Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Príprava pred inštaláciou redakčného systému alebo eshopu


      Ako si pripraviť nastavenia hostingu pre inštaláciou redakčného systému alebo eshopu.

    Ak sa rozhodnete nainštalovať si redakčný systém (napr. WordPress či Joomla) alebo eshop (napr. Prestashop alebo OpenCart), je dôležité, aby ste si pred inštaláciu skontrolovali nastavenia hostingu. V tomto návode si stručne zhrnieme, ako si pripraviť systém pred inštaláciou ľubovoľného redakčného systému alebo eshopu, aby ste sa neskôr nemuseli zdržiavať ďalšími nastaveniami.

    Tento článok má odporúčací charakter, ktorý je určený najmä menej skúseným užívateľom alebo začiatočníkom.

     

    Výber hostingu

     

    Pred samotným nastavením všetkých služieb je potrebné, aby ste mali hostingový balíček vhodný pre inštaláciu redakčného systému resp. eshopu. Medzi tieto balíčeky patria Puzzle X, Biznis X resp. Multi X (ak si doň zaradíte doménu s balíkom Puzzle X).

    Ak doména u nás len parkuje (má balík DNS Parking) alebo má nejaký emailový balíček, či Exoweb balík, inštalácia redakčného systému možná nebude a budete si musieť balík zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X.

    Po zmene balíka z iného ako Puzzle X alebo Biznis X dochádza k zmene DNS záznamov, takže bude potrebné ešte počkať asi hodinu, pokým budete môcť začať s inštaláciou, ale medzitým si môžete skontrolovať ďalšie nastavenia.

     

    Nastavenie verzie PHP

     

    Ak si budete meniť balík na Puzzle X alebo Biznis X, po zmene balíka by ste mali mať automaticky nastavenú verziu PHP 7.4, ktorá je momentálne našou predvolenou verziou na serveroch.

    Ak ste balík nemenili, teda už máte Puzzle X alebo Biznis X, prípadne nejaký iný starší balíček, napr. Standard hosting alebo Classic hosting (odporúčame zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X), skontrolujte si v Nastaveniach Apache a PHP akú máte nastavenú verziu PHP a v prípade, ak máte staršiu verziu ako 7.4, odporúčame ju zmeniť na túto verziu, prípadne si nastavte rovno už 8.1. Po zmene treba počkať niekoľko minút, pokým sa aktuálna verzia PHP nastaví. Ak si chcete overiť, akú verziu PHP skutočne máte na svojej stránke, môžete si ju skontrolovať pomocou súboru phpinfo.php, ktorý nájdete v tomto návode dole v sekcii Kontrola aktuálneho stavu verzie PHP, kde zároveň nájdete aj inštrukcie ako si verziu PHP skontrolovať.

    Pred nahratím súborov na server sa uistite, že máte dostatok voľného priestoru, platí to najmä pre balíčky s nižšou kapacitu. V prípade potreby si môžete zmeniť balíček na vyšší resp. navýšiť parametre.

     

    Vytvorenie SQL databázy

     

    Každý redakčný systém alebo eshop na svoju prevádzku potrebuje databázu SQL. Ďalším krokom je preto Vytvorenie SQL databázy, odporúčame si vybrať verziu MariaDB 10.11. Heslo použité pri vytváraní databázy si bez preklepov zapíšte alebo skopírujte, budete ho neskôr potrebovať počas inštalácie.

    Pri údajoch k databáze v Control Paneli uvidíte aj adresu SQL servera (localhost u nás nefunguje), ktorú budete potrebovať zadať pri inštalácii.

     

    Nastavenie HTTPS adresy

     

    Pred samotnou inštaláciou redakčného systému alebo eshopu odporúčame, aby ste si na doméne nastavili HTTPS adresu, ktorú si zabezpečíte inštaláciou bezpečnostného certifikátu, obyčajne stačí Let's Encrypt v prípade redakčného systému, v prípade eshopu odporúčame platený certifikát, ak mienite používať platobné brány.

     

    Tip:

    Inštaláciu bezpečnostného certifikátu a následnú inštaláciu redakčného systému (eshopu) na HTTPS adrese veľmi odporúčame, ušetríte si starosti s dodatočným nastavením HTTPS adresy pre váš redakčný systém alebo eshop.

     

    Keď certifikát budete mať nainštalovaný (overíte si to tak, že navštívite adresu svojej domény na HTTPS adrese a ak sa stránka otvorí bez chybového hlásenia, tak certifikát bol úspešne nainštalovaný), nastavte si v Control Paneli automatické presmerovanie na HTTPS adresu, čím zabezpečíte, že inštalácia redakčného systému alebo eshopu bude prebiehať na zabezpečenej URL a táto URL sa nastaví ako základná v nastaveniach redakčného systému (eshopu).

    Výhodou zapnutia automatického presmerovania na HTTPS v Control Paneli je to, že ak si vygenerujete bezpečnostný certifikát na hocijakú inú subdoménu v rámci domény, tak presmerovanie na HTTPS sa bude automaticky uplatňovať aj na túto subdoménu.

     

    Inštalácia redakčného systému a eshopu

     

    Po týchto všetkých úkonoch, ak ich úspešne zrealizujete, môžete pokračovať inštaláciou redakčného systému alebo eshopu, napr.:

     



    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...