Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Ak v Exowebe používate Obchod, tak v sekcii Zákazníci si môžete spravovať zákazníkov a mať prehľad o stavoch objednávok.

    Rovnako si zákazníkov v tejto sekcii môžete spravovať aj v prípade, ak používate doplnkovú aplikáciu Stretnutia.

    V Editore kliknite na hamburgerové menu vľavo hore:

     

    exoweb-hamburger-menu.png

     

    a následne dole na sekciu Zákazníci:

     

    exoweb-editor-menu.png

     

    Zákazníci

     

    Pokým vo vašom Obchode ešte nedošlo k žiadnej akcii (tzn. k zmene stavu objednávok - platí to aj v prípade aplikácie Stretnutia) najskôr neuvidíte žiadne údaje.

    Sekcia Zákazníci sa delí na dve kategórie:

     

    Aktivity

    Tu budete vidieť, aké aktivity prebehli v súvislosti vašich objednávok.

     

    Upozornenie:

    Musí byť splnená podmienka, že v objednávke musela prebehnúť nejaká aktivita, to znamená, že napr. ste zmenili jej stav (napr. že bola zaplatená), potom ju uvidíte v tomto zozname.

     

     

    zakaznici-aktivity.png

     

    Kontakty

    Tu budete vidieť kontakty vašich zákazníkov - objavia sa tu až vtedy, ak v objednávke prebehla nejaká aktivita, takže nestačí, aby bola objednávka len vytvorená.

     

    zakaznici-kontakty.png

     

    Aktivity

    Modelový príklad: zákazník si objednal vo vašom Obchode notebook a objednal si školenie (napr. práce s Exowebom). Notebook aj školenie uhradil, vy ste si aktualizovali stavy oboch objednávok, takže došlo k aktivite a tieto zmeny uvidíte v kategórii Aktivity:

    Náš modelový zákazník sa volá EXO (meno) TECHNOLOGIES (priezvisko):

     

    zakaznici-aktivity-zoznam.png

     

    Kliknutím na ID transakcie sa premiestnite priamo do objednávky (buď školenia alebo tovaru), kliknutím na meno zákazníka (EXO TECHNOLOGIES) uvidíte detaily aktivity v objednávke (rovnaké detaily uvidíte aj v kategórii Kontakty, čo bude vysvetlené nižšie). Naľavo hore do vyhľadávacieho políčka môžete zadať ID transakcie, meno alebo emailovú adresu zákazníka, ak potrebujete zobraziť len určitú objednávku.

    Napravo hore ako sú Filtre, tam si môžete zobraziť zoznam objednávok na základe časového obdobia...

     

    zakaznici-filtre.png

     

    ...a ak používate okrem Obchodu aj Stretnutia, tak môžete si vybrať z ktorého zdroja chcete aktivity zobraziť:

     

    zakaznici-filtre-zdroj.png

     

    Kontakty

    V kategórii Kontakty sa nachádza zoznam zákazníkov, ktorí si v Obchode objednali nejaký tovar alebo v Stretnutiach nejakú službu a zároveň došlo k nejakej aktivite (viď vyššie).

    V našom modelovom príklade máme nášho jedného zákazníka, ktorý si objednal tovar aj službu. Všimnite si, že suma jeho objednávok sa tu sčítala:

     

    zakaznici-kontakty-zoznam.png

     

    Keď kliknete na meno zákazníka (čo môžete urobiť rovno aj v Aktivitách), uvidíte Podrobnosti o kontakte. V Profile kontaktu vidíte adresu a kontakty zákazníka a nižšie v sekcii História kontaktov vidíte zoznam jeho objednávok:

     

    zakaznici-podrobnosti-o-kontakte.png

     

    Keď kliknete hore na Upraviť, tak dostanete možnosť upraviť meno aj kontakty zákazníka, zapnúť mu súhlas s marketingovými správami (ak si ich vyžiada) alebo tu budete mať možnosť celé konto aj odstrániť. Tieto možnosti máte dostupné aj v pravej časti obrazovky kliknutím na tri vertikálne bodky na kraji:

     

    zakaznici-kontakty-uprava.png

     

    Export údajov

     

    Aktivity aj Kontakty umožňujú export údajov vo formáte .CSV (pre programy Excel (MS Office) resp. Calc (OpenOffice)).

    V exporte Aktivít budete mať všetky údaje, ako kód objednávky a dátum transakcie, z akého zdroja objednávka pochádza (Obchod, Stretnutia), aká platobná metóda bola použitá, suma objednávky, sadzba DPH a jej výška, v akej mene, druh dopravy, stav (či je spracúva alebo bola zaplatená) a adresa zákazníka.

