Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - ročná registrácia .SK domény za super cenu ×
  • Presmerovanie WordPress z HTTP na HTTPS


    Ak si plánujete nainštalovať redakčný systém WordPress, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL.

    Ak však už máte WordPress nainštalovaný a chceli by ste ho prevádzkovať na zabezpečenej (HTTPS) adrese, tak odporúčame postupovať podľa návodu Zapnutie presmerovania webovej stránky z adresy HTTP na HTTPS.

    Ak z nejakého dôvodu nechcete presmerovanie aktivovať týmto spôsobom, ale chcete si webovú stránku presmerovať manuálne pomocou súboru .htaccess, pokračujte v čítaní tohto návodu.

     

    Nastavenie WordPress z HTTP na HTTPS

     

    Ak si chcete WordPress presmerovať na HTTPS manuálne, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát, napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte WordPress nainštalovaný.

    Keď certifikát bude aktívny (Let's Encrypt je aktívny zvyčajne do 5 minút) otestujte si funkčnosť navštívením vašej stránky na adrese HTTPS. Ak sa stránka bude zobrazovať správne, prihláste sa do administrácie WordPress a vo všeobecných nastaveniach si zmeňte adresy (URL) na HTTPS. Podľa uváženia  si môžete do oboch adries zadať aj www, ak chcete mať WordPress na adrese s www, ale všeobecne odporúčame používať verziu bez www. Ak máte WordPress nainštalovaný na subdoméne, www v adrese neodporúčame používať vôbec.

     

    wp-nastavenia-vseobecne-url.png

     

    Presmerovanie na HTTPS pomocou súboru .htaccess

     

    Po nastavení adresy v administrácii WordPress prihláste sa na server a v zložke, kde máte Wordpress nainštalovaný, by sa mal nachádzať súbor .htaccess. Stiahnite si ho do počítača, otvorte pre úpravu (buď klasický Poznámkový blok vo Windows (Notepad) alebo skôr odporúčame Notepad++, ktorý je vhodný na takéto úpravy) a najskôr uvidíte takýto text:
     

    # BEGIN WordPress
    # Inštrukcie (riadky) medzi “BEGIN WordPress” a “END WordPress” sú
    # dynamicky generované a mali by byť upravené iba pomocou filtrov WordPress.
    # Akékoľvek zmeny inštrukcií medzi týmito značkami budú prepísané.
    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On
    RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]
    </IfModule>
    
    # END WordPress

     

    Dole medzi </IfModule> a # END WordPress vložte nižšie uvedený kód. Kód zabezpečí to, že ak si otvoríte  svoju webovú stránku vo Wordpress na adrese HTTP s www alebo bez www, tak stránka sa presmeruje vždy na tú HTTPS adresu, ktorú máte zadanú v nastaveniach WordPress (takže bez ohľadu na to, či máte adresu zadanú s www alebo bez www).

     

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https
    RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

     

    Ak chcete mať WordPress na www adrese medzi </IfModule> a # END WordPress môžete vložiť aj tento alternatívny kód uvedený nižšie. Používajte len v prípade, ak by kód uvedený vyššie nepracoval správne (nemalo by sa tak stať) a v nastaveniach stránky máte zadanú www verziu. Ak máte v nastaveniach URL bez www, nižšie uvedený kód nepoužívajte (spôsobí zacyklenie presmerovania).

     

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
    RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
    RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !https
    RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]


    Kódy uvedené vyššie môžu ovplyvniť nastavenie .htaccess súborov subdomén (ak máte WordPress nainštalovaný na hlavnej stránke). Ak nechcete, aby hlavný .htaccess ovplyvňoval správanie sa webových stránok na subdoménach, priamo do zložky _sub vložte súbor .htaccess s týmto obsahom:

     

    RewriteEngine On

     

    Testovania správnosti presmerovania odporúčame prevádzkovať v inkognito režime prehliadača alebo si po každej zmene v .htaccess súbore reštartujte prehliadač, aby ste sa vyhli problémom s nacachovaným obsahom stránok.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Služba Google Gmail patrí medzi najviac rozšírené služby vo svete poskytujúce emailovú komunikáciu. S približne 1,2 miliardy používateľov zaujíma prvé miesto medzi top poskytovateľmi emailových služieb. Ak aj vy patríte medzi používateľov Gmailu, mohli ste sa niekedy stretnúť s problematickým doručovaním emailov do schránok, napríklad, keď správy dorazili s polhodinovým meškaním alebo keď skončili v spame. V tomto článku si priblížime, čo všetko sa dá vylepšiť, aby sa pošta do gmail schránky doručovala spoľahlivejšie. Keďže aj my EXO Hosting patríme medzi poskytovateľov emailových služieb, týmto článkom sa zameriame najmä na užívateľov, ktorí majú vlastné domény a zvyknú posielať emaily na gmail.

