver.eu.
    autodiscover.nazovdomeny.sk. 600s IN CNAME autoconfigcl.dnsserver.eu.
    nazovdomeny.sk. 600s IN TXT v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all

     

    Pravidlá zapisovania A (AAAA) a CNAME záznamov

     

    • ak nazovdomeny.tld existuje ako A (AAAA alebo ANAME) záznam, nemôže zároveň existovať CNAME záznam
    • * CNAME záznam môžete mať len vtedy, ak neexistuje * A (AAAA) záznam. Ak potrebujete si pridať * CNAME záznam, nemusíte mazať * A záznam, jednoducho si * A záznam upravte tak, že Typ záznamu zmeníte na CNAME a do Hodnoty záznamu vložíte požadovanú URL adresu servera bez HTTP(S) v tvare napr. exohosting.sk.
    • * A (AAAA) záznamov môžete mať viac, ale v tomto prípade nebude možné upraviť ani jeden z nich na * CNAME záznam
    • ak už existuje * CNAME záznam, nie je možné pridať ďalší * A (AAAA) ani ďalší * CNAME záznam

     


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...