    V Kontaktoch si môžete exportovať údaje zákazníka, vrátane celkovej ceny jeho transakcie. Príklad exportu:

     

    zakaznici-export.png

     

     

    Správa formulárov

     

    Od verzie Exoweb 10.131.0 (vydanej 26. 10. 2023) v aktivitách môžete vidieť aj prehľad správ, ktoré vám boli zaslané cez Formuláre alebo Kontakty.

    Ak na stránke máte formulár a bude vám poslaná správa, tak v Aktivitách uvidíte zoznam ako v príklade na obrázky nižšie:

    Ak vidíte položku Nebolo poskytnuté žiadne meno, to znamená, že návštevník poslal správu cez formulár, ktorý nemá možnosť zadať meno alebo návštevník meno nevyplnil (nebolo povinné). Kliknutím na položku môžete kontakt upraviť a doplniť si tam údaje.

    Správa, ktorú poslal EXO TECHNOLOGIES, sa automaticky priradila k už existujúcemu kontu (na základe emailovej adresy). A nakoniec nižšie môžete vidieť príklad anonymizovaného konta, ktoré ste vymazali z Kontaktov.

     

    Tip:

    Každý formulár si pri vytváraní alebo dodatočnej úprave môžete pomenovať ako chcete, takže v stĺpci Zdroj namiesto Formulár - 2... uvidíte svoj vlastný názov, čo vám uľahčí orientáciu v tom, z akého konkrétneho formulára bola správa odoslaná.

     

     

    zakaznici-aktivity-formulare.png

     

    V Kontaktoch taktiež uvidíte zoznam nových zákazníkov, ktorí "sa pridali" cez správu poslanú pomocou formuláru. V prípade ak nebolo zadané meno, môžete na tento bezmenný kontakt kliknúť a doplniť si tam informácie.

    Ak nejaký návštevník poslal správu cez formulár s použitím emailovej adresy, ktorá je už priradená k nejakému kontu, tak všetky aktivity sa zlúčia do tohto konta.

     

    zakaznici-kontakty-formulare.png

     

    Samozrejme aj v tomto prípade si môžete Aktivity a Kontakty filtrovať podľa toho, z akého formuláru a kontaktu vám bola zaslaná správa.

    Ak si formulár nepomenujete nejakým interným názvom, tak uvidíte len jeho všeobecný názov a interné ID ako v príklade nižšie. Ak si formulár pomenujete, napr. ako Kontakt, tak ho v ponuke uvidíte.

     

    zakaznici-filtre-zdroj-formulare.png


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      3. septembra 2025 začína ďalší ročník .EU Web Awards 2025!

      O čo ide? V tomto článku prinášame prvé informácie o tejto súťaži!

      EURid - správca doménovej národnej koncovky .EU vyhlasuje súťaž o najkrajšiu webovú stránku, ktorá beží na doméne .eu.

      Ako to bude prebiehať?

      Proces nominácie a hlasovania bol nastavený tak, aby sa vyvážilo hodnotenie odborníkov s názormi verejnosti. Funguje to nasledovne:

       

      1. Fáza spustenia a nominácie: 3. - 30. september 2025

      Počas tejto fázy sa nominácie budú nahlasovať prostredníctvom oficiálnej platformy webawards.eurid.eu. EURid bude posudzovať každú prihlášku na základe vopred určených kritérií. Nominované webové stránky sa v tejto fáze ešte nezverejňujú.

       

      2. Vyhlásenie finalistov: 6. október 2025

      Po internom posúdení bude päť najvhodnejších webových stránok v každej z piatich kategórií zverejnených online ako finalisti. Tieto stránky postúpia do fázy verejného hlasovania.

       

      3. Verejné hlasovanie a hodnotenie porotou: 6. - 31. október 2025

      Od 6. októbra bude mať každý návštevník možnosť hlasovať za svojich obľúbených finalistov, zatiaľ čo nezávislá porota začne s hodnotením v zákulisí. Tento dvojitý prístup zabezpečí spravodlivý a vyvážený výsledok, ktorý kombinuje verejnú podporu s odborným pohľadom. Koneční víťazi budú vyhlásení až po dokončení oboch hodnotení a spojení výsledkov.

       

      4. Vyhlásenie víťazov: 4. novembra 2025

      Víťazi sa vyberú na základe rovnakého pomeru hlasov verejnosti a hodnotení poroty (50/50). V prípade rovnosti hlasov bude za víťaza vyhlásený finalista s najvyšším skóre od poroty.