      Uveďme si modelový príklad, vlastníte u nás doménu a používate emaily. Posielate emaily na rôzne adresy a vaši adresáti vám podajú hlásenie, že vaše emaily im buď prichádzajú s určitým oneskorením alebo končia v spame.

       

      Čo by mal spraviť odosielateľ emailov?

       

      Kontrola DNS záznamov

      Ak nastane prípad, že odosielate emaily na Gmail a tie končia v spame, ako prvé odporúčame si skontrolovať DNS záznamy vašej domény, najmä SPF, DKIM a DMARC záznamy.

      Vďaka SPF záznamu si server prijímateľa (teda napr. Gmail) môže overiť, či vaša doména odosiela emaily zo servera alebo serverov, ktoré ste v tomto zázname autorizovali.

      Ak používate aj iné emailové služby, napr. službu na hromadné odosielanie emailov, odporúčame server tejto služby si doplniť do SPF záznamu, a ak vaša webová stránka sa nachádza na serveri mimo našich serverov, teda v DNS záznamoch máte A záznam s inou IP adresou, akú používajú naše servery, tak odporúčame aj túto IP adresu si zahrnúť do SPF záznamu.

      Viac informácií o SPF zázname, ako aj príklady rôznych kombinácií serverov použitých v tomto zázname, či možnosť si vygenerovať SPF záznam, nájdete v našom návode. Majte na pamäti, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden SPF záznam.

      DKIM záznam posiela adresátovi informáciu o tom, že vaše emaily sú digitálne podpísané, čo v praxi znamená, že pomocou neho si server prijímateľa vie overiť, či email skutočne pochádza zo zdroja, ktorý sa zhoduje s adresou odosielateľa, takže či nejde o sfalšovaný email. Viac informácií o DKIM zázname, nájdete v našom návode. V DNS záznamoch môžete mať viac DKIM záznamov, len sa musia odlišovať názvom (selectorom).

      Nakoniec je ešte možnosť si pridať DMARC záznam, ktorý odporúčame si v Control Paneli vygenerovať (po jeho vygenerovaní si ho v prípade potreby môžete vylepšiť pomocou nášho generátora). Gmail (ale napr. aj Yahoo) si vyžaduje DMARC záznam, ak rozosielate veľa emailov naraz. Viac informácií o DMARC zázname, nájdete v našom návode. Tak ako aj v prípade SPF záznamu, dbajte na to, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden DMARC záznam.

       

      Kontrola obsahu, čo odosielate

      Hlavne vo firemnej komunikácii býva bežné, že vo svojej identite emailového konta máte nastavenú signatúru (podpis), ktorá obsahuje informácie o vás alebo o firme a často obsahuje odkazy, buď na vašu stránku alebo profily na sociálnych sieťach. Ak odkazujete na vašu stránku, to je v poriadku, uistite sa ale, že odkaz, ktorý máte zadaný v signatúre, odkazuje na tú istú lokalitu na webe. Tak ak napríklad máte v signatúre zadanú adresu http://exohosting.sk a po kliknutí vás presmeruje na variant https://www.exohosting.sk, tak si odkaz v signatúre upravte na cieľovú adresu. Táto úprava v tomto prípade nie je nejako veľmi kľúčová, napriek tomu ju odporúčame.

      Určite sa vyhýbajte službám na skracovanie odkazov, napríklad ako bitly.com, hoci takéto služby môžu byť v určitých prípadoch užitočné, ale spamové filtre takéto odkazy považujú za podozrivé alebo za spam a preto používanie služieb na skracovanie odkazov sú často príčinou toho, že sa vám emaily môžu vrátiť napríklad s hlásením Message rejected - possible spam - prípadne s iným podobným hlásením. Gmail napríklad môže vrátiť chybové hlásenie v znení Message flagged as spam (Správa označená ako spam) alebo Message temporarily rejected (Správa dočasne odmietnutá). Ak chcete odkazovať na iné webové stránky, odporúčame používať priame adresy, bez akýchkoľvek presmerovaní.

      Aj v tomto prípade odporúčame, aby ste si do signatúr dávali odkazy len na externé stránky, ktorým plne dôverujete, ako napr. odkaz na váš profil na Facebooku alebo na LinkedIn, pri ktorých je len veľmi nízka pravdepodobnosť, že by stránky mohli byť kompromitované. Môže sa totiž stať, že v signatúre odkazujete na stránku, ktorá bola medzitým hacknutá a ak sa táto stránka dostane na Blacklist, reputácia vašich emailov môže byť vážne ohrozená. Za ideálne riešenie odporúčame, aby ste si do signatúry dali odkaz na váš web, napr. na podstránku Kontakty a tam si vložte všetky možné odkazy na sociálne siete, ktoré používate. Ideálny prípad je, aby ste v signatúre mali čo najmenej externých odkazov.

      Viac o podpisoch (signatúr) si môžete prečítať v našom návode Vytvorenie podpisu (signatúry) v RoundCube Webmail. Majte na pamäti, že ak používate na odosielanie emailov napríklad Mozilla Thunderbird, tak je jedno, čo máte nastavené a zadané v signatúre na Webmaile a podpis (signatúru) si musíte nastaviť priamo v Thunderbirde.

       

      Kontrola počtu adresátov

      Jedna z ďalších príčin (a niekedy pomerne častá), kedy váš email Gmail odmietne, môže byť tá, keď uvediete do kópie (Cc) alebo skrytej kópie (Bcc) príliš veľa adresátov - pár adries navyše by problém nemal byť, ale vyhýbajte sa tomu, aby ste do zoznamu ďalších adresátov zadávali niekoľko desiatkov adries, Gmail to pravdepodobne odmietne.

       

      Ďalšie možné dôvody, prečo váš email neprišiel na Gmail

       

      Okrem vyššie spomenutých príčin, prečo vaše emaily neprišli na Gmail alebo skončili v spame, môžu byť aj iné dôvody. V praxi sa môžete stretnúť s nasledovnými hláseniami:

       

      Citát

      The email account that you tried to reach does not exist

      V preklade: E-mailový účet, ku ktorému ste sa pokúšali dostať, neexistuje

      Toto hlásenie znamená, že adresa príjemcu neexistuje alebo ste ju zadali s preklepom. Skontrolujte si zadanú adresu, či v nej nemáte preklep, medzeru navyše, nejaký znak navyše alebo či tam naopak nejaký znak nechýba a pod.

      Ak je adresa správna, kontaktujte osobu, ktorá vám ju poskytla, iným spôsobom.

      Ak nastane prípad, že emailov s rovnakým hlásením zrazu začnete dostávať veľké množstvo, je pravdepodobné, že niekto prelomil heslo k vašej schránke a pomocou spamovacích robotov rozosiela spamy na všetky možné adresy. Keďže mnohé z nich nemusia existovať, vám sa bude vracať toto chybové hlásenie. Odporúčame postupovať návodom Bezpečnostná kontrola emailovej schránky.

       

      Citát

      Recipient server did not accept our requests

      V preklade: Server príjemcu neprijal naše požiadavky

      Skúste poslať email neskôr, problém, ktorý vyvolal toto hlásenie je väčšinou opravený behom chvíľky, je to záležitosť na strane Google serverov. V každom prípade sa však uistite, či ste nezadali adresu s preklepom. Napíšte adresu ručne a skúste odoslať email znovu.

       

      Čo môže spraviť príjemca emailov v Gmaile?

       

      Označenie správy, že nejde o spam

      Ak všetky DNS záznamy a podpisy (signatúry) v emailoch máte nastavené (alebo opravené) podľa vyššie uvedených odporúčaní, môže sa ešte stávať, že vaša pošta bude aj tak končiť na Gmaile v spame. Často to môže byť dôsledok toho, že Gmail s vašimi emailami nemal dobrú skúsenosť z minulosti. Tento stav by sa mal postupne zmeniť k lepšiemu, ale príjemcovia vašich správ môžu tento proces urýchliť.

      Ak váš email skončí na Gmaile v spame, nájdete ho (resp. vlastník daného Gmail účtu) v priečinku Spam:

       

      gmail-menu-spam.png

       

      Po kliknutí na priečinok Spam uvidíte zoznam emailov, ktoré v ňom skončili, kliknite na email, ktorý by nemal byť spamom, príklad si ukážeme na obrázku nižšie, ktorý síce je "normálnym" spamom, ale podstatné pre nás v tejto chvíli je okno s hlásením:

       

      Citát

      Prečo je táto správa v spame? Podobá sa na správy, ktoré boli v minulosti identifikované ako spam.