       

      Výsledok súťaže

      Každý z piatich víťazov získa:

      • 5 000 € na online marketingovú kampaň
      • Profesionálne video s referenciou
      • Digitálne odznaky, ktoré budú informovať verejnosť o úspechu víťaznej stránky

       

      Kategórie:

      star-for-european-excellence-category.png European Excellence

      Pre webové stránky, ktoré prinášajú excelentnosť vo verejnom sektore alebo inštitúciách EÚ. Zdôrazňuje užívateľsky prívetivé a efektívne digitálne služby, ktoré sú prospešné pre európskych občanov.

      star-for-sustainability-champion-category.png Sustainability Champion

      Pre webové stránky, ktoré presadzujú environmentálne alebo sociálne zmeny. Oceňuje tie, ktoré propagujú udržateľnosť, ekologické postupy, zelené technológie a zvyšujú povedomie o klimatických a sociálnych otázkach.

      star-for-sme-star-category.png SME Star

      Pre webové stránky, ktoré posilňujú postavenie malých podnikov online. Oceňuje malé a stredné podniky, ktoré efektívne využívajú internet na rast, inovácie a zmysluplný vplyv vo svojom odvetví a ktoré nepodnikajú dlhšie ako 3 roky.

      star-for-cultural-ambassador-category.png Cultural Ambassador

      Pre webové stránky propagujúce bohaté kultúrne dedičstvo Európy. Oceňuje stránky, ktoré prezentujú európske umenie, kultúru a tradície a podporujú hlbšie prepojenie s rozmanitou kultúrnou krajinou Európy.

      star-for-peoples-choice-category.png People's Choice

      Pre webové stránky so širokým záujmom pre komunitu, ktoré nezapadajú do ostatných kategórií. Zahŕňa mládežnícke projekty, športové podujatia, miestne iniciatívy a ďalšie.

       

      Nastal čas vytvoriť alebo vylepšiť svoje webové stránky a čakať na ďalšie informácie, ktoré prinesieme v priebehu augusta!

      Viac informácií nájdete na tejto stránke.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      7. 8. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.174.0, ktorá prináša viacero zmien a opráv chýb. Tento článok je súhrnom vydaní od verzie 10.171.0 po verziu 10.174.0, keďže väčšinou išlo len o menšie vylepšenia alebo doplnenie existujúcich.

       

      Obchod

       

      Meny

      Od predchádzajúcej verzie 10.171.0 Bolo pridané množstvo ďalších platobných mien, ktoré môžete použiť v Obchode alebo aj v doplnkovej službe Stretnutia. Len informujeme o tejto možnosti, väčšina aj tak používa euro alebo českú korunu.

       

      Zľavové kódy

      Od rovnakej verzie máte teraz možnosť si vypnúť zľavové kódy, ktoré ponúkate pokladni. V Nastavení obchodu kliknite v menu na Zľavy a potom pri vybranej zľave si vyberte možnosť Upraviť:

      101740-exoweb-obchod-zlavy-upravit.png

       

      Dole ako je možnosť Povoliť zľavový kód máte teraz možnosť ho zapnúť alebo vypnúť:

      101740-exoweb-obchod-zlavy-vypnut.png

       

      Registrácia do obchodu

      Od verzie 10.172.0 pri registrácii do Obchodu musia zákazníci dodržať minimálne podmienky zložitosti hesla. Ak nezadajú heslo dostatočne zložité, budú upozornení:

      101740-exoweb-obchod-registracia-heslo-podmienky.png
       

       

      Webstránka

       

      Hlavička

      V sekcii Dizajn od verzie 10.172.0 si môžete upravovať aj štýl hlavičky webovej stránky. Viac informácií o možnostiach úpravy dizajnu nájdete v návode Úprava dizajnu (farieb a písma) v Exowebe.

      101740-exoweb-editor-hlavicka-moznosti.png

       

      Opravy chýb

       

      Vo verzii 10.172.0 opravená chyba, kde sa časy slotov nezobrazovali na jednej stránke rezervácie.

      Vo verzii 10.174.0 bola opravená špecifická chyba, kde pridanie váhy po zaradení produktu do akcie s variantmi produktu sa mohla zobrazovať nesprávna cena.

       

      Pre-boarding

       

      Od verzie 10.173.0 je možnosť si  vytvoriť stránku s novými šablónami s pomocou umelej inteligencie. Túto možnosť sme zatiaľ nechali vypnutú kvôli testovaniu možných chýb, plánujeme ju spustiť na prelome augusta a septembra 2025.

×
×
  • Vytvoriť nové...