      Nahlásiť, že toto nie je spam

       

      gmail-spam.png

       

      Ak teda ide o správu, ktorá nie je spamom a nemá byť považovaná za spam, kliknite na tlačidlo Nahlásiť, že to nie je spam a Gmail sa naučí, aby v budúcnosti emaily zasielané z tejto emailovej adresy neboli považované za spam - samozrejme za podmienky, ak zostanú správne nastavenia zo sekcie Čo by mal spraviť vlastník domény?. Odporúčame priečinok Spam priebežne sledovať, či emaily stále nekončia v spame, zmena k lepšiemu sa nemusí okamžite prejaviť.

       

      Pridanie odosielateľa v Gmail na Whitelist

      Ak potrebujete, aby vaše správy do určitého Gmail konta prichádzali do Doručenej pošty a nie do Spamu, požiadajte vlastníka Gmail schránky, aby si vašu emailovú adresu pridal na tzv. Whitelist.

      V Gmail schránke kliknite hore vpravo na ozubené koleso, vysunie sa menu a kliknite na Zobraziť všetky nastavenia:

       

      g_nastavenia_zobrazit-vsetky-nastavenia.png

       

      Následne kliknite na kartu Filtre a blokované adresy a v sekcii Tieto filtre budú použité na všetky doručené správy: kliknite na Vytvoriť nový filter:

       

      g_filtre-a-blokovane-adresy-vytvorit-novy-filter.png

       

      Vyskočí okno, do poľa Od koho zadajte názov schránky, z ktorej nechcete aby emaily končili v spame (počas písania je možné že sa tam automaticky objaví), ostatné nastavenia nechajte tak (ale ak máte nejaké špecifické požiadavky, tak si sem môžete zadať kritériá na doručovanie správ) a kliknite dole na Vytvoriť filter:

       

      g_filtre-a-blokovane-adresy-vytvorit-novy-filter-na-schranku.png

       

      Otvorí sa ďalšie okno, tu označte Nikdy neodoslať so spamu a kliknite dole na Vytvoriť filter:

       

      g_filtre-a-blokovane-adresy-vytvorit-novy-filter-nie-spam.png


      Majte na pamäti, že toto nastavenie musíte spraviť pre každú konkrétnu schránku a v každom Gmail účte, ak nechcete aby vaše správy z konkrétnych schránok končili na Gmaile v spame.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      9. mája 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.144.0, táto verzia priniesla niekoľko vylepšení a zmien. Od poslednej publikovanej verzie 10.138.0 pribudli len drobné vylepšenia, ktoré neboli podstatné pre prevádzkovanie vašich stránok, preto sme všetko zhrnuli do tohto článku, keďže medzitým pribudli ďalšie zmeny.

       

      Webová stránka

       

      Odkaz na TitTok

      V nastaveniach profilu vašej webovej prezentácie, konkrétne v Detailoch kontaktu si odteraz môžete nastaviť odkaz na svoj profil na sociálnej siete TikTok. Viac informácií nájdete v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb.

       

      101440-profil-detaily-kontaktu-2.png

       

      Logo Exoweb v menu hlavnej ponuky

      Menu hlavnej ponuky už nejaký ten čas obsahuje naše firemné logo, pre lepšiu identifikáciu, akú službu používate 💪

       

      101440-exoweb-editor-menu.png

       

      Užitočné odkazy

      V tom istom menu nájdete nižšie sekciu Pomoc, ktoré obsahuje odkazy na naše návody (nie ako pôvodne na odkazy developera v anglickom jazyku), okrem kategórie Open Source, ktorá zostala v pôvodnom znení.

       

      101440-exoweb-pomoc-v-slovencine.png

       

      Opravy a vylepšenia

      • Bol opravený problém, ktorý spôsoboval, že extrémne veľké stránky nebolo možné zverejniť.
      • Rovnaký problém so zverejnením mohol nastať v prípade Trial verzií, ktorý bol spôsobený menšou chybou v nastavení aplikácie Stretnutia.
      • Stávalo sa, že  ikona telefónu v miniaplikácii Zavolať sa nezobrazovala korektne alebo vôbec.
      • Vylepšil sa vzhľad ikon v menu hlavnej ponuky (potrebné obrázky v návodoch sme aktualizovali, snáď všetky)

      To je zatiaľ všetko, za posledné obdobie sme programátorom poslali viacero vašich návrhov na vylepšenie služieb, tak čakáme, ktoré sa uchytia. Viac informácií nájdete v našom blogu.

×
×
  • Create